Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 56
151
Oma ohdotus. 2wd ja 4wd erikseen, 1 harjoitus, 3 ae joista 2 lasketaan ja pisteytetään, 4 finaalia joista 3 lasketaan.
Toihan on ihan kelpo ns. virallinen tapa, mutta haluatko todella taistella 3 ae vain määrittääksesi lähtöruudun finaaleihin?

Eli siis jos laitetaan luokat yhteen kuskeja on 15 (pari peruutusta) ja nämä on sitten laitettava kahteen ryhmään harjoituksia ja alkueriä varten, joiden jälkeen ajetaan A ja B finaalit.

Jos taas ajetaan luokat erikseen, tuuppi ja nelkku, niin molemmat ajavat harjoitukset, yhden ae ja loput lähdöt finaaleina.

152

Riittääkö nuo SC autojen määrät että vajaavedot(10) ja ylivedot(7) ajais omissa luokissaan?

Toivotaan että ajavat omissa erissään.
Toivossa on hyvä elää sano...

Mutta joo pari peruutusta tullut SC autoilijoiden keskuudesta, joten lienee mielekkäintä yhdistää luokat. Toki tässä kohtaa voidaan kuunnella toiveita. Yhdessä tarkoittaisi alkueriä + finaalit, ts. normi kaavio. Erikseen tarkoittaisi yhtä alkuerää ja loput ajot finaaleina.

Kerro mielipiteesi yhdessä/ erikseen

153
Yleinen keskustelu / Model-Expo 2012 - 27.-29.4.
« : 07.03.12 - klo: 15.03 »
Niin se kevät vaan lähestyy ja sitä myötä 27.-29.4.2012 myös Model-Expo.

http://www.model-expo.com/

Myös tänä vuonna on PKSRCA edustettuna ja meillä on jälleen myös kunnia järjestää messujen vetonaula Winter Jumps -sarjan päätöskilpailut (ainakin näin meidän mielestä  :wink: ).

Kilpailussa ajetaan lauantaina  M4-10 ja SC-10 ja sunnuntaina M2-10. Aikataulu on jälleen tiukka johtuen messukeskuksen aukioloajoista, eli kilpailut tulee viedä kokonaisuudessaan läpi klo 9-18. Mikäli osallistujamäärät antavat myöden otetaan kisaan mukaan myös SC -autot.

Tänävuonna radalle on alustavasti varattu 22 x 22 m, mikä on likimain vastaava alue kuin ennenkin. Alue rajautuu tosin kolmeen käytävään, eli yleisöä mahtuu enemmän seuraamaan ajoja. Nyt kuitenkin meille on lisäksi luvassa reilusti varikkotilaa radan yhteyteen. Näiden lisäksi saamme toisen n. 6 x 6 m rata-alueen, missä PKSRCA ja myös kauppiaat voivat ajatuttaa asiakkaita.

Laittakaahan viikonloppu kalenteriin ja varautukaa matkustamaan kohti Helsingin Pasilaa.

Edit: La M4-10 + SC ja su M2-10

154
Tarkoitin tietenkin, että paikalla olisi ”kaikki” maahantuojat esittelemässä tulevan kauden uutuuksia. Juuri kuten kirjoitit keväällä esillä olisi ulkokauden tuotteita ja syksyllä sisäkauden.

Ja ehkä joskus tämä tapahtuma on RC-autoilijoiden ”model expo” missä esitellään aidosti tulevia uutuuksia ja kaikkea alaan liittyvää. Paikalla voisi olla myös muiden seurojen edustajia jne, jne

155
Hyvä tapahtuma, porukkaa tuntui olevan yllättävän paljon ottaen huomioon markkinoinnin määrän. Ehdottomasti uudelleen ja ehkä jopa jo syksyllä ulkokauden jälkeen, ennen sisäkautta. Vielä kun saisimme enemmän kauppiaat mukaan niin pian meillä olisi ihan oikeat pienoisautoilumessut. No pienestä kaikki on alkanut ja tällä tapahtumalla on jo oikea suunta.

Samille (SS) suuri kiitos tapahtuman järjestämisestä.

156
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.02.12 - klo: 11.28 »
Mikko: Olethan tietoinen, että ProLine julkaisi juuri Bulldog-korit 210:aan ja 410:aan?
http://www.redrc.net/2012/02/pro-line-2012-bulldog-for-dex410-dex210/
Noi on jo niin rumia, että niiden on oltava taidetta  :tongue:

157
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.02.12 - klo: 09.27 »
Korivaihtoehto...



