Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 15
151
Moi,
Kisat on jälleen takana ja yhteenvetona on todettava, että aivan MAHTAVAT kisat olivatkin -vielä kotiradalla!

Harjoittelemaan en ehtinyt tarpeeksi radanrakennuksen ohella, mutta perjantaina sain onneksi muutamat tunnit vedettyä ja sain siihen hieman tuntumaa. En ole käyttänyt yleensä paljon aikaa säätöjen tekemiseen kisoissa, koska varmuus itse ajon osalta on ollut heikolla tasolla. On toki pakko todeta silti, että kaakeliradan asetuksilla ajaessa autoni ei varmasti ollut parhaimillaan. Linkit olivat edestä ja takaa mahdollisimman lyhyet ja sama koski akseliväliä. Nyt keskityin lähes yksinomaan ajamiseen treenien aikana ja ekan alkuerän keskeytys tekniseen hajoamiseen (stub axle meni poikki) johti taktiikan vaihtoon vielä vahvemmin -repimisen sijasta hain ainoastaan varmuutta menoon.

Tällä kertaa onnistuin tuossa ja finaaleissa lähdin viidennestä ruudusta, nousten sieltä sijoille 2-2-2-1. Jännistystä riitti jokaisessa ajossa ja Oskarin sekä Juhan kannoille pääsemisessä oli tekemistä riittävästi.

Kiitokset omalle porukalle hyvistä järjestelyistä, kuten myös kanssakilpailijoille. Saisipa aina videot edes finaaleista samoin kuin nyt -ainakaan itse en ajamiseen keskittyessä osaa aina jälkeenpäin sanoa, mitä radalla oikeasti tapahtui tiukoissa tilanteissa  :grin:

Ps. Meidän kerhon junnut...ihan uskomatonta ajoa jätkät!

152
Suuret kiitokset kisojen järjestäjille ja kanssakilpailijoille!

Perjantaina meille oli annettu mukavat mekkaustilat kun mukana oli paljon varaosia myyntiin ja se oli todella mukavasti tehty järjestäjiltä. Treenit menivät jopa paremmin kuin odotin ja olin todella liekeissä ajaessani kahta vimppaa akkua. Olin siis valmis lähtemään saunaan ja päätin kamppailla noin viidennestä sijasta ajoissa.

Perjantai ilta jatkui pitkään ja meno oli mukava hotellilla muiden kuskien kanssa jutellessa. Tällaisia iltoja pitää saada lisää jossa hengataan yhdessä myös kisojen ulkopuolella!

Lauantaina sitten lähdettiin aamulla radalle ja olotila oli aavistuksen heikko. Eka treeniajo meni surkeasti ja ihmettelin missä vika mahtaa olla. Tarkistin auton ja totesin sen olevan iskussa, eli vika oli täysin kuskissa. Ajot vain jatkuivat yhtä huonolla menestyksellä ja olo oli kuin en olisi itse edes ollut puikoissa. Kun sitten tipuin jonnekkin B-finaalin puoleen väliin, niin oli pakko myöntää ettei ole minun päiväni pärjätä kisassa. Yritin sitten ajaa finaalit siististi ja odottelin jopa muutamassa kohdassa turhaan kaatunutta koska en ollut varma olinko tönäissyt kaverin nurin.

Eilen kävin omalla radalla kokeilemassa, osaanko vielä ajaa ja onko yläkerta palautunut kisoista. Toimihan se jo nyt paremmin :-)

Nyt plussat ja miinukset, kun palautetta pyydettiin antamaan reilusti:

Plussat:
- hyvä fiilis varikolla ja palvelualtis asenne katsastuksessa sekä buffetissa
- todella hyvät kuulutukset ja tilannetaju nopeatempoisessa radassa
- hyvä ajoalusta (vaikka syö toki renkaita isolla kädellä)
- hyvät nostopaikat ja niitä oli tarpeeksi
- hyvä sijainti aivan ruokapaikan vieressä
- hyvä valaistus ajopaikassa

Miinukset:
- pääsuoran vieressä ollut peltikasa häiritsi nostajan työtä
- ison hyppyrin lähtö jousti pahasti ja kenties lähtö oli liian jyrkkä? Kun siihen ajoi 3080 grammaisella norsulla kovemmin, niin takapää iski rajusti pohjaan 27 mm ajokorkeudella ja vauhti loppui siihen syvän etupään sukelluksen kera

Lisäkommenttina vielä nostamisesta:
Aihe puhuttaa aina kisojen jälkeen, eli siihen pitää panostaa enemmän. Suurin ongelma on kun nostaja on joko kädet puskassa paikallaan tai seuraa kärkikuskien kamppailua. Kun jokainen keskittyy omaan sektoriin ja seuraa vain sitä, niin homma toimii.
Tällä kerralla A-finaalin viimeisessä ajossa syylistyin itse seuraamaan mielettömän jännittävää kamppailua Maxin ja Laurin välillä. Seurasin kamppailua niin jännityksellä, että unohdin roolini nostajalla ja jäädyin tuijottamaan Maxin autoa kun se jäi jumiin letkun päälle.

