Otanpa nyt sitten kantaa VTR-luokan tulevaisuuteen sääntöjen kannalta:
1. Moottori & säädin ; mielestäni pitäisi peesata TSS-luokan sääntöjä eli samoilla mentäisiin kun TSS:ssä
2. Auton maavara 6 mm:iin.
Hyödyt: TSS-kuskeille mahdollisuus osallistua myös VTR:ään, hankittava kalusto;renkaat+vanteet,kori
Myös auton säädöissä ei tarvitse tehdä suuria muutoksia , koska maavara lisääntyy max. 2 mm.
Yleisesti ottaen VTR-luokka ei ole enää "kehä kolmen sisäpuolella tapahtuva kimppakivaa ajelua" vaan
kyseessä on vaihtoehto luokka,jossa voi kehittää kilpailurutiinia, ajotaitoa ja säätö oppeja mukavassa seurassa ilman tosikointia kuitenkin kisaten.Jos aloittelijaa ajatellaan väliluokka Minin ja TSS:än välissä.
Kaikille jotakin periaatteella, kisailijoita kyllä löytyy,JOS NIITÄ AKTIIVISESTI HAETAAN JA TEHDÄÄN TYÖTÄ SEN ETEEN.Se on jo nähty Mini-luokassa ainakin täällä etelässä ja lännessä.....Ei nyky harrastajakunnalle kannata uusia luokkia tehdä,vaan hakea uusia harrastajia näiden luokkien kautta.Niistä harrastajista kuitenkin tulee myös lisää kuskeja esim. SM tai SM-tason-luokkiin.
-El Barbie-
Olen kanssasi samoilla linjoillla. Vaikka varmasti joskus olen 8mm minimimaavaraa puolustanutkin, niin:
Moni on varmasti maavaran laskemista vastaankin, mutta tällä hetkellä auton maavara aiheuttaa ongelmia auton säädettävyydelle - se ei opeta ketään, kun tehdyt säädöt eivät vaikutakaan kuten pitäisi. Noita alustoja kun ei vaan ole suunniteltu toimimaan noin korkeina...
Autoa on sitäpaitsi varmasti mukavampikin ajaa kun maavara on 6mm.
Tietyt tahot esittävät varmasti näistä ehdotuksista kysymyksensä, että mikä on luokan ajatus, kun se ei juuri enää eroaisi TSS-luokasta. VTR-luokassa lisenssien ostaminen ei ole tarpeen, eikä viimeisimpien 60C 6200mAh kisa-akkujen hankkiminen ole tarpeen, vaan voi ajaa 15 euron kiinalipoilla. Ykköserona kuitenkin se, että SAAMME ajaa realististen näköisillä koreilla.