Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matias V

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 61
31
Mulla on uudet kuvat vielä uppaamatta, mutta edellisellä sivulla olevat vikat kuvat on aika lähellä nykytilannetta.
Tilanne edennyt edellisistä kuvista seuraavasti: mullat harattu ja lannoitettu sekä jyrätty. Reunaputkea (special) n.200m laitettu. Suolattu n.4500kg sekä harattu koko baana kertaalleen. Eli aika lähellä ollaan jo..

Lahjoituksena saatu suola ei sula millään, en tiijä miks.. Ja n.550m reunaputkea on täyttämättä, eli joka jantteri paikalle!

32
Hei, 3 jätkää vikoissa talkoissa.............

33


Kontti oli saanu jalat allensa ja kiivenny toisen päälle... :O

Artsi oli levittäny loput savet radan jatkoksi, ei pal tartte ees haravaa näyttää ku just soppelisti silonen!



34
Niin ja vielä....

Koska kokonaan uuden rc-keskuksen rakentaminen ei todellakaan ole ilmaista, niin nyt joka jamppa laittaa ratamaksut tulemaan ja sponssilappuja käteen tutuille tai tutuntutuille yrittäjille ja mainospaikkaa myymään. Vaikka rata on jo sielä ja kohta ajetaan, niin loppusipistelyt ja muut kulut ovat yllättävän suuret, ja ilmaiseksi ei tässä maassa saa yhtään mitään.
Itse en halua kuullan kenenkään harrastajan suusta ettei ole mainospaikkaa edes yrittänyt myydä/toimittaa mainosta yhteenkään yritykseen, niin tää homma ei toimi.

Jatketaan yrittämistä ja radalla nähdään!

35





Tältä näytti tänään klo 18.00.

Eli vika jyräys, suolat pintaan (n.3000kg), reunaputkien täyttö sekä asennus ja sit vain odotetaan että suola imeytyy ja radan pinta on juuri oikea, jonka jälkeen ajetaan niinmaan prkleesti!!

Eli, rata on ehdottomasti ajokiellossa, siihen asti kunnes täälä ISOSTI toisin ilmoitetaan, jossei se nyt vielä jollekkin ollut selvä!


Viikonloppuna talkoillaan, eli jokanen yhtään kynnelle kykenevä on paikalla viimestään la, jollon on putkien asennusta ja täyttöä, jotta sunnuntaina _mahdollisesti_ voidaan vähän kokeilla..ehkä.....

36
Tässä nyt tilanne kun alueelta poistuttiin ja koneet luovutettiin poies:





Vikassa kuvassa näkyy sähkisradan talkooväki :)

Eli ei muutako haravat ja lapiot käteen ja duunaa välialueiden kaadot kaivoihin päin kohdilleen ja radalle jos on tuhkaa jäänyt niin tökkii välialueille. Nyt antaa kuivaa ja jyrällä paukutetaan kun saadaan taas jyrä tontille. Vois olla pykälää pienempi laite, joku 3ton vekotin.

Kiitokset nyt vielä kerran kaikille talkoolaisille!

37


Komea oli vappupallokeli!

Ei mitää, kiitokset tänää ahkerille talkoolaisille, väki aina vähä vaihtuu mut vakkarit pysyy, huomenna taas mestoilla.
Perhana kun jostain sais ison kurottajan, sais kivituhkaa lempattua suoraan baanan ylitte jatkopuomilla, hmm...

Huomenna laitetaan vika kaivo ja sit kivituhkatäyttöä niinmaan kerpeleesti, kaikenlaista sipistelyä on ja timpurille muutama käsipari ei todellakaan ole pahitteeksi. Baana kestää hyvin jyräämistä muutamaa paikkaa lukuunottamatta, eli sitäkin pääsee paikkapaikoin tekemään.

Kiitoksia vielä jo etukäteen, helevetin hienot puitteet meillä tulee olee kun nyt jaksetaan tsemppaa loppuun asti hötkyilemättä!

38
Jepjep, huomenna ysiltä jo mestoilla... Hitsari on tontilla klo 10.00 ja sille pitäs saaha hommia aikaseks. Kyllä se siitä menöö!

