Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tumppi

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13
121
Tulokset / M-8 SM 2. Imatra 12.6 tulokset ja kommentit
« : 15.06.04 - klo: 10.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Pelkään, että suurin ongelmamme on väärällä kirjaimella alkavan kuskin nimi. Kokonaiskilpailutuloksissa kahdeksasta kuskista on viisi J alkuista. J:llä on kolmen kärki.

Onko pakko osallistua omalla nimellä? Voiko käyttää kisoissa taiteilijanimeä kuten jalkapallossa? Vai onko pakko vaihtaa nimi? :lol:


"Teukka Salama" lienee kuuluisin....

Sääntökirja yleinen osa :

33. Salanimen merkitseminen osanottajaluetteloon
Salanimi on viralliseen ohjelmaan merkittävä lainausmerkein. (67)

122
Tulokset / KILPAILUKUTSU polttiscrossi SM 2. Imatra 12.6.
« : 10.06.04 - klo: 15.43 »
Lainaus käyttäjältä: "ALi"
Mutta saako paikanpäältä Imatran kisoissa ostaa mekaanikolle lisenssiä ?


Saa, kyseessä on PA:n kertalisenssi. Tarvittavat dokumentaatiot menevät järjestäjälle kilpailuluvan mukana.

123
Tulokset / KILPAILUKUTSU polttiscrossi SM 2. Imatra 12.6.
« : 10.06.04 - klo: 15.25 »
Lainaus käyttäjältä: "K@itsu"
No nyt on itsekkin pakko ottaa osaa keskusteluun tosta lisenssistä,
onko nyt tosiaankin niin että mekaanikolla tulee olla lisenssi?? mistäs tämä johtuu en ollut avauksessa ajamassa niin ole vähän ulkona asiasta??


Kaikilla henkilöillä, jotka työskentelevät rata-alueella tai ratavarikolla (=pitlane) tulee olla vastuukysymyksistä johtuen lisenssi. Selvyyden vuoksi vielä huoltovarikolla sitä ei tarvita. Näin on ollut jo parin vuoden ajan, joten siinä ei ole mitään uutta.

HUOM !!
Keskustelut yms. löytyy jostain vanhasta topicista "huoltaja/mekaanikko-lisenssi" tms... joten lukekaa se ja ottakaa takas ylös jos se herättää lisää keskusteluja ja sinne jatkokeskustelut tästä aiheesta.

124
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 26.05.04 - klo: 08.29 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"



Stalinismin ja maolaisuuden olen päinvastoin käsittänyt sellaiseksi, jossa eriäviä mielipiteitä ei hyväksytty.


Nuo kun saivat alkunsa nimen omaan siitä, että joukossa oli yksi "ylitse muiden" puhuja ja vaikuttaja, joka sai porukan puolellensa ja sen jälkeen vasta "pääsivät" valtaan ja seuraukset sitten tiedämmekin...

125
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 25.05.04 - klo: 23.35 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Tumppi kirjoitti
, moneskohan kerta tämä on kun vastaat näin?
Onko halu AKK:n, vai omasi?

On kaksi eri asiaa, hakea EFRAn jäsenyyttä, ja saada se.
Sitä kun ei kilpailuvirasto päätä, joten..............

Antaako AKK kaikki oikeudet uudelle liitolle?
Alaks sää puheenjohtajaks.........? :wink:


En tuota EFRAn asiaa tarkoittanutkaan tuohon kilpailuvirasto juttuun...

Eikä tuossa mitään oikeuksia tartte minnekään antaa. PA elää ja voi ihan hyvin AKK:n alaisena nyt ja tulevaisuudessa.

Itse olen tyytyväinen AKKn toimintaan, ihmettelen vain muutamia henkilöitä, jotka eivät ole tyytyväisiä ja kaikkea kritisoivat... Miksi olla sellaisessa toiminnassa mukana, joka on vapaaehtoista ja niin "vastenmielistä" ? Heille olen yrittänyt palloa heittää, kun puhuvat välillä monopolistakin... Ihan sama juttu kuin "ison autojen" puolellakin eräs porukka, suunsoittajia tuntuvat olevan, ilmeisesti eivät muuhun pysty ;-)

126
Kilpailijoiden kanava / Oikeus & moraali
« : 25.05.04 - klo: 22.43 »
Ensimmäinen ja viimeinen kommentti tähän asiaan, ottamatta sen kummemmin kantaa esitettyihin tapauksiin.

On totta että lajiryhmä käsittelee tällä hetkellä paria asiaa. Molemmissa tapauksissa olemme saaneet molemmilta tekijöiltä omat selonteot.
- Jos asioista tulee mahdollisia seuraamuksia ko. henkilöille, tullaan heitä siitä informoimaan.
- Mikäli ko. tapaukset eivät aiheuta jatkoseuraamuksia, tullaan heitä siitäkin informoimaan.

