Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mamyllyn

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15
181
TeknoRC / Re: Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 06.03.13 - klo: 22.54 »
No hyvä jos sen saa tällä viikolla kotio asti, koska tullin ilmotusta ei ollu tullu viellä joten edelleen tullissa :(

Auts...

182
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 05.03.13 - klo: 13.49 »
Nyt on auto vantaan tullissa.. Enkä loppuviikosta pääsee kasaamaan..

Eli kasaa vaikka tänään ja huomenna, niin saat Norsun torstaina kisoihin :-)

183
Jeah!
Yksi laine vähemmän?
Kannatetaan!

184
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: TULLI?!
« : 21.02.13 - klo: 22.05 »
Vuodenvaihteen jälkeen mulla on alkanut paketit kurjasti juuttumaan tonne. Ennen tuli huomattavasti useammin "suoraan läpi".

185
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 20.02.13 - klo: 10.30 »
Pääsin eilen kokeilemaan tällaista laitosta sisäradallamme ja oli se kyllä vakuuttava. Kulki hyvin pitkälti samalla tavalla kuin oma viritetty SCTE, mutta vaikutti kääntyvän jyrkemmin.

Testi oli sen verran lyhyt ja mentiin vakioasetuksilla, että nopeuden suhteen en pysty vielä autoja vertailemaan. Vakuuttavan oloinen laitos tosin kyllä ja kommentoin uudelleen kun pääsen ajelemaan tuolla lisää.

186
Kui paljjo teil on ollu onkelmii noitte kiinan pakettien kans?
Tilasin ittel drifteriin tollasen hobbywingin settii, ja kiinnosta tietää onko nää toimivii pelejä?
Jenkkituotteita on enempi ennen tullu häslättyyn, mm novak..
vaikka Hobbywingi tuleekin kiinasta, niin en sitä laittais samaan luokkaan "kiinatuotteiden" kanssa. Hobbywingi on yks eniten arvostetuimmista merkeistä, he tekevät myös monen muun "länsimaalaisten" merkin säätimet.

Kiitoksia tiedost, ei tullu sit ihan kakkaa ostettua :azn:

Itselläni on SCT PRO säädin ja se on ollut hyvä.

Tuo kommentti jossa kerrotaan HW:n olevan yksi arvostetuimmista merkeistä tuli sitten suoraan sitä maahantuovalta kauppiaalta, joka käyttää niin EuroRC:n kuin "yksityishenkilön" niciä.

187
Ajat vaan silä Dumbo noparilla jonka asensit. Eikös isommasta noparista tule isommat liekitkin?  :tongue: ja marallahan on käsittääkseni joku HW-säädin sen lossissa, sehän toimii hienosti.

Samaa mieltä -anna Dumbon palaa Sami rauhassa ;-)

188
No niin, nyt alkaa jo pää toimia eilisen jälkeen ja voin skrivata omia kommentteja kisoista:

Aluksi isot kiitokset niin seuramme järjestelyistä vastanneille henkilöille, kuin kaikille kanssakilpailijoille. Mielestäni paikalla oli todella hyvä fiilis ja hommat todellakin toimivat hienosti. Rataprofiili on mielestäni tähän mennessä onnistunein ja se tarjosi paljon hyviä ohituspaikkoja.

Erikseen täytyy vielä nostaa hattua loistaville tuomareille: heidän panoksensa kisassa oli todella merkittävä ja kaivattu osuus SC-sarjaan. Tuomarit olivat todella nopeita ja puuttuivat hienosti virheisiin. Toivon jatkossa meillä olevan jokaisessa kisassa samanlainen tilanne.

Oma ajo oli hämmästys myös itselleni. Alku ei ollut kovin lupaava ja perjantaina menetin suuren osan treeniajasta ja keskittymisestä, kun mun auto "putosi" siihen kaakelilattialle katolleen. Isku oli niin järjettömän kova, että edes panssarivaunu ei selviytynyt siitä hengissä. Pohjalevy vääntyi hieman mutkalle, gearbox meni poikki ja myös ripustuksista tuli kamaa pihalle.

