Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ile__

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 28
181
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 01.12.10 - klo: 09.43 »
Onhan tuo se jo noilla muutoksilla parempi kuin vanhempi versio rtr:änä.
Gigaset radiot on jo erittäin hyvä lisä alkuperäiseen verrattuna. Renkaat on paremmat, niiden iskareiden lisäksi.

Se jäi vielä mietyttämään, että toivottavasti tässä on edelleen teräksiset lautaspyörät ja pinjonit...

Edit: Viime viikolla Kärkkäiseltä ostamassani VE:ssäkin oli jo vanttiruuvi ohjauksessa




182
Hyvin on on vetokäynnistin hinnoiteltu :grin:

184
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 29.11.10 - klo: 15.22 »
99% tapauksista kyllä :grin:

185
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.11.10 - klo: 11.31 »
Ei kait ne silti sellasen auton ostoa suunnittele jolla ei pääsisi kisoihin? :roll:

186
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.11.10 - klo: 11.22 »
Osta GT Warrior Kyösti ja lopeta se nariseminen kun et saa ajaa BMT:llä kisoissa :grin:
Voit sä kuitenkin käydä sillä BMT:llä ens kesänä ajaan harjoituksissa muiden autojen seassa ja sitten kaikki näkevät minkälainen se hihnavetoinen on verrattuna kardaanivetoisiin.

Minun GT-autoilun ulkopuolisen henkilön mielestä tuosta asiasta on turha jaaritella p*skaa sen enempää ennenkuin se auto on nähty radalla muutaman kerran keppivetoisten seassa.

Sen jälkeen kannattaisi alkaa vasta puimaan asiaa sallitaanko sellaiset autot vai ei. Nyt ei kukaan pysty sanomaan juuta eikä jaata sen paremmuudesta tai huonommuudesta käytännössä, kun ei sitä ole ajettu keppivetoisten kans yhtä aikaa Suomen radoilla.

187
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 29.11.10 - klo: 07.35 »
Näyttää hyvältä. Kone ei perustu nähtävästi mihinkään aiempaan GX-koneeseen. Ainakin on kaasarikin täysin erilainen ja lohkossa on pakoputken kiinnitys kuten oikeissa moottoreissa :grin:
Kyoshon uus giganen radiokin, joka toimii neljällä patterilla on huima parannus tähänastisiin rtr-radioihin...

188
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.11.10 - klo: 22.42 »
Jossain arvostelussa taidettiin mainita myös että tulevat samasta pajasta kuin castlen moottorit. Tiedä häntä sitten...

Nyt kun kuulin tuon ja katsoin Leopardin kuvaa, niin kyllähän tuo saattaa olla mahdollistakin. Ainakin identtiset muodot ja ruuvinpaikat on, kun ei katso värejä kuvasaa :roll:

189
Radiolaitteet / Vs: Kahden noparin ohjaus rattiradiolla
« : 26.11.10 - klo: 11.10 »

Itsellä ei kyllä tule mieleen vaikka kuinka mietiskelen, että millään radiolla tuo oikeasti onnistuisi radion omilla mixeillä.


Futaba 3PK / 4PK radioilla se ainakin onnistuu. Kaveri sääteli oman radionsa toimimaan juurikin noin. Tarkoituksena oli selvittää että onnistuuko telahärvelin ohjaus pelkästään kahden noparin nopeuksia muuttamalla rattia kääntämällä ja kyllä se onnistuu. Ilmeisesti se tuossa jo selviskin, mutta kirjoitinpa kuitenkin :grin:

190
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.11.10 - klo: 16.21 »
Kiitokset.

191
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.11.10 - klo: 15.54 »
Onko tietoa miten LRP SBX8 nopariin ohjelmoidaan pakki toimintaan?

192
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.11.10 - klo: 17.23 »
Castlen 2000kv ja ylöspäin koneet on kyllä ihan eri hinnoissa jos vertaa leopardeihin...


