Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RangerWalker

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 51
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.05.13 - klo: 22.15 »
Taitaa olla Veikon 

33
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 09.05.13 - klo: 13.55 »
Hienot on vato(kuten sulla tuppaa korit olemaaan) !

-nuo caterhamin fillarit muuten on väärillä puolilla  :wink: (pyörimissuunta merkit osoittaa taaksepäin).

Kannattaa laittaa lexan palat airboxien päälle niin ei harmita eka asfaltilla kaato niin pahasti.(kirkas lexan läpinäkyvällä 2 puolisella ei edes näy)

Tuo muokattu 1:1 teema on hyvä idea ,pysyy autot jotenkin scalenäköisinä ja monella voi olla samat tarrasarjat silti erottuen radalta.

-Pate

34
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 01.05.13 - klo: 15.43 »
Varmasti foamit jeesasi asiaa. Ja kun etusiipi on pois niin takapään downforce on kovempi ja siten takapää pitää paremmin eikä siis karkaa luisuun niin helposti.

Itse en ajanut kyseistä autoa ilman etusiipeä joten vaikea sanoa miten ajoon vaikutti. Vierestä katsottuna laite pysyi radalla paremmin noin, mutta kuten kirjoitin niin peräpään pitoon tuo vaikuttaa enemmän ja puskevaa autoahan on helpompi ajaa ilman spinnauksia.

35
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 01.05.13 - klo: 01.44 »
Hih :laugh:

 Jos kiinnostaa niin ebay hakuun "F1 DRS Movable Tail wing Assembly for tamiya F104 rc car with servo"

DRS WING 20130410

36
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 30.04.13 - klo: 12.40 »
Ihmeellisen liimattuna kyllä tuo sun etusiivetön meni radalla. (suht samat läpit kun 17.5t etuvedolla joka samaan aikaan oli radalla. vormula tosin meni suoralla kovempaa)

Itse huomasin että takasiiven säätö jyrkemmäksi (pro mallin korin mukana tulleen) toimi liukkaalla tosi hyvin. -Ainoa ongelma oli että piti ajaa kovempaa että pysyy radalla! -eli aika skaalamaista rc f1 tuossakin suhteessa on.

Pitää vertailla siipiä ja vaikka tehdä pari omaa niin josko se täydellinen pito löytyisi.

Toki ensiviikon radan pesu auttaa varmasti pitoon kunnes siitepölykausi alkaa...

Sitten alkaa rengastestit taas...


-Pate


37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 28.04.13 - klo: 17.52 »
Tattiksella näytti tältä tänään.

http://rc10.fi/index.php?topic=65879.msg675174#msg675174

Olisit pessy radan kun kerta kävit siellä ;-)

Ei ollu aikaa kuseskella, kävin vaan kääntymässä, ajelin ehkä 5 min,.

Käsittääkseni viimevuonna stadin pesurit kävi spuulaamassa, fiksummat kertokoot tarkemmin jos on tietoa miten homma hoituu tänävuonna.


Ei rata kovin p*skanen kyllä rehellisesti edes ollut, siitepölyt kun alkaa leijailla niin sitten on...
Koitetaa saada talkoot piakkoin.

38
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 28.04.13 - klo: 17.28 »
Virallisesti on heti toukokuun alusta.

Mulla on avain sinne ja nimenhuutoon laittelen kun olen menossa, alustavasti ainakin tiistaisin.


39
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 28.04.13 - klo: 17.01 »
Tattiksella näytti tältä tänään.

http://rc10.fi/index.php?topic=65879.msg675174#msg675174

40
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 28.04.13 - klo: 16.55 »
Kesäkausi avattu!

First test outdoors of my f104v2

Tattiksen rata on liukas ja likainen, mutta pakko se silti oli testata kun kerran oli vormula mukana.


Koitetaan saada taas vaikka joka tiistainen formulamiitti kuten viime kesänä.

karsee videontöherrys,joskin tuostakin hyvin näkee miten auto käyttäytyy paikaltaanlähdöissä, pitää siis hieman säätää kun noin keulii ja nostaa keskiosaa pohjasta. -ilman videota en tuotakaan olisi tajunnut, pitää ottaa säätöavuksi mukaan kamera jatkossakin.

-Pate

41
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 26.04.13 - klo: 13.06 »
Aluksi oli puhetta että otetaan f1 sisäkaudelle kokeeksi kun oli 2 päiväiset kisat suunnitteilla ja siten mahtuu mukaan.