Ko. asioita ei tulla lajiryhmän toimesta tällä forumilla käsittelemään jatkossakaan. Ne asiat ovat ko. henkilöiden, lajiryhmän sekä muun AKK:n päättävien elimien välisiä asioita, eivätkä tänne kuulu. Mahdolliset päätökset julkaistaan myös AKK:n virallisen tiedotussysteemin kautta.

Jos joku haluaa ko. asioista oman kantansa tänne tuoda, on se silloin puhtaasti ko. kirjoittajan oma asia. Palveleeko se sitten jollain lailla aloittelevia ym. kilpailijoita ja harrastajia tällä forumilla on muiden asia, itse en siihen usko, eikä se itselleni kuulu.

Lajiryhmä on ainoastaan erinäisiä "asioita" käsittelevä ja esittelevä ryhmä, joka tekee esityksiä AKK:n hallitukselle. Ko. esitykset "suodattaa" ensin AKK:n urheiluvaliokunta (UVK), joka palauttaa asioita takaisin lajiryhmille tai tekee niistä jatkoesityksen AKK:n hallitukselle. Tämän jälkeen AKK:n hallitus päättää ko. asioista ja ko. päätös on lopullinen, josta ei voi valittaa. (tutustukaa edelleenkin AKK:n sääntöihin, säännöt jotka kaikki lisenssin omaava kilpailija/huoltaja/toimitsija on siis hyväksynyt)
http://www.akk-motorsport.fi/organisaatio/lajiryhmat/
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Yleinen.htm

uni:
Aivan varmasti mielipiteensä uskaltaa jokaisella hetkellä jokaisesta tilanteesta julkaista. En tiedä itsekään yhtäkään tapausta, joissa olisi pelkän mielipiteen perusteella ketään tuomittu ja olen aivan varma, että niin ei tule käymään jatkossakaan.

PJEP:
Olen itsekin sitä mieltä että monopoli on vaarallista, onneksi meillä ei siis näin ole. Tuon asian kun on "ison autourheilun" pojat meille kaikille selvittäneet keväällä 2003, pyytämällä kilpailuviraston kantaa ko. asiaan. Sen kilpailuvirasto on tehnyt ja antanut myös sitä koskien oman, siis kilpailuviraston tulkinnan ko. asiasta.

Joten jos AKK:n toiminta ei tyydytä (toiminta jossa ollaan siis vapaaehtoisesti mukana, vapaaehtoisesti AKK:n yhdistys säännöt hyväksyneenä) niin miksi ei siis perusta omaa uutta suomalaista RC-liittoa ja kosiskele sinne sitten porukkaa mukaan ja hae mahdollisesti vielä EFRAn jäsenyyttä, tämä kun on kilpailuviraston kevään 2003 päätöksen mukaan mahdollista ? Joten se siitä monopolista. http://www.akk-motorsport.fi/tiedotteet/tiedotteet/1779.html

Ja kannattaa myös muistaa se seikka, että kaikki asiat ei tule esiin täällä netissä, tällä forumilla. Joku saattaa omia mielipiteitänsä kertoa, ainoina oikeina "fakta-tietona". Ehkä asiat ei aina niin kuitenkaan ole, vaan siellä jossain piilee myös se totuus, totuus jota ei ehkä koskaan saada selville, mitä sitten käsitelläänkään.

Netti -forumit kun ovat pahimmillaan samantyyppisiä kuin "Stalinistinen" ja "Maolainen" ajattelutapa, se kuka uskaltaa kovimman metelin nostaa ja kaikki tietävänä esiintyä, saattaa kerätä puolellensa ison joukon saman aatteen kannattajia, joilla ei pakosta ole mitään tietoa koko asian todellisesta puolesta.

127
Kilpailijoiden kanava / erälistojen laatimisen vaikeus
« : 25.05.04 - klo: 15.44 »
Lainaus käyttäjältä: "S.Trzaska"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Jotta saataisiin kokonaan uutta näkökulmaa tähän, niin katsotaan mitä porukka on mieltä seuraavasta...........

Ei missään nimessä! mitäs akkujen lopuille 4 min tehdään?
.............


Niin asioilla on aina olemassa "huonot" puolensa... Eikös teillä ole joku "systeemi", millä niitä akkuja "puretaan"...

Tavoitteena olisi löytää systeemi, jossa ei olisi "aukkoja". Aina kun jätetään harkinnan varaa tai muuhun "musta tuntuu" tietoon mahdollisuus, niin tulee olemaan mahdollisuuksia, että joku nostaa metelin "väärin" tehdyistä eristä.

Tonyn idea oli ihan hyvä.

128
Kilpailijoiden kanava / erälistojen laatimisen vaikeus
« : 25.05.04 - klo: 15.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika M"
Liekköhän vaivan arvoista...