Asia on nyt kysenomaisen "mekaanikon" kanssa korvausta vaille sovittu ja on luvannut, ettei tee tota temppua uudelleen kenenkään autolle. Eli voitte tulla jatkossa turvallisin mielin kisaamaan myös tänne ;-)

Itse ajojen osalta pohjan pienellä vääntymisellä ei ollut paljon merkitystä ja auto toimi todella hyvin pääsuoraa edeltävää mutkaa lukuunottamatta. Se oli ainoa kohta radassa, jossa omalla ajotekniikalla auto puski selvästi, enkä voinut kiihdyttää kuin pintakaasulla.

Kun ajaminen alkoi sujumaan, niin sain auton pysymään renkaillaan ja huomasin ilokseni sen kiihtyvän jopa itseäni pelottavalla iskulla "luuri pohjassa". Siitä huolimatta pystyin ajamaan ilman pahempia kolarointeja ja ohittelukin alkoi sujumaan hyvin.

A-finaliin joutuminen otti henkisesti koville ja ajattelin olevan pahasti väärässä sarjassa. Seurasin aiemmissa erissä oman seuran tykittäjien lisäksi etenkin Pyhällön sekä Thusbergin ajoa. Jätkät ajaa mielestäni aina pirun kovaa ja samalla siistillä tyylillä kisasta kisaan -todella esimerkillisiä kuskeja. Kun sitten piti lähteä näiden kanssa samaan ajoon, niin ajattelin olevani pahasti tukkeena tai vedän vahingossa tuttuun tyyliin ohi puskemalla tankillani muut autot pois edestä. En tee tuota koskaan tahallani, vaan kapasiteettini ei ole vain riittänyt tarpeeksi hyvin muiden autojen seuraamiseen kisatilanteessa.

Nyt huomasin saaneeni tämän homman aika hyvin haltuun ja Pyhällön kanssa kieroksia kestänyt taistelu oli tähän mennessä mun ylivoimaisesti paras kisakokemus :-) Ei tainut tulla kolarin kolaria ja aika pirun lähekkäin mentiin kauan.

Myös Jämsän kanssa taas samassa erässä kisailu oli aivan huippua, vaikka me emme montaa kertaa menneet peräkkäin näissä ajoissa.

Kolmas sija tässä porukassa oli kyllä kaikesta huolimatta aivan mieletön yllätys. Vihdoinkin pystyin edes kerran voittamaan kaksi lempikisakumppania jotka olivat samassa finaalissa:
Ruokolaisen ja Mäkelän.

Etenkin jälkimmäistä alkaa varmaan näkemään taas useammin radalla ;-)

Kiitokset vielä kaikille etenkin vilpittömistä onnitteluista kisoissa ja toivottavasti mun maine ei kärsi noin "kauniista ajosta".

189
Teetkö mamyllyn vuototestin keskidiffille. Laita vaikka A4 diffin ympäri ja kaasu pohjaan, jotta näkee tulee tiivisteestä öljyä pihalle.
Tämä on hiukan vaarallista, luulen että jos uudet diffit sittenkin vuotavat niin mamyllyniä ei enää radalla nähdä  :grin:

Max: uudet diffit tosiaan pitää vihdoinkin litkut sisällä ;-)

Ps. Hanki reilusti vara-osia huomisiin karkeloihin!

190
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 01.02.13 - klo: 09.14 »
Moi,
Onko kenelläkään tietoa, löytyykö Teknolle jo maahantuojaa?

191
Team Losi / Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« : 31.01.13 - klo: 08.24 »
Hinta...on se pirun KALLIS.
Ovh ja katuhinta on sit kaks eri asiaa :)

Onneksi ;-)

192
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 30.01.13 - klo: 20.14 »
Saisiko tänne listauksen tähän mennessä ilmoittautuneista kuskeista?

193
Team Losi / Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« : 30.01.13 - klo: 18.39 »
Onhan tuo hyvin mielenkiintoisen näköinen laitos, vaikka ei "tajuntaa räjäytä" kuvien perusteella. Montaa kohtaa on selvästi mietitty uudelleen ja ne on tehty fiksummin.