Nyt kun kisat olikin yksipäiväiset sisäkaudella ja vormulat mukaan mahtuivat niin toivon että formulat  mahtuvat samaan tapaan myös ulkokaudella vaikka yksipäiväiset ovatkin kisat.

Koitetaan ainakin saada mukaan.

-Pate

42
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 26.04.13 - klo: 11.26 »
Jos ei aja ei voi vaikuttaa...  :wink:  Tero hommaa vormulan niin sen voi maalata mihin väriin haluaa.

Numeroista:  kilpailijoiden kanssa kisoissa(jo kesän kisoista lähtien) puhuttu että kauden jälkeen jaetaan numerot F1 tapaan.  -Kesällä jonni oli 2 eli jos lasketaan jotenkin näin, valituksia kuunnellaan jos ei toimi.

Eli numerot 1-7 on varatut ellei joku päätä olla ajamatta.
Hilpi ja BB ei taida enää ajaa eli laskujeni mukaan:

1:Pate
2.Vato
3:Jonni (2 kisaa ajanut kesällä)
4.Jukka
5.Pete
6.akau
7.Kaitsu(muistaakseni ajoit kesällä jonkun kisan?)

Jos Tero tai joku muu jonka missasin haluaa sijoituksensa mukaisen numeron niin kertokaa niin muokataan.


Eli jos olet kisannut ja haluat sijoituksen mukaisen numeron niin se on vapaa. 8 eteenpäin vapaina nopeet syö hitaat meiningillä.  Eli laita vaikka mulle yv jos jonkin numeron haluat niin lisään sen ketjun ekaan viestiin johon listaan kuljettajat.


Ensi kevätcupin jälkeen taas tarkistetaan numeroita.

eli avautukaa ajoissa ettei katoa omat numerot...

-Pate

43
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 25.04.13 - klo: 10.42 »

 
Talli määräystä ei tule enkä noudata,täysiä joka kisa!Viime kisassa tais olla hiukan McLarenilla ja Jordanilla "tallipeliä" :wink: 

nohnoh, mclarenin toinen kuski vähän yritti kiusata toista saman tallin kuskia hoitamaan frentzenin pois pelistä, onneksi näin ei käynyt. muuten vaan leikillä"korokeäänestettiin" timpan kanssa loppusijoista sitä kun ei vormulat kiinnosta ollenkaan.

Mulle vinoili koko päivän cup voiton varmistelusta(olihan se nössöä myönnetään)

Mutta jatkossa ei varmaan tartte varmistella jos tuut samoihin kisoihin...


Ja jos jordanin väkerrät niin tee vähän tummempi kun tuo mun, siitä tuli liian kirkkaan keltanen.
Mähän käytin nuo hornettitarrat eli hedges on käyttämättä jos hieman erilaista haluat. (jätin bensons hedgesit pois koska se on röökivalmistaja ja en tiedä sopiikko tupakkamainonta pienoisautoiluun vaikka f ykkösiin toki istuukin).  -toisaalta mitä olisi ferrari/ mclaren ilman marlboro mainoksia

-Pate

44
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 24.04.13 - klo: 16.19 »
Kyllä mä voin frentzenin laittaa naftaliiniin jos haluat kisata keltaisella ja ei sovita samaan tiimiin :cheesy:
(oltiin tilattu Vaton kanssa samat tarrasetit)  -tallimääräyksiä ei kuitenkaan ole...


Juu kisoissa ei sun perässä, ainakaan kovin lähellä pysyny.

Varmaan se levee keula jonkin verran helpotti mutta kyllä sun kädetkin toimi.


Toivotaan että saadaan kisoja kesällä aikaiseksi.

-Pate

45
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 23.04.13 - klo: 17.45 »
Laitetaan vielä valmiista autosta kuvia. Autolla ja kopalla ajettu 1 kisa eli pari jälkeä jo on.

Sähköjä siistin minkä osasin. (hw noparin ohjelmointinapin modasin noparin kylkeen ilman sitä karsean pitkää piuhaa ja poistin on off kytkimen ym pientä)

Vielä tarttee muutaman titaaniruuvin niin saa turhat painot pois.(toistaiseksi 1040g ajovalmiina)

-Pate


46
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 23.04.13 - klo: 15.07 »
VF1 sarjasta... unohdetaan se joksikin aikaa, pitää renkaat ja korit tehdä itse tai tilata "yksityyppitehtaalta"
(pojat sovittelee veturikumeja jo siellä f1 vanteille jotta saa kuviorenkaat...)
Nuohan on enempi hyllynkopristeita toistaiseksi, jos maine ja kuskien määrä  kasvaa jenkkilässä tarpeeksi niin katsotaan asiaa uudelleen eikös.