Nykyisillä erälistojen kynä-paperi excel copy-paste tekotyylillä aikataulut rupeaisivat venymään entisestään. Eka kerralla kun nuo käsityönä tehdyt listat ei varmasti aina mee oikein. Tuohon liittyisi taas uusi kiteenvaihtoruljanssikin.

Jos tuohon olisi laskentaohjelmisto valmiina niin sitten voisi olla hyvä juttu. Nuo hyvät laskentaohjelmistot ovat kuitenkin niin kovissa hinnoissa, että ei niitä pienelle kerholle voi/kannata yhden tai kahden kisan järkkäämistä varten ostaa.

Minun mielestä olisi myös hyvä juttu, että laskentaohjelmistot saataisiin samaksi kaikissa kisoissa. Ja semmoinen ohjelmisto joka laskee lopputulokset ja järjestelee kuskit finaaleihin itsekseen huolehtien taajuuksistakin. Monta kisan venymistä, protestia ja kidehässäkkää tällä estettäisiin. Miten tämä sitten järkevästi hoidettaisiin syyllistymättä piratismiin en oikein tiedä. Voisko esim. AKK:n nimiin ostaa lisenssin johonkin pätevään ja meidän sääntöihin sopivaan softaan jota voisi käyttää kaikissa AKK:n alaisissa kisoissa?



Lieneekö valmiita ohjelmia ?

Alaan paneutunut harrastaja olisi paras vaihtoehto tekemään tuohon sopivan "ohjelman" kiteiden tarkistuksien kera. Huono puoli olisi, että aina ajetun erän jälkeen tulokset pitäisi syöttää toiselle koneelle, mutta lieneekö ongelma....

Itse tuloksia yhden kisan (RC -kisan) hoitaneena omalle kannettavalle, oli kisan lopputulokset ja sarjan järjestys valmiina, kun viimeisen finaalin päättymisestä oli kulunut 2-3 minuuttia.... odoteltiin hieman yli tunti sitten, kun saatiin samat tulokset järjestäjältä... ;-)

Exceliin hyvin perehtynyt pystyy tekemään myös tuon kiteiden tarkistussysteemin samaan "pakettiin" ....

129
Kilpailijoiden kanava / erälistojen laatimisen vaikeus
« : 25.05.04 - klo: 14.05 »
Jotta saataisiin kokonaan uutta näkökulmaa tähän, niin katsotaan mitä porukka on mieltä seuraavasta...

Ajetaan ensin aika-ajot, 1min/kuski, nopein kierrosaika jää voimaan. Sen perusteella pistetään kuskit alkueriin. Voimassa olevan pistetilanteen mukaan käännetyssä järjestyksessä. Uudet yms. kuskit pistetään "kylmästi" jonon hännille (taikka siis alkuun).
80 kuskia, veisi alle 1h30min, lentävillä lähdöillä... joten olisiko se sitten yksi alkueräkierros pois tms....

130
Kilpailijoiden kanava / Suuri Matrix-konekeskustelu
« : 21.05.04 - klo: 11.35 »
Lainaus käyttäjältä: "TeemuR"
Ihan riittävän aikasin te tosta tiedotatte, näin "virallisesti". Mistä nyt Matrix kuskit saavat koneet huomiseen mennessä, siis semoset koneet mitkä kulkee


Niin, en tiedä mitä tässä haetaan ?

Meidän säännöt ei ole muuttuneet yhtään miksikään tämän asian suhteen, joten mitään erillistä tiedotetta ei tässä tarvita. Muutamien kilpailijoiden kautta tämä asia tuli esille ja siihen on kantaa otettu, että luokitukset on olemassa ja niitä tulee noudattaa.

Ilmeisesti jostain syystä ko. asiaa on läpi sormien katsottu, syytä siihen en tiedä ja vaikea sitä on enää menneiden kilpailujen suhteen alkaa setvimään, kuka on milläkin ajanut, tuloksissa kun ei moista asiaa ole kerrottu.

131
Kilpailijoiden kanava / Suuri Matrix-konekeskustelu
« : 21.05.04 - klo: 11.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani S"
Spif: Entäs Matrix virikoneet, niissähän ei ole ROAR leimaa eikä niillä mun tietojen mukaan ainakaan EM saa ajaa. eikös EM ajeta EFRA säännöil jotka meilläkin käytös vai onkos suomen joku pykälä joka sallii koneet.

nimimerkil. Matrix ajava :lol:



Tämä keskustelu koskee ainoastaan ROAR luokiteltuja vakiokoneita. Virissä on omat säännöt, EFRAn mukaiset.

132
Kilpailijoiden kanava / Suuri Matrix-konekeskustelu
« : 21.05.04 - klo: 10.09 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Voisiko joku nyt sitten vastata suoraan että kannattaako esim. Matrix V-10 Turbolla lähteä Kuusankoskea ajamaan?


Jos tietää, että moottori on luokituksen vastainen, miksi edes yrittää lähteä sillä kisaamaan ?

133
Kilpailijoiden kanava / Re: Suuri Matrix-konekeskustelu
« : 21.05.04 - klo: 09.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Olen nyt saanut sellaisen kuvan, että Matrix-koneet eivät ole ROAR hyväksyttyjä.

Jos kaikki Matrix koneilla ajaneiden tulokset hylätään, niin me, ketkä ajoimme ei-laittomilla konella saamme lisää pisteitä.
Vai miten tämä menetellään kun kuitenkin arvioisin että noin 1/4 koneista oli Matrixia.

Ja, jos jokainen Matrixilla ajanut saa selvityspyynnön AKK:lta, niin voi mennä AKK:lta "pasmat sekaisin".
Jos Matrixilla ajaneet saavat selvityspyynnön, ja asia menee AKK:n "syyniin", niin tervetuloa soppaan.

Miten esim. Medasec aikoo hoitaa tämän, jos he joutuvat ottamaan kaikki koneet takaisin ja antaa vielä täyden hinnan rahana takaisin.
Voi tulla kallis paukku.

Kirjoittelen lisää, kun tulen koulusta päivällä.

-M.V


Menneiden kilpailujen osalta asia on niin, että kilpailut on pidetty ja ko. kilpailujen tulokset virallisesti hyväksytty. Kukaan ei ole tuolloin tehnyt mistään koneista protesteja, eikä siis myöskään vetoomuksia, joten menneet kilpailut ovat menneitä ja niiden tuloksiin ei puututa.

Se miksi menneissä kilpailuissa ei ole puututtu mahdollisiin luokituksen vastaisiin moottoreihin, jää vain arvailujen varaan.

Ja nyt kun on tiedossa, että siellä joukossa saattaa olla luokituksen vastaisia moottoreita, niin eiköhän ne katsastusihmiset tulevissa kilpailuissa ole tarkempia ko. asioiden suhteen.



-> http://www.roarracing.com/products/smotor.htm

134
Kilpailijoiden kanava / Re: ALUSTAVA .. kk 2005 !!
« : 18.05.04 - klo: 21.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
HUOM ALUSTAVA !

..KLIP..

M-8
1. 14.5 paikka haussa
2. 11.6 Imatra
3. 2.7 paikka haussa
4. 27.8 paikka haussa



Miksi ensimmäisen kisan täytyy olla jo silloin kun koululaisilla yms.. lukiolaisilla on vielä koulua jäljellä?

Loppukesälle ei jää kuin oikeastaa yksi kilpailu. Harmittaa vain.


"ulkokausi" on helpompi rakentaa toukokuulle-elokuulle, silloin on mahdollisuus välttää päällekkäisiä kilpailuviikonloppuja eri luokkien välille, eikä tule kovinkaan paljoa peräkkäisiäkään viikonloppuja. Tuonne tulee vielä EM ja MM kisat jonnekin, jotka saattavat vielä muuttaa noita päiviä....

135
Kilpailijoiden kanava / Kilpailukalenteri 2005 !!
« : 18.05.04 - klo: 21.23 »
Peruskoulu päättyy aina (ellei lakia muuteta) viikon 22 lauantaina.

136
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
http://www.kolumbus.fi/heuli/kalenteri.htm ja tämän topicin ekan viestin kalenteri ei täsmää vantaan ja hyvinkään kisojen osalta

heulin kalenterista:
 13.6          Vantaa Touring TS-10, TP-10 SM           Vantaan UA
 täältä:  
TS-10 ......vantaan kisaa ei ole ollenkaan, MUTTA TP-10 .....13.6.2004 Vantaan Autourheilijat

Ja sitten toinen juttu koskien hyvinkään kisaa, tänne on merkitty hyvinkään kisa näin: "TS-10.....19.6.2004 Hyvinkään Urheiluautoilijat"  ja "TP-10.....20.6.2004 Hyvinkään Urheiluautoilijat" Ja heulin kalenteriin on merkitty pelkää " 19.6    RataSM TS10    Hyvinkään UA"

Joten, kumpi pitää paikkansa?




VIRALLINEN KALENTERI ->

http://www.akk-motorsport.fi/kilpailukalenteri/pienoisautoilu/



sähkötouring kisat ovat lauantaisin ja polttistouring kisat ovat sunnuntaisin...

137
Kilpailijoiden kanava / Kilpailukalenteri 2005 !!
« : 18.05.04 - klo: 12.38 »
HUOM "LOPULLINEN" !!

SM -sarjojen kalenteri

TS-10, (TSS-10, TSP-10)
1. 22.1 Kuusankoski
2. 19.2 Mäntsälä
3. 5.3 Oulu
4. 16.4 Laukaa

5. 28.5 Kuusankoski
6. 18.6 Mäntsälä
7. 23.7 Laukaa
8. 27.8 Hyvinkää

C-12
1. 23.1 Kuusankoski
2. 5.2 Mäntsälä
3. 6.3 Oulu
4. 19.3 Vaasa/Ylistaro

TP-10
1. 29.5 Kuusankoski
2. 19.6 Mäntsälä
3. 17.7 Vantaa
4. 28.8 Hyvinkää

M2-10
1. 21.5 Hyvinkää
2. 12.6 Hyvinkää
3. 9.7 Mäntsälä
4. 20.8 Vaasa


M-8
1. 14.5 Vantaa
2. 11.6 Imatra
3. 2.7 Ulvila
4. 3.9 Vantaa


SM -sarjat 3/4, pl. TS -> 3/4+3/4



UUDET PÄIVÄT !!!!

TS-10 TS-10, (TSS-10, TSP-10)
6. 18.6 Mäntsälä --> sunnuntai 14.8 !!

TP-10
2. 19.6 Mäntsälä --> lauantai 13.8 !!

138
Se olisi 28-29.8.


Alustavan 2005 kalenterin voisin vaikkapa ensi viikon aikana tänne laittaa... sen ensimmäinen versio kun on valmistunut....

139
Tulokset / C-12 EM
« : 18.04.04 - klo: 19.28 »
1. Simo Ahoniemi
2. Sakke Ahoniemi
3. David Spashett
.
.
7. Teemu Saarinen


Paljon Onnea Ahoniemen veljeksille, sekä finaalissa mukana olleelle Teemulle !

140
Sähköautot / Korin maalaus
« : 08.04.04 - klo: 13.02 »
askartelijoille ja niille jotka haluavat tehdä mitä huvittaa.. ;-)

http://members.surfeu.fi/i.mannio/pautot/ura.htm
sieltä kuva "Einari Fyhr MM-2002 - ja auto"
Pieni kuva, mutta tarrat ovat ihan "pro-tarroja" ja itseltänikin ko. kori löytyy, kiitos Eikan !

Olen noi tarrat tulostanut värilaserilla, värilaserin kirkkaalle tarrakalvolle, löytynee myös "opaakkia" (melkein sama kuin valkoinen). Tarrat on laitettu korin sisäpuolelle ja sitten maalattu kori sisäpuolelta, samaa lexania kuin rc-korit vain "hieman" ohuempaa... maalattu muistaakseni Tamiyan maaleilla..

Kirkasta ja "opaakkia" tarrakalvoa värimustesuihkarille valmistaa ainakin Folex ja ko. tarrakalvoa ei Suomesta saa mistään, ellei maahantuojalta tilaa sitä "hevoskuormallista", itse hommasin sitä ruotsin puolelta, 5arkkia paketissa, hintaa ilman kuluja noin 150kruunua.. en vielä ole testannut tuota kuinka hyvin toimii...

141
Vapaa keskustelu / Rewell maalikoodit
« : 06.04.04 - klo: 21.18 »

142
Sähköautot / Kerho
« : 25.03.04 - klo: 15.51 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
Elikkä ois tällänen juttu et jos ensin liityn kerhon jäseneksi ja sen jälkeen haluan kisaamaan niin voinko siis kisapaikalta hankkia kertalisenssin?

Kyllä se on mahdollista. Käsittääkseni kaikissa kisoissa tuota kertalisenssiä ei ole saatavilla, mutta ainakin Laukaan kisoissa niitä on. Varmista ensiksi kisanjärjestäjiltä että kertalisenssejä on saatavilla.


Kaikissa AKK:n alaisissa pienoisautokilpailuissa on mahdollista moinen kertalisenssi ostaa, tarvittavat "paperit" tulevat kilpailuluvan mukana järjestäjälle.

143
Kilpailijoiden kanava / TS-10 vuoden 2005 rengasasiaa
« : 03.03.04 - klo: 08.41 »
PA-lajiryhmän suunnitelma TS-10 vuoden 2005 SM-sarjan rengassäännöksi.

Valmiiksi vanteelle liimattu yksityyppirengas, -vanne ja -isertti. Valitaan erikseen rengas mattokilpailuihin ja erikseen asfattikilpailuihin (joka voi olla sama rengas, mutta valinta tehdään erikseen molemmille alustoille). Kilpailussa sallitaan 6 rengasta / kilpailija / kilpailu.

Kansallisissa kilpailuissa kilpailun järjestäjä voi halutessaan päättää kilpailun rengassäännön.


