Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - APK

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25 26 ... 30
661
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 10.05.10 - klo: 12.57 »
Jos rata on profiililtaan sama kuin parisen vuotta sitten:
http://www.youtube.com/watch?v=Xpax27Zk0dE

662
Tulokset / Vs: KevätCruising 8-9.5.2010 Vaasassa
« : 09.05.10 - klo: 13.40 »
Kivat kisat oli.  :cool:
Kentsun vauhtiin ei ollut asiaa vaikka paalu olikin...

Kiitos kisaajille ja järjestäjille.

Jos joku huomaa löytää ylimääräisen Hudy (profitool muovikahvainen) 1.5mm kuusiokoloavaimen, ottakoon yhteyttä.
Katosi la illan aikana.
(jahas löytyi Henkalta)

Harmi kun tänää sade vei mahikset kisata tältä päivältä nelkulla! :cry:

663
Tulokset / Vs: FTT IV LAUKAA: Tulokset ja jälkipelit
« : 20.04.10 - klo: 09.55 »
Kiitos Laukaan väelle kisoista.
Rata oli tarpeeksi iso ja kaikki sujui kisojen puolesta ihan passelisti.
Ainut huono puoli oli varikolta radalle pääseminen kun paikka oli hieman kapea sumppu. Ehkä radiosäilön uudelleen sijoittelulla tai varikon rajaamisella, niin että portaikon ja radan väliin jäisi enemmän tilaa päästäisiin tästä ongelmasta pois.

Parit videot:
http://rc10.fi/users/apk/RC/videot/Laukaa10/

664
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 30.03.10 - klo: 12.53 »
Itse olen sillä kannalla muiden M11x ongelmia seuranneena, että täytyy olla joku huono erä tehtaalta, ja komponenttivika tms. Laite kun on niin hienoa tekniikkaa, niin ei tarvi paljoa tapahtua että yksi bitti on poikittain ja piirit rikki.

Niin kokeneiden kuljettajien käsissä on niitä hajonnut/ollut ongelmia, että ei voi olla kyseessä pelkkä USER ERROR.


665
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2010
« : 29.03.10 - klo: 16.03 »
Open Stock tuloksia suomalaisittain:
6    Kauppinen Teppo
15    Heinonen Arto
25    Ilvessalo Lasse

On tuolla Keski-Euroopassa Stockin ajaminen hieman erilaista kuin Suomessa, koska sponssi/tehdaskuskien määrä on melkoisen suuri..

666
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2010
« : 26.03.10 - klo: 22.56 »
Kyllä striimi on pelannut, aluksi hieman takkusi.
Erien tuloksien ei ole vain päivitetty lainkaan toistaiseksi.

Stockissa Teppo on ollut vähintään TOP10 vauhdissa, sekavan kirjava treenieräryhmä haittaa vaan ajamista.
Virissä Krisu, Juho ja Temppa ovat ainakin olleet ihan jees vauhdissa. Völker menee tosin aika lailla menojaan, ainakin vielä tässä vaiheessa.

RCTECH ketju:
http://www.rctech.net/forum/electric-road/382737-lrp-touring-car-masters-2010-a.html

Uudet erälistat alkueriin (reseed vuoksi):
http://www.myrcm.ch/de/lrp/20100326_332008/Open_Stock/Lists/Q_Heats_5.html
http://www.myrcm.ch/de/lrp/20100326_332008/Masters/Lists/Q_Heats_5.html

667
Tulokset / Vs: C-12 Mod ja Spec EM-kisat 2010 Englannissa
« : 07.03.10 - klo: 14.54 »
http://news.efra.ws/index.php?id=239&frompageid=218&newsid=280

Juho vei 1. rundin ja Simo 3! Vesan sijasta ei vielä tietoa.

668
Tulokset / Vs: FTT II Tampere - tulokset ja jälkipelit
« : 23.02.10 - klo: 12.06 »
Kisoista kuvia:
http://rc10.fi/users/apk/RC/Tampere_FTT2_2010/

Kiitos kilpailijoille ja talkoolaisille. Erityiskiitokset Rikulle erittäin mahtavasta selostuksesta!

670
http://kartat.seinajoki.fi/Web/Default.aspx?layers=Op*skartta&cp=6983550,2425548&z=2&title=Ylistaron%20yl%C3%A4aste&language=fin
Kartta vielä paikalle.
Tervetuloa!

671
RC-kerhot ja -radat / Vs: KyPak Casino Circuit
« : 17.12.09 - klo: 17.05 »
Kyllä vaan ajot jatkuu toukokuun 2. päivään asti Casino Circuitilla.

Ei muuta kuin sitten tammikuun ensimmäisen viikon (loppiainen ke) treeniohjelma julki  :wink:

672
RC-kerhot ja -radat / Vs: KyPak Casino Circuit
« : 17.12.09 - klo: 10.36 »
Onko tietoa ensi vuoden ajoista, onko Korian ratapaikka vuokrattu myös 1.1-x.x ajalle?

673
Sähköautot / Vs: 1/12 mattoautot
« : 28.11.09 - klo: 16.52 »
1/16", 5/64" (näitä ruuveja jossain määrin voi ruuvata 2mm työkalulla), 0.050" (pienimmät ruuvit) ja 3/32" (renkaan ruuvit) avaimilla luulis pärjäävän. Näillä avaimilla on pärjännyt tietääkseni tuumaisten autojen kanssa myös tänä päivänä.

674
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 25.11.09 - klo: 18.26 »
Xrayn foorumilla Mario Hudy totesi perjantaina:

"A short update: Some quick ideas were designed and produced and tomorrow all local drivers from around (average Joes) will come to XRAY's factory race track to crash-test."

Siis pikkuautoillakin järjestetään kolaritestejä. Mukava nähdä, että valmistaja reagoi markkinoiden palautteeseen ja osoittaa ihan vastuullista asennetta.

Testing info:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=87826#87826
Ei tulis ekana mieleen ottaa vasaraa käteen:
http://www.youtube.com/watch?v=LX9BEZrIX0g :mrgreen:

Mutta jos vielä huolettaa niin tilaukseen:
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=2006&kategoria=2006&catName=New%20Alu%20Lower%20Suspension%201-Piece%20Holder&Xnet_Se&Xnet_Session=c707c58f446689093bc92b0af72db7fc
 :p

675
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.11.09 - klo: 00.19 »

Mun insinöörisilmään tappipatentti ei juurikaan tuo lisäarvoa rungon ehjänäsäilymiselle raivomälleissä. Tappipatentti pääsee liukumaan, eikä pysty jakamaan voimia toisen puolen palikkaan. Tappi ei poista sitä tosiasiaa, että yhden ruuvin kannan alla oleva hiilikuitumateriaalin pinta-ala ei riitä kantamaan kolarin voimia.

Ensiapuna vielä ehjään runkoