Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - moggi-samuli

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 16
61
Hyvältä alkaa näyttämään. Ja vielä paremmalta jos kelit jatkuu tällaisena.

62
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 09.03.14 - klo: 14.52 »
Juuri pääsin ensi kertaa kokeilemaan miniä tuohon piha asfaltille. Aika mukavasti kulkee tuolla paketti moottorilla. Pitoja ei vaan paljoa tunnu olevan kylmällä ja pölyisellä pinnalla. Sliksit auttoivat vähän asiaa mutta driftailuksihan se meni.

63
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 08.03.14 - klo: 23.20 »
Sen takia akseli mikä sorvataan tehdään mahdollisimman paljon noiden orggisten päälle että pysyy suorana. Pituuden ajattelin mitoittaa niin että diffin puolella liikkuma varaa on sisäänpäin aavistuksen enemmän kuin ulos.

64
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 08.03.14 - klo: 22.01 »
Tuossa kuva 6 ajetun akullisen jälkeen.



Näin ajattelin kardaanin pidennyksen toteuttaa. Tuo alkuperäinen diffistä lähtevä stumppi käytetään. Siinä on valmiina kaksi kappaletta kuusikolo ruuville tasaista lukitus paikkaa. Kardaanista katkaisin pallon pois. Myös siihen työstetään paikat kuusiokoloille. Väliin sorvataan akseli joka menee stumpissa tuohon laippaan saakka ja orggis kardaanissa vähintään 40mm päälle niin että noiden pätkien väliin jää 16mm väliä jolloin kardaani on sopivan mittainen. Lisäksi ajattelin käyttää hyväksi todettua liimaa lisänä.




65
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 08.03.14 - klo: 19.33 »
Niin ja juuri kirjoitin maxampsille kyselyn rikki menneestä akusta. Mielenkiinnolla odotan vastausta.

66
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 08.03.14 - klo: 19.31 »
Taka kardaanin pidennys on käynyt mielessä. Onnistuisi helposti kun siinä on tuo noin 7cm pitkä suora pätkä taaksepäin keskidiffistä kunnes kardaani alkaa. Kun ei ole bensa moottoria sen voisi jättää pois. Pitäisi käydä kysymässä hitsaaja gurulta onnistuisiko jonkinlainen pidennys vakio kardaaniin. Silloin saisi juuri oikean mittaisen. Nyt on 300tonniset öljyt keskidiffissä ja ainakin päivällisellä ajo rupeamalla oli varsin helppo ajaa. Tuolla kardaanin pidennyksellä kulma pienentyisi varsin pieneksi. Taidan käydä maanantaina juttelemassa kaverin kanssa.

67
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 08.03.14 - klo: 17.26 »
Ensimmäinen pidempi ajo sessio takana Lavangon 1/5 radalla. Taka kardaanin ristinivelen klipsi modaus kestää. Lämpenee 100 asteiseksi akkullisella, täytyy kokeilla vetarin suojakumia ja rasvaa sisään. Se yksi akku jossa viitos kennon jännite putosi ensimmäisessä ajossa reilusti alle 3v meni sököksi. Täytyy olla yhteydessä maxampsiin ja kysellä miten edetään. Uusi täytyy kuitenkin tilata. Parin kolmen kierroksen jälkeen pudottaa nopari hieman tehoja mutta edelleen pärjää mainiosti bensa pelien matkassa. Moottorin tai noparin lämpötilasta ei johdu. Pitänee kysellä taas tehtaalta johtuuko jostain säädöistä. Esim. Onko kiihtyvyys arvo kuitenkin liian suuri. Niin ja autosta hajosi ainoastaan yksi vetarin suoja kumi.

68
Bensa-autot / Vs: PK seudun 1/5 bensa-autot
« : 08.03.14 - klo: 08.27 »
Eli nyt kun homma varmistu niin 8.3.14 lauantaina on Lavangossa 3-4 1/5 autoo ajamassa klo 14:00 uudella vitos rata-alueella "jääradalla"
Sekaan mahtuu  :wink:

Mikäli uusi anomus menee läpi yritän tulla myös paikalle 14 aikaan.

69
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 07.03.14 - klo: 20.03 »
Tein jo alumiini varteen pidennyksen ja asensin paikoilleen. Onneksi on varaosa paketti pyörillä. Sai tarvittavan varaosan suoraan hyllystä katkenneen tilalle.

70
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 07.03.14 - klo: 19.21 »
Nyt pääsin kokeilemaan 0,7 sec kiihtyvyydellä ja tuntuisi olevan varsin sopiva asetus. Viimeinen kerta kun ihan vähän vaan kokeilen ja kuvaan samalla. Suoraan postilaatikon jalkaan ja servovarsi poikki. Diffiöljytkin on siellä suunnalla.




