Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SH.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22
61
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 29.06.12 - klo: 20.20 »
Kyllä se auttaa kun vähän siivua ottaa pois.
Omastani en ottanut lohkoista oikeastaan mitään pois kun tuntui tuota materiaalia olevan niin nihkeästi mistä ottaa,joten varman päälle tein.

62
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 29.06.12 - klo: 18.27 »
Laitetaampas kuvatuksia tuosta 35cc motista,kun nyt niitä viimein sai otettua :roll:

Koneistaja otti millin lohkosta pois,että saadaan lisää puristuksia.
Vaikea oli saada pukkiin kiinni ja siinä vielä pysymään,
kuvasta huomaakin milloin on ottanut värinöitä.



Seuraavaksi joutui sylkystä ottamaan vähän pois,että ei porrasta.



Ja pitihän mäntäkin keventää :grin:


Tänään oli auto kasassa ja pääsi kokeilemaan sisäänajoa.
Hami kun vastarinakusta loppui puhti vartin jälkeen niin jäi ajot siihen,kun ei ollut toista mukana.
Noh,onneksi on koko viikonloppu aikaa köryytellä :grin:

63
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 14.06.12 - klo: 11.01 »
JariV puhui tuossa aiemmin jostain kuumankestosilikonista jolla voi korvata tuon tiivisteen.
Itse tein radikaalimman vedon kun käytin lohkoja jyrsinpöydällä ja otin millin pois lohkoista.

64
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 15.05.12 - klo: 21.32 »
Se menee vähän hassusti toi Piperin suodatinjuttu näiden osalta. Toi musta on niiden OnRoad -malli ja vihree on OffRoad -malli. Käytäntö on vaan osottanu mulle sen etten edes harkitse käyttää muita kuin näitä mustia malleja. Se oli aika pahaa katottavaa kun ensimmäinen kone uupu 5 minuutin ajon jälkeen ja heti perään toinen myös. Mutta hyvä jos tää ei oo vihreiden sutien kanssa käyny kellekkään toiselle.

Oltiin paikassa missä pöly oli poikkeuksellisen hienojakoista ja sen tunsi hengittäessä aina kun vähänkään tuuli ja alko pölisemään.

Juu minäkin muistelin,et tuo musta on onroad malli,mutta itsellä ei ole ollut valittamista.
viime kesänä ajelin hiekkamontulla ja ajon jälkeen kattoin piperin alle kun oli niin pirun törkynen,
eikä siellä ollut jälkeäkään hiekasta tahi muusta pölystä.

hommasin tuon piperin oikeastaan sen takia vain,että säästyy ainaiselta suodattimien vaihdolta,koska tuo alkuperäinenkin on kuitenkin kaksiosainen suodatin.

65
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 15.05.12 - klo: 11.26 »
Mulla on tuommoinen vihreä piperi ja samat kolme kerrosta kuin tuossa mustassa.
Piperin alla on vielä kaksikerroksinen nutekin oma suodatin joista kummatkin kerrokset kevyesti öljyttynä.

Ainakaan omilla ajoilla en ole nähnyt mitään kokköä tuon alemman suodattimen pinnassa(keltainen kun on)

66
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 14.05.12 - klo: 21.49 »
Itse olen vannonut pipercrossin nimeen :azn:
10 Litraa tullut ajettua milloin missäkin ja ei ole piperin alla olevaa suodatinta tarvinnut vielä vaihtaa,
kertaakaan.
Elikkästen tämmöinen http://www.tmi-janikaasalainen.fi/images/28.11.2008_006.jpg

67
Kaappihan on tarkoitettu vain koneelle,mutta on siellä tulostin ja 2.1:sen subbari.
Kone itsessään on kohtuu hiljainen,koska hommasin tuon nexuksen silence kotelon.

