Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RangerWalker

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 51
61
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 21.01.13 - klo: 20.07 »
Vihdoin sain koriin käytön jälkiä.

Eiku styreenikauppaan niin saa taas kasaan. Pitää lexanikoppa laittaa bashailujen ajaksi jatkossa...

Clod Buster snow fun

62
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 19.01.13 - klo: 16.46 »
Clodin seikkailut jatkuu.

Kesän kunniaksi avolla mennään tälläkertaa

Clodriolet


Ja pikkuradalla kokeilin tiksissä myös.
Clod slow mo indoor test
(lähinnä editointisoftan testiä)

63
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 16.01.13 - klo: 16.33 »
Clod winter bash!

Castlen vesitiivis Sidewinder SV3 5700kv combo(x2) asennettu ja ensitestit takana.  Ei liikaa kulje 2S lipolla, mutta kovempaa kuin vakiokannuilla.  :roll:  -ja toki 3s laitetaan kyytiin jos rupeaa tuntumaan liian hitaalta.

Tamiya Clod buster winter bash!




64
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 11.01.13 - klo: 17.49 »
21vuotta siinä meni kunnes sain nyt junnuna haaveilemani  laitteen viimein hankittua.

Tänään ensitestit otettiin ja siis ihan vakiokoneilla tässä mennään, kunnes saapuu 5700kv sv3 combot kotiin...

Clod Buster 2012 first test

Ihan eri fiilis ajella kun nykymonsuihin vertaa  :cool:

65
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 08.01.13 - klo: 18.51 »
Doup.. Ensimmäinen mutka matkassa on vääränlaiset akun liittimet.

Kysymys kuuluisi paremmin johonkin akkuolmit ketjuun, mutta tänne se nyt lipsahti. Eli kiitos ja anteeksi.

Kai se tänne sopii kun otsikon mukaisesta laitteesta on kyse.

Tinaa vaan Deanssi kiinni akkuun, itse käyttäisin tuollaisessa laitteessa bulletteja, 5.5mm tai isompia mutta deanssin pitäisi riittää siedettävästi.

Katso että on kunnon tinaa niin 60A pitäisi deanssin kestää ok.  Joitain huonoja kopiodeansseja on tullut vastaan jotka lämpenee helpommin mutta orkkis ja hk kopiot on olleet ok.

Jos innostut kolvilla enempi leikkimään niin 5.5mm tai isommat  bulletit kun laitat kiinni niin ei pitäisi lämmetä plugit.

Hobbykingin tekeleet on toimineet mutta monesta kotimaan rc kaupasta löytää ainakin 6mm bulletteja.

-Pate

66
Pääsenx mä leikkii mukaa kans  :tongue:



Jos akku 1 on 2000mAH 10C ja akku 2 2000mAh 20C niin akku 2 on suuremman purkuvirran antava, tästä lienemme samaa mieltä? (olettaen että annetut luvut ovat todellisia, ei vain kuoreen kirjoitettuja satunnaislukuja)

Jos taas akku 2 olisikin 1000mAh 20c niin se ei enää olisikaan potkivampi koska molempien "nimellispurkuvirta" on sama.

Se mitä kaikki eivät aina ymmärrä on että C arvo ei yksinään kerro mitään, pitää tietää siis myös akun kapasiteetti.  mAh x C arvo = "nimellispurkuvirta" 

Lisäksi voidaan hifistellä kuinka paljon "kisalipon" 4mm plugista saa tuosta "nimellispurkuvirrasta" irti ja 4mm vs.kennoihin juotetut 10awg piuhojen "nimellispurkuvirran"vastaavat arvot.

Toinen hauska juttu on C arvon merkintä. osa ilmoittaa esim 50/100C, eli jatkuva/hetkellinen purku kun taas joissakin akuissa on vain merkintä  esim. 65C , jatkuvaa vai hetkellistä, mene ja tiedä.


Omasta kokemuksesta kerrottakoon että 6900mAh 50/100C akku potkii porossa koko 5min kun taas pienempikapasiteettiset 65c akut kyykkäävät 4 minuutin kohdalla hieman. -tämä siis vain oma kokemukseni asiasta.

Oletan että jos joku keksii 200C 3000mAh akun ja vertaa sitä 100C 6000mAh akkuun ajamalla esim. porossa 5min tulee huomaamaan että isompikaasiteettinen ei hyydy kun taas isomman C arvon omaava pienempikapasiteettinen kyykkää koska kapasiteetista on kadonnut lähes kaikki 5min ajolla.

Kaikki siis ei ole yksinkertaista, nyrkkisääntönä kun pitää  mAh x C arvo = "nimellispurkuvirta"  ei kovin pitkälle metsään mene, vai kuinka?
(taas oletetaan että valmistajan kertomat arvot ovat todellisia...)


