Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kynamies

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12
301
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 07.03.09 - klo: 16.43 »
Mikä tasausliitin LiPoissa yleensä on? Pikkuassoon pitäs saada LiPo, ja ajattelin trakPowerin LiPoa. Onko tuossa Hyperion-liitin vai minkälainen?

302
Sähköautot / Vs: millainen?
« : 07.03.09 - klo: 15.51 »
Auto ja starttipoksi hieman eri asia
Xraytä, Sharkkia tai Assoa kysyjä ei maininnut vaihtoehdoiksi vaikka hyviä autoja ovatkin.
Otin vapauden suositella muitakin autoja

Sharkin heikko kohta on vetoakselit, jotka ovat todella herkkiä hajoamaan. Itselläni on assosta vain hyviä kokemuksia, joten suosittelen sitä. Asson siis saa 200€ Rtr:nä. Kestää kunnon hyppyjä  :evil:  Huonona puolena näissä 1/18 autoissa on suojaamaton voimansiirto (paitsi LRP)

303
Sähköautot / Vs: millainen?
« : 07.03.09 - klo: 14.46 »
Kannattaa sijoittaa 50€ enemmän ja ostaa
Team Associated RC18T
LRP Shark 18 (saatavilla myös monsterimalli)
tai XRAY M18t.
Jos takavetoa haluat, Team Losi Mini-T.
 Jos putjetti on tasan 150€ eikä yhtään yli, osta Mini-T.

Edit: A-tech:in ja Maverickin varaosiensaanti on vähän mitä on. Mini-T ja Asso Rc18 ovat ameriikoissa erittäin suosittuja, joten viriosaa löytyy joka lähtöön.

304
Yleinen keskustelu / Vs: Omituinen radiohäiriö?
« : 06.03.09 - klo: 23.52 »
Kokeiltu on 7s NiMH:llä ja 2s LiPolla. Ei vaikutusta.
offtopic: voiko sidewinderin ''heräämisaikaa'' säätää? Spektrumihan tarvii muutaman sekunnin etsiäkseen vapaan taajuuden, ja tällä hetkellä nopari käynnistyy heti eikä anna vastarille aikaa. Tämän takia joudun käyttämään vastaanottimelle ja servolle erillisiä akkuja. ''Käsisäädölla'' radion avulla tätä ominaisuutta ei ole, mutta castlen ohjelmassa on?

305
Eikös se niin ole, että alle 50€ tilauksista tulli ei ota alvia sun muita? ja hyvässä lykyssä yli 50€ tilauksetkaan ei jää tulliin. Itsekin ajattelin tuon 4300Mah akun tilata. Lipot eivät mitään nopeita ole lataamaan, omassa akussa menee semmoinen 160min :roll:

306
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.03.09 - klo: 15.51 »
Luulisin, että jotain höpötyksiä, kyllähän kaikki lipot voi purkaa, toimivuudesta ei sitten puhuttu mitään :laugh: kyllähän tuolla lukee, että cut-offi kannattis säätää 2,8 volttiin.

307
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 01.03.09 - klo: 12.57 »
No eipä ne lipot nyt paljoo enempää maksa kun noi nimhit. Esim noi zippyt. Tosin vaatii sitten lipo laturin

Joo nuo "kiinan" LiPot on halpaa kuin näkkileipä.
2s 4000mAh (7.4v) saa reilusti alle 15€ kpl.  http://ecpower.com.hk/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=246
Ja hivenen kalliimpaa, tosin jos tuuri käy huudossa niin saa noin kympillä http://cgi.ebay.com.sg/Batteria-4000mAh-15c-7-4V-2S-Lipo-Helicopter-Nuevo-E_W0QQitemZ140293798948QQihZ004QQcategoryZ167691QQcmdZViewItem

En näe mitään järkevää syytä enään ostella NiMh akkuja, ei edes halpoja......

Tuoltahan kannattais tilata, tuolla lukeekin että maailmanlaajuset rahdit ilmaseks, pitääkö paikkaansa? Jos pitää, tuolta lähtis mulle heti muutama lipotin :tongue:

Oliks se niin, että tilaa alle 50€ nii ei jää tulli-sedällekään?

308
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.03.09 - klo: 12.04 »
Juu samaa luokkaa mullakin. Kiitos Jabe!

