Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - koivisi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 13.02.13 - klo: 20.29 »
Kovasti jo odottelen auringon säteitä ja lumien sulamista että pääsisi Tattikselle ulkoilluttamaan Miniä. Varastossa kävin jo katsomassa Miniä. Ja soitin Tompalle, jolla myös on Mini varastossa pääkaupunkiseudulla. Tervetuloa Mini joukkoon mukaan. 

92
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 20.08.12 - klo: 20.46 »
Tervetuloa Tattikselle  kaikki Minin omistajat sieltä Lahdesta KyPankin kerhosta. Vielä on kesää jaljellä.

93
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 25.07.12 - klo: 14.48 »
Sateisesta kesästä huolimatta takana on nyt minillä testejä vaihtelevissa olosuhteissa Tattarisuon radalla 15 litraa. Radan lämpötila on vaihdellut välillä 28-46 astetta. Keväällä rata oli todella aina siitepölyn peitossa.

Tulokset:

-pidotettu rata best lap 22,7 s ja averace lap 23,3 s
-pidottamaton rata best lap 22,8 s ja averace lap 23,4

Ajoaika on 10 min. Testit tehty ilman renkaan lämmittimiä, jolloin 3-4 kierrosta alussa on melko varovaista ajoa.
Nyt alkaa kierrosajat olemaan oikealla alueella. 

94
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 23.07.12 - klo: 09.40 »
Tässä videokuvaa One5mini sarjan harjoituksista Groningenin radalta One5Mini Groningen 02-06-2012.wmv

Sarjan nettisivun osoite: http://www.one5mini.com/

Ajavat 6 osakilpailun sarjan. Osallistujia 28 kpl.

The Rules

They are actually quite simple. There may only be driven during the Races with the standard Mini 4WD FG Modellsport, or One5Mini Cup version. So on the origniele version of FG Modellsport are the only options allowed; G4z Mini Cup Tuning engine, PRC Mini Cup Race exhaust, the TPS central hydraulic brake, large aluminum engine mount, aluminum rear differential housing and One5mini Cup stickers.

95
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 11.05.12 - klo: 14.44 »
Kausi on myös aloitettu Tattiksella pikkumustalla 4-veto Minillä. Rehellisesti voin sanoa, että 4-veto on eri peli. Todella runsas siitepöly ei juurikaan haitannut menoa. Vai mitä nimimerkki "RB".

96
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 07.05.12 - klo: 20.03 »
Ruotsin LS-5 kisoista löytyy tietoa heidän nettisivuiltaan: www.femtedelen.se/

97
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 03.05.12 - klo: 18.57 »
Uudessa 3Racing Sakura FGX autossa on ilmennyt seuraavia lastentauteja:

1. Etutukivarsien kestävyydessä on toivomisen varaa. Mikäli olet tilaamassa autoa tilaa samalla muutama pari etutukivarsia.

2. Tila moottorin ympärillä on sen verran rajallinen, että ihan kaikki tarvittavat binjoni/vetoratas yhdistelmät eivät ole käytettävissä.

3. Etupyörissä on positiivinen camber gain.

3Racing:ltä on saatavana uutta tukivarsisarjaa FGX-101/V2

Extotec tarjoaa muutossarjaa, jolla kohdat 2 ja 3 korjaantuu. Sarja sisältää mm. uuden hiilikuituisen pohjalevyn. Se on alkuperäistä muovista joustavampi tuoden lisää peruspitoa. Lisäksi etusiiven kiinnitys on tukevampi.

98
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 03.05.12 - klo: 18.26 »
Tässä Californialaisen UF1 kerhon säännöt. (www.uf1series.com) Samaa linjaa noudattavat kaikki netistä löytämi säännöt.

Motor:       21.5
ESC   :       non boost setting... ROAR list
Tires   :       Rubber only, F1 scale
Body   :       F1 scale front & rear wing
Width:       190mm maximum
Battery:       2 cell lipo
Drive:       2 wheel Rear

Rajaavat vain olellisimman.  Auton tulee näyttää F1 autolta: kumirenkaat ja F1 kori. Kaikki merkit käyvät. Tai vaikka ihan oma tekemä. Eri keskuteluforumumeista esille nousee selkeästi yksi luokan suosion syy: autot ovat kaikkien tunnistettavissa 1:1 F1 kilpa-autoiksi. Sama syy kuin VTA luokassa.