Renkaan valintamenttely
1.   Julkaistaan pyyntö ilmoittaa renkaat valintamenettelyyn.
2.   Ilmoitus tulee tehdä asianmukaisella lomakkeella sisältäen yrityksen, renkaan, vanteen ja insertit tiedot, renkaan hinnan, 20 kpl valmiiksi vanteelle liimattua näyte- / testirengasta, selvityksen kuinka renkaan saatavuus taataan ja sitovan allekirjoituksen.
3.   Lajiryhmä, Tony Raikkaan johdolla testauttaa renkaat vapaaehtoisilla. Vapaaehtoiset voivat ilmoittautua Tony Raikkaalle. Testaamisesta ei makseta palkkiota.
4.   Tehdään internet / sähköposti kysely, jossa kysytään kuluvan vuoden SM-sarjaan osallistuneiden kilpailijoiden mielipide.
5.   PA-lajiryhmä päättää renkaan ja sopimustoimittajan ottaen huomioon testitulokset, hinnan ja äänestyksen.
6.   Valitun renkaan toimittajan kanssa tehdään sopimus.

Sopimustoimittajan velvollisuudet
·   Hinnan tulee pysyä sovittuna. (Toimittaja kantaa vastuun muuttuneista hankitakuluista jne...)
·   Järjestäjälle tulee toimittaa vähintään 6 rengasta jokaiselle ennakkoilmoittautuneelle. (Esim. jos kilpailussa on 80 ilmoittautunutta niin renkaita tulee toimittaa vähintään 480 kpl.) Kilpailun järjestäjällä on oikeus palauttaa myymättömät renkaat sopimustoimittajalle välittömästi kilpailun jälkeen.
·   Mikäli sopimustoimittaja ei pysty toimittamaan riittävää määrää ilmoituksen mukaisia renkaita kilpailun järjestäjälle, siitä seuraa 2000 EUR sakko, joka maksetaan sarjan palkintokassaan ja käytetään sarjan palkintoihin. Tällöin tuomaristo kokoontuu ja päättää että voidaanko kilpailu ajaa SM-osakilpailuna. (puuttuuko renkaita 1 vai 100 kpl)

Renkaat kilpailussa
·   Sallitaan 6 rengasta / kilpailu / kilpailija. (yksi sarja + 2 vararengasta).
·   Sadekelillä vapaa kumirengas, ei määrä eikä tyyppi rajoituksia.
·   TS-10 luokan kilpailijan tulee lunastaa sarja (4kpl) renkaita sovituun hintaan järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä. Järjestäjä jakaa kilpailijalle renkaat ja merkkaa ne samalla! (Näin kaikilla on samaa sarjaa olevat renkaat). 2 lisärengasta voi lunastaa koska tahansa kilpailun kuluessa.
·   Tj-10 luokassa voi käyttää myös omia renkaita, mutta rengas, vanne ja insetti tulee olla yksityyppisäännön mukaisia. Lukumääräjaroitus 6 rengasta / kilpailija / kilpailu on voimassa myös Tj-10 luokassa.

Aikataulu.

31.3. mennessä mattorenkaiden ilmoittaminen
31.5. mennessä asfattirenkaiden ilmoittaminen
30.7.  muuttuneiden hintatietojen viimeinen päivitysmahdollisuus.
30.7.  testaus päättyy ja testitulokset julkaistaan
1-18.8.  äänestys
30.8. Lajiryhmän esitys AKK:n hallitukselle 2005 SM-sarjan rengassäännöstä.
 
   RENKAAN JA RENGASTOIMITTAJAN ILMOITTAUTUMINEN VALINTAMENETTELYYN



Nimi / yritys:_________________________________________

Osoite: ____________________________________________

___________________________________________________


Puhelin: ____________________________________________

Sähköposti: _________________________________________




Rengas: (valmistaja & tyyppi)________________________________________________

Insertti: (valmistaja & tyyppi)_________________________________________________

Vanne: (valmistaja & tyyppi)_________________________________________________

Hinta: (€ / kpl) __________

Onko rengas tarkoitettu matolle vai asfaltille? ____________

Selvitys kuinka renkaan saatavuus on varmistettu:

___________________________________________________________ ___________


___________________________________________________________ ___________


___________________________________________________________ ___________


___________________________________________________________ ___________




______________________________________________________
Päivämäärä, paikka ja allekirjoitus


Liitteenä toimitettava 20 kpl mallirengasta.

Ilmoittautuminen tulee toimittaa:
AKK-Motorsport ry
Jari Saario
Hämeentie 105 A
00551 Helsinki  
Ohjeita ilmoittautumiseen:

Yritys voi ehdottaa useampaakin rengasta. Jokainen ehdotus on toimitettava omalla lomakkeella.  Ilmoittautuminen on sitova.

Ottakaa huomioon vannetta valitessa että se käy kaikkiin automerkkeihin

Hintatietoja voi muuttaa 31.7. asti.

Samaa rengasta voi ehdottaa matto- ja asfalttirenkaaksi, mutta molemmille pinnoille on tehtävä oma ilmoittautuminen.