Omasta mielestä nuo lämmöt on hieman liikaa,mutta jos niitä vähän saisi laskettua niin olisin tyytyväinen.
Sanokaapas mikä on oleellisinta tuossa lämmön siirrossa?
Viileän ilman tulo vai lämpimän poisto,koska nyt tuossa on 2 puhaltimella imu koneen alaetureunasta ja poisto on yhdellä koneen päältä.


68
Raudan jäähdyttämisvinkkejä tarvittaisiin.
Kun meillä kämpän rempan yhteydessä hallitus päätti,että laitetaan kone kaappiin"niin ei ole rumasti esillä"
Speksejä koneesta:
Phenom II X4 965BE/AM3 3.4GHz 8MBL2 125W

MB M4A79XTD EVO AM3 AMD 790X                     

KHX1600C9D3B1K2/4GX 4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC DIMM Kit HyperX       

ENGTX460 DC/G/2DI1G5ASUS GF GTX460 DIRECTCU PCIE 1GB STARCRA       

SpinPoint 3.5" 1TB SATAII 32MB 7200rpm         

CORSAIR PSU 500W 12CM ATX12V2.2 80+           

NEXUS PROMINENT 9 SILENT MIDI TOWER CASE

Jotenka kun ilmankierto on vapaa niin idlenä lämmöt
Prossu 37-40 C/näyttis 32 C

Kone kaapissa 42-45 C/35 C

Bf3 pelatessa ja kone kaapissa max.Lämmöt(kaapin ovet tietenkin auki)
58 C/55 C

Hommasin jokin aika sitten toisen 120mm kotelotuulettimen ja kokeilin sekä imu että puhallusena,
niin ei mainittavaa hyötyä.
Paras lääke tähän tietenkin olisi,että ottaisi koneen sieltä kaapista pois,
mutta se nyt ei sattuneista syistä ole mahdollista.

joten olen miettinyt parempaa prossutuuletinta,kaapin takaseinään isoa reikää ja rakentaa kotelomainen poistopuhallus,ettei lämmin ilma jää vain pyörimään kaappiin(takaseinän ja huoneen seinän välissä pari senttiä tyhjää tilaa)

Ideoita ja oivalluksia otetaan vastaan :azn:

69
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 02.05.12 - klo: 22.38 »
Huomasin omassa painotuspukissa semmoisen haman,kun katsoo et vauhtis olisi balanssissa niin sitten kun kääntää keskityskartioita esm. puoli kiekkaa niin painopiste vaihtuu.
Tänään sorvailin sopivaa akselia vauhtikseen ja huomenna sais sen valmis niin voi sitten varmistua asiasta.
Kai niitä kuviakin pitäisi räpsiä,mutta kun sitä on niin laiska :grin:

70
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 28.04.12 - klo: 21.32 »
Mulla on semmoinen itsetehty lennokin potkurien tasapainottamiseen tarkoitettu pukki.
pitäisi vain tarkistaa jollain muulla onko tuohon pukkiin luottamista.

Lisäystä:Olin tuossa pohjoisessa käymässä viikonloppuna ja sain sitten koneistajalta kuulla,et ei ole kerennyt lohkoja koneistaa... :undecided:
Motin kasaaminen lykkääntyy ja ei putkeakaan voi vielä aloitella.

71
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 27.04.12 - klo: 11.28 »
Nyt ois taas rojekti edennyt sen verran,että sain vauhtipyörän kevennettyä.
Tosin hieman otti kupoliin kun kavensin lapoja,porasin pari reikää,niin kotona puntaroin sen niin hurjat 10 grammaa sain pois :undecided:

Semmonenkin jännä juttu kävi kun vertailin vakio vauhtikseen tuota kevennettyä,niin sattu ottamaan magneetit yhteen ja sitten kun laitoin sen tasapainotuspukkiin niin jostain syystä magneetin puolelta on nyt epätasapainossa vähän.
Ei se kyl tehtaan jäljiltäkään ollut balanssissa.