Näin ei saisi käydä ja pahoittelut vielä Maxille mun mokasta.

EDIT: onnea meidän seuran junnuille! Aivan mielettömiä kuskeja jo tällä kokemuksella ja perässä ei pysy mitenkään.

T: # 96 - Hell On Wheels

153
Hyvää yötä äijät,

KIITOKSET niin järjestäjille kuin myös kilpakumppaneille. Teidän ratanne on todella hienosti tehty ja toteutettu.

Rata on kieltämättä hyvinkin vaikea ja vaativa, mutta samaan aikaan todella antoisa ja taitoa vaativa.

T: Teknottaja

154
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 28.10.13 - klo: 20.37 »
Hienon ja haastavan näköinen rata.
Isot peukut tekijöille!

155
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 19.09.13 - klo: 12.27 »
Eilen sain purku/ pesuhomman hoidettua iskareiden kasausta lukuunottamatta. Ei voi kuin hymyillä koska ei löytynyt yhtään hajonnutta tai pahasti kulunutta osaa koko laitoksesta :-) Auto on saanut mun ajotyylini mukaan mieletöntä pommitusta ja se on kestänyt tuon erinomaisesti.

Pohjalevyn takaosassa on kuoppa jonkun älyttömän iskun seurauksena ja siitä huolimatta levy on suora. Itse ajan pääsääntöisesti kaikki bracet paikalla ja se tukee pohjaa todella hyvin.

Iskarit kannattaa purkaa ennen sisälle siirtymistä ainakin jos on ajanut ilman varsien suojia. Öljy/ hiekkaseos tunkeutuu joka tapauksessa jossain vaiheessa sisälle ja vähintään O-renkaissa on hienoja hiekanjyviä. Ei siis kannata oikaista tuota vaihetta autoa sisäkaudelle valmistellessa.

156
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 18.09.13 - klo: 13.41 »
Täällä on sama operaatio käynnissä ja eilen pesin ekat osat sisäkautta ajatellen.

Yksi todella hyvä vinkki vielä tukivarsiin liittyen: poraa hingepinnien reiät 4,2 mm terällä kun olet ensin kiertänyt droop-ruuvit paikalle. Pinnit pyörii sen jälkeen äärimmäisen herkästi ja ilman klappia :-)

157
Isot kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille hienosta päivästä :-)
Rata oli kehittynyt todella mukavasti uuden profiilin avauksesta ja kanttareet, yms. oli tehty todella huolella. Se teki radasta paljon entistä paremman ja rankaisi juuri oikealla tavalla härskeistä oikaisuista.

Treeneissä oli tosiaan liukasta ja se oli mielestäni aivan loistava homma. Saatiin ajaa kaikki alkuerät hieman eri olosuhteissa ja loppupäivä mentiin sitten parhaalla pidolla. Tämän huomasin hyvin myös siitä, että aamupäivällä kumit eivät kuluneet nimeksikään. Iltapäivällä kun pito oli todella raju ja keli kuuma, niin pari kisaa ajetut supersoftit Caliberit menivät sopivasti loppuun sessioiden päätyttyä. Kahdessa vikassa ajossa itsellä alkoi jo olemaan ongelmia kumien pidon kanssa.

Oma ajo meni yli odotusten, vaikka kakkospaikan olisin todellakin halunut saavuttaa. Mikon varmuus oli kuitenkin taas tälle kuskille este, eikä kenties hieman kovempi vauhtikaan tätä kuskia auttanut.

Henkka näytti miten Teknolla ajetaan äärirajoilla tuolla radalla aivan omaa vauhtia ja kaiken lisäksi varmuutta.

Iso käsi suorituksesta ja kenellekkään ei jäänyt epäselvyyttä, kuka oli päivän KINGI!

