Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Penguin

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 84
91
Näyttää sellaiselta, että en jatkossakaan tee tullivirkailijoiden töitä, vaan käyn tullin toimenpiteessa kuluttamassa saranoita ja lattiaa. Tuo näyttää siltä, että ensin tehdään tullausilmoitus, sitten saa odottaa sen käsittelyä ja sen jälkeen pitäisi käydä tuolla uudelleen maksamassa mahdolliset alv:t ja tullit tai pahimmassa tapauksessa vastaamassa johonkin tyhmään kysymykseen ja odottaa taas lisää. Hieno muuten tuo, että kaikki kommunikaatio Tullilta ilmoituksen tekijälle tapahtuu PDF-tiedostoina. Kylläpä on taas saatu aikaan todellinen "nettipalvelu".

Toki tuo varmasti helpottaa niitä, joilla tullin asiakaspalvelupistettä ei ole lähellä ja mahdollistaa tullia myös lakkauttamaan koko asiakaspalvelupisteverkoston.

92
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 30.03.11 - klo: 21.32 »
Tuosta HobbyKing Car ESC 100A:sta en ole kuullut kuin pelkkää huonoa. Saman merkin 150 A -noparista taas on itsellä vain positiivisia kokemuksia.

93
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.03.11 - klo: 19.02 »
Kopioita on monen valmistajan. Itselle tuli kerran vahingossa sellaisia Liquidilta kun liittimiä ostin ja niillä ei tehnyt yhtään mitään. Olivat todella tiukkoja, mitä enemmän käytti sen tiukemmaksi liitin muuttui ja liittimen kosketuspinnat aina karkasivat muoviosasta kun liitintä laittoi kiinni. Heitin liittimet lopulta menemään ja vaihdoin alkuperäisiin.

94
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.03.11 - klo: 23.22 »
Minä olen nähnyt XT60-liittimen sulavan ja deansit on kovin monella tuhottu jo johtoja juottaessa. Traxxasin liittimet (alkuperäiset) on hyvät, helppo asentaa eikä pelkoa että muovit sulaisi juotosta tehdessä.

95
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 28.03.11 - klo: 18.41 »
Tuovat kotiovelle.

96
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.03.11 - klo: 18.40 »
"Pieniä" tosiaan nuo käyttämäsi liittimet ;)

97
Mikään ei ole huonompi arvioimaan todellista nopeutta kuin ihminen.

98
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 27.03.11 - klo: 23.51 »
Stampede 4x4:lle on oma aihe. Se kun on täysin eri auto kuin tämän aiheen mukaiset takavedot. Samankaltaisuus Slash 4x4:n kanssa on huomattava.

99
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 27.03.11 - klo: 20.50 »
Minusta on ihan hyvä, että siinä ei ole mitään hehtaarikoloa keskellä keräämässä entistä enemmän hiekkaa ja p****a pohjalevyn päälle. Isommasta reiästä pääsee myös kivet iskemään pahemmin diffiin. Näin ainakin kuvittelisin.

100
Sähköautot / Vs: Nikkojen virittäjät?
« : 27.03.11 - klo: 12.46 »
Kirjoitit, että vaihdoit harjattoman moottorin, niin varmaan myös laitoit sinne nopeudensäätimen ja vastaanottimen uusiksi, ehkä ohjausservonkin. Alkuperäinen piirilevy kun ei mitään harjatonta moottoria pyöritä.

Vai laitoitko kuitenkin vain uuden akun ja harjallisen moottorin (alkuperäisen tai vaihdetun) ja savu nousee auton alkuperäiseltä piirilevyltä, kun komponentit kuumenevat ja tina sulaa juotoksista? Tuo on meinaan tuttua ja pysähdys tulee siitä, että muutamat piirit sulavat irti juotoksistaan. Jos tästä kyse, niin maltisella moottorin päivityksellä tuon saa vielä toimimaan, kun ei nosta jännitettä liikaa ja tuo 12 V voi olla liikaa. Siltikin tuo edellyttää merkittävää parannusta jäähdytykseen verrattuna vakioon.

101
Jos on Suomen tullissa avattu, niin siitä on lähetyksen päällä näkyvät merkinnät, ettei jää epäselväksi kenen aukaisema se on.

