Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tturku

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 52
31
Bensa-autot / Vs: FG:n diffi "öljyt"
« : 06.01.15 - klo: 21.02 »
Melkein tuon jälkimmäisen linkin vastaava diffi oli omassa ex. FG Evo04:ssä ja siinä käytin tällaista:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/603091/red-line-cv-2-mos2-erikoisrasva-397g
tolla kamalla täytin diffin ja se toimi ok. ehkä kisan verran LS-5 karkeloissa, sen jälkeen se veti ehkä turhan veteläksi. Stonde laittoi sitten siihen omat super mömmönsä jonka jälkeen se toimi kuin unelma. 2 Erilaista rasvaa, rattaisiin ensin jotain valkoista ja sitten täyttäen loput diffistä jotain toisen väristä. Ei harmainta aavistustakaan mitä ne rasvat oli. Contrastilla on ainakin semmoista valkoista rasvaa diffeihin mutta en osaa sanoa onko ollenkaan samaa jäykkyydeltään. Ja sehän riippuu tietty tuleeko rasvat krossiin vai mihin. Varmaan myös ulkolämpötila vaikuttaa rasvojen jäykkyyteen.

32
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 01.01.15 - klo: 02.25 »
Hyvä Hoke, suomen nopein virtuaalikuski 2014  :smiley:

33
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 31.12.14 - klo: 23.34 »
hah hah, noiden 2 videon lisäksi on Elan naurava kulkuri soinut ahkeraan kännystä meidän 3 vuotiaalle tytölle. Varsinkin maradoonaa se kattelisi vaikka tunnin putkeen aina uudestaan ja uudestaan.

34
Bensa-autot / Vs: Hpin uusi bensapeli, Baja 5SC
« : 25.12.14 - klo: 00.24 »
Mites baja 5SC kulkee talvella, olis laskettelurinne tossa 200m päässä ja lähistöllä hiekkaparkkista. Tartteeko cold cutterit alle että pystyy ajamaan lumella? Aika kun ei riitä lähtemään radalle niin jos pääsis tässä ihan kämpän lähistöllä ajelemaan vähän. 2 iltaa mennyt jo Losi 5ive T ja Baja SC:n vertailussa. Myös vähän pyörinyt mielessä Amewi tai smartech Uno. Mites näillä räppäilyt onnistuisi?

35
Mites tää losi etenee talvella, täytyykö renkaat niputtaa cold cuttereilla vai riittääkö vakiot? Ei ole aikaa lähtee ajelemaan radalle niin tossa olis 200m päässä laskettelurinne jossa vois sutata mahdollisesti. Tai sitten ettiä autiota hiekkaparkkista. Vaihtoehdot olis joku halpis 2wd, esim. Smartec uno tai Amewi, mutta toisaalta polttelis joko Baja 5sc tai tämä Losi 5ive T... 2 iltaa jo netissä vertaillut Bajaa ja losia...

36
Racers Group Finland / Vs: Racers Group Finland Team 2014
« : 03.09.14 - klo: 23.41 »
Kisarapsa: SM IV ja V 30-31.8. @ Tattarisuo
Leikattu polvi oli hyvin parantunut jotta pääsi lauteilla seisomaan ilman ongelmia koko viikonlopun. Edellisen tattiksen kisan auton peräpidon heikkoutta yritin etsiä kisojen välissä löytämättä mitään vikaa autosta, takavakaajaa jäykstin ennen ajojen alkua.

Lauantain alkuerät meni autoa säätäessä ja perään lisäpitoa hakiessa. Ensimmäisen AE-n taisin jättää väliin kun vaihdoin diffiin öljyt kaikessa rauhassa ja kokeilin takana iskareiden eri asentoja. Diffin öljyjen vaihdolla eikä iskarin asennoilla tullut parannusta autoon joten seuraavaksi lähdettiin ruuvaamaan autosta rungon ruuveja pois ja ohuemmat sivujäykkärit asentaen, jotta auton rungon flexaus lisääntyisi. Tällä taktiikalla auto paranikin huomattavasti mutta ajoittain yhä perä karkaili, huomattavasti vähemmän kuitenkin kuin ennen.

Alkuerien jälkeen tasaisessa kärjessä tulokseksi tuli taas kerran 6s. paikka ja B-finaaliin hakemaan vauhtia paalulta. B-finaalissa ei ollut vaikeuksia alun pyörähtelyn jälkeen ajaa A-finaaliin, sijoitus taisi olla lopussa kolmas tai neljäs. A-finaaliin ruutuun siis 8 tai 9.

