Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Penguin

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 84
61
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 17.05.11 - klo: 00.31 »
Millaisia pommeja oikein hypit? Tulee mieleen, että mahtaako olla jokin "nippeli tai nappeli" väärin kasattu, jos ei kestä. Tuo kun tuntuu olevan aika herkkä sille, että kaikki on oikein, muuten linkit irtoilee tai jotain menee rikki. Ensimmäisena tarkistaisin että tukivarsia kiinni pitävät alumiinipalikat on molemmat oikein päin.

4wdkanootti kertoi jokin aika sitten, että hänellä ei kestä takatukivarret, että sieltä löytyy ainakin kohtalotoveri, mutta ongelma on toisessa päässä autoa. Taisi tosin olla CRT.5, mutta samat tukivarret ne on siinäkin.

62
Jytky tuli! Aivan mielettömän hienoa peliä kautta turnauksen ja erityisesti koko turnauksen viimeisessä erässä.

63
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 04.05.11 - klo: 23.03 »
No viittasin tuohon "tuuletin kestää vähemmän virtaa kuin nopari" -kommenttiin ;)

Jos kyse on 25mm x 25mm mallista, niin noita taitaa olla kaksi erilaista. Ero on pyörimisnopeudessa ja kumpikin on nimellisesti 5 voltilla toimiva. VXL:n tuuletinliitin on BECin perässä. VXL:n BEC antaa 6,0 V ja sinänsä pitäisi olla ihan se ja sama onko akkuna 2S vai 3S, jos tuuletin on tuossa liittimessä kiinni. Tuo noparin lämpeneminen ja muut mainitsemani asiat vaikuttavat sen tuulettimen toimintaan ja lämpenemiseen.

64
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 04.05.11 - klo: 00.39 »
Mennään takaisin sinne kouluun opettelemaan ne sähkötekniikan perusteiden perusteet. :wink: Eihän sitä virtaa kukaan eikä mikään työnnä sinne tuulettimelle, kyllä se tuulettimen moottori ottaa sitä ihan itse ja vain sen verran kuin tarvitsee pyöriäkseen.

Tuulettimen moottorikin toki lämpenee, sillä suuri osa sitä pyörittävästä sähköstä muuttuu lämmöksi. Lisäksi nopari alla lämpenee ja säteilee lämpöä myös tuulettimeen. Jos lämpeneminen on epänormaalin suurta, niin jännite on todennäköisesti liian suuri tai tuuletin on menossa rikki esimerkiksi osittaisen jumiutumisen vuoksi. Noista pienistä tuulettimista poistuu käyttösavu aika äkkiä, jos jännite on liian suuri, laakeri (yleensä sellaista ei ole) jumittaa tai väljä, tuulettimessa tai sen moottorissa kiviä, pölyä tai muuta sinne kuulumatonta.

65
Sähköautot / Vs: Hong Nor CRT.5 - E
« : 02.05.11 - klo: 23.34 »
Etukardaanin mitta on 60 mm. Löytyy OFNAn varaosanumerolla 40920 ainakin OFNA Warehousesta. Hintaa $16 + postit $6, sisältää molemmat kardaanit. Mitta on päästä päähän ja pallon halkaisija on 6 mm (5,90 mm ± 1 mm näyttää olevan mitat omissa käyttämättömissä akseleissa).

Mitoiltaan vastaava näyttäisi olevan HPI86023, joten tuota voisi kokeilla. Liquidissä näkyi yksi olevan eikä hinta paljon kirpaise.

66
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 02.05.11 - klo: 23.24 »
No ei kyllä ole etuiskaritorni suoraan pystyssä. Ei ainakaan suoraan paketista otetussa uudessa autossa, eikä omassa tallissa yhdessäkään käytetyssäkään. Etudiffin takapuolella on pieni taitos pohjalevyssä, muuten pohjalevyn pitäisi olla suora. Jos tuo on vääntynyt taitoksen kohdalta lisää/liikaa, niin sen huomaa kun irroittaa ohjausvivuston tolpat pohjalevystä ja katsoo mihin kohtaan ne haluavat asettua. Muuten pohja voi tarkistaa mitä tahansa suoraa pintaa vasten, ettei se ole kaarella.

Ja tuosta kuvastahan sen näkeekin mistä kohtaa tuo on vääntynyt. Muutaman olen vääntänyt vaan takaisin ja hyvin on ajoa kestänyt sen jälkeenkin.