158
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 30.08.13 - klo: 22.42 »
No niin, juuri sain auton valmiiksi  :azn: Tai no mitä nyt pitää vielä kori maalata, mutta muuten kunnossa. Ei ollut suurempia ongelmia servoarmin kanssa, kun laitoin sen suosiolla menemään yläkautta toisin kuin ohjeissa sanotaan.

Noiden pinjonien kanssa oli puolestaan vähän säätöä. Mulla on 6,5t moottori jossa on 3mm akseli. Siihen en suoraan mod1 pinjonia löytänyt vaan piti ostaa sovitepala 3mm-->5mm, jotta sain laitettua kiinni 5mm askelille tarkoitettuja mod1 pinjoneita. Onneksi ostin samalla hieman useamma pinjonin sillä ohjeissa sanottu 11t oletuspinjoni ei yltänyt edes koskettamaan keskidiffin rattaaseen vaikka moottori oli niin lähellä kuin saa. Tätä jäin aika paljon ihmettelemään. No onneksi ostin myös 15t pinjonin ja se tuntui sopivan melko hyvin. Tälle moottorille sopivista välityksistä ei sitten olekaan vielä mitään käsitystä. Kovin tuntuu muuten kolisevan pinjoni diffin rattaan kanssa pyöriessään. En oikein saanut selvää mistä tuo johtui ja onko normaalia. Ei se ainakaan rikki näyttänyt menevän mitä pihalla näin yöllä hieman testailin  :roll:

Suosittelen tohon kyllä 4-pole moottoria. En tosin ole itse ajanut lussummalla, mutta saa tossa painossa jo voimaa olla.

159
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 17.08.13 - klo: 17.27 »
Moi,
Tein sadepäivän aikana listauksen mahdollisista lisäosista, jota auton hankkiva voi haluta hankkia:

https://docs.google.com/document/d/1X29xxNVNAiBLdQRQAI1eNE7fUKVcTaZyphkMjnL5diQ/edit?usp=sharing

Kommentoikaa jos jotain puuttuu/ korjausehdotuksia.

160
TeknoRC / Re: Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 11.08.13 - klo: 18.31 »
Jos voitte niin punnitkaa teknon eri osia esim pohjalevy ja sivu muovit, joihin sähköt tulee jne.

Osta ja punnitse ;-)
Tee siitä sit exel jokaisesta osasta.

:P

Tekno RC SCT410
# 96


161
TeknoRC / Re: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 10.08.13 - klo: 01.31 »
Moi,
Tässä vielä esimerkkinä Ofnan armilla.

PJ löysikin jo Teknon oman armin niiden shopista! Ei ole itse tullut testattua, mutta se kannattaa varmaan ottaa auton kanssa :-)

Tässä linkki 25T-malliin:
http://www.teknorc.com/shop/tkr5253-aluminum-servo-horn-25t-spline/#!prettyPhoto

Tekno RC SCT410
# 96

162
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 09.08.13 - klo: 15.19 »
Polttikseen kantsii laittaa 20kiloisen, joku huippukuski voi ehkä hyödyntää 12 kiloisen nopeutta 1/10 crossarissa. Polttiksessa suomen ihan kärkikuskit on ajanut 20 kiloisella, eli eiköhänsen nopeus ole ihan riittävä. Tekno on varmaan lähempänä polttista kuin 1/10 crossari, eli mä laittaisin varmaan kyllä sen 20 kiloisen. Mutta molemmat servot siis kyllä toimii tossa autossa varmaan hyvin.  :smiley:

No kai tuo mulle sitten juuri ja juuri riittää  :grin:
Kiitos vastauksesta!

Ellet ole jo hankkinut servoa, niin suosittelen katsomaan myös muita vaihtoehtoja Savoxin sijasta. Syynä on servon rakenne sen yläkannen kohdalta joka on korkea.
Tekno on suunnitellut servon työntötangon kulkemaan alakautta ja sopivaa alumiinista armia ainakin Savoxin kanssa on vaikea löytää. Kuvassa on oma hässäkkä Hot Bodiesin armin kautta. Toivottavasti siitä selviää idea ja se mitä yritän selittää ;-)

HUOM: ottamalla ne värinänvaimentimet pois servon korvien alta, servoa saa taas hieman alemmaksi.

163
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 09.08.13 - klo: 15.00 »
Tervehdys Teknolaiset!

Mulla on mm. noita akseleita, kun ekoissa erissä oli ollut valmistusvirhe.
Olen luonnut varaosalistan Google-driveen ja siihen ovat kaikki tervetulleita mukaan. Näin jokainen näkee mitä varaosia porukalla on ja voi ostaa/lainata ne odottaessanpakettia ulkomailta.

