Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tumppi

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13
301
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 11.03.03 - klo: 15.41 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Mun M8:ssa ei ole tarraa, mutta mulla on printattuna Ficoran tyyppihyväksyntädokumentti mainitulle laitteelle. Mitenhän tuota mahdetaan tulkita ?


Se tarra/merkintä pitää hommata siihen laitteeseen...

302
Tulokset / Asiahan ei varsinaisesti mulle kuulu, mutta...
« : 06.03.03 - klo: 14.22 »
Onko viisasta alkaa perustelemaan uusia nettisivuja "sarjaa" varten...

Mitähän jos tämän foorumin ja RC-netin " moderaattorit " lyö päät yhteen ja muokkaavat näitä sivuja siten että esim. sarja kilpailulle olisi oma selvä "loota" kutsuja, tuloksia, kuvia, pisteitä ja mitä lie varten... erillään keskustelu alueesta... ? ja ao. asioista keskustelu olisi kuitenkin nykyisellään...  :?:

303
Tulokset / FinTrack Talvisarja pisteet 4/7
« : 05.03.03 - klo: 08.04 »
Kuljettajien keskinäisiä sijoituksia ei ole tarkistettu tasapisteissä.

   TS-10      
         
1   Yli Vesa                   OUA   338
2   Andersson Christer   MMR   283
3   Kauppinen Teppo   VAU   278
4   Ahoniemi Simo   HyUA   258
5   Koivula Pekka   TamUA   256
6   Rinne Timo   TamUA   249
7   Ahoniemi Sakke    HyUA   233
8   Termonen Jouko   SRC   232
9   Torikka Tommi   RauUA   224
10   Lehto Kalle                   KyPak   211
11   Raikas Tony   KyPAK   198
12   Eskelinen Matti   JyvSRK   190
13   Fager Carl-Magnus   VAU   187
14   Nyman Harri   LMM   182
15   Joentakanen Aki   VAU   182
16   Jokinen Santeri   KyPak   154
17   Lehtimäki Ari   RauUA   142
18   Tammela Simo   OUA   136
19   Mänty Mika   OUA   134
20   Myöhänen Tomi   HMR   130
21   Tenhunen Henri   LMM   128
22   Luopajärvi Jussi   VUA   126
23   Helin Pauli                   TamUA   120
24   Kalves Tom   TamUA   104
25   Kervola Harri   LMM   100
26   Mäkinen Reima   TUA   100
27   Siltanen Jarno   JyvSRK   99
28   Södergård Björn   VUA   99
29   Levänen Juho    RiiUA   95
30   Mäkinen Veini   JärvSRK   82
31   Seppälä Jani   OUA   76
32   Vähäkangas Oskari   OUA   73
33   Reittilä Pekka   JärvSRK   71
34   Valtanen Janne   OUA   70
35   Lehtinen Ville-Veikko   MMR   66
36   Ollinmäki Antti   JärvSRK   64
37   Nieminen Jere   TAUK   62
38   Pyylampi Perttu   SeiSRK   62
39   Sinisaari Kari   HyvUA   50
40   Saarinen Tomi   LohUA   49
41   Kyykkä Ari-Pekka   SeiSRK   48
42   Löflund Olli                   JärvSRK   42
43   Mäkinen Turo   TUA   42
44   Auranen Tuure   LMM   42
45   Kupari Tero   LohUA   40
46   Pyhältö Mikko   TUA   37
47   Sjöberg Olli   SomUA   30
48   Kyyrö Kalle   VAU   29
49   Rinne Markku   SeiSRK   28
50   Myllynen Kari   VAU   27
51   Koskivuo Vesa   VAU   25
52   Tanhuanpää Timo   RauUA   24
53   Lemberg Kim   VAU   22
54   Eskman Henri   TamUA   22
55   Kilpeläinen Tomi   PiekUA   21
56   Pyhältö Mari   TUA   18
57   Winqvist Peter   VAU   16
58   Sjöberg Maria   SomUA   15
59   Kaukovalta Miika   JärvSRK   14
60   Levänen Timo   RiiUA   13
61   Vesiallik Ilmar   EAMK   1

   TJ-10      
         
1   Salminen Ari   RiiUA   390
2   Ström Petri   LMM   371
3   Mielonen Joni   LMM   316
4   Kutvonen Viljami   VAU   314
5   Kukkula Juha-Petteri   SeiSRK   289
6   Salminen Marko   RiiUA   280
7   Koskivuo Juho   VAU   220
8   Vehniäinen Panu   ÄkiUA   215
9   Sorjonen Teemu   MMR   213
10   Vuorinen Ismo   KyPAK   181
11   Trzaska Sebastian   JyvSRK   175
12   Laaksonen Tomi   MMR   173
13   Bloigu Risto   OUA   172
14   Eskman Henri   TamUA   138
15   Rytsy Teemu   ÄkiUA   134
16   Karvanen Teemu   RuKART   120
17   Minkkinen Joni   LMM   118
18   Teponoja Miko   TamUA   115
19   Helmijoki Visa   TamUA   108
20   Saunamäki Matias   SeiSRK   101
21   Järvimäki Joni   KyPak   96
22   Säilä Jaakko   VAU   92
23   Sillanpää Eetu   PiekUA   70
24   Nevala Matti   OUA   70
25   Koski Kimmo   ATAK/UA   67
26   Harju Teemu   OUA   58
27   Naumanen Tuomas   YlöFK-K   56
28   Laine Kimmo   OUA   55
29   Sernola Jaakko   OUA   50
30   Lehto Jyrki                   ATAK/UA   48
31   Naumanen Joonas   YlöFK-K   43
32   Himanen Tommi   MikUA   42
33   Kallio Jesse   RuKART   40
34   Honkala Markus   LahUA   38
35   Ainasjärvi Petri   RuKART   38
36   Koivisto Ilpo   RuKART   36
37   Lempinen Santtu   LahUA   34
38   Ahonen Arto   TamF-KK   32
39   Vesiallik Tônis   EAMK   1

304
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
tulisin jos saisin lisenssin, soitin AKK:lle ja siel sanottiin et menee viel noin kuukaus :cry:


Lähetätkö privaattipostia allekirjoittaneelle ja kerrot kenen kanssa puhuit AKK:ssa ? Ovat antaneet jostain syystä poskettoman väärää opastusta sulle, mikäli asia on noin !

