Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Penguin

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 84
31
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.09.11 - klo: 18.34 »
Vakiomoottori (Titan 12T) on tunnettu siitä, että se kestää keskimäärin noin 20 ajokertaa ja on sillä selvä. Hiilien varret katkeavat ja siksi moottori ei enää toimi. Kestääkö se sitten jossain tapauksessa vain 10 kertaa ja jossain toisessa 40 kertaa on vain satunnaista vaihtelua. Uuden auton ollessa kyseessä ja noin vähän käytetyn, kannattaa ottaa yhteyttä myyjään ja vaatia takuuseen uutta moottoria siihen ja sellaista mallia joka myös kestää, sillä samanlaiseen vaihtamisessa ei ole mitään järkeä.

32
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 01.09.11 - klo: 00.56 »
No kyllähän tuo aika överiksi menee. Sanotaanko, että kevyemmillä ja pienemmilläkin nopareilla tuo toimii moitteettomasti tuon kokoisella moottorilla.

33
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
« : 31.08.11 - klo: 22.37 »
Toivottavasti ei lämpene liikaa, ettei litiumrasva lirahda nestemäiseksi. Se kun muuttuu siinä samalla sähköäjohtavaksi. Epoksi on varsin hyvä eriste, tosin peruuttamaton eristys kovetuttuaan. Itse olen eristänyt niin nopareita kuin muutakin rc-elektroniikkaa silikonilla. Sitä löytyy muitakin laatuja kuin kosteisiin tiloihin tarkoitettuja, jotka ovat turhan happamia ja hapettavat elektroniikkaa. Tiivisti sitten miten tiivisti, niin kannattaa olla tarkkana, ettei sitten jostain piirilevyn reunasta pääse kosteus sinne piirilevyn ja eristyksen väliin. Kapillaari-ilmiö kun vetää ja sen sitten kaikkialle, eikä se pääse kuivumaan.

34
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 28.08.11 - klo: 17.50 »
Mikäs kori tuo on? On meinaan sen verran siisti ja nätisti osuu kohdalleen, että vois vaikka harkita tuollaista yhteen autoon. Mielä kun osaisi itsekin maalata noin siististi.

35
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
« : 10.08.11 - klo: 23.37 »
Melkeinpä suosittelisin katselemaan zenzorillisia laitoksia enemmin kuin HK:n tuotoksia.

HK:n tuotoksien sijaan voi suositella montaakin muuta moottoria, mutta ei tuo mitään sensorillista tarvitse. Itsellä on 6x6 Revossa EzRunin 3674SL ja hyvin toimii rykimättä. 80 A nopari paloi, kun vetisessä hangessa laski menemään. Sen sijaan HK:n 150 A -nopari on toiminut hyvin, eikä hinta päätä huimannut.

36
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 09.08.11 - klo: 03.31 »
Tuo alkuperäinen Titan-moottori on kyllä suurta huijausta. Tuollainen 10 ajokertaa ei nyt kuitenkaan ole sellainen määrä mitä tällaisen auton ostava kuluttaja voi olettaa tuon kestävän, joten ei kun mars takaisin myyjän luo ja uutta moottoria tinkaamaan takuuseen tai jotain parempaa sopivalla alennuksella. Edellisellä sivulla mainittu Team Orionin moottori on ihan hyvä valinta, samoin LRP Big Block special 2. Noilla ajaa sen vuoden verran, jopa enemmän ennen tarvetta hiilien vaihtoon.

37
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 05.08.11 - klo: 02.09 »
en ny muista kuinka tuo oli mutta noi isommat laakerit mahtuu kyllä siihen uudempaankin versioon kun laittaa johtojen päähän sitte holkiksi vaikka sen vanhan laakerin kun se normi holkki ei enään mahdu sinne väliin.

Voihan sitä uudemman version holkkia lyhentää sen verran, että mahtuu paikalleen. Molemmista holkeista 1 mm pituutta pois, niin koko vastaa vanhan mallista holkkia.

38
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.08.11 - klo: 02.18 »
Noita laakereita alkoi menemään siinä vaiheessa, kun Traxxas siirtyi käyttämään pienempää 5x11x4-kokoista laakeria aiemman 5x11x5-kokoisen sijaan. En tiedä onko noissa jotain muutakin eroa, mutta hajoamistahti ainakin kasvoi tuossa kohtaa huomattavasti.