-Pate

67
Viljamilla näkyy olevan ylälinkin ulkopäässä 3mm prikkaa. Mites mahtuu rengas pyörimään. Ittellä ainakin yks rengas hankaa, ilmeisesti vanteen kieroudesta johtuen??

Pitääkö tuohon jälkimmäiseen setupiin olla lisäpalikat linkkien sisäkiinnitystä varten? Osa AM18-1? Ja nostaako lisäpalikka valmiiksi sisäpäätä ja tähän lisätään vielä 1mm prikka?

vielä tuli tuohonkin vastaus:

Please note that Viljami's latest setup uses AM26/AM06S combination on the rear.
AM26 shifts P01/P02 out of wheel.


edit. siis viljamin uusimpaan awesomatix sivuilla olevaan , ei tässä ketjussa olevaan helppo setuppiin.

68
Vastataas itselle: hieman puukkoa näytin ja mahtuu 3mm. Kääntelin ja vääntelin p01 p02 osia operaation jälkeen ja ei auennut ilman väkivaltaa.

Eli uskaltanen suositella tuota modia.

edit. rctechissä kysyin samaa ja itse Oleg "awesomatix" kertoi että voi leikata kyseisestä osasta tarvittavan määrän pois (kunhan p01 ja p02 on ensin kasattu)

-Pate

69
Samaa mietin itsekin, kuulemma vanhemmissa malleissa tuo P02 on matalampi, en tiedä varmaksi mutta vaikea löytää setuppia jossa on alta 2.5mm tuolla, se kun on maksimi mitä omaani saa mahtumaan

uskaltaisikohan vähn puukkoa näyttää tuolle P02 osalle niin mahtuisi pyörimään... vai pysyyköhän enää läjässä sitte.

-Pate

70
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 17.11.12 - klo: 23.59 »
osviittaa hinnasta antanee hobbypeoplen tarjous...

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_451&products_id=27292

halpaa kuin saippua.  Ja pakollinen sarkastinen kommentti:  taas ihmetellään miksei tueta suomalaista vaan ostetaan lontoosta.


71
Kun tuossa tuli eilen Aakelle soitettua ja A700L tilattua niin nyt ajattelin selvittää pari juttua ennen laitteen saamista/kasaamista.

1.Rattaiden voitelu: -metallirattaathan auton molemmissa päissä pyörivät ja niiden voitelusta on hieman epäselvyyttä.

-lähes kaikki A700 kuskit ajavat tiksissä ilman mitään liukastetta, omasta mielestäni tuo on hieman hassun tuntuista, mikä on oikea lähestymistapa tähän?

Kuivana, laakeriöljyä,grafiittirasvaa,kuivavoiteluainetta/vahaa (mitä) vai vaseliinia?

Kaikki tuntuu ajavan ilman niitä muovikuoria joten melko kuivana varmaan pitää olla ettei rasvat lentele jokapaikkaan, muttei kai ihan kuivana?

Vetarit lienee ihan normitavaraa eli mustaa rasvaa,tms sinne?

2.Mitä osia pakkiin kannattaa samalla varata ettei ajot jää kesken?

-Ainakin etuvetari varmaan (kuulemma sopii taaksekin), pallokuppeja, muuta?

3. sopiiko normi spurrit, esim asson/kimbroughn joissa pienet ulkonemat diffikuulien reiíssä?




-Pate

72
 :cry: prkl kun ei tuolla hienolla Losilla tule oikein ajettua.  Reilu puoli vuotta ollut ja vasta 3 tankkia ajettu :tongue: -tourinkipuolelle on siis itsellä ollut enempi kiinnostusta.

Paljon päivitetty palikoita ja ei kertaakaan ollut katollaan. -eli en ole ajanut tarpeeksi kovaa tai rajusti kai...





Pieni mainos, en myynti ilmoa halua myyntipuolelle tehdä niin ei kaikki ville 5v turhaan kysele...

-Jos joku haluaa laitetta tulla vilkaisemaan ja tarjoamaan siitä jotakin (4 numeroinen summa, muuten saa pölyttyä varastossa)  niin laittakaas yv.

Helsingissä laite majailee ja näytille voin tiksiin tuoda.

-Pate

73
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 16.10.12 - klo: 22.36 »
Olsikos antaa vinkkiä mistä saisi hyvän korin siipineen (Lotus tai Ferrari olis mieleinen).

olsiko :tongue:  modelbau seidel tai tamico.de

esim: http://www.tamico.de/Tamiya-Karosserie-Satz-Ferrari-F60-F104-extra-leicht-84120

74
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.10.12 - klo: 17.15 »
Nyt tämmönen aloittelija kystymys eli siis onko tuo Tamiya TT01 190mm leveä vai?
Jos on niin pitääkö korinkin olla sitten sen 190mm,että näyttäisi järkevältä.
Tässä nyt haen sitä,että millä off setillä tuon renkaan pitää olla jos auto on 190 mm leveä. 3mm?

