Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sysi

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 16
121
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 01.04.09 - klo: 17.57 »
Liikaa jännitettä? Jos virtaa kulkee vaikka kytkin on kiinni niin varmaan nopari hajalla. Oikosulku voinu sen verran tyhjentää lipoa että jännite laskenu.

122
Sähköautot / Vs: EU kieltää mm. LiPo-akut elokuussa!
« : 01.04.09 - klo: 17.54 »
Saa kyllä nähdä koska ne hoksaa että räjähdysherkkiä lipoja ei saa toimittaa lentokoneessa, alkaa kiinankauppa hidastua.
Vielä odotellaan 120 miljoonaa jenkkiä mukaa ilmastotalkoisiin...

123
Ja ladatessa jännite on sitten ihan eri kuin levossa.
Kova jännite ladatessa kertoo että akku huononee, sisäinen vastus kasvaa. Muuten nytkin ajettaisiin stanuturistia varmaan nicadeilla :laugh:

124
Palaa sulake. Jos voi säätää latausvirtaa pienemmälle niin saat kestämään, akut täyttyy hitaammin.
Ois ollu ihan hyvä kysymys Akut ja laturit-topiciin.

125
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.03.09 - klo: 18.36 »
Mutta harmittaa jos ensimmäinen löytyy sen ison tulipallon perusteella. Oikeastaan poikkeuksetta kuitenkin tosiaan voi ladata 1C virralla.

126
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.03.09 - klo: 17.27 »
Olettaen että latausvirraksi on sallittu (kuten yleensä) 1C. Saattaa (pitäisi) lukea jossakin akun mukana tulleessa paperissa.

127
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.03.09 - klo: 23.15 »
Ja c-arvo tarkoittaa tietysti samaa myös latauksessa, 1c latausvirta 3500mah akulle 3,5a.

128
Sähköautot / Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« : 28.03.09 - klo: 21.37 »
Onko testattu miten takapotkut reagoi jos/kun vähän otetaan kontaktia kaverin kanssa? Minissäkin kolisee aika paljon, luulisi nuitten olevan aika helposti pyörähtäviä vaikka normiajossa toimiikin.

129
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 28.03.09 - klo: 00.53 »
Näissä on teho-paino suhde senverran hyvä, että uskon ettei ole mahdollista oikeasti polttaa kumia,
auto vaan lähtee kuin tykin suusta tai vauhti nousee järjettömäksi.
Tehoa kyllä varmaan on joillakin ihan liikaa, ja kaasulla ja ohjausliikkeillähän oikeissa driftereissäkin tehdään ja pidetään kulma.

Voi olla vähän hassu viesti, testaan uutta näppäimistöasettelua.

130
Yleinen keskustelu / Vs: Siipat ja rc
« : 28.03.09 - klo: 00.01 »
Eli pariisi, rooma tms. Mikä ois romanttisempi naimapaikka? Rc kamppeet luultavasti halvempia ja aikaa laittaa elo risaiseksi, luulis kelpaavan.

131
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 27.03.09 - klo: 15.55 »
Sanoisin että voi olla liikaa tehoa 2s lipolla. Mutta voisi kyllä olla ihan sopivakin.

132
Harmittaa eniten tuo metallin suosio täällä Suomenmaassa. En ymmärrä sitä kuin se laulaja ööööööööööö ääääääääääää laulaa ja pää menee ylösalas siihen tahtiin että luulis jo aivot menevän pois paikaltaan ja mitäs tekee muut jäsenet, soittavat soittimia siihen tahtiin että kumma että ovat ehjät keikan jälkeen.
Jerzi
Sehän on se idea :grin:
Aikoinaan 60-luvulla beatles oli rajua, nyt on hevi, kun beatles taas ei enää ole. Menee kyllä osa jo vähän yli, mutta esim. Volbeat on hyvää uutta heviä.