Maksimi leveys ei juurikaan sulje mitään merkkejä/malleja pois. Tamiyan on omisssa malleissaan seurannut 1:1 F1 autojen kehitystä. Taka-akselien leveys on kaventunut 190=>180 mm.  Tämä ei auton suorituskykyä välttämättä paranna. Keskuteluforumien perusteella näyttää hyvin suositulta rakentaa oma auto eri versioita yhdistämällä. Rakennetaan auto takaa maksimi leveyteen ja otetaan muut osta uusimmasta mallista.

Luokkaa hallitsee melko suvereenisti automerkki Tamiya. Muutama muu autovalmistaja on markkinoilla. Tuning osia löytyy netistä usealla tuotemerkillä. Kaikki muut ovat suunnitelleet omat autonsa Tamiyan luomiin epävirallisiin standardeihin ja mittoihin. Korit, renkaat, vanteet ovat vaihtokelpoisia eri valmistajien välillä. Jopa koko eturipustus sellaisenaan voidaan ottaa toisesta automerkistä.   

Viime talvena 3racing julkaisi uuden yleisestä normistosta poikkeavan F1 auton Sakura FGX. Erillisripustus takana. Ei enää mattoautosta tuttua kiinteää taka-akselia. Taka-akselin leveys sääntöjen mukainen maks. 190 mm. Takavanteissa muista poikkeava offsetti. Ei niinkään keljuuttaan kuin puhtaasti saadakseen tilaa uudelle takaripustukselle. Omat etuvanteet. Turisteista tuttu rakenne. Laakerit ohjauspaloissa eikä enää vanteilla. Akselilla hexi. Kaikilla muilla mattoautoista tuttu etupään rakenne. Laakerit vanteessa. 

UF1:n säännöt eivät rajaa autoa pois kisoista. Hyvä näin. Antaa kehityksen kehittyä.

Lähtökohtaiseti FGX häviää kiihdytyksessä perinteiselle autolle ja huippunopeus on hieman alempi. Energiaa kuuluu kolmiportaisen vaihteiston kitkaan.  Samaa kertovat julkaistut testit. Toisaalta kaarteesssa autosta on mahdollista saada nopeampi. Tämä kaikki edellyttää, että harrastaja osaa ja viitsii kokeilla eri säätöjä.

Tässä muutamia hajatelmia maailmalta.

99
PKSRCA:ssa on pieni porukka löytänyt CS-12 luokan talven mittaan. Seinäjoen kisoihin on lähdössä 5 stokki kuljettajaa, joista 3 on uutta luokan harrastajaa. Yksi ainakin vielä hieman empii. Yksi on käynyt kyselemässä keskiviikon vakio treeni-iltanamme mikä olisi se "oikea" automerkki. Yhteenvetona voisi sanoa, että pientä orastavaa kiinnostusta on kerholamme havaittavissa.

Kauden ensimmäiseen kisaan lähdemme opintomatkalle. Menestysodotukset on sen mukaiset. Toki periksi emme anna. Ja täysillä mennään. Itse tulen pitämään korvat auki. Ja keräämään perustietoa. Jotta meillä olisi tuleville aloittelijoille hieman kättä pidempää annettavaa. Että kaikkien ei tarvitsisi kantapään kautta opetella asioita. Menestyminen tietenkin edellyttää jokaiselta harrastajalta aktiivista omaehtoista asioiden kokeiluja ja treenaamista.

Katsotaan mitä repuun antaa kun 4 tuntia autossani paluumatkalla Seinäjoen kisoista istuu yksi lajin pioneeri Vesa Yli. Keskustelu varmasti pyörii mattoautoilun ympärillä.

PS. Nyt näyttää aiemmin hieman vielä lähtöään empinyt kuljettaja myös ilmoittautuneen kisoihin. Nyt meitä on PKSRCA:sta mukana 6 kisaajaa stokkiluokassa.


100
Rengassorvi tarvikkeineen on sisäänkäynnistä vasemmalla olevan punaisilla matoilla varustetun radan edessä pöydällä sinisessä muovilaatikossa. Vieressä olevassa alumiinisalkussa on joitain tarvikkeita. Pöydän alla on rengassorvaukseen varattu ihan oma imuri.

101
Kyllä kevään kilpailukalenteri on tiedossa. Seinäjoen kisoihin osallistumisesta oli puhetta. Eiköhän paikalle tarvittaessa löydetä. Ilmoittautumisaikaa on 19.1. asti.

