Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - unkka

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8
121
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 06.02.14 - klo: 18.26 »
Mitkähän mahtaa olla Vortex7 moottorin fyysiset mitat? Kannun pituus/halkaisija lähinnä, kV luku lienee 2250, mutta juuri muuta en saanut googlella asiasta selville.

122

2. Renkaat ovat Sweepin renkaat, jotka lajiryhmän sopimuskumppani toimittaa kilpailun järjestäjälle
---renkaat ostetaan jokaiseen luokkaan kilpailupäivän aluksi ja niiden hinta on 30 euroa.

Ei varmasti ole kisajärjestäjän syy, mutta mihinköhän tämä 5€ nousu viime vuodesta perustuu? Ettei vaan maksateta valmistajan/maahantuojan sekoiluja kisailijoilla....


123
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 27.11.13 - klo: 07.59 »

- Sweep toimittaa pikatoimituksena korvaavat renkaat maahantuojalle, joka pitää huolen että renkaat ovat käytettävissä FTT 1 osakilpailussa. Sweep sekä maahantuoja ovat ilmaisseet, että toimitusaikataulu ei ole ongelmallinen.


Oliko asian yhteydessä puhetta esim maahantuojan kanssa mitä niille väärän kumilaadun renkaille tapahtuu? Eli nythän kuluttajille on myyty tuotetta, jolla ei enää tee yhtään mitään. Voiko käyttämättömät renkaat esimerkiksi vaihtaa uusiin?

125
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 15.10.13 - klo: 10.32 »
Miten tuo välitys mahtaa olla, kun tosiaan suositeltiin vähän päälle 4 (ja siihen onkin rattaat) mutta tällä hetkellä autossa melko tarkkaan 3:n paikkeilla välitys, niin kannattaako lähteä vaihtelemaan?

Kyllä suosittelen vaihtamaan päälle neljään, muuten moottori tulee käymään hyvin lämpmänä. Vahvasti epäilen että missään suomen sisäradoilla tarvitsisi mennä alle neljän väleihin (ainakaan paljoa) ja jos menee niin pitää osata ajaa jo tosi jouhevasti.
Eli välitys riippuu radasta, itse aloittaisin jostain 4.5 läheltä ja siitä sitten pidentämään välejä jos vauhti ei riitä ja lämmöt pysyvät kurissa.

126
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 14.10.13 - klo: 15.47 »
No en tiedä kuinka listaa luit, mutta yllä mainittu vanha LRP TC Specci ei sillä ole.
http://www.roarracing.com/?page_id=737

127
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 14.10.13 - klo: 07.26 »
Välikysymys liittyen moottoriin.
Kuinka paljon nolla ennakolla 17,5t kiertää? Pitääkö katsastuksessa alkaa mittaamaan moottorin max rpm ennen starttia?
Mutta kun kaikissa eri merkkisissä/mallisissa moottoreissa on ennakkoa tehtaalta lähtiessään eri määrät ja se ei ole varmaankaan missään 0. Ainoastaan säätimissä on nolla ennakko.

Itse olen nyt pari kautta ajellut euvetoturistilla jossa on 0-säädin + vapaa 17.5t. Käytännössä ei ole näkynyt mitään nopeuseroja moottoreista johtuen vaikka porukalla on ollut mitä ihmeellisimpiä Ameriikan koneita ja ennakoita ollaan väännelty. Loppupeleissä vanhoilla CS-stanukoneillakin on ehtinyt ihan hyvin, kyse on vain oikeasta välityksestä suhteessa koneeseen/ennakkoon. Ei ole yhtään vaikeata.

Itse aloitin kokoamaan myöskin stanukrossia ja tämä vapaa 17.5t on tosi bueno.

128
Laita 2kpl diodeja sarjaan niin putoo n 1.4V (0.7V/kpl).

129
Moi,
Ihan tarkennuksena kun puhutaan "molemmista koreista" niin Tamiyallahan on kolmaskin kori eli uusi koppanen mini JCW coupe http://www.tamiyausa.com/items/radio-control-kits-30/m-chassis-cars-36350/rc-mini-jcw-coupe-58520. Tämä ei liene OK comppiin?

130
Team Losi / Team Losi 22-4
« : 26.09.13 - klo: 10.50 »
No niin nyt on viimein uutta nelkkua kuvien kera:
http://www.redrc.net/2013/09/tlr-22-4-110-4wd-buggy/#more-71887

Ja tässä linkki valmistajan sivuille, josta lisää infoa:
http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR03005

131
TSS-10 luokan moottoreista LRP:n ja Nosramin uudemmat edition ko. moottoreista sallitaan saatavuuden takaamiseksi.

Voitko hieman tarkentaa mitä yllä oleva tarkoittaa?
Onko X20 -sarjan koneet siis myös sallittuja vai tarkoitetaan X12-sarjan eri versioita?
 