A-finaalin lähtö sujui hyvin ja alussa pääsin hyvin nousemaan noin 5 sijalle kunnes taas tuli pyörähdys ja paikka putosi muutamalla sijalla. Sieltä taas kirimään edessä olevia. Ajo sujui ajoittain loistavasti mutta myös ajovirheitä tuli tehtyä ja jos jäät letkuihin, jäit aina puolikierrosta jonka kurominen oli todella vaikeaa, niin tasaista vauhtia melkein kaikki finaalistit ajoivat. No koska vauhti ei riittänyt mokien jälkeen oli loppusijoitus 7. Parannettavaa jäis siis sunnuntain kisaan ja myös käytännössä SM- mitalit karkasivat lopullisesti.

Sunnuntaina autoon tarvitsi tehdä vain pieniä säätöjä, sai keskittyä renkaiden testaukseen ja oikean seoksen löytämiseen. Pitokin oli todella hyvä jo aamusta asti. Taas tuli ajettua vikassa erässä hyvä ja virheetön ajo, mutta tasaisessa joukossa sijoitus jäi taas kerran 6:si. Tällä kertaa edelle jäi Jeppe vain sekunnin erolla. Kisaajien tasaisuutta kuvastaa hyvin se että sunnuntain alkuerien 8 nopeinta kuskia olivat kaikki samalla läpillä, jota tuskin on ikinä aikaisemmin tapahtunut.

Taas B-finaalin paalulta ja alun spinnauksen jälkeen tasaisemmalla ajolla helposti A-finaaliin. Olisko tällä kertaa lähtöruutu ollut 7s. A-finaalissa sitten tuli oikeastaan pelkästään itse sössittyä hyvän lähdön jälkeen. Ensin pari sijaa ylös ja taas pari kertaa letkuihin kiinni josta sai taas lähteä taka-ajamaan edellä olevia. Jossain vaiheessa varikkosuoralle tultaessa luistattelin aika kovaa kylkiedellä varikon lankkuun jonka jälkeen auton käytös muuttui todella levottomaksi. Tämän jälkeen tuli spinnattua silloin tällöin ja ajo oli lähinnä taistelua maaliin asti ilman toivoa paremmasta sijoituksesta. Loppusijoitus 8s.

Viikonlopusta jäi käteen pieni pettymys. Vauhti oli hetkittäin erittäin hyvää mutta lukuisat virheet rokottivat hyvät sijoitukset. Taisin kellottaa lauantaina 3. nopeimman kierrosajan ja sunnuntaina 4. nopeimman. Tasaisessa kärjessä ei vain ole yksinkertaisesti varaa tehdä virheitä. Rata oli todella upea ajaa "väärään suuntaan" ja toivon että jatkossa myös ajettaisiin osa kisoista näin päin. Kiitos järjestäjille hienosta viikonlopusta!

Kauden sijoitukset:
SM I Kouvola: 9s.
SM II Hyvinkää: 4s.
SM III Tattarisuo: 6s.
SM IV Tattarisuo: 7s.
SM V Tattarisuo: 8s.

SM loppusijoitus 8s.

Kiitos Tiimille ja kanssakilpailijoille koko kaudesta. Tasaisin ja hienoin kausi tähän mennessä! Onnittelut Stondelle SM kullasta, Veskulle SM Hopeasta ja Tuomolle SM Pronssista! Ja eipä tiimillä muutenkaan huonot sijoitukset olleet SM tilastossa.

Ensi kaudella jatketaan taas!

#12 Tommi

37
Turku kiittää ja kumartaa myös järjestäjiä: Jiri, Marko, Matias, Nappe ja muut ketä unohtui mainita.
Onnea stonde mestaruudesta sekä Vesku ja Tuomo SM mitskuista! Ensivuonna taas uudestaan.
Ja Tattis väärinpäin oli mahtava ajaa varsinkin sunnuntaina kun oli hyvä pito koko päivän.