102
Stokkimattis kerhoillat on nyt sitten käynnistetty. Kiitoksia kaikille. Leppoisasti ajettiin illan aikana 6 kpl 8 minuutin yhteistreeniä. Treenien välissä renkaiden pidotusaineiden vaikutusta odotellessa ehdittiin hyvin vaihtamaan kokemuksia ja säätämään autoja. Illan päätteeksi arvottiin kaikkien läsnäolleiden kesken kutsussa luvattu varikkokello. Kellon onnellinen voittaja oli Tomas.

Treenit jatkuvat tästä eteenpäin keskiviikkoiltaisin ilman erillistä kutsua.

103
Kuluneen syksyn aikana Tikkurilan radalla olen havainnut viitisen yksittäistä CS-12 harrastajaa. Kunkin olen nähnyt ajavan hieman eri päivinä. Uskon, että kunkin harrastajan kehittymisen kannalta on mielekkäämpää treenata yhdessä muiden kanssa. Siksi ehdotan keskiviikkoa CS-12 stokkimattis illaksi.

Yhteisen illan tarkoituksena on auttaa aloittelijoita auton rakentamisessa, perussäätöjen löytämisessä jne. Ja ennen kaikkea ajaa yhdessä. Vaihtaa kokemuksia. Tavoitteena saada kunkin taitotaso ja osaaminen mahdollisimman nopeasti sille tasolle, että ajaminen on mukavaa. Tämä tietenkin edellyttää kultakin harrastajalta vahvaa omaa panostamista harjoitteluun. Sitä ei kukaan tee toisen puolesta. Tarkoitus on luoda puitteet harjoittelulle. Tarkoitus on illan aikana ajaa 2-3 kpl 8 minuutin erää yhteislähdöllä. Näin kukin voi seurata ja mitata omaa kehittymistään.

Kaikkien tulevana keskiviikkona 11.1.2012 paikalle ilmestyvien ja vähintäänkin yhden akullisen ajaneiden kuljettajien kesken arvotaan illan päätteeksi klo 20.30 Digital Count Down Timer. Ajastin on yksi mattoautoilijan tärkeimmistä varikkotyökaluista. Välttämätön.

Olen myös alustavasti sopinut yhden Suomen johtavan C-12 kisakuljettajan kanssa diilistä, että hän tulee meille valottamaan mattoauton saloja kevään aikana.

Ilpo


104
Sähköautot / Vs: Hankinko sittenkin mattoauton?
« : 21.12.11 - klo: 19.49 »
Tänä syksynä Tikkurilan radalla on kaikkiaan ollut harjoittelemassa yhteensä 7 mattoautoilijaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti:2 kpl C-12 ja 5 CS-12 harrastajaa. Itse kuulun niihin aktiivisiin CS-12 harrastajiin. Aloitin luokan tänä syksynä. Olen juuri aktivoimassa CS-12 luokkaa kerhollamme. Aloitan säännölliset yhteiset treenit heti tammikuun alussa. Treenipäiväksi on valittu keskiviikko. Yhteisen illan tarkoituksena on auttaa aloittelijoita auton rakentamisessa, perussäätöjen löytämisessä jne. Ja ennen kaikkea ajaa yhdessä. Vaihtaa kokemuksia. Tavoitteena saada kunkin taitotaso ja osaaminen mahdollisimman nopeasti sille tasolle, että ajaminen on mukavaa. Tämä tietenkin edellyttää kultakin harrastajalta vahvaa omaa panostamista harjoitteluun. Sitä ei kukaan tee toisen puolesta. Tarkoitus on luoda puitteet harjoittelulle. Tarkoitus on illan aikana ajaa 2-3 kpl 8 minuutin erää yhteislähdöllä. Näin kukin voi seurata ja mitata omaa kehittymistään. Tulen opettelemaan ajanottolaitteiston käyttöä. Samalla konseptilla mennään kuin nimimerkki Rodde on vetänyt torstaisin tänä syksynä SC-iltoja Tikkurilassa ja viime talvena IsoMyyrin radalla. Ja itse WGT-iltoja viime talvena IsoMyyrin radalla.

Kilpailut ovat rc-harrastuksen sokeri. Näiden tulevien stokkimattisiltojen tarkoituksena on innostaa lopulta harrastajia osallistumaan jossain vaiheessa kisoihin. Tarjolla on alue-8 kisoja, joita PKSRCA järjestää kevään aikana kahdet: 11.2.  ja 17.3.. Lisäksi on tarjolla SM-sarjan osakilpailuja. 