Mattilan Liisa ei muistaakseni enää hoida ko. juttuja, vaan siellä on joku uusi... mutta joka tapauksessa kun soitat, sun tulisi sillä puhelinsoitolla jo saada viitenumero ja AKK:n tilinumero, noilla tiedoilla voit (ite/mamma/pappa) käydä maksamassa pankissa/kotoa ko. laskun ja sen jälkeen tulostat sen kuitin ja säilytät sen... jos lisenssiä ei näy, kuitin kanssa kisoihin... sääntöjen mukaan ei onnaa.... mutta olen jo omaa kantaani tähän asiaan aikaisemmin perustellut, joten kisoihin pääsee todennäköisesti mukaan, asia kannattaa aina etukäteen varmistaa henk.koht. kilpailun järjestäjän ja valvojan kanssa, ettei tule paikan päällä yllätyksiä...

Mutta mielelläni kuuntelen kenen kanssa olet keskutellut ja otan selvää mistä syy moiseen...

305
Tulokset / FinTrack 2003 numerot (3.1.2003) *päivitetty*
« : 20.02.03 - klo: 12.41 »
Lainaus käyttäjältä: "jval"
Päällekkäisyyksistä ilmoitettu sarjan luokkayhteyshenkilölle.

Ei ole tullut vastausta.


Se voi olla, että sitä tietoa joutuu silloin odottelemaan, ko. henkilö kun työkiireiden vuoksi ei ole aktiivisesti sähköpostin ääressä ja täten tieto ei kulje allekirjoittaneelle...

joten se jos haluatte saada nopsasti homman hanskaan, niin silloin tieto allekirjoittaneelle....

101-149, 171 on käytössä jo TJ puolella
1-69, 89-92 on käytössä jo TS puolella

Tässä vielä Official lista...

   TS-10
   
1   Rinne Timo, TamUA
2   Mäkinen Reima, TUA
3   Lehtimäki Ari, RauUA
4   Yli Vesa, OUA
5   Nyman Harri, LMM
6   Tammela Simo, OUA
7   Torikka Tommi, RauUA
8   Lehto Kalle, KyPak
9   Lipsanen Pekka, PiekUA
10   Eskelinen Matti, JyvSrk
11   Ström Petri, LMM
12   Luopajärvi Jussi, VUA
13   Tenhunen Henri, LMM
14   Bloigu Risto, OUA
15   Termonen Jouko, HySrk
16   Leppänen Aki, VAU
17   Rinne Markku, SeiSrk
18   Tiirikainen Pasi, IisUA
19   Kervola Harri, LMM
20   Mielonen Joni, LMM
21   Auranen Tuure, LMM
22   Andersson Christer, MäntSRK
23   Hintsala Mikko, JyvSRK
24   Joentakanen Aki, VAU
25   Mänty Mika, OUA
26   Kauppinen Teppo, VAU
27   Reittilä Pekka, Järvenpäänsrk
28   Fager Carl-Magnus, VAU
29   Konoila Jyri, VAU
30   Raikas Tony, KyPAK
31   Ollinmäki Antti, Järvenpään srk
32   Löflund Olli, Järvenpään srk
33   Kyykkä Ari-Pekka, SeiSRK
34   Mäkinen Veini, JärvSRK
35   Pyylampi Perttu, SeiSRK
36   Saarinen Tomi, LohUA
37   Helin Pauli, TamUA
38   Kupari Tero, LohUA
39   Vähäkangas Oskari, OUA
40   Koivula Pekka, TamUA
41   Sinisaari Kari, HyUA
42   Winqvist Peter, VAU
43   Pyhältö Mari, TUA
44   Pyhältö Mikko, TUA
45   Seppälä Jari, OUA
46   Lehtinen Ville-Veikko, Mäntsälän srk
47   Ahoniemi Sakke, HyUA
48   Ahoniemi Simo, HyUA
49   Levänen Juho, RiihUA
50   Nieminen Jere TAUK
51   Jokinen Santeri KyPak
52   Kilpeläinen Tomi PiekUA
53   Södergård Kenneth VUA
54   Kyyrö Kalle VAU
55   Leiman Markus VAU
56   Siltanen Jarno JyvSRK
57   Myöhänen Tomi HMR
58   Mäkinen Turo TUA
59   Westerlund Janne, VAU
60   Levänen Timo, RiiUA
61   Södergård Björn, VUA
62   Kalves Tom, TamUA
63   Lemberg Kim, VAU
64   Myllynen Kari, VAU
65   Sjöberg Olli, SomUA
66   Tanhuanpää Timo, RauUA
67   Sjöberg Maria, SomUA
68   Eskman Henri, TamUA
69   Kaukovalta Miika, JärvSRK
70   Valtanen Janne, OUA