Mukana toimitetuista renkaista 16 kpl käytetään testaukseen ja 4 kpl jää vertailukappaleiksi, mikäli rengas valitaan SM-sarjan renkaaksi.

144
Olisikos tuosta apua....

->

http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2003-12-16T12-08-1612.pdf

kohta 2. ajettavat luokat, viimeinen kappale...

"Riihimäen osakilpailu tullaan ajamaan TS-10 luokan osalta  poikkeavalla kilpailuformaatilla sekä renkaiden lukumäärällä. Tj-10 luokka ajaa kilpailun normaalisti."

edit....
Tähän voipi tulla vielä muutoksia, joten malttakaahan mielenne. Huomenna tai viimeistään perjantaina asia on selvä.

145
Tulokset / ALUE 8 KERHOKISASARJAN 2003-2004 LOPPUTULOKSET
« : 11.02.04 - klo: 12.30 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Liian tylsä laji.Kun näillä sähköautoilla joutuu ajaa niin kyllä pitäis liikkua mahdollisimman kovaa
Siinä tapauksessa vedän ehdotukseni takaisin!
Ootko kokeillu ura-autoilua?  8)


en malta olla kertomatta...

Suosittelen lämpimästi  :mrgreen:

G-7 luokka, kun säännöt kertoo että moottori ja runko on vapaa, niin sitä ne myöskin ovat, ainoastaan "fyysiset mitat on kerrottu"  ... painoa n. 45g, vauhtia kenties yli 150km/h, aika-ajojen ME aika ns. BlueKing 155" radalla hieman alle 1,6sek/kierros, käytännössä 5 jarrutettavaa mutkaa... Onko se auton näköinen ? Ei ole, mutta hauskaa on, se on pääasia...

146
Kilpailijoiden kanava / Tuomarointi
« : 25.01.04 - klo: 20.10 »
Tavoitteena on ottaa käyttöön ns. "ratatuomarit", jollaiset löytynevät lähes tulkoon kaikista rataluokista.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvan henkilön tehtäviin ei kuulu "ratatuomarina" toimiminen. RC -puolella tämä on historian jäänteitä, josta tullaan siis luopumaan.

Ratatuomarin "pätevyysvaatimuksiin" riittänee toimitsijalisenssi 3 ja kenties myös kilpailijalisenssin.

Miten ratatuomari sitten infoa mahdolliset stopit yms.. tuo kokonaisuus on työn alla ja siihen voitte ehdotuksia yms... antaa...
ja käydä lukemassa mitä ko. tehtävästä kerrotaan....



Sääntökirjaa lukiessa tuli mieleemme itsestään selvä asia :
http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Yleinen.htm
63. Valvojan, tuomariston puheehjohtajan ja tuomariston tehtävät

********************************************************************************************
ote sääntökirjasta.....
.........
Tuomarit eivät ole millään tavalla vastuussa kilpailujen järjestelyistä, eivätkä he saa ottaa mitään muita tehtäviä kilpailuissa. Heillä on velvollisuus valvoa, että kilpailut tapahtuvat kilpailusääntöjen mukaisesti sekä että kilpailujen ohjelmaa asianmukaisesti seurataan. He ratkaisevat jokaisen vastalauseen, joka kilpailujen yhteydessä voidaan jättää, kuitenkin sillä rajoituksella, jonka oikeus vedota tämän säännön mukaisesti aiheuttaa. Tuomariston ratkaisun tehtyään saatettava se tiedoksi vastalauseentekijälle ja kerrottava tekijälle hänen oikeutensa päätöksen mahdolliseen muutoksen hakuun (ks. Vetoamisoikeus § 93). Tuomarit päättävät sääntöjen rikkomuksista aiheutuvista seuraamuksista. Heillä tai kilpailunjohtajalla on oikeus kieltää osanotto kilpailuun ohjaajalta tai ajoneuvolta, jos he katsovat näiden vaarantavan kilpailun tai jos järjestelytoimikunta ilmoittaa nämä vaaraksi tapahtuman turvallisuudelle.
.........
........
********************************************************************************************

http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Yleinen.htm
TOIMITSIJOIDEN LUOKITTELU JA LISENSSIT

71. Ratatuomarin tehtävät


Tälläkin ratkaisulla tarvitaan joka tapauksessa enemmän tekijöitä kilpailuun, mutta ratatuomarin "lisenssivaatimusluokka" on astetta pienempi, joten siihen tarvittavia henkilöitä luulisi olevan helpommin saatavilla. Ja lajikohtaisesti voimme päättää että ko. toimeen riittää PA:lisenssi.


Ko. asiasta on lähetetty "kaikille" valvojille/kilpailun johtajille infoa...

147
Tulokset / UUDET SÄÄNNÖT TULLEET!
« : 20.01.04 - klo: 20.30 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kärsiikö kysyä, miksi PM-kilpailuun pyydetään kolmea taajuutta, kun maassa voimaan tulleet säännöt edellyttävät neljää?