38
Racers Group Finland / Vs: Racers Group Finland Team 2014
« : 21.07.14 - klo: 13.57 »
Oma kisarapsa eilisestä LS-5 SMIII @tattarisuo

Autoon tehtiin ennen kisaa alustan säädöt uusiksi alustaa reippaasti jäykentäen, mutta en testannut muutoksia ennen kisaa. Harjoituksissa vaivasi auton perän liukkaus nopeissa mutkissa sekä auton puskeminen radan keskiosuudella. Tähän löydettiin osittainen lääke iskareiden asentoja muuttamalla ja toisessa alkuerässä auto tuntui jo huomattavasti paremmalta ajaa ja sieltä tulikin kohtuullinen 6 sija joka jäi voimaan taivaan revettyä.

Auto oli välillä erittäin nopea ja kellotinkin koko kisojen nopeimman kierroksen toisessa alkuerässä. Auto oli vieläkin välillä perästä liukas nopeissa mutkissa ja muutamat luistatukset ja parit isommatkin pyöräytykset taisi tulla tehtyä. Hankalaa siis ajaa kun auton käytökseen ei ollut luottoa. Autosta ei löytynyt kuitenkaan mitään joka olisi löysällä tai mikä selittäisi perän ongelmat. 

Järkyttävä ukkoskuuro keskeytti toisen alkueräkierroksen viimeisen hiitin kesken ja näin pääsin kohtuullisen hyvillä mielillä kuitenkin B-finaaliiin starttaamaan kärkipaikalta.

Ajoa haittasi myös oma fyysinen kunto. Jo harjoituksissa huomasin ettei seisoen pystynyt ajamaan kuin muutaman minuutin. Toinen polvi leikattiin hiljattain ja vasta yksi päivä ilman keppejä oli alla. Täytyi siis alkaa luovaksi ja järjestäjien avustajalla sainkin rakennettua parista tuolista ja korokejakkarasta tarpeeksi korkean istumen lauteille josta pääsin ajamaan jotenkuten. Istueeltaan ajo ei ollut ihan helpoimmasta päästä ja jakkaran sijainnista johtuen yhteen mutkaan näkeminen oli välillä hankalaa. Lisäksi palli oli todella hutera ja sortuikin osittain b-finaalin puolessa välissä jolloin ajaminen oli todella hankalaa finaalin loppuun.

B-finaaliin alussa pääsin lähdössä repimään muutamilla ekoilla kierroksilla pientä kaulaa takana tuleviin mutta sen jälkeen alkoi auton pito-ongelmat ja vauhti alkoi hiipumaan. vähän ajan kuluttua joudun päästämään jo Markon ohi hänen ollessa huomattavasti nopeampi. Vauhti ei riittänyt millään perässä pysymiseen ja vähän tämän jälkeen oman spinnauksen jälkeen jäin kiinni letkuihin ja sijoitus romahti jonnekin 6-7 paikkeille.

Onnistuin kuitenkin nousemaan viimeiseen nousupaikkaan sijalle viisi kunnes takaa tuli 2 kiekkaa lähdössä jäänyt Laurinkoski tuli hurjaa vauhtia ohi  ja vauhtia ei pystynyt kasvattamaan mitenkään että ajamalla olisin saanut edellä olijoita kiinni Laurinkosken noustessa jo toiseksi finaalin edetessä. Onni puuttui omalta osaltani peliin kun Laurinkosken auto hyytyi akun loppumiseen ennen finaalin loppua jolla pääsinkuin pääsinkin kiinni viimeiseen A-finaali paikkaan. Oma vauhti riitti pitämään muut takana ja näin A-finaalin viimeiseen ruutuun.

Alkuerät keskeyttänyt kaatosade vei hieman pitoa radasta finaaleihin joskin A-finaalissa oli jo erittäin hyvä pito. Sade toisaalta saattoi vähän auttaakin koska jo alkuerissä nähtiin 2-pyörällä ajamisia sekä muutama kaato pidosta johtuen.

Autoon ei vieläkään löytynyt mitään selvää syytä miksi pitoa takapäässä ei ollut nopeissa mutkissa ja samoilla setupeilla auto kuitenkin toimi muilla hyvin.
A-finaaliin sain jakkaran teipattua tukevasti kiinni (Kiitos Jartsalle ideasta ja toteutuksen auttamisesta!) joten jakkara kesti kasassa finaalin. Oman auton nopeus oli tiedossa finaaliin lähdettäessä joten mistään hyvästä sijoituksesta ei lähdetty ajamaan ja paineet oli poissa. Vauhti olisi riittänyt 8 sijaan mutta muutama tallitoverin keskeytys bensaongelmiin nosti sijoituksta 2 pykälällä lopputuloksissa. 6 sija siis ennemmän kuin hyvä omaan suoritukseen liittyen joten tyytyväinen pitää olla.