Talkoolaisille ois hommia että parkkipaikan pohjasta törröttää metallisäikeita betonimurskan seaska, rälläkkähommia muutamalle kaverille päiväksi. Mittamiehelle ois kans puuhaa. Timpuri vois varmaan tarvita jeesiä?

Siloteltiin ja jyrättiin kulkuväylä mestoille, eli nyt on talkoolaisten hyvä saapua alueelle, seuraat vain ajorata -kylttejä :)

39
Vähän näyttäisi siltä, että ensi talvi ajetaan 2012 skidoo 600 renegade backcountryllä :P Vanha peli vaihtoon ja ens talvee ootellessa!

40
Piru vie, sehän näyttää hyvältä! Viikonlopun kun hieroo niin avot ja ajokunnossa. Ootellaan ensin että savi kuivahtaa.

Kovasti tuntuu olevan yrityksillä nyt tiukkaa, laitoin viime viikon lopulla n. 25 sähköpostia eri yrityksiin(korjaamot, autoalan erikoisliikkeet, pesulat, maanrakennusfirmat) myyden mainospaikkaa, mutta vain yksi on kysynyt ja tarkennuksenkin jälkeen ilmoitti etteivät keskeneräiseen projektiin lähde mukaan. Wtf?
Yhtä isoa sopparia tässä kuukaus jo pyöritelty ja sekin on kiinni vain siitä että mainoslaatat on liian kalliita, prkl...

Ei muu auta kuin esite kouraan ja seuraavaan firmaan.

41
Sunnuntaina käytiin kolmeen pekkaan roudaamassa lisää seulaverkkoja tontille. Aika hyvin on jo sulanut, ja 3 viikon päästä (eli pääsiäinen, kö?) aloitetaan touhuamaan oikeen tohinalla! Koroketta päästään varmasti tekemään jo silloin ja itse rataa, jos sulaminen ja sen jälkeen saven kuivuminen jatkuu tällä tahdilla. Toistaiseksi näyttää hyvältä, tosi hyvältä. Savi on lumen ja jään alla pehmennyt ja tasoittunut niin hyvin ettei kovin suuria tasoitushommia tarvi kaivurilla juurikaan tehdä, lähinnä hyndät ja kallistukset jne tarvitsee kauhalla pakottamista, muutoin sit vaan jyrätään ja jyrätään.
Sähkisradasta ei näy vielä mitään - eiköhän se sielä ole... Onko sille radalle aktiiveja talkoolaisia?

42
Kovin tuntuu nyt raha olevan tiukassa. Tiiä sitten että mikä maksaa, mutta eräskin puolituttu yrittäjä tokaisi jälkeenpäin, ettei netistä löytänyt koko moottorikeskus projektista oikeastaan yhtään infoa. Aika jännä, kuitenkin aika massiivinen operaatio päällänsä.

Yhdet isot neuvottelut ratkeaa tämän viikon aikana ;)

43
http://www.huutokaupat.com/fi/v/8431

Vahdataas tätä. Ois aika helmi laite jos hinta pysyy alle kympin!

44
Tänään on varmaan talven viimeisiä ajoreissuja, joten otettiin hieman kuvasaldoa.. Umpisessa kikkailua ja reittiajoa, hyppyyttelyä ja kaluston äärimmilleen ajamista. 0400 ylös, 04.38 koneet käynnissä, gps mittasi reitille pituutta 305km ja huippunopeutta 140.0km/h(keskinopeus jotain 40), joten kaikkensa on kyllä annettu. Ja olo on sen mukanen.
Melkeen jo kehtais julistaa kauden päätöskuviksi, mutta katotaan nyt. Lunta oli kuitenkin 60cm ja jäätä n. 70-80cm yleisesti.

Korkealla turvekasan päällä, keskellä _ei mitään_.

Vähän keventää..


Kun lumi ei enää riitä...

On se hieno laji!

Ens talveks uuet koneet alle ja sama meno jatkuu, ei auta mikkään!