Olen myös alustavasti sopinut tällä viikolla yhden Suomen johtavan C-12 kisakuljettajan kanssa diilistä, että hän tulee meille valottamaan mattoauton saloja.

Tässä lyhyt esitys siitä miten kerhossamme tulemme tarjoamaan mahdollisuuden harrastaa CS-12 luokan pienoiskilpa-autoja. Miten luokka otetaan vastaan aika näyttää.

En vertaile eri luokkia millään lailla. Kukin luokka tarjoaa oman laisiansa haasteita.

105
Luokka CS-12

Ilpo Koivisto

106
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 11.06.11 - klo: 09.42 »
Ratatalkoot Tattiksella jatkuvat vielä tänään lauantaina klo 12.00- . Sähköt on vedettävä kontista varikkoalueelle, buffettiin, katsastukseen ja ajanottoon. Kuulutuslaitteet pystytettävä. Buffettiteltta pystytettävä. Grilli ja jääkaappi buffettiin kannettava.

107
Bensa-autot / Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« : 03.04.11 - klo: 12.05 »
Solon ja Zenoah moottoreissa on 0 % yhteisiä osia. Osia Solo moottoriin löytyy saksalaisesta 1/5 autoihin keskittyvästä nettikaupasta Hobbythek. Solo moottorin räjäytyskuva varaosanumeroineen löytyy heidän sivuiltaan osoitteesta: http://www.rc-car-online.de/en-teile,explosionszeichnungen.htm&id=2

108
Sähköautot / Vs: World GT
« : 11.11.10 - klo: 21.15 »
BSR renkaita WGT autoon olen tilannut täältä:

http://www.wgtshop.com/

Toimitusaika on muutama päivä. Evaldas Urbonas on yleensä laittanut tavarat matkaan tilausta seuraavana päivän. Koreja olen myös tilannut. Alku viikosta kun kyselin oli häneltäkin Sophia korit loppu.

RC Pistellä on näillä nettisivuilla myös ilmoitus Jaco renkaista.

109
Sähköautot / Vs: World GT
« : 08.10.10 - klo: 20.45 »
Tässä verrokkiaika 10.5 moottorilla + 0-ennakkosäätimellä 12,857 s. Korina oli Protoformin Corvette. Takana on nyt muutama akullinen Iso Myyrin radalla. Eiköhän se aika siitä vielä parane kun pääsee lisää treenamaan ja kokeillemaan säätöjä. Ainakin uskon ja toivon niin.

110
Viime talvella Rajatorpan sisäradalla ajoi liki kymmenkunta harrastajaa minä mukaan lukien  WGT autolla. Ja kun kyseli ja keskusteli heidän kanssaan luokasta ja syitä ajaa ko. luokkaa esille tuli juuri samoja HVoltagenkin perusteluja:

1) WGT Autot ovat isompia joka suuntaan => Helpompia säätää, ajaa ja rakentaa!
2) WGT:n renkaat ovat isommat, kestää kulutusta ja käyttöä enemmän.
3) WGT ovat kivamman näköisiä, seksikkäämpiä (Corvette, Alfa/Fiat, Mulsanne jne.).


111
Sähköautot / Vs: World GT
« : 15.09.10 - klo: 21.24 »
Yhteenvetoni maailmalla käytössä olevista WGT luokan säännöistä on kuten viestissäni sanon sääntöluonnos keskustelun pohjaksi. Yhteenvetoni jälkeen vielä Jarkko oli löytänyt TQRacingin mattoluokkien säännöt. Mitkä on lainattu myös tähän viestiketjuun. LasVegasin IIC kisoista on saatu eri luokkien kierrosajoista ja tuloksista samoissa kisoissa hyvää vertailukelpoista tietoa, kuten Jarkkom viestissään kertoo. Nyt alkaa olla kasassa aineksia vetää jälleen kerran hieman kasaan keskusteluja. Näyttäisi siltä, että seuraavat kaksi vaihtoehtoa moottori+säädinpaketiksi on jäljellä , joista valinta voitaisiin jo varmaan tehdä:

A. 10.5 moottori + 0-ennakkosäädin
B. 13.5 moottori + 0-ennakkosäädin

Ehkä enemmän keskuteluissa vaaka on kääntymässä 10.5 moottorin kannalle.