Laitetaan tämä nykysarja kuntoon ensin kuten Pete edellä kirjoittikin.

Nyt aloin kokoamaan tuota Tamiyan F104 autoa.

Millaiseksi kannattaisi maavara säätää edessä ja takana. Meidän RC-radan asfaltti on aika huonokuntoinen ja kuoppainen.

Miten etupyörien pystykallistus alussa kannattaisi säätää, autossahan tulee palikka jolla saa 0 tai 1 asteen kallistuksen ja mikä olisi aluksi sopiva toe in/out etupyörille?

Osat vaikuttaa ihan laadukkailta ja yhteensopivuus on tuttua Tamiya tasoa. Ensimmäin F1 autoni, joten perussäätövinkit on tarpeen :)

Sori myöhäinen vastaus:

http://www.tamiyausa.com/articles/feature.php?article-id=442

tuo toimi ok tattarisuolla.

Haritusta pari astetta.

25-30 öljyt

2-5k diffiöljyä tippa king pinnien jousiin

Laita kaikki niin pehmeäksi kun saa on hyvä lähtökohta.

3racing 1.3 t pala tai tamiyan pehmein. Tamiyalainen ei valitettavasti kauaa kestä, mutta miltei yhtä hyvä 3racing kestää normiajon hyvin.

Renkaat tamiyan optiot (edessä ilman inserttiä) tai pit/ridet joista tässä ketjussa on puhuttu aikaisemmin.

47
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 21.04.13 - klo: 13.26 »
tyhjäkäynti mittarin mukaan päälle 4000... :roll:

mutta muuten meni hienosti matin laitos.

nutech matti monster

48
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 21.04.13 - klo: 00.00 »
Taas oli hauskat kisat!

Vatanen oli kyllä niin nopea että tuskin olisin kiinni saanut vaikka olisin rattia puristanut kuinka.


Nössösti hissukseen kruisaillen ekan lähdön varmistelin siis kevätcupin voittoa,toisessa jo uskalsin hieman vääntää, mutta riskit pois ottaen.

Toivottavasti ensi cupissa on jo enempi osallistujia, mutta jo viidellä sai actionia kiitettävästi.

Samalla tapahtui ensitestit uudelle vormulalle jonka sain finaaleihin jo melko hyviin säätöihin.

Heikko video
RC car

Kuva nykykopastani (Frentzen ei ihan yhtä nopee ollut kuin Kimi oli viime kisassa  :laugh: )

Lisää kuvia myöhemmin

-Pate

49
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 17.04.13 - klo: 20.47 »
Teaser kesäkauden kalustosta.  2000 luvun alkupuolen Jordanilla mennään kesällä.

Kunhan valmistuu niin lisää dataa tulee.

-Pate

50
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 16.04.13 - klo: 22.39 »
Jaa, otit hienommalla kopalla varustetun  :cool:

Ainakin aikaisemmissa malleissa on ollut .06 rattaat, poislukien pro ja x1 jotka tuli .04 hampain.

et tätä kysynyt mutta kerron kuitenkin:

-Tavallinen mattoautospurri menee adapterin kanssa myös, toki tarttee eri kuulatkin diffiin jos sille tielle lähtee.

Jos tamiyan/muun vakiospurriin sopivan hammastuksen valitsee niin ei metsään pahasti mene, diffi on selvästi herkempi tamiyan spurrilla kuin muilla, se kun on laakeroitu, muut vaan holkilla.

En 100% varmasti osaa sanoa kuinka iso pinioni menee vakio spurrin/mottipukin kanssa, mutta jos harjattomalla pääsee 2.5 välityksen paikkeille (spurri / pinionilla = kokonaisvälitys) niin pitäisin vakiospurrin.  -hopeakannulle toki riittää 3.7 välitkin ainakin alkuun kun totuttelee (kulkee varmaan 45-50kmh vakionakin).


