Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - manez

Sivuja: 1 2 3 [4]
91
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 21.11.12 - klo: 14.39 »
Toi vrc putki ei mahdu buggy korin alle. Mulla on toi uus mielken putki testissä. Pitäis melkeen toimittaa se Heikkilälle dynoon, kun sillä on mun vanha modellsport m1 pannu. Samban putkella koneesta irtos 7,3hp niin olis kiva nähdä mihin toi mielken putki kykenee samalla koneella.

92
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 21.11.12 - klo: 14.23 »
Toi vrc putki ei mahdu buggy korin alle. Mulla on toi uus mielken putki testissä. Pitäis melkeen toimittaa se Heikkilälle dynoon, kun sillä on mun vanha modellsport m1 pannu.

93
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 21.11.12 - klo: 13.49 »
Heti laitan cvd:t paikoilleen kun ne mulle toimitat. :grin:
samoin taakse tulee alu ylätukivarret, kunhan saan oikean kokoiset pallot.

94
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 20.11.12 - klo: 14.31 »
Nyt alkaa TB3 olee uudelleen kasassa kesä kauden jälkeen. Päivitys osaa laitoin reilusti ja talvi testiin tuli jopa uudet leveämmät iskari tornit eteen ja taakse, servosaverit, jne...






95
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.11.12 - klo: 13.55 »
Moro, tukivarsi päivitys juuri menossa, jonka jälkeen TB3 on ns. Full alu.
Kuvia laittelen kun rojekti valmis.
Alu tukivarsien mukana tulee teflon holkit jotka on helppo vaihtaa kun kuluu. Saatavilla myös kuparisena.
Tämä siis ratkaisuna tuohon jesin kuvaamaan asiaan,
kun taas muoviset kuluu samalla tavalla joudut vaihtaa koko varren.

96
Bensa-autot / Vs: FeroX FX 4WD
« : 10.11.12 - klo: 22.25 »
Niinpä ilmestyy ja 4wd mallia tehdään oikeen huikea 30 kappaletta vuodessa. Tais tämäkin konsepti hautautua tonne amerikkaan.

97
Bensa-autot / Vs: FeroX FX 4WD
« : 14.10.12 - klo: 09.57 »
Toi autohan tuli markkinoille pari vuotta sitten. Itse olen myös tota seurannut ja näyttää olevan mark II kehitys malli menossa. Jos tolla kilpailla meinaa niin täytyis ostaa kaksi runkoa, jotta olis osat saatavilla samantien.

98
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 01.10.12 - klo: 08.40 »
Niinpä. :grin:

99
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 30.09.12 - klo: 18.57 »
Sen nyt varmasti kaikki tajuaa että 5heppaa ei pelkällä putkella 26cc vakio pannusta saa.
esim. Zenoah g270rc tuottaa n. 2,5hv.

100
Kilpailukutsut / Vs: Kesäkauden Päätöskisat 29.9.2012
« : 30.09.12 - klo: 13.21 »
Hyvin näyttää olevan ruutia Modellsportin koneessa. :roll: näyttää ihan että olis jopa pito ongelmia.

101
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 23.09.12 - klo: 13.05 »
Moi,

Tätä uutta Mielken Nutechiin tehtyä kolmekammioista tehoputkea alkaa saamaan Hannon (Nutechracing.fi) kautta hintaan 159Euroa.
Sopii niin krossiin kuin monsteriinkin.


102
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 20.09.12 - klo: 11.18 »
Tuo on Nuudeli TB3 malli.

103
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 17.09.12 - klo: 13.21 »
Ei muutakuin tehdasviritteinen Modellsport pannu hankintaan niin on paukkua riittävästi.

104
Bensa-autot / Vs: Maverick blackout mt v2
« : 02.09.12 - klo: 13.51 »
Ihan laatupeli toi Nutech on. Mutta menee vähän keskustelu pois alkuperäisestä otsikosta.
Kannattaa surffailla näitä bensa auto keskusteluja ja tosiaan kannattaa miettiä haluaako 4WD vai 2WD bensa auton.