   

112
Sähköautot / Vs: World GT
« : 12.09.10 - klo: 19.27 »
Jaco Lilac ei ole ainoa WGT luokkaan hyväksytty yksityyppirengas vaikkakin me täällä Suomessa olemme pitäytyneet ajamaan vain sillä. Muut hyväksytyt renkaat ovat:
-CRC 2300 eturengas ja 2302 takarengas
-BSR Lilac

113
Sähköautot / Vs: World GT
« : 12.09.10 - klo: 19.02 »
Renkaita, koreja yms WGT autoihin löytyy mm. www.wgtshop.com nettikaupasta. Jacon renkaita heillä ei enää ole ohjelmassa. Ovat vaihtaneet Jacon BSR renkaisiin kertoi Evaldas Urbonas tänään. Kauppa tuntuu toimivan hyvin. Muutamia kertoja on tullut kauppaa käytettyä. Viimeistään tilausta seuraavana päivänä on laittanut tavarat eteenpäin.

114
Sähköautot / Vs: World GT
« : 09.09.10 - klo: 21.53 »
Masters of foamracing kisoisssa on todellakin myös 2S+17.5 vaihtoehto.

2S lipoakun nimellisjännite 7,4 V on tupla verrattuna 1S akun 3,5 volttiin. Tämän jännitteen nousun kompensoi tietyltä osaltaan miedompi 17.5 moottori. Ja lisäksi 2S akku on painavampi.

Maailmalla on muutamisssa kisoissa ajettu molemmilla voimanlähdeversioilla 1S+15.5 ja 2S+17.5 Kierrosajoissa ei ole merkittäviä eroja puoleen eikä toiseen. Sanoisinko tasaväkisiä ovat.

Päivitän sääntöehdutusta päivän parin päästä kun saadaan lisää kommentteja.
 

115
Sähköautot / Vs: World GT
« : 09.09.10 - klo: 21.10 »
Ehdotus WGT luokan Suomen säännöiksi. Luonnoksen pohjana ovat soveltaen seuraavat säännöt siltä osin kun niissä mainitaan WGT luokka:
 
-Roar:in säännöt
-Efra:n säännöt
-EPS Europeans Pan Series 2010/11
-Ensimmäisen Euroopassa ajettavan The Masters of Foamracing 2010 WGT kisan säännöt


1. Kori:Katulaillisen 2-4 ovisen urheiluauton kori. Maksimi leveys 205 mm. Auton minimi korkeus 104 mm.
2. Takasiipi: Leveys maksimi 200 mm. Jänne maksimi 45 mm. Sivuilmanohjaimen maksimi mitat: leveys x korkeus 45x20 mm. Siipi ei saa tulla kattolinjan yläpuolelle.
3. Renkaat: Yksityyppirenkaat Jaco Lilac, CRC 2300 eturengas ja 2302 takarengas tai BSR Lilac 
4. Moottori: Efra-listan mukainen 10.5 moottori
5. Akku: Efra-listan mukainen 1S lipoakku
6. Nopeudensäädin: vapaa
7. Paino: Minimipaino transponderilla 930 g
8. Maavara: Minimi maavara 4 mm
9. Erien pituus 6 minuuttia.
10. Renkaiden käsittely:Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat hajuttomat pitoaineet ja pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat puhdistusaineet sallittu. Jarrukliinerit, moottorisprayt yms. auto- tai apteekkikemikaalit ehdottomasti kielletty!


Tämä siis on sääntöehdotus käytettäväksi silloin kun radalla on enemmän kuin yksi WGT auton kuljettaja ja halutaan ottaa ajamalla toisista mittaa.

116
Sähköautot / Vs: World GT
« : 07.09.10 - klo: 22.50 »
Tarkennan hieman. Olisi tietenkin pitänyt sanoa ja tarkoitinkin "Maailma ja tekniikka on viime talvesta taas kehittynyt. Nyt on aika jälleen tehdä valintoja moottorin ja säätimen suhteen tavoitteena pitää luokka edelleen hauskana maltillisen vauhdin johdosta. 

117
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 07.09.10 - klo: 21.52 »
Sportline autossa on vakio tasauspyörästö. Siinä ei ole mitään lukkoefektia, joka jarruttaisi kaarteessa sisimmäistä pyörää. Sisimmäinen takapyörä sutii enemmän tai vähemmän riippuen alustan säädöistä. Tähän sutimiseen ei juurikaan voida vaikuttaa vakiotasauspyörästössä rasvalla ilman että heikennetään tasauspyörästön perustehtävää: sallia pyörien pyöriä eri nopeudella kaarteessa. Vakiotasauspyörästössä rasvan tehtävänä on lähinnä vain voidella hammaspyöriä. Rasvaksi kelpaa sen näköine ja oloine rasva kun siellä on uutena. Kannattaa keskittää huomio ennemminkin alustan säätämiseen.

