Pistin äsken revooni savagen .25 isolohkokoneen 2.9hp... hiukan oli sovittelua mutta nyt sopii paikalleen rotostartin (ohennetun) kanssa ja kunhan saapuu jenkeistä 7mm lisää tilaa antavat takaylätukivarret niin pääsee ajamaankin
.. ihan suoraan ei sovi sellainen big block kitin tukijalka paitsi jos haluaa aivan pienet välitykset. Siis jos haluaa säilyttää alkuperäisen huippunopeuden niin pitää välityksiä harventaa siis pistää isompaa kytkinratasta ja kun pistää isomman kytkinrattaan niin ei oikeen säätövarat anna myöden ja silloin on dremelille töitä. savagen moottori kiertää 5000rpm vähemmän kun tuon 3.3 revon pata mikä sinänsä oli ihan hyvä moottori ajella ja noilla tehoilla oli autoa vielä helppo hallitakkin... tuo kun nyt vain tykkäsi sanoa työsopimuksensa irti.. männän alahelmasta lohkesi paloja ja ne meni männän päälle... ajossa en huomannut mitään outoa ja auto sammui kun polttoaine loppui... vian huomasin kun aloin koittamaan toista tulppaa... tulpassa alumiinipaloja...hmmmm....ei hyvältä vaikuta... kurkistus männän päälle tulpanreijästä ja siellä oli lisää samaa tavaraa.. liki 10 palasta yhteensä , moottori pyörii vieläkin ihan moitteettomasti eikä tunnu kovin väljältä... OUTO VIKA... olisko tekijämiehillä joku selkeä syy tiedossa miksi männän alahelmasta lähti siivu palasina
olisiko sillä vaikutusta kun juuri ennen polttoaineen loppumista hajosi pakokäyrän ja pöntön välinen tiiviste siksi ehkä lämpeni pakoaukon puolelta liikaa ???? muuten koneen lämmöt nousi sinne 110-130 hujakoille mittauksessa 111c mutta saattoi olla jossainvaiheessa hieman ylempänäkin... moottori oli kyllä aika paljon ajettu mutta muuten hyvin säilynyt ja hyvin säilytetty kun puristuksiakin oli vielä kohtuullisesti.Männäntapissa näyttäisi olevan hieman välystä joten sekin voipi olla konerikon syy ? ONKO KELLÄÄN TULLUT SAMAA VASTAAN ?