133
Eivät nämä nykyiset idolit ihan toivottomia ole. Missäs se Abreu opiskelikaan?
Ei kyllä välttämättä minun musiikkityyliä ihan ole, mutta omalla alallaan ihan riittävän hyviä.
Aina ei voi voittaa, tuttu on juuri yrittämässä bändin kanssa menestystä.
Ja sitten onkin hyvä mainostaa, :wink: voisi kelvata jerzillekkin.
http://www.myspace.com/killspreemanatee

134
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.03.09 - klo: 18.06 »
Virran kuluminen laskee sen jännitteen. Kyllä tuntuu selvästi hyytyvän meno jo kun putoaa nimellisen alle, varmaan akusta riippuu missä kohdassa loppuu potku.

135
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.03.09 - klo: 19.26 »
Oikeen hurja kaveri laittaa vähän elvytysvirtaa nimhimoodilla.
Liposäkki tai pommisuoja voi alkaa olla tarpeellinen kyllä.

Täyttä potkua ei varmaan kuitenkaan saa enää irti, mutta jos koittaa haluaa.

136
Porukalla on kuitenkin jo paljon minejä, kisailijoita varmaan löytyisi pelkälle merkkiluokallekkin.
Jos autoja aletaan sotkemaan niin välitykset, renkaat yms. tulevat kuvaan. Minissä kone ei taida yhtään vähempää lämmetä eri välityksillä että sillä voitaisiin säästää koneita endurancessa? Mineille on myös valmiit säännöt jo. Takavetoisetkinhan on aiottu ottaa mukaan, jos ei miniä halua.

137
Sähköautot / Vs: Tamiya M-04M Alfa Romeo
« : 22.03.09 - klo: 16.07 »
Voiko se aiheuttaa tuon ns. luiston liikkeelle lähdössä tai silloin kun painaa autoa maata vasten niin tuntuu kuin "kytkin" luistaisi?
Aukaisitko koko diffin? Sieltä sisältä voi olla myös rattaat rikki, tai koossapitoruuvit löysällä. Vanteet, heksit ja tapit kannattaa tarkastaa jos ei ole jo katsottu.

138
Vapaa keskustelu / Vs: Kamppailulajit
« : 17.03.09 - klo: 22.25 »
Vaikuttais että täällä foorumilla on aika paljon kamppailun harrastajia. Armotonta vääntöä ja varmaan hikikin meinaa valua välillä, katsojiakin saattaa viihdyttää. Taitavat pelurit käyttää kaikki mahdollisuudet, mutta kannattais kyllä huomata millon lopettaa. Mutta jotkut osaa sentään neuvoakkin asiallisesti, toivottavasti eivät tätä vääntöä vaan opeta eteenpäin, menee pian epärehellisyyksien puolelle...
Vaikuttais että osalla voi olla myös pään ympärillä vyö vähän liian tiukalla.

( :laugh: :wink: :angel:)

139
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 17.03.09 - klo: 18.07 »
Kyllä tuommoinen 17.5 on varmaan riittävän tehokas takapotkuun, ainakin lipolla. Turistissa kulkee saman mitä 13.5 5:llä nimhikennolla, 13.5 lipolla vastaa 8.5 5:llä huonolla kennolla.
Varmaan ideana vähän samanlainen kuin jenkeillä on turisteilla, meidän minin tyyppinen.

140
Sähköautot / Vs: Hyvät ja halvat perusservot
« : 16.03.09 - klo: 17.00 »
Minissä on aivan sama mikä servo siellä on, vakioservo käy hyvin. Jos vähän kovempaan vehkeeseen tarvii servoa niin joku tälläinen voisi riittää: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Futaba-S-3305-103435

141
Jos ei ohjaiussignaalia ole niin se voi tehdä ihan mitä tahansa, siksi laitetaan aina ensin ohjain päälle. Tarkistahhan onko noparin piuhat oikein päin juotettu, samanlainen ilmiö tapahtunut mun autossa kun tuli piuhat väärin päin. Oikosulut tuppaa kans vapauttamaan käyttösavuja.
Jotenkin kummastuttaa että vielä pukkaisi savua, yleensä ne lämpiää kerralla senverran että näkyy ja ei enää ole komponentteja jotka palaisi.

