Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JesseT

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9
31
Eli kyseessä onkin ilmeisesti Orionille tehty uusi kutistesukka, kun taas muut valikoijat saavat samaa kennoa vanhassa sukassa. Tämä ei nyt helpota asiaa ollenkaan...
Lukeeko tuossa siis 3300SCHR ollekaan? Ilmeisesti tuota ei kuitenkaan ole listassa?
http://www.efra.se/news/download/2003_1_EFRABatteryList.PDF
Ei ole helppoa näidenkään asioiden tulkinta, kun kennot ja ulkoasu (kutistesukat) vaihtuvat milloin lystää toisistaan riippumatta ja vielä sama kenno hankittuna eri kautta on eri näköinen.
Yleinen kanta on siis se, että kenno on sama kuin ennenkin ja sillä ajetaan, mutta listalla sitä ei ole....  :roll:

33
Nyt on GP:ltä tullut uusi akku markkinoille, punainen GP3300SP. Eli kyseistä akkua saisi ilmeisesti käyttää vuoden loppuun asti, kosoka EFRA säädökset eivät vielä meitä koske. Sitten koska vuodenvaihteen jälkeen mennään EFRA 2003 listan mukaan niin sitä ei saisi käyttää. 1.5 2004 lähtien sitten TS-10 saisi ottaa sen käyttöön koska se ilmeisesti tulee uudele listalle. Stanussa sitten sama homma vuotta myöhemmin.
Toivottavasti olen oikein tulkinnut. Nyt siis laitetaan uusien sääntöjen idea puntariin. Saa nähdä sitten vuoden päästä, oliko sääntömuutos hyvä, huono, helpottava vai hankaloittava.

Huono puoli on ainakin se, että nyt ei tiedä mitä akkuja pitäisi hankkia. Uusia parempia, joilla ei saa ajaa alkukaudesta vai vanhoja alehintaisia, jotka sitten voi myydä vaikka stanuluokkaan.

Kunhan spekuloin, kun se on niin kivaa...

34
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 13.11.03 - klo: 09.00 »
Olen itse jo pitkään ihmetellyt missä kaikki nämä ihmiset ajavat? Olohuoneessako?

35
Sähköautot / 48dp?
« : 13.11.03 - klo: 00.19 »
Tarkistin asian ja dp (diametral pitch) tarkoittaa hammasta per HALKAISIJA tuuma. Eli 48dp ratas, joka on tuuman kokoinen halkaisijaltaan, sisältää tasan 48 hammasta.

36
Tulokset / Vau:n kerhokisat jatkuu 15. ja 16.11
« : 13.11.03 - klo: 00.04 »
Tarviikos tuonne Torpan kisoihin ilmoittautua johonkin etukäteen? Taitaa olla tuo Mission vielä lauantain kisapeli. Konekin valmiina kiinni ja kaikki kunnossa.

37
Sähköautot / 48dp?
« : 12.11.03 - klo: 16.51 »
Hammasta tuuman matkalla.
edit: ei hitto... ei voi olla sittenkään.

38
Tulokset / Vau:n kerhokisat jatkuu 15. ja 16.11
« : 12.11.03 - klo: 00.09 »
Ei ole syytä löytynyt. Pitää nyt vaan miettiä mitä luokkaa ajaa ja millä ajaa. Ajamaan tulen joka tapauksessa.

39
Tulokset / Vau:n kerhokisat jatkuu 15. ja 16.11
« : 10.11.03 - klo: 13.14 »
Nämä varmaan pätevät vieläkin Syndicateen, etenkin renkaiden osalta?


Syndicate 2003-04 SÄÄNNÖT
1. YLEISTÄ: Noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa 2004 (2003) ja luokan TS-10 sääntöjä, niiltä osin kuin muuta ei mainita.
2. AUTON RUNKO: ks edellinen, kaikki merkit sallittu.
3. KORIT: 4-ov sedan ei rallikoria.
4. SYNDICATE TOURING -MOOTTORI: Lrp Challange 17-moottori, hinta 39,-. Vain L-merkityt hiilet on sallittu. Sinetöinti pitää olla ehjä. Huolto Power Racing Oy.
5. RENKAAT: Take Off CS-27 ja Yokomo ZR-038 -sarja
6. VIRITYKSET/MUUTOKSET: Viritysosien käyttö sallittu. Painoraja 1500 g.
7. VÄLITYKSET: Kokonaisvälityksen minimi 8,10 (esim. Yokomo MR-4 TC isoratas78:pinioni21*diffiratas33:hihnankeskiratas15=8,17).
8. ALKUERÄT: 2-3 kpl:ta 6 min.
9. FINAALIT: 2-3 kpl:tta 6 min.
10. SARJAPISTEET: 20-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0 Finaali voi olla kaksin- tai kolminkertainen. Loppupisteisiin lasketaan ajetut –1.
11. OSAKILPAILUT: Rajatorppa la 27.9.03, la xx.xx.03, la 15.11.03 ja 2-3 kilpailua keväällä 2004. Kello 10.30 – 17.00. 3+3 alkuerää ja finaalia.