309
Nopeudensäätimessä on varmasti tehon rajotusmahdollisuus. Hyvät akut on aina mukava ostaa heti, kun ajotaidot kehittyy, tehoa voi lisätä.
Luulen, että laturilla ei voi ladata kuin yhtä. Asiantuntevat korjatkaa, mutta toimisikohan yhtäaikainen lataus, jos ostaisi Y-kaapeleita ja kytkisi akut ''sarjaan''?
LiPojahan ei saa ladata muulla kuin 1C (jos erikseen ei mainita suuremmista latausvirroista), joka tarkoittaa, että 4000mAh akkua aletaan lataamaan 4A, ja LiPo-latauksessa latausvirta laskee sitä mukaa kun akku täyttyy.

LiPo-sack on varmasti hyvä ostos, paloturvallinen suojapussukka LiPolle varmuuden vuoksi, sillä LiPo räjähtää kivasti väärin ladattuna.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gSgjj6NT5U8[/youtube]

Älä kuitenkaan tämän jälkeen ala pelkäämään LiPoja, oikein ladattuna niille ei käy mitään.

Edit: Löyty kiinasta erittäin halpoja lipoja! http://ecpower.com.hk/index.php , tuolta esim http://ecpower.com.hk/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=271
LiPo-akkujen tehoon vaikuttaa suuresti purkuvirta. Akkua ostaessasi, kannattaa katsella vähintään 25C-purkuvirroilla olevia akkuja!

310
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.03.09 - klo: 11.36 »
Nyt (puolen vuoden latailujen jälkeen :laugh: ) alkoi ihmetyttämään LiPoni latausaika. Laitteina Ansmann xBase Deluxe, Hyperion LBA10-balanseri ja MaxAmps 7,4v 4000mAh akku. Lataus kestää yleensä 3 tuntia! Onko tämä normaalia vai pitäisikö kaiken tapahtua nopeammin?

311
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 01.03.09 - klo: 01.37 »
Tossa on hyvä myynti-ilmoitus autosta  :p Ei ole mun auto ... http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1581397 


Ahhahaa, sai hyvät naurut kyllä  :laugh: katsokaa varsinkin se englanninkielinen kännös, joka löytyy kommenteista!

Lainaus
Jos Nissanilla on huono aamu (tämän esiintymistiheys saattaa liittyä jotenkin planeettojen keskinäisiin asemiin), se ilmoittaa tästä päästämällä pitkän korahtavan äänen käynnistäessä. Tämä on kuulemma joku solenoidi. Kumma kyllä se käynnistyy kuitenkin joka kerta – paitsi, jos sataa liikaa

312
Ulkomailta voisi saada halvemmalla, mutta suosi suomalaista :lol: Medasecistä olen tehnyt n.40% RC-hankinnoistani. Minun autossa 4000mAh LiPot kestää noin 20min, ja se on täyskaasurälläystä, mutta arvelisin että savagella ei ihan täyskaasulla kokoaikaa mennä, joten luulisin että akut kestää sen puoli tuntia tai vähän yli. Akkujen täytyy olla identtiset.

Latauskertojen määrä vaihtelee, mutta ainakin LiPoilla se on siinä 500-1000 latausta. LiPot pysyy parempina kuin NiMH:it, sillä LiPo ei kärsi jos sitä ei pura aivan tyhjäksi, päinvastoin ajaminen pitää lopettaa miltei heti kun tehot alkaa laskemaan. Lipojen hyvä puolihan on se, että vaikka akku kuluu/jännite laskee, tehot ei laske läheskään niin rajusti kuin NiMHeillä. Ja NiMH akut olisi suotava purkaa aivan tyhjäksi ennen latausta jotta pysyisi hyvänä.

Muista, että LiPoja ei saa ajaa kovin tyhjäksi! Jos kennon jännite laske alle 3 volttiin, akku voi olla menetetty. Nopeudensäätimestä löytyy varmasti LiPo-cut off toiminto, joka ''haistaa' jännitteen laskun eikä päästä 2-kennoista LiPo-pakkaa alle 6voltin. Tässä kahden akun tapauksessa jännite ei siis laske alle 12voltin.

offtopiccia: täältä löytyy Ansmann-laturi, joka banditin akkuja aina latailee : )

313
Sähköautot / Vs: vastarin irroitus
« : 01.03.09 - klo: 00.11 »
Mikä auto kyseessä, uusi, vanha? Kyllä sen vetämällä/kampeamalla/säätämällä pitäs irti lähtee. Yritystä yritystä...

