Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tumppi

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13
181
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Eli 12 lankaset on koneina? Hyvä niin.

Onko matto-SM (C-12) sarja mahdollinen, jos kisajärjestäjiä olisi 3-4?


eipä tuohon matto-SM sarjan järjestämiseen ehkä ole enää mahdollisuuksia.... en ole varma, tiedän ensi lauantain jälkeen enemmän.... ehkä jos niin samat viikonloput kuin TJ/TS ?? selvittelen...

182
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Mikä on kone/kori sääntö C-12 luokassa ensi vuonna?

Toivottavasti ainakaan korisääntö ei noudata EFRA:n vastaavaa.... :(


tulihan niihinkin muutoksia.....

183
Joo kyllä asia on niin, että ko. luokitus astuu voimaan 1.1.2004 ja TJ luokkaa koskien käytetään koko 2004 vuosi siis EFRAn 2003 luokituksia ja TS osalta tämä listaa muuttuu meillä 1.5.2004.

184
Tiedoksi ensi vuoden sääntömuutoksia, koskien TJ/TS–10 luokkia !

Luokissa TS-10 ja Tj-10 käytetään EFRA:n mukaisia kori- ja akkuluokituksia 1.1.2004 lähtien. EFRA siirtyy vuoden 2004 luokituksiin 1.4.2004. Suomessa nämä luokitukset otetaan TS-10 luokan osalta käyttöön 1.5.2004. Tj-10 ajaa koko vuoden vanhalla luokituksella.


EFRA 2003 hyväksytyt korit TJ/TS-10      

-> http://www.efra.se/el_tc_bodies.pdf

2003-07-20    EFRA Touring Car Bodyshells List

All Touring car bodies shall be accurate 1/10th scale representations of full size touring cars. 2 and 4 door versions, as raced in International 2Lt Touring Series, are allowed. No GT or sports car bodies allowed.

The listed bodyshells have been approved for use in EFRA Touring Car Events and must run to the 115mm minimum roof height. The list will be updated for any new bodyshells that meet the above criteria.

Andy's #3300: Dodge Stratus

GM #93430: Alfa Romeo156 #93422: Dodge Stratus

Hot Bodies
#10709: Alfa Romeo 156
#10707: Audi A4
#10715: Dodge Stratus

HPI #7411: Alfa Romeo 156 #7093: Audi A4 #7316: Dodge Stratus #7356: Ford Mondeo #7407: Honda Accord ( 98 )

Losi Dodge Stratus Honda Accord

Protoform #1419: Alfa Romeo 156 #1436: BMW 3-Series #1427: Dodge Stratus #1420: Ford Mondeo #1421: Honda Accord #1416: Nissan Primera #1429: Vauxhall Vectra #1413: Volvo S40

Yokomo #ZR-YSB: Dodge Stratus Type A #ZR-TAB: Toyota Altezza
#ZR-TCB: Toyota Chaser


EFRA 2003 hyväksytyt akut TJ/TS-10

-> http://www.efra.se/news/download/2003_1_EFRABatteryList.PDF

Rechargeable Batteries

The following rechargeable batteries will be eligible for use in EFRA events from 1st April 2003.

Manufacturer - Type / Range – Description - Date of Approval

Gold Peak GP330SCHR Orange/Purple/Green Heatshrink with ‘3300’ in Green/Yellow. ‘GP NiMH’ in Black. Made in China. 31.12.02

Gold Peak GP330SCHC Orange/Green Heatshrink with ‘3300’ in Orange/White and ‘GP NiMH’ in Black. Made in China. 31.12.02

Powers International R3300 Blue Heatshrink with ‘Powers’ in White, ‘R’ in Red, ‘3300’ in Yellow. ‘3300 mAh 1.2V NiMH’ in White. Made in China. 31.12.02

Sanyo RC3300HV Black Heatshrink with ‘Sanyo’ & ‘3300’ in White. ‘High Capacity NiMH’ in Orange.
Made in Japan. 31.12.02

Yokomo Z3300HVR Blue Heatshrink with ‘Yokomo’ in Black, ‘3300’ in Silver, ‘ZAP-2’ in Red. 1.2V
3300mAh. Made in China. 31.12.02

Gold Peak GP300SCHR Green/Yellow/Orange Heatshrink with ‘3000’ in Orange/White and ‘GP NiMH’
in Black. Made in China. 31.12.02

Panasonic HHR300SCU Gold Heatshrink with ‘3000’ in Orange/Red, ‘Panasonic’ in White, ‘Ultra Metal’ in Black, ‘High Voltage Ni-MH’ in Yellow. 31.12.01

Sanyo RC3000HV Blue/Green Heatshrink with ‘3000’ in Yellow. High voltage, High Capacity. Made
in Japan. 31.12.01

Panasonic HHR300SCP Blue Heatshrink with ‘NiMH’ in White and ‘3000’ in Orange. Made in Japan.
31.12.00

Panasonic HHR300SCZ Grey Heatshrink with 'NiMH' in White, '3000' in Orange and ‘Stock Metal Hydride’ in Blue. Made in Japan. 31.12.00

Powers Max 3000 Red Heatshrink with ‘Powers’ in White, ‘Max’ in Blue and ‘3000’ in Gold. 31.12.00

Powers GT-3000 R Blue Heatshrink with ‘Powers’ in White, ‘GT’ in Black and ‘3000’ in Yellow. Made in China. 31.12.00

Sanyo RC2000 NiCd. Silver/Grey Heatshrink with ‘2000’ in Orange, or Brown/Silver Heatshrink with ‘2000’ in Black, or Green/White Heatshrink with ‘2000’ in Yellow. 31.12.00

Sanyo RC2400 NiCd.White/Yellow/Red/Purple Heatshrink with ‘2400’ in Yellow. 31.12.00

Sanyo RC3000 Yellow/Green Heatshrink with ‘3000’ in Yellow.
31.12.00

N.B. No new types of rechargeable battery will be homologated after 31 st December each year, e.g. a new type of rechargeable battery goes on sale in August 2003. Subject to the battery meeting the requirements, then it will appear on the homologation list published on 1st January 2004 and will be eligible for use in EFRA sanctioned events from 1st April 2004.
All of the cells on the above list will be allowed at the 1/12th European Championships to be held at
Montbrison in France from 7th to 9th March 2003.



