Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - unkka

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8
181
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 16.11.10 - klo: 22.13 »
LRP:n / Nosramin koneissa ennakko tulee äärimmäisen todennäköisesti olemaan tuo "X-10" eli neljän täpän pala.

Onko kellään antaa nevoa millä alueella sopivat välitykset liikkuvat tuon uuden koneen kanssa? Noin suunnilleen joku haarukka keskiverto radalle, pitääkö mennä alle 4?

182
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 12.11.10 - klo: 08.22 »
Kunkas on noiden tässä käsiteltyjen Tamiyan etuiskarinkiinnityksen ja ohjauslinkistön laita eli ovatko sallittuja Comppi-minissä? Kumpainenkin muuttaa alkuperäisiä kiinnityspisteitä/geometriaa eli perusminissä eivät ainakaan käy.

183
Taitaa vaan joutua syyscruisailuja odottamaan ensi vuoteen mikäli olen ymmärtänyt asian oikein. Vaasassa kun on syksyllä SM-osakilpailullinen krossia niin taitaa jäädä kruisailut väliin. Eli keväällä sitten vasta... Saatanpa tosin olla väärässäkin, mutta näin muistan kuulleeni

184
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 11.06.10 - klo: 12.02 »
Mulla on hukassa sc10:n vanteet ja  nelkkukrossin renkaat, tilattu 13 toukokuuta. Laitoin tiistaina disputen, mutta vielä on hiljaista. No yksi tilaus monesta kymmenestä pielessä ei vielä ole ihan mahdoton, mutta asiakaspalvelu on yhtä olematon kuin postimaksukin :grin:

Edit: Kas kummaa, kävin yllä olevan kirjoituksen jälkeen tarkastamassa tilauksen statuksen ja nyt se olikin vihdoin muuttunut "transmitted" ->"posted" ja liitetty seurantakoodi. Eli näyttäisi siltä että tavarat saapuvat ehkä ensi viikolla perille, kukaan tosin ei varmaankaan informoi asiasta mitään...

185
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.04.10 - klo: 12.25 »
Ei millään pahalla ja asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta tuon ei pitäisi mennä katsastuksesta läpi. Kuvista päätellen kaikki itsetehdyn alumiini rungon reunat ovat teräviä eikä mitään pyöristyksiä löydy. Tuohan näyttää varsin vaaralliselta; pari kiloa painava liikkuva veitsi. Tässä on ehkä esimerkki siitä mitä DIY-osat voivat tuoda mukanaan.

Tästä ei sitten kenenkään kannata suuttua, mutta pitää olla järki mukana ja ajatella nostajien + muiden sivullisten turvallisuutta.

186
goos: Nimenomaan vakioluokkaan tulisi vakioitu säädin mikä on niin simppeli että nappia painamalla kalibroidaan ajovalmiiksi eikä siihen saa yhdistettyä ohjelmointilaitetta. Prostock olisi sitten niille ketkä haluavat lisää vauhtia ja säätimen konffaaminen kiinnostaa enemmän.

Näinhän se on mutta esim SP citrix säädin perustuu varmasti SP:n toisiin säätimiin ja oikeella osaamisella joku tekee siihen ihan varmasti laitteen/softan millä sitä pääsee säätämään ainakin auttavasti. Pitää muistaa että jos vakiosäädin on alhaisella ennakolla saadaan jo isot hyödyt siitä että saadaan jonkinlainen kiintee ennakko siihen lisättyä.

Kaikkihan on aina mahdollista, vaikka laittaa joku muu säädin noihin kuoriin :tongue: Mutta miksi ihmeessä kukaan tekisi niin? Nythän puhutaan vakioluokasta ei siinä kisaamalla kukaan rikastu ja jos jonkun auto olisi nopeampi kuin muiden niin tämä huomattaisiin heti silloin kuin tekniikka on samaa.