71
Bensa-autot / Vs: PK seudun 1/5 bensa-autot
« : 07.03.14 - klo: 15.20 »
Ai niin tämäkin paikka oli. Voisihan sitä käydä täälläkin tutustumassa. Olisiko tänne kiinnostuneita siis nyt tulevana sunnuntaina?

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 07.03.14 - klo: 12.06 »
Lauantaiksi luvassa forecan mukaan kehnompaa säätä niin ajattelin mennä sunnuntaina siinä 12 aikaan( Lupa anomus mennyt sunnuntaille läpi)

73
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 07.03.14 - klo: 12.01 »
No sitten taitaa olla sama reitti mitä viimeksi ajelin. Kiitos tiedosta.

74
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 06.03.14 - klo: 22.15 »
Mitenkäs radalle nykyään ajetaan.? Viimeksi käynyt yli vuosi sitten. Ajattelin jos sunnuntaina puolenpäivän aikaan menisi katsomaan missä kunnossa rata on ja vaikka kierroksen losilla kurvailisi.

75
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 06.03.14 - klo: 21.15 »
Ja pussi asennettuna. Ei kovinkaan kaunis mutta ajaa varmasti asiansa. Ja on ainakin pinta-alaa jos kovin kuraantuu.


76
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 06.03.14 - klo: 18.05 »
Tuntuu samalta materiaalilta. Katsoin k&n:än sivuilta.

77
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 06.03.14 - klo: 17.04 »
Filsu saapui. Luulin että tuo "Asennus" aukko olisi ollut sen 75mm mutta tuo on itse asiassa parempi noin. Puristuu tiiviisti moottorin ympärille. Pienet reijät toiseen päähän moottorin johdoille ja avot..


78
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 04.03.14 - klo: 21.05 »
Täytyy ennen kesää ehkä kokeilla lumella tai sohjossa. Mahtaa vetää sielläkin. Tänään oli tullut myyjän varastoon K&N esifiltteri kangaspussi minkä tilasin moottorin päähän. Tulee varmaan loppuviikosta niin pääsee taas nikkaroimaan.

79
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 04.03.14 - klo: 16.50 »
Luultavasti. Nyt takana 2500 ja edessä takas 3000 öljyt. Meni liian löysäksi 1500 öljyillä. Voi toki myös olla losi vs. ultimate racing öljyissä eroja. Senverran väljät ja isoilla männän reijillä varustetut nuo kiinan iskarit.

80
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 04.03.14 - klo: 15.47 »
Tänään tuli postin mukana varaosia. On muuten hyvässä paketissa lähtenyt tehtaalla. Sekä maansiirron avustimet.


81
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 01.03.14 - klo: 11.27 »
Just sain vaihdettua taka kardaaniin työstetyn tapin. Jos huomenna ehtisi testaamaan kuinka pysyy paikallaan. Samalla vaihtuu iskari öljyt 3000->1500 saatujen vinkkien perusteella.


82
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 28.02.14 - klo: 22.24 »
Nyt kun nuo ristinivelet on toivottavasti hoidossa. Tuota letkunpätkä juttua voisi noissa muissa nivelissä kokeilla. Välykset perissä tuntui sopivilta. Ja nyt siellä on jopa vähän rasvaakin.

83
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 28.02.14 - klo: 22.15 »
Sorvissa pyöräytin, löytyi sopiva 0,6mm paksu laikka.

84
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 28.02.14 - klo: 20.33 »
Nuin.. Huomenna pitää tehdä vielä pikku kolot (ku kiireessä unohtu) keskelle tankoja kuusiokoloa varten.

85
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 28.02.14 - klo: 15.31 »
http://www.fidracing.com/products/990.html eteen ja taakse. Ohjaus linkistön päälle tuleva lätkä tulee muuta kautta.

86
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 28.02.14 - klo: 14.23 »
Alumiiniset runko tuet tilattu. Ei ollu tota ohjauksen päälle tulevaa lätkää largrscale putkassa.

87
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 28.02.14 - klo: 13.31 »
Tämmöinen idea noille kardaanin karkaaville ristinivelen tapeille. Vaikka pidätin kuusikolo löystyykin ei lennä tappi mäkeen. Tappi katkaistaan vielä oikeaan mittaan ja toiseenkin päähän tulee myös c-klipsi.



Täytyykin seurata milloin esim. ddm:älle tulee noita alumiini tilkkeitä myyntiin. Tarvetta olisi.

88
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 27.02.14 - klo: 17.55 »
Lerppu86: Eikös sitä pitänyt jossain vaiheessa vähän niinku kokeilla pysyykö tuo Losi sun perässä vaikka siinä ei mitään oikeaa moottoria olekkaan.

89
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 27.02.14 - klo: 11.58 »
Lerppu86: Jos ja kun tunnelin päässä näkyy pilkahdus valoa ja projekti nytkähtää eteenpäin täällä päässä ollaan valmiina haasteeseen...

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 16