Valmistajan nettisivut, josta löytyy lisää tuotteita ja kuvia: http://www.bugleboyracing.com/index.php?pageid=1

Lisää kuvia ja juttua ooplen keskustelusäikeessä, linkki

Ajattelin tilata itselleni korit tuuppiin ja nelkkuun jos haluat osallistua tilaukseen ja jakaa postikuluja ole yhteydessä YV:llä

158
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 23.02.12 - klo: 09.21 »
Erilainen vaihtoehto dexiin



Lisää kuvia ja muita tuotteita: http://www.bugleboyracing.com/index.php?pageid=1

Ja samasta korista löytyy ehkä jopa parempia kuvia ooplen keskustelusäikeestä, linkki



Samalta jantterilta löytyy korit myös DEX210 ja losin 22. Durangon koreihin on myös ammeet jos haluaa suojata pohjalevyä.

Ajattelin tilata itselleni korit nelkkuun ja tuuppiin, jos jotakuta kiinnostaa osallistua tilaukseen ja säästää postikuluissa niin laita YV

159
Toivoisin,että pääsisin,mutta en usko =P
Mutta kaikki on mahdollista,joten lets hope ;)

Edit:jos tarpeeksi porukkaa olisi tulossa+siellä olisi paikka missä ajella mini revolla,niin nappaan junan ja tulen ;3
Porukkaa tulee ja ajopaikka mini revolle löytyy, eli ei muuta kuin lippuja varailemaan  :wink:

160
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
« : 22.02.12 - klo: 11.26 »
Ok! Onko siellä yhtään kiinnostunutta M8e porukkaa jotka haluais alkaa miettimään kisaa näille kevään aikana?
Vapaat viikonloput on aikalailla kortilla, kun ottahuomioon, että tila poistuu käytöstä huhtikuun lopppuun mennessä. Mutta jos sopiva päivä kalenterista löytyy ja kisalle piällysmies ja kierrostenlaskija niin rata on käytettävissä M8e kisoja varten.

161
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.02.12 - klo: 11.00 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.
Aiheesta oli jo edellisellä sivulla, kuten myös jos haluaa keraamisen painelaakerin niin xrayn sopii suoraan.

xrayn jousiteräksinen lukkorengas, osanro: 966080
keraaminen painelaakeri, osanro: 930238

162
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 21.02.12 - klo: 08.47 »
Pienenä nyassina, kuvassa clipsi on laitettu terävät reunat alas- eli prikkaa vasten. Tämä syö prikan aika nopeasti ja diffin välykset kasvaa ja alkaa jumittamaan.
Jep ja lukkoprikat yleisestikin pitää aina laittaa terävä reuna "ulospäin". Mikäli kannas/ ura on pieni, lukkoprikan reuna on kovin pyöreä ja voima suuri on erittäin todennäköistä, että prikka irtoaa. Tämä on havaittavissa esim. kuuladiffissä painelaakeria pitävässä lukkoprikassa.

163
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 20.02.12 - klo: 13.29 »
Vakaaja on vaihteeksi irti ja nyt koikeilussa on durangon oma ratasdiffi.

Ajossa tonnisilla öljyillä diffi tuntuu varsin hyvältä, merkittävää eroa kuuladiffiin ei tunnu oleva. Heikommalla pidolla saattaisi jopa löysempi öljy olla paikallaan.

Itse diffistä sen verran, että kasauksessa kannattaa olla varovainen. Muoviset kuoret saa erittäin helposti rikottua. Pitkähköt kannen ruuvit ovat tiukahkot ja siten täysin tunnottomat milloin kansi on kireällä. Tästä seuraa se, että kannessa olevat ruuvien senkkaukset saa rikki. Ruuvit ovat aivan kannen reunalla ja kannas varsin ohut. Lisäksi kun ruuvit menevät ylikireälle kannas puskee kotelon (rattaan) soikeaksi ja siten muutoinkin varsin tiukka välys muuttuu ahdistuksesksi peräkotelossa.

Tuli myös punnittua molemmat diffit ja ehkä jopa yllättäen ratasdiffi oli kevyempi 32 vs 39 g.