40
No ei ole ennen kolmeakaan kidettä omistettu ja hyvin on pärjätty. Eiköhän se ole käytännössä lähinnä kilpailunjärjestäjien asia päättää tämmöisistä viime kädessä.

41
Tulokset / Syndicate tunnin kisat alkaa pe 17.10.
« : 05.11.03 - klo: 12.51 »
Nuo on kyllä melkein puhki. Sellainen tyypillinen ura on kulunut kaikkien renkaiden sisä ja ulkoreunaan. Keskeltä ei ole paljoa kulunut. Voi olla vanteiden syytä?

42
Tulokset / Syndicate tunnin kisat alkaa pe 17.10.
« : 05.11.03 - klo: 11.00 »
Noilla mun vanhoilla ei enää tuntia tarvitse ajaa, tai muuten mennään viimeinen vartti inserteillä.

edit: Hopi hopi kaikki nyt mukaan tähän rennompaan ja letkeämpään kisaformaattiin.

43
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 05.11.03 - klo: 09.04 »
Muistan jonkun kisaajan ajaneen Suomessa 80luvun alussa Associated RC10:llä, jossa oli etuveto toteutettu tosiaan taipuisalla vaijerilla, mikä kulki u-muotoisessa kaaressa takaa eteen. En tiedä oliko jonkun firman osia vai itse tehty.

44
Tulokset / Syndicate tunnin kisat alkaa pe 17.10.
« : 04.11.03 - klo: 23.47 »
Joo, olen tulossa. Mielenkiintoista noiden renkaiden kanssa. Seos on ilmeisesti sama? Ja kapeat renkaat on optiona. hmm... Saakos noita etukäteen tällä kertaa, niin ei mene taas alkuerät renkaita liimatessa?

45
Eipä nykyäänkään tuota kolmea kideparia ole vaadittu kisoissa, saatika sitten tulevaisuudessa neljää. Käsittämätön sääntö kuitenkin, jota varmastikaan ei tulla noudattamaan käytännössä.
Tuo stanuluokkien tuleminen yhden kauden perässä esim. akkujen suhteen on ihan tervettä.

46
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 02.11.03 - klo: 23.09 »
Mikäli kennot oli purettu ennen latausta ja nämä tietyt kennot alkavat alle 6A latausvirralla lämpenemään huomattavasti muita kennoja enemmän ennen kuin ne voisivat olla täynnä, niin lämpenevissä kennoissa on selkeästi vikaa.
Tällaisia kennoja voi yrittää virvoittaa zäppäämällä, lataamalla tai purkamalla hetkellisesti suurilla virroilla tai käyttämällä niitä tyhjinä pakastimessa parin tunnin ajan. Uudenveroisiksi niitä ei enää saa.
Jos haluat varmistusta diagnoosiin, niin lataa akkua jonkin verran tyhjäksi purkamisen jälkeen ja laita akkuun joku kuorma, kuten halogeenilamppu. Sitten yleismittarilla katsot onko näiden kennojen jännite matalampi kuin muiden. 0.1V ero kennojen välillä on jo paljon. Akun tyhjentyessä kannattaa myös katsoa tyhjenevätkö juuri nämä kennot ensimmäisinä.

47
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 02.11.03 - klo: 13.27 »
Eli suomeksi: Näitä kysymyksiä voisi VÄHÄN aina välillä täsmentää...

48
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 01.11.03 - klo: 13.34 »
Purettaessa, ladattaessa, eri paketit vai yksittäiset kennot,...?

49
Vapaa keskustelu / ONKO MIELENKIINTOA MINI-Z TOIMINTAAN
« : 01.11.03 - klo: 10.11 »
Kyseisen paikan tietäen kehoitan kaikkia radan valmistuttua vähintäänkin käymään paikan päällä. Sellaista autourheilupyhättöä ei toista tule heti vastaan. Mihinkäs tää Jerry muuten tulee. Saako Scalectrix (tai miten tuo kirjoitetaan...) väistyä?