102
Sähköautot / Vs: Nikkojen virittäjät?
« : 26.03.11 - klo: 22.11 »
ei kestä 12V akun antamaa jännitettä?

103
Paketit läpivalaistaan, mutta ei niitä auota, ellei niissä epäillä olevan jotain laitonta sisällä. Itse olen noutanut tullista liki 100 pakettia, eikä niistä yhtään ainoaa ole koskaan auottu tullin toimesta. Kolme tai neljä kertaa ovat pyytäneet avaamaan kun olen ollut pakettia noutamassa.

104
Penguin: sinähän se verot joudut maksamaan eikä myyjä. Ja tuollahan ei mitään ehdotella vaan se summa täytyy valita. Ja oletuksena on 30%.

Mitä tulee siihen kivijalkakauppaan, niin kauppias ne verot tilittää jos tilittää. Mutta kuten totesin, minua kiinnostaa vain se summa, jonka kauppiaalle kaupantekohetkellä maksan, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa onko siinä mukana verot vai ei ja tilittääkö se kauppias verot vai ei.

Hobbykingin tilauksissa tuo 30 % on siellä tosiaan oletuksena eikä ostajan tarvitse valita yhtään mitään. Sen kun antaa sen olla siellä, ei edes tarvitse katsoa mitä vaihtoehtoja siellä on, eikä koskea tuohon koko valintaan. Se on myyjän siihen valitsema arvo ja myyjä laittakoon siihen ihan mitä lystää. Jos joku muu haluaa siihen jotain valita, niin se on itse kunkin oma ongelma. Mutta edelleen kun en koske siihen valintaan lainkaan en ole pyytänyt myyjää laittamaan sen enempää oikeaa kuin väärääkään summaa lähetyksen tulli-ilmoitukseen.

105
Sse summa on vakiona 30%. En tiedä onko siitä vastuussa tilaaja vai lähettäjä, mutta kun sen kerran voi itse valita niin mielestäni on väärin jättää se siihen 30 prosenttiin. Ihan omantunnon mukaan vaan...

Minä olen tilannut sillä asenteella, että en vastaa tuollaisiin kysymyksiin. Jos myyjä ehdottaa jotain 30 prosenttia, niin ihan vapaasti. Ehdottakoon vaikka 300%, minä en sano juuta enkä jaata tuollaisiin ehdotuksiin. Ihan sama juttu mulla on kotimaisessa kivijalkakaupassa kuittien kanssa. Jos ostos on sellainen, että kuitti menisi kuitenkin suoraan roskiin, niin mulle on ihan sama kirjoittaako se myyjä siitä kuitin ja maksaako se veronsa vai ei.

106
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 26.03.11 - klo: 13.11 »
Nitro House:lta Nexx 10SC hintaan $219.95 + postikulut $74.35

PS. Vaihtaisikohan Auvo tai joku moderaattori tämän aiheen nimeksi vaikka Hong Nor SCRT10 ja Nexx 10SC Short Course

Räjäytyskuvat SCRT10:stä (2,3 Mt) ja Nexx 10SC:stä (15,4 Mt).

107
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 26.03.11 - klo: 12.10 »
Länsinaapurista löytyy Hong Norin osia myyvä verkkokauppa Evolution Racing. Hintataso vaikuttaa ihan kilpailukykyiselle rapakon takaisin kanssa, osien todellisesta saatavuudesta ja toimitusajasta ei itselläni ole (vielä) tietoa.

Tästä löytyisi Nexx 10SC:n manuaali Ofnan varaosanumeroilla.

Katselin tuota läpi ja jo kuvistakin tuo näkynyt eli kun pohjalevy on tehty uusiksi, niin myös mutasuojat/sivutörmäyssuojat on tehty uusiksi ja nyt molemmat on selvästi sähköauton osia ja tarpeettomat reiät loistavat pohjalevyssä poissaolollaan eikä sivusuojissa ole pillin aukkoa.



Etu- ja takakardaanit ovat saaneet omat osanumeronsa, 40942 (etu, 106 mm) ja SC-03 (taka, 109 mm). Mielenkiintoista kun (Hong Norin) SC-03 -pakkauksessa on kuitenkin ollut kaksi erimittaista kardaania.



Muuten tuolta ei nyt paistanut silmiin eroja jo aiemmin kerrottujen lisäksi. Setup sheet on tietty erilainen, kun on erilainen etupään ripustuskin.