118
Sähköautot / Vs: World GT
« : 07.09.10 - klo: 21.35 »
Se on aivan kuten Jarkkom sanoo. Moottori ja säädinyhdistelmällä on tässäkin luokassa suuri merkitys auton suorituskykyyn. Jenkkien viimeisimmät päivitetyt WGT luokan säännöt ovat niinkin vanhat kuin vuodelta 2009. Silloin ei vielä paljon tiedetty dynaamisella ennakolla varustetuista säätimistä. Ehkä enemmänkin keskustelu pyöri tuolloin akkujen ympärillä. Ajetaanko 1S vai 2S Lipoakuilla ja mikä moottori millekin akulle.

Meillä Suomessa ei ole mitään virallisia WGT sääntöjä. Eikä luokalla ole mitään virallista statusta. Meillä vaan muutamat alan ennakkoluulottomat harrastajat lähtivät kokeillemaan luokkaan viime talvella. Tosin ensimmäinen auto ilmestyi jo talvella 2008/9. Yhteisestä sopimuksestä päädyttiin ja pitäydyttiin jenkkien WGT luokan säännöissä. Mm. moottori 10.5. Akku 1S Lipo. Yksityyppirenkaat Jaco Lilac. Kori muuten vapaa paitsi ovikiilakori oli kielletty. Maavara minimi 4mm. Tässä ne tärkeimmät mitä sovittiin ilman sen kummempia äänestyksiä ja vääntöjä.

Jos olen antanut itseni oikein ymmärtää kukaan viime talvena luokkaan mukaan lähteneistä kuljettajista ei halunnutkaan tehdä tästä huippunopeaa kisaluokkaa. Sitä varten on olemassa muita luokkia kuten 1/12 mattoauto tai virituristi. Nämä tietenkin on vain valintakysymyksiä.

Maailma ja tekniikka on viime talvesta taas kehittynyt. Nyt on aika jälleen tehdä valintoja mihin suuntaan haluamme viedä WGT luokkaa. 

119
Sähköautot / Vs: World GT
« : 07.09.10 - klo: 17.36 »
Renkaat sorvattiin viime kaudella halkaisijaltaan 55 millisiksi edessä ja takana. Tähän mittaan päädyttiin nettisurfailun tuloksena. Maailmalla rengashalkaisijasta vaihteli välillä 52-55 mm.

Maavaraksi sovittiin sen suurempia keskusteluja ja äänestyksiä 4 mm. Eli samaksi kuin jenkeissä:http://www.worldgtrc.com/World%20GT%20rules%20-%2009.pdf


Meillä lähdettiin liikkelle samantien 10.5T luokan koneilla tuoreen Las Vegas IIC mallin mukaisesti, missä ajettiin luokat Expert WGT 10.5T ja WGT 13.5T. Eli pelkkää experttiä vaan meillä.

Kuten sanoit muihin asioihin palataan sitten radalla.

Oma Asso WGT auto LRP SXX Stock Spec säätimellä ja LRP 10,5 moottorilla varustettuna odottaa varikkopakissa radalle pääsyä malttamattomana. Akuiksi valitsin LRP 5300 mAh/50C 1S lipo  akut. Kolmella akkulla pystyy viime vuotisen kokemuksen pohjalta ajamaan päivän aikana mukavasti 8 akullista.

120
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 27.04.10 - klo: 20.30 »
Perinteisesti LS-5 harrastajat ovat pitäneet tapana kokoontua tiistaina illalla Tattarisuon radalle ammoisista ajoista lähtien. Sama perinne jatkunee. Tällöin rata ei kuitenkaan ole varattu pelkästään LS-5 autoille. Kuten ei muinakaan päivinä. Rata on avoin kaikille rc-autoharrastajille. Sopu on tilaa antanut ja antaa vastakin. Yhdet mekkaa ja toiset ajaa. Ja sitten taas vaihdetaan vuoroja. Jos oikein paljon on samaan aikaan harrastajia radalla on sovellettu ajanottokopin seinällä olevaa ajovuorolistaa tilanteen mukaan.

6.6 on ensimmäiset tämän kauden LS-5 SM-sarjan osakilpailut Tattarisuolla joten uskon, että radalla on nähtävissä tulevina viikkoina harvase päivä LS-5 autoja.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6