En tiedä varmasti, mutta oletan vakiorenkaiden olevan samat kuin muissakin malleissa eli kovat takana pehmeet edessä(muistaakseni noinpäin...).

http://www.power-racing.net/catalog/index.php?cPath=26_153  nuo sopii kaikkiin f104 malleihin. (saattaa vaatia king pinnien shimmien uudelleenjärjestyksen, osalla ottaa vakiona pinni vanteeseen kiinni, mutta helppo homma fixata)

On hyvät ja kestävät yleisrenkaat ainakin matolle, asfaltilla oletan toimivan vähintään yhtä hyvin kuin tamiyan paremmat kumit.(eli tarpeeksi on pitoa)

-Pate

51
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 15.04.13 - klo: 22.12 »
Tilasin juuri Tamiyan F104 auton  :grin:

Kiinnostaisi kovasti tietää onko autolla miten iso nopeusero eri moottoreilla, eli...

-Vapaa 21.5t harjaton(pienimmällä ennakolla esim. X12)
-Tamiyan 540J -hopeakannu
-Tamiyan Sport Tuned

Millaisia välityksiä olette käyttäneet noilla moottoreilla?

Kaikenlaiset säätö ja kokoamisvinkit otetaan tietenkin vastaan  :wink:

Onko paketissa tulevat renkaat ihan ok. asfaltti käyttöön ja mitä renkaita suosittelette hommaamaan seuraaviksi kumeiksi.

Tilasitko ferrarin/mclarenin?  -pakettirenkaat niissä on siedettävät ulkona, mutta tamiyan toiset kumit on paremmat(ja kannattaa laittaa ilman inserttiä tamiyan kovat eturenkaat)

http://www.stellamodels.com.hk/54199-f104-rubber-tires-rear-soft-p-4586.html
http://www.stellamodels.com.hk/54198-f104-rubber-tires-front-hard-p-4585.html



viime kesänä ulkona pitävimmiksi todettiin pit shimzu 571 ja 572.

Luulen että riden kumit on ok myös ulkona(esim. power-racing hyllykamaa), sisällä hieman heikompi pito kun piteissä, mutta tasaisempi pito.

Piteissä on pari ikävää puolta, ne liimataan foam vanteille(hankala ekalla kerralla saada kohdilleen,vanteisiin porataan ilmareiät) ja kuumalla kelillä renkaat repeävät kyljestä aika nopeaan.

Mutta pito on kohdillaan niissä ja kierros  maksaa noin 30€ vanteineen posteineen banzai hobbystä.

Kuulalaakerit ja öljyiskarin suosittelen hankkimaan, toki vakiollakin alkuun pääsee.

Moteista: 21.5t hiiletön on niin paljon vääntävämpi että on ainakin matolla(kova pito) nopein.

Hobbywingin koneessa käytän 2.4-2.8 välkkiä radasta riippuen. Hopeakannulla kannattaa aloittaa 3.7 paikkeilta sisällä, ulkona varmaan lähelle 3.

Ulkona hopeakannu on helppo ajaa ja kiertää hyvin ja ihan riittävä.

Sport tunedia en ole testannut, mutta uskoisin olevan lähelle perus hiiletöntä ulkona, sisällä uskon hiilettömiin enemmän.



Kun saat auton kasaan niin katsotaan säätöjä.


-Pate

52
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 08.04.13 - klo: 19.22 »
akau ja vato: hyvä jos joku säätöneuvoista toimi, itse vielä kanssa vasta opettelen mistä mitäkin säädetään näissä... -mutta suunnilleen alueelle saa useimmin säädöt .


jos jonkun löydän ponsoroimaan tuollaisen, niin tilaan samantien  :shocked:

Onhan tuo toki iso nippu rahaa(tai isompi pussi kolikoita), mutta perusmallin ostamalla ja päivittämällä myöhemmin tuohon iskuun maksaa miltei tuplaten.

Mutta jokatapauksessa hommaa joku formula niin päästään kisaamaan.


-Multa saattaa löytyä sulle sähköjä vailla oleva vormula kisaan lainaksi jos kaikki projektit menee kuin pitäisi ennen kisaa.(nappaa vaikka ministä sähköt)

Ja muillekin muistutukseksi :  -Parin viikon päästähän on seuraavat kahinat tarjolla ehkä parhaalla radalla!