Mitä mieltä ootte uusista traxxasin monster jam autoista?
Autot on samaa mallia kuin stampede, ja ovat takavetoisia.

Kannattaako kyseinen auto ostaa ja mitä hyviä ja huonoja puolia niissä on?
Ja saako varaosia.

Auto on siis sama kuin Stampede, muutamaa pikkuosaa lukuunottamatta. Varaosia saa siis ihan siinä kuin Stampedeen ja muutenkin sitä kannattavuutta voi arvioida ihan samalta pohjalta. Ottaa sen mikä noista eniten silmää miellyttää, jos Stampeden haluaa.

39
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 28.07.11 - klo: 16.44 »
Itse aikoisisin muuntaa stampedesta rustlerin.. Mitä osia tarvitsin siihen? ja mistä voisin ostaa ne? Kiitos etukäteen.

Tarvitset vähintään seuraavat osat:

  - 3722A Lower Chassis
  - 3723A Upper Chassis
  - 3743 Steering Bellcrank
  - 3742 Steering Screws
  - 2545 Bellcrank Bushings
  - 1985 Fiber Washers
  - 3745 Toe Link 59 mm
  - 2537 Threaded Rod 28 mm
  - 2579 Button Head Machine Screw 3x15mm
  - 3744 Rustler Servo Saver
 
Lisäksi voi olla tarvetta joillekin ruuveille, joita ei Stampedestä jää yli, riippuen myös vähän siitä minkä ikäisestä Stampedestä on kyse. Koritolpat (#1914) saattaa joutua eteen vaihtamaan tai ne voi myös lyhentää ihan itse. Niin ikään Stampeden iästä riippuen akun kiinnikkeet on uuteen Rustler-runkoon sopivat tai eivät. Räjäytyskuvista löytyy aivan yksityiskohtaisesti kaikki osat, osanumeroineen.

Kotimaasta noita osia voi kysellä esim. Sabelta tai Hobby People:sta. Osa osista on sellaisia, että niitä ei välttämättä kotimaisesta kaupasta varastosta löydy. Ulkomailta Tower Hobbies, A Main Hobbies ja Liquid RC ovat esimerkkejä kaupoista joista löytyy kaikki osat tai suurin osa niistä. Hankki nuo osat sitten mistä tahansa, niin on kuitenkin jossain määrin kyseenalaista kannattaako tuollainen muunnos rahallisesti varaosista tehtynä, vai kannattaako ostaa esim. eBaysta rullava Rustler. Tällä foorumilla voi myös onnistua vaihto jonkun Rustlerin omistajan kanssa tai voi myydä Stampeden pois ja ostaa Rustlerin tilalle.

40
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 26.07.11 - klo: 21.30 »
Täällä on kyllä sellainen kokemus, että nivelvetarit ei kestä sen pidempään.

41
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 10.07.11 - klo: 15.14 »
Terässpurrin kanssa on juu huomattu, että välys pitää olla hyvin tarkkaan oikea ja silti tuppaa kulumista näkymään varsin pian. Ainakin jos välys pääsee yhtään liian suureksi, niin kuluminen lisääntyy merkittävästi. Yksiosainen pukki on minusta parempi vaihtoehto, jos välityksiä ei tarvitse muutella jatkuvasti. Jos taas ajelee erilaisilla radoilla ja pinionin vaihto on jatkuvasti tapahtuvaa, niin yksiosaisen pukin kanssa pitää ruuvata niin paljon rojua irti autosta, että hermot menee. Vaihtoehto tietty nyhrätä olemattomassa tilassa kuusiokoloavaimet ja ruuvin kannat pyöreäksi.

42
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.07.11 - klo: 13.41 »
Uudemmissa xl-5 laatikoissa on samat sisuskalut kuin VXL:ssä, ollut jo syksystä 2009 asti. Suomessa näkyy kuitenkin edelleen myynnissä/esillä jopa tuota vanhempia XL-5:sia. Kyllä ne uudemmankin laatikon sisärattaat saa rikki, jos sieltä esim. laakeri pettää ja muutenkin kun vaan voimaa on tarpeeksi koneessa ja renkailla hyvä pito.

43
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 20.06.11 - klo: 03.49 »
Pakko kyllä allekirjoittaa edellinen. Yhtäkestävää tai kestävämpää noparia saa todella hakea ja ainakaan itselläni ei ole vastaan tullut yhtään, joka pääsisi edes lähelle.