Viimeiseen 2 kisaan pitää löytää peräpito kohilleen niin on mahdollista taistella kärkisijoista. Myös jalan pitäisi olla sellaisessa kunnossa että pystyy ajamaan kunnolla seisten. Sarjan kärjessä on tiukkaa podium sijoitukset ovat menneet ristiin joten vielä on mahdollisuuksia puolustaa viimekauden pronssia, mutta podiumille pitää kivuta viimeisissä kisoissa. Mielenkiinnolla odotetaan viimeistä kisa viikonloppua.

#12 Tommi "Inva" Turku

39
Tulokset / Vs: LS-5 tattarisuo 20.7.2014 tulokset
« : 21.07.14 - klo: 13.14 »
Kiitos PKSRCA:lle hyvin järjestetyistä ja sujuvista kisoista! Ja erityis kiitos kerholle myös radan kehittämisestä. Ilman isoja panostuksia ei kisaa oltaisi päästy jatkamaan järkyttävän sateen jäljiltä. Uppopumpuilla ja muilla laitteilla saatiin rata ajokuntoon todella nopeasti.

40
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 19.07.14 - klo: 23.40 »
Loistavaa! Onnittelut kaikille suomalaisille! Hyvä Joona, Goldi ja Karri!

41
Racers Group Finland / Vs: Racers Group Finland Team 2014
« : 10.06.14 - klo: 10.24 »
Kisa raportti 8.6. SM II Hyvinkää:

Harjoituksiin lähdin vanhoilla renkailla ja samalla setupilla millä ajoin Kouvolassa. Toisessa alkuerässä kierrosajat olivat lupaavia, harjoitusten aikana hieman jarrubalanssin säätöä.

Ennen alkuerien alkua alkoi pieni sade ja rata oli märkä. Jätin ensimmäisen alkuerän väliin ja tein autoon varmuuden vuoksi sadekelin suojauksen. Toiseen alkuerään lähdin testaamaan sadekelin rengastusta. Eturenkaat toimivat mutta takarenkaissa ei mitään pitoa, hyvä testi ja nopeasti pois pyörimästä radalta. Sade oli loppunut tässä vaiheessa ja rata kuivui kovaa vauhtia.

Kolmanteen alkuerään rata oli jo täysin kuiva ja sinne lähdin tekemään hyvää tulosta. Auto toimi hyvin ja muutamia pieniä ajovirheitä lukuunottamatta olin hyvässä vauhdissa kunnes 7 minuutin kohdalla autosta loppui veto ja tuli keskeytys. Pinjonin lukitusruuvit olivat pyörineet auki lukitteista huolimatta. No kaikki jäi viimeisen vedon varaan. Sijoitus taisi olla tässä vaiheessa toisiksi viimeinen.

Viimeiseen alkuerään oli siis pakko saada tulos. No Auto oli helppo ajaa, nopea ja kävin läpi auton ettei enään tulisi hölmöjä keskeytyksiä löysien ruuvien takia. Ajo sujui hyvin vaikka 2 spinnausta tuli tehtyä, tulos 3 sijalle Stonden ja Jepen taakse ennen kuuman erän viimeistä alkuerää. Eli onnistuminen ja suora A-finaalipaikka tulossa, ellei pojat tulisi ohi kuumasta erästä. No kuumassa erässä Tuomo teki vielä parannuksen ja kuittasi ohi pudottaen neljänneksi. Stonde ja Jeppe olivat huomattavasti nopeampia mutta Tuomoon ero oli pieni, tosin samoin takana paljon nälkäisiä kuskeja joilla ajat todella lähellä omaa. Taas tulossa tasainen finaali.

Ainoan ongelman tuotti rengastus. pehmällä seoksella jolla alkuerät ajoin ei ollut mitään mahdollisuutta ajaa 10 minuuttia pidempään. Ja seuraavaa seosta ei ollut pakissa, kun kyseinen seos oli loppuunmyyty. No auton huolellinen tarkastus ja kokeilemaan toimisiko kovempi seos 5 nopeimman harjoitukseen. No eihän se toiminut halutulla tavalla ja pulmia oli tiedossa finaaliin jollei joltain löytysi ylimääräisiä uusia myydä.

