Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tturku

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 52
91
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 23.03.12 - klo: 12.13 »
On siellä muitakin jotka ajaa pitkällä akselivälissä, minä mukaanlukien. Toi Warrior kori nyt on jostain mistä aurinko ei paista jos katsotaan realistisuuden ja esikuvanmukaisuuden kannalta, käytännöllinen ja toimiva korihan se muuten on.

92
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 23.03.12 - klo: 12.08 »
auto pukille ensinnäkin kun käynnistelet niin ei karkaa. Seuraavaksi tutkit että kaikki polttoaineletkut on kiinni ja niissä ei ole vuotoja...

93
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.03.12 - klo: 19.25 »
kyllä se on se kynäruisku se millä maalataan. Yleisellä puolella on juttua kynäruiskuista ja maalauksesta. Haulla löytyy

94
Niin hoken kirjoitusten kommentointi väännöstä ja vänkäämisestä koskee nimenomaan asioita, ei mitään henkilökohtaisuuksia tai päänaukomista, mitä taas muutamalta muulta keskusteluun osallistuneelta on saanut lukea. Linkkua en tarkoita tällä.

95
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kilpailuissa käyttäytyminen
« : 22.03.12 - klo: 16.00 »
tuohon Jerryn listaan voitaaneen helposti lisätä pari krossikuskia:
Joseph "Jose JQ" Quagraine
Ari Heinonen

96
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.03.12 - klo: 15.47 »
Jos normi korista kyse niin kyllä kestää tarrat hyvin ulkopuolella. Muista ottaa mahdollinen suojakalvo pois ennenkuin liimaat tarrat. Ei siihen päälle mitään lakkoja kannata alkaa sutimaan. Törmäyksissä luultavasti halkeilee ja lohkeaa vain palasina pois. Sisäpintaan lexanille sopivat rc maalit rc kaupasta. normaalikilikolit ei pysy kunnolla kiinni lexanissa kun ne ei jousta ja alkavat halkeilemaan ja lohkeilemaan, siksi rc maalit.

97
Hoken tarttee vaan oppia tuntemaan, sen jälkeen sen kirjoituksia (vääntöjä) ei ota niin vakavasti / osaa erottaa sen tärkeän sieltä välistä. ;)

On siinä eroa mitä kirjoittaa kärjistäen. Jos sanot että kun prot sattuu joskus ajamaan jonkun kanssa yhteen niin se tarkoittaa sitä että myös ei prot voi huoletta rymistellä.

98
oli kyllä nopealla vilkaisulla erittäin hyvännäköisiä noi kopat ja vanteet!

99
Nyt taitaa olla sudittaa henkilöltä menny pointti vähän ohi. Kolareita sattuu ja se on ihan ok. Kyllä ne paremmatkin kuskit välillä mokaa eikä siinä mitään. Mutta mitä olen sun kirjoitukstani saanut käsityksen niin sun mielestä on ihan ok sitten survoa menemään vähän miten sattuu siellä radalla ja se ei haittaa ollenkaan jos/kun joku jyrää yli kaikista. Hoke nimenomaan on koittanut sanoa, että sitä nättiä kilvanajoa pitäisi koittaa opetella ja välttää niitä ylimääräisiä kolhimisia, koska se on kaikille se nopein tapa kiertää rataa! Ja tätä hoke on myös kritisoinut mm. torstai ajeluissa. Osalla porukasta taitaa vaan se unohtua kun hyppää lauteille ja pääsee roiskimaan.

Hoke nyt sattuu vaan kirjoittamaan vähän kärjistäen täällä, mutta kaverilla on yleensä aina joku hyvä jyväkin siinä kirjoittelussa (tosin ihan turhaan jauhaa samasta asiasta uudestaan ja uudestaan).