89   Vesiallik Ilmar, EAMK
90   Myllynen Kari, VAU
91   Koskivuo Vesa, VAU
92   Säilä Jaakko, VAU
   
   
   TJ-10
   
101   Mäkinen Turo, TUA
102   Ström Petri, LMM
103   Kilpeläinen Tomi, PiekUA
104   Mielonen Joni, LMM
105   Sillanpää Eetu, PiekUA
106   Eskman Henri, TamUA
107   Koskivuo Juho, VAU
108   Lumperoinen Janne, LMM
109   Vehniäinen Panu, ÄkiUA
110   Järvimäki Joni, KyPak
111   Minkkinen Joni, LMM
112   Kutvonen Viljami, VAU
113   Kumpulainen Jani, IisUA
114   Himanen Tommi, MikUA
115   Puupponen Joonas, LMM
116   Salminen Ari, RiihUA
117   Laaksonen Tomi, Mäntsälän srk
118   Helmijoki Visa, TamUA
119   Karvanen Teemu, RuKART
120   Ainasjärvi Petri, RuKART
121   Koivisto Ilpo, RuKART
122   Kallio Jesse, RuKART
123   Lehto Jyrki, ATAK/UA
124   Salminen Marko, RiiUA
125   Vuorinen Ismo, KyPAK
126   Sinisaari Heikki, HyUA
127   Sorjonen Teemu, Mäntsälän srk
128   Torkkola Jussi, VAU
129   Teponoja Miko, TamUA
130   Kukkula Juha Petteri SeiSRK
131   Kokko Rami VUA
132   Honkala Markus LahUA
133   Bloigu Risto OUA
134   Vuorinen Vilppu VUA
135   Saunamäki Matias  SeiSRK
136   Naumanen Tuomas, YlöFK-K
137   Rytsy Teemu, ÄkiUA
138   Säilä Jaakko, VAU
139   Lempinen Santtu, LahUA
140   Ahonen Arto, TamF-KK
141   Naumanen Joonas, YlöFK-K
142   Koski Kimmo, ATAK/UA
143   Trzaska Sebastian, JyvSRK
144   Neirola Jussi, SeiSRK
145   Aulin Lauri, ATAK/UA
146   Vikstedt Matias, VAU
147   Harju Teemu, OUA
148   Nevala Matti, OUA
149   Laine Kimmo, OUA
150   Sernola Jaakko, OUA

171   Vesiallik Tõnis, EAMK

306
Tulokset / FinTrack 2003 numerot (3.1.2003) *päivitetty*
« : 20.02.03 - klo: 10.31 »
Lainaus käyttäjältä: "jval"
Lista pitäisi päivittää koska on ilmennyt päällekkäisyyksiä.


Varmaan kertonut välittömästi allekirjoittaneelle näistä päällekkäisyyksistä, niin saadaan asiat kuntoon....

307
Tulokset / Re: Uusi vaihtoehto - AKH
« : 19.02.03 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"


Tuolla joillakin sivuilla oli heti ko. päätöksen jälkeen takit auki maailmalle tyyli...

Et varmaan tätä tarkoittanut...


... ei tokikaan... jaa mitkäs sivut noi on  8)

308
Tulokset / Re: Tuomarointi
« : 19.02.03 - klo: 10.16 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tästä ikuisuusaiheesta, tuomaroinnista.

FinTrack on tällä hetkellä Euroopan tasokkain kansallinen Touringautosarja, kun mittarina käytetään huippukuskien määrää. Se ei olekaan mikään ihan pieni juttu. Mutta mutta, se tuomarointi. Jotenkin on sellainen hytinä, että siltä osin olemme rc-kehitysmaa.

Amatöörivetoistahan se on sekin toiminta, mutta mikään ei kai kiellä yrittämästä kehittyä? Ilmeisesti tarvittaisiin lajiryhmävetoista ryhtiliikettä ja linjanvetoa. Samaan tyyliin kuin sieltä suunnalta tulleet muutkin peruskuviot, kuten sääntömuutokset ja kilpailuohjeet.

Löytyykö ideoita, miten asiantilaa voisi parantaa?
Mitä sanoo lajiryhmä, vai sanooko mitään?



Jos lämpimikseen välillä kirjoittaisi tännekin jotain ;-)...

Olen valvojapäivillä viime vuonna ja tänäkin vuonna muissa keskusteluissa tuonut esille sen seikan, että miksi ei valita kolmea tuomaria ? Miksi aina kaksi ? Okei säännöt puhuu kahdesta, mutta ei se sitä estä etteikö voitaisi valita kolmea tuomaria... kuten esille on tullut tuomarit ovat pääsääntöisesti isiä tms. toiminnassa mukana olevia, kolmen tuomarin systeemillä olisi parempi mahdollisuus siihen että siellä olisi ainakin yksi tuomari katselemassa ja kenties kaksikin.. ja mahdollisissa ristiriitatilanteissa (oma isä tuomarina) ei tulisi ehkä niin herkästi ongelmia kun olisi kaksi muuta tuomaria ? Tiukka ongelma kuitenkin jonka parissa joudumme työskentelemään ja jonka joudumme ilmeisesti hyväksymään.. Jos asetetaan liian tiukat raamit, siitä voi olla seurauksena se, että emme saa yhtään tuomaria mukaan, josta seuraa se, että ei voida pitää kilpailuja.. joten pitää yrittää etsiä parempia keinoja ja kilpailujen järjestäjien pitäisi myös aktiivisemmin olla tässä mukana, samaten kuin toiminnassa mukana olevat isät tms. henkilöt, jotka ovat kisapaikoilla, mutta eivät itse aja kisaa.. niitä henkilöitä kun on vähän jotka uhraavat itsensä kaikkien hyväksi, kohti parempaa tulevaisuutta.. etsien parempia ratkaisuja, välillä onnistuen ja välillä epäonnistuen, haukkujen ja kehujen kera ;-) mutta siitä se kehittyy. Kyse on pääsääntöisesti nuorisoharrasteurheilusta, joten vältetään ainakin se seikka, että pitäisi palkata tuomarit kisoihin, se ei ole mahdotonta, mutta siitä olisi seurauksena se, että kilpailijan maksut nousisivat..

Onko se sitten koulutuksen puute, että uudet papat tms. eivät mukaan lähde, vai mikä ? Sitä en tiedä, kun eivät ole ainakaan mulle asti sitä kertoneet. Mutta jos kyse on koulutuksesta, niin sitä järjestetään, jos halukkaita löytyy ja aikataulut osuu kohdalle. Itse olen aina valmis lähtemään moiseen koulutukseen mukaan, lähinnä kilpailun johtajan ja valvojan  toiminnan koulutukseen, ja uskoisin, että Tony ja muutamat muut lähtisivät kouluttamaan mm. ratatuomareita... joten jos halukkuutta löytyy, niin eiköhän aika ja paikka aina löydy, nimimerk. "kukin maksaa matkansa"....

Jos siis uskaliaita löytyy "uhraamaan" itsensä kaikkien hyväksi, niin ei muuta kuin yhteydenottoja sähköpostin kautta, mielihalujen kera... kaikki on teistä itsestä kiinni, emme voi järjestää mitään, ellei ole motivoitunutta porukkaa..

309
Tulokset / Re: Uusi vaihtoehto - AKH
« : 19.02.03 - klo: 07.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Make"
Kuinkas moni on kuullut uudesta vaihtoehdosta AKK:lle.?