Loppujen lopuksi Jarilta (Kiitos Jari, pelastit finaalin!) sain yhden uuden parin keskimmäistä seosta eli perään oli oikea rengastus. Eteen oli laittaa joko käytettyä oikeaa seosta tai uudet kovemmat seokset.
No finaaliin päätöksellä kokeillaan kovempaa uutta rengasta edessä toivoen että auto kääntyy tarpeeksi. Lämmittelyssä auto käyttäytyi hyvin, saas nähdä miten käy.

Lähtö sujui hyvin, sain pidettyä oman paikan mutta takaa oli kokoajan perässä hiillostamassa Antti ja Juska. Ensimmäisten kierrosten edetessä huomasin että Tuomo menee hieman karkuun ja pojat takana yrittää ohi, eli auto ei ollut tarpeeksi nopea mutkaosuuksilla eli puski ja muut olivat nopeampia. No yksi pitkäksi mennyt jarrutus ja Antti tuli ohi. Sama homma Juskan kanssa vähän myöhemmin ja samalla tavalla pikkuhiljaa pojat repivät eroa, ei mahtanut mitään.

No takaa ei enempää ollut tulijoita joten 6 sija vakiintui tässä vaiheessa. Stonde ja Jeppe olivat menneet menojaan mutta kolmospaikasta väänsivät Tuomo, Antti ja Juska. Oma ajo meni rauhallisesti tietäen ettei edellä menijöitä saa kiinni ellei heillä olisi renkaat loppuneet ihan täysin. Auto toimi hyvin vaikka välillä meinasi olla ongelmia jarrutuksissa, ja spinnaukset olivat pari kertaa todella lähellä, taisi niitä muutama ollakin.

Jeppe keskeytti servo-ongelmiiin ehkä noin 10 minuutin kohdalla ja sijoitus parani sijalla. Vähän aikaa myöhemmin ehkä noin 15-20 minuutin kohdalla Antin meno katkesi myös ongelmiin ja sijoitus nousi jo neljänneksi. Takana taisi tässä vaiheessa olla Vesku noin 6 sekunnin päässä ja tämä sama ero säilyikin koko matkan maaliin. Eli suurimman osan finaalista sain ajaa omaa ajoa sillä vauhdilla mitä pääsin. Maaliin neljäntenä joka oli erittäin hyvä tulos olosuhteet huomioon ottaen.

Contrastit kaikki 4 hienosti viiden parhaan joukossa, Tumppihan joutui jättämään väliin Hyvinkään lomamatkan takia.

Tasainen on sarja ja vielä on mahdollisuudet palkintopallille kauden päätteeksi. Stonde on kyllä dominoinut ja menee liian kovaa. Samoin Jeppe on taikonut todella kovan vauhdin, hänellä vaan harmittavasti finaalit kaatuneet  tekniikkamurheisiin ja huonoon onneen.

Tästä on hyvä jatkaa Tattikselle kolmeen viimeiseen koitokseen. Toivottavasti pääsen ajamaan seuraavaan skabaan koska polvileikkaus odottaa juhannuksen jälkeen ja toipuminen tulee viemään aikaa.

#12 Tommi

42
Onko Lauantaina mahdollisuutta harjoitella kisan jälkeen? Ja minkätakia Minien-lisäluokka ajaa sunnuntaina viimeisenä? Sen pitäisi aloittaa päivä ja ajaa ensimmäisenä.

43
Racers Group Finland / Vs: Racers Group Finland Team 2014
« : 30.05.14 - klo: 09.58 »
Kisa rapsaa pukkaa:

Harjoituksissa hajosi yksi servo heti aamun kärkeen ja pääsi ropaamaan autoa heti. Toisessa alkuerässa tuli jo hyvä tulos, taisin olla siinä vaiheessa 4s. No Tuomo ja Stonde tuli kovaa 3:ssa alkuerässä ja pudottivat 6. Sijalle. Viimeiseen alkuerään olikin tulossa aikaan parannus mutta vesisade katkaisi erän minuuttia ennen ajan täyttymistä. Tuloksena siis 6 sija alkuerien jälkeen ja B-finaalin kärkipaikka.

