Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 56
121
Mitenkäs pitoaineiden kanssa? Ajetaanko kuivana vai ei?
Rata saatiin tänään "kuosiin" mutta pidosta on vielä turha puhua, likaa oli paljon ja siten myös todella liukasta.

Päätös pitoaineen käytöstä tehdään huomisen treenin jälkeen. Tänään rata vielä putsataan ja taiotaan pitoa pintaan  :wink:

122
Joo'o rataa on oltu rakentamassa ja tänäänkin mennään vielä viimeistelemään...

Perjantai on varattu kokonaan treenaamiseen, eli messujen aukioloaikojen puitteissa klo 10-18. Lippuja saa perjantaina messukeskuksen pohjoiselta sisäänkäynniltä, joka on siis lähinnä pysäköintikeskusta. Lippuja on joku antamassa alla olevina kellonaikoina aina vain noin 10 min. kerrallaan, eli esim klo 10-10:10. Ja lipun saa kun kainalossa on RC-ajokalusto.

Lippuja ovella klo 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17

Lauantaina ja sunnuntaina on joku jakamassa lippuja 8:45-9:05, eli ole paikalla tai muutoin joudut ostamaan lipun tai järjestelmään jonkun tuomaan lipun ovelle.

123
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 24.04.12 - klo: 15.58 »
FHSS-2 on nimenomaan nopea lähetystekniikka. Ei kannata kuvailla "hitaammalla" vaikka se saattaisi ollakkin hieman hitaampi kuin ihan uusin.
:shocked: No miten se pitää sanoa jos on MT-4:n tekniikkaa hitaampi - vähemmän nopea?

124
Oonko puusilmä kun en löydä tämän hetken sarjatilannetta mistään?

Jyskälän tulossäikeessä oli taulukot Turun kisan jälkeen...

125
No ei se mitää pilalla ole! Valitettavasti, en kerennyt hätiin, kun kasaa alettiin ajamaan, muiden puutteeliisten ohjeiden mukaisesti.

No tämän kanssa on elettävä n. 1m menetettiin radan syvyydestä, yritetään kompensoida leveydessä.
Onhan toi kyllä aika arsesta...

Jollain aikajänteellä toi kasa vissiin katoaa, mutta onko mitään tietoa milloin?

127
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2012 - 27.-29.4.
« : 13.04.12 - klo: 14.06 »
Miten tuo nyt virallisesti menee? Kumpi luokka ajetaan kumpana päivänä kun täällä on luokat päinvastoin kuin kilpailukutsussa?  :wink:
Hyvä huomio, korjattu ensimmäiseen viestiin.

Eli Lauantaina M4-10 ja SC-10 ja sunnuntaina M2-10

128
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2012 - 27.-29.4.
« : 13.04.12 - klo: 13.33 »
Kaikille jotka tulevat ajamaan Model-Expoon pe ja/ tai kisaamaan la-su tarjotaan ilmainen sisäänpääsy. Ilmoittautuneet kilpailijat saavat liput automaattisesti, mahdollisista alaikäisien kilpailijoiden huoltajasta tulee laittaa ilmoittautumiskaavakkeen lisätietoihin maininta tai YV:llä allekirjoittaneelle erikseen.

Mikäli olet tulossa ajamaan Model-Expoon vain perjantaina käy silti ilmoittautumassa kilpailukutsun kaavakkeella ja laita kommenttikenttään info "vain perjantai".

Linkki ilmoittautumiskaavakkeeseen

Lippuja toimitetaan ainakin Tikkurilassa messuja edeltävällä viikolla ja kauempaa tuleville toimitus paikanpäällä, tästä ohjeet lähempänä.

129
Eihän niitä viikonloppuja ole määräänsä enempää, mutta SC aikataulun laatijat ovat onnistuneet lyömään jokaisen kisansa päällekkäin jo kalenterissa olevan SM tai MM tai kansallisen kisan kanssa.

Ainakin 16.6. osalta veikkaisin päällekkäisyyttä useammankin henkilön osalta. Mahdollisesti muissakin kohdissa.
Ei ole ei, eikä päällekäisyyksiä pysty millään välttämään. Nyt kuitenkin on ilmeisen hyvin vältetty ainakin muut krossiluokat.

130
Lainaus
Renkaat
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Eikö tuo nykyinen ole ihan kelvollinen sääntö tälle kaudelle? Kaivellaan sitten tämän kesän jälkeen kokemusten perusteella lisää pykäliä jos tarvetta on.