105
Bensa-autot / Vs: Maverick blackout mt v2
« : 02.09.12 - klo: 11.01 »
Kannattaa mietiä tota ulkomailta tilaamista, kun kuitenkin jotain hajoaa eikä osia saa nopeasti ja kalusto seisoo sen jälkeen hyllyssä. Jos monsteria havittelet niin hommaa nutech monsteri, löytyy monella eri korilla. Saat suomesta auton, varaosat ja hopup osat. Ja hinnaltaankin näyttää olen samoissa ton maverikin kanssa.


106
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 23.08.12 - klo: 00.20 »
Soita Nutechracing kauppiaalle niin saat sitä kautta kunnon koneen suoraan hyllystä.
Zenoahia löytyy suoraan hyllystä.  :wink:

107
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 10.08.12 - klo: 10.47 »
Moi,

Ei sitä suojaa välttämättä tarvii kun metallirattailla ajelet. Tuottaa vaan lämpöä.
Jos haluaa pitää suojaa paikallaan niin se kannattaa joka tapaukessa reijittää reikäjuustoksi.
Pysyy pannu viileämpänä kun ilma kiertää.

108
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 08.07.12 - klo: 13.02 »
Itse käytän ultimate racing ja robitronicin silikooni öljyjä iskareisa ja diffeissä.
Eli ns. diffiöljyjä 1000-300 000. En suosittelen iskareihin vakio männillä menemään alle 90wt(900).

109
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 07.07.12 - klo: 13.30 »
Moro,

Tässä oman TB3 kisa autoni setuppia jos jotain kiinnostaa. Noi tuntuu toimivan hyvin ainakin omaan näppiin.
Iskareissa edessä ja takana Robitronic 1000 diffiöljyä ja orkkista löysemmät jouset.
Diffeissä: Etu 100 000, Keski 300 000 ja taka 30 000.
Ja vastariakkuna käytän LRP 6,6V 2000mAh Life ja servoina pikku savöxeja.



 

110
Bensa-autot / Vs: Humvee 1/5 auto?
« : 06.06.12 - klo: 21.06 »
Suosittelen katselemaan ihan suomalaisten kauppiasten tarjontaa. Tästäkin maasta löytyy jo monta bensa-auto merkkiä (Nutech, MCD, HPI, FG) ja niihin on varaosia saatavilla, jottei tarvii jokaista nippeliä tilailla ympäri maapalloa.  :wink:

111
Asiaa!! Ja menee EFRAn spekseihin.  :grin:

112
Yokomo / Vs: Yokomo 870C projekti
« : 27.02.12 - klo: 19.48 »
Eipä ollut iskarien öljyämien ihan helppoa tähän malliin. Pienen painin jälkeen sain ne kuitenkin valmiiksi.
Jos jollakin on täällä kokemusta noista 80-90 luvulta niin vinkkejä oikeaan tekniikkaan otetaan vastaan.  :wink:
Iskari öljyksi valitsin Asson 25wt.
Tässä tämä alkaa jo muistuttaa kokonaista autoa ilman sähköjä, koria ja renkaita.


113
Yokomo / Vs: Yokomo 870C projekti
« : 27.02.12 - klo: 12.59 »
Eli tässä tämän auton aluiskarit. Ja näissä on tosiaan "palautusjousi". :grin:


114
Yokomo / Vs: Yokomo 870C projekti
« : 27.02.12 - klo: 07.55 »
Päivitetäänpäs vielä lisää kun homma etenee huimaa vauhtia ja kuvia on tullut otettua.
Eli hihnat asennettu, diffin yläosat asettui paikalleen ja samalla asentui takavakaajakin.
Iskaritornit laitoin alkuperäisyyttä noudattaen mallia hiilikuituiset. Tarjolla olisi ollut alumiiniset "tee se itse" mallia.
Aluminiset varmasti kestävemmät, mutta tällä ei varmaan raaski edes ajaa niin pidetään tämä manuaalin mukaisena.

Sitten onkin vuorossa tukivarsien asennus ja niitä löytyykin pussillinen. Parhaat (uudenveroiset) kuitenkin valittiin tähän käyttöön. Muutaman shimmi prikan joutui laittamaan että sain pienet välykset poistettua.

