Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - moggi-samuli

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16]
451
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 13.09.09 - klo: 20.46 »
Kerro vielä mitkä ne akut on, jotka sulla on käytössä?

Turnigyn 18.5v 5.0
Onko tosiaan näin että viileä ilma vaikuttaa näin paljon akkujen toimintaan? Kun näin jälkikäteen mietin niin ei se päivälläkään nyt ihan niin lämmin ollu..

452
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 13.09.09 - klo: 20.38 »
Vai onko se sittenkin akuissa se vika, että ei toimi kylmänä?
Mitkäs akut sulla on paikallaan? Kokeile seuraavan kerran lämmittää akkuja n.~30C lämpöön ennen ajoa ja sitten kokeilet uudelleen.

Sitä tossa kaverikin ehdotteli mutta mutta.. Akut ovat seisseet auton takakontissa päivän ja puolelta päivin oli melko lämmin sää ja teki samaa silloinkin. nyt illalla on tosin jo aika viileä niin diaknoosi voisi sopiakin. mutta miksi päivällä??

Pitänee kokeilla ajaa nopariin uusin päivitys. ja varmuudeksi kokeilla ottaa akut sisään lämpimään ja ajaa testi..

453
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 13.09.09 - klo: 19.44 »
Huomasin jotain mielestäni omituista ton sähkö truggyn nopeuden säätimen toiminnassa. Nopari on losin xcelorin 1/8. Autolla on ajettu noin 5 tuntia. Aikaisemmin ei tätä ole mielestäni tapahtunut. Nyt kun noparin kytkee päälle ja lähtee ajamaan joutuu ajelemaan arviolta puoli minuuttia ennenkuin autosta irtoaa täys hönkä. Ikäänkuin nopari "lataantuisi pikkuhiljaa ajon alkaessa" sama ilmiö on kun on ajanut jonkin aikaa ja pysäyttää auton ja jättää virrat päälle ja antaa auton seistä joitain minuutteja. Taas ajoon lähtiessä menee jonkin aikaa ennenkuin kulkee kunnolla. Olisiko jollain tietoa mistä tämä voisi johtua? Noparista särkyi tuuletin viime ajokerralla mutta nopari ei ehtinyt lämpenemään kuin hieman yli käden lämpöiseksi kun huomasin asian. Ainoa muutos on että kytkin väliaikaisesti nopariin yleiselektroniikasta hankitun 5v laite tuulettimen joka on ulkoisilta mitoilta sama kuin alkuperäinen. En tajunnut kokeilla toistuuko asia ilman tuuletinta. No nyt on sekin asia kokeiltu ja tuulettimella ei ole vaikutusta asiaan.

454
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun Crawlerit
« : 11.09.09 - klo: 09.31 »
Kun ostatte sidewinderin niin siihen pakettiin ei normaalisti kuulu ohjelmointi piuhaa. Kannattaa harkita mamba maxia. Siihen tulee kaikki tarpeellinen mukaan ja on kooltaan hieman pienempi. Joidenkin crawlereiden pohjalevyt on suunniteltu maxille. 

455
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.09.09 - klo: 20.07 »
Osaisiko joku kertoa hieman 1/8 losin xcelorin noparista. Ihmettelen hieman jäähdytys flektin käytöstä. Mahtaakohan siinä olla jonkin sortin termostaatti. Kaksi ensimmäistä akullista flekti pyöri jatkuvasti. Sitten säätelin parametrejä ja lakkasi pyörimästä. Parametreissä ei näytä olevan mitään flektiin viittaavaa. Nyt näyttäisi sitten pyörivän satunnaisesti. Nopari ei tunnu kuumuvan kovinkaan paljon. Onkohan mennyt rikki ja jostain syystä pyörii silloin tällöin. Onko muilla merkeissä vastaavaa käytöstä?

456
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 30.08.09 - klo: 13.58 »
Alkaa tuo omakin honkkarin truggy konversio olemaan viimeisiä osia vaille. Perjantaina pääsi jo muutaman minuutin kokeilemaan. Moottorin ratas tosin sai kyytiä kun oli joku alumiininen. Rähinää on ihan holtittomasti.. Alkuviikosta pitäisi tulla loputkin osat. 

457
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.08.09 - klo: 11.32 »
Et voi samaan aikaan nostaa jännitettä ja lisätä kapasiteettia. 5s 5000mAh akun noista voi tehdä, jos samoja kennoja ovat.

Tai otat tuosta 3s pakasta yhen kennon pois ja laitat 2 5000 sarjaan saat 7,4V 10000mAh

Kiitos tiedosta. Tässä ajatukseni meni sekaisin. Ja sain jo muualtakin myös selvityksen kuinka jännite ja kapasiteetti toimii..

458
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.08.09 - klo: 11.02 »
Voiko esim. yhdestä 7,4v 5000mah ja yhdestä 11,1 5000mah lipo akusta yhdistää sarjaan kytkemällä yhden 18,5v 10000mah akun?
Ei voi. Tekisi mieli sanoa, että jos ei tiedä miten akkujen sarjaan/rinnan kytkeminen pelaa, on parempi jättää tekemättä, enkä ehkä lipojen kohdalla kovin mielellään lähtisi kytkemään erilaisia akkuja toisiinsa ollenkaan.

Ajatus oli käyttää saman valmistajan uusia akkuja. Eikös kennot ole periaatteessa samat ja kuinka monta kennoa käytetään saadaan sopiva voltti määrä? Voin toki olla väärässä kun en ole sähkömies mutta näin maalais järjellä ajateltuna. Haluaisin mielenkiinnosta kuulla perustelun miksi näin ei voisi tehdä?

459
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.08.09 - klo: 09.32 »
Voiko esim. yhdestä 7,4v 5000mah ja yhdestä 11,1 5000mah lipo akusta yhdistää sarjaan kytkemällä yhden 18,5v 10000mah akun?

460
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 23.08.09 - klo: 18.42 »
Tarvitsisin vinkkejä/ajatuksia. Olen muuttamassa Honkkarin X1X crt Truggyn sähköiseksi. Autoon tulee Losin xcelorin combo 1700kv koneella. Akuiksi 2x7.4v 5000mah ja joku 18.5v 5000mah. Moottorin rattaaksi 14 piikkinen?. Ja keskidiffin ratashan on 62 piikkinen. Muuttuuko auton huippunopeus suuremmin ja minkälainen ero voisi olla 4S ja 5S? mikä voisi olla yhtäjaksoinen ajoaika radalla ajettaessa noilla 2x5000 yht 14,8v tai 1x5000 18,5v? Miten akut ja muut hilppeet kannattaisi asettaa autoon? Itse ajattelin laittaa akut kuskin puolelle ja moottorin, ohjaus servon ja noparin apukuskin puolelle. Olen nähnyt joitain asennuksia missä nopari on keskidiffin päällä, onko ajatus että viilenisi paremmin vai hiekan ja muun lian takia.

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16]