Ottaen huomioon orginaalin olevan todella hyvä laite muutaman huonon ratkaisun sisältäen, olisin odottanut vielä seuraavia parannuksia:

- takapuskurin kehikko. Tossa se näyttää samalta kuin vanhassa
- etupuskuri
- tukivarret: iskarien kiinityskohdat on toivottavasti vahvistettu

Nämä olisi saatu kasaan hyvin helposti, joten toivottavasti ne on todellisuudessa fiksattu vaikka paremmalla materiaalilla ja kestävät :-)

Hinta...on se pirun KALLIS.

194
Sähköautot / Re: Vs: Losiin osia euroopasta
« : 26.01.13 - klo: 20.04 »
Toihan vaikuttaa bigsquidrc:n jutun mukaan mielenkiintoiselta vaikka ei olekaan mikään uusi malli.

Onhan tämä pirun hyvä laite, vaikka diffien kanssa oli isoja ongelmia ennen HD-version julkaisua. Paras silti mitä itse olen nähnyt -tosin teknon uusi auto kiinostaa nähdä livenä.

195
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 25.01.13 - klo: 17.39 »
Onhan toi mahtavan näköinen laitos!
Tää on kwg-kysymys, mutta kysytään jotta muutkin näkee vastauksen suoraan topicista: metriset vai tuumaiset ruuvit/ mutterit?

196
Tower Hobbies on Amerikkalainen pulju ja todella hyvä sellainen! Itse tilaillut sieltä useinkin ja tavarat lähetetty aina todella nopeasti (ja saapuneet perillekin viikossa) Jos tuolta tilaat, niin kannattaa uutiskirje tilata ennen tilaamista sillä tarjouksia tulee sähköpostiin todella usein ja arvoltaankin ne ovat isoja. Tuota paikkaa ei voi kuin suositella omien kokemuksien perusteella!

Kiitokset vastauksesta. Jenkeistä tilaaminen ei kuitenkaan ole nyt ihan ykkösvaihtoehto alvien ja tullien takia, mutta pidetään mielessä.

Vasta yksi kokemus takana Nitro Housesta, mutta toimitusnopeus ja palvelutaso oli positiivinen yllätys.
Kamat noin viikossa himassa - suosittelen.

197
Pakko tuoda oma kokemus keskusteluun, kun puhutte noin olemattomista C-arvoista: olen ladannut Turngy Nano-techejä useinkin 30 A:lla ,eikä ne ole kyykänneet vaikka olen toki päivittänyt akkuja aika usein. Omien kapasiteetti pyörii 6 000 mAh:n kohdalla, eli yli 3:lla C:llä on menty.

Yleensä käytän kahta akkua ja 20 A:n virtaa. Hyvin nämä ovat siitä selvinneet.

Eli eiköhän tuo 1 C ole jo historiaa ja akut selviävät huomattavasti kovemmasta latauksesta ilman merkittävää haittaa.

198
Nyt et voi käyttää APE:n holkkeja.

Mikko miten ihmeessä olet saanut autosta noin kevyen ja miten ajattelit vielä kenventää sitä?

Voi käyttää ainakin kuluneita APE:ja. Älä pelottele remmiä ;-)

199
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 17.01.13 - klo: 12.26 »
Risut nimimerkille "tuplaesa1".
Muutaman päivän kova säätö ja kaupat sovittua, mutta ei saa maksua hoidettua.

Sitten esittää lisäkysymyksiä joihin voin vastata kertomalla tuotteen (akkujen) olevan hyvässä kunnossa.

Vastaa seuraavana päivänä peruvansa kaupat koska on huonoja kokemuksia käytetyistä lipoista.

ONNEA ja menestystä tuplaesa1:lle...