Oli myös juttua, että jos niitä vanhoja vanhoja akkuja löytynee, niin tulemme kyllä nekin sallimaan....



Virallinen tiedote asiasta on jo lähtenyt....
-> http://www.akk-motorsport.fi

ja tuolta viralliselta webbisaitilta sen voi myös lukea

185
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 27.10.03 - klo: 15.15 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Jatkan ainoastaan samalla linjalla kanssasi....
Nimim. "sitä saa mitä haluaa"

Saatan hyvinkin olla sokea omille kirjoituksilleni, mutta sanonpa nyt kuitenkin, mikä tässä mielestäni mättää.

Olen arvioinut ja arvostellut asioita, kun on tuntunut, että siihen on syytä. Siinä ohessa on tullut piikitellyksi mm. lajiryhmää, mutta aina olen kuitenkin pyrkinyt selvittämään asiaperusteet.
Esim. sanon suoraan, että lajiryhmä ryssi/antoi ryssiä vuoden tärkeimmän kisamme, SM/NM-kisan. Samoin olen sitä mieltä, että lajiryhmä on vätystellyt rengassäännön osalta, eikä ole ottanut huomioon, mitä kenttä haluaa.

Kun sinä, Tumppi, käyt kimppuuni kritiikkini vuoksi, joskus varsin herkästikin, se on etupäässä ala-arvoista panettelua, ilman asiaperusteita. Tuntuu siltä, että kiukuttelet kiukuttelemisen ilosta.
Mielestäni olet siinä asemassa, että sinun pitäisi ensinnäkin olla vähemmän herkkänahkainen, ja toiseksi kyetä keskustelemaan asialinjalla.

Toisin sanoen: en ole halunnut saada hyökkäyksiäsi, olet siinä väärässä. Tarkoitukseni on keskustella lajimme asioista ja saada niitä paremmalle tolalle. Keskustelu vain ei näytä yleensä johtavan mihinkään, koska vastuuhenkilöt ottavat arvostelun niin rankasti itseensä.



Niin eli mitään ongelmia ei ole niin kauan kuin sinä saat vapaasti piikitellä ja perusteettomasti herjata lajiryhmän toimintaa kunhan et saa itse samanlaista kritiikkiä ??

* tuosta rengasasiasta, faktat on kerrottu, mm. "kentän" halut ne vain ei mahdu sinun ajatusmaailmaasi... et vain itse tunnu niitä hyväksyvän...

* tämän vuoden SM/NM -kilpailulla lajiryhmä ei ollut järjestäjänä ko. kisoissa, joten se ei voi olla syypää siihen että kuljettajien "mielipiteitä" ei ole paikan päällä kuultu ja koska KAIKKI KO. kilpailujen suhteen on mennyt sääntöjen mukaan niin lajiryhmällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, muuta kuin "moraalisista" vääristä asioista ottaa oppia ja tehdä tarvittavat sääntömuutokset... mutta tämähän ei mahdu sinun ajattelumaailmaasi ..... vaan jatkuvasti kritisoit lajiryhmää mm. tuosta asiasta...

* ehkä olisi hyvä, että itse lukisit omat kirjoitukset uudestaan ja pohtisit, oletko todella perustellut yhtään mitään mitä olet sanonut ja onko posketon kritiikkisi täten ollut asiallista....

* kyllä kritiikkiä antaa saa, kunhan se on todella perusteltua ja asiallista, tuolla tyylillä mitä sinä harrastat ei rakenneta yhtään mitään, koska tuomitset aina kaiken mikä on sinun mielipidettäsi vastaan

* herkkänahkaista allekirjoittaneesta ei saa tekemälläkään, tyyliini kuuluu antaa samalla mitalla takaisin, nyt kun tunnen sinut niin en osaa edes suuttua vaan lähinnä naureskelen ;-)

186
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 27.10.03 - klo: 13.47 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

... välillä (lajiryhmä) "tyhmyyksissään" kyselee harrastajilta ja kilpailijoilta heidän mielipiteitään eri asioihin. "Tyhmyyksissään" lajiryhmä menee sitten tekemään joitakin muutoksia, joita tuo "kaiken tietävä" kansakunta haluaa....

Mistä moinen lajin harrastajien ylenkatsominen?

-----
Melko herkästi tuntuu poksahtavan, tässä tapauksessa yhdestä sanasta, "teatteri". Hieman herkkä hipiä?