314
Sähköautot / Vs: vastarin irroitus
« : 28.02.09 - klo: 23.49 »
Yleensä vastaanotin on kaksipuoleisella teipillä auton alustassa kiinni. Kokeile vetämällä, ja talttapäämeisseliö työnnät sinne väliin niin varmasti lähtee irti. Huomaisit varmaan jos siinä ruuvit ois :laugh:

315
Missäpäin asustelet? Tuolla sivulla taisi vilahtaa Jämsän Seudun koulutuskeskus...

316
Muistahan laittaa meille kuvia kun Savage saapuu!

Teit sen minkä kaikkien aloittelijoiden pitäisi tehdä, eli ostaa kunnon auto heti alkuun, ei tarvitse itkeä auton laadun takia eikä jää harrastuksesta paha maku suuhun.

KAIKKI HARRASTUSTA ALOITTELEVAT, OTTAKAA ACUMENISTÄ MALLIA!

317
Sähköautot / Vs: HBX BONZERIN VESISUOJAUS
« : 28.02.09 - klo: 22.58 »
Ilmapalloja puhaltelemaan vaan  :laugh:

318
Savageen tarvitsee lisäksi 2 akkua ja laturin. Alkuun pääset näillä:Nosram Team Pack 4600mAh ja laturiksi vaikka Peak-laturi 2-5A

Toisaalta laturiin ja akkuihin kannattaisi panostaa, ja jos joskus (tai vaikka nyt) haluat ostaa LiPo-akut, saisit ladattua ne samalla laturilla.

Tässä Parempi NiMH-akku, tosin tuolla hinnalla saat jo LiPon Maxamps 7,4v 4000mAh tulee vastaan kun selaat sitä sivua.

Hyviä latureita olisi täällä http://www.medasec.com/do?action=group&id=29  , heti aika ylhäällä olisi mainio LiPo-laturi (CS Ultra Space Charger), sillä balanseri on sisäänrakennettu. Hintaahan näillä on, mutta hintansa veroisia. LiPoihin tarvitsee tuon balanserin, sillä muuten kennot voivat olla eri jännitteisiä ja toinen kennoista(tai kummatkin) voi ylipurkua tai -latautua.

MaxAmpsin LiPot hyväksi todettuja, itse ajelen samaisella MaxAmpsin 7,4v 4000mAh pakalla  :angel:

319
Sähköautot / Vs: hbx bonzer vähän rikki.
« : 28.02.09 - klo: 22.13 »
Annat niitten vermeitten kuivua yön yli, ja jos ei toimi, ostat uudet. Nopeudensäädinkään ei tohon maksa kun jotain parikymppiä.
Rattihan kyllä kääntyy ku sinä sitä pyörität, mutta renkaat eivät :wink: Katso myös, ettei servo (se joka kääntää renkaita) ole hajonnut.

320
Sähköautot / Vs: HBX BONZERIN VESISUOJAUS
« : 28.02.09 - klo: 22.11 »
Lisää OT:tä, heti vastariaiheen jälkeen varmaan näkyy topikki missä kysytään mikä kortsu on.

321
Heei, Savan mukana tulevaan säätimeen saa castle linkin! Ja Boot Camp sulta löytyy joten säätimen säätämisessä ei mitään ongelmaa :smile:

 :lol:

322
Juu, mutta siinä ei tule ohjainta ja eikös tuo moottorikin ole mallia harjallinen. Ja yleensä olen ollut hankinnoissa linjalla "uusi on aina uusi".

Ohjainta ei tule, mutta satasella saat 2.4gHz-radiolaitteet, jotka ovat häiriövapaat. Servon joutuu ehkä vaihtamaan tehokkaampaan. Moottori on kyllä harjaton :wink: Ja nopeudensäädin tuossa ei misään huonoimmast päästä ole, jos ostat siihen Castle Link-kaapelin, voit säätää kaikkea aina jarrutehoista moottorin ennakkoon ja rajoitettuun kiihdytykseen.