72
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 26.04.12 - klo: 11.23 »
Itsellä ei vauhtipyörä kestänyt kauan kun kivet söivät siivet pois.
siitä sittemmin viisastunee hommasin pienisilmäistä rosteriverkkoa ja kolvilla sulattelin kiinni ja hyvin toimii.

73
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 23.04.12 - klo: 11.25 »
alaa tässä kesän aikana olisi käyntiä lappeenrannassa.
Joten olisi nyt hyvä sauma ottaa pari mottia mukaan ja testailla.

74
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.04.12 - klo: 22.45 »
Minulla oli ainakin sellaista ongelmaa,että täyskaasukiihdytyksessä ohjaus jäätyi pariksi sekunniksi.
Kopan kun avasin niin konkathan siellä oli pullistellu,vaihdoin sitten varg:in mainitsemat konkat ja hyvin on pelannut.
Tämäkin monsteri on v2 mallia ja käytettynä ostin,liekkö kuinka vanha kapistus.

75
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 19.04.12 - klo: 22.40 »
Se on koekäynnistetty tehtaalla. Kiehkurat kertoo hyvää kieltä sulle miten virtaus käyttäytyy. Männän lakea ei aina heti avatessa putsata koska sen palojäljistä näkee toimiiko putki oikealla ajoituksella. Jos selkeetä "keskipalokohtaa" ei näy niin sytytysennakkoa tarttee aikastaa jotta palokohta saadaan puoleenväliin männän pakohelmareunaa ja männän keskipistettä. Jos palojälki (sen puhtain eli kuumin kohta) on männän keskipisteen kohdalla niin se sytyttää liian aikaisin ja silloin sytkää pitää myöhäistää.

Tämä pätee silloin kun moottori on säädetty oikein ja sillä ajetaan tosissaan. Ei näy heti vaan vaatii ajoa ainakin 15 min.

Taas uutta tietoa,enpäs ole ajatellut asiaa.
Muistaakseni männän keskikohdasta lähti n.pakoaukon kokoinen "juova" pakohelmaa kohti,sitä en muista menikö loppuun asti,mutta se ei varmaankaan kerro koko totuutta koska ei ole vielä otettu kaikkea irti motista.
Ei kai näistä pysty muuttamaan sytytyksen ajankohtaa vakiokamoilla?

Tervetuloa foorumille alaa.Saa nähdä pitääkö käydä heittämässä joskus lenkki Lappeenrannan suunnalla :grin:

76
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 19.04.12 - klo: 19.49 »
Juu ajattelinkin varovaisesti poistaa tuota helmaa virtauskanavan tieltä,sinänsä hupaisaa kun helmat ei peitä kaikkea neljää virtauskanavaa vaan,vain kaksi.
Anakin kun kokeilin sijoittaa männän,niinkuin se siellä kuuluisi olla.

Männän helmasta en ole vielä suunnitellu ottavani mitään pois,vielä
Mutta pitää sumplia tarkemmin.
Kysymysmerkkinä on vielä lohkon avartaminen sylkyn tasalle koska tässähän on siinä lohkossa kaksi pattia per lohkonpuolikas.
pitää vähän mittailla voiko ne dremelöidä pois.

Huomasin myös tuossa kun putsailin mäntää lakea,niin alta paljastui virtauskanavien kohdalta vasta/myötäpäivään palaneet kiehkurat.
Pitää kyllä räpsäistä kuva kun moista ei ole ennen vastaan tullut :shocked:

77
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 19.04.12 - klo: 11.25 »
Imuhelman lyhentämisellä saa lisää aukioloaikaa.
Siis tarkoitin,että kavennetaan helmaa.
Vaikea selittää mut männäntapin kohdalla on se aukko  ja sen aukon leveyttä on isonnettu ,koska se peittää osaksi ylösvirtaus kanavaa,kun mallaa mäntää sylkkyyn.

