Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Isosuo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 44
61
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 21.03.11 - klo: 13.39 »
Älkää nyt taas lähtekö hölmöilemään yksityyppi/yhden maahantuojan moottorilla, LRP/Nosramia saa useammasta kaupasta ja saatavuus on tästä johtuen varmempaa. Myös joku TSS kuski saattaa lähteä harhailemaan VTR:ään jos LRP/Nosram sallitaan. Nyt ihan oikeesti järkeä tähän moottoriasiaan, varmaan on muistissa minkälainen vääntö oli VTR:än alkuaikoina kun moottorien saanti oli yhden maahantuojan varassa.

Mitä sä keuhkoot oikeen? LRP / Nosramia tässä nyt ollaan hyväksymässäkin, kun vaan lisätietoja tasaväkisyydestä CS:n kanssa tulee.

Muutenkin... kovasti ne täällä huutelee, jotka eivät edes aja...

62
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 21.03.11 - klo: 12.27 »
koska vauhti on sama samoilla välityksillä kuin cs/sp koneilla

Laitahan kierrosaikoja / tuloksia.

63
Tamiya / Vs: Tamiya TRF415
« : 19.03.11 - klo: 21.35 »
Mulla on omassa 415:ssa 16 kuulanen diffi joka on kestänyt ajossa aika kauan >> normaalia pitempi huoltoväli.

mistä autosta tommonen 16 -kuulainen on?

Tamiyan uusimmissakin kun on vain 12 -kuulaiset...

64
Tamiya / Vs: Tamiya TRF415
« : 19.03.11 - klo: 14.27 »
RATASDIFFI 415-autoon modaamalla

Olen tuskaillut noiden 8-kuuladiffien kanssa ja tuntuu ettei niitä kovin pitkäikäisiksi saa, ja tuntuvat aina olevan suht rouheita...

Olen lähtenyt kehittelemään josko 416/417 -autoon tarkoitettua 37-hampaista ratasdiffiä / spoolia saisi mahdutettua 415-autoon. Taitaa onnistua pienellä modaamisella!

Bulkkeihin käy samat laakerit, mutta 417-auto on bulkeiltaan kapeampi, joutuu laakeripesiin (ne muoviset epäkeskopalat) tekemään kapeat holkit ettei ratasdiffi heilu sivusuunnassa.

Myöskin spurriakselin yläkantta joutuu hieman dremelöimään, ettei uusi vakiota kaksi pykälää isompi ratasdiffi ota siihen kiinni. Taakse yltää nippanappa tällöin 415-remmi, mutta jää liian tiukalle. 415-takaremmi on 59 pykäläinen, joten 60 pykäläinen riittänee. Sopivaksi takahihnaksi oletan tätä:
Xray T1/ T2 / 007 (60 hammasta) (3.0mm)

Edessä 37-hampainen spooliratas mahtuu juuri ja juuri pyörimään ilman modauksia. Hankaluuden teettää se, ettei 415-spooliakselin kiinnitysruuvien reiät ole tarpeeksi ulkona 37-hampaista ratasta varten, eikä sitä hyvin saa modattua jotta saisi hyvin kiinni.

Ostin 416/417 spoolin akselin, ja koska ko. malleissa eturatas on vasemmassa tai oikeassa laidassa ja 415-mallissa keskellä, joutuu rattaan kiinnittämään 'väärälle' puolelle spooliakselia. Tällöin ratas on miltei auton keskilinjassa ja ratas käy suoraan oikeisiin kiinnitysreikiinsä!  :azn:

Nähtävästi edessä spoolin leveyssuuntainen välys ei ole riittävä (on aika nafti), mutta sorvaamalla puolisen milliä sopivasta paikasta saa välyksen sopivaksi.

Eteen joutunee hankkimaan myöskin pykälän, mieluummin kaksi pykälää pidemmän remmin.
Tässä olisi kahtapykälää pidempi remmi:
Xray T2 009 EU Motor Forward Conversion (171 hammasta) (3.0mm).