108
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 26.03.11 - klo: 01.10 »
Tuskin on. Maxin tiedetään toimivan jopa 5S:llä. Muutenkin nämä uudemmat tuppaavat olemaan vain halvennettuja versioita, syystä että pitkään kestäviä komponentteja on jatkuvasti vain vaikeampaa saada. Toki hyväkuntoiset Maxit alkavat olla harvinaisia ja hintapyynnöt käytetyistä (ja uusista) paikoitelleen poskettomia.

109
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 25.03.11 - klo: 18.07 »
NiMHien kanssa et aseta mitään jännitettä, vaan NiMH-latausohjelmalla laturi hoitaa homman itse.

110
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 25.03.11 - klo: 00.22 »
Taitaahan siinä mukana tulla se uusi leveämpi kori ja renkaat joilla tekeekin jotain. Ihmetyttää etteivät ole etupuskuria saaneet päivitettyä kun sen kanssa tuntuu monilla olevan ongelmia kestämisen kanssa...

Minähän mainitsin renkaat. Kori tulee joo, mutta niitä tulee ja menee ja hyvin on toisaalta tuolla nykyiselläkin orkkiskorilla pärjännyt. Mutta tosiaan hyvä mainita se korikin muutoksena. Silti muutokset niin pieniä, että vanhaa mallia ei kannata lähteä vaihtamaan, kuten Veskuvaan totesi.

111
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 24.03.11 - klo: 18.57 »
Eli muutokset on lyhyesti:
  - lisäreiät mahdollistamaan kolme eri kohtaa akkukotelon kiinnityspaikaksi kahden sijaan
  - optiona myyty pivot keula vakiona
  - normaalikokoiset SC-renkaat
ja uusi nimi.

112
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 24.03.11 - klo: 01.34 »
Eli sisäinen bec hajalla ja siksi nopari ei toimi, mutta kun laitat ulkoisen virtalähteen/becin niin noparikin alkaa toimia. Käytä joko ulkoisella becillä tai laita Castlelle korjaukseen. Jos yhtään on autossa järeämpi servo, niin joka tapauksessa on se ulkoinen bec tarpeellinen, että sikäli voi käyttää jopa sitenkin.

113
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 23.03.11 - klo: 00.50 »
Mamba Monsteria koskeva keskustelu löytyy täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=25687.new#new

114
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 22.03.11 - klo: 21.32 »
Jos käytössä on NiMH-latausohjelma, niin ihan hyvältä näyttää. Jos menee yli 10,5 V, niin sitten on syytä huolestua.

115
Vapaa keskustelu / Vs: Sähkönkulutus
« : 22.03.11 - klo: 20.55 »
Minä en lähtökohtaisesti pidä energian kulutusta ongelmallisena asiana, kuten liiankin moni tuntuu pitävän. Kun itse kaadan ne puut omasta metsästä ja se tehdään ihan normaalin harvennuksen yhteydessä, niin se energianlähde ei ole keneltäkään pois, eikä lisää mitään pelottavia CO2-päästöjäkään.

116
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 22.03.11 - klo: 20.38 »
Vähän turhan korkeat kummatkin minun makuuni Rustleriin.

117
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 22.03.11 - klo: 19.21 »
---

118
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.03.11 - klo: 19.12 »
Kumpikin kuori täyttää sen tehtävän jota varten se kova kuori on olemassa. Periaatteessa turhan paksu kuori vain vie turhaan tilaa itse akulta.

119
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 22.03.11 - klo: 16.08 »
Badlandsit on ainakin hyvät.

120
Tuli joskus leikittyä noiden Windowsiin saatavien softien kanssa. Ensimmäinen ohjelma mikä on itseäni miellyttänyt on kuitenkin ollut iMovie, joka tuli Macissä OSX:n mukana. Kokeilin kyllä Final Cut Pro:ta, mutta kuten edellä sanottua, monipuolisempi mutta myös monimutkaisempi. iMovie:lla leikkaukset, tekstitykset, ylimääräiset ääniraidat ja leikkausten yhteydessä erilaiset kikkailut ainakin itselleni enemmän kuin riittäviä. Videon editointi on todella nopeaa, tosin en nyt mitään kokoillan elokuvia ole sillä leikellytkään.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 84