67
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 30.04.11 - klo: 20.03 »
Varaosia saa molempiin ihan yhtä hyvin, kun autot on käytännössä lähes samat. Pohjalevy on Nexx 10SC:ssä erilainen ja pivot-keula on tietty eri osilla, mutta sekin ollut SCRT10:iin saatavilla jo alusta asti lisävarusteena. Johonkin aiemmalle sivulle linkitin molempien räjäytyskuvat ja niistä on helppo vertailla missä osissa on eroa. Erot on myös hyvin pienet verrattuna CRT.5:een eli suuri osa sen osista on samoja kuin kummassakin SC:ssä.

68
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 23.04.11 - klo: 12.31 »
Perutaan tämä, kun ostaja otti lopulta yhteyttä ja hoiti kaupat omalta osaltaan eteenpäin.

69
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 18.04.11 - klo: 19.18 »
Ehkä sillä vaan tuli käyttötunnit täyteen.

70
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.04.11 - klo: 17.35 »
Tarkista, että voimansiirto pyörii herkästi, kaikki laakerit on ehjiä eli ei jumita/rahise ja kaikki on muutenkin paikallaan ja kiinni.

71
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 16.04.11 - klo: 21.50 »
Olit vailla tietoa/linkkiä mistä sen osan löytää ja tiedon kertomista helpottaisi jos kerrot osan numeron tuosta kuvasta. Varaosa löytyy sillä numerolla melko varmasti esim. Sabelta tai Hobby Peoplelta.

72
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 16.04.11 - klo: 20.19 »
Ei kai se siihen vaikuta voiko noita katsoa. Osia kuitenkin pikkuhiljaa päivitellään sieltä ja täältä, niin muutenkin on hyvä käyttää uusimpia kuvia, eikä kenties vuosia vanhoja paperikuvia. Näkyykö se rikkinäinen osa noissa edellisessä viestissäni olevissa kuvissa?

73
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 16.04.11 - klo: 18.07 »
Hukka taisi ostaa minulta tuo Speden, joka tosiaan on voimansiirron ostalta muutettu VXL:ää vastaavaksi kaikkien muiden rattaiden, paitsi tuon diffin ulkokehän osalta. VXL:ää kesymmän harjattoman se on kestänyt moitteetta ja ratas on kyseisen auton alkuperäinen. Sen kun vaihtaa metallisella ulkokehällä olevaan, niin tuo auto kyllä kestää rajumpaakin menoa.

Mad truck rc: katsopa räjäytyskuvista mikä se rikki oleva osa on



Näihin saa hyvin varaosia, joten jos koko iskari ei ole päreinä, niin luultavasti kannattaa ne varaosat ostaa.

Ilmeisesti sielläkin on hauskaa riittänyt, joten mukava havaita, että meidän poikien vanhat autot ovat taas päässeet tositoimiin :)

74
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 09.04.11 - klo: 23.56 »
Ainakin moottorin puolella on reikä mistä hiekkaa pääsee sisään, eli pitää tiivistää myös sieltä, jos todella tiivistä haluaa.

75
Kävin viikolla tullipostissa ja kyselivät olinko tietoinen tästä uudesta nettitullausmahdollisuudesta. Kerroin olevani tietoinen, mutta en aio käyttää sitä nykyisessä monimutkaisuudessaan, niin kauan kun voin asioida henkilökohtaisesti. Pääasiallisesti syynä, että henkilökohtaisesti asioimalla homma hoituu kerralla ja saan paketin mukaani, kun netissä pitää asioida vähintään kahdesti ja jos ovat vailla jotain lisätietoja niin useammin per lähetys ja sen jälkeen saa vielä odotella sitä pakettia helposti pari päivää vähintään.

76
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 09.04.11 - klo: 13.21 »
Ei tarvita välttämättä mitään laparenkaita. Niillä vaan kaivaa takavetoisen kovin helposti jumiin. Leveät traktorikuvioiset renkaat suurella halkaisijalla toimii oikein hyvin, kun vielä kääntää kuvion "väärinpäin". Pääsee vähän muutakin kuin vain monttua suoraan ylös.

77
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 06.04.11 - klo: 22.19 »
eBay

78
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 06.04.11 - klo: 21.20 »
Aika vähissa taitaa olla ne paikat Euroopan ulkopuolellakin mistä tuota moottoria löytyy irrallaan, muuten kuin SCT combosta erilleen otettuna.

79
Mutta älkää sitten jääkö odottelemaan sitä toimitusta kuukausikaupalla. Ne rahat saa Paypalilta takaisin vain kun älyää kysellä niiden perään ajoissa.

80
Sähköautot / Vs: Castle Sidewinder SCT
« : 05.04.11 - klo: 02.25 »
Castle Link tietää kummasta noparista on kyse, mutta jos noissa jotain eroa on, niin se ero on softassa.