Kato niitä 1800kv ja alaspäin. Ei niiden koneiden tarvi aina olla isoilla kv arvoilla. Laittaa isompaa pinjonia ja antaa väännön hoitaa homma :grin:

193
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.11.10 - klo: 17.02 »
Ennemmin kannattaa ostaa aito Castle 65 dollarilla :wink:
http://www.castlecreations.com/products/neu-castle_motors.html

194
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.11.10 - klo: 16.14 »
Se on ihan hyvä.

196
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.11.10 - klo: 22.34 »
Kunnon kolvia kehiin vaan, niin tulee sellaset johdot kuin on tarvekin :wink:

197
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 20.11.10 - klo: 22.31 »




Onko nuo renkaat tuossa kuvassa käännettynä ääriasentoon vai löytyykö lisää kääntövaraa?
Kun seuraavan kerran ajelet, niin kokeileppa varsin, että minkäkokoinen kääntöympyrä tuolla tulee :wink:

198
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.11.10 - klo: 22.20 »
Voi laittaa. Eräs foorumilainen ajelikin juuri noin Mun entisellä ST Prolla. Oli ajo ajat MMM V3 2200kv combolla muistaakseni jotain 30-45minuutin luokkaa riippuen ajotyylistä :grin:
Kyllähän se 10amppeeria kestää mukavasti ajaa ja samalla ne pystyy antamaan reilusti virtaakin tarpeen tullen...

199
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 20.11.10 - klo: 22.16 »
Pieni O-rengas servovarren alle vaseliinin kans, niin servon kosteudesta johtuvat sekoilut ja hajoamiset vähenee keskimäärin 95% :wink:

200
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.11.10 - klo: 22.12 »
Itsellä ei valittamista kiinakoneiden laadusta kaikki kestäny ihan mukavasti.

Et ole ilmeisesti koskaan kokeillu noita kyseisiä Kedan koneita. Turnigyn 1/8 koneet on ollut omassa käytössä vielä reilusti lyhyt ikäisempiä kuin Kedan varttitunnin kestävä kone :grin:


Akkuja voi ehdotella tuohon trukkiin, että minkä kokoinen ja ja millä purkuvirralla kannattaa olla kun ei ole kokemusta näistä 1/8 luokan sähköautoista.

Laita Markus Zippy FlightMax tai Turnigy 4S 5000mAh 30C akku, niin riittää virta eikä ole pahan hintasiakaan.

201
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.11.10 - klo: 21.29 »
Moottoriksi on tulosilla tuommonen kiinan motti KD36-74-06XL 2800kv. Saa nähä mitenkä pitkään kestäneen vaikka hintansa puolesta ei budjettia kaada.

Mulla aikoinaan ensimmäisessä sähkökonversio truggyssä tuommonen samanlainen kone. Se kesti kunnon akuilla noin 15min, joka oli minun mielestä ihan hyvä saavutus koneen laatuun nähden. Hyper ST Pro kyllä keulikin sillä koneella :grin:
Löytyy tuolta alku päästä tätä ketjua siitäkin juttua....

202
Radiolaitteet / Vs: Kahden noparin ohjaus rattiradiolla
« : 19.11.10 - klo: 21.27 »
En tiedä onnistuuko tuolla, mutta ainakin Futaban 3PK / 4PK radioissa saa helposti kanavat miksattua juurikin toimimaan noin. Samat systeemit löytyy varmasti joistakin Sanwan ja Spectrumin radioista.

203
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pk / 4pks
« : 19.11.10 - klo: 21.25 »

Tänään tuli 4PK ja huhuh tuota ohjekirjaa... Onpa lukemista. vieläkun sisäistäisi lukemansa.

Janne

Nakkaa se ohjekirja nurkkaan ja selaile valikoita, pääset paremmin perehtymään radioon :grin:
Ei sitä näppäilemällä rikki saa ja säätöjä voi harjoitella vaikka johonkin loppupään malliin joita löytyy valikosta.
Ensinhän siitä täytyy tietenkin etsiä kohta johon saa oman nimensä näppäiltyä :wink:

204
Yleinen keskustelu / Rc-autoissa käytetty muovi?
« : 19.11.10 - klo: 14.55 »
Onko kellään tietoa mitä muovia näissä esim. 1/8 autojen tukivarsissa ym osissa käytetään?
Tuolla on lueteltu erilaatuja ja kauppanimiä: http://www.aikolon.fi/kauppanimet.php
Varmasti eri valmistajat käyttää eri laatuja, mutta jos olisi vähänkään suuntaa antavia vinkkejä laittaa joko tähän tai yv:llä...