Tässä ohje diffin kasaukseen, kuten ohjeessa neuvotaan kannattaa alkuperäisten x-tiivisteiden sijaan käyttää 1/8 krossarin iskarin tiivisteitä (TD330099). Itsellä nyt alkuperäiset ja peräkotelon tuorevoitelu toimii   :laugh:

Edit: Niin ja vielä jäi mainitsematta, että kasauksen jälkeen uutena diffi tuntui varsin rouhealta. Mutta jo akullisen jälkeen diffi oli ajautunut sisään, eikä tuntunut ollenkaan kankealta.

Niin ja kokeilin myös autoa keskimoottorisena kolmella rattaalla ja tuli todettua, että tätä setuppia varten tarvitaan enemmän pitoa. Peräpito katosi hyvin pitkälti kokonaan, joten palautin neljännen rattaan takaisin.

164
En uso, tai sit on jotain muuttunu viimeaikoina säädinsoftissa, että mystisesti saadaan tehoa enemmän ja hyötysuhdekin paremmaksi...

Jep, kyllä se näin vaan on... Ei siinä mitään mystiikkaa tosin ole, moottorin ajoitusta vaan muutetaan tilanteeseen sopivaksi.
Mjoo'o näinhän se on, ennakkoa lisätään/ muutetaan tarpeen mukaan, mutta tähän asti olen ymmärtänyt ja mitä aiheesta jostain joskus jotain lukenut niin kyllä dynaamisella ennakolla on lisätty koneen lämpöjä ja nimen omaan pitää olla tarkkana kuinka ennakoita (+välityksiä) säätelee ettei polta konetta.

Ehkä nämä uusimmat softat on sitten vaan parantunut ja nykyään saadaan tehoa ulos paremmalla hyötysuhteella kuin vuosi/ pari sitten...

165
Ku on dynaamiset ennakot käytös niin kone käy viileempänä ja bonuksena menee vielä lujempaa :)
wtf  :shocked:

En uso, tai sit on jotain muuttunu viimeaikoina säädinsoftissa, että mystisesti saadaan tehoa enemmän ja hyötysuhdekin paremmaksi...

166
Aivan yhtä sekasin se on silti.
Ite oot...

167
Tänävuonnahan pisteet lasketaan tyylillä 4/5 (vaikka hieman anteeksiantavampi ja rennompi olisikin 3/5) niin eihän todellista tilannetta voi olla kuin vasta lopussa.

Jos laskettais 3/5 niin sitten vois neljännen kisan kohdalla tiputtaa jo se heikoin veke niin sillon olis realistisempi tilanne...
Mutta tuolta jos tiputtaa huonoimman nyt pois niin eihän se ole yhtään sen realistisempi kuin kaikki yhteen laskettunakaan.
Tietenkin sarjan tilanne on todellisempi kun se huonoin jätetään heti pois, jo 2. kisan jälkeen. Ei se tietenkään ole lopullinen tilanne, mutta kuvaa paremmin sen hetkisiä asetelmia, jotka siis muuttuu jokaisen kisan jälkeen...

Jos kaikki olisi ajanut kaikki kilpailut silloin voisi laskea kaikki yhteen, mutta juurikin kun lasketaan 4/ 5 ja toiset on jättänyt yhden kisan väliin pitää se huonoin tiputtaa jo pois niin kaikki on samalla viivalla sarjataulukossa...

168
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 16.02.12 - klo: 10.03 »
Katselimpa vähän päivämääriä aikani kuluksi:


17.5 Helatorstai ei päälekkäisyyksiä
26.5 Päälekkäisyys: TP10 ja TS10
16.6 Päälekkäisyys: kansallinen GT8 ja LS-5
28.7 Päälekkäisyys: WC Hollanti
4.8   Päällekkäisyys: TP10
25.8 Päällekkäisyys: TP10

ihan noin montaa kisaa ei tarvis olla edes. 4 varmaan riittäs?
Neljä varmaan riittäisi joo, mutta pitääkö aina mennä samalla kaavalla kun muissakin...

Ite ajattelisin, että "sarjassa" voisi olla paljon kisoja joista sitten lasketaan yhteispisteisiin x määrä. Eli sarjaan kuuluisi vaikka yksi kisa kaikkien seurojen kertsikisoista. Sarjan lisäksi olisi yksi kisa ns. "mestaruuskisa" eli SC kesämestaruus ratkaistaisiin yhdessä kisassa. Toki sarjalla olisi myös oma mestarinsa. Mestaruuskisaa voisi perustella vaikka sillä, että "virallisia" SM -sarjoja on useita ja viikonloppuja rajallinen määrä. Tällä tarkoitan sitä, että varsin moni ajaa jotain muuta luokkaa ja haluaa kiertää ko. luokan sarjan, ehkä jonkin toisenkin. Vielä jos lisätään yksi mielenkiintoinen SC -sarja onkin kesän kaikki viikonloput buukattu pienoisautoilulle.