Ja minkälainen rangaistus odottaa kilpailun järjestäjää, joka ei noudata pyhiä sääntöjä?   :mrgreen:


[/quote]

Itselleni ihan uusi asia... kukaan ei ole tehnyt minkäänlaista päätöstä tuon asian suhteen, että PM ajettaisiin jotenkin toisilla säännöillä, kuin muut kisat... joten odottelen itsekin infoa tuohon...

Homman nimihän on joka tapauksessa, niin että ko. kilpailut pidetään voimassa olevien sääntöjen mukaan. Joten jos mitään poikkeusta tms. ei tehdä niin tuossa kilpailussa käytetään neljää taajuutta.

Netissä on olemassa kilpailukutsu asiasta, mutta mitään kilpailulupahakemusta ko. kilpailusta ei ole vielä tehty ja siinähän tuo viimeistään tulee esille...

148
Tulokset / UUDET SÄÄNNÖT TULLEET!
« : 20.01.04 - klo: 16.37 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
......

Lainaus edellisen kirjoituksen linkistä löytyvästä AKK:n pienoisautoilusäännöistä:
"Jäsenten- ja kerhojenvälisiä harjoituskilpailuja voidaan järjestää edellyttäen, että niistä ei aiheudu häiriötä kalenterikilpailuille. Harjoituskilpailusta on tehtävä kirjallinen ilmoitus AKK:lle viimeistään 7 vrk ennen aiottua harjoituskilpailupäivää. Tuomaristoa ja valvojaa ei vaadita, mutta kilpailun johtaja vaaditaan. Harjoituskilpailuista ei saa julkaista mainoksia eikä tuloksia."

Potaskaa. AKK:lla ei ole oikeutta rajoittaa tässä maassa järjestettäviä pienoisautoilukilpailuja eikä niiden mainostamista tai tulosten julkaisua. Sääntö on peräisin ajalta, jolloin presidentit olivat Kekkosia, ja ihmetystä herättää ainoastaan se, että miten moinen teksti saa olla mukana vuoden 2004 sääntökirjassa ja jopa nettisivuilla?


;-) Muistaakseni Kekkonen ei ollut pressa silloin kun ko. sääntö on tehty.... syytä tuohon en tiedä. Mutta pikainen vilkaisu kaikkien muiden lajien sääntöihin osoitti, että tuo tulee poistumaan meidän PA säännöistä tänä vuonna.


....
odotan vain, että joku lukisi myös "pilkun tarkasti" kilpailuviraston päätöksen Suomessa ajettavista autokilpailuista (mukaan lukien myös PA) ja myös kilpailuviraston tulkinnan ko. asiasta... se voisi tuoda hieman uusia asioita mietittäväksi... en kuitenkaan kerro mitä, vaan odotan että muut "hiffaisivat" jotain...

149
Jäitä hattuun.... ettei tule "harakiri" investointia.... Tämän kuluvan kevään aikana kun pitäisi viimeistään päättää mitä jatkossa tehdään meidän vakiomoottorin suhteen.

Tälläisessä vaiheessa on mahdollista että lajiryhmä jäädyttää ko. säännön ja kieltää 4-magneettiset ! HUOM... on mahdollista ja sitä harkitaan tällä hetkellä.

Sinällään posketonta toimintaa mennä hyväksymään "vakiokoneehin" 4-magneettiset kannut. Koska sieltä tulee kenties 6-magneettiset ?

Kerrottakoon, että slotti -puolen kovimmissa siipiluokissa löytyy kannuja joka lähtöön... 4-, 6-, 8- ja jopa 10-magneettiset kannut löytyvät ! Slotin vakiopuolella ns. C-kannu sääntö toimii ja se on niin tiukasti rajattu 2-magneettiseksi, ettei tule kuuloonkaan, että siihen muutoksia tulisi.

150
Tulokset / SM/NM-sarja uusien kilpailijoiden silmin
« : 10.01.04 - klo: 11.56 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kiitos selvennyksestä Tumppi. Juuri tätä olen yrittänyt moneen kertaan saada puserrettua esiin: miten sääntöjen tulkinta tapahtuu?
Minun olisi pitänyt pystyä tuo itsekin ymmärtämään, mutta voidanko aloittelevilta TJ-junnuilta edellyttää sitä?


Aloittelivilta TJ-junnuilta voidaan edellyttää, että he tuntevat säännöt. Sillä olettaisin, että lisenssin saatuaan he pistävät siihen nimensä ja täten ovat myös tietoisia siitä mitä lukee lisenssin takana... ;-)

pääasia, että asiat selviää ja aina epäselvissä tilanteissa voi kysyä... tätäkin asiaa on perusteettomasti kritisoitu, kuitenkaan ensin kysymättä kuinka ko. sääntöä tulkitaan....

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 13