142
Yleinen keskustelu / Vs: CNC piirrustukset
« : 12.03.09 - klo: 18.39 »
Nasty ja Fillarimies vissiin täällä foorumilla ainakin tekee osia. En usko että ihan hirveitä pyytävät.

143
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 10.03.09 - klo: 10.14 »
Isompi kv yleensa tarkoittaa vähemmän käämikierroksia jolloin suurempi teho on fakta.
Eikö tuohon koneitten wattitehoon vaikuta millä jännitteellä mitattu, jolloin siihen ei voi oikeastaan luotttaa? Kv arvo ei muutu, mutta vaihteleehan se varmasti miten "optimistisesti" se on mitattu.
Vähän sama jos mitattaisiin 2 litraisten autojen tehoja pelkällä maksimi kierroksilla, eihän se koko totuutta kerro lähellekkään.
Voihan tehoa olla enemmän, mutta sen käytettävyys ratkaisee. Eli vaikka tehoa oikestaan olisi enemmän, mutta jos se on vain huippukierroksilla, niin onko voimaa sillon yhtään vähemmän?

144
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 09.03.09 - klo: 21.11 »
Ihan maalaisjarjella sanoisin etta tuo totuudenmukaisin kv-arvo ratkaisee. Vaittaisin etta tuo nosram on huomattavasti tehokkaampi, voidaanhan niitten luvata vastata mita vaan.

145
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 09.03.09 - klo: 16.43 »
Laukaan kesäkisassa kun radalla oli vasta hiukan kosteutta niin täysin suojaamaton hiiletön alkoi jo häröilemään. Föönillä kuivaamalla korjaantui, kunnon veneilyt jätinkin välistä.

Joskus pitäisi käydä katsastamassa krossarotouhujakin, pitää vaan saada kuski suostumaan kun vielä vähän kylmää mopoilla.

146
Kaikki johtoliitokset kannattaa tarkistaa, akun, moottorin ja vastaanottimen. Kolhitut liittimetkin saattavat aiheuttaa hairioita juotosten lisaksi.

147
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 08.03.09 - klo: 00.20 »
Ladatessa hukkaantuu virtaa muun muassa lampona jolloin latausaika on kuitenkin pidempi. Minusta hyva mainita, kun kuitenkin on jonkunverran erota teoriassa ja kaytannossa. Ja tuo akun tyhjyys on myos tosiaan hyva huomioida, vaikka nicadit ei kovin helposti ylilatauksesta rajahdakkaan.

OT:na senverran etta kirjoittaminen on on todella hauskaa kun nappaimisto/kayttis ei oikeen toimi.

148
Sähköautot / Vs: Mitä autoja teillä on?
« : 03.03.09 - klo: 19.56 »
Serpent S400, aika paljon V-design osia.
Pari Xray T1:stä on hyllyssä kans, toisesta varmaan tulee drifteri ja toisesta mahdollisesti foamiauto.
Kuvia voisi laittaa kunhan saa esittelykelpoisen kopan.

149
Polttisautot / Vs: Tyhmä kysymys, mut kannattaa lukea...
« : 02.03.09 - klo: 23.48 »
Eikö pakoputkikitin päälle ole tarkoitus laittaa jotakin nauhaa vielä?
Ainakin EMC myy joitakin pakoputkiin tarkoitettuja silikonitiivisteitä, jos ei ole muuta kauppaa mistä etsiä silikoniputkea. Jääkiekosta voi koittaa kans vuolla.

Ei mitään rajaa miten paljon ohi aiheen voi mennä. Onneksi tuo aihekkin on aika suurpiirteinen edes..

150
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.03.09 - klo: 23.39 »
Samalla lailla ylilatautuvat ilman balanseria kuin väärällä laturilla, ainakin jos kennot pahasti epätasapainossa. Eiväthän ne välttämättä poksahda, mutta kun harmittaa varmaan kovasti jos vaikka talo palaa, niin parempi mainita tämäkin.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 16