45
Kävin viime viikonloppuna pyörittelee konetta tontilla ja nyt on parkkis, kulkuväylät konteille ja radan ympärille aurattu. Viimeistelin myös kulkureitin lemminkäisen portin vierestä, eli sitäkautta pääsee henkilöautolla ja sitä myös toivotaan käytettäväksi jatkossa. Sunnuntaina menen taas hieman putsaamaan alueita lisää ja täten saada kevääseen vähän vauhtia lisää. Hommaa vauhdittaa myös uutiset siitä, että meillä on timpuri tiedossa koroketta varten ja kivituhkaa olisi tulossa n. 30-50 kuormaa alueelle loppuviimeistelyä varten. Hyvällä mallilla mennään, toivotaan että lumet sulaa vaudilla ja vesi virtaa, maa ei ole jäässä koskemattoman lumen alla kuin n. 5-10cm, joten varsinaiset talkoohommat alkavat muutaman viikon sisällä ISOLLA vaihteella!

Kevättä ootellessa, kalusto vielä ittellä täääysin haussa, mutta rakennetaan ny rata ensin!

46
Pitäskö se poijjaat rupee suunnittelee sitä koroketta sinne? Voisin käyä lykkimässä lumet varikkoalueelta pois kunhan tää pakkaskausi hellittää, ettei pääse toi routa enää purasemaan. Siinä vaiheessa kun rupee lumet sulaa, on n. kuukaus aikaa ajokauden alkuun, joten suunnitelmat, materiaalit ja talkooväki tarvis olla hollilla hetimmiten.
Mä järjestän kyllä konevoimat lumenpoistoon varikolta ihan ensinnä ja kaivurilla upotetaan se keskilaatta tukipilaria varten ja sähkökaapelit kans jemmataan samalla (remppa tietää) ja näinpäinpois.


47
Muita kelkkailijoita uudeltamaalta? Kelkka pärähti talliin ja käyttötarkotuksena on että tehään viikonlopun reissuja aina hivenen kauemmas. Vaikka mönkkärillä tullu paljonkin ajettua ja muutenkin fyysistä hommaa, niin kauden ekan vklp jälkeen oli niin kuollu olo ettei pahemmasta väliä, jokapaikkaa kolotti. Mutta nyt mennään näillä.

Laite on tuollainen skidoo mxz 500, hyvä ja perusvarma sportti.

48
Jepjep! Kerran sitä vaan uutta baanaa tehdään! Tänään mestoilla nelejän jälkeen!

49
Jeesjees, eli kaivuri on nyt luovutettu pois, ja baanat on siinä kunnossa missä ne nyt ovat, eli raakavedos ja layout näkyvillä. Katotaan jos vielä päästään sipisteleen pikkukaivurilla baanan päältä reunat ja välialueet siistiks ja pikkusel pyöräkuormaajal kantaa välialueille kivituhkaa. Noh, tulihan tässä vähän reilun viikon aikana (viikko sit perjantaina alotettiin ja muuten tehtiin joka päivä töitä, paitti ekana sunnuntaina) 11 päivää ja 82 kaivinkonetuntia talkoilla tehtyä. Joten toivottavasti baana on halutunlainen.

Kiitokset vielä Ronille joka jakso duunata ja jeesata meikäläistä konehommissa. Remppa hoiti sitten ylipäällikön tehtäviä ja organisointia yläportaaseen.

Veskulle kiitokset tänpäiväsestä putkioperaatiosta!


Nyt levätään ja ilmotellaan sit jos ja kun hommat jatkuu, katsellaan kelejä ja tarkkailaan saven kuivumista.

50
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 04.10.10 - klo: 23.15 »
Eipä oo vielä kukaan maininnu, mutta kyssäri; kummasta lähtee enemmän rengasmelua, 120km/h kulkevasta nastarenkailla ajavasta autosta kuivalla asfaltilla, vai 85km/h kulkevalla täysperävaunulla kuorma-päällä?


Muttajoo, pitoa ei oo koskaan liikaa, ja jos joku siitä meluhaittaa luulee saavansa, niin muuttakoot lappiin jänkälle, siellä varmaan jäkälän kasvukin aiheuttaa jonkilaista ressiä sit.