Jatkan ainoastaan samalla linjalla kanssasi....
Nimim. "sitä saa mitä haluaa"

187
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 27.10.03 - klo: 13.06 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"

.....
.....
.....
.....
Kun minut on kuulemma nähty kättelevän Mäntsälän kisapaikalla, lajiryhmän päällikköä!
Siihenkään ei liity muuta kuin se, että:
Lajiryhmän päällikkö oli paikalla, ja esitteli itsensä.
Minusta oli oikeus ja kohtuus, käydä esittelemässä "kaiken jälkeen" itseni !
Yllätys oli varmasti molemminpuolinen, toistemme ulkonäön, ja iän  suhteen!
Siinä ei keskusteltu muusta kuin, ilmoitin olevani tietty nimimerkki, ja että "kasvokkain lempinimeni on *****!
......
......
Se, että julkaisin mielipiteen muutoksen, johtui vain siitä syystä:
Että jos se vaikka helpottaisi lajiryhmän päätöstä TS:n osalta!

Nyt se kuulemma ohjaa sitä!
.....



Varmuuden vuoksi....

Kun kerroin keskustelleeni muutamien "maksajien" kanssa nimen omaan rengasasiasta, niin heidän joukossaan ei ole TeeTeeKoo.

Kiitoksia TeeTeeKoolle ja Reittilälle esittäytymisestä ! On aina molemmin paljon parempi, kun tietää millaiset kasvot on nimimerkkien takana....

188
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 27.10.03 - klo: 09.37 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
.......
Huhuja tosin liikkui, että renkaiden "testaus ja säännön harkinta" onkin pelkkää teatteria. Vaikka niin olisikin, olemme nyt testanneet isolla joukolla uuden rengastyypin tosi tilantessa, ja olisi arvokasta saada "suurten massojen" käsitys siitä.
......



Teatteria ?

Tekisipäs mieleni sanoa taas jotain painokelvotonta, mutta jätän väliin.... Saavuttaahan tämäkin forumi useita alaikäisiä lukijoita ja kirjoittajia.

Posketonta on lajiryhmän ulkopuolisen tulla kommentoimaan nettiin lajiryhmän työn alla olevista asioista kertomalla, että se on teatteria. Henkilöltä, jolla ei ole minkäänlaista tietoa, millä tavalla tehdään sääntöesityksiä ja mitä kaikkea kuuluu lajiryhmän tehtäviin.

Olen niin moneen kertaan monessa eri topiceissa kertonut, että lajiryhmä hakee tosissaan sitä oikeaa ratkaisua koko ajan, ehkä se sitten on teatteria kaikki tiettävän VesaK:n silmissä ? Mutta liekö se teatteria kuitenkaan tavallisen harrastajan silmissä ?

Esitystä joka on työn alla sitä on käsitelty ja se saanee lopullisen sinettinsä ensi lauantaina lajiryhmän kokouksessa. Mutta Mäntsälän kisakaan ei tuonut mitään sellaista, jonka perusteella lajiryhmän tulisi kääntää takki tässä asiassa ja valita uusi rengas kevään 2004 mattokisoihin CS-27:n tilalle/rinnalle. Korostan "ei tuonut mitään" ....

Päin vastoin, itse olin hyvin mielin paikan päällä ja keskustelin ko. asioista muutamien "maksajien" kanssa, jotka olivat sitä mieltä, että ei ole mitään syytä lähteä vaihtamaan rengasta tässä vaiheessa. Sen lisäksi muutamat "pro-kuskit" asiaa minulta kysyivät, että tuleeko muutosta vai ei ja heille siinä totesin, että näillä tietoa (siinä vaiheessa allekirjoittaneella, oli jo tietoa käytetyn renkaan hyvistä ja huonoista puolista) ei ole tulossa muutoksia ja he olivat tyytyväisiä ko. ratkaisuun.

Minkälaista teatteria lajiryhmä harrastaa ?

Se harrastaa semmoista teatteria, että välillä "tyhmyyksissään" kyselee harrastajilta ja kilpailijoilta heidän mielipiteitään eri asioihin. "Tyhmyyksissään" lajiryhmä menee sitten tekemään joitakin muutoksia, joita tuo "kaiken tietävä" kansakunta haluaa....

Mitä muutoksia ?
Viime kyselyn jälkeen ainakin seuraavat muutokset on tehty kansakunnan halujen mukaan...
- CS-27 renkaan tulo TJ-10 luokkaan
- CS-27 renkaan tulo TS-10 luokkaan (ei kysytty, mutta yllättävän moni näin halusi)
- 5min erien palauttaminen vakioluokkiin
- kerta-SM:stä luopuminen ja sarja-SM tulo


Muistimme pelaa myös vallan hyvin ja muistamme viime talvelta myös sen mitä sanottiin kuinka huonosti CS-27 rengas sopii suomalaiseen kylmään kesään..... kuinka kävi ? Itse olen saanut positiviista palautetta renkaan toiminnasta kesän osalta.

189
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 21.10.03 - klo: 22.33 »
Ei vaan yhteinen numerointi joka alkaa TS luokan tämän vuoden SM kisojen 30 parhaasta. Ja jatkuu sopivalla systeemillä siitä eteenpäin ja siihen lisätään kaikki FT osallistujat kuluvalta vuodelta..
Tulee olemaan yhdet numerot ainoastaan numerosta 1- lähtien. Mutta koska vielä on epäselvää kokonaisuuden suhteen, niin mitään ei siis vielä julkaista lopulliseen muotoon. Työn alla on myös ns. sponssatut numerot kaikille...

-> mustat numerot korkeus 40mm ja 4 mm paksu viiva ja numero tulee olla ??mm*??mm kokoisen valkoisen suorakaiteenmuotoisen laatikon sisällä....

190
Tulokset / Ensi vuoden kilpailu numerot?
« : 21.10.03 - klo: 21.24 »
tulee kun kaikilta asioilta kerkiää....
ensimmäiset 30 menee tämän vuoden SM kisojen mukaan...
loput on työn alla...
kuten sekin tuleeko kaikille valmiit tarranumerot vai ei....