44
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 20.06.11 - klo: 03.47 »
Kyllä USPS:n seuranta toimii, kun valitsee vähintään Priority Mail International -vaihtoehdon, eikä mitään Flat Rate hinnoittelua. Itella vaihtaa sen koodin monesta muustakin maasta tuleviin lähetyksiin, eikä sitten löydä sillä koodilla niitä paketteja itsekään, mutta sillä ei kyllä ole mitään tekemistä USPS:n kanssa.

Mitä hop-up osia nyt kaivataan sellaisia mitä ei ole saatavana, jos STRC:n osat eivät kelpaa? Hong Norilta saa jonkin verran aluhilpettä tuohon, ei tosin tukivarsia, mutta väittäisin alumiinisiin vaihtaminen ei poista hajoamisongelmaa, niiltä joilla sellaista ilmenee, vaan siirtää sen vain kalliimpiin osiin. Mieleen nyt tulee kuitenkin ainakin:
  • iskaritornit
  • iskarit (versiosta riippuen vakiona)
  • runkojäykkärit
  • knucklet
  • ackerman-tanko
  • servo saver
  • kevennetty pohjalevy
  • kardaanit
  • etuylätukivarsien pidin

Tässä nyt aluksi jotain pientä aluhilpettä noiden lisäksi ja lukuunottamatta STRC:n osia:

45
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 08.06.11 - klo: 18.01 »
Hyvä olla jossain sulake ja tuo on helposti vaihdettava ja edullinen. Ei ne teräsvetaritkaan ikuisesti kestä ja ainakin meillä on aika vakiota (eri autoissa), että teräsvetarit ja kardaanit saa vaihtaa kerran pari vuodessa. Nämä Stampede/Slash 4x4:n vetarit on aika halpoja ja niihin saa hyvin varaosia eli ei ole pakko ostaa edes koko vetareita uusia.

46
Niin, tuota voi miettiä... ilmoitin vain, mitä sain HobbyKingiltä viralliseksi vastaukseksi. Lisäksi tuossa on vielä sellainenkin koukku, että jos jostain syystä tulli kiinnostuu siitä paketista, niin mitään papereita ei ole, joista selviäisi Saksassa oleva paketin lähettäjä tai paketista maksetut verot.

Kun se paketti EU:n sisällä luovutetaan rahtifirmalle, niin ymmärtääkseni tuossa yhteydessä on myös "mainittava", jos kyseessä on tullaamaton tuote. Tullaamattomia ja tullattuja ei saa sotkea keskenään. Tullaamattomat on joko rahtifirman toimitettava tulliin tai tullaus hoidettava rahtifirman kautta jolloin tuo rahtari perii maksut. Kun kyse ei ole tuotteista, joista pitäisi maksaa mitään valmisteveroja, niin näiden tulliin päätymisen todennäköisyys on kyllä täysin nolla.

47
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith" tulossa
« : 31.05.11 - klo: 18.36 »
Jokos kotimaisilla kauppiailla on jotain hintaa tälle?

48
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 30.05.11 - klo: 11.53 »
Eihän noissa ole mitään muuta eroa kuin että racing modessa ei ole pakkia. Training mode (vai miten se olikaan nimetty) on sitten toinen juttu, se antaa vain n. puolet tehoista käyttöön.

49
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 28.05.11 - klo: 16.38 »
Ohjeestahan tuokin selviäisi, kun siihen viitsisi tutustua. Auton kestävyyden kannalta muutenkin suositeltavaa.

Cutoff päälle tai pois menee siten, että nopariin virrat ensin päälle ja sen jälkeen painat sitä Ez Set -nappia niin kauan (n. 10 sek.) että kuuluu nousevat tai laskeva ääni. Ääni kuuluu vain kun moottori on kytkettynä nopariin. Jos noparissa palaa päällä ollessa vihreä valo, on cutoff päällä. Jos taas punainen on cutoff pois päältä.

50
Eli verot on maksettu kun tavara on tullut Saksaan, mutta se ei mitenkään todista että verot on maksettu tai ne maksettaisiin siitä lopullisesta myyntihinnasta. 20 €:n akku voidaan siis tuoda 5 €:n arvoisena maksaa tullit ja verot siitä. Akuista ei pitäisi tullia mennä ja Saksassa ALV taisi olla 19 %, joten verotettuna akulle tulisi hintaa 5,95 € ja loppu 14,05 € voidaan veloittaa ilman ALV:tä. En hetkeäkään usko, että maksavat siitä koko 20 €:n hinnasta ALV:n (19 %) Saksaan. Kun vertaa hintaeroa Hong Kongista ostettuun samaan akkuun, niin sen verran pienet on hintaerot, että 1/5 ei voi antaa verottajalle ja rahtikulujakin tuohon Saksasta myydyn akun hintaan sisältyy.

