Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JesseT

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9
91
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 19.09.03 - klo: 15.40 »
Nopeasti voisi veikata, että hiilikanavat ovat  joko krympätty tai liimattu paikalleen, jolloin eloksointi ei ainakaan vahingoittuisi. Eloksointi muodostaa myös erittäin kovan pinnan, mikä ei itse asiassa ihan helposti naarmuunnu.

92
Tässä välissä pitää nostaa hattua ja kiittää Tumppia siitä miten hän on harrastajien asioita ajanut keskustelemalla heidän kanssaan. Ei ole nimittäin ennen Tumppia miesmuistiin lajin asioita ajettu niin, että harrastajat tietävät missä mennään ja mistä mikin johtuu. Jatka samaa linjaa, vaikka välillä keskustelu menisikin juupas eipäs linjoille.

93
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 11.09.03 - klo: 10.31 »
Kertokaas muuten, riittääkö teille kisoissa, että kisaajalla on maksettu ja voimassaoleva lisenssi ja sen numero, vai pitääkö kyseinen muoviläpyskä olla konkreettisesti hallussa? Mäntsäläänhän voisi tulla ajamaan, kun on järjestelyihinkin nähty näin paljon vaivaa. Vielä pitää katsoa kartalta, missä kyseinen pitäjä sijaitsee...

94
Sähköautot / Asso Talk
« : 08.09.03 - klo: 14.10 »
Black grease rasvan voi korvata monellakin rasvalla, kuten molybdeenirasvalla. Sen sijaan diffirasvaa EI SAA korvata millä tahansa, eikä ainakaan kuulalaakerirasvalla. Tarkoitushan ei ole saada diffiä luistamaan...

95
Sähköautot / Auton säätöjen mittaus
« : 03.09.03 - klo: 17.34 »
Silmä kehittyy vuosien varrella, niin ei enää mitään työkaluja tarvitse.

96
Sähköautot / Ongelmia GM 3000 akkujen kanssa
« : 15.08.03 - klo: 11.02 »
Itsellä Sanyo 3000H kennot ovat tehneet aivan samaa, mutta eivät muut. Uudelleen latausta vaan, kunnes lataus "jää päälle". Kyllä valmiin akun sitten tunnistaa lämmöstä ja latausajasta. Hyvin ovat nuo vanhat kennot kuitenkin aina toimineet, eli kyseinen ominaisuus eli ole vaikuttanut kennojen kuntoon.

97
Sähköautot / Moottorin ''Langat'' ?
« : 12.08.03 - klo: 13.02 »
Ei pidä tuokaan väitä nyt ihan paikkaansa, mutta kuitenkin mitä pienempi luku, niin yleensä sitä enemmän tehoa.

98
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 30.07.03 - klo: 17.11 »
Saanen vanhana kilpakettuna, mutta Mini-zetoista mitään tietämättömänä kysyä, että ajetaanko zetoilla missään kilpaa? Onko mitää yleisiä ratoja tai kokoontumisia? Auto ja sillä kisaaminen kinnostaisi, mutta jos ei ole mitään toimintaa, niin en aio moista ostaa yksinajeluun.

99
Sähköautot / Ruuvilukitteesta?
« : 30.07.03 - klo: 17.03 »
No ei tarvitse eikä edes kannata.

100
Sähköautot / Ruuvilukitteesta?
« : 29.07.03 - klo: 17.44 »
RC-puuhissa ruuvilukitetta ei käytetä eikä kannata käyttää kuin jossakin polttisten tärisevissä metalli-metalliin liitoksissa. Joka tapuksessa ruuvilukite ei ole mitään liimaa, vaan ruuvit pitäisi lähteä kyllä ihan ruuvarilla auki. Jos välttämättä lukitetta haluaa käyttää, niin Loctitella on kyllä lukuisia eri vahvuisia lukitteita, joista joku on varmasti sopiva.

101
Sähköautot / 3500 mAh -akkuja?
« : 23.07.03 - klo: 14.30 »
Koko täytyy olla sub-C, ja jos kenno on kantikas, niin se ei ole sub-C pakkaus. Ei löydy tuosta EFRA:n listastakaan kantikkaita eikä 3500mAh akkuja.

102
Vapaa keskustelu / TATTARISUOLLE UUDET KANTTARIT !
« : 09.07.03 - klo: 15.12 »
Asiaa! Yksi kunnon rata on parempi kuin pussillinen parkkipaikkoja.

103
Sähköautot / Uudelleen lämmitys
« : 08.07.03 - klo: 13.08 »
Ja syndicate luokassa ajetaan aivan mahtavia tunnin kestävyyskisoja, joita voin suositella kaikille lämpimästi taas ensi sisäkaudella.

104
Sähköautot / Zappauksesta..
« : 27.06.03 - klo: 13.21 »
Espoosta löytyy.

105
Sähköautot / mistä varaosia??
« : 25.06.03 - klo: 12.32 »
Helpommin laakereja (ainakin kuulasellaisia) saanee laakerikaupasta.

106
Sähköautot / Moottorinpuhdistussprayt
« : 25.06.03 - klo: 12.31 »
WD-40 on lähinnä öljyn ja kerosiinin sekoitus, jota ei missään nimessä saa laittaa sähkömoottoriin.

107
Sähköautot / Virimoottori
« : 04.06.03 - klo: 16.23 »
Kyosho Trackerin alkuperäistä moottoria ei ole tarkoitettu avattavaksi eikä sen hiiliä edes vaihdettavaksi. Tosin tässä foorumissa on toisessa topicissa keskusteltu kyseisenlaisen moottorin avaamisesta ja erinäisistä toimenpiteistä.