Ne jotka ajavat ainoastaan SC sarjaa tai muuten vaan on mahdollisuus viettää joka viikonloppu RC autojen parissa voi kiertää vaikka koko sarjan. Sitten ne jotka pääsevät vain toisinaan mukaan voisi buukata ainakin sen mestaruuskisaviikonlopun SC -autoiluun. Uskoisin, että näin saataisiin myös yhdet isot SC kapinat aikaiseksi.

169
Liitteenä sarjatulokset!
Kiitos. Olisipa hienoa, jos seuraavassa versiossa olisi huonoin tulos huomioimatta. Eli näkyisi todellinen sarjatilanne.

Mutta kiva nähdä pisteet näinkin.

170
Mutta takaisin kisa aiheeseen. Onko akkujen latausvirtoja rajoitettu? Entä telemetrian käyttöä?
Miksi latausvirtoja pitäisi rajoittaa? Jokainen saa aivan vapaasti pilata akkunsa vaikka 10C virroilla jos virtalähteessä potku riittää...

Telemetrian, radiopuhelimien, skypen ja huumorin käyttö sallittu...

171
Yleinen keskustelu / Vs: kynäruisku.
« : 09.02.12 - klo: 11.19 »
Näitä koreja maalatessa maalia kuluu niin vähän, että suosittelisin yläsäiliöllistä. Joku ammattilainen osannee perustella paremminkin.

Itellä on tuommoinen iwata hp-c ja olen tykännyt.


172
Säännöissä ei suoraan sanota, montako akkua saa autossa olla kyydissä. Kahdella akulla rinnan tulee ajoaikaa tuupilla reilusti yli puoli tuntia... Nelkullakin jo hetken ajelisi. Akkuteline tai kiinnikkeet pitäisi vaan tehdä. Painon lisäys voi olla kevyelle autolle ongelma.
Kilpailukutsun säikeessä on tarkennuksia sääntöihin ja tämäkin asia sieltä selviää.

Sääntötarkennuksia

- Akkuja saa olla rajaton määrä. Akun nimellisjännite max 7,4 V (2sXp)
2s Xp -> kennoja saa olla rinnan X-määrä  :wink:

173

Hyvin suunniteltu kisa olisi tasapuolinen useille erilaisille autoille. Tai sitten ajetaan eri sarjoja.

Gooskin vaan vastailee vaikka ei tajua mihin vastailee.. Sä olet loistava...
Ja kuka sanoo, että tämä kisa olisi SUUNNITELTU tasapuoliseksi eri autoille, tai haluttaisiin eri sarjaoja???

Jos olisimme halunneet mielipiteitä tai ideoita tämän kisan järjestämiseen olisimme saattaneet kysyä niitä ENNEN kisakutsun julkaisemista.

Mutta kun nyt on ajatus, että säännöt ovat varsin vapaat auton suhteen ja näiltä osin kisaajat saavat itse päättää millä kokoonpanolla lähtevät 6 tuntia työntämään. Kuten jo kauan sitten kirjoitin vetotavoissa molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja vieläpä eri valmistajien toteutuksista löytyy eroja.

Varmasti LUOTETTAVIN alusta olisi M8 krossarista väännetty SC auto, mutta jokainen arvaa, että sellaisen möhkön liikuttaminen 10.5 koneella saattaa olla melko verkkaista.

Onko teillä käynyt edes mielessä ajatus, että losista ottaisi etuvedon pois?

174

Moi, onko kellään kokemusta näistä akuista? 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17266__Turnigy_nano_tech_5100mah_2S2P_65_135C_Hardcase_Lipo_Saddle_Pack.html
Kaksi kappaletta tuli viimeksi joista toisen akun toinen puolikas oli 0 V. Tyhmänä en ollut tarkkaan tutustunut HK:n lipojen takuuehtoihin ja menin kokeilemaan akun elvytystä, mikä osin onnistuikin. Sain akun ladattua, mutta ekalla ajokerralla sitten pullistui voimakkaasti ja oli siten entinen...