65
Voi voi voi... pitäsköhän sitä kuitenkin tulla ottamaan sediltä tikkarit pois... loppuis noi huutelut  :azn:

66
Hyvä idea, keksi toki pyörä uudestaan.

67
Kilpailijoiden kanava / Vs: Drifting kilpailut 2010 ???
« : 14.03.11 - klo: 22.07 »
Isomyyrissä on tarkoitus järjestää alkuvuoden puolella myös driftikisat, kenties näytösajona muun kisaamisen yhteydessä, mutta päivämäärää/asiaa ei ole lyöty vielä lukkoon.

Joko kohtapuoliin lyödään lukkoon, vai mikä on tilanne?!

69
Tässä kuva vapaasta harjoituksesta:



Ensimmäinen harjoitus oli driftausta, mutta nopeasti on rata jo pidottunut.
Haastavan radasta tekee kurveissa se, ettei mollia ole. Ajovirheestä rankaistaan heti. Tarkkaa ajoa siis!
Valaistus on erittäin hyvä.

70
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Dealextreme
« : 08.03.11 - klo: 12.19 »
Ja olisko 30. päivä - 3. päivä TASAN kuukausi  :grin:

71
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 05.03.11 - klo: 20.19 »
Olet varsin kilpailukykyinen, jos stanun vauhtiin päästelet!  :grin:

72
Vapaa keskustelu / Vs: Kiintoisimmat nettikaupat.
« : 28.02.11 - klo: 21.10 »
Jopas näitä uusia turhia topiceja syntyy kuin sieniä sateella...

Kiintoisimmat? Mitä tarkemmin tarkoittaa "kiintoisin" ?

73
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Dealextreme
« : 28.02.11 - klo: 20.18 »
Itse tilasin Dealextremestä alkuvuodesta myöskin tavaraa, ja ovat vielä tulematta.

Itseasiassa "pending" muuttui nyt parin päivän aikana vasta "packing" -tilaan.

Selvästi on ko. puljun toimintaan tullut suuria viivästyksiä uudenvuoden vietosta, joten en ainakaan vielä luovuttaisi tavaroiden suhteen. Malttia  :wink:

74
Radiolaitteet / Vs: Servon suunnan vaihto
« : 26.02.11 - klo: 20.10 »
En nyt mistään mitään tiedä... mutta:

Jos servon moottorin piuhat kääntää ristiin, tai servon plussan ja miinuksen ristiin, niin en usko että servo toimii oikein.

Olen ymmärtänyt että servossa on jokin akselin asennon tunnistin, jonka mukaan servo moottoria pyörittää saavuttakseen signaalia vastaavan asennon (potikka ?!)... ...ja jos käännät ratista oikealle ja moottori pyöriikin vasemmalle, niin voi potikka (tai mikälienee) sanoa What the f*ck...  :grin:

75
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT -renkaat
« : 25.02.11 - klo: 23.46 »
Vantaan FTT-kisojen perusteella:

Vanteiden suoruus:
Kisoissa todettiin kaikista myydyistä renkaista/vanteista kieroiksi 2/468, prosentteina 0,43. 99,57% vanteista oli siis suoria.

Vanteiden kestävyys:
Kisarenkaista kisojen aikana vaihdettiin 2 kpl (syystä tai toisesta) rikkoutuneen vanteen takia. Tämä prosentti on siis sama 0,43 kuin vanteissakin.

Miten te tällaisiin lukemiin olette päätyneet?
Oletteko ottaneet huomioon ainoastaan siis renkaista valittaneiden renkaat tuohon prosenttilukuun? Jos näin, niin ei ole kovinkaan tilastomatemaattisesti luotettavia julkaisuja...
Itse en ole mihinkään suuntaan reklamoinut, vaikka Vantaan FTT -kisoista ostamani vanteet kieroja olivatkin.