108
Sähköautot / korjausvinkkejä
« : 04.06.03 - klo: 16.20 »
Eleensäkään RC-autojen ruuveja ei juurikaan kiristetä, ne vaan kierretään loppuun saakka.

109
Sähköautot / T3:sen huoltoa
« : 04.06.03 - klo: 16.15 »
Kaikki atomeiksi, osat esim. kliinerillä puhtaaksi, tarkistetaan vahingot, vaihdetaan kuluneet osat kuten diffin renkaat ja mahdollisesti kuulat ja lopuksi koko hoito kasataan uusilla rasvoilla (kirkas+musta). Lopuksi vielä säädetään sopivaan jäykkyyteen ohjeiden mukaan. Tarkastetaan toiminta.

110
Sähköautot / ESCin rakennus???
« : 04.06.03 - klo: 16.12 »
Joo, kyllähän tuo varmaan jo kuudella toimisi. Silloin noin 2% tehosta menee keskimäärin hukkaan noparin lämmittämiseen, mikä varmaan on ei-kisakäyttöön ihan hyväksyttävää.

111
Sähköautot / ESCin rakennus???
« : 04.06.03 - klo: 12.44 »
Ei taida tuo gate jännite riittää. Tuolla IRFZ44 fetillä on myös noparikäyttöön hyvin korkea R_ds_on, eli minimi resistanssi. Noita menee aika iso läjä, ennen kuin kestää virikonetta.

112
Sähköautot / Virimoottori
« : 03.06.03 - klo: 16.52 »
Jos haluat tarkemman vastauksen, niin tee tarkempi kysymys. Erot on määritelty AKK:n sääntökirjassa...

113
Sähköautot / Schumacher Mission keskustelua
« : 03.06.03 - klo: 10.32 »
Tuossa oma näkemys asiasta:
http://www.hut.fi/~jttuomi2/roll_center_mod.jpg

Itse pidän Schumacherin takahihnasta, mutta liian kireällä se kyllä on. Olenkin tiputtanut layshaftia 1.5 mm alaspäin, jonka jälkeen hihna tuntui sopivalta. Sitä ennen kokeilin myös 19 hampaista hihnapyörää, mutta hihnasta tuli hieman liian löysä. Hyvä stanuun ehkä, mutta virillä ei kestänyt kuin kaksi kisaa.

jval: Kuvia kehiin autosta!

edit: kuva muutettu linkiksi

114
Sähköautot / Schumacher Mission keskustelua
« : 02.06.03 - klo: 11.56 »
Iskarit ovat ihan kelpo iskarit ja tosiaankin huomattavasti kapeammat. Jouset ovat huomattavasti lyhyemmät, jonka takia ajotuntuma muuttuu melkoisesti. Olen näitä useastikin Axiksen kanssa käyttänyt matolla edessä, mutta ei nyt sellaisia kannata hommaamaan ruveta. Ulkona varmaankin aivan turhat.

115
Sähköautot / Schumacher Mission keskustelua
« : 02.06.03 - klo: 10.52 »
Kesäisin en ole paljoakaan ajellut kun on tuota muutakin tekemistä. Säätöjä ja vinkkejä multa kannattaa kysyä enemmän vasta sitten talvella.

116
Sähköautot / Schumacher Mission keskustelua
« : 30.05.03 - klo: 11.45 »
Tuo S1 on lujuudeltaan ja jäykkyydeltään lasikuiden tapaista. Ainoastaan jollakin painoa on saatu hieman podotettua lasikuituun nähden. Eiköhän kummallakin pääse aivan täysiä, ja ellen erehdy, niin eikö S1 versiossa on tukevampi ylärunko kompensoimaan.
Muutenkaan aina jäykempi ei ole parempi. Kovella pidolla jäykkä runko on hieman ketterämmän tuntuinen, mutta muuten löysempi runko antaa enemmän anteeksi ja antaa enemmän pitoa.

117
Sähköautot / renkaista tc-3:een
« : 28.05.03 - klo: 12.59 »
206 oli takavuosien ykkösrengas, jolla toki vieläkin pääsee hyvin eteenpäin. Tuo S on vaan hyvin pehmeä seos, joka voi mennä pilalle hetkessä lämpimänä kesäpäivänä. Toista rengasta en tunnista.

118
Sähköautot / Schumacher Mission keskustelua
« : 28.05.03 - klo: 12.57 »
Niillä paloi tehdas tässä jokin hetki takaperin, joten se varmastikin on vaikuttanut moneen asiaan. Olen kuullut brittein maalta, että kyseiset vetarit eivät salli yhtä suurta kääntökulmaa kuin alkuperäiset ja niiden elinikä on hyvin lyhyt. Täytyy myös muistaa, että titaani ei ole maailman kestävimpiä metalleja, vaikka sen kovuus/paino suhde onkin huima. Kyllä esim. Schumacherin omat karkaistut teräsvetarit ovat paljon kovempaa tavaraa.
Missä kaikki muut Missionin omistajat? Kaikki hiljaiset lukijat voisivat huutaa "hep" tässä vaiheessa, niin tiedetään että onko täällä ketään lukijoita...

119
Sähköautot / Schumacher Mission keskustelua
« : 27.05.03 - klo: 17.21 »
Ei käsittääkseni ole kaikkein parhaat vetarit.

120
No siis vauhti on vauhti, mutta paino suhteutuu kolmanteen potenssiin kun taas aerodynaaminen poikkipinta-ala toiseen potenssiin.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9