51
Ovat taas ainakin Vantaan tullipostissa vähentäneet väkeä. Keskiviikkona oli aika tavalla jonoa klo 15 jälkeen ja kehoittivat useampaan kertaan tekemään tullauksen netissä, niin ei tarvitse jonottaa. Ainakin puolet jonottajista oli ilman mitään laskua/kuittia ja vetivät vesiperän eli tavara jäi edelleen tulliin.

Suuntaus on selvä, eli nyt luodaan tahallaan sitä jonoa, että saataisiin ihmiset tekemään tullaus netissä. Kun jono sitten vähenee, voidaan asiakaspalvelusta tinkiä lisää, kunnes kaikki kuluttajien palvelu voidaan siirtää nettiin.

Sitä vaan siinä odotellessa ihmettelin, että mitenkähän nuo nettitullaukset menee sinnepäinkään oikein, kun fyysisestikin asioidessa tuntuu olevan kovasti vaikeuksia noissa. Omat rc-tavaran tullaukset meni ihan kohdalleen, mitä nyt tullinimikkeiden numerot olivat muuttuneet helmikuussa ja vanhat numerosarjat eivät olleetkaan oikein ja niitä piti hetki kaivella. Edelläni asioi korealainen nuori mies ja niinkin yksinkertainen asia kuin valuuttakurssi oli tullivirkailijalle liian vaikea asia. Muutenkin homma oli lähinnä huvittava, kun asiakkaalla oli kyllä kaikki laskut/kuitit mukanaan ja niissä vaaditut summat, mutta paperit kaikki koreaksi. Siinä loppui kielitaito niin tullilta kuin kaikilta vuoroaan odottaneiltakin. Mitenkähän sekin tapaus olisi netissä hoitunut ja kuinka kauan homman hoitamiseen olisikaan mennyt.

52
Jep, ainakin GLS:n kuljetukset kulkevat ihan autolla Saksasta Suomeen asti. Loppumatka Suomessa tulee sitten Itellan kyydillä ja pohjoisempaan matkatessa voivat eksyä jopa lentokoneeseen.

53
ALVia ei makseta EU:lle ja tuo homma mitä todennäköisimmin on laitonta, tosin mitäs minä saksalaisesta lainsäädännöstä tietäisin.

Hommahan menee siten, että HK tuo kasan akkuja Saksaan ja tullaa ne esim. arvosta 5 € / kpl ja maksaa siitä samasta myös ALV:t Saksaan (19 %) tai johonkin muuhun maahan, jossa ALV on alhaisempi. Sama akku on sitten myynnissä hintaan 20 € ja maksu menee kokonaan Hong Kongiin, mutta tavara lähetetään Saksasta, johon se on tuotu tullattuna ja verotettuna. Tästä pitäisi periä ostajalta ALV ostajan kotimaan mukaan, mutta koska HK toimii Hong Kongissa, eikä EU-alueen viranomaisten toimivalta ulotu sinne, jättävät ALV:n perimättä koko summasta. Laitonta, mutta ei rangaistavaa.

Toki tuohonkin löytyy vielä tapa kiertää tuota täysin laillisesti, mutta sitä varten HK:n tarvitsisi tuottaa vähän erilaiset kuitit ostoksesta. Koska tuo Saksan varasto mitä ilmeisemmin ei ole mikään tullivarasto, vaan siellä tavarat on tullattuja ja verotettuja, ei suurempaa kikkailua HK:n puolelta tarvita.

54
Itsekkin haistan tässä lievää palaneen käryä ja edelleenkin olisi mielenkiintoista tietää miten tuo alvin maksaminen saksalaisen tilaajan kohdalla suoritetaan. Jos kerran tavarasta ei vielä ole veroja ja tulleja suoritettu niinkuin täällä on aikaisemmin joku tiennyt.