131
Miten tuo pitoaineen käyttö? Onko WJ-säännöistä poiketen sallittu vai mennäänkö au naturel?
Tähän ei valitettavasti voida antaa lopullista päätöstä ennen kuin olemme päässeet ajamaan uuden hallin uudella lattialla.

Mutta ~90% todennäköisyydellä ajetaan kuivana - siihen ainakin pyritään.

132
Koitetaan kuitenkin vähän virallisempaan suuntaan, tuskin siitä kellekkään on haittaa että on ilmotettut mitat? kaikki sarjavalmisteiset autot menee kyllä noihin mittoihin. 

kaikki ei aja sarjavalmisteisella autolla ;) 

Kyllä me mittalaitteet tehään, jos niitä tarvitaan.  ylilyönnit kyllä huomaa helposti.
Koittaminen on yksi asia ja tekeminen on toinen  :wink:

Jos säännöt sanoo mittoja silloin kyllä pitää olla katsastajalle työkalut valmiina.

Itse yhdyn täysin Nicken mielipiteeseen. Onko tosiaan tarve, tässä vaiheessa, tehdä kisajärjestäjän hommia hankalammaksi - nimen omaan kisajärjestäjän? Nämä kisat olisi huomattavasti mukavampi järjestää kun tietäisi, että pienempi porukka riittää.

Toisaalta kaksi talvea on menty ilmeisen hyvällä menestyksellä nykyisillä säännöillä. Onko kilpailijoiden kannaltakaan tarvetta tarkentaa sääntöjä - onko kisapiireissä pyörinyt porsaanreikien kaivajia?

133
Kun tuossa kalenterissa on WJ:kin niin laittaisitko myös sarakkeen SC Summer Cupille

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2012 #1 La 26.5 Vantaa
SC Summer Cup 2012 #2 La 16.6 Tammisaari
SC Summer Cup 2012 #3 La 28.7 Turku
SC Summer Cup 2012 #4 La 4.8 Jyväskylä
Korrikunkku La 25.8 Vaasa

134
Mikäs Hokella ny o  :shocked:

Tottakai paikallisilla on aina kotikenttäetu. Juu olishan se hienoo, että kaikki ajaisi uudella radalla, mutta eihän toi toteudu käytännössä oikein missään.

Kyllä sä Hoke saat ottaa kotikenttäetua itsellesi jo seuraavissa kisoissa kun rakennetaan rata messukeskukseen - aivan kuten viimevuonnakin, saat hinkata rataa koko perjantain :wink:

135
PS. Ajataanko Vantaan kisa sähköradalla vai polttisradalla?
Sähkö

136
Korrikunkku kisan ajankohta on hiukan kehno. Kahtena edellisenä viikonloppuna on maastosarjan kisat Vantaalla ja Oulussa. Oulun kisa on myös PM. Kolme viikonloppua peräkkäin on varmasti monelle liikaa.

Olisiko mahdollista edes harkita jotain muuta ajankohtaa? Mielestäni korrikunkku kisa voi olla aiemminkin, vaikka SC Summer Cup olisi vielä kesken.

137
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 29.03.12 - klo: 00.57 »
Kotka vetäytyy kesäsarjan järjestelyistä.
Ei vaan ole riittävästi porukkaa isojen ajojen järjestämiseen  :cry:

Jonkinlainen pienempi kerhokisa pyritään kuitenkin järjestämään
Jos rata löytyy ja haluja järjestää kisa, kannattaa kysyä naapureilta apua  :wink:

138
Nelkulla ei oikein saanut hyötyjä irti 10,5t koneella. Tehoa oli vaan liian vähän. Kaasua ei tarvinnut säädellä yhtään. On/off asennot kaasussa riitti. Endurancessa pärjää kevyt auto, joka kestää.
Kyllä sai ja ei todellakaan ajettu on/ off...

139
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 21.03.12 - klo: 15.15 »
Olisiko ideaa koittaa saada "Large Scale Finland" osasto, jossa olisi muitakin 1/4 - 1/6 autoja? Kuinka suuri tämmöinen osasto pitäisi olla?

140
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 21.03.12 - klo: 13.45 »
Tai joku ottaa pallon haltuun ja sopii suoraan järjestäjän kanssa omasta riittävän isosta osastosa, vaikka sitten PKSRCA:n viereen <-> synergiaa.