Riippuu korin oikeasta leveydestä, 190mm koreja on tullut vastaan 195mm todellisella leveydelläkin

TT01 on 187mm leveä muistaakseni.

http://rc10.fi/index.php?topic=26065.1600  tuolta tuo ja muuta tietoa tt01 mallista

77
No niin, 10.5t, T-drift kopiot, one way ja spooli testattu VTR pidotustauolla.
Kerrankin voi sanoa ettei teho lopu ihan heti kesken. -Hieman erilainen ajaa kuin VTR drifti renkailla... vauhtiakin on tarpeeksi.

Camberit oli järjettömät ja satuloita en saanut sopimaan autoon(levyt toki sopi suunnilleen paikolleen...) Valot pitää kanssa laittaa fiksummin. Kaikesta huolimatta ihan hyvin ajettavissa oli.

Eka testi siis takana(~10 minuuttia) , ja tottakai testasin miten kamerat toimii riftinkikäytössä.

Yokomo BD5 Drifter first test

Videon puolivälissä G-voimatesti kameralle  :shocked:

Ensikerralla lisää autoja viivalle niin saa muistakin kuvaa.

-Pate

78
Tuossa juuri kasailen ekaa drifteriäni(aikaisemmin vain pari akkua veturilla sladiteltu), runkona perus BD5  Yokomo.

Etupäässä on one-way ja takana spooli.


10.5t trackstar koneeksi tulossa ja HW Justock nopariksi. Servona Futaban S9451.


Renkaat,kori ja vanteet from R2.  Siipi ei ole kiinni, sopiiko ulkonäköön vai ei? -itse en asiasta ihan varma ole.

Väri on helmiäissininen kulta/kromipohjustuksella.
Laseista näkee vielä läpi, ~5% takana,10% edessä

Tulossa satulat+levyt ja valot(parkit).

Tälläisella siis tarkoitus tulla kokeilemaan "kisaa" .

79
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 24.09.12 - klo: 16.25 »
En tiedä reiskan rattaista,mutta kimbrough:ta käytän itse. Sitä adapteria joutuu hieman kaventamaan (hiomalla) ja liimaamaan rattaaseen muuten se karkaa ja sitten spurri väpättää aika hienosti...

80
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 24.09.12 - klo: 14.10 »
V2 on ainakin nopea, kestävyydestä en tiedä.

Hinnaltaan on tosi kilpailukykyinen
http://www.tamico.de/Tamiya-F104-Pro-VerII-Chassis-Bausatz-58534

Jonnin "perus" mclaren on kyllä yhtä nopea kun mun X1, muistaakseni muutokset orkkikseen hänellä on:

spurriadapteri+ normi 48p spurri,keraamiset kuulat diffissä,kuulalaakerit liukulaakereiden tilalla,öljyiskari, ja jostakin hpi 18 kokoluokan autosta takaiskari/poikittaisvaimennin vakion kitkalevyhässäkän tilalla.

-myös perus mclaren tai ferrarin jos hankkii niin exotekiltä saa aika mielenkiintoisen hop uppi paketin siihen
http://www.exotekracing.com/f1r-conversion/

Toinen vaihtari olisi wgp  http://www.tamico.de/Tamiya-F104W-GP-Edition-Chassis-Bausatz-mit-Karosserie-84262  ,siihen kun hommaa kapeamman keulan niin on varmasti ok laite myös.


Siinä pari vaihtaria, 3 racingista en usko olevan vastusta matolla,kestävyyskään ei vakuuttanut kesällä ulkona ja matolla varmaankin paukkuu osia helpommin?  -varmaan joku todistaa väitteeni vääräksi jossakin välissä...

-Pate

81
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 23.09.12 - klo: 14.28 »
PIT:it ei kerää nukkaa, mutta ajettiin myös tamiyan kovilla edessä(insertin kanssa) ja pehmosilla takana(insertillä) ,lrp pitoaineella. hieman kerää karvaa muttei pahasti. Pitoa riitti kaatoon asti.

Jos tiistaina pääset radalle niin katsotaan tarkemmin autoasi?

