Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jämsä

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25]
721
Ilmeisesti MM:ssä jollakin kaverilla syttyi auto finaalissa. Tietääkö joku, että oliko lorahtanut polttoainetta käyrän päälle ja siitä syttynyt vai kuumien jarrulevyjen (esim. hiilikuitua) päälle?
Vai oliko jonkun muun syyn takia syttynyt?

722
Yleensä pintaliitoskonkissa ei lue päällä mitään. Vastuksissa saattaa lukea, jos kirjaimet mahtuu. ;)

723
Surffailin hieman muualta löytyviä Mini luokan sääntöjä.
Ohessa esimerkkinä Tamiya USA:n Mini Classic sääntöjä. Ohessa myös linkki.
http://www.tamiyausa.com/tcs/rules.php#mini

Renkaan pullistuminen oli mulle uutta Minin renkailla ja se oli kielletty. Monissa muissakin säännöissä ajetaan "Tamiya 540-J motor 53689" -moottoreilla. En huomannut erillisiä kommentteja harjattomista koneista, mutta tämä olikin Classic luokka. Akut oli tarkkaan määritelty (myös LiPo:t). Auton painoraja oli 1300g. Mini GT luokka oli vielä TBD-tilassa.

-----
The Mini's are for everyone wanting to race close and have fun doing it! This class is ideal for any racing hobbyist wanting to keep racing simple and fun. It is very competitive, but without the pressure! Fun is the game here with stock silver can motor power.
 

   1. Any Tamiya M03 or M04 chassis car that uses the 60D size tire or smaller.
   2. Tamiya Hop-Ups only.
   3. No chassis lightening allowed.
   4. A proper mini body must be used with its proper mini chassis. I.E. (A front wheel drive body must be used with a front-drive chassis. A rear wheel drive body must be used with a rear wheel chassis)
   5. Tamiya 60D tires and wheels only (50683, 50684, 53254 and 53340).
   6. New for 2009: Stuffing tires with inserts to create a "ballooned" tire, and producing overdrive is not legal. Tire diameter limit will be limited to 60mm.
   7. NEW for 2009: The Tamiya 540-J motor (53689) is the spec silver can motor for the 2009 season.
   8. It is legal to use the maximum pinion gear size on all front-drive and rear drive Mini cars. I.E. 20-tooth on the M03 and 21-tooth on the M04.
   9. Any Tamiya plastic or aluminum hop-up damper may be used.
  10. Any Tamiya short or regular size hop-up spring may be used.
  11. The use of LIPO batteries is permitted in this class, but due to the battery compartment having a rounded profile, the only legal LIPOs for this class is the Orion/Peak 2400, 3200, and 3400 Carbon Edition hard cased packs. Modifying the M-chassis to fit other hard case LIPO batteries is not permitted.
  12. All M-chassis cars must meet a minimum weight of 1300 grams.

724
Ei kenelläkään olisi videopätkää ko. tilanteesta, niin voitaisiin oikein porukalla pohtia mitä siinä oikein tapahtui - kuka ajoi mistä ja kenen perään ja miltä puolelta kukakin tuli taakse tai eteen vai oliko siinä tolpan lisäksi ketään muuta samaan aikaan paikalla.  :undecided:


725
Tulipa mieleen...
Suurempikapasitanssiset konkat voi auttaa säätimen inputissa. Isolla virtapiikillä ja ohuella johdolla saattaa akkujännite notkahtaa cut off rajan alle ja säädin kyykkää. Vastaanottimessasi ei varmaankan ole mitään cut off rajaa, niin sen takia se toimiikin koko ajan.

726
Sähköautot / Vs: Apua!!! Mikä on kuvien auto
« : 27.11.08 - klo: 20.53 »
Juu, ei toi mikään rata-auto ole vaan nelivetokrossari.

Itse olen tuollaisella pelillä aloittanut RC-harrastuksen.
Ohessa linkki kuvaan autopaketista.
http://85.232.36.70/pictureframe.asp?t=n&id=img1318_20052003175052_1.jpg

Lyhyen surffaamisen jälkeen täytyy todeta, että alkaa näillä olla jo antiikkiarvoa
kun törmäsin muutaman sadan taalan myynti-ilmoituksiin.


727
Yleinen keskustelu / Vs: Metanolin hävittäminen
« : 18.11.08 - klo: 12.03 »
Tän keskustelun jälkeen voit klasu tehdä rahaa sun vanhalla "ongelmajäte" metanolilla. Tässä listalla mahdollisia ostajaehdokkaita näyttää olevan useampikin.

728
Yleinen keskustelu / Vs: Metanolin hävittäminen
« : 15.11.08 - klo: 23.10 »
Vie jonnekin Eko-torille tai vastaavalle. Taitaa myös Yrjö ottaa vastaan ongelmajätettä.

729
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 22.09.08 - klo: 00.33 »
Oli kyllä tiukka kisa. Kaverit ajaa tunnin verran ja ero ykkösen ja kakkosen välillä on 1.5s!