Toinen akuista toimii ja potkii hienosti, eli varauksella voinen suositella, hinta on ainakin edullinen. Ja muillekin tiedoksi, että kun saatte akkuja HK:sta niin mitatkaa heti kennojen jännitteet ja jos joku on 0 V niin heti palautetta jolloin on mahdolista saada takuuna uusi.

175
Joko on päätetty millä renkaalla Model Expossa ajetaan?
Hyvin todennäköisesti mini pinnillä. Messukeskuksen uuden hallin lattia näytti olevan jollain aineella sileäksi käsiteltyä betonia ja edellisvuosien tapaan ajettanee paljaalla pinnalla. Mikään ei tosin tässä vaiheesa ole vielä kiveen hakattu, joten odotelkaa kutsua, jossa asia viimeistään selviää. Onhan tässä välissä vielä Jyväskylän kisakin.

176
Arvon Bigbear ja mamylly: voitte nyt ihan oikeasti lopettaa. Sääntöjä EI VARMASTI TULLA MUUTTAMAAN MILLÄÄN MUOTOA jonkun auton takia. (PISTE)

Juuri näin: vastaus on saatu. Emme halua näemmä uusia harrastajia mukaan sotkemaan Tikkurilan sisäpiiriä joten mennään tällä.

Ps. En osallistu.
:shocked:  :undecided:  :huh:

Siis nyt ihan oikeasti!!! Mielessä olisi paljon foorumin sääntöjen vastaista tekstiä, mutta en viitsi lukita omaa tunnusta.

Onko kisajärjestäjien kunnioitus todella tällä tasolla, eikö ihan oikeasti voi joko osallistu tai olla osallistumatta ilman jumalatonta vääntämistä ja itkua kun oma tai kaverin auto ei ole ainakaan paperilla se paras vaihtoehto? Onko kukaan edes kokeillut losia 10.5 koneella?

177
Arvon Bigbear ja mamylly: voitte nyt ihan oikeasti lopettaa. Sääntöjä EI VARMASTI TULLA MUUTTAMAAN MILLÄÄN MUOTOA jonkun auton takia. (PISTE)

178
Pelaajapörssi on loistava idea! :smiley:

Säännöistä sen verran että voisiko porukat hyväksyä edes joskus sen tosiasian että niillä mennään mitä kisajärjestäjä on ilmoittanut. Ei aina voi kaikkea räätälöidä omia tarpeita/autoja varten, ei rataa eikä kisoja.

Kiitos ja olet asian ytimessä, kuten yleensä...

[katsoo taivaan rantaan ja haaveilee]
"Voi kun joskus koittaisi päivä jolloin näin tapahtuisi"
[/herää tähän maailmaan]

179
Mikäli haluamme kuskeja myös muualta mukaan, niin se tuskin onnistuu säännöillä joissa Losi SCTE ei voi kestävyydestään huolimatta pärjätä.

Mietitään siis jokin fiksu tapa jolla ko. auto saadaan samalle tasolle muiden kanssa.

T: Turun kisoissa on 4 WD luokassa ylivoimaisesti eniten ko. mallia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Hei nyt ihan oikeasti - tässä kisassa on säännöt joiden puitteissa saa osallistua! Ei ole 2WD luokkaa, eikä 4WD luokkaa - vetotapa on vapaa. Tottakai eri autoilla on omat hyvät ja huonot puolensa joiden suhteen joutuu tekemään valintoja ja kompromisseja. Pelimiehet ostaa uuden tähän kilpailuun sopivan auton neljän kimppaan ja ajaa sillä - kustannukset ei kuitenkaan ole niin mahdottomat neljälle jaettuna ja kisan jälkeen auton myynti niin kustannukset pienenee edelleen...

180
Todella suuri kiitos esimerkillisen hienosti hoidetuista kilpailuista. Eka kerta sitten 90- luvun kilpailemassa Turussa ja mukavaa oli.

Rata oli pieni ja kapea, mutta hyvä. Sopivan tekninen, mutta silti helposti ajettava. Ennakkoarvioista huolimatta muutama puhdas ohituskin radalla onnistui.

Omat ajelut meni ennakkotoiveiden mukaisesti, vielä pitäisi vaan hiukan löytää lisää vauhtia ja tietenkin sitä varmuutta.

Kaiken kaikkiaan iso kiitos, kiva oli käydä ja tilaisuuden tullen tullaan mielellään uudelleen.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 56