100
Itse olen eri mieltä caddilacin kanssa noista assoista. Niihin saa kyllä hyvin varaosia, vaikka tc3 ja tc4 ovatkin vanhempia malleja. RCM edustaa mm. suomessa assoa, sieltäkautta varmaan saa osia noihin vanhoihinkin autoihin. mm. Liquid rc:stä saa myös osia assoihin. Huonona puolena assoissa voi katsoa ehkä tuumaset ruuvit. Vaikka mallit ovat vanhoja, ovat ne erinomaisia driftereinä. Itse omistin parhaimmillaan 3 kpl tc3:a, hinnat ei päätähuimaa. Autot ovat helppoja säätää ja kestäviä. Sovitukset tarkat ja ei klappeja missään. TC3 dominoi aikoinaan turisteissa. Ei sen auton hiilarista tartte olla rakennettu ollakseen hyvä. Lisäksi noi on keppivetoisia ja niillä voi ajaa vähän likaisemmassakin ympäristössä.
Itse katsoisin auton merkin melkein sen mukaan, jos lähistöllä on joku alan liikkeistä, ja heidän valikoimasta oleva automerkki. Tai jos kuuluu johonkin kerhoon, niin semmoinen merkki joilla muutkin kerholaiset ajaa. Tällöin on helppo saada varaosia, jos saa jotain autosta rikki. Jos lähistöllä ei ole mitään alan liikettä tai on aikaa odottaa osia muutama päivä, niin aika sama minkä merkin hankkii.
Maailmalta saa helpoiten osia Tamiyaan (aasian puljut) ja Assoon (USA), Reiskaan oikeastaan euroopasta.

101
Itse olen kokeillu muutamilla hoopupeilla ohjauksen välyksiä poistaa, jonkun valmistajan linkkisetti, olisko ollut yeahracing vain lisäsi välyksiä. Se alu palikka ohjauksen linkkien väliin, josta myös lähtee linkki servolle vähensi välyksiä. Välyksetöntä tuskin tt01:stä saa. Noita välyksiä tosin vois kokeilla poistaa putkiteipillä, jota laitetaan esim. vesiliittimien kierteisiin. Venyvää ja erittäin ohkaista. Vois toimia ainakin hetkellisesti.

102
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 19.03.12 - klo: 14.33 »
akut väärät tai rikki, tai sähköissäkin voi olla vikaa (Nopeuden säädin). Kuumeneeko muut sähköt ajon aikana? Kuinka kuumaksi akku menee, entä moottori?

103
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.03.12 - klo: 12.56 »
Terve!

Mulla olis muutama kysymys ihan vain sivistääkseni itseäni:

1. Mitkä valmistajat tekee 1:5-kokoluokan autoja?
2. Mistä moottorin kv-luvun alkuperäinen lyhenne tulee? Ei varmaankaan kierrosta/voltti koska englanninkielisilläkin sivustoilla näkee lyhennettä.
3. Mikä on corri?
4. Kestääkö hardcase-akut paremmin roiskevettä kun ei-hardcaset? Liittimethän on kuitenkin yhtä arkoja vedelle.
5. Saisiko takatuupparin aliohjaavuutta parannettua jos ostaisi eteen nelivedon eturenkaat? (kyseessä minun kohdalla Asso B4)
6. Jos ostaa sähköt esim. uuteen autoon, missä tärkeysjärjestyksessä täytyy ostaa laitteet? Tarkoitan että mikä laite täytyy sietää virtaa eniten? Esim. jos nopari kestää 100A ja moottori ottaa sen 100A niin hajoaako akku jos se antaa maksimissaan vain 80A?
1. mm. Ratapelejä:  FG, Harm, RS5 + collari Krosseja: HPI, Nutech, MCD, + x määrä "klooneja"
3. Google kertoo, ns. Short course, löytyy myös googlella lisää tietoja.
4. Ei kestä, hardcaset kestää paremmin iskuja....
5. Säätämällä autoa saat sen kääntymään paremmin, viisaammat neuvoo
6. Sähköjen mitoitus menee: ensin moottori, sitten sitä kestävä nopari ja viimeisenä tarpeeksi virtaa luovuttava akku. Eli moottorin mukaan mitoitetaan muut sähköt.

104
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 16.03.12 - klo: 22.10 »
kuulostaa siltä, että akku on tyhjä. koitapa ladata ensin akku.