Laittakaa yv:llä sähköpostiosoite sekä omat yhteystiedot ja kerätään tiedot yhteen :-)

T: Mara

164
Sähköautot / Re: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 04.08.13 - klo: 16.54 »
Tekno oli vakiona, teipatulla korilla 3100 g.
Myllynä HW 4-pole ja noparina silloin vielä HW SC Pro.
Akkuna Nanotechin 6600 mAh

Tekno RC SCT410
# 96


165
Sähköautot / Re: Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 04.08.13 - klo: 14.04 »
Onhan noissa autoissa väkisin eroa painossa ja kestävyydessä, kun durango on käytännössä puhdas kymppikrossari ja losi taas pienempään mittasuhteeseen skaalattu 1/8 polttis.. Jos pelkästään merkkien kestävyyttä haluaa vertailla niin parempi vertailukohta on merkkien tuuppikorrit, DESC210 ja TLR22SCT, jotka on kumpikin rakennettu radalle kilpureiksi..


e: Itsellä ajossa MIPPIlosi. Mieli tekisi klikata ja koittaa desciä, mutta lienee kuitenkin järkevämpi vaan säästää tuo 260e+varaosat hinta vaikka losin renkaisiin ja muihin kuluviin (ei rikkoutuviin  :roll:) osiin.. Ajoalustana kuitenkin toimii "ei aina niin silonen" M8-rata..

Laji saisi mennä juuri siihen suuntaan, että radat olisi epätasaisempia ja autolta vaaditaan enemmän aidon SC-autoilun ominaisuuksia.

166
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 04.08.13 - klo: 11.22 »
Kunnollinen kisalaite kestää hyvin tolppaan ajon. Sit kun se on saatu siitä irti, niin lämä tiskiin ja taas mennään :-)
Ei tämä on vaan osoitus siitä että se painaa 500-1000g liikaa :)

Keveydestä on tosiaan etua, ainakin fysiikan lakien mukaan. Silti en usko kisalaitteenkaan olevan parhaimillaan jos se hajoaa jokaisesta iskusta, vaan painon/kestävyyden suhteen pitäisi olla "tarpeeksi hyvä".

167
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 03.08.13 - klo: 15.52 »
Tolla kommentilla ei ollu tarkotus dissata losia, se on oikeesti tosi kestävä iskuissa. Bigbearille vain vähän provoa takasin kun se kehuu losin kestävyyttä niin paljon :)
Onneks kisa-auton kuuluukin mennä rikki ku sen ajaa tolppaan tai seinään. Tuntuu että SC puolella tämä asia unohdetaan välillä. :)

Kunnollinen kisalaite kestää hyvin tolppaan ajon. Sit kun se on saatu siitä irti, niin lämä tiskiin ja taas mennään :-)

168
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 01.08.13 - klo: 13.28 »
Terve,
Kirjoitetaan tänne myös omista kokemuksista autojen suhteen ja pyrin olemaan asioissa objektiivinen. Etenkin meidän ammattilaiskuksin mielipiteitä on kirjoitettu aikamoisten Durango-silmälasien läpi ;-)

Max on ajannut omalla radallamme best lappeja niin Teknolla ja Losilla sekä Durangolla. Itseasiassa Max on ajannut molemmilla kerroilla ensin bestlapin meidän autoilla ja vasta sitten saanut sen jahdattua kiinni omalla Durangolla.

Autojen nopeus ulkona yhden kierroksen osalta samalla radalla, erittäin tarkalla kuskilla on hyvin sama ainakin omalla radallamme - autojen säädöistä puhumattakaan (eli kenellä ne on parhaat ko. radalle ja ko. kuskille).

Itselläni ekana SC-autona oli Slash Platinum 4x4. Se oli alkuun aivan riittävä auto, olisi varmaan kestänyt 2S-tekniikalla hyvin ja osat ovat edullisia. Tässä vaiheessa en vielä ajanut radalla, vaan auto oli bashauskäytössä.

Radalla ajoon tutustuessa, Big Bearilla oli Losin SCTE. Näitä kahta autoa verratessa Slash näytti lelulta ja Losi oli siihen nähden todellinen kisapeli.

Seuraavaksi ostin sitten Losin SCTE:n. Alkuun se vaikutti mielettömän kestävältä ja on helppo ajaa. Kun pääsin syvemmälle harrastuksessa, niin aloin huomaamaan kohdat, jossa auto voisi olla paremmin tehty. Upgareosia tuli hankittua niin tarpeeseen, kuin "huvikseen" ja aina auto parani pykälän verran.

