Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Isosuo

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 44
31
Kilpailukutsut / Vs: KESÄN MINI/VTR CUP ennakkotietoa
« : 04.05.11 - klo: 12.27 »
Thanks for nothing.

Aika paljon vaatii rotia sanoa noin...

Kilpailupäivämääristä sai myös itse tulla paikalle kevätkokoukseen keskustelemaan sekä kuulemaan miksi pävämäärät ovat nuo mitkä ovat.

Aina on sellainen tilanne että joku ei pääse ko. ajankohtina paikalle, pidettiin kilpailut milloin tahansa.

32
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 20.04.11 - klo: 22.16 »
Kaiken täytyy kuitenkin jäädä sopivalle välykselle, niin että kaikki liikkuu herkästi. Jos paikat on liian tiukaksi shimmattu, jumittaa epäpuhtaudet kuten karvat jne paikat helposti.

33
Ja toki voit radion EPA Throttlesta laittaa kaasua pienemmällekin, jos tuntuu että kulkua on liikaa. (Jos radiossa tällainen mahdollisuus on)

34
kesä cuppia on alustavasti suunniteltu kuusankoski-ylistaro-laukaa. eli 3 kisaa, lauantai on kisa päivä ja sunnuntai vara päivä. asiat yritetään saada lähiaikoina lukkoon.

T:Kaitsu (toinen K voi jatkaa jos unohdin jotain)

Kuullostaa lupaavalle.

35
ei muutakun samanlaista cuppia kesäksi järjestämään.............


...toivottavasti kuitenkin sillä erolla, ettei kilpailuviikonloput ole kaksipäivisiä!!!

36
Teillä ei oo mitään saumoja.

Pitäsköhän sitä kuitenkin tulla kisaamaan, ni näkis ku epuan pojat syö sanojaan... :grin:

No söikö? :wink:

No tulinko ajamaan?  :wink:

Hahaa, tais mennä pupu pöksyyn jos ei vaikka pärjäisikään :)

Täytyyhän se antaa jonku muunki mahdollisuus voittaa  :cheesy:

Ei vaines. Onnea Epuan pojille menestyksestä kilpailussa!  :laugh:

37
Teillä ei oo mitään saumoja.

Pitäsköhän sitä kuitenkin tulla kisaamaan, ni näkis ku epuan pojat syö sanojaan... :grin:

No söikö? :wink:

No tulinko ajamaan?  :wink:

38
kiitos hienosta kilpailusta.omalta osalta kisat meni niin ja näin minin 05 temppuilulla.
taas nähdään seuraavissa kisoissa ulkona.
Onkohan tän päivän tulokset ollenkan julukaasukelepoosia...............?

Nehän julukaastiin jo kakkukahvien ääressä Casinon kahviossa  :wink:

39
Teillä ei oo mitään saumoja.

Pitäsköhän sitä kuitenkin tulla kisaamaan, ni näkis ku epuan pojat syö sanojaan... :grin:

40
Tulokset / Vs: Talviturneen tulokset ja jälkipulinat
« : 12.04.11 - klo: 21.23 »
Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille hyvästä lauantai-kisapäivästä. Oli varsin mukava päivä.


Muutama huomio launtailta:

-Radan pito oli mielestäni suht hyvä, ja radalla oli mukava ajaa. Rataprofiili oli hyvä.  Ne punaiset ja valkoiset mollat tosin oli terveestä, tosin niin oli kuskikin silloin kun niiden kanssa kontaktia otettiin... Mattoautot niistä taisi eniten kärsiä...

-Kuulutuksia oli tarpeeksi, harmi vain että kilpailutilannetta kuitenkin selostettiin varsin vähän. Tuloksia ja tilanneselostusta jäi auttamatta kaipaamaan ja epätietoisuus lauteilla kalvasi. Kuulutukset menivät liikaa vitsinkerronnaksi ja turisemiseksi.

-Tuomarointipelissä oli mielestäni epäjohdonmukaisuutta. Miksi joiltain kilpailutulos esimerkiksi hylätään, kun toisille samasta rikkeestä annetaan vain huomautus. Ei voi käsittää...

-Aikataulu olisi voinut olla tiukempikin. Alkuerien ja finaalien välissä oli yli tunnin tauko. Pitkä tauko oli myös harjoitusten ja ohjaajakokouksen välissä.