78
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 18.04.12 - klo: 22.40 »
Kävin ettiskelemässä ja eräs hyvinkin pätevä ja tekninen kaveri oli kokeillut 25 prosenttisella rc-auton nitropolttoaineella sekoitussuhteella 1:3. Sano että voimaa tuli paljon lisää mutta motin käyttöikä väheni radikaalisti. Pitäydyn siis itse pumppubensassa ja 2-T öljyssä.

Laita SH kuvia esille kun alkaa putki muotoutumaan.

Juu pitää räpsiä sitten kun aloittelee,pitää kone saada ensiksi jotenkin nippuun,et voi laskeskella ajoitukset sun muut arvot.
Muuten,tuossa kun mallailin mäntää sylkkyyn niin tuli mieleen kun näissä tehdastekoisissa virimännissä on otettu siivua pois helman laidasta joka peittää hieman virtauskanavia.
Onko sillä merkitystä virtauksen kannalta? Vai onko tehty kevennystä varten?

79
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 18.04.12 - klo: 11.23 »
Se 35:sen vauhtis on hieman isompi leveydeltään kuin pienemmissä moteissa. Meinasit tehdä putken itse? Hieno juttu jos näin on. Se touhu vie mennessään.

Juu tarkoitus on saada jonkinmoista aikaan blairilla ja conelayerilla.

Joku taisi kokeilla alkoholilla,kun ddm:stä saa sille sopevan kaasarin.
En ole varma minkälainen lopputulos oli.

80
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 17.04.12 - klo: 22.07 »
Ainakin tuo 35cc motin vauhtis painoi puntarilla 208 grammaa ja samanlainen se on kuin muissakin.
Niin ja annoin tutulle koneistajalle lohkonpuolikkaat,että ottaa millin pois jotta sais vähän lisää puristuksia.

Jariv: tuommoinen putki varmaan olisi hyvä,mutta kun sitä on niin pihi ettei raaski ostaa :grin:
No,töissä on pelit ja pensselit millä kokeilla ja ainahan sitä saa yrittää.
Katsotaan sitten kantapään kautta big bore putkea uudestaan :wink:

81
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 17.04.12 - klo: 11.21 »
Tarkoitatko tuolla tiivisteen tiivistämistä vai mitä?
Kuparitiivisteen voi käyttää uudestaan,kunhan vähän sitä lämmittää.

Itselläkin on tuo 35cc motin piristys käynnissä.
Männän kevensin eilen ja tällä viikolla olis tarkoitus ottaa vauhtiksesta vähän siivua pois.
kaasariksi tulisi HD:an joku monsterikaasari ja putki pitäisi "yrittää" vääntää jossain vaiheessa.

82
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 10.04.12 - klo: 15.53 »
Jyväskylä ja vastaavasti viikonloppuisin Pohjois-Pohjanmaa.

83
Vapaa keskustelu / Vs: Home home
« : 03.04.12 - klo: 20.44 »
Hyvinkin samoilta öttiäisiltä näyttää.
Eipä niitä ole tämän ekan talven aikana näkynyt kuin muutama,pari kylpyhuoneessa ja sitten siinä listan alla oli yksi.

Minuahan ne ei haitta koska kesällä kämpässä juoksentelee hämähäkkejä,eikä siinä mitään hyödyllisiä olioita(emäntä on tosin eri mieltä)  :wink:

Siinä kohdalla missä haisi maanhaju,niin on vaatekaappi ja samoin oli edellisellä omistajalla.
Joten harvoin tulee pestyä mopilla sieltä takaa,eli ei ikinä :azn:

Siinä kohdassa seinänaapurilla ei ole mitään vesikalusteita,eikä ole kyllä tullut kysyttyäkään onko huomannut mitään.

Viime kesänä oli taloyhtiöllä tarkoitus kuvata salaojaputket ja uusia vesikatto tästä rivarista mutta taloyhtiön pj:n mukaan homma kaatui ajanpuutteeseen ja tietenkin rahaan.