105
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 16.03.12 - klo: 14.01 »
Jos vastariin tulevissa johdoissa on se pieni pykälä, ja vastarissa ei ole sille sopivaa koloa liittimien reijistä, voi liittimistä kylmästi sen vuolla pois. Kannattaa muistaa vain tämän jälkeen tarkastaa aina kun liittimiä laittaa kiinni, että ne menevät oikeinpäin. Liittimet ovat standardit muuten ja samankokoiset...

106
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 16.03.12 - klo: 13.28 »
koita kalibroida nopari ensin

107
Polttisautot / Vs: ilmanputsari
« : 15.03.12 - klo: 15.18 »
Joo ja pese vaikka jatkossakin ja aja vanhoilla filsuilla. Jokainen tallaa omalla tyylillään. Edellä on kuitenkin selkeästi kirjoitettu ja perusteltu miksi se ei kannata! Tyhmä paikka säästää jokatapauksessa muutama lantti jos iso riski, että paljon kalliimpi moottori menee rikki!

108
Uskaltaisin väittää ettei ainakaan LS-5 karkeloissa kukaan aja halpisradiolla. On sen verran kallista puuhaa pistää auto tolppaan tai kanttareeseen täydellä laululla jonkun radiohäiriön kanssa. Lisäksi radiosta pitää löytyä servomixaus jarruille, jotta jarrubalanssin saa etu ja takajarrujen osalta säädettyä kohdilleen.

109
Todella hauska pätkä. Harmi vain että ei päässyt mainostamaan missä ajellaan ja miten pääsee mukaan. Kyl mä matilta auton (SAABin) ostaisin  :cheesy:

110
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 12.03.12 - klo: 15.05 »
Hyvä linkki Mika!
Jos haluat hyvän kompromissin, millä kehtaa ajaa ulkona ja voi hyvin myös lähteä turistikisoihin niin hanki käytettynä asson TC3 tai TC4. Niissä on kanssa suojattu voimansiirto pl. pinjoni/spurri. ja alustat on ihan eriluokkaa tt01:n kanssa. Erinomaisia autoja ja ei maksa paljoa. Kaikki säädöt löytyy ja klappia ei missään jos auto kunnossa. Vaikka mallit on vanhoja, niihin saa edelleen hyvin osia.

111
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 12.03.12 - klo: 14.21 »
Pihasuttailussa menee auto vallan hyvin. Tosin vain asfaltilla. En kyllä kilpailuihin soveltuvasta turistista puhuisi tämän auton kohdalla (vaikka mm. saksassa ajavat omaa sarjaa näillä), koska auto ei mikään erikoinen ole vakiona. (ei säätöjä alustassa ja välykset on mitä on). Kait toi vakionakin tehoja kestää ihan ok, ehkä päivityksenä alukardaani ja alumoottoripukki, jos jotain kireempää ajattelee pistävänsä kiinni. Hyväpuolihan on se että osiaa saa ihan sikana, ja päivittää voi ihan tappiinsa asti aina hiilarirungosta lähtien alublingiin, eli kyllä tollaisestakin voi kohtuullisen turistin rakennella, mutta hintaa tulee paljon, paljon (ts. ei mitään järkeä jos haluaa turistikisoihin mennä). Ja säätöpalikkaakin saa jos haluaa. Lisäksi osat on todella huokean hintaisia josta plussaa.

112
Kiitos järkkäreille ja kanssakilpailijoille. Oli kivaa ajaa taas kisaa pitkästä aikaa ja autotkin pysyi suurinpiirtein hallussa vaikka ajot jääneet vain yhteen tuuppikisaan ennen näitä skaboja. Hauskaa oli ja autotkin pysyi nipussa, mitänyt tuupista sain 2 takaalatukivartta ja yhden vantin poikki  :cheesy:
Vähän jäi hampaankoloon kun en Jerziä päässyt hätyyttelemään tuupin b-finaaleissa...

113
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 12.03.12 - klo: 09.04 »
tai peittävimmästä maalista ensin liikkeelle. Luulisin että oranssi on peittävämpää joten sillä lähtisin itse liikenteeseen.

114
Polttisautot / Vs: ilmanputsari
« : 12.03.12 - klo: 09.01 »
Mitä pienempi kokoinen mottori on kyseessä, sitä tärkeämpää on, että sinne koneeseen ei pääse p****a. Pienetkin likapartikkelit aiheuttaa nitromoottoreissa nopeasti kulumista ja tuhoa aikaan. Kaikenlisäksi kun vaihtaa filsuja tiheämpään tulee se halvemmaksi kuin koneen enneaikainen kuluminen ja tuhoutuminen.