200
Moi,

Vaikka pääsen varsinaisesti testaamaan nuo diffit vasta tänään todellisessa ajossa, niin kerrotaan alkufiilikset:

- Muovivalu on huomattavasti tarkempi ja materiaali tuntuu kovemmalta
- Kierteet kotelossa ovat paljon vahvemmat
- Tiiviste on kovempaa materiaalia ja paksumpi
- Pohjaosan ja kannen toleranssi laakerin kohdalla on huomattavasti tarkempi. Laakerin saa tosissaan painaa  paikalle ja se ei enää heilu
- Enää ei tarvita niitä pieniä hölmöjä shimmejä neljän pikkurattaan ja neliöpalojen väliin
- Itselläni on APE:n valmistamat akselit ja holkit käytössä. Akselit vaikuttavat lähes "ikuisilta"
- Kun diffiä pyörittelee käsissä, niin rattaat pyörivät huomattavasti aiempaa pehmeämmin

Kaiken kaikkiaan: nämä ovat ainakin tässä vaiheessa todella vakuuttavat ja ylivoimaisesti tärkein päivitys ko. autoon. Jos nämä olisivat olleet jo auton julkaisun yhteydessä paikalla, niin autoa olisi taatusti myyty paljon enemmän.

201
Vihdoinkin!
Huomenna testaan ja rapsaan tänne...

202
Moi,

Edellisistä kisoista kimmonneena aiheena tämä on hyvä ja toivottavasti kaikki pysähtyvät hetkeksi miettimään omaa käytöstään kuumassa kisatilanteessa.

Tiedostin omasta käytöksestäni ainakin seuraavaa: kun mokaan, niin pärisen ääneen korokkeella ja mukaan saattaa tulla voimasanoja. Ei hyvä. Ennen myös yritin häipyä korokkeelta alas kesken ajon, nykyään otan muutaman askeleen taakse ja mökötän tyytyväisesti lauteilla ;-)

Turun kisoissa taas huomasin kuinka paljon muiden höpinät korokkeella voi haitata ja karjuinkin kilpailun keskeyttäneelle höpöttäjälle ;-)

Nokia kisojen osalta tuli selväksi myös se, kuinka iso merkitys katsojilla voi olla kisaan ja siitä tehtäviin tulkintoihin. Jo paljon huomiota saanut nostotilanne (jossa nostaja toimi muuten todella hyvin ja itse en olisi ollut yhtä pätevä ko. tilanteessa), tiedän kuulleeni "*itun apina" lauseen.

Seuratessa autoja ja kuulessani tuon, niin oletin sen tosiaan tulleen kuskin suusta. Videosta ei saanut äänistä paljoakaan selvää, mutta muiden kommentteja kuunellessa se ei ainakaan ole tullut kuskin suusta -vaan yleisöstä.

Kuten Hoke Nokian tuloksien tredissä pyysi: Anteeksi turhasta syyttelystä omasta puolestani.

203
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 16.06 »
Kiitokset myös omasta puolestani niin järjestäjille kuin kanssakilpailijoille!
Rata on todella loistava huomioiden tilat johon se on kyhätty ja kaikki oli mun mielestä siinä tehty aivan viimeisen päälle -isot kehut tosta :-)

Kuulun niihin ihmisiin, jotka aina miettivät miten asioita voidaan kehittää edelleen. Sen vuoksi mainitsen pari asiaa:

- Nostajan haukkuminen "*itun apinaksi" ei todellakaan kuulu tähän hommaan. Kommentin saanut nostaja oli vielä yksi ripeimmistä ja nosti autot juuri siinä järjestyksessä jossa ne kuskin käytöksen mukaan pitikin hoitaa.

- Edelliseen viitaten, tuomarointia olisi pitänyt olla mukana kisassa. Tässä tapauksessa vähintään stoppari kehiin ja opetellaan sen aikana käyttäytymistä muita harrastajia kohtaan.

Lopuksi hieman omasta räpellyksestä tällä kerralla:
Kun vaihdoin keskidiffin jossa oli paksumpaa kamaa, niin sain auton kulkemaan ja myös jarrut heräsivät henkiin. Tuossa vaiheessa ajattelin voivani ajaa kohtuullista ajoa, mutta pieni rata ja nopeat tilanteen olivat tälle miehelle vielä liian haastava yhdistelmä.
Useissa kohdissa en tiennyt, kuka oli kieroksella joko edellä tai jäljessä. Yhdessä erässä jännitin ja yritin ajaa Mikon sekä Kaitsun tahtia ja luulin vetäväni todella lujaa.

No kisan jälkeen sain kuulla, että olin vähintään kieroksella jäljessä.