Tänä kesänä homma on kyllä tehtävä vaikka itse joutuisi hommiin,koska syksyn kovilla sateilla huomasin seinässä ison tumman laikun aina kun tuli paljon vettä= syy vesikatossa reikä ja vesi valui räystään ali seinälle.

Tosin se oli eri kohdalla kuin tämä nykyinen homma.

Pitää ruveta patistelemaan,että hommat hoituu jollakin tasolla,koska pj ihmetteli kun korjasin kesällä taloyhtiön ruohonleikkuria,kun ei kuulemma toiminut ja muutenkin tämmöisiä yleisiä asioita hoidan vaikkei ne minulle kuuluisikaan.

Ajan tällä myös omaa asiaa että vastike pysyy edullisena,ettei tarvitse aina soittaa joku ulkopuolinen tekemään milloin mitäkin hommaa.

84
Vapaa keskustelu / Vs: Home home
« : 01.04.12 - klo: 22.12 »
Voimia vain TTKoo.
Etsin tässä vuosi takaperin rivarikaksiota,kun tuo halu muuttaa"omaan" asuntoon kiinnosti niin kovasti.
Vaimon kanssa käytiin muutamassa näytössä.
Yksi noista asunnoista kiinnosti vaimoa niin suuresti,että halusi tehdä tarjouksen(olin silloin vielä töissä)
No,karautin paikalle katsomaan.

Lappusen mukaan "pintaremontoitu unelmakaksio" Ovesta astuttuani näytti ihan hyvältä.
Seuraava askel,suihkun ja eteisaulan välisessä seinässä pari lasitiiltä laitettu sinnepäin isoimpia rakoja täytetty silikonilla,ei se mitään mutta kun toisella puolella on vastapäätä suihku ja siellä sama homma.

Varmaan vesi menee kivasti seinän väliin.
Siinä sitten huomasin kun silikonisaumat lähtee nauhoina irti.
Tässä kohdassa se viehättävyys kyllä katosi ja siinä vasta kylpyhuone,keittiössä haisi semmoinen vettynyt puu/lastulevy,olohuoneessa kynnyslistat/laminaattireunat irvisteli mukavasti.

yleisilmeenä kämppä oli ihan jees,mutta tarkemmin katsottuna tuntui pommilta.
Hupaisemmaksi asian teki kun siellä oli muutakin porukkaa ja vaimo kysyi,että voiko tehdä tarjouksen vaikkei olekkaan saanut vielä pankilta lainapäätöstä?
Siihen väliin joku topakka täti mainitsi,että"heillä on jo päätös tehty ja aikovat ostaa tämän"

Oli pakko lähteä pihalle nauramaan kun ei pokka kestänyt :laugh:
Emännälle sanoin,että jos tarjotaan niin reilusti alle kauppasumman,minähän en tuommoista pommia sillä rahalla osta.

Tosin en ole ammamies sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin,mutta hieman maalasjärkeä käytin(maalta kun olen kotoisin) ja eihän me sitä saatu :azn:

Nykyisen kaksio ostettiin toukokuussa  ja vaikka oli rempattu pinnat 5v sitten,niin sen verran psykedeellinen sisustus oli että huhhuh.
Turkoosinväriset puolipaneelit,eteiseen maalattu delfiini hyppäämässä meressä,makkarissa 1mx2m kokoinen nalle puh toivottamassaa hyvää yötä.

Kaikki kuivat tilat,poislukien keittiö oli laitettu 7€/ neliö maksavaa laminaattia.

Pari kuukautta siinä meni,kun minä peukalot keskellä kämmentä ja vaimo laitettiin kaikki pinnat,(paitsi keittiö/kylpyhuone) uusiksi.
Veli auttoi olohuoneen parketin laitossa.
Allekirjoittaneelta lenti muutama ärräpää kattolistojen laitossa kun katto on kalteva ja huonekorkeutta korkeimmillaan 3,20 metriä.