132
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 31.07.13 - klo: 10.47 »
Suunnitelmissa olisi livahtaa perjantai iltapäivällä töistä 14 jälkeen Tattikselle ajamaan sään salliessa. Onko muita innokkaita? Edit: Taidankin skipata ja siirtää ajot viikonlopulle

Ja mitä Bling-osiin tulee niin edellämainittujen seikkojen perusteella itseäni kiinnostavien osien listalla on alumiiniset diffien kuoret (huoltovälin piteneminen) sekä takaiskarin tuki (ei muutu ajon aikana). Lisäksi nivelvetarit eteen.

133
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 26.07.13 - klo: 11.13 »

http://www.one5mini.com/de_regels.html


No en ala väittelemään säännöistä, jokainen tekee autolleen(rahoilleen) mitä lystää, mutta itse en ainakaan aja Hollannin MiniCupissa :tongue:

134
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 26.07.13 - klo: 10.25 »
Jep, kuten edellä oli niin rungon taipuminen etujarrujen vaijereiden kiristyessä on ominaisuus. Sitä voipi hiukan hillitä endpointin säädöllä, mutta vastaavasti etujarrujen tehosta tällöin tingitään.

Ratkaisuna voisi olla rakentaa vaijereiden(kuorien) kiinnitys samaan pisteeseen servon kiinnityksen kanssa, tällöin jarrutuksen aiheuttama voima ei vääntäisi runkoa. Tällainen toteutus muhii jo omassa päässäni ja ehkä talvella voisi jotain saada aikaa ja samalla siihen voisi tehdä tarkemman jarrubalanssin säädön.

Tuosta nestejarrusta sen verran, että käsittääkseni niitä ei ole kuin yhdessä (?) autossa ja mikäli joskus ajetaan sääntöjen kanssa niin ovat hyvin harmaalla alueella.
Mitä tulee nestejarrujen tuntumaan niin varmasti on parempi kuin mekaanisilla, mutta minin tapauksessa kun puhutaan yhdestä jarrusta jonka voima välittyy sitten hihnan välityksellä etupörille, sekä molemmilla akseleilla vielä diffit niin uskallan väittää että mekaaniset levyjarrut etupyörissä tuovat oikein säädettyinä vähintäänkin yhtä hyvän jarrutehon, koska jarrutusvoima välittyy suoraan pyörille ilman voimansiirron komponentteja.



135
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 16.07.13 - klo: 15.08 »
Ollaan tulossa kahden miehen voimin... siis n.klo 10 Tattiksella.
-Barbie-
+1 klo 10 Tattiksella, mikäli ei sada...

136
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 05.07.13 - klo: 10.10 »
17.7 sopii, itse menen jo huomenna tattikselle sään salliessa

Edit: Paikalle pyritään 12:00

137
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 27.05.13 - klo: 12.03 »
Saakohan noita Rhinoja enää?
Ja itselläni niitä on ainakin väsynyt useampi.

Savoxilla on kanssa iso ohjausservo

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SV-0235MG-35kg015-74V-Digital-Servo-109301

Kokemuksia ei ole mutta hinta olisi aika kohtuullinen...

Itsellä tuo savox FG minissä ja käyttö suoraan Lipolta. Käyttökokemus on n 30 min luokkaa. Huolestuttavasti kuitenkin lämpenee, oli n 50C 15min ajon jälkeen. Varotoimenpiteenä testaan seuraavaksi life:llä ja lisäksi ajattelin jonkun jäähdytyssiilen liimata pintaan.


138
Polttisautot / Vs: Mikä auto kyseessä?
« : 16.05.13 - klo: 11.37 »
90-luku on aivan liian uusi tuolle, 70/80 lienee lähempänä. Mutta muistuttaa linkin ensimmäistä autoa selvasti, joten voisi toisiaan olla Serpent Super Pro :
http://www.serpent.com/company/history/
ja tässä lisää kuvia:
http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=113606&id=24756

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=113575

139
Polttisautot / Vs: Mikä auto kyseessä?
« : 16.05.13 - klo: 11.35 »
90-luku on aivan liian uusi tuolle, 70/80 lienee lähempänä. Mutta muistuttaa linkin ensimmäistä autoa selvasti, joten voisi toisiaan olla Serpent Super Pro :
http://www.serpent.com/company/history/
ja tässä lisää kuvia:

140
Mikäli lauantai peruuntuu niin täältäkin yksi mini siirtää osallistumisen sunnuntaille, mutta seurataan tilannetta

143
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 20.02.13 - klo: 20.21 »
Katos ihmettä, täällähän on innokkaita talkoolaisia jo moninkertainen määrä viime kesään verrattuna :grin:

Tämä pitänee hyödyntää kunhan lumet sulaa... hommia kyllä piisaa niin saadaan krossirata käypäseen kuntoon, siihen mopopoikien norkoilualustana toimivaan asfalttiin tuskin kannattaa paukkuja laittaa, kun se sotketaan/tuhotaan joka tapauksessa.

Ja jonkinlaista yhteistä ajoiltaa voisi koittaa sopia niin olisi edes pieniä mahdollisuuksia saada kylän kuollut rc-toiminta pikkusen heräilemään.


144
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 13.02.13 - klo: 20.58 »
Täälläkin suunnalla (=Hämeenlinna) lumien sulamista odotellaan, jotta pääsisi testaamaan uutuutta hohtavaa miniä. Kaikki osat on jo haalittu/tilattu, kunhan lämpiää niin korin maalauksen kimppuun ja ensi savujen ottoon.

145
Radiolaitteet / Vs: KoPropo EX-5 UR
« : 01.02.13 - klo: 09.43 »
Moro!

Olisko jollain tietoa mikä lipoakku tähän mankkaan käy? Muuten ollut kyllä ihan ok mankka,mutta tuo virrankulutus on aika kova.

Kiitos jo etukäteen :wink:

Kokonsa puolesta samat kun KO EX-1, mutta tässähän ei ole liittimiä valmiina joten menee juotoshommiksi. Onnistuu kyllä, kuoret avaamalla...
Hobbuking:stä löytyy esim tämä:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6955__ZIPPY_Flightmax_2500mAh_Transmitter_Pack_Futaba_JR_.html ja lifen vallitsemalla ei ainakaan jännitteen kanssa pitäisi tulla ongelmia.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14076__ZIPPY_Flightmax_1800mAh_9_9V_5C_LiFePo4_TX_Pack.html

146
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 29.01.13 - klo: 10.53 »
Unkka: Exotekin aluhatut mielestäni poisti tuon o-rengasongelman kokonaan. Lisäksi ilmausruuvin kolossa on o-rengas tiivistämässä.

Muoviosissa on aina pientä toleranssia, joten kannattaa Hoken neuvon mukaisesti tarkastaa se korkki. O-rengasta ei muovikorkilla ilmausruuviin tarvitse kun rakenne tiivistyy itsessään. Toki alukorkilla saanee lisää huolettomuutta joten harkinna mukaan, mutta itsellä ei ole kokemusta kun noi muoviset on ollut ongelmattomia.

Jep, koitan tuota Hoken neuvoa kunhan saan uudet O-renkaat käsiini.
Ensimmäiset kaksi iskaria meni hienosti kasaan mutta kolmannen korkissa lienee jotain särmää kun heti nappasi kiinni.  Sinänsä ikävää kun ei edes yhtä ole kitissä ylimääräisenä, muita ruuveja jne kyllä löytyy... Muuten meni kyllä kivuttomasti nippuun, ainoastaan etutukivarsi halkesi drooppiruuvin kohdalta, saatoin vääntää toki liian innoissani ja autotallissakin oli viileää. No ehkä loppuviikosta pääsee koeajolle


147
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 27.01.13 - klo: 21.04 »
Laitetaans perään heti toinen samanlainen:

148
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 26.01.13 - klo: 20.29 »
Onko noihin iskarien yläpäiden kokoamiseen joku niksi olemassa. tuhosin 2 O-rengasta kiristäessäni korkkia paikalleen. No nyt sitten tarttee hankkia lisää ja yrittää uudestaan.

149
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 17.01.13 - klo: 08.49 »
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?

Latausvirta oli rajoitettu 8,40 volttiin ja kyllä niitä mitattiinkin. Esim mulla oli pari kertaa 8,42 volttia, jolloin jouduin kaasuttelemaan liiat pois ennen hiittiä.

Ihan pakko kuitata, latausvirran yksikkö on A, nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin kun puhutaan jännitteen mittauksesta

150
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 11.01.13 - klo: 18.03 »
No niin.
Nyt tuli tällänen kone postin mukana ja tallissa oottaa kokoamaton DESC210, niin pääsee ens viikolla tositoimiin.
Halvempi kuin Panasonic, mutta pitäs olla silti hyvä...



Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8