Näin amatööri ajelijan näkökulmasta tämä on paras idea pitkään aikaan ja jättäisi poron ja stanun kummatkin varsin houkutteleviksi vaihtoehdoiksi ensi talvea ajatellen.

187
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 11.03.10 - klo: 07.55 »
Pitääkö nuo välitykset olla tosiaan lähellä 8? Itsellä oli viime viikonloppuna 6,5-6,9 ja lämmöt erän jälkeen oli 60C. Ja softa oli tuo viimeisin, edellisellä softalla lämmöt olivat melkein 10C korkeampia.

188
Kiitokset mukavista ajoista, noi mun ja Jeren ensimmäisen finaalin tulokset taitaa olla väärin päin, siinä oli muistaakseni joku haamu kierros tullut minulle:
2. Jere Mustonen     3 1 3 = 4
4. Jukka Laine       2 3 4 = 5
Tosin tuolla nyt ei ole vaikutusta kenenkään sijoitukseen.

189
Näyttäisi siltä että olen Kiimingissä viikonlopun eli voisin tulla ajelemaan:
Jukka Laine VUA 2,4Ghz 7268763 TSB
Kun näin ulkopaikkakuntalainen olen niin kertokaas koska on syytä olla paikalla ja tarviiko oman pöydän/tuolin/jatkojohdon?

190
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.02.10 - klo: 09.55 »
Tuli tuossa laitettua tilaukseen Novakin SS21,5pro kone, pääsee vähän vertaamaan nykykoneeseen..
Senkus vertailet vaan :tongue: Mutta ei kai säännöistä päättävät oikeasti ole harkitsemassa uutta konetta? Nykyinen konehan on mitä mainioin ja mielestäni tämä jos mikä johtaisi säädin kaupoille + vielä uusi kone = rahaa palaa

191
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 14.36 »
Tuota säädin asiaa tässä mietiskelin eli onko tuo herrasmiessääntö yhä voimassa ja miten se on todellisuudessa toiminut?

Pitäisikö rajoittaa myöskin konaisvälitys yläpäästään, jolloin ei ainakaan kaikkea etua käsittääkseni muuttuvista ennakoista voisi käyttää. No tämä nyt oli ihan heitto vaan, jotain säädintä kun on merkin ja mallin puolesta melkein mahdoton kieltää, koska softaversioissa ne erot piilevät.

192
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.02.10 - klo: 13.46 »
Vähän OT, mutta kun konkista puhutaan niin ei se koko ole välttämättä ongelma. http://www.maxwell.com/ultracapacitors/products/index.asp

Mulla on tässä pöydällä töissä 23F /15V ja mitat ja paino 2s lipon luokkaa. Piti tota kokeilla autossa, mutta hävitin auton ennen kuin ehdin testaamaan.

193
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.12.09 - klo: 13.50 »
Helpoimmalla tässäkin selvitään, kun pidetään radat sellaisina, ettei pitkiä suoria ole.
Tämä kuulostaa ja tuntuu ainoalta hyvältä idealta. Meilläpäin on muutenkin pieni ajopaikka ja viimeaikoina suorat ovat olleet optimoitu mineille niin en ainakaan itse ole huomannut SPX:stä mitään etua. Jonkin tietyn säätimen kieltäminen tulee olemaan loputon urakka, koska tämä ominaisuus on puhtaasti säätimen softassa eli sitä käsittääkseni on jo nyt saatavilla useaan säätimeen, jopa sellaisiin, jossa tätä ei alunperin ole ollut. Eli valvonta tulisi edellyttämään säätimen softaversion tarkistamista.

194
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 23.09.09 - klo: 09.41 »
Mites onko tässä autossa sama akseliväli kuin vanhemmassa (m03)? Auto sinällään kiinnostaa mutta haluaisin siihen suzukin rallikorin tai vastaavan.
Tässä on vakiona mukana kaikki akselivälit S,M,L eli siitä voi koota mieleisensä mallin takapään osien sijoittelua muuttamalla.