Vaikka tuossa on vuodatusta asian ohi paljonkin,mutta omalla kohdalla mietityttää tuo kylpyhuone koska tässä talvella Viemäristä on sillointällöin ryöminyt esiin semmoisia pisaranmuotoisia ötököitä(jotka viihtyy kosteassa)

5 vuotta sittenkylppärissä ollut kosteusvaurio joka kuivattu ja remontoitu ja luultavasti taloyhtiölle kuuluu valvominen onko se hoidettu oikein?

Asia tuli nyt uudestaan esiin kun vaimo halusi eteisaulaan laminaatin tuon puhkikuluneen parketin tilalle.
Homma sujui ihan mallikkaasti mutta tuulikaapin vierellä olevalla seinällä,kun otin lattialistan irti niin löyhähti semmoinen tunkkainen "maanhaju" joka kyllä haihtui aika äkkiä.

Sieltäkin ryömi yksi sellainen ötökkä jota oli kylpyhuoneessa,siinä kohti ei ollut alkuperäistä mosaikkiparkettia  koska siinä on ollut joku eteiskaappi betonin päällä.

En sitten tiedä vaikuttaako tuo ilmalämpöpumppu asiaan,koska tässä on painovoimalla tapahtuva ilmanvaihto.
Olisi mukava tietää pitääkö tässä ruveta jonkinlaisiin toimiin,vai onko normaalia?
Rivarihan on rakennettu -86

Anteeksi vuodatukseni.

 

85
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.03.12 - klo: 18.18 »
moottorin kuumeneminen on yksi syy mekaanisiin jarruihin,
ja käsittääkseni pidentää moottorin käyttöikää jos kokoajan toimii äärirajoilla.
Omasta mielestä hifistelyä,mutta tarpeellinen värkki.

Saahan näihin patterikaseihin kytkimenkin,muistaakseni janezki nimim. Oli semmoinen,
Haluaisin itsekkin joskus kokeilla tuota kytkintä,tulee enemmän sellainen polttismainen tuntuma :azn:

86
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 10.03.12 - klo: 14.21 »
Videonpätkää,kun kävin nuudelilla pärräilemässä.
Kuvanlaatu ei ole kummoinen,koska tuo järkkäri ei jotenkin osannut tarkentaa :azn:
(tai sitten käyttäjästä kiinni)
Jalustan hommaaminenkin ei haittaisi :tongue:
031.MOV

87
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 10.03.12 - klo: 01.01 »
Kylläpä niillä porukka vielä ajelee,vaikka laiskasti kirjoittavat tänne.
Kävin itse toissapäivänä jäällä ajamassa,videotakin otin vähän,
en ole vielä tuubiin laittanut.

88
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 09.03.12 - klo: 20.20 »
Ei ainakaan pitäisi olla haittaa,monet ottavat MMM:stä katkaisijan pois kuten itsekkin tein,
jolla poistuu yksi häiriötekijä.
Nämä kun ovat välillä rankemmassa käytössä,niin kura tms.Lika pääsee katkaisijaan ja aiheuttaa häiriöitä.

89
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 05.03.12 - klo: 18.26 »
Paljo ulkona on lämmintä?

Olisikohan ollu +20

Savo tilasin kesällä itselleni tämmöisen http://www.himodel.com/electric/LEOPARD_4065_2700KV_4-Poles_Inrunner_Brushless_Motor_Red_LBP4065_2Y.html

Vähän epäilytti tuo kv  vaikka 4s paketilla mentiin.
11T pinjonilla mitattiin 58km/h ja vääntöäkin piisas :azn:

90
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 05.03.12 - klo: 11.20 »
Ootkos kokeillut leopardin koneita,riippuu et millä kennomäärällä ajat?
Itsellä lrp bxe:ssä 4s ajaessa niin kone lämpenee suunnilleen 40 asteiseksi.
Josta kyllä sai iloisesti yllättyä :azn:

Kunnon övereitä en ole vielä motista ottanut,mutta ainakin pihasuttauksessa lämmöt pysyy alhaisina.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22