Kivat oli kisat ja hyvin organisoitu.
Aurinko paahtoi ja poltti, mutta kun muistaa kyseessä olevan Suomen kesän, niin ei kai niin paljon haittaa kun muutamana päivänä on pikkasen lämpimämpää. Olen kyllä otettu kisojen aikataulussa pysymisessä. Mielestäni hyvin organisoidut kisat. Kuulutuksia voisi ehkä sadella vieläkin hieman enemmän.
Ilmapiiri oli mukavan leppoisa ja kavereitahan me kaikki ollaan vaikka joskus joku erehtyy sanomaankin pahasti.
Tulipa tuossa mieleen, että ainahan on ne samat ongelmat joihin halutaan muutosta. On se ollut sama kymmenen vuotta sittenkin. Nostajiin on aina helppo puuttua kun se ei nostanut mun autoa heti oikein päin ja kumminkin se vaan laiskotteli siellä ja joi ja ehkä söikin vielä samalla. Samaan hengenvetoon on aina syytä muistaa, että ei nostaja siinä kohdassa painanut kaasuanne vaan sinä itse.
Nostamisesta vielä lisää...
Olin aluksi erittäin skeptinen lippujärjestelyänne kohtaan, mutta huomasin sen sittemmin erittäin toimivaksi. Tämä toimi siksi hyvin, että jokainen jamppa teki juuri niin kuin pitikin. Aivan mahtavaa!
Kuulin joltakin hyvän neuvon kun menin nostamaan ison hyppyrin kohdalle. Käsi pystyyn kun lähtee itse liikkeelle. Silloin lippumies näkee heti, että on jotain liikettä ja hän nostaa nopeammin lipun pystyyn. Itselleni ei sattunut yhtään "läheltä piti" -tilannetta. En tietenkään sukeltanut autojen sekaan, jos näin muutaman auton letkan tulevan peräkkäin. Silloin tietysti odotin hieman aikaa käsi pystyssä.
Vitospaikan nostopaikka on vaikea. Jos sitä vitosen tolppaa voisi seuraavaan kisaan siirtää muutaman metrin aiemmaksi - tuplan kohdille - niin nostotulos olisi parempi. Monikaan kuski ei kaada niiden jälkeisessä kaarteessa. Jos osaa käännellä päätä sopivasti, niin normaalikokoinen nostajahemmo näkee myös sitä seuraavan nyppylän kurvissa. Ja on aika helpoa vaihtaa muutaman sanan lähimmän kaverin kanssa, että mitä kohtaa aikoo katsella.
Näitähän voi innolla kokeilla tulevissa sähkökisoissanne. Samalla lailla ne sähköautotkin kaatuvat.
Yksi asia oli jo edellisestä kisasta parantunut ja tämä koskee meitä kaikkia. Kun nostaja tarttuu autoonne, niin silloin pitää jarru olla jo pohjassa. Itse en tartu autoonne, jos renkaat vähänkään pyörivät. Ne joilta tämä tärkeä jarrun käyttötaito puuttuu, voivat opetella sen helposti vaikka jo tänään.
Meinasi melkein unohtua, että mikä se pillin puhalluskonsertti yhdessä finaalissa oikein oli? Itse olin entisenä säbäpelaajana jalat tönkkönä, että nyt joku tulee vielä antamaan mulle jäähyä. ;)
Loppuun vielä muutaman metrin kevennys toisaalta.
http://www.youtube.com/watch?v=pA6pyeZdJoA&feature=related