"AKK:n monopoli murtui", hehkutettiin minulle tulleessa mailissa, joka kertoi uuden Autokilpailuharrastajat - AKH ry:stä. Onko kellään foorumilaisista enempää tietoa kyseisestä aiheesta? Tämä maili on luultavasti tullut kaikille lajiyhteyshenkilöille tahi muille seuratoimintaan aktiivisesti osallistuville.

AKH:lla on oikeus pitää omaa kilpailukalenteria, sarjoja jne. Tumpilla on varmaankin enemmän tieota aiheesta AKK:n aktiivina jäsenenä.

AKH on hakenut muutosta AKK:n monopoliin kilpailuvirastosta ja asia on ratkennut 18.12.2002. Tämä edellyttää AKK:lle myös joitakin kilpailuviraston sanelemia sääntö muutoksia (mm. osallistuminen AKH:n kilpailuihin sanktioitta), jotka tosin astuvat voimaan AKK:n oman 2003 liittokokouksen jälkeen.

..ja jos jollain AKK:hon tyytymättömällä herää ajatus, että tilaisuus on koittanut. Voin ilmoittaa, että seurajäsenyys tässäkään liitossa ei ole aivan ilmainen vaikka 75% halvemmaksi itseään väittääkin. (pikkuautoilun kohdalla - tuskinpa 8) ). AKH takaa AKK:n lisenssin omaaville vapaata pääsyä AKH:n kilpailuihin.

AKH:n valtti taitaakin olla henkilökohtaisten jäsenmaksujen puuttuminen.  :shock:
Rahansa se kerää seuramaksuille, jonka voin sanoa olevan aikas iso pienemmille/uusille seuroille. AKK:n maksuista itselläni ei ole tarkkaa tietoa, joten vertailemaan en pysty.

AKH:n suunnitelmia
Lainaus
Tulevaisuuden tavoitteista todettakoon mm. seuraavaa:
-   Rittävästi luokkia ja sarjoja, jotta kilpailukykyiset ja turvalliset autot saadaan mukaan.
-   Turhat rajoitukset ja maksut pitää unohtaa.
-   Yksityypppirenkaat unohdettava, niiden käytön syy on aivan muuta kuin turvallisuus.
-   Tyhjäkäynnillä olevat yhdistykset uudelleen mukaan kivaan harrastukseen.
-    Joidenkin luokkien ja sarjojen kiellot mainoksista ja lipunmyynneistä kumottava.


Tavoitteena oli myös elää sovussa muitten alalla toimijoiden kanssa (eli AKK)

Kommentia varsinkin AKK:n aktiiveilta...



Kanattaa lukea ensin se kilpailuviraston päätös ja sieltä tullut tulkinta myös ja sen jälkeen vasta pohtia muuttuiko loppuen lopuksi mikään ?

Eli taitaa olla taas AKH:lla ihan perinteinen kevään alussa tapahtuva rekrytointi menossa..

Tuolla joillakin sivuilla oli heti ko. päätöksen jälkeen takit auki maailmalle tyyli, mutta jostain syystä ko. heput ovat hiljentyneet, kun ovat viimein ja vihdoin ilmeisesti ymmärtäneet kirjoitetun tekstin ja sen tulkinnan, jota oli pyydetty kilpailuvirastolta.. tai sitten punovat uusia juonia ;-)

310
Tulokset / FinTrack Talvisarja - pisteet 3/7
« : 14.02.03 - klo: 13.51 »
Olen ko. taulukon korjannut ja lähettänyt uudestaan Paulille, mutta ilmeisesti ei ole kiireiltään ehtinyt sitä tänne päivittää...


Veinin sijoitus on 28, pisteillä 48

311
Tulokset / Ohops.. ainakin yksi virhe lipsahti....
« : 31.01.03 - klo: 20.34 »
Eli TJ -luokassa


6. Koskivuo
7. Kukkula
8. Eskman

Muuten kaikki pitäisi olla oikein ?

Korjaukset allekirjoittaneelle...

312
Tulokset / Pienoisautoilun säännöt 2003
« : 10.01.03 - klo: 08.52 »
Ovat ilmestyneet AKK:n uusituille www-sivuille

http://www.akk-motorsport.fi/saannot/Pienois.htm

Eirtyistä huomioitavaa on seuraava lause..

" Teknisissä säännöissä noudatetaan kulloinkin voimassaolevia EFRA:n mitta- ja paino- sääntöjä, paitsi mikäli erikseen on mainittu poikkeus luokan säännöissä. "

313
Tulokset / Ja ote ensi vuoden sääntökirjasta...
« : 18.12.02 - klo: 12.01 »
3.3. RADIOLAITTEET

3.3.1. Viestintäviraston määräykset , radiolaitteet

Radio-ohjauslaitteen on oltava jonkun seuraavassa mainittujen hyväksyntämenettelyjen mukainen.

a) Kansallisen tyyppihyväksyntä, minkä tunnuksena lähettimessä tulee olla THK:n hyväksymismerkkitarra. Tarrassa mainitun tyyppimerkinnän ja taajuusalueen on täsmättävä lähettimen kanssa.

b) ERC:n eli Euroopan Radiokomitean päätöksen mukainen hyväksyntämenettely, minkä tunnuksena lähettimessä on seuraavan sisältöinen merkintä:
Rxxxx SRD 1c tai Rxxxx SRD 8a  (27 MHz taajuusalue)
Rxxxx SRD 1d tai Rxxxx SRD 8c  (40 MHz taajuusalue)
Merkinnässä xxxx tarkoittaa hyväksynnän antaneen tarkastuslaitoksen tunnusnumeroa. Lisäksi lähettimessä tulee olla CE-merkki.

c) Radio- ja telepäätelaitedirektiivin 1999/5/EY mukaiset laitteet.

27 MHz:n lähettimessä  tulee olla seuraavanlainen vaatimustenmukaisuusmerkintä:
CE    tai  
CE xxxx  , missä xxxx on valmistajan käyttämän arviointilaitoksen tunnusnumero.