76
Jos kapasiteetti on 5 Ah (5000 mAh) ja sallittu latausvirta on 2C, tarkoittaa tämä juurikin että saat ladata akkuasi 2 x 5 -> 10 ampeerilla.

Aina kuitenkin kannattaa ladata mahdollisimman pienillä virroilla riskien välttämiseksi sekä akun eliniän pidentämiseksi.

77
Enimmäkseen tulee kuunneltua "HAKU" nimistä bändiä.. tässä yks niiden biiseistä

http://rc10.fi/index.php?topic=6695.msg65419#msg65419

Mikähän ton idea sitten on:
"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista."

78
Laturi osaa huolehtia siitä ihan itse.

LIPO-lataustoiminnolla varustettu laturi osaa pitää siitä huolen, jos se on LIPO-latausmoodissa.

Jos laturissa ei ole LIPO-latausmoodia, ei se osaa ladata akkua OIKEIN.

79
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 25.02.11 - klo: 09.54 »
Itselläni on VTR:ssä ollu takana tamiyan punaiset (pehmeät) jouset ja edessä keltaiset (medium). Takana on öljyinä ollu UR-30wt ja edessä joko sama tai 45, en muista... Iskariparien tulee olla identtiset toiminnaltaan.

Autolla on pärjätty ihan hyvin (edellisen casino cupin voitto), vaikka setupit ovat täysin eri kun vertasi esimerkiksi JTP:n setuppeihin. JTP:llä tais olla miltei suoraan Poro-setupit, maavara vaan nostettu ylös. JTP ajoi autollaan tasaisen varmaan voittoon edellisen casino cupin ensimmäisessä osakilpailussa.


Lienee tärkeintä kuitenkin että iskarit on tehty oikein, ne ovat riittävän pitkät ja toimivat hyvin.  Diffi on toinen tärkeä asia, jonka tulee toimia hyvin.


80
Tulokset / Vs: FTT II, Lopputulokset, lauantai 19.2.2011
« : 22.02.11 - klo: 08.27 »
Kiitokset hyvin järjestetyistä kilpailuista!

selostuksen taso oli hyvää. Informaatiota sai hyvin ja selostus oli varsin selkeää ja sujuvaa! Välillä tosin liikaa kuljettajien kuumottamista ja psyykkaamista.

Tuomarointi oli kaikinpuolin jämptiä ja jämäkkää, hyvä näin!

Rataprofiili oli hyvä ja pito radalla sopiva. Onneksi kaatopitoa ei esiintynyt ainakaan sen jälkeen kun sai oman auton toimimaan ja pidotukset kohdilleen.

Omatkin tavoitteet saavutettiin - Tavoitteena A-finaalissa pysyminen (vrt. FTT 1) A-finaaliin sitä myös päästiin viimeisenä  :tongue:   ....kun nuo junnut ajavat niin pirun kovaa  :laugh:

-Marko Jussila

81
ERITTÄIN asiallisen näköistä, harmi ettei Vertex Soarer ollut messissä...

...tai Daishin Silvia  :sad:

Tosi mageeta menoa!

82
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.02.11 - klo: 21.41 »
Kun halusin ajaa stanua niin katsoin ensin säännöt ja tein auton sitten sääntöihin sopivaksi. Olisi varmaan ollut ihmeellistä ensin rakentaa auto ja sitten ihmetellä kun se ei olekkaan sääntöjen mukainen.

Mutta tässä hain sitä, että eikö VTR voisi olla säännöiltään mahdollisimman lähellä stanua. Nyt tulee tän maavara säätelyn lisäksi tämä moottorin vaihto.

Minulla on laatikossa tämä viimevuotinen moottori, mutta ihmettelen sitä, että mun pitää näitä vaihdella stanu/VTR kisojen välillä.

Mutta Peace kaikille. En halua mitään provosointia tästä.