191
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 17.10.03 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "kokko"

.......
......

Hyva yritys.
Yhtakkia ulkopuolelta tupsahtava, kokemusta pursuava neewbie kertoo meille miten asiat ovat. Just silleen.
......


Tässä olen kovasti ihmetellyt ja syvästi pettynyt VesaK:n tapaan ottaa vastaan uusi kirjoittaja tälle forumille, ns. neewbie.

Kun puhutaan ko. huoltajalisenssistä niin tuotakoon se tosiasia esille, että Kokon rinnalla VesaK on todellinen neewbie. Kokko tietää miten asiat ovat ja minkä takia, ikävä kyllä mitkään perusteet eivät ko. asian suhteen auta, niin kauan kuin ne perusteet ovat VesaK:n mielipidettä vastaan.

Mutta VesaK voisit silti vähän paremmin ottaa uudet "asiakkaat" vastaan tälle forumille...

Itse osaan naureskella sinun jutuille ja varmaan sinäkin naurat minun jutuille, toisemme tunnetaan ja toimeen tullaan. Mutta kuinka on kun pistää alta lipan henkilöä/henkilöitä joita ei tunne laisinkaan ? Toisille saattaa olla kova paikka ja jotkut voivat tosissaankin ottaa ja jopa loukkaantua moisista heitoista....

Ehkä tästäkin pitäisi perustaa oma topicci, niin ei menisi jälleen kerran väärän topicin piikkiin....

192
Kalenteria muokattu....
KyPakin mattokisan osalta...

193
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 10.10.03 - klo: 23.32 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "claustro"
....
.

......
......
Lisenssin sisältämällä vakuutuksella on kai jonkin verran eri merkitys junnujen kartingissa kuin pienoisautoilussa?
.....


Kyllä siinä on suurikin ero ja se selviää jo siinä kun vertaa PA:n ja karting lisenssin hinnan eroa... Kartingissa, missä istutaan itse autossa, on vakuutuksen osuus huomattavasti suurempi, joten senpä takia lisenssin hinta onkin myös huomattavasti suurempi harrastaja 25€, juniori 41€ ja yleinen 53€.

194
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 10.10.03 - klo: 23.24 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "claustro"
.....

Jep, olen edelleen sitä mieltä, että kilpailijan lisenssipakko ja lisäksi alaikäisten huoltajien lisenssipakko ovat suurimpia esteitä uusien kisaajien saamiselle TJ-luokkaan.
.....
.....
Taannoin oli esillä "kertalisenssi". Sekin lienee byrokratian vuoksi osoittautunut mahdottomuudeksi.
.....
.....


Yksi asia VesaK
- Älä enää ikinä mainosta näillä sivulla sitä että uuden kuskin huoltajan pitää lisenssi investoida, sillä se asia on jo jossain topicissa aikaisemmin perusteellisesti kerrottu, että näin ei ole, vaikka sinä sitä "tietoisesti" haluatkin levittää, syystä joka itselleni on jäänyt epäselväksi, joten tämän asian suhteen älköön uudet kuskit uskoko VesaK:n kommentteja, sillä se on täysin väärää infoa. En muista ko. topicia mutta tällä forumilla on hyvät hakuominaisuudet joten eiköhän se sieltä löydy...

Kuka ja koska on sanonut että kertalisenssi on osoittautunut mahdottomaksi ? Asia on yksinkertaisesti niin, että vaikka kuinka on haluja niin jotain asiaa ei pysty saamaan mahdolliseksi kesken vuoden !

Tämä kertalisenssi asia on kesken, minulla ei ole lopullista infoa asiasta, koska lajiryhmä ei tee mitään päätöksiä ! Vaan ne päätökset tekee AKK:n hallitus. Olemme esittäneet ensi vuodelle kertalisenssiä myös PA:han, koskien kansallisia kilpailuja (joita on siis kaikki TJ kilpailut !) joten toivotaan että se onnistuu. Henk.koht. olen täysin varma, että se saadaan ensi vuodelle !

195
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 09.10.03 - klo: 16.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Koska jouduttiin muutama vuosi sitten siirtymään muiden AKK:n alaisten luokkien tapaan kalenterivuosi-järjestelmään---> ei SM kisoja syksyllä-keväällä.

Tumppi korjatkoon jos olen väärässä.


Siis on ainoastaan järjestäjästä kiinni haluaako järjestää kisoja syksyllä vai ei, ei lajiryhmästä. Mutta SM-sarja jossa olisi kaksi kisaa esim. syksyllä 2003 ja kaksi kisaa keväällä 2004, ei ole mahdollinen.

Mutta sen sijaa on mahdollista että olisi kaksi kisaa esim. 2004 keväällä ja kaksi kisaa 2004 syksyllä samaan sarjaan.

196
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kiitos.
Koska vastauksesi sisälsi tiettyjä ristiriitaisuuksia, niin otan vapauden ilmaista saman vielä eri sanoin:

Lajiryhmä on saanut muutosesityksen sähkö-Touringluokan rengassäännön muuttamiseksi kaudelle 2004, ja on par'aikaa selvittämässä ja harkitsemassa asiaa. Tämän selvityksen tuloksista ja mahdollisesta sääntömuutoksesta kaudelle 2004 tullaan tiedottamaan tällä foorumilla välittömästi, kun päätös asiasta on syntynyt.


Kiitos, olet ilmaissut asian juuri niin kuin se on !