81
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 04.04.11 - klo: 23.32 »
Juu, ei tuon johdon juottamisen takia kannata jenkkeihin tuota lähettää. Kaikki muut johdot on helppo juottaa, paitsi noparille menevä, jos se katkeaa/irtoaa piirilevyn pinnasta. Tuo kun on juotettu kiinni kahden piirilevyn väliin.

82
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 04.04.11 - klo: 20.38 »
Olis ihan kiva kun kertoisivat paljonko kestää jatkuvaa virtaa.

83
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 03.04.11 - klo: 21.03 »
Liikkeestä en tiedä mitä tekevät ja paljonko siitä veloittavat. Castle Creationsin kautta voi homman hoitaa suoraan (http://www.castlecreations.com/support/repairs.html) ja kannattaa ensin kysyä heidän tuestaan (repairs@castlecreations.com) ja kertoa kaikki olennainen. Näkyy korjauksen hinta olevan $70 + postit ja jotainhan se rikkinäisenkin lähettäminen maksaa. Lopputulos kuitenkin melko varmasti halvempi kuin edes käytetyn hinta. Lähettäessä kannattaa muistaa täyttää tarvittavat kupongit tullille, jotta ei tarvitse "korjatusta" noparista maksaa veroja.

84
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.04.11 - klo: 20.00 »
Tuskin niissä akuissa mitään vikaa on, älä niitä turhaan hävitä.

85
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 03.04.11 - klo: 19.58 »
Onko kyse alkuperäisesti harjattomasta mallista, jossa Castlen nopari ja moottori? Jos niin se kannattaa lähettää huoltoon, korjatun/uuden noparin saa siten halvemmalla kuin uuden kaupasta.

86
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 03.04.11 - klo: 12.22 »
Mistäs hemmetistä kuriirifirma voi tietää onko joku kotona klo 12 vai ei, ei nekää mitää selvännäkijöitä ole.

No ei siinä kovin kummoinen selvänäkijä tarvitse olla, kun voi arvata että on aika epätodennäköistä kenenkään olevan keskellä päivää kotona. Olettaisin myös kuriirifirmojen tilastojen osoittava, että päiväaikaan kotiosoitteisiin tehdyt toimitukset pääsääntöisesti epäonnistuvat.

87
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.04.11 - klo: 21.10 »
Iskaritornit oli tuossa alumiinia, muta ei niissä mitään jousia ole. Koritolppien alaosat oli jotain vieteriä, mikä on ihan hyvä asia metallitolppien kanssa. Muovitolpat kun joustaa ja palaa takaisin, mutta metalliset rikkoon ensin korin, sitten lopulta taipuu ja katkeaa viimeistään suoristettaessa.

Mahtaisiko Traxxas Sledgehammerin varaosan #1814 mukana tulevilla jousilla saada tuollaisen rakennettua.

88
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.04.11 - klo: 10.04 »
Roottorin massa on kuitenkin aika merkityksetön verrattuna renkaiden massaan ja siten sen hyppyjen hallintaan vaikuttaviin hyrrävoimiin ei pitäisi olla kovin merkittävä. Toisaalta kun käännät laatikon toisinpäin, niin koko voimansiirron pyörimissuunta kääntyy toisinpäin, eikä moottorin sisäisen massan pyörimissuunta suhteessa autoon muutu mihinkään. Pelkkää moottoria tarkasteltaessa sen pyörimissuunta kääntyy, mutta myös koko moottori kääntyy vastaavasti, joten mitä vaikutusta koko pyörimissuunnan muutoksella on mihinkään?

89
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 31.03.11 - klo: 18.29 »
No siinä olisi jotain järkeäkin. Ajattelin jo että mikä tuossa muka niin paljon painaa. Vähän hassua tosin mielestäni antaa paino gramman tarkkuudella ilman mainintaa siitä että se on arvoi sähköjen kanssa, kun se lopullinen paino kuitenkin riippuu niistä sähköistä.

90
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 31.03.11 - klo: 18.21 »
Voiko tuo paino pitää kutinsa ilman sähköjä? Kilpailevat nelkut alkavat olla tuohon painon jo ajokunnossa akkuineen. Mitä tulee hintoihin, niin ei tämä nyt mitenkään erityisen halpa ole jos vertaa Hobao 10SC:hen tai Hong Nor SCRT10:iin, jos ei niitä merkittävästi kalliimpikaan. Varmaan tulee ostopaikasta riippumaan mihin järjestykseen hinnat asettuvat.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 84