Itse asun alle 100m päässä vihdintiestä, ja ääni mitä sisälle kuuluu, on hiljaisempi mitä televisio pienimmillään. Jatkuva tasainen pieni humina ei ole melua, joksikin se siksi usein tunnutaan kertovan, koska se on autosta.

51
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 03.10.10 - klo: 02.07 »
Oon tota hiekkahommaa itte kans pohtinu, kun tosiaan kiinteistöhuoltohommia tehään kans, niin sen kiven tarkotus on jäätyä siihen pintaan jäähän kiinni, jolloin siinä on tosi hyvä pito. Tosin jos on pirun kova pakkanen niin eihän se kivi siinä muhkuraisella jäällä pysy hetken v*tun vertaa, jolloin ois enemmän miettiny että joko ihan sellaista hiekkapölyä jolla sotkee sen jään pinnan jota aurinko lämmittää tai sitten vain vielä isompaa kiveä mikä ei tartu lamellien väliin - tiedä häntä. Humalaisen yöpohdintoja.

Kuorma-autossa on kettinkiheittimet ja lämmitetyt hiekotussäiliöt vetävien fillareiten eessä, ei oo ongelmia jos vaan muistaa ennen stoppia kylvää metrin matkalta risteykeen :P Lämmin murkse pyörän ja jään välissä, kylä lähtee. Scaniassa muutenkin talveksi mahollisimman karkeeta kuviota vetäville, etuset sitten mahollisimman uudet. Eli 2 settiä renkaita tähänkin, talveks eri kamaa kuin kesäsäällä.

Henk koht mielipide tosta teiden kulumisesta ja meluhaitoista, niin antaa prkle palaa vaan assua ja enemmänkin. Voisivat tehdä vielä enemmän uutta asfalttia ja vaihtaa paljon useammin. Enemmän töitä vaan, ja taas lisää urakoitsijoita. 120miljoonaakos meni maahanmuuttajien kotouttamiseen ja lentolippujen maksamiseen afrikka - suomi?? 4min assupaikat pk seudulla ei pal tunnu siinä vaiheessa...

52
Vilkaiskaas kuvagalleriaan. Tämän hetken tilanne näkyvillä. Raakaprofiili valmis.

53
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 01.10.10 - klo: 16.13 »
Mahollisimman karhea ja syvä kuvio, tuore kumi ja riittävän pitkät nastat. Se on aika hyvä resepti, vaikkakin siviilirenkaat on sellaisia ettei niitä ole tarkoitettu luistatettavaksi liikenteessä vaan mahdollisimman suureen lepokitkaan. Pakussa on kitkat nyt kolmatta talvea (ei löytyny riittävän leveetä ja vahvistettua rengasta raskaille paperikuormille) ja kyllä niillä on ihan pärjänny, 2 paria renkaita menee talvessa, jotenkin "hiertää" toi kitka että pitoa löytyy, ei kuitenkaan sutimalla. Pahat ylämäkilähöt onnaa kans, kun ei anna sutia.
Vuos takaperin talvella oli tosi vittumainen keikka, askolaan piti pakulla hinata kärriä kuorman kanssa aivan peilikirkkailla jäisillä teillä, ei hiekkaa edes pölyksi asti, mutta nastaa tuli ikävä. Selvittiin kuitenkin.

Henkilöautoon pitäs talveks miettiä uutta talvipyörää (viimetalvena ostetuissa ois vielä jälellä, mut jotain karheempaa pitäis saada. Ideoita? Nelivetosessa se että kiihtyy 4x paremmin kuin etuveto, mutta pysähtyy samalla tavalla, tosin hallittavuutta löytyy sit luisussakin.

Ja vaikka se assu kuluu, niin kulukoon jos sillä ihmisiä säästyy. Tai sit opetellaan ajamaan vetoketjussa ettei tuu niitä kerpeleen uria, urapaikkauksia ja tuplasti enemmän uusittavia asfaltteja.

54
Noniin sähköhirmut, tänään vois tulla äänestää notta millaset käppyrät teille leivotaan. Polttisbaana ois aikalailla valmis tossa kolmen-neljän huitteilla...
Sit alkas pohjien teko konteille, joten niitten paikat pitäs mittaa aika tarkasti kohillensa.