-kilpailuympäristö oli varsin mainio ja hyvät olivat puitteet kisata

41
Tunnin verran jo roikkuneet LMM sivuilla

Sieltähän niitä en osannutkaan etsiä... Eikä varmaan moni muukaan foorumin käyttäjä.  :huh:

42
Milloin on mahdollisesti tuloksia tarjolla?

43
Saattas toimia sillain paremmin joo.   Laitoin joskus reunoille kiertämään ledejä, ja vaikka yritin hieman valoa 'hajottaa' niin korista paistoi pistemäisinä ikävästi läpi, ja toisaalta myös ledit valaisivat suht pistemäisinä myös alustamateriaalin... (maton)

Jos ledi tosiaan ois riittävän kirkas ja keskellä alustaa, saattas se hajottaa valoa jo suht hyvin. 

44
Lainattu XRAY:n Setup Book:ista

FRONT TOE

Increased
(more toe-in)
• Increases understeer (decreases oversteer).
• Decreases steering at corner entry.
• Increases “nervousness.”
• Makes car more diffcult to drive.

Decreased
(more toe-out)
• Decreases understeer (increases oversteer).
• Increases steering at corner entry.
• Increases straight-line stability.
• Makes car easier to drive.


Onpas hankalaa tekstiä...  :cheesy:

Mielenkiintoista, että Ari-Pekan RC-sivut vahvistavat päinvastaisen kokemukseni:

Lainaus
positiivinen aurauskulma tekee autosta vakaamman suoralla. Tämä tekee myös autosta huonomman käännöksiin lähtemisessä, koska käännöksen puolesta rengasta on käännettävä jonkun verran ennen auton kääntymistä.

Lainaus
Jos autossa olisikin ollut negatiivinen aurauskulma...   ...auto pyrkii kokoajan lähtemään käännöksiin ja suoralla ajaminen vaikeutuu.


Mä mistään mitään tiedä, mää työnnän vaan mopoa... :grin:

45
Kännissä saa myös kävellä ja ajaa polkupyörällä.


Mä olen kuvitellu, että polkupyörälläkään ei saa ajaa kännissä...

46
Haritusta edessä = rauhallisempi
Aurausta edessä = ei meinaa päästä suoraan... rauhaton ja agressiivinen

Oma kokemus on TISMALLEEN päinvastainen.

Kun on aurausta, menee auto suoralla kuin juna.

Kun on haritusta, on auto äkäinen lähtemään kääntymään ja hakee suoralla..


47
Tuo linkki pelaa! Se aiempi taas ei...

48
Tässä nyt on ainakin yksi, noilta sivuilta löytyy kyllä sitten useampikin E36 coupe kori  :smiley:
http://www.rcbodyshop.fr/bodyshells/carrosserie-bmw-m3-190mm.html


Ihan nyt pikkujuttu...  :grin:

Linkittämäsi sivun kuvassa oli ALFA ROMEO, ei BMW.

Itseasiassa kun käännätin tuon ranskalaisen tekstin Google translatorilla, sain niistä tämmöiset lauseet:

Lainaus
Sivu etsit ei löytynyt
jos kirjoitit tarkistaa osoitteeseen tekstiin
Jos napsautti linkkiä näyttää vanhentunut

Linkki oli siis BMW:n koriin (nähtävästi), mutta ko linkki on vanhentunut, eikä ko. koria enää saa.

49
Tätä on moni muukin varmasti etsinyt, minäkin joskus muinoin.

Jouduin valitettavasti silloin ainakin toteamaan, ettei löydy.

Tommosta kyllä on joskus valmistettu:
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58171

50
Tulokset / Vs: EPUA/KYPAK INDOOR CUP 1 ja 2 - TULOKSET
« : 27.03.11 - klo: 21.13 »
Onnea Epuan pojille VTR-menestyksestä!

Näyttää siltä että pojilla oli mukava kilpailuviikonloppu.
Sääli ettei itse irtoa jokapaikkaan, mutta oli pitkästä aikaa mukava vaihtoehto käydä aurinkoisessa kelissä pilkillä! Jäältä tosin poistui 'saaliina' ainoastaan yksi kännikala...
 :azn:

51
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.03.11 - klo: 23.26 »
Ens viikolla pitäs rantautua omaan VTR-autooni hihnat, niin pääsee ajamaan testrunia Kypakin Casinolla ko. koneesta.

Tuli muutettua VTR -autooni (tamiya trf 415) ratasdiffi mallia 416/417, ja samalla pientä muuta päivitystä...

52
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.03.11 - klo: 22.15 »
Uutta koteloa HPI:iiiltä





Eli siis seitenkymppinen Challenger



Vihdoinkin. Maailman kaunein auto vihdoin myös 1/10 korina. Seuraavaa vtr koppaa ei tarvitse pohtia enää.

Jee hianoa, lainataanpa vielä kerran hianot kuvat!

Mahtavaa, on ihan saman näkönen kori muuten ku kaikki muutkin ko. aikakauden rasssit...  En esim karkeita eroja näe camaroon...