B-finaalin alussa minut pyöräytettiin kahteen otteeseen ja putosin noin 7 sijalle josta alkoi tasainen nousu päättyen 4 sijaan. Rauhallisesti ajaen siis A finaaliin jossa 9s lähtöruutu.

A-finaalin lähtö sujuikin loistavasti ja taisin metsästää 3 sijaa jo ekalla kierroksella. Taisin muitten virheiden myötä käväistä heitkellisesti jo 3 sijallakin kunnes pyörähtelin muutaman kerran ja putosin taas muutamia sijoja.

Ajon edetessä vakiintui 5 paikka ja välillä olin saamassa kiinni edelläolijoita, välillä vähän jääden. Kunnes noin 20 minuutin kohdalla alkoi moottorista kuulua kova ääni. No varikolla huomattiin taas kerran pakosarjan pulttien löystyneen ja kiristyksellä takas radalle pari kierrosta muita perässä. Sija tässä vaiheessa 9.s Jepen keskeytettyä aikaisemmin.

Siinä sitten loppuaika köröteltiin muiden seassa koska ei ollut toivoakaan saada ketään kiinni. Vain jonkun keskeytyksellä olisi saanut sijoitusta kohennettua. No niitähän ei tullut ja loppusijoitus 9s.

Harmittaa huono sija ja möhläys koska vauhtia olisi ollut aina jopa podiumille asti. No hyvä puoli on että vauhtia riitti, auto toimii loistavasti ja sarjasta on tulossa ennätystasainen. Kouvolassa A finaalissa kaikilla olleilla olisi vauhtia löytynyt podiumille asti, niin tasaista oli. Tästä jatketaan Hyvinkäälle puolustamaan viimevuoden voittoa. Over and out.

-Tommi #12

44
Kiitokset täältäkin Kouvolan järjestäjille ja kanssakilpailijoille. Äärimmäisen hienoa ajaa kilpaa kun käytännössä kaikilla A-finalisteilla olisi vauhtia ja mahdollisuuksia ajaa podiumille. Hieno kausi tulossa. Oma A-finaali hyytyi pakosarjan pulttien löystymiseen... Noh, tästä on hyvä jatkaa Hyvinkäälle.

45
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 Ranking
« : 27.03.14 - klo: 23.06 »
No nyt tavattu taas uudestaan säännöt, mites ekaan kilpailuun lähdetään kun sarjapisteet on 0 kaikilla? ;)

46
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 Ranking
« : 27.03.14 - klo: 22.46 »
Päivitetäänkö Ranking ennen kauden alkua?

47
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 rerelease
« : 21.01.14 - klo: 20.02 »
Joo, ei oo Mika mitään uutta päivitettävää. Harjaton 17,5 kiinni muineen sähköineen mutta kun ei radalle ehdi niin ei oo päässyt ajamaan. Auto olis kyllä ajovalmis...

48
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 rerelease
« : 28.12.13 - klo: 01.55 »
no on auto nipussa, ja 3 kiekkaa ajoin tallissa :)
radalle pitäis jossain vaiheessa päästä kunhan vaan ehtisi. Hieno siitä tuli...

49
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 rerelease
« : 21.10.13 - klo: 12.19 »
Oma peltiasso odottaa kasausta tallissa. Josko vaikka muutaman kisan ehtis vaikka stanua ajaa. Saas nähdä.

50
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 15.10.13 - klo: 23.49 »
onkos tän sääntöihin jotain yhteenvetoa?
RC10 rerelease tilattuna ja pakista löytyy joku 4-5 vuotta vanha CS 17,5 kannu? Pääsenkö leikkiin mukaan ja millä noparilla?

51
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 Ranking
« : 22.07.13 - klo: 11.43 »
Saisko päivityksen taas ennen viimeistä kisaa  :tongue:

52
Tulokset / Vs: LS-5 SM-sarjatilanne 2013
« : 10.07.13 - klo: 22.53 »
Saisko haapsaaren ja turun pisteet oikeinlaskettuna. 69+63=132 ja sijoitus varmaan jaettu 7 sija.

53
Team Associated / Vs: Team Associated RC10 rerelease
« : 06.07.13 - klo: 00.14 »
Joo, kyllä täälläkin on oma varattuna  :grin:

54
Team Associated / Team Associated RC10 rerelease
« : 16.06.13 - klo: 01.46 »
Aijai, tommosta olis tyrkyllä kohtapuolin. Pitää varmaan ihan fiilistely mielessä ostaa auto. Jos vaikka jotain vintage sarjaa päristelis ens talvena sopivan miedoilla sähköillä?