Sorry äijät!

Seuraavissa kisoissa on tarkoitus kyllä pystyä taistelemaan B-finaalin kärkijoukossa. Varautukaa siihen, täältä tullaan ja kovin :-)

204
Moi,
Ostin kaksi akkua kyseisestä liikkeestä ja homma toimi jälleen juuri kuin pitikin. Tuotteet olivat täällä Kiinasta lähetettynä yhdeksässä päivässä :-)

Laatu on oman kokemuksen mukaan Nanotecheissä todella kova ja ne ovat edullisia.

Vaikka tällä palstalla on luettavissa "yksityishenkilön" pelottelua akkujen tilaamisesta, niin ne kannattaa jättää omaan arvoonsa.

205
Korjataanpa nyt hieman näitä alla olevia väitteitä siihen suuntaan, miten asiat omasta mielestäni menivät:

Jon Lindgren.

Lupaako Orion että kyseisellä latausvirralla ladattu akku pysyy suorituskyvyltään samanlaisena yhtä pitkään kuin 1C virralla ladattaessa?
Ei lupaa.
Kyseinen luku on ainoastaan arvo minkä akku kestää hyppäämättä silmille.
Tapaus johon nyt viittaat ei ollut hyppinyt silmille.

Kyseisessä tapauksessa kaveri latasi akun jatkuvasti 5C virroilla... hyvä jos mitään jäähdytystaukoa koskaan ja useiden syklien jälkeen kun akusta alkoi paras puhti katoamaan ja kapasiteetti pienenemään niin nyt monen mielestä tehdas on kusettanut jne.
Tutkikaa ties miten monen firman takuuehtoja niin huomaatte ettei tällainen yleensä ole takuuseen menevä asia.

- Akkua ei ladattu jatkuvasti 5 C:n arvolla, vaan 30...20 A virralla. Akun ilmoitettu kapasiteetti oli 6500 mAh. Tämän lisäksi syklissä olivat samaan aikaan kaksi Turnigy Nano Tech akkua, kapasiteetiltaan 6000 mAh.

Vielä eniten ihmetyttää että kyseinen kaveri ostaessaan tuota tuotetta kertoi tekevänsä niin että lataa sitä maksimilla ja katsoo miten akku kestää...
Jos ei kestä niin voivoi...
No kesti aikansa.

- Kesti muuten todella surkeasti. Menikö tuossa kaksi vai kolme kuukautta kun kyykkäsivät. Arvaa mitä? Nanot rokkaa edelleen, no problem.

Tämän jälkeen tuote haluttiinkin takuukäsittelyyn vaikka nimenomaan alunperin oli todettu ostaessa että käytetään piruuttaan limitillä ja jos ei se siitä tykkää yhtä hyvää kuin suositusarvoissa latailusta niin voivoi... testimielessä.
Noh... Tosiaan takuukäsittelyyn... Ilmoitti heti että kokeillaan nyt mitä ne siitä sanoo... Jos ei mee takuuseen niin eihän sille voi mitään... hän ymmärtää täysin.
Eipä mennyt...
Ja siihen loppui sitten myös ymmärrys.

- Akku meni takuuseen, kun hoidin asian ITSE.

- Akku lähetettiin ensin takuukäsittelyyn teidän kauttanne (taisi mennä Ruotsin maahantuojalle). Ymmärrys loppui, koska peruste takuun hylkäykseen oli: "Ei voida tietää miten akkua on ladattu ja käsitelty".
- Otin sen jälkeen itse yhteyttä Orioniin ja asia hoitu.

Kyseisissä akuissa ilmoitetaan nimenomaan maksimi latausvirta.
Niissä ilmoitetaan myös suositus.
Tottakai tuote kärsii aina jos sitä käytetään jatkuvasti maksimissa.

- Varmasti näin onkin. Se kauanko sen tulisi kestää maksimiarvoja, onkin kysymys erikseen? "Halpikset" toimii samalla käsittelyllä, Orion ei.