197
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tälle aiheelle tuli kahdessa vuorokaudessa yli 70 kirjoitusta ja puolitoista tuhatta käyntiä. Se kertoo ensinnäkin sen, että asia koetaan tärkeäksi, ja toiseksi se kertoo siitä, että kansa janoaa tietoa.

Ja entäs nyt? Keskustelu renkaista vaimeni kuin veitsellä leikaten. Mistäkö se johtuu? Kaikki, jotka ovat puhelimitse olleet toistensa kanssa yhteyksissä, tai notkuvat ircissä, tietävät suunnilleen, missä mennään. Kaikki muut ihmettelevät huuli pyöreänä, että täh, tässäkö se oli?

Milloinkahan meidänkin lajissamme aletaan ymmärtää tiedottamisen tärkeys? Vaikka tiedottamisella asia itsessään ei vielä miksikään muutu, se vain on niin, että asianosaiset (lue: kisaajat) haluavat tietää, missä mennään. Vai mennäänkö missään. Tiedottaminen on tärkeätä!

Vaikka lajiryhmällä ei mitään uuttaa ilmoitettavaa rengassäännön osalta olisikaan, niin ainakin voisi tällaisen hässäkän jälkeen kertoa esimerkiksi, että asiaa harkitaan, tai että sitä tullaan käsittelemään, tai jotakin kuuta, ja että lähiaikoina tullaan kertomaan lopullinen tilanne. Tai sitten että asialle ei ole tapahtumassa kerrassaan yhtään mitään. Sekin jo poistaisi epätietoisuuden.
Eikä muuten olisi huono juttu saada näkemystä siihenkin, että jos pikasääntömuutosta harkitaan, niin harkitaanko sitä silloin sekä TS:n että TJ:n osalle. Siksi, että tästäkin nousi kysymys, joka ei ole vähäinen.

Itse kyllä tiedän melko tarkkaan, missä mennään, mutta mielestäni on lajiryhmän tehtävä tiedottaa omista asioistaan.

Maksaisiko se kovin paljon saada joskus tällaista pientä palvelua niille, joita asia koskee?
Vai olenko väärässä? Onko parempi vain elää pimennossa, kuten tähänkin asti? Ja antaa sääntömuutosten mätkähdellä yllätyksinä.
Kuten tähänkin asti.



Lukekaa allekirjoittaneen kaikki aiheeseen liittyvät postit muista topiceista, siellä on kerrottu moneen kertaan, onko asia haudattu, vai keskustellaanko siitä koko ajan (kenties joka kokouksessa ??)  vai missä mennään.....

Pitääkö joka vaiheessa toitottaa samaa asiaa..... ja joka topiciin kertoa se sama juttu, että asia on koko ajan vireillä.... SILLÄ HYVIN SELVÄSTI SE ON AIKAISEMMIN JO KERROTTU !

Keskustelemme myös joka vaiheessa sähköpostitse mm. juuri tälläkin hetkellä, koska olemme saaneet aiheeseen liittyvän sääntömuutosehdotuksen, joka on muuten ensimmäinen lajiryhmän ulkopuolinen selkeä muutos ehdotus tästä asiasta... tosin kausi alkaa 106(?) vrk päästä ja olemme luvanneet, että jos muutoksia tulee niin ne pitää tehdä viimeistään toukokuussa 2003 ja silloin todettiin, että siihen ei ole edellytyksiä, koska edelleenkin uskomus on vahva, että ollaan tällä hetkellä oikeilla linjoilla. Ja tähtäämme tuohon parempaan ratkaisuun, jos vaikka sitten saataisiin sellainen päätös, että muutoksia ko. asian suhteen ei tarvitsisi tehdä vuoden välein... Ko. ehdotuksen käsittely on kuitenkin kesken !

Jotenkin allekirjoittaneella on sellainen muistikuva, että joku nimeltä mainitsematon jossain vaiheessa kritisoi kovasti sitä, kun ko. sääntö muuttuu melkein joka vuosi, joten emme sitä nyt alkaa koko aikaa muuttelemaan....

OTTAKAA ALLA OLEVA KOMMENTTI TALTEEN, NIIN EI TARTTE KYSELLÄ KOKO AIKAA MISSÄ MENNÄÄN ASIAN TIIMOILTA !

Keskustelemme joka kokouksessa (ja siis koko ajan sähköpostitse myös) tästä aiheesta niin kauan kunnes löytyy se paras mahdollinen ratkaisu, joka vaatii myös sen siirtymäajan. Mitään ei tapahtu TÄLLÄ TIETOA ( torstaina 9.10.2003 noin klo 13.00- ) tämän asian tiimoilta ennen kuin ollaan täysin selvillä "parhaasta" vaihtoehdosta.

KUN JOTAIN UUTTA ILMENEE JA PÄÄTÖKSIÄ SAADAAN AIKAAN, NIIN VOIN VAKUUTTAA, ETTÄ TÄMÄ FORUMI ON SE JOKA SEN ENSI KÄDESSÄ SAA TIETÄÄ, EI TARVITSE ODOTTAA AKK:N VIRALLISTA LEHTEÄ, JOSSA ON VIRALLISET TIEDOTUKSET !