Ronald Linberg on messujen järjestäjä ja hänen, tai messujen yleensäkin, yhteystiedot löytyy täältä

Nyt on hyvä aika olla yhteydessä, sillä pohjakartta on tekeillä...

141
Siksi kysyin, kun mielestäni pituussuntainen painojakauma ei ole yksiselitteinen ja sikäli tartuin tuohon "optimi" sanavalintaan.

Jos ajatellaan vaikka pelkästään etenemistä, kiihtyvyyttä, niin pidon parantuessa optimipainojakauma on taaempana ja taas huonolla pidolla edempänä. Toki painojakaumaan vaikuttaa monta muutakin asiaa, kääntyvyys, ilmakäytös hypyissä, jne, jne

142
Joo, on keskidiffi jota ei tulla laittamaan lukkoon. Mun mielestä näitten tehdasvalmisteisien nelivetokrossien ongelma on väärä painonjakauma auton pituusakselin suunnassa mikä tekee ne niin puskeviksi ja sitä myöten lähdetään sitten lukitsemaan keskaria että sitä sais paremmaks. Puskemiseen on mun mielestä selkee syy; pidon puute eturenkailla. Se hoituu oikeanlaisella painonjakaumalla mikä tässä mun rakennelmassa on jo todella lähellä (1 prosentin päässä) optimia.
Näin alkuun, että jälleen olet hienon laitteen rakentanut ja taas onkin saanut mielenkiinnolla seurata projektin etenemistä.

Sitten asiaan, mikä on optimi painojakauma pituussuunnassa?

143
Millos on seuraava kisa   :roll:
Tuskin tänä keväänä enää Tikkurilassa, mutta sen voin luvata, että endurancekisa ajetaan tänä vuonna uudelleen  :wink:

12 vai 24 h, sisällä vai ulkona? Ulkona kisaan tulisi mukaan monta uutta mielenkiintoista muuttujaa, sää, lämpötila, valaistus, renkaiden kuluminen, jne, jne Montakohan kuskia mahtuisi Vantaan Vauhtikeskuksen korokkeelle...

144
Hello,

Mukava kuulla kisojen olleen hyvät. Nyt ehdotankin seuraavaa: otetaan yhtenä torstaina samanlainen kisailta kolme tuntisena, mutta kokeillaanko kaikesta huolimatta seuraavaa:

1 AUTO/ TEAM. Mikäli se hajoaa, niin se korjataan ja sillä selvä. Akunvaihtoon varataan sopivan pituinen aika ja uskotaan ihmisten rehellisyyden riittävän: eli sovittu aika kellotetaan itse.
Muuten ihan oiva ajatus, mutta onko reilua varata rata kolmeksi tunniksi pois muiden käytöstä? x kpl 5 min lähtöjä on ihan ok, koska välissä on yleensä reilusti muilla aikaa ajella.

Jos haluatte järjestää 3 h kisan niin ehdottaisin, että se ajettaisiin esim. sunnuntaina tai jonain muuna ei virallisena aukiolo päivänä.

Edit: Ja jatkospekulaatio 3 h kisasta johonkin muualle kuin tähän Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance lopputuloksia käsittelävään ketjuun.

145
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 19.03.12 - klo: 13.46 »
Oishan aloittajakin voinut vaikka edes kuvan postata viestiinsä...



Juttua täällä

Eli MT-4:sen alapuolelle sijoittuva 3-kanavainen perussoitin, hitaammalla lähetystekniikalla (FHSS-2), mutta varmasti soiva peli perusharrastamiseen.

Lisää Sanwan sivuilla -> klik

146
Onko joku jo ehtinyt tehdä johtopäätöksiä ennen kisaa käynnissä olleista spekulaatioista eri vetotavan, kevyt/raskas auto ym. näkökulmien suhteen?
Kisa voitettiin Durangon nelkulla, kakkoseksi tultiin Kyoshon(?) tuupilla ja kolmanneksi taas nelkulla.

Me vaihdettiin autoa (akkua) 10 - 15 min välein, normaalisti n. 13 min. Varikolta kuultuna tuupit vaihtoi n. 20 min välein. En tiedä oliko yhtään tiimiä liikkeellä yhdellä autolla. Uskoisin, että valtaosa ajoi kahdella autolla ja akun loputtua ponderi vain autosta toiseen.

147
ISO, siis todella ISO kiitos Nickelle.

Nicke teki ison työn kisan eteen ja kaikki sujui esimerkillisen hyvin. Toki kuten Nicke itsekin kirjoitti joissain asiossa on hiottavaa, mutta ne oli pikkujuttuja.