40 MHz:n lähettimissä tulee olla seuraava merkintä:
CE  tai
CE     tai
CE xxxx  

Lähettimen lisäksi em. merkintä löytyy myös pakkauksesta ja käyttöohjeesta.

Käyttöohjeessa tai sen liitteessä tulee käydä ilmi direktiivin olennaisten vaatimusten täyttyminen, esimerkkinä suomenkielinen mallilause:
[Valmistaja = manufacturer] vakuuttaa täten että [type of equipment =laitteen tyyppimerkintä] tyyppinen laite on direktiivin 1999/5/EY oleellisten vaatimusten ja sitä koskevien direktiivin muiden ehtojen mukainen.

3.3.2. Kauko-ohjaustaajuudet 27 ja 40 MHz taajuusalueilla

27 MHz taajuusalueella on käytettävissä seuraavat taajuudet:
26,825 / 26,845 / 26,865 / 26,885 / 26,905 / 26,925 / 26,935 / 26,945 / 26,995 / 27,045 / 27,095 / 27,145 / 27,195 / 27,255 MHz

40 MHz taajuusalueella on käytettävissä taajuuskaista  40,660 - 40,790 MHz.

3.3.3. Muut määräykset

Ajajan nimi on merkittävä lähettimeen. Vaihdettava jaksoluku (kide) on pakollinen, ilmoittauduttaessa kilpailuihin on ilmoitettava vähintään kolme taajuutta, joista järjestäjä valitsee alkuerässä käytettävän taajuuden, joka ilmoitetaan ajajalle kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä. Finaaleissa voi joutua käyttämään myös muita taajuuksia. Ajajien jaksolukutiedot voivat olla kilpailun aikana salaisia ja vain kilpailunjohdolla on niistä lista.

Taajuusväli on vähintään 10 KHz, 27 MHz alueella (varsinkin vanhoilla AM laitteilla) suositus on vähintään 20 KHz.

Kilpailupaikalla on kaikkia lähettimiä säilytettävä järjestäjän osoittamassa radiosäilössä. Vapaassa harjoituksessa on käytettävä jaksolukumerkkejä ("pinna" antennissa) tai varaustaulua, jotta kaikki harjoitukseen osallistuvat tietävät mitkä jaksot ovat käytössä.

Ajon jälkeen on lähetin palautettava välittömästi säilöön. Lähetintä ei saa käyttää kilpailuerän aikana kuin merkityllä ajajapaikalla ja sen vieminen radalle tai varikolle on kielletty.

Muut radiotaajuiset laitteet kilpailuissa: Radalla, ratavarikolla ja ajajakorokkeella ei saa käyttää muita kuin kilpailun järjestäjän yhteysliikenteeseen tarvitsemia, ja häiriöitä aiheuttamattomiksi todettuja langattomia viestintävälineitä. Huoltovarikolla ja katsomossa GSM, VHF tms. langattomat viestintävälineet on sallittu.

314
Tulokset / Lisenssi asiaa...
« : 18.12.02 - klo: 08.01 »
Jos ns. "vanhat" kuskit eivät vielä ole saaneet sitä lisenssin maksulappua, kannattaa soittaa AKK:n konttorille Mattilan Liisalle, sillä niiden olisi kyllä pitänyt tulla jo kaikille niille, jotka ovat 2002 lisenssin hommanneet.

Samaten jos on kiire saada lisenssi, niin aina kannattaa soittaa ko. henkilölle ja pyytää puhelimessa oma viitenumero, jolla voi sitten saman tien maksun suorittaa ja odottaa lisenssiä tulevaksi, joka tulee yleensä kahden viikon päästä lisenssin maksusta. Ja lisenssihän tulee hyvällä tuurilla kotiin asti tai sitten se menee seuranne/kerhonne yhteyshenkilölle,  joten kannattaa kysellä sieltä myös...

Ensimmäisissä kilpailuissa olemme aina hyväksyneet kuitin siitä, että lisenssi on maksettu, vaikka säännöt yms. toista sanookin... kyseessä on kuitenkin harrasteurheilu, eikä ole meidän kenenkään vika mikäli lisenssien saaminen joskus kestää, meistä riippumattomista syistä.. joten riittäköön silloin todiste siitä, että se on maksettu..

Jostain syystä lisenssin hinta on noussut 24€, syytä tähän en tiedä.

315
Lainaus käyttäjältä: "Toke"
Olisikohan fiksua jos kilpailunjärjestäjälle annettaisiin velvollisuudeksi järjestää kilpailijoille mahdollisuus näiden numeroiden ja tekstien teettämiseen. Eli vaikkapa varikolla olisi tietokone, tulostin ja tarrapaperia kilpailijoiden käytössä.
Näin jokaisella olisi varmasti mahdollisuus tarrojen tekemiseen, ja viimehetken korjaukset numeroissa olisi mahdollisia, jos esim. on annettu kahdelle kilpailijalle sama numero.


Asia on jo hoidossa, Heikki on luvannut tehdä numerosarjoja kilpailun järjestäjille.. joten viime tippa hankaluuksia ei pitäisi täten tulla..
Kirjaimia kuskin nimeä varten takalasiin ei varmaankaan noille "viime tippalaisille" tule, mutta nuo kilpaililjanumerot kyljissä ovat tärkeimpiä.. joten haitanneeko tuo sitten, jos joltakin saattaa nimi uupua takalasista.. laittakoon asian kuntoon seuraavaan kilpailuun sitten..

Systeemi on uusi ja kehitellään ja parannellaan sitä ensi vuosi, ei kuitenkaan olla tiukkapipoisia... eli kaikki saavat ajaa kisaa aivan varmasti, vaikka noissa asioissa olisikin vähän korjaamista..

316
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Tein tänään tarrapaperille kokeiluja. Numeron koko oli 57mm ja se juuri mahtui V2 korin kylkeen pienellä valkoisella taustalla ilman että meni ikkunan päälle.

Tumppi: Et vielä vastannut esittämääni kysymykseen että saako edelleen maalata esim auton katolle jonkin muun numeron kuin oman kilpailijanumeron, vai katsotaanko se häiritseväksi tuomareiden kannalta?


Saa kunhan se ei ole häiritsevää...