115
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 09.03.12 - klo: 14.35 »
Kerropas nyt hankar monta kertaa olet nähnyt FOAM renkaita ilman vanteita myynnistä? Jos ei ole järkevää vastausta niin jätä kirjoittamatta. Jamesi on ihan oikein speksannut kysymyksen...

116
Polttisautot / Vs: Ansmann Ruler 4wd 1:8 Short Course
« : 08.03.12 - klo: 22.16 »
noh, ei sitä ihan priimaa odottanutkaan tohon hintaan (toisiin autoihin saa samalla rahalla pelkän kopan...), katotaan mitä tulee kun saan osat. Soitin Lindnerille kun eivät heti vastanneet sähköpostiin, lupasivat postittaa puuttuvat/väärät osat eli eipä tuo haittaa. Osien istuvuus oli ihan hyvä. Ruuvit on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ristipäisiä, kaiketi ihan kelpokamaa kun en saanut yhtään ruuvia edes pyörähtämään kannastaan ruuvatessa. Alumiiniosien työstöjälki on hieman karkeaa toiselta puolelta, muuten ihan positiiviset fiilarit vielä.
Ei vielä ruoskita ennenkuin päästään autoa testaamaan kunnolla ajossa.
Muuten iskarit ja diffit oli valmiiksi koottuina paketissa. Iskareissa on jopa pölysuojatatutit.
Nyt ettimään servoja, ajattelin ostaa savöxin sc-0251mg tai sc-0254mg servon, riitäisköhän toi 7 kg vääntö ohjauksessa myös?

117
Polttisautot / Vs: Ansmann Ruler 4wd 1:8 Short Course
« : 08.03.12 - klo: 09.43 »
Nyt alkaa olemaan auto melkein nipussa. Kasaamista haittaa muutama puute / virhe paketin sisällössä. Moottorin vauhtipyörän kiinnityskartio uupui joten en saanut vielä mosaa kiinni, ja kytkinkellon laakerit oli väärän kokoiset. Yksi pivot pallo oli jyrsitty siten, että siitä puuttui kuusiokolot eli oli pyöreä, joten sitä ei saanut kiinni mitenkään. ja taka vetonivelet näyttäis olevan ehkä 3-5 mm liian lyhyet. Muuten laitos kasaantui helposti. Täytyy käydä hommaamassa vielä servot jotta pääsee sisäänajamaan moottoria, Pulttaan kiinni Nosramin perus .21 buggy moottorin.

118
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 06.03.12 - klo: 16.36 »
mites muuten mahtuuko radalla kurvailemaan 1:8 polttiscorrilla?

119
Tottakai ja näinhän sen tuleekin olla. Ei siellä kukaan räiski miten sattuu ja kolistele. Tartuin vain Antin kommenttiin siitä, jos mokaa kerran niin peli on pelattu. Tässä luokassa nimenomaan on ajettu erittäin siististi. Sarjassa ajaa paljon "aloittelijoita" ja kaluston kanssa on aina silloin tällöin myös teknisiä murheita, autot saattaa stumpata jne. On siellä nähty muumuassa Jirin huikea suoritus, jossa se pääsi lähtemään monta kierrosta perässä erään ja silti ajoi eniten kierroksia. Eli jos kerran tai kaksi karauttaa pihalle tai auto stumppaa syystä tai toisesta ei se vielä välttämättä merkkaa mitään, varsinkaan C finaalissa.

120
Polttisautot / Ansmann Ruler 4wd 1:8 Short Course
« : 06.03.12 - klo: 11.55 »
Tuli tuommonen ostettua heräteostoksena ja tarkoitus pistää kasaan lähipäivinä. Löytyykö multa vastaavia autoja?

http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95641
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=92340

tuolta tuli ostettua ja ei päätä huimaa hinta, sekä kit että RTR löytyy, itse ostin kit version. Täytyy pistää kommentteja kunhan kasaus etenee.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 52