55
Hommia löytyy sitten ihan vallan mielinmäärin, joten jos sulla on aikaa iltasin n.klo16 jälkeen, niin tuu tontille ihmettelee, tai soita 0452086468 mulle tahi rempalle, niin saadaan hommia eteenpäin. Töitä on kyllä.

Nyt vuorossa mittaamista ja mittaamista, mitataan radan profiilia kohdalleen, korkoja, bänkkien paikkoja, hyppyrien paikkoja yms... Kumisaappaat mukaan!

56
Työn lomassa raapasin naamakirjaan gallerian joka pysyy päivitettynä puhelimen kautta 24/7 myös kentältä. Kuvia pääsevät kahtomaan kaikki.

http://www.facebook.com/album.php?aid=2084357&id=1090295890&l=06ab8b7be0

Ja kuten työnimikkeestä näkyy, niin maailman parasta polttiskrossibaanaa tehään.

57


stna rupee tapahtuuu...

50 kuormaa savee leivottu jo....

58
Saatiin reijon kanssa homma hyvin alulle ja pääsuorasta on n. 80% sliipattu jo karkeeseen muotoonsa.

Huomenna tosiaan talkoissa tarvittaisiin yllä mainittujen lisäksi mittamiehiä (jokka tietää noist vaaitusjutuista, löytyykö muita?) ja sitten lyömään keppejä pystyyn lekalla (radan profiili molemmin reunoin, helppo lätkiä savea sinne väliin sit).

Työjärestys on sit vastaava:
-karkea rataprofiili suurinpiirtein oikeaan muotoonsa n.50-70cm korolle ja 5m leveänä.
-tämän jälkeen katsotaan kaivojen paikat, avataan karkea rataprofiili silleen auki että pääsee kaivamaan suorat salaojalinjat
-täytään salaojakaivannot salaojasepelillä, mahdollisesti lisätään välialueille esim kivituhkaa n.10cm(?)
-muotoillaan rikottu karkea rataprofiili takaisin muotoonsa

- odotetaan kevättä :)

Ja siis ajajakoroke duunataan tossa jossain listan alkupäässä kun jos saadaan liinoja, ihmisiä yms yms suunnitelmat pohjatöistä valmiiksi.

Ei huolta, baana on valmis keväällä!

59
Vapaa keskustelu / Vs: Kuinka kova työntekijä olet...
« : 20.09.10 - klo: 19.23 »
Duunia painetaan, ja työtä tehään sillon kun sitä on. Lomaa ei oo tullu pidettyä nyt 3 vuoteen päivääkään ja pisin työvuoro viime talven aurauksien jäljiltä pyörii jossain 40+h hujakoilla. Lunta kun sataa, kohteet on aurattava sakon uhalla, kuskit sairaana/ei vielä töissä, niin selkä seinää vasten ja työ on tehtävä. Kellokorttiduuni ei todellakaan ole koskaan ollu mua varten, eikä tuu olemaan. Pari vuotta sitä katselin ja se sai riittää. Onneksi välillä saa vähän säädettyä päivän pituutta ja työaikoja. Esimerkkinä kesällä kun oli prkleen kuuma, niin aloittelin aikasin 3-4 aikaan ja jos hommia jäi niin illemmalla 6 jälkeen jatkoin. Palkanmaksaja on sama lafka, mut kolmea eri hommaa, eli kuljetus, maanrakennus ja kiinteistönhuolto on näitä aloja joissa tulee pyörittyä. Kuormurin puikoissa ajo- ja lepoajat pidetään jämptisti, ei tarkotuksella ylitte.

60
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 15.09.10 - klo: 22.59 »
Tontti on ny silee, 4.5h pyörin koneella sielä, jotain pientäsälää saattaa löytyä, oli niin kerpeleen pimee sit kun lähin menee tossa ennen kymppiä. Vähän tasottelin sitä hiekkakasaa siihen kentälle etten ois renkaita rikkonu, saa ny nähä monta rengasta on aamulla tyhjänä :P

Ainakin on sen näkönen että jotain on tehty. Kasain mahollisesti käytettäviä esineitä yms juttuja ison alueen asfalttikentälle siihen portin reunaan.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 61