Arvaillut, vai onko jollain sisäpiirin tietoa siitä mitä veroja ja tulleja HK on maksanut? On eri asia onko tuotteista Saksaan tuotaessa maksettu tullit ja verot, kuin peritäänkö sellaisia ostajalta, joka ostaa tuotteen HK:n verkkokaupasta, joka sijaitsee Hong Kongissa(?). Ymmärsin, että kauppalaskussa ei ollut mitään mainintaa ALV:stä, mutta ei se sitä todista ettei HK olisi maahantuodessaan veroja maksanut Saksaan. Tämän saman asian voi todeta myös itse tekemieni ostosten kauppalaskuista eli niissä ei ole ALV:tä eritelty.

55
Tuossahan voi tehdä vaikka mitä kikkailua myyjän puolelta kun se raha maksetaan ostettaessa Hong Kongiin eikä Saksaan. Tai mihin se rahan sitten ikinään päätyykään kun vaikka Paypalilla maksaa. Voihan HK tullata ne akut ja muut ihan millä arvolla lystää Saksaan ja maksaa niistä tullit ja alvit ihan kuten pitää. Se hinta ei varmasti ole se millä akku myydään loppuasiakkaalle, vaan jokin huomattavasti alhaisempi.

56
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 20.05.11 - klo: 21.36 »
Luulis olevan iskarinkin rikki, ainakin varsi mutkalla, jos niin kovan tällin saa että iskarin pohjaamisesta johtuen tukivarsi katkeaa.

57
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 19.05.11 - klo: 23.08 »
Ei tuota ruuvia nyt hirveästi liikaa pysty kiristämään, kun reiästä korkkaa kierteet, jos sitä kiristää liikaa. Kun tuota kuvaa katsoo, niin kyllähän tuosta väkisin tulee mieleen, että kyseessä on materiaalivika, jos tuo menee kerralla tuolla tavalla poikki. Toki tietty nuo paikat on niitä heikkoja kohtia, missä iskari kiinnittyy tukivarteen, c-pala kiinnittyy tukivarteen ja missä tukivarsi kiinnittyy diffin kuoriin. Erityisesti jos isku tukivarteen tulee auton pitkittäissuunnassa, on tukivarsi kovilla.

58
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 19.05.11 - klo: 01.56 »
Rungon puolella tukivartta olevat tapithan on muoviholkin sisällä. Sen holkin tarkoitus on mahdollistaa caster-kulman säätö ja ainakin meillä on jonkin verran hajoillut noita holkkeja. Sitten kun se hajoaa, niin lähtee koko tukivarsi irti sieltä välistä.

Aika mielenkiintoiselta tuo ongelmasi vaikuttaa, mutta ei kyllä aikaan itselle ole tuttu ongelma, muuten kuin tosiaan tapauksissa, joissa jotain on kasattu väärin. Silloinkaan en muista että olisi itse tukivarsi mennyt poikki. Erilaiset törmäilyt on sitten toinen juttu, mutta siitä ei nyt kai ollut kyse.

Onko sulla vakio ylätukivarsi, vai onko vaihdettu linkkimalliseen? Jos nimittäin näin, niin siitä saattaa tulla niin paljon vääntöä tukivarrelle, että voisi hajottaakin.

59
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 19.05.11 - klo: 01.48 »
Jos et vielä ostanut niitä uusia alumiinihubeja, niin jätä ostamatta. Ei kannatta ainakaan pienentää tuota laakerin kokoa tuosta vakiosta, siitä seuraa vaan tarve vaihtaa lakuja useammin. Aluhubeja on myös sellaisia joihin menee nuo vakiokokoiset laakerit.

60
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 18.05.11 - klo: 10.15 »
No juu, tämähän on alkuperäisesti CRT.5, joka on aika reippaasti kevyempi auto. Oma CRT.5 painaa 2,0 - 2,1 kg ajokunnossa riippuen akusta jota tulee käytettyä, kun taas noi meidän SCRT10:t ei meinaa mahtua 3 kg:aan. Jos vielä akuksi laittaa jotain järeämpää 3S:ää tai 4S:ää, mitä joillakin näkee niin painoa tulee vaan lisää, enkä yhtään ihmettele jos paikat on kovilla.

Mistä kohdasta se alatukivarsi katkeaa tai olisko peräti jossain kuvaa sellaista joka on katkennut?

Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen. Ei kyllä ole tuota ongelmaa ollut ja meidän poikien SCRT10:it on kyllä kyytiä saaneet, niin sisällä kuin ulkonakin. Sisällä kiskopidon kanssa oli koko talven ongelmana irtoilevat etutukivarret, erityisesti ylempi, ja katkeileva ylätukivarren vantti.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 84