195
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.09.09 - klo: 09.05 »
Ei tuo SPX kuulemma olekaan mikään ihmeellinen säädin, kun monista nopareista voi kuulemma säätää ajoituksen mieleisekseen..

Herää vain kysymys miksi stanussa pärjää/ajetaan vain tällä säätimellä :huh:
Jerzi

Itse olen ymmärtänyt tämän että SPX muuttaa ajoitusta ajossa (kaasun asennon/keston mukaan?)kun taas muissa säätimissä tuo asetettu ajoitus pysyy samana koko ajan. Tällöin saadaan suorille sopiva loppunopeus ja lyhyimmillä väleillä saa vakiomoottorin kiihtymään myös mutkista.

196
Tulokset / Vs: SyysCruising 2009 Vaasassa (5.-6.9.2009)
« : 02.09.09 - klo: 08.01 »
Onkos mini luokas mitään sääntöjä, vai mennäänkö sillä kalustolla mitä on?
Eiköhän me mennä pitkälti sillä kalustolla mitä on.

Vielä ehtii ilmoittautua mukaan. Nyt alkaa ennusteetkin parantua eli kaikki mukaan.



No jos kerta näin on, niin katsotteko myös fiat500:n korin läpi sormien mini-luokkaan? Jos OK, niin ilmoittaudun mukaan: Jukka Laine/2,4/ei omaa ponderia

197
Tulokset / Vs: SyysCruising 2009 Vaasassa (5.-6.9.2009)
« : 12.08.09 - klo: 15.00 »
Eikös tähän olisi sopinut yhdeksi luokaksi VTR, kun noita autoja käsittääkseni pohjanmaalta jokunen löytyy, eikä täältä tule oikein etelään lähdettyä kisailemaan.

Ja toisena kysymyksenä, että millaisilla säännöillä minillä ajetaan? Vai onko säännöt vapaat ja käykö M05/fiat500?

199
Team Associated / Vs: Team Associated T4
« : 16.07.09 - klo: 09.04 »
Itselläni on tuollainen Team-versiona. Ihan kiva auto ja helppo ajaa, tosin enpä ole ajanut autolla varmaan 10 akkua enempää. Ainoastaan yhdet muoviset korinkiinnikkeet takaa on hajonneet katolleen päätyneen hypyn seurauksena. Päällimäisenä autossa harmittaa ruuvien/metalliosien huono laatu pinnoituksen osalta. En ole autolla tosiaankaan ajannut märässä, mutta silti ruuvien kannat ovat vetäneet ruosteeseen. On Asson laatu laskennut sitten oikean RC10:n

200
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 08.06.09 - klo: 18.56 »
Unkka:lle iso plussaa. Kiitos kaupoista!  :smiley:
Kuin myös plussaa sinnekin päin T0bb3. Kiitokset vielä kaupoista

201
Järkyttävä ääni noista rattaista tulee kyl, mut lukenut että normaalia näillä mod1 pinjoneilla..

Mulla on reiskassa Kyoshon muovispurri paikalla ja auto on hiljainen kuin pienempikin sähkökrossi. Tiedä sitten kauanko kestää, mutta ei ainakaan kahdella akulla kulunut :lol:

202
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 10.05.09 - klo: 12.58 »
Äläs ny. Ajetaan ajetaan, ku ehditään saamaan autot kondikseen. Mutta ku noi 1:1-kilpurit on vieny lähes kaiken vapaa-ajan täs ny viimisen kk aikana.
Käytiin me pari vk sitte ajelemas tuola Formian radalla kokeeksi ja todettiin että tarvis saaha vettä ruiskittua ja lakasinlakasin-kone perään, ihan hiukan oli auto "savessa" 3 akullisen jälkeen.
Mutta siis joo, on ainaki 2 autoa tulonpäällä tähän S.joen alueelle, mulla Kadetti ja Vatolla 'Cuda. Ja sitte on vielä ainaki 1 meidän kerholainen kiinnostunu luokasta, että eiköhän me jotain saada aikaseksi tälläki alueella.