Tuntien hyvin auton ensimmäisen version, niin en usko Losi 2.0:ssa olevan hirveän montaa heikkoa kohtaa suunnittelussa. Ekana mieleen tulee puskurit, jotka on huonot. Etupuskurissa iskun vaimentama kehikko on aivan liian heikko ja takapuskurin ruuvihässäkkä on uskomattoman hölmö. Sen lisäksi ohjauslinkistö voisi olla paremmin tehty, jotta ohjaukseen ei tule ajan mittaan turhaa liikettä.

Tukivarsissa taas iskarin alakiinnityskohta menee helposti rikki, JOS kiristää ruuveja liikaa.

Durangoa en ole itse omistanut, eli sitä kommentoin vain muilla nähtyihin tapahtumiin perustuen. Tässä onkin eri autojen vertailun ongelma: kun ei ole omistanut jokaista autoa itse, niin siitä ei saa tarpeeksi kokemusta voidakseen verrata niitä tarpeeksi hyvin toisiinsa. Taitaa ainoastaan Tammisaaren Henkalla olla kaikki tässä mainitut autot itsellään.

Losilla ajaessani PJ:llä oli Durangon DESC410 v1. Ulkona ajaessa se oli todella surullista katsottavaa koska auto ei kestänyt mitenkään aloittelijan käsissä. Parhaimpana (vai surkeimpana) päivänä edestä meni kolme tukivartta yhdellä treenikerralla. Mun ja Samin Losilla ei samalla radalla ja samoissa ajoissa ollut minkäänlaista ongelmaa ja kuskit olivat aika samalla tasolla. Autojen kestävyyden osalta ei siis tuossa vaiheessa ollut epäselvyyksiä ja PJ ostikin sitten Losin -ja myi Duran Maxille.

Kakkos versiossa on päivitetty mm. tukivarsia, mutta silti porukka päivittää ne RPM:n tuotteisiin. Mun mielestä se on osoitus todellisesta epäonnistumisesta, ettei edes toisessa versiossa saada tehtyä tukivarsia kunnolla. Tämän lisäksi ainakin hinge pinnejä on meidän kerhon kuskeilla mennyt poikki ja samoin iskaritorneja, etupuskureita, yms.

Olen ajannut viidellä Durangolla ja niistä ehdottomasti paras on ollut "Keijomobiili". Kyseessä on siis Volvospeden modi, jossa Duraan on asennettu pötköakku. Auto on vakaa, ketterä ja hyvä ajaa.

Vakiodurat ovat äärimmäisen ketteriä, mutta vaikeita ajaa eivätkä omasta mielestäni tunnu "SC-autolta". Keveydestä uskon sisäradalla olevan hyötyä, mutta ulkona tilanne voi olla päinvastainen? Eli auto ei ole yhtä vakaa kuin Losi tai Dura ja se tuntuu pompuissa huonommalta ainakin omissa käsissä.

Lopuksi kokemukseni Teknon SCT410:sta viiden kuukauden kokemuksella:

1) Erittäin helppo ja nopea koota. Osia ei tarvitse hioa, eikä itse modifioida jotta ne sopivat paikalleen. Kokoan kohta toisen samanlaisen auton ja arvioin työhön menevän huolellisesti tehtyä noin kolme tuntia. Entä Durango?
2) Auto on todella kestävä. Durango ei pääse omien havaintojeni mukaan edes lähelle samaa tasoa.
3) Auto on helppo ajaa ja vakaa. Siitä huolimatta se kääntyy tarvittaessa hyvinkin jyrkästi.
4) Osien laatu on todella vakuuttavaa. Jos tehdas huomaa ongelmia rakenteessa/ suunnittelussa, niin päivitykset tulevat nopeasti.

Tällä kokemuksella mikä nyt autosta on, niin se on vakiona äärimmäisen onnistunut paketti. Ainoan miinuksen annan Teknolle mukana tulevasta, muovisesta servoarmista. Se on heikko, enkä ymmärrä miksi pilata mahtavaa ja kestävää autoa noin halvan osan huonolla materiaalilla? Alumiininen servoarmi kannattaa ostaa ja rakentaa se suoraan sillä. Toinen kohta joka voi joitain häiritä on muoviset hexit. Itse ajoin ensin niillä, enkä uskaltanut kiristää rengasmuttereita aina tarpeeksi. Nyt mulla on paikalla metalliset hexit ja onhan ne paremmat.