-Pate

53
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 07.04.13 - klo: 13.54 »
Siinä terolle(ja miksei muillekin)  hyvä starttipaketti  http://www.rcmart.com/tamiya-93033-f104-version-chassis-dark-titan-edition-wbody-p-36264.html?cPath=420_1167



melkeen kaikki hop upit samassa paketissa.

ei tartte ku renkaat(pit 571 ja 572) ja sähköt (mukana ruma pro mallin kori, mutta alkuun päsee silläkin)

(tuollanen tulossa itelleki jossakin välissä kun kerran on samaa limited edition sarjaa kuin oma X1 mallikin)

54
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 07.04.13 - klo: 01.38 »
Oli tosi hauskat formulakisat!  kerrankin siis yli 2 autoa radalla kerralla.

Toivottavasti ensikertalaisetkin saivat jonkinlaisen positiivisen kipinän kisasta ja jatkossa olisi kisoissa useampi erä f1 luokkaa.

Itse kisa oli aika hassu, koko päivän oli kaatopito ja piti tosi varovasti ajaa muutama kierros joka lähdöstä  jottei lotus kaatuisi ja kimi löisi päätänsä mattoon.

Kaikkiin finaaleihin lähdin paalulta ja kahdessa ekan kierroksen jälkeen olin viimeisellä sijalla.(omaa tyhmyyttäni kun ajoin piteillä(tosin mun ridet oli Terolla lainassa....) 

eniveeii, Pito tasottui onneksi aina parin hitaan kierroksen jälkeen ja jotenkin voitin kaikki 3 finaalia  :shocked:



Nyt vaan enemmän autoja viivalle, kaikilla kuskeilla  pysyivät vähintään kohtuudella autot hanskassa ja jatkossa varmasti tulee tiukkaa kisaa(Vato ja Tero, autot kuntoon!) -ja Timo saa hommata ainakin laina auton ensi kisaan jossei omaa suostu hankkimaan.


Renkaat olivat mielenkiintoinen juttu myös, 4 ajoi rideillä, yksi tamiyan kumein ja itse pitin pyörin. Kaikkilla sai kaatopidon ja kaikki tuntuivat olevan ajettavissa.

Jos seuraavassa kisassa on yhtä kova pito kuin tässä oli niin suosittelen riden pyöriä, pitit on liian pehmoset, joutuu tosi varovasti ajamaan.


Ainoa harmittava seikka oli ettei tullut kameraa mukaan, oli hienoja autoja ja paikoin hyvää kisailua.


-Pate

55
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 26.03.13 - klo: 17.59 »
Matin laitteesta pätkä, kuski kertokoon itse lisää.

Nutech

(vähän pölläyttää putken ja pytyn välistä?)

-Pate

56
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 26.03.13 - klo: 14.59 »
Koitetaankos saada kisat aikaiseksi?

Ilmoja siis!

http://rc10.fi/index.php?topic=74315.new#new

57
F1 ja VTR laitan ilmot kunhan saan ponderinumerot selville.

Laittakaas F1 ilmoja siis sisään, koitetaan saada kerrankin kisat aikaisiksi!

-Pate

58
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.03.13 - klo: 12.16 »
Huomenna ke tiksissä ainakin 3 VTR:rää  + sinä     ~17.00 alkaen.

Kaikki mukaan!

Porokausi on tauolla enkä halua jättää Awesomatixia pölyttymään hyllylle joten kokeillaan miten se toimii veturina.

Joutui muuten painoja laittamaan aika tavalla että sai 1425g täyteen.

-Pate

59
#40

Jos kisapaikalta noita kerran saa niin sittenhän kaikki on ookoo!

Ymmärsin vaan kun ekassa kisassa numerotarrat saatiin ettei enempää saa. Olisi hienoa olla kerrankin väärässä.


-Pate

60
Loppui "sponssitarrat" ja en säännöistä löytänyt muuta kuin maininnan että numerolle on varattava tilaa 30x50mm .


(Autoissa on oltava vähintään 40 x 60 mm (1:5, 1:8 autot)
tai 30 x 50 mm (1:10,1:12) tila kilpailunumeroille auton
molemmilla sivuilla siten että numero näkyy kierroslas-kijoille ja kilpailunjohdolle selkeästi.)



En viitsisi maksaa tarrafirmoille turhaan jos tuon voi itse maalata koriin.

Onko jotain "fonttirajoituksia" tms?  (yksi tapaus ainakin on jossa annettiin varoitus väärästä fontista/liian isosta numerosta ja jos ei tilannetta korjaa ennen ajoa niin hylätään).

Säännöissä oli myös maininta että katsastuksesta saa numerotarroja mutta ymmärsin ettei näin kuitenkaan ole vaan kauden alussa saa 2 sarjaa ja loput hommattava itse?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 51