Aivan mahtava päivä ja tätä tahtoo lisää. Voisi kuvitella, että omien ajovuorojen välissä voisi levätä ja rauhoittua, mutta psknmarjat - ajaessa sai levätä kun ei tarvinu keskittyä muuhun kuin radan kiertämiseen  :grin:

Pitänee varmaan ottaa omaan piikkiin välillä vähän turhan isoksikin venynyt ero kärkitiimiin. Kaksi kertaa laitoin ponderin huonosti paikoilleen ja toisella kerralla se irtosi kokonaan, toisella kerralla pikainen kierto varikon kautta riitti paikkaamaan tilanteen. Lisäksi vielä kerran jätin laittamatta etukardaanin paikoilleen. Näiden lisäksi ylimääräistä hämmenystä herätti toisen auton sähköjen, lähinnä radioiden mykkyys, joka sitten vain katosi eikä kiusannut tämän jälkeen.

Vähän liian pitkään spektaakkelistit sai ajella ilman ongelmia, tai siltä se ainakin näytti. "Onneksi" heillekin niitä tuli niin saatiin hiukan välimatkaa takaisin ja loppuviimein päästiin kärkeen, tais olla viimeinen tunti menossa.

Kiitos vielä kaikille kilpakumppaneille mukavasta ja erilaisesta kilpailupäivästä.

148
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 14.03.12 - klo: 19.59 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.
Aiheesta oli jo edellisellä sivulla, kuten myös jos haluaa keraamisen painelaakerin niin xrayn sopii suoraan.

xrayn jousiteräksinen lukkorengas, osanro: 966080
keraaminen painelaakeri, osanro: 930238


Yllättävän edukas toi keraaminen painelaakeri: $ 30 amainissa. :D

Tuo on jo pelkästään hyvä syy ajaa öljydiffillä..
Ja tuo ratasdiffi on lähes saman hintainen ton pelkän painelaakerin kanssa - eli siis yllättävän edullinen...

149
Kiitos kaikille, päivä oli oikein mukava. Iso kiitos myös Nickelle joka hienosti otti uuden kierroslaskentasoftan haltuun ja hoiti kisat esimerkillisen hyvin. Uusi softa on tarkoitus valjastaa kaikille radoille, kaikkiin koneisiin ja toivottavasti saisimme lisää innokkaita harrastajia opettelemaan kierroslaskennan saloja.

Omat kisat meni enemmänkin oman junnun valmentamiseen, mikä olikin yllättävän rankkaa. Herra on niiiin itsekriittinen, että ei millään meinaa uskoa, että näin "ekoiksi kisoiksi" tulos oli todella hyvä. Kyllä se jo sitten kotona illalla alkoi itsekin tuumata, että taisi ne kisat ehkä ihan kivasti mennä kun on niin vähän ajanutkin... Junnupalkinto oli myös erittäin mieleinen.

Tikkurilan sisäkausi on nyt sitten krossin osalta enduransekisaa vaille pulkassa ja omasta puolesta kiitos kaikille osallisille.

Vielä järjestetään WJ messukeskuksessa Model-Expon yhteydessä, mikä onkin sisäkrossin talvikauden huipentuma mahtavissa puitteissa _oikeasti_ suuren yleisön edessä - kaikki ehdottomasti mukaan kisaamaan ison maailman tyyliin.

WJ jälkeen sitten tähtäillään ulos ja Vantaan Vauhtikeskukseen. Tavoitteena olisi ajaa ainakin parit kertsikisat kesän aikana, yhdet heti keväällä kun rata on ajokunnossa ja toiset sitten ennen maastosarjan osakilpailua lämmitelykisana.

150
Perus kaavio on huomattavasti oikeudenmukaisempi.
Jos siinä yhdessä ainoassa alkuerässä onnistuu joku rupeltamaan vaikkapa kärkiauton tai kenet tahansa niin onpas kiva starttailla kaikki finaalit letkan hänniltä.
Ei palvele oikeastaan ketään kovin rehdisti.
Aina kun on ajettu "pelkkiä finaaleita" on ajettu yksi ae joka ratkaisee ekan finaalin lähtöjärjestyksen. Tämän jälkeen loppujen finaaleiden lähtöjärjestys on määräytynyt aina edellisen finaalituloksen mukaan. Eli kaikkia finaaleita ei ole lähdetty samassa järjestyksessä sen yhden ae tuloksen mukaan.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 56