198
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
.....
.....
- Kokemukseni on, että ehdotuksilla ja muutosesityksillä ei ole minkäänlaista vaikutusta mihinkään, lajiryhmän suunnalla siis. Parhaimmillaankin ne tulkitaan vain arvosteluksi ja kritiikiksi.
Esimerkkinä 2004 SM-sarjakalenterista esittämäni, mielestäni asiallinen ja perusteltu ehdotus koskien Turun sisäratakisaa ja sen ajankohtaa. Sitä en tosin tehnyt kirjallisena suoraan lajiryhmälle, mutta se aivan varmasti on silti tullut foorumissakin nähdyksi.
Tämä esimerkki tuli ensimmäisenä mieleen, koska kisakalenteriin näkyy juuri tulleen muutos, toista kisaa koskien. Se ei ole maailman tärkein, mutta kuvastaa sitä, mitä esityksille tapahtuu: ei mitään.


Kilpailun järjestäjä anoo kilpailua jollekin päivämäärälle tietäen esim. suomessa vaihtelevat koulujen hiihtolomat yms.. jotka vievät siis kaiken kaikkiaan 4 viikonloppua !

Sisäkisoissa on vielä niin, että jotkut joutuvat varaamaan sitä varten hallista vuoroa eivätkä voi pakosta vaikuttaa siihen asiaan.

Tuo muutos joka kalenteriin on tullut, johtuu nimen omaan siitä, että Riihimäki itse ilmoitti/pyysi ko. muutoksen meille, että se alkuperäinen päivä ei käy juuri hallivarauksien takia.

Ja Laukaan muutos johtuu siitä että samaan aikaan pidetään Euroopassa "vähä" isommat kisat, jonne ilmeisesti menee ehkä kymmenkunta kovaa suomalaista kisaamaan... Sen muutoksen Laukaa hyväksyi, jos ei olisi hyväksynyt, niin silloin ko. päivä ei olisi muuttunut..

****
"- Kokemukseni on, että ehdotuksilla ja muutosesityksillä ei ole minkäänlaista vaikutusta mihinkään, lajiryhmän suunnalla siis. "
****

Kaikella kunnioituksella VesaK, älä puhu semmoista sanalla "Kokemukseni", koska et tietääkseni ole tehnyt yhtäkään sääntömuutosehdotusta lajiryhmälle.

199
Kalenteria muokattu....
Riihimäen päivän osalta..

200
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Vesa:
.....
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

...


1. Ei voida vaatia, mutta mutta... jos lajiryhmä ja lajiyhteyshenkilö toimivat fiksusti, niin juuri foorumista he helpoiten poimivat ajatuksia, ideoita, mielipiteitä. Saanto on valtavan paljon suurempi kuin millään muulla tavalla. Mielestäni pitäisi kyllä kuulua heidän toimenkuvaansakin.
Toki näin saatu "materiaali" pitää jalostaa, työstää ja karsia, hyvällä maulla. Mutta juuri sillä perusteella lajiryhmään kai henkilöt valitaan, että heillä on arvostelukykyä, ja osaavat erottaa oleellisen epäoleellisesta?
.......
.......
.......


Kuten jo aikaisemmin jossain sanoin. Niin hoidamme 8 SM-luokan asioita+xkpl kansallisten luokkien asioita, sisältyen koko sääntöpolitiikka, niin tekniikan kuin yleisten asioiden osalta ja kalenteriasiat, sekä muut lajeihin liittyvät asiat.

Sähkötouring luokkia ajatellen, tilanne on hyvä koska lajiryhmässä on ko. luokan aktiiveja mukana. MUTTA tilanne voisi aivan hyvin olla sellainen, että kenelläkään ei olisi mitään sellaista tietoa ko. luokan asioista, joiden perusteella voisimme asioita käsitellä, senpä vuoksi on joka luokassa ko. yhteyshenkilö olemassa. Arvatkaa vain veikö allekirjoittaneelta monta vuotta kulkea kokouksissa ja ihmetellä, mistä puhutaan kun aikoinaan puhuttiin esim. C-10 luokista... Oma tausta kun on vahva slotti -tausta. Noh kyllähän siihen vuosien varrella oppii ja asiat selväksi tulee, kun vain aktiivisesti on mukana ja osaa suodattaa asioita, nimen omaan osaa erottaa ne oleelliset asiat ja mutu tietoon pohjautuvat asiat....

Oli meillä joskus semmoinenkin lajiryhmän henkilö, jota kukaan ei tuntenut ja kuka ei koskaan ollut yhdessäkään kokouksessa mukana, kyseessä ei ollut edes pikkuautoilija, että niinkin on käynyt. LR:n paikkoja kun on jaettu, niin paikat on joskus menneet halukkaille, jos tulijoita ei ole ollut.

Jos tietyt säännöt poimitaan forumista ja lajiryhmä ne "omin päin" työstää, niin siinä on aina se vaara, että silloin voidaan joutua semmoiseen "sanelupolitiikkaan", mistä on aina joskus ollut puhetta. Sen vuoksi itse pidän sitä tärkeänä, että sääntömuutokset tulevat selvinä kirjallisena (sähköposti käy) esityksinä lajiryhmälle perusteluineen, niin asioiden käsittely on paljon helpompaa. Eli tässä tarjoan koko ajan teille harrastajille/kilpailijoille/järjestäjille mahdollisuutta itse vaikuttaa asioihin, joten ihan sen vuoksi kysyn, miksi on niin vaikeaa tehdä selkeitä esityksiä, kuten edellä olen kertonut ?