Eli nuo kaksi osaa suosittelen ostamaan paketin mukana ja kasassa on todella loistava paketti.

Suomessa ei tosiaan autolle ole maahantuojaa, joka on täällä suurin miinus ko. auton kannalta. Toivottavasti tilanne muuttuisi, nyt autoja on täällä ehkä viitisen kappaletta.

Varaosista mulla on tiedosto Google Drivessä ja listaan pääsee mukaan olemalla yhteydessä muhun. Näin ko. autolla ajavien kesken saa varaosia tarpeen vaatiessa myös paikallisesti.

Kaiken kaikkiaan uskon kaikkien kolmen auton olevan hyvin lähellä toisiaan osaavan kuskin käsissä ja autolla ei kisaa voiteta. Max osaa hyödyntää Durangon ketteryyttä, itse hyödyn Teknon helposta ajettavuudesta ja vakaudesta.

Ostopäätöstä ei kannata tehdä muiden mainostusten tai kirjoitusten perusteella, vaan autoja on kokeiltava itse. Luonteeltaan Tekno ja Losi ovat lähellä toisiaan (en ole ajannut TLR 2.0:lla, mutta MIP:llä) ja Durango taas on omanlaisensa.

Kuten Max jo omassa kirjoituksessaan kertoi, niin meidän kerholla on montaa eri autoa ja kannattaa olla yhteydessä jos harkitsee auton vaihtoa. Itse annan mielelläni Teknon kokeiluun ja sillä saa ajaa huoletta täysillä ja Maxilta saa Durangon. Vielä kun saataisiin se TLR TEN-SCTE 2.0 mukaan porukkaan, niin olisi mahdollisuus testata kaikkia kolmea tykkiä.

Testit kannattaa muutenkin ajaa mahdollisuuksien mukaan niin, että ajaa ensin yhdellä autolla ja vaihtaa heti toiseen autoon. Näin tuntuma pysyy autojen ja radan olosuhteiden osalta samana. Olen aika varma siitä, että jo yhdellä akulla kuski osaa sanoa millä autolla ajaa ennemmin.

169
Ei päässyt tuonne hobbyking tuhoamis sivuile. Access Denied. Mut kait ne sit niitä grillaa.

Tässä on se viesti, johon linkitin:

"HKP rejects by the pallet, so yours may have been included in the pallet.
From tomorrow onwards this wont happen as we wont be using HKP at all for any battery delivery.
HKP have become too big for their boots and not only are they randomly rejecting items and delaying shipments but they also plan to begin increasing prices on larger parcels.
We dont like HKP." -- Anthony_Hand (Forum Admin)

Ja tuo viesti on vuodelta 2011. Siinähän HK:n kaveri lupailee, että tilanne paranee, kun lipot lähetetään muilla kuljetuspalveluilla kuin Honkongin postilla. En osaa yhtään sanoa, onko tuo pakettien roskiin meneminen tuota kautta nyt kokonaan loppunut.

Kiitokset vastauksesta.
Tieto on tosiaan jo noin vanha ja itse olen tilannut tuolta kymmeniä akkuja.
Nano-techit on olleet todella hyviä hinta/laatusuhteelta ja toimitukset olleet luotettavia.

Suomalainen, yksityishenkilön nimimerkillä kirjoitteleva kauppias on ainoa jolta olen ennen lukennut samanlaisia postauksia.

170
Ei se ole tulomaan tulli, joka niitä akkuja tuhoaa vaan lähtömaan lentokenttäviranomaiset. Ja minulla ei ole omakohtaista kokemusta - netistä vaan olen lukenut.

Annatko vielä lähteen, josta olet näitä tarinoita lipojen tuhoamisesta lukenut?

171
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 16.06.13 - klo: 17.31 »
Olen ajanut aiemmin Losin SCTE:tä seuraavilla säätimillä:

- Novak Havoc SC Pro
- Novak Havoc SC Pro (x-drivellä)
- LRP SXX TC spec Version 2
- Tekin RX8
- Hobbywing SCT Pro

Nyt autona on kaikista raskain tykki, eli Tekno RC SCT410 (3100 g) seuraavalla kokoonpanolla:

Akku: Race Formula 7.4V 7200mAh 70C
Moottori: Hobbywing Xerun 3656SD 4000kv SCT
Pinion: 16-18T

Auto painaa paljon ja potkua saa olla reilusti, jotta se kiihtyy ripeästi. Nyt ensimmäinen osuus kokeilusta on tehty kahden säätimen osalta:

Hobbywing SCT Pro vs Team Orion Vortex R10 Pro 160A.