Vilkaiskaapas jokainen vaikka huviksenne mitä teidän henkilöautoissa lukee maksimi kierrosluvuksi...
Siitä sitten tulittamaan jatkuvalla polkemisella kierrokset maksimissa.
Katsotaan kauanko kestää.

Todella ihmeellistä että varmaan jokainen tajuaa että se ei ole pitkäikäinen kokeilu...
Mutta kun RC vehkeistä on kyse niin tuntuu että aivot nakataan narikkaan.
"jos siinä lukee maksimi niin pitäähän sen sitten kestää... vaikka vuoden yhtämittaista..."

206
Hello,

Voin tosiaan sanoa, ettei Tekinin palvelu millään tasolla vakuuta asiakasta. Ostin oman combon Suomesta ja myyjä kertoi ettei heillä ole "oikeutta" hoitaa Tekinin takuuasioita. Mielenkiintoinen tilanne, koska myyjä on VASTUUSSA takuuasioissa jos tuote on ostettu kotimaasta.

Toinen osa casea on Tekin Europen automaattinen vastaus, jonka saa takuutietojen täytön jälkeen: "Vastausten perusteella olet voinut rikkoa tuotteen itse, tai sinulla ei ole kuittia tallessa" (vaikka olet rastittanut ei oikosulkuja ja minulla on kuitti".

Lisäksi nyt kamat on lähetetty Englantiin noin kuukausi sitten. En ole saanut sieltä pakettia takaisinpäin, eikä kyseinen pulju (Radio Control Distribution Ltd. Trading as Tekin Europe) vastaa myöskään tiedusteluihin mailitse. Täytyy varmaan nyt soittaa sinne.

En siis missän nimessä suosittele Tekiniä: HW tuntuu ajavan saman asian aivan loistavasti ja hintataso on jotain aivan muuta.

Ps. Sorry liveä off-topic tällä osastolla. Kuuluisi ehkä ennemmin tuonne kaupankäynnin alle.

Mitenkäs tämä ESC?

http://www.horizonhobby.com/products/rx8-bl-1-8-scale-esc-sensored-sensorless-TEKTT2300

Kovasti ameriikaan foorumeilla kehuvat että ko. autoon on juurikin se paras, ja hintakin kun näyttäisi olevan kohdillaan, niin olisikohan hyvä valinta.. Budjetti kyllä paukkuu pahasti, mutta niinhän se aina.  :grin:

Ei kannatta, hobbywing on parempi, käy kylmempänä ja on kestävämpi. Jenkeissä tekinillä on hyvä takuu palvelu, mutta mitä olen kuullut tikkurilan varikolta suomessa tilanne ei välttämättä ole yhtä hyvä...

207
Kenties tonne mahtu ihan hyvin jopa kymmenen autoa, mutta sun erässä töniminen ja törmäily oli omaa luokkaansa.

Etenkin kierroksella hitaammat voisivat tehdä kunnolla tilaa kun nopeampi tulee ohi. Itse onnistuin päästämään nopeampia aika kauniisti ohi.

Tuomarointi on varmaan tiukempaa ja ongelma hoituu sillä.

T: Ryllääjä

Kolmas finaalikierros se mun mielestä oli kun kuvaaja kampes lauteille sinne oikeaan reunaan ja kysyi multa onks tää D-finaali.

Tosiaan hauska rata, mut kymmenelle autolle ehkä vähän ahdas.

208
Kiitokset hienoista kisoista!
Tästä on hyvä lähteä ensi kerralla ajamaan Turangon ohi...

209
Mahtoko samalla tippua kaksi rahtikonetta maahan äijän akkutilauksen takia? Funtsaa jos huonolaatuisista LIPOista on siirtynyt niinku magneettisesti kamala virtamäärä koneen rakenteisiin ja sit se menee ihan mukkelis-makkelis...

Hienosti tuli hobbykingistä 2kpl lipoakkuja, kymmenen päivää tilauksesta oli akut kotipostissa. Nyt voi taas ajaa ilman latailutaukoja.

210
Joku edes tarttui tähän -eli pieni provo toimi ;-)

"Erityismaininnat myös niille laiskoille ********, jotka eivät viitsineet osallistua yhteisen edun mukaiseen hommaan."

Huoh......

J

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15