201
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
Mutta sinun ja muun lajiryhmän asenne, että lajin yhteisistä ja varsinkin tärkeistä asioista ei pitäisi keskustella lajin yhteisessä keskustelufoorumissa, ei voisi olla enempää metsässä. Mitä tarkoitusta varten RC-foorumi sitten ylipäätään on olemassa?
....
....
....
On hienoa, jos lajiryhmäläisten luokse voi tulla juttelemaan kisojen yhteydessä. Mutta se on vain teoriaa, hurskastelua, ja toimii ainoastaan lähimpien kavereiden osalta, kuten itse totesitkin. Miten moni vieraampi, junnu- tai murrosikäinen kisaaja on niin tehnyt? Ei varmasti yksikään. Eihän teitä edes tunneta lajin uusien tulijoiden joukossa.
.....
Lajin yhteinen keskustelufoorumi on tätä päivää, ja se toimii, paitsi nykyisen lajiryhmän osalta. Foruumin voima on siinä, että se tavoittaa kaikki harrastajat ympäri maan, reaaliajassa, ja kaikki voivat osallistua siihen.
....


En nyt noinkaan kovasti kritisoisi, sitä mitä Spiffi tarkoitti. Varmastikin tämä forumi on ihan hyvä paikka keskustella ja kehitellä asioita kenties valmiiksi asti. Jonkun vain pitäisi ne hyvät ideat sitten koostaa ja pistää paperille ja esittää niitä eteenpäin kenties sen oman luokkayhteyshenkilön kautta lajiryhmälle. Jolloin aivan varmasti ne esitetyt asiat tulee käsiteltyä. Mutta ei varmastikaan voida vaatia sitä että lajiryhmä yrittää poimia mahdollisia ehdotuksia tältä forumilta, vaan kyllä jonkun muun pitää se ns. "lopullinen" yhteenveto ja esitys tehdä.

Koska tässä kyseisessä luokassa on melkein joka kisassa 2-3 lajiryhmän edustajaa mukana, niin ei voi olla mikään ongelma mennä keskustelemaan asioista "face-to-face" se antaa aina paremman kuvan tilanteista. Tosin monet eivät uskalla käydä henk.koht. keskusteluja vaan kirjoittavat mieluimmin nimimerkkien takaa, se on niin paljon helpompaa.

Ihan vain tiedoksi kaikille. Mulla ja Vesak välillä "sätii" kohtuu lujaa keskenään, siitä huolimatta aina kun näemme ensin kättelemme sitten keskustelemme asioista ja tulemme hyvin toimeen. Tämmöinen käsitys mulla on...

202
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

.....
.....

.....
.....
Nyt tarvitaan ainoastaan vahva johtaja, joka sanelee, mikä rengas on sallittu alkavalla talvikaudella, CS-27:n rinnalla. Jos sinä olet sellainen Tumppi, sanot lajiryhmällesi, että nyt turpa kiinni, setä laittaa asiat kuntoon. Onko sinusta siihen?

Jos itse olisin asemassasi, ilmoittaisin, että rengas on Orion. Mutta ainoastaan tälle talvikaudelle, että päästään eteenpäin.


En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... nauran joka tapauksessa.... näin hauskaa ei ole ollut pitkään aikaan...

Yksi mies ei lajiryhmässä pysty sanelemaan yhtään mitään, vaan siihen tarvitaan tiukan paikan tullen enemmistö päätös....

Päätökset on tehty ajat sitten ja selvästi ilmoitettu, että jos muutoksia tulee niin ne pitää tehdä ennen toukokuuta, että saadaan riittävästi siirtymäaikaa. Ja koska siihen mennessä ei mitään löytynyt niin kevät 2004 ajetaan sillä päätöksellä mikä on tehty.

Leikitään ajatuksella .... Jos nyt aletaan takkia kääntämään joka välissä ja todetaan, että parin kuukauden päästä ajetaan muillakin kuin 27 renkailla, niin oletko valmis lunastamaan kaikilta kilpailijoilta ja maahantuojilta kaikki 27 renkaat pois ? Sillä semmoisen painostuksen eteen joutuisimme, jos nyt yks kaks alkaisimme päätöksiä muuttelemaan... Mutta oletko valmis ottamaan laskun vastaan, jos saan puhuttua muut lajiryhmän jäsenet muutoksen kannalle ?

203
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"


Vielä ylempänä on konkreettisia ehdotuksia, miten asiat voidaan hoitaa, vieläpä alkavalle kaudelle.

Parin tunnin sisällä on myös tullut useita nykyistä sääntöä kritisoivaa mielipidettä. Niiden lisäksi voin luetella sinulle melkoisen joukon sellaisia, jotka ovat asiasta täsmälleen samaa mieltä, mutta eivät syystä tai toisesta tuo mielipidettään täällä julki. Sen sijaan en pystyisi kertomaan yhdestäkään, jonka mielestä nykyinen sääntö on parempi kuin vaikkapa ylläolevat ehdotukset.

.....


Eipä tunnu kaikesta huolimatta olevan selkeää kuvaa tämänkään topicin alla siitä mikä olisi tällä hetkellä se paras vaihtoehto. Erilaisia vaihtoehtoja on lukuisia, arvalla joutuisi niistä jonkun valitsemaan.... Aina kun tästä asiasta on keskusteltu, niin on löytynyt myös niitä, ketkä ovat olleet 27 renkaan kannalla... peräti tämänkin topicin alla...

Pystyisin itsekin kertomaan lukuisan määrän TS -kuskeja jotka ovat itse ehdottaneet siirtymistä 22 renkaasta 27 renkaaseen ja ne vastaukset on mulla paperilla ! (Kysely 2002).

Eli hommatkaahan kunnon testituloksia, ei mitään yhden eikä kahden kuskin testejä ja mutu tietoon pohjautuvia, kenties jopa toiselta kuultua "tietoa", vaan selvää faktaa, silloin asioita on paljon helpompi käsitellä...