Molemmissa säätimissä käytettiin lähes tehdasasetuksia ja tulos oli todella mielenkiintoinen:
- Kaasutuntuma on lähes sama
- Orion antaa paljon paremman kiihtyvyyden sekä huippunopeuden, kuin Hobbywing!

Testiä ennen kysyin Eurorc:ltä myös mahdollisuutta saada HW 3.1:n mukaan testiin, mutta se todettiin "turhaksi".

Tämän jälkeen säädin asetuksia kireämmälle (lähinnä Orionista, koska HW:ssa ei ole montaa säätöä "punchin" lisäksi) ja jatkoin testejä. Uusilla säädöillä ero ei ollut kovin merkittävä.

Nyt paikalla on taas Hobbywingin säädin ja tehon puute on iso joka mielessä. Auto siis lähtee hitaammin paikaltaan ja se kiihtyy huonommin, sekä huippunopeus on matalampi. Orion käy edelleen viileänä joten asetuksia on varaa kiristää näinkin raskaalla laitteella.

Teemme vielä sokkotestin, jossa kolme kuskia ajaa samaa autoa tietämättä mikä nopari on paikalla ja raportoin sen jälkeen eroista.


172
No niin, laitetaanpa myös omia kommentteja skabasta tulemaan:
Ensinäkin todella isot kiitokset omalle porukalle mahtavien kisojen järjestämisestä! Kaikki toimi kuten piti ja mielestäni meillä on vihdoinkin SC-autoillekin upeasti toimiva rata. Pinta oli todella hyvä ja työtunnit ovat todellakin tuottaneet tulosta :-)

Omassa kisassa auto toimi jälleen mahtavasti, mutta kuski on edelleen aika pahasti jäässä. Pito oli aivan mieletön Subeilla jotka oli supersoftit. Kaatuminen oli iso riski jokaisessa ajossa, mutta halusin nauttia pidon tuomasta kiihtyvyydestä

Vikassa ajossa laskin auton matalaksi ja vaihdoin renkaat Caliberin softeiksi. Sen jälkeen kulkeminen oli aivan eri luokkaa ja olin vihdoin valmis todelliseen kamppailuun kärkipaikoista. Harmikseni kaadoin auton turfilla kylkikosketuksessa ja jouduin lähtemään jahtaukseen kauempaa kärjestä. Tahti pysyi kuitenkin hyvänä ja lopussa pääsin vihdoin Pyhällön taakse. Siinä olikin mulle paras mahdollinen kirittäjä ja yritin pitää eroa tasaisena välillämme.

Hauskaa oli ja Turussa nähdään!

T: Tekno RC SCT 410 #96

173
Tulokset / Vs: SC SUMMER CUP #1, Jyväskylä
« : 27.05.13 - klo: 17.28 »
Isot kiitokset myös täältä niin järjestäjille, kuin haastajille. Alue on todella hyvä juuri tällaiseen toimintaan, saa olla rauhassa ja ajaa yöhön asti jos haluaa treenata :-)

Omassa suorituksessa jotain meni pahasti vikaan alkuerien viimesestä ajosta lähtien. Tekno toimi kuin nakutettu, enkä halunut tehdä sille mitään säätöjä. Seiskat oli mulle taas vaikea pala, mutta en halua ajaa niitä pohjia pitkin madellen. Perjantaina porukka saikin jo ekat hyvät naurut, kun Tekno lensi holtittomasti triplojen yli ja laskeutui katolleen viimeisen tolpan päälle: valkoiset maalit lensivät kopasta veke ja kori meni kyljestä halki. Se siitä uudesta korista.

Ajaminen oli joka tapauksessa todella hauskaa ja rata on mun mielestä aivan kärkijoukkoa sarjamme osalta. Kisoissa oli myös todella hyvä fiilis ja porukka oli selvästi sosiaalisella tuulella.

Tuloksia ajatellen haluan onnitella Maxin ylivoimaisen tuloksen lisäksi etenkin Eeliä ja Henrikiä!
Ensiksi mainittu on noussut koko ajan nopeassa tahdissa niin omissa treeneissä kuin torstaikiosissa ja vetää todella mallikkaasti Slashillä! Tämä on todella huomattu ja täytyy treenata tosissaan, ettei kaveri pääse liian kauaksi.