53
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 24.03.11 - klo: 07.25 »

Äkkiseltään jos ajatellaan niin moniko niistä stanuluokan kärki jätkistä tulisi tätä luokkaa ajamaan... tuskin ehkä yksikään.


Minä!  :evil:


Hyvää kommenttia Hokelta.

54
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 23.03.11 - klo: 23.59 »
kappas vaan  :shocked:
en ole moista aiemmin huomannutkaan...


-Jussila #21

55
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 23.03.11 - klo: 23.30 »
kun lasketaan mukaan että vierintäkehä on kasvanut renkaissa sitten viimekerran(vintaget turpoavat aika paljon käytössä)

TÄH  :shocked:

Millähän aineella niitä renkaita on oikein käsitelty...?!


Marko Jussila #21

56
6,5T on jo riittävän tehokas  :grin: itse käytän juurikin sellaista, välityssuhde aika lyhyt 8,5.

57
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 23.03.11 - klo: 22.21 »
Johan alkoi älämölö.

Sääntöjä ei missään tapauksessa muuteta viikonlopun kisoihin.

Odottakaahan maltilla, ja katsotaan mitä tapahtuu...

Jokaisella järjestävällä seuralla on sitäpaitsi oikeus ajattaa kilpailunsa millä säännöillä tahtoo, on väki sitten sitä vastaan tai ei... tietty täytyyhän sääntöjen olla yhdenmukaiset, muutei ei oo järkee...

Katsotaan!

58
Minkäslaista välitystä kannattaisi käytellä? koneena toimii 13.5 lankainen hobbywing, noppana LRP ultimo drift ja 2s akku.

hihasta vetäen varmaan jotakuinkin 5,5 kannattaa kokeilla.

59
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 23.03.11 - klo: 10.04 »
Otanpa nyt sitten kantaa VTR-luokan tulevaisuuteen sääntöjen kannalta:
1. Moottori & säädin ; mielestäni pitäisi peesata TSS-luokan sääntöjä eli samoilla mentäisiin kun TSS:ssä
2. Auton maavara 6 mm:iin.
Hyödyt: TSS-kuskeille mahdollisuus osallistua myös VTR:ään, hankittava kalusto;renkaat+vanteet,kori
Myös auton säädöissä ei tarvitse tehdä suuria muutoksia ,  koska maavara lisääntyy max. 2 mm.
Yleisesti ottaen VTR-luokka ei ole enää "kehä kolmen sisäpuolella tapahtuva kimppakivaa ajelua" vaan
kyseessä on vaihtoehto luokka,jossa voi kehittää kilpailurutiinia, ajotaitoa ja säätö oppeja mukavassa seurassa ilman tosikointia kuitenkin kisaten.Jos aloittelijaa ajatellaan väliluokka Minin ja TSS:än välissä.
Kaikille jotakin periaatteella, kisailijoita kyllä löytyy,JOS NIITÄ AKTIIVISESTI HAETAAN JA TEHDÄÄN TYÖTÄ SEN ETEEN.Se on jo nähty Mini-luokassa ainakin täällä etelässä ja lännessä.....Ei nyky harrastajakunnalle kannata uusia luokkia tehdä,vaan hakea uusia harrastajia näiden luokkien kautta.Niistä harrastajista kuitenkin tulee myös lisää kuskeja esim. SM tai SM-tason-luokkiin.
-El Barbie-

Olen kanssasi samoilla linjoillla. Vaikka varmasti joskus olen 8mm minimimaavaraa puolustanutkin, niin:

Moni on varmasti maavaran laskemista vastaankin, mutta tällä hetkellä auton maavara aiheuttaa ongelmia auton säädettävyydelle - se ei opeta ketään, kun tehdyt säädöt eivät vaikutakaan kuten pitäisi. Noita alustoja kun ei vaan ole suunniteltu toimimaan noin korkeina...

Autoa on sitäpaitsi varmasti mukavampikin ajaa kun maavara on 6mm.

Tietyt tahot esittävät varmasti näistä ehdotuksista kysymyksensä, että mikä on luokan ajatus, kun se ei juuri enää eroaisi TSS-luokasta.  VTR-luokassa lisenssien ostaminen ei ole tarpeen, eikä viimeisimpien 60C 6200mAh kisa-akkujen hankkiminen ole tarpeen, vaan voi ajaa 15 euron kiinalipoilla. Ykköserona kuitenkin se, että SAAMME ajaa realististen näköisillä koreilla.

60
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 22.03.11 - klo: 17.20 »
Eikös teillä ole käytössä se "nimenhuuto" -palvelu, jossa voi hoitaa nämä "ketään menossa ajelemaan" jutut...

tai jopa:

http://rc10.fi/index.php?topic=41085.0


Ei herneitä, mut ei noi tänne kuulu.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 44