Ja koittakaa muistaa koko ajan harrastajan kukkaro ja maahantuojien mukana olo....

204
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
......
.


Kenen tekemän ehdotuksen pohjalta siirryttiin toimivaksi todetusta 22/27 säännöstä 27 sääntöön?[/quote]

Se tehtiin vuoden 2002 kyselyn perusteella, jossa kyseessä oli TJ luokaa koskeva asia ja siinä nimen omaan TJ:ssä suurin osa vastaajista oli valmis siirtymään yhden renkaan ja siinä tapauksessa nimen omaan 27 käyttöön. Samassa kyselyssä yllättävän moni TS -kuski halusi samaa asiaa myös TS -luokkaan ja tämän asian toin myös lajiryhmässä esille ja siellä päätettiin, että ongelmia ko. asialle ei ole. Kyseessä on ilman muuta liukkaampi rengas, rengas joka on kuitenkin ajettava ja ko. liukkaus on kaikille sama.

205
No joo pikkaisen jo ihmettelinkin, että kuka on mennyt mun tekstiä muuttelemaan.... noh odotellaan mitä infoa ylläpidolla on.....

Oma tekstini taisi kadota sen sileän tien ?

206
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"




Näkyy olevan jo tämänkin topicin alla sitä asiakeskustelua jota olen odottanut, selkeitä vaihtoehtoja ja selkeitä perusteluita... Ovatko vain Oulun pojat VesaK:n lisäksi asiasta kiinnostuneita ?
.......



Pahoitteluni Tumpin viestin sisällön katoamisesta, ylläpidolle sattui väärä namiska. -APK-

207
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
 


Jos lajiryhmä toimii vastoin kilpailijoiden tahtoa, tai ei toimi lainkaan, vedoten siihen, että se ei tiedä, mitä mieltä kentällä ollaan, koska mielipiteet esitetään "vain" RC-maailman foorumissa, niin se on joko pahasti ajastaan jäljessä, tai sitten kärsii vakavasta asennevammasta.

Nyt alkaa minulle selviämään, miksi asiat ovat siten kuin ne ovat.


Asennevammasta voisin keskustella paljonkin, sillä 11 vuotta toimiessani toisen asteen ammatillisessa opinahjossa IT -jutuissa, ensin päätoimisena opettajana ja sitten sivutoimisen opettajan tehtävissä, havaitsin juuri monilla ihmisillä asenneongelmia... no jätän ne kuitenkin..

Kyllähän asian ydin on varsin selväksi tullut lajiryhmälle ja tästäkin asiasta on joka kokouksessa keskusteltu. Asia nyt vain on niin, että selvät tosiasiat esim. CS-22 renkaan ongelmiin tulivat jo viime mattokaudella varsin selkeästi esille ja ko. rengas ei palvele täten harrastajan kukkaroa alkuunkaan. Mitään selkeitä vaihtoehtoja tuon lisäksi ei ole lajiryhmälle esitetty.

Ja edelleenkin, en sanoisi tämän forumin kommentteja ns. kentän ääneksi.... vaan muutamien äänekkäiden kannanotoiksi, jotka yrittävät muitakin aktivoida että hekin ottaisivat kantaa, jostain syystä kohtuu vähän löytyy noita kannanottoja siihen nähden, että ongelma on ns. "akuutti"...

208
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 06.10.03 - klo: 19.13 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
.....
 
_________________


Kuten ko. forumin otsakkeet kertoo...

Kilpailut
Tuloksia ja kilpailukutsuja sekä keskustelua kilpailuista.

Kilpailijoiden kanava
Kilpakuljettajien oma keskustelualue. Kirjoitusoikeutta jakaa VesaK.

209
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"



Täyttä potaskaa, Tumppi.

Kuten LRP Touring-topicissa TeeTeeKoo kírjoitti, esimerkiksi tätä on ehdotettu - miten sen voisi selkeämmin esittää:

"Esitettiin korjausta sääntöön mm. siten, että CS-27 olisi ainoa rengas vain kesäkaudella, mutta talvikaudella sallittaisiin lisäksi myös CS-22, joka pehmeämpänä ja pitävämpänä on "tyypillinen" mattoratarengas."

On myös ehdotettu, nimiltäkin mainiten, selkeästi paremmiksi ja kestäviksi tiedettyjä renkaita.


Miksi asiat pitää yrittää muuttaa sellaisiksi, mitä ne eivät ole?


Kannattaisi perehtyä seikkaan tarkemmin.... Jos lajiryhmän tehtävä on poimia mahdolliset "sääntöesitykset" epäviralliselta webbi -forumilta, niin kyllä silloin ollaan pahasti kateissa.

Joten jos sinulle on epäselvää miten mahdolliset sääntömuutosesitykset pitää tehdä, niin otapas selvää seurasi henkilöiltä joille menee AKK:n virallinen posti, siellä on kerrottu mm. se koska mahdolliset muutosesitykset pitää olla AKK:ssa.

210
Lainaus käyttäjältä: "claustro"
Keneen tavallinen harrastaja voi olla yhteydessä ja ehdoittaa kyseistä muutosta? Kuka on se henkilö joka ajaa asiaamme Lajiryhmän edustajana?


Esim. oman seuran kautta tai sitten ->

-> http://www.akk-motorsport.fi/lajit/pienoisautoilu/

R/O POLTTOMOOTTORI CROSSI (ja Large Scale) - Tapani Kurvinen

R/O POLTTOMOOTTORI RATA - Lauri Seppala

R/O SÄHKÖ RATA - Heikki Helin

R/O SÄHKÖCROSSI - Olli Andersson

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13