730
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 21.09.08 - klo: 23.01 »
Jollei LiveRC toimi, niin ilmeisesti tämän linkin takaa voi seurata tuloksia finaalista.
http://www.rssneobuggy.net/update.htm

731
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 03.09.08 - klo: 00.09 »
Autot aikajärjestyksessä (tähdellä merkityt vielä jäljellä):

Nishimo Exceed (neliveto ja kaikki pyörät kääntyivät)
Mardave Meteor (takavetokrossari alumiinipohjalla)
Team Losi JRx2 (eka kunnon krossari)
Team Losi JRxPro (tällä autolla tuli ajettua paljon ja myös Rally Crossia)
*PB Sizzler (1/10 asfalttirata-auto)
Corally SP2 (1/12 mattoauto, SP12 edeltäjä)
*Corally SP12G2 (1/12 mattoauto)
Team Losi JRxPro SE (aivan loistava auto)
*Schumacher Coucar 2000 olisko peräti joku team car
*Kyosho Mini-Z MR01
*Kyosho Mini-Z AWD
*Team Losi 8eight



732
Yleinen keskustelu / Vs: Radan rakentaminen
« : 01.09.08 - klo: 23.00 »
Saahan tuohon vielä mukavan lisän kun ottaa osan rinteestä käyttöön. Tulee korkeusvaihtelua, joka radalla on aina mukava lisä.

733
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - UAU M-8 SM 3 26.7 2008
« : 28.07.08 - klo: 22.06 »
Kivat oli kisat ja hyvin organisoitu.

Aurinko paahtoi ja poltti, mutta kun muistaa kyseessä olevan Suomen kesän, niin ei kai niin paljon haittaa kun muutamana päivänä on pikkasen lämpimämpää. Olen kyllä otettu kisojen aikataulussa pysymisessä. Mielestäni hyvin organisoidut kisat. Kuulutuksia voisi ehkä sadella vieläkin hieman enemmän.

Ilmapiiri oli mukavan leppoisa ja kavereitahan me kaikki ollaan vaikka joskus joku erehtyy sanomaankin pahasti.

Tulipa tuossa mieleen, että ainahan on ne samat ongelmat joihin halutaan muutosta. On se ollut sama kymmenen vuotta sittenkin. Nostajiin on aina helppo puuttua kun se ei nostanut mun autoa heti oikein päin ja kumminkin se vaan laiskotteli siellä ja joi ja ehkä söikin vielä samalla. Samaan hengenvetoon on aina syytä muistaa, että ei nostaja siinä kohdassa painanut kaasuanne vaan sinä itse.

Nostamisesta vielä lisää...

Olin aluksi erittäin skeptinen lippujärjestelyänne kohtaan, mutta huomasin sen sittemmin erittäin toimivaksi. Tämä toimi siksi hyvin, että jokainen jamppa teki juuri niin kuin pitikin. Aivan mahtavaa!
Kuulin joltakin hyvän neuvon kun menin nostamaan ison hyppyrin kohdalle. Käsi pystyyn kun lähtee itse liikkeelle. Silloin lippumies näkee heti, että on jotain liikettä ja hän nostaa nopeammin lipun pystyyn. Itselleni ei sattunut yhtään "läheltä piti" -tilannetta. En tietenkään sukeltanut autojen sekaan, jos näin muutaman auton letkan tulevan peräkkäin. Silloin tietysti odotin hieman aikaa käsi pystyssä.

Vitospaikan nostopaikka on vaikea. Jos sitä vitosen tolppaa voisi seuraavaan kisaan siirtää muutaman metrin aiemmaksi - tuplan kohdille - niin nostotulos olisi parempi. Monikaan kuski ei kaada niiden jälkeisessä kaarteessa. Jos osaa käännellä päätä sopivasti, niin normaalikokoinen nostajahemmo näkee myös sitä seuraavan nyppylän kurvissa. Ja on aika helpoa vaihtaa muutaman sanan lähimmän kaverin kanssa, että mitä kohtaa aikoo katsella.

Näitähän voi innolla kokeilla tulevissa sähkökisoissanne. Samalla lailla ne sähköautotkin kaatuvat.

Yksi asia oli jo edellisestä kisasta parantunut ja tämä koskee meitä kaikkia. Kun nostaja tarttuu autoonne, niin silloin pitää jarru olla jo pohjassa. Itse en tartu autoonne, jos renkaat vähänkään pyörivät. Ne joilta tämä tärkeä jarrun käyttötaito puuttuu, voivat opetella sen helposti vaikka jo tänään.

Meinasi melkein unohtua, että mikä se pillin puhalluskonsertti yhdessä finaalissa oikein oli? Itse olin entisenä säbäpelaajana jalat tönkkönä, että nyt joku tulee vielä antamaan mulle jäähyä. ;)

Loppuun vielä muutaman metrin kevennys toisaalta.
http://www.youtube.com/watch?v=pA6pyeZdJoA&feature=related

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25]