Alkuperäinen lähtökohta olikin tehdä luokka, jossa voidaan käyttää stanukonetta ja päästäisiin vähillä muutoksilla stanusta VTR:ään. Stanujen vauhti kun sattui olemaan sopiva myös VTR:ään. Tarkoitus oli kuitenkin tehdä harrastajaystävällisempi esimerkiksi akkujen ja korien suhteen (hintakysymys esim. akuissa).

Vanha CS:n / Speed Passionin stanukone löytyy kaikilta VTR-kuljettajilta jo. Ei mielestäni ole luokan idean kannalta järkevää myöskään heittää vanhoja stanukoneita 'roskiin' ja ostattaa uusien sääntöjen mukaista stanukonetta. CS:n konettakin on ainakin kuulopuheiden mukaan saatavissa.

Ajat siis stanua...? Ihmettelen suuresti kuinka suureksi kynnykseksi koet koneen vaihtamisen ja moottorijohtojen kolvaamisen VTR:ää varten, aikaa kun saa kulumaan moneen muuhunkin mekkaamiseen stanussa paljon enemmänkin.

83
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.02.11 - klo: 20.15 »
Siis jos haluan ajaa VTR kisassa (niinkuin haluan) niin mun on vaihdettava toi mun autossa kiinni oleva FTT laillinen stokki Nosram moottori tohon viimevuotiseen Speed Passion/CS moottoriin?

Ihmeellistä.

On se ihmeellistä...  :shocked:  Mä kans luulin että kun mulla on drifterissä 6,5 lankainen Novakin Velociti, että saisin ajaa sillä jos laitan vaan VTR-korin ja renkaat kiinni  :grin:

84
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 17.02.11 - klo: 16.13 »
Joo,laitetaas tää tännekkin.

Totanoin,niin saakos tulevan kesän esim. Korian minicup:ssa? ajaa tuolla FTT LRP/Nosram 17.5T koneella?

Tällä hetkellä ko. koneella ei saa ajaa.  CS:n vanhaa stanukonetta kuuleman mukaan on vielä saatavilla, joten tarvetta/halukkuutta uuden koneen sallimiseen ei ole.

85
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 17.02.11 - klo: 16.10 »
Itsellenikin saapui liquidista sähköpostiin että "tilaamasi tavarat ovat nyt postitettu", vaikka tavara on saapunut kotiin jo ajat sitten....

86
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 16.02.11 - klo: 11.06 »
Ainakin sunnuntaina pienikokoinen lipopussi kuljeskeli siellä yksinäisenä pöydällä...

87
Sen sijaan NOVAKin puhaltimia kannattaa välttää...  Kokemusta on karttunut ihan liiankin monen tuulettimen verran (ajallisesti ei voi sanoa että olis pitkää kokemusta, sillä tuulettimet ovat rikkoontuneet varsin nopeasti).

88
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 13.02.11 - klo: 23.21 »
Opettaapahan ajamaan - ja korjaamaan autoa  :shocked:

Nimenomaan  :grin:

89
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 13.02.11 - klo: 22.55 »
Pöh...

tässä kovaa kamaa!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3wkuqRFXNvI[/youtube]

90
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 13.02.11 - klo: 22.06 »
Ensitutustuminen Myyriin on nyt suoritettu, on teillä hyvät puitteet ajaa!

Kiitos myös Kuusisille kun viitsitte vilkasta autoa - lopputulos oli hyvin ajettava. Rata sen sijaan tuntui kapealta ja haastavalta.  Paljon puhuttua kippipitoa mielestäni radalla ei esiintynyt. Liekö sitten vain auton säädöt olivat kohdallaan sen suhteen.

Pahoitteluni nuoremmalle Kuusiselle kylkeen ajamisesta 1-ajovuorolla - saattaa olla että olin niin keskittynyt omaan ajooni etten varoitusta kuullut radalla seisovasta autosta. Tai sitten varoitusta ei vain kovaäänisesti koskaan tullut... Tilanne ainakin tuli itselleni yllätyksenä. Toivottavasti autostasi ei hajonnut mitään.

-Marko Jussila

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 44