Toisaalta, jos sinulla on jokin muu kuin Windows-käyttöjärjestelmä tietokoneessasi, tästä kaapelista ei ole mitään hyötyä (nimim. -käyttäjä ((joo, on se Boot Camp olemassa))

323
Jos sinua E-Revo kiinnostaa, tuolta löytyi aika halpana, 268puntaa, eli 312€  http://www.jespares.com/radio-controlled-models/electric-cars/models/traxxas/traxxas-e-revo-1-10-4wd-electric-monster-truck.html

Tuohon tietysti vielä akku ja laturi päälle...

324
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 28.02.09 - klo: 09.51 »
Tiedän, mutta tässä kohtaa ei ole varaa ostaa V*staa (hyi olkoon), enkä käyttäis sitä muussa kun noparin säätämisessä, eli tulis aika kalliiks. Noh, kai pitää jollaki kaverin koneella käydä säätämässä :lol:  

325
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 28.02.09 - klo: 09.38 »
Siinähän se ongelma onkin, Castle Creationssit vaatii W*ndows-käyttöjärjestelmän (äiti opetti ettei saa kiroilla) ja täällä sattuu olemaan Macintosh :wink:

326
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 27.02.09 - klo: 21.31 »
Tappelin vastarin kanssa vähän aikaa, sillä se ei suostu toimimaan noparin kanssa, vaan tarvitsee omat patterit. Mistä johtuu, vai eikö Sidewinderiä ja 2.4:sia ole suunniteltu toimimaan?

Muilla esiintynyt samaa?

327
Olen täysin samaa mieltä ''qazu''n kanssa. (http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=60&CategoryID=992010&ChassisID=434&ShowCar=1) Traxxas Bandit xl-5, tuosta kaupasta saa todella halvalla , itse tilasin harjattoman Banditini ko kaupasta, postikulut olivat 40-50€ luokkaa. Nähtävästi tuolla ei enää harjatonta Banditia myydäkään. Tuo hinta ei todellakaan ole uudesta ko. autosta paljon, suomessa maksaa yli 220€. Amerikan ja Hongkongin kauposita saisi halvemmalla, mutta pitää muistaa mahdolliset tullimaksut, jolloin paketti ylittää tuon englannin paketin hinnan. Euroopasta kun tilaa, tullimaksuja ei tule.
 
http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=60&CategoryID=992010&ChassisID=464&ShowCar=1 Traxxas Rustler VXL, harjaton malli <-- tuosta oikeasti pomminvarma auto, korjaus-ajo suhde 20min/10h! Tuo on sama auto kuin minulla, eri korilla ja renkailla

Harjaton sinänsä hyvä, koska jos ostat ''normaalin'' 7,2v akun, pääset sillä sopivaa, n.35-40 km/h vauhtia, ja jos tuntuu siltä, että haluaa ajaa kovempaa, ostat vain LiPo-akun, jolla mennään parhaillaan 100km/h!

Varaosia saa suomesta melkein joka kaupasta, www.sabe.fi/hobby  näin esimerkiksi

Kaikilla autoilla voi ajaa talvella, kunhan suojaa vastaanottimen ja nopeudensäätimen vaikka ilmapallolla.

328
Yleinen keskustelu / Vs: Omituinen radiohäiriö?
« : 24.02.09 - klo: 22.20 »
Minun Banditissa sama ongelma, Velineon systeemillä ei radioissa mitään häiriötä, kunnes Velineon säädin kärähti ja hankin tilalle CC:n Sidewinderin. *M-radioiden kanssa suuria probleemoja, nyt käytössä DX3 2.4gHz eikä mitään ongelmaa. Aika jännä homma tää *M ja CC:n säätimien kanssa ku jotkut toimii ja jotkut ei.


Nyt ei tosin harmita yhtään, kesällä tulee kuvioihin 1/5 auto, jossa en ehkä *M radioihin luottanutkaan. Eikä oo antennit tiellä :)

329
Tamiya / Vs: Tamiya rallisubaru (DF03-ra)
« : 10.02.09 - klo: 22.06 »
Millä konstilla auton sait kotiin vai saitko?

330
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 10.02.09 - klo: 08.45 »
Traxxas ehti ensin, Asso perässä ja nyt tulee myös Team Losilta kilpailija http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0102

Losi oli ennen assoa, mielestäni sitä on myyty jo parkikin kuukautta niinkuin Slashiakin. Eri näkösiähän nää kaikki on, Losi ehkä Stadium Truckmaisin, ja asso scalemaisin. Assossa tykästyihin noihin kuraläppiin : D

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12