Eli terveellä järjellä, viralliset numerot ovat auton kylJISSÄ mustilla numeroilla valkoisella pohjalla...

317
Tulokset / KORJAUS AIKAISEMPAAN...
« : 13.12.02 - klo: 09.04 »
Mikäli TJ kuski vaihtaa luokkaa kesken kauden TS:ään (tulee ensimmäisenä mieleen ainakin, SM -kisat), hänen ei ole pakko uusia koriansa, vaan hän voi ajaa siinä tapauksessa TJ numerolla.

318
Tulokset / Re: Numeroista vielä
« : 13.12.02 - klo: 09.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Yippo: Eikö nuo koko sivun täyttävät kissan kokoiset numerot riitä? Meinaan vaan että katolle tuskin tarvii enää mitään helikopterin hätälasku merkkiä maalata?? Ja siksi toisekseen, eikö tuon numero asian olisi voinut ratkaista toisinkin..... eli pienemmät = sirommat numerot ja ratatuomareille isommat kiikarit silmille 8) . Sorry, jos joku (Tumppi) vetää herneet tästä, mutta tämä on vaan minun mielipide asiasta. Aina jonkun pitää rutista joka asiasta joten tästä tämä nyt alkoi.... :shock:


Niin en tiedä miksi mun "pitäisi" herneitä nenään vetää tossa asiassa...
Kuten olen aikaisemminkin sanonut, olen tehnyt yhteistyössä kisajärjestäjien ja valvojapäivillä käytyjen keskustelujen pohjalta ko. ohjeiston. Suomeksi sanottuna olen koonnut yhteen pakettiin sen informaation, johon on ko. keskusteluissa päädytty... En sitä siis itse ole keksinyt..

Katsotaan ensi vuosi miltä homma näyttää ja parannetaan sitä vuodelle 2004, niin se homma pelaa...

319
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Keulaan ei siis numeroa tarvita. Kuinka tarkkoja ollaan numeron ja takalasiin tulevan nimen fontin suhteen eli millaisia kirjaimia ja numeroita saa käyttää/maalata?



Jep, keula on pois jätetty.. Mitat on annettu, kunhan ne ovat selkeitä niin, että meidän "hyvä silmäisetkin" tuomarit ne selkeästi erottavat..

320
MOLEMMISSA kyljissä, ...

Valvojapäivillä päädyttiin 60mm kokoon, josta sitten hieman olen nipistänyt...

Tämä johtuu ihan siitä, että halutaan ko. numeroiden näkyvän selvemmin..

321
Tulokset / No niin...
« : 12.12.02 - klo: 09.55 »
Tuossa Heikin kanssa keskusteltuani päädyttiin siihen, että allekirjoittanut hoitaa loppuvuoden ajan ko. numero shown, sillä Heikillä on aikamoisia työkiireitä, eikä täten ole sähköpostin äärellä koko aikaa...

Joten kilpailunumeronsa haluavat voivat sitä kysellä allekirjoittaneelta, ilmoittamalla seuraavat tiedot..

a) oma nimi
b) kerho/seura
c) luokka ( TJ tai TS )

tuosta osoitteesta --> tuomo.iso-aho@octel.fi

322
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
*** Jokainen kuski ajanee vain sen yhden tietyn luokan, ei kahta luokkaa.. sääntökirjan mukaan eletään puhuttaessa ns. "kilpakuljettajasta" kohta 1.3...

Voiko kauden aikana vaihtaa luokkaa vai onko luokka päätettävä ennen kauden alkua? Nytkin näyttää samoja kuskeja olevan molemmissa luokissa. Näissä tapauksissa ei ainakaan kannata maalata numeroa koriin.


Kappas vain muutama nimi vielä on  jäänyt....
No joka tapauksessa luokan vaihto TJ:stä -> TS:ään on aina sallittu, mutta ei toisinpäin.. Ko. kuljettajat varmaankin osannevat päättää kumpaako luokkaa ajanevat ja täten osaavat valmistautua kilpailuun oikein...

323
Tulokset / Korin korkeus
« : 02.12.02 - klo: 17.34 »
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"
HUOMIO HUOMIO  :!:

Tuo korin korkeuden mittaamiseen tullut uusi sääntö koskee ainoastaan polttomoottoriautoja. Eli sähkötouringien korkeus mitataan kuten tähänkin asti (115mm auton ollessa pyörillään).


Ja tämän vahvistan näin todeksi. Noudatamme edelleenkin EFRA sääntöä tuon suhteen ja koska ko. mittausmenetelmä ei tullut sähkötouringluokissa käyttöön, niin se ei silloin tule meilläkään käyttöön..

Asia tullaan vielä ilmoittamaan AKK:n virallisella tiedotteella, joka tulee ikävä kyllä vasta tammikuussa. Moista asiaa kun ei "hoksattu" tähän joulukuun tiedotteeseen oikaista.

324
"Teppo"]Voisi olla mahdollista myös nuo numerot antaa vaikka edellisen FT sarjan mukaan.. tässähän jää puolet porukasta ilman numeroita... :oops:  onneks nimi sentää löytyy kaikille...

*** Aina on mahdollisuuksia... nyt vain otettiin mestaruuskisasta lähtötilanne.. Ja jos luit ohjeen hyvinkin tarkasti, niin totesit, että kaikille tulee löytymään numero ! .....

Saako avoimessa stanussa ajaa myös "kilpakuljettajat" ? Esim. siis edellisenvuoden stanukärki ja viritetynluokan kuljettajat?

*** Jokainen kuski ajanee vain sen yhden tietyn luokan, ei kahta luokkaa.. sääntökirjan mukaan eletään puhuttaessa ns. "kilpakuljettajasta" kohta 1.3...