-formulalla pääsin 15.3 aikoihin parhaimmillaan viimeviikolla, yleensä on a lapit 16 paikkeilla,eli pitoa on tarpeeksi.(vtr toistaiseksi päästy 15.7 muistaakseni)

-Pate

82
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 21.09.12 - klo: 19.48 »
 :tongue:

uutta ja vanhaa
(57 on jo kolmannen veturirungon päällä)

83
Mistäs noita rcd1 sarjan sääntöjä pääsisi katsomaan?
(jos kerran heidän säännöillä mennään täälläkin)

tyhmä ei googlella löytänyt kuin aussifoorumin.

-Pate

84
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 18.09.12 - klo: 23.49 »
millä renkaalla ajatte matolla?

Pit 571 ja 572, osa ajoi tamiyan kovat edessä pehmeät takana kombolla,sekin kombinaatio toimi kaatopitoon asti.

Mielenkiintoista on että pitit hajoaa ulkona kyljestä parilla akullisella, nyt ollaan ajettu sisällä pari iltaa ja kestää hienosti. Taitaa olla mattorenkaat.

Seuraavaksi testataan varmaankin riden ets kumit.

-Pate

85
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 18.09.12 - klo: 23.36 »
Taas hieno F1 ilta tikkurilassa.

4 tamiyan F104 mallia radalla samaan aikaan, oli kyllä hauskaa. Vielä jos saisi lisää autoja radalle niin  :kiss:

Testasin taas eri kuvakulmia, ilmeisesti käyttäjävirheestä johtuen vain yksi tallensi kuvaa.

Tässä pieni pätkä radalta, lähinnä Mclaren vs. Lotus,( team pink hobbykingkyoshotamiya silvercan ja f104v2 vilahtavat välillä.)

RC Formula 1 indoor carpet practice

(kokeile 720p jos se mitään auttaa)

Taas huomattiin miten hurjasti auto kiihtyy kun pääsee "imuun" -hienon näköistä.


-Pate

86
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 17.09.12 - klo: 09.36 »
Tiistaina olen tiksissä valvojana.

Katsotaan torstaita vaikka.

-Pate

87
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 16.09.12 - klo: 23.24 »
Jos kelit ym antaa myöten niin viikolla voisi tulla tsekkaamaan radan.

Koko 1/5 kausi meni jotenkin ohi kun muita luokkia ahkerasti ajelin  :embarrassed:
-ja Losilla on keritty ajaa vasta 3 tankillista muutenkin, (säälittävää tiedän).

Mutta siis jos on muitakin möhköfantteja tulossa radalle esim keskiviikkona niin ilmoitelkaa.
(mikään ei ole tylsempää kun ajella yksin)

-Pate

88
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 14.09.12 - klo: 19.27 »
Pari asiaa:


Sääntöjä hieman ajattelin lisäillä, tai ainakin kisanumeroita.

Ajatuksissa olisi että tämä kausi mennään satunnaisilla/omilla numeroilla ja ensikaudella ajetaan numerojärjestyksessä kisamenestyksen mukaan.

KYSYMYS:
Jos kerhokisoissa liikutte muutenkin ja on omat tutut numerot muissa autoissanne niin samoilla voisi ajaa tätäkin tämän kauden?

Vai arvotaanko numerot kakkosesta eteenpäin?
(numeroa 1 ei saa kukaan ekalla kaudella)





Ja treeniä:
Huomenna olisi tiksin radalle formuloita ainakin 2 tulossa jos kiinnostaa tulla katsomaan.

Laittakaa siis omat vormulat kasaan ja radalle mukaan !



16.00 mennessä ollaan radalla, saatan itse tulla jo aikaisemminkin.


Ja mun edellinen F104PRO mali meni kaupaksi henkilölle joka uhkasi tulla myös kisailemaan mattokaudella, hienoa että koko ajan useammalle ilmestyy kalustoa.

-myös yksi F104v2 on myös bongattu radalla jo.

-Pate


89
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 09.09.12 - klo: 22.58 »
Nyt alkaa vormula olemaan nipussa, matolla varmaan ensitestit tulee ajettua.

Hienolta näyttää, mutta harkitse moottorijohtojen vaihtamista 18awg /tms pienempään . Tuollaiset hirmu kaapelit (14awg  tai paksummat näyttäisi nuo olevan) haittaavat takapään vapaata liikkumista.

Myös extra flex sensoripiuhaa suosittelen jos ei sellainen jo ole kiinni.

-Pate

90
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 30.08.12 - klo: 13.24 »
Uusi koppa, aikaisemmin ei ole oikein radalla auto erottunut asfaltista, nyt ainakin pitäisi se nähdä.

Kopan alla on myös muutoksia, trf417 vaihtui hetken mielijohteesta  :shocked: (tai kun JOKU puoliväkisin sen 417 repi käsistä  :tongue: ) BD5WXi yokoon.

-Pate

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 51