50
Sähköautot / keskustelua yokomoisto
« : 31.10.03 - klo: 13.16 »
Yokomo
Spring   Rating [lb/in]
Orange   18.87
Green   16.06
Pink   14.93
Yellow   14.71
White   12.94
Blue   12.12

Rayspeed   
Spring   Rating [lb/in]
Gray   19.90
Red   18.26
White   17.17
Yellow   14.87
Blue   14.29
Green   13.20

Associated   
Spring   Rating [lb/in]
White       40.00
Yellow       31.91
Purple       30.30
Copper       23.26
Red       23.08
Gold       18.35
Blue       16.53
Silver       13.89
Green       11.43


Arvot mitannut: Ling Kang Tong, ALZA Macroflux Development

51
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 31.10.03 - klo: 12.17 »
Totta hitossa se jousi vaikuttaa siihen tarvittavaan kytkeytymisjännitteeseen.  :shock:  Itsekin käytän 12V relettä ja löystettyä jousta. Kyllä siellä on jatkuvasti voima ja vastavoima joiden suhde ratkasee kytkeytymisen.

52
Vapaa keskustelu / ONKO MIELENKIINTOA MINI-Z TOIMINTAAN
« : 30.10.03 - klo: 10.06 »
Laitoin meiliä!

53
Vapaa keskustelu / Towerhobbies / tilaaminen
« : 30.10.03 - klo: 09.57 »
Ai niin, eilen tuli osat, joten viikko meni ja romut tuli ilman tullia suoraan postilaatikkoon, vaikka oli taas yli tuon maagisen summan.

54
Sähköautot / Hpi Micro
« : 29.10.03 - klo: 18.20 »
:mrgreen:  :mrgreen:
Ei sitä ininää sinne ole kukaan vartan vasten suunnitellut. Virran pulssitaajuus vaan kuuluu läpi kun osat (lähinnä ankkuri) värisee samaa tahtia kun nopari pätkii virtaa.

55
Lisäksi Yokomon kolmesta Stratuksesta vain yksi on listalla, eikä uutta suosittua Chevroninmodelsin koria ole myöskään mainittu. Onneksi en vielä ehtinyt ostaa uusia koreja!...

56
Katsotaan ne linkit VesaK! Kyllä Sanyon 2000 ja 2400 akut ovat vielä kuranttia kamaa, mutta 1700 puuttuu jo listasta.

57
Vapaa keskustelu / Towerhobbies / tilaaminen
« : 27.10.03 - klo: 08.11 »
Itse tilasin jotakin pientä, kuten sanwan servojen metallirattaita ja mattoauton osia 21 päivä. Katsotaan kauanko kestää...

58
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 24.10.03 - klo: 08.45 »
Hienoja kyllä noi replayt! Vakioluokan pojilla ja sedillä on kyllä hieman opittavaa vielä ohituksista  :mrgreen:
Aina kun kiinni saatiin niin päälle ajettiin. Ihan vinkkinä myös moni voisi kokeilla sitä puolikaasua myös valillä. Autoon tulee ihan yhtäkkiä lisää pitoa, kaksi metriä lähtee kierrospituudesta ja auto pysyy paljon helpommin siinä "mustalla". Hyvin kyllä laitteet kulki ja näytti ihan säädöt toimivankin.

59
Sähköautot / solukumirenkaiden liimaus
« : 23.10.03 - klo: 18.55 »
Itse olen aina ensin laittanut kumin vanteelle ja sitten bostikin nokka sinne väliin, purista ja pyöräytä pari kierrosta kumin ja vanteen välissä. Toista toiselle puolelle. Kun vanteen ja kumin välissä on tuore liima-annos, niin pyöritä kumia ja aseta se niin että solukumin ulkoreuna (solukku suljettu) on vanteen ulkoreunan kanssa tasassa. Anna kuivua.

60
Vinkeän näköinen suihkumoottori, mutta missä ajattelit käyttää? Kerran olen nähnyt yhden mopon jossa oli vastaava voimanlähde tehty Scanian turbosta piti muuten mielenkiintoista ääntä edetessään... Pisti silmään tuo suora putki pakopuolella. Toisessa kuvassa taas oli suppeneva putki. Oletko kokeillut Laval-suutinta (suppeneva ja uudestaan avartuva) ikinä, niin saisi kaasut yli äänen nopeuden ja voisi tulla potkua lisää? Tuollaisessa suppenevassa mallissa nopeus jää aina alisooniseksi ja ainoa tapa nostaa työntövoimaa on lisätä massavirtaa tai lämpötilaa. Äänen nopeushan muuttuu voimakkaasti lämpötilan mukana.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9