Turhin sääntö laitettu painoitettavaksi... "renkaidenlämmitys" tai auton suoraan kulkemisen testaamista on turhaa vaikeuttaa väärään suuntaan ajamisen rangaistuksia koventamalla? Erän ollessa käynnissä ymmärrän, mutta miksi esim. lähtöruudukossa ei saa katsoa kulkeeko auto suoraan yms? tyyli siis olisi tämä: TQ auto nykäisee ennen lähetystä ruudusta... kuski ajaa auton takaisin paikalleen... lähtötapahtuu... ja TQ kuski liputetaan pois radalta... ymmärsinkö oikein?[/quote]

*** Eiköhän tässä ole "terve" järjen käyttö sallittua.. samaten kuin tuossa lähdön hetkellä TQ-auto nykäisee.. riippuu tietenkin missä vaiheessa ko. nykäisy tapahtuu, mutta tuon perusteella, taitaa mennä jo pian varaslähdön piikkiin ?

325
Tulokset / Kiitti, mulle riitti !
« : 11.11.02 - klo: 14.41 »
Niin, ei mun puolesta tartte edes Cain vastata, joten uskon, että Cai on jo iso mies ja varmaankin ko. vastaus tuli häneltä itseltään.

Jo aikojen alussa, allekirjoittanutta kerrottiin olemaan kommentoimata tällä forumilla yhtään mitään ja kertomatta yhtään mitään, koska seurauksena tulee olemaan joka tapauksessa, jonkun tietyn henkilön kyseenalaistaminen jokaisesta asiasta epäasiallisin kommentein.

On aivan sama mitä tehdään ja mitä kuunnellaan ja mitä annetaan, niin joka tapauksessa ko. henkilö kyseenalaistaa ja haukkuu kaiken, vaikka idea olisi häneltä lähtöisin.

Joten onkin paljon helpompaa olla kirjoittamatta ja ottaa kantaa yhtään minnekään täällä esitettyyn asiaan. Ehkä onkin parempi niin, että tämä forumi keskittyy nimen omaan vinkkeihin yms. seikkoihin vasta-alkajille. Ja muut asiat ratkotaan muualla, ne ei ilmeisesti tälle forumille kuulu, koska selviä tosiasioita ei näköjään saisi kertoa.

Olen ollut tekemässä yli kahdeksan vuoden aikana isoja muutoksia slottipuolelle, siellä on tehty muutoksia joita suurin osa vastusti. Muutokset oli sellaisia, jotka me (lajiryhmä) tiesimme, että ne tulevat olemaan oikeita ja tulevaisuus palkitsee.. Vaikkakin teimme jo silloin slottipuolen "kenttää"  vastustavia päätöksiä, koskaan silloin emme saaneet niin törkeää ja loukkaavaa vastaanottoa, mitä tällä forumilla muutamat tuntuvat harrastavan, kun tikkari otetaan pois kädestä.

Tiedän, että totuuden kertominen on joskus vaikeaa, tiedän senkin, että totuuden kuuleminen saattaa olla vieläkin vaikeampaa, yllätys oli kuitenkin se, että noin vähäpätöisestä asiasta jollakin kuppi kiehahtaa, kun todetaan ja tuodaan esille, että pelaaminen sääntöjen vastaisesti, johtaa lisenssien menetykseen, ei se voi kenellekkään yllätys olla. Ihan selvästi PJEP kommentissaan jopa toivoi sitä että tehdään kisat niin kuin tehdään, omilla säännöillä AKK:sta piittaamatta.. siitä syystä kehoitin ottamaan sääntökirjan esille ja perehtymään asioihin..

Koska selviä asioita ei ymmärretä, selvästikään jotkut eivät halua ymmärtää ja kuuluvat ilmiselvästi siihen kastiin, joka ilmeisesti ihan vain kiusaksi nostavat turhaa meteliä ja haloota asiasta ja kaiken lisäksi törkeästi loukkaavat DDR ja Bresneviläisillä kannanotoilla, selvästikään historiaa tuntematta (kommunistista historiaa tässä tarkoitan), niin lopetan myös itsekin näillä sivuilla kommentoimisen. Ja jatkossa olenkin yhteyksissä, niin kuin tähänkin asti, sähköpostilla kilpailunjärjestäjiin ja alan asiantuntijoihin, sekä rakentavaa keskustelua omaaviin alan harrastajiin.  Se ei ole passiivista lajin kehittämistä, vaan se on sitä todellista kehittämistä, jossa ollaan yhteyksissä lajin rakentajien kanssa yhteisymmärryksessä jossa kaikilla on sama päämäärä.

Ja VesaK:lle, nyt kun olet viime keväänä saanut sääntökirjat (PA kirjat, itse postitin peräti oma kustanteisella postimerkillä ja ns. ison sääntökirjan lähetin Ollin mukana sulle) niin luepas nyt ne huolella ja perehdy asioihin ja sen lisäksi hae jostain historian kirjat ja perehdy, mitä historia sanoo asioista: Breznev, Stalin, DDR, jne ..

Itse tiedän nuo termit, lukeehan peruskoulusta saamassani päättötodistuksessa, Historian ja Yhteiskuntaopin kohdalla 10.

Ja kiitän myös Cai:n puolesta, Cai tekee hienoa juniori työtä ja aloittanut myös kilpailujen järjestämisen. Lajiryhmässä Cai ei kuitenkaan ole mukana, eikä ole lobbaillut lajiryhmän suuntaan, vaan on tuonut asiantuntevia kommentteja, joskos ymmärrät mitä silläkään tarkoitetaan ?

Ai niin tuossa on noita kysymysmerkkejä, unohda ne, niihin en vastaustasi odota, joten nyt on aika siirtyä sivuun ja antaa teille "tilaa"...

Kiitoksia kuitenkin kaikille niille, ketkä pitävät näin mainiota forumia yllä !

326
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 06.11.02 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani S"
Olen samaa mieltä mitä tällä forumilla varmaan lähes kaikki ovat että 22 ehdottomasti matolla ja ulkona mahdollisesti 27. Mutta Tumppi olisiko syytä järjestää kysely/gallup jossa otettaisiin selvää mikä on yleinen mielipide 22/27 sisällä?


Tuskin tuo mitään galluppia tarttee tietääkseni.. asiat ovat varsin selkeästi esille tulleet ja kuten sanottu, ensi keväänä tuo asia punnitaan uudelleen.. ja jos sääntö täytyy korjata kaudelle 2003-2004, niin sitten se korjataan.