Tommia vastaan taas olisin halunnut tarjota haastetta Tekno vs Teknoon astelmassa. Nyt musta ei ollut siihen.

Henrik taas ajoi mielettömän hienosti ja teki vakuttavaa jälkeä uudella TLR SCTE 2.0:lla. Nyt onkin syytä pelätä, että Lavankoon kaveri tulee Tekno alla ja laittaa vielä paremmaksi...

174
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 30.04.13 - klo: 15.57 »
Moi,

Olen kokenut ihan saman homman ja se hyväpuoli on tosiaan muovihexeissä, että vanne ei mene p*skaksi. PJ:llä meni tällä kaudella Losissa kolme-neljä vannetta rikki, kun mutterit pääsivät irtoamaan ja metallihexit rikkoi vanteet. Itse tilasin ekoina varaosina juuri uudet muoviset hexit, nyt mietin haluanko metallisia vai en edellä mainituista syistä johtuen.

Autolla on nyt ajettu paljon sisällä ja ulkorataa odotan vesi kielellä. Auton kestävyys on mieletön ja ainoan miinuksen annan kitin mukana tulevalle muoviselle servoarmille. Sen tilalle metallinen ja auto on todellakin POMMIN KESTÄVÄ LAITOS :-)

Ps. Tämän sanoi vielä entinen SCTE-mies, eli kokemusta on jo aiemmin kestävästä autosta.

Mielestäni on hyvä että mutterin löystyttyä hajoaa se markan hexi eikä vanne. Isompi homma on alkaa irrottaa kumia, jos vielä hyväkuntoiset, kuin vaihtaa se hexi. Tosin voihan siinä molemmatkin hajota jos ei ajoissa huomaa.

Kohta 3kk ajoa sisällä enkä ole yhtä laakeria enempää vieläkään joutunut autoon vaihtamaan. Olen kuitenkin availlut diffejäkin useamman kerran kokeillessani eri öljyjä eikä mistään ole vielä korkannut kierteitä yms. Sais jo kesä tulla niin pääsis laittaan auton tosi testeihin polttisradalle.

175
Kiitokset Nicke korjauksesta, ilmoittautuminen tehty :-)

T: Mara

Kärpäsestä härkänen, vai miten se meni..  :wink:

Ilmoittautumisen oli toki tarkoitus olla auki tänään koko päivän ajan, eikä sulkeutua aamupäivällä.

Ilmoittautumisaikaa on jatkettu huomiseen klo 19.00 asti, jotta kaikki ehtivät ilmoittautua!

Pahoittelen!

176
Samat sanat täältä, mäkin yritin ilmoittautua SC-skaboihin tänään.

Tuo lause tarkoittaa, että tämä päivä on aikaa ilmoittautua. Ja haluaisinkin sen tehdä.

Lainaus
Hallintopäätöksissä ilmaus mennessä tulkitaan nykyään niin, että mainittu päivä­määrä kuuluu mukaan jaksoon eli 21.4. mennessä on sama kuin viimeistään 21.4.

177
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 13.03.13 - klo: 08.51 »
Onkos Durassa heikko voimansiirto kun pitää slipperiä käyttää

T.Losi ja kaksi katkennutta vetaria Turussa :)

Tosin ihan oikeasti Losissa on voimansiirto kestänyt todella hyvin.

Noiden sun vetareiden osalta kyllä tapahtui jotain outoa. Mä vaihdan aina molemmat kerralla ja ne kestää kauan -sitten molemmat antaa periksi hyvin samaan aikaan, kun ne on loppu.

Slippery= muinaisjäänne ;-)

178
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 12.03.13 - klo: 15.10 »
Montako noita mahtaa nyt olla Suomessa?

179
Onko siis samanlainen ponderiviesti kuin viime vuonna eli käytännössä lähes kaikki ajaa kahdella autolla eikä "oikea" endurance kisa yhdellä autolla  :wink:
Ihan vaan siis varmistan, luin kyllä "-Ajetaan kahdella alustalla/joukkue" kohdan.

Ja onko autojen tekniset säännöt samat kuin SC sarjassa vai onko esim painorajat alempana.

Mullakin silmä jäi kiinni samaan kohtaan. Yksi auto/ per team olisi todellinen endurance kokoonpano...

180
Suuret kiitoset niin järjestäjille, kuin kisakumppaneille.
Homma toimi kuten pitäisi, vaikka kuski oli kauan jäässä.

Ps. Teron ojentama palkinto on AINA kiva saada ;-)

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 15