55
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 09.06.13 - klo: 23.05 »
Hyvin FG:llä kerkeää vielä SM sarjassakin ja eri evojen muutokset on kohtuu pieniä. Itse ajan kanssa evo04:llä nyt 3 kautta SM sarjaa. Osia saa suomesta Hobbylinnasta ja toinen josta löytyy osa kuin osa on www.rc-car-online.de. Omassa autossa oli aikoinaan myös joku hitekin iso servo ohjauksessa mutta se antautui kohtuu helposti, koska siinä saman kokoinen kuin normiservossa se servovarteen tuleva ratas. No varaosat löytyi (rattaat) ja nyt se on vielä vara servona sekä sitten hrino tällä hetkellä autossa kiinni. Rhinoja ei vaan taida saada enään, kuulin huhun että Hitec olis ostanut sen.

Ja ehdottomasti radalle pörräämään, jos on takavetoinen peli, on huomattavasti hauskempaa kuin parkkispörräys. käytännössä myös mahdotonta näillä kisapeleillä jos ei ole puhdas alusta.

56
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 SM-ohjeisto 2013
« : 20.05.13 - klo: 19.47 »
Puhelimesta luettuna ei säännöissä ollut muutoksia edelliskauteen jos päivitettyä korilistaa ei lasketa. Tavasinko säännöt oikein?

57
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2012 SM Ohjeisto
« : 18.05.13 - klo: 15.12 »
Tämän vuoden säännöt?

58
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 22.12.12 - klo: 13.32 »
Itse olen yleisesti mielellään yksityyppirenkaiden puolesta mutta tässä tapauksessa olen rivien välistä onnistunut lukemaan myös erittäin selvät perustelut miksi M-8:ssa ei yksityyppirengas toimi:

-Niin kauan kun arvokisoissa ajetaan vapaalla renkaalla, ei kansallisen sarjan yksityyppirengas auttaisi ollenkaan meidän arvokisoihin osallistujia

-Olosuhteet ja rata muuttuvat niin radikaalisti kisojenkin aikana että ei voida löytää yhtä rengasta, joka toimisi joka tilanteessa tarvittavan hyvin. Tähän on syynä autojen paino/teho, radan pinnan muokkaantuminen sekä erien pituudet. Jotta tämä toimisi, pitäisi olla vähintään paria eri seosta ja ehkä muutama eri kuvio, jolloin ollaankin jo vähintään 4 eri renkaassa, jotka pitäisi sallia.

-On kohtuu hyvin osoitettu, että jokaiselta merkiltä löytyy samanlainen rengas, jolla pystyy ajamaan yhtä helposti/ lujaa, eli siitä että joku tietty rengas pelkästään sallittaisiin ei tule hyötyä...

Yksityyppi renkaat toimivat loistavasti Mx-10 luokissa sekä ratapuolella, koska siellä radan ominaisuudet eivät muutu niin radikaalisti radasta ja päivästä toiseen.

59
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 19.12.12 - klo: 20.51 »
kannattaa noi sportsline mallit jättää suoraan hyllyyn. Jos haluaa pidättäytyä noin 1000 pudjetissa kannattaa ostaa joko käytetty kisamalli FG:n joku Competition tai sitten Harm tai joku muu, millä porukat ajavat LS-5 luokassa. 

Noita autoja kyllä pyörii täälläkin myynnissä silloin tällöin.

Tai sitten juuri tuollainen 4wd mini. Noilla tosin ei ole ollut mitään virallisia kilpailuja mutta toivottavasti tilanne korjaantuu ensivuodelle. Autoja alkaa olla suomessa kuitenkin. Kiinteitä ratojahan näille ei ole suomessa kuin 3. Hyvinkää, Helsinki ja Kouvola.

Jos parkkiksella haluaa suditella niin sit ehdottomasti 4wd, noilla kisapirsseillä ei kannata ajaa kuin radalla.

60
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.09.12 - klo: 12.49 »
Sunnuntain näytökseen lippu tilattu firman hupitoimikunnan kautta, sai kivasti muutaman kybän alennusta/sponssia. Täytyyhän sitä PUOLIJUMALA ja IDOLINI Jeremy Clarkson nähdä edes kerran elämässä livenä  :tongue:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 52