Seuraavana vuorossa oli CVD vetarien x 4 , magnessium hubien (etu ja taka) ja pyörien hexien asennus.
Kyllä aivan totta. Vaikka tämä on 1988 malli niin tässä on vakiona cvd vetarit ja magnessium hubit.
Hexat on Yokomon omaa mallia neliö.

115
Yokomo / Yokomo 870C projekti
« : 26.02.12 - klo: 20.38 »
Sain innostuksen aloittaa entisöimään 1988 luvun sähkökrossia ja laitetaanpa tänne kuvia ja juttua eri vaiheista.
Eli lähtökohtana oli hieman kovia kokenut 1/10 4WD sähkökrossi Yokomo 870C vm1988.


Ensimmäinen vaihe oli tietysti purkaa kyseinen auto täysin osiiin ja tutkia mitä osia tarvitsee etsiä ja tilailla.

Ja tältä se alkuun näytti osissa ja likaisena:


Tässä alusta:



Diffien purku ja uudelleen kasaus:
Diffit tämän vm1988 autossa näyttää sisältä tällaisenta. Eli ns. kuuladiffit.


Sitten "keskidiffin" puhdistus ja uudelleen koonta.
Asetukseksi laitoin manuaalin mukaan Part-time automatic 4WD. Tämän tosiaan saa myös koottua Full-time 4WD asetuksella. Gear on 81T eli sama kuin vakio kokoonpanossa.


Seuraavaksi sitten aloitin auton kasauksen, kun kaikki diffit on uudelleen kasattu.
Bulkheadit puhdistettuna ja paikolleen asennettuna. Bulkhead materiaali on magnessium, eikä muovi niinkuin nykyään lähes kaikissa autoissa.


Tässä kuva rojektin työpisteestä ja kuvasta voi tarkka silmäisimmät havaita että osia riittää lähes kahteen samanlaiseen autoon:


Diffit löysivät oikeat paikkansa ja odottelee vetohihnojen asennusta. Ennen hihnojen asennusta piti kuitenkin katsoa niiden kunto tarkkaan läpi. Jonkun verraan kulumaa näytti olevan, mutta onneksi on muutama setti uusia pussissa.


Vinkkejä otetaan vastaan millä saan alustasta nuo liiman jäljet pois? Tässähän ei ole servolle kiinnitys tolppia vaan servo on tarkoitus kiinnittää servoteipillä.

116
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 21.03.10 - klo: 17.55 »
hauskan näköistä menoa. Nyt vaan äkkiä omaan autoon sähköt kiinni ni pääsee suorittaa sisäänajoa. :grin:

117
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« : 16.11.09 - klo: 22.06 »
Mukana ollaan kisailemassa jos vaan M8e kisoja ilmaantuu.

118
Mun ponderi numerosta puuttu viimeinen numero, eli

Erä 1

   1.Harri Valli VäAU     2.4   2135633   
   2.Kai Jämsä TUA     2.4   3714997   
   3.Max Mört(j)UAU    2.4    5461283   
   4.Petri Nirkkonen UAU    40.710  vuokraa
   5.Marko Kajander TUA    2.4   6438714   
   6.Janne Suutari KotkaUA 2.4  vuokraa     
   7.Vesa Kytö    2.4    vuokraa   
   8.Aku Tehikoski(j) 2.4    vuokraa   
   9. Jari Roslof SaloUA        2.4   223190on väärin ja 2231901 on oikein.
   10.Jaakko Menander   2.4   6119178   
   11.Olli-Pekka Lehtiö TUA  40.985,  5045660 
   12.Juha-Pekka Lehtiö TUA   2.4   vuokraa     

119
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU FINNISH OPEN 2 VANTAA LAVANKO
« : 01.06.09 - klo: 14.31 »
Olis kiinnostusta lähteä kokeilemaan ensimmäistä kertaa M8 crossia, mutta on mekaanikko kateissa. Oliskos ketään halukasta tankkailemaan/auttelemaan?

120
Sähköautot / Vs: yokomo Yz-10
« : 09.01.09 - klo: 09.38 »
Sattuisko kenelläkään olemaan yokomo yz-10 works 93 taka remmiä nurkissa? Jos löytyy etu remmikin niin senkin voin ostaa. Muitakin osia voi tarjota kyseiseen autoon.

Sivuja: 1 2 3 [4]