327
Tulokset / Re: Mitä on sanelupolitiikka ?
« : 05.11.02 - klo: 16.50 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"


klip klip
Koska luvassa on sääntöjen tarkistus, saa asia puolestani jäädä tähän, mutta oletko Tumppi miettinyt, mistä syntyy "äänekkäät kuskit" ja mistä vähemmän äänekkäät ?
Tähän äänekkäiden kuskien joukkoon kuuluu mm. Euroopan mestari, muutama "tehdaskuski" tai muuten vain huomattavan kauan harrastaneita kuskeja yms.
klip klip


Niin kun en tiedä kaikkia mahdollisia henkilöitä tällä forumilla kunkin nimimerkin takaa, niin en tiedä mitä mieltä itse kukin (tämän forumin käyttäjistä) ovat olleet asiasta.. mutta viittaamassasi äänekkäiden kuskien joukossa..

edelleenkin allekirjoittaneella on kyselyn vastaukset... ja tiedän sieltä mitä mieltä itse kukin on mistäkin asiasta ollut... ja se riittää siis allekirjoittaneelle, jos joku vastaajista antaa tälle forumille toisenlaisen vastauksen, en sille tietenkään mitään voi...
On helppo antaa kirjallisia vastauksia, kun tietää että anonymiteetti on luvattu ja on helppo sen jälkeen antaa toisenlaisia kommentteja, esim. tälläisessä anonymi-forumissa...

... hmm enpä sano enempää...

328
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 05.11.02 - klo: 15.15 »
Lainaus käyttäjältä: "winqqu"
Kiitokset.
Käytännössä rengas-rodeon kustannukset ovat siirtyneet insertteihin (vitsivitsi)  :wink:


Ymmärrän vitsisi... sillä sitä voi vain miettiä paljonko tulee eri variaatioita, kun on käytössä vapaa rengassääntö ja kaikkiin voit kokeilla erilaisia inserttejä... joku voisi kertoa paljonko tulee mahdollisia erilaisia vaihtoehtoja tai paljonko niitä oli silloin aikoinaan... yhden luvun olen kuullut, että erilaisia renkaita oli mahdollisuus tehdä semmonen 40 sarjaa... ihan vain tiedoksi niille, jotka ovat uusia, varmaan tuon valossa rengassääntö aikoinaan oli ihan tervetullut.

329
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 05.11.02 - klo: 14.40 »
Lainaus käyttäjältä: "winqqu"
Tämä menee kyllä vähän aiheen vierestä ja historian penkomiseksi mutta,
-Ihmettelen milloin rengasrajoitukset ovat tulleet mukaan kuvioihin ?
-Onko Suomessa koskaan ajettu virallisia turistikisoja vapailla rengasvalinnoilla ?


On ajettu, silloin kun Touring tuli Suomeen asti ko. luokassa ei ollut mitään rengasrajoituksia. Tästä oli seurauksena se, että jos halusit menestyä kilpailussa sinulla tuli olla "hevoskuormallin" erilaisia renkaita, eri kovuuksineen. Juuri sen vuoksi, että matot sekä asvaltti ovat erilaisia pidoltaan, riippuen ajasta ja paikasta.. joten optimituloksen saavuttamiseksi renkaita piti olla ja PALJON erilaisia... Ja tässä oli muistaakseni vielä se ongelma, että ns. tiimi-kuskit saivat renkaita, joita ei ihan pakosta kaikille ollut.

Siitä päädyttiin sitten rajoitettuun renkaaseen, että saataisiin jälleen kerran niitä puhuttuja kustannuksia alas.. vuosi kun rajoitetut renkaat oli ensimmäisen kerran käytössä, taisi olla 2001(?) vai olikohan se ensimmäisen kerran 2000(?) taitaa olla jompi kumpi.... varmistan tuon huomen aamuna, kunhan illalla selaan kaikki sääntökirjat läpi... ellei sitten joku jo muista oikeaa vuotta ?

330
Tulokset / Mitä on sanelupolitiikka ?
« : 05.11.02 - klo: 10.22 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"

Harrastajien voimakkaat reaktiot perustunevat syvään huoleen lajin kehityssuunnasta ja lajiryhmän "sanelupolitiikasta", jolta tähän astinen toiminta on kieltämättä hieman tuntunut.


Harrastajien voimakkaat reaktiot ? Joopa joo.. edelleenkin suurin osa harrastajakunnasta on sitä mieltä että TJ luokassa ko. rengassääntö on oikea (tästä allekirjoittaneella on nimen omaan TJ kilpailijoilta tullutta dokumenttia). Monet TS kuskit samaisessa kyselyssä olivat myös valmiit menemään samaan sääntöön. Tällä forumilla on äänessä pääsääntöisesti muutama äänekäs kuski...

Kyselyn vastaajat ja kertomani henkilöt, jotka ovat olleet päätöksenteossa apuna, edustavat aivan varmasti niin suomen huippua kuin sitä tavallista harrastajakuntaakin sekä mukana on ollut myös kovan luokan asiantuntija kenties maailman huipulta, vähintäänkin puoliammattilainen...

Mitä on sanelupolitiikka..
Jos olisimme tehneet ko. säännön koskemaan tulevaa talvikautta, ilman mitään siirtymiä yms.. se olisi ollut silloin sanelupolitiikkaa, aivan varmasti !

Sen sijaan me teimme ko. säännön hyvällä siirtymäkaudella ja nyt vielä EFRAn tekemän päätöksen myötä, vahvistuu käsitys, että kesäkaudelle ko. sääntö on ok. Talvikaudelle (2003-2004), meillä on vielä mahdollisuus muuttaa ko. sääntöpykälä, mikäli todetaan kevään 2003 aikana, että ko. rengas ei sovi matolle. Eikö tässä jos jossain ole ajateltu nimen omaan sitä harrastajan etua myös ? Ei tuo ole missään tapauksessa sanelupolitiikkaa.

Ja yhdessäkään sääntömuutoksessa emme ole asioita omasta päästä ottaneet, vaan kyllä niitä on nimen omaan faktojen perusteella harrastajien ja kilpailijoiden edun mukaisesti tehty, kaikkia kuunnellen ja siihen annettiin hyvä mahdollisuus tehdyn kyselyn perusteella myös.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13