Joo, eiköhän me saada jo täällä pohjanmaalla jotain ajoja aikaiseksi, täällä on kanssa mustangi valmiina. Virallisen koneen tosin ostan vasta jos loppukesän kilpailuaikataulu sopii kalenteriin. Eli sovitaan vaan jotain aikaa ja mennään kokeilemaan.

203
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.04.09 - klo: 15.05 »
Oliko näitä alustavia kisapäiviä jossain, kun ei osunut silmään? Meinaan että pitäisi ostaa kone, että pääsis treenaamaan, mutta jos siihen pitää sitoutua ajamaan yksi kisa niin vähän vaikeaa on vielä luvata.

204
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.04.09 - klo: 23.15 »
Ja tässä yksi Musse lisää:

205
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.04.09 - klo: 22.23 »
Turha tähän on minejä sotkea ajakoon niillä ken haluaa :tongue: Ainakin omasta mielestäni ne on pilattu liiolla rajoituksilla ja sääntöjen viilauksella, sitä löytyy sivutolkulla asian ketjusta, mutta kuitenkin taidetaan vetää vielä jollain edellisillä säännöillä.

Tässä luokassa on selvä peli, kone & renkaat on rajattu ja kori joissain määrin muu on vapaata. Rakentaminen ja autojen värkkäily on harrastuksen suola ei sitä tule kieltää liiaksi. Loppujen lopuksi kuski ratkaisee ja hauskanpitoahan tämä vaan on.

Ei kun kisakalenteria esiin, niin pääsen konetta tilaamaan.

206
Yokomo / Vs: Yokomo BD5 keskustelu
« : 17.04.09 - klo: 21.55 »
Onko kukaan kokeillut miten tähän sopii lipoakut, vai onko tämäkin suunniteltu puhtaasti nimh-maailmaan?

207
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 09.04.09 - klo: 21.42 »
Jees, tämähän kuulostaa hyvältä. Kalustokin löytyy moottoria lukuunottamatta, mutta niitähän saa kaupasta. Eli jos tämä etenee niin täytyy kattella jos vaikka joku viikonloppu/paikka sopisi omaan kalenteriinkin.

208
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 07.04.09 - klo: 21.13 »
Tässä olisi sitten yksi konversio lisää:


Eli XRAY eT8
Auto on pääasiassa koottu valmiista osista, (pukki Rc-monster ja akkuteline RC Product Design), muutama pala tehty hiilikuidusta ja keskidiffiin sovitettu Kyoshon muovi-spurri. Sähköt on peräisin Castlelta ja akuiksi löytyy 4s lipot (8000&5000mAh). Vastarikotelo on vielä matkalla jossain, kokeilen jos Slashin kotelo istuisi johonkin nätisti.

Lumet kun vaan sulaisi, niin pääsisi koeajolle :tongue:

Lisäyksenä, että tuo Slashin vastarikotelo sopii kun nyrkki silmään eli jos kaipaa projektiinsa vedenpitävää koteloa niin siinä voipi olla ratkaisu.

209
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 29.03.09 - klo: 11.04 »
No Castle link-CD kuuluukin puuttua, mutta johdon ei. Enemmän ihmetyttää nuo liittimet akun puolella, sillä noitahan ei V3:ssa pitäisi enää olla. Ovat toki saattaneet valmistaa sarjan alkupäässä tuollaisiakin, mutta mikään tuore combo tuo ei voi olla. Itse tilasin combon tammikuussa ja siinä ei liittimä akunpuolella ole.


210
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 26.03.09 - klo: 14.20 »
Runko ja tukivarret ovat pidemmät, samoin varmaan iskaritornit.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8