205
Ylivieskan kauppa on kyllä ylihinnoiteltu. Kävin vilkaisemassa sieltä Inferno VE:tä, joka maksoi 612e!!!
Ulkomailta saa n. 295e + kulut mitä tuele, mutta halvemmalla silti pääsee :P (Ainakin luulisin.  :mrgreen:)

Minä katoin viime maanantaina että Inferno VE paketin päällä oli 429,- hintalappu :roll:

Edit 492,- se hinta olikin eikä 429,- kuten muistelin :grin:

206
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 14.11.10 - klo: 21.59 »
Jos et pytty/mäntäsatsia uusi, niin ei sitä tarvi sitten mitään sisään ajaa. Uudet laakerit paikalleen vaan ja hanaa :wink:

Ei tarvi uuniin laittaa, vaan kuten tuossa vinkissä sanottiin: hellan levylle. Saattaa vähän tulla rasvan käryä keittiöön...
Minä olen tykännyt antaa kuumailmapuhaltimen puhaltaa tyhjään lohkoon pari minuuttia ja sitten levittävillä kärkipihdeillä laakerit pois, jos ei ne itsestään tipahda. Sitten taas vähän lämpöä ja uudet laakerit paikalleen.
Uusia laakereita saa melkolailla kaikista RC-tavaroita myyvistä kaupoista.

207
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 14.11.10 - klo: 18.17 »
Moottorin etulaakerilla ajettu käsittääkseni hiukan alle 3 gallonaa joten ei kai sekään vielä vaihtokunnossa ole?

Voi se olla. Etulaakeri olis hyvä vaihtaa noin 2gallonan välein ja taka noin 4gallonan :wink:
Toki niillä on monet ajanu pitempäänkin, parhaillaan tieten 9gallonaa samoilla laakereilla, mutta konetta ei ole sitten tarvinnutkaan enää rempata välttämättä :grin:

208
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 11.11.10 - klo: 12.03 »
Laitappa perr kuvia miltä MP9e näytää kun siinä on renkaatkin alla :wink:

209
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.11.10 - klo: 19.08 »
Makea vehje, mutta en vieläkään ymmärrä miksei porukoiden patteri-kaseissa näy mekaanisia jarruja.. Toimivat paremmin ja säästävät moottoria varsinkin.

Kun olisit sinäkin malttanut kokeilla vähän enempi näitä patterikaseja, niin et enää mainostaisi niin kovasti niitä mekaanisia jarruja...
Sekin Honkkari joka sulla oli, olisi ollut mainio ajaa etenkin sillä sensorillisella Tekinin combolla joka sulla siinä oli paikallaan :wink:

Ps. Mulla on kans ollut samanlainen X2-CRT Pro TeknoRC:n konversio kitillä jossa oli ne samat mekaaniset jarrut ja kytkin kuin sullakin. Kyllä se hyvä oli, en minä sitä huonoksi ollenkaan sanokaan. Mutta nykypäivän sähköillä ne mekaaniset jarrut ei ole enää niin tarpeellisia.
Eikä tämän kommentin tarvi aloittaa kovin suurta OT viestittelyä tähän topikkiin(Yv:llä saa kyllä lähestyä jos mielipiteeni häiritsee :wink: )

Ja se pakollinen kuva vielä:


210
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 08.11.10 - klo: 07.52 »
MP9e TKI muutamalla TKI2 / Race osalla :grin:
Sähköinä:
-Xerun 150A sensorillinen nopari
-Robitronic Platinum Brushless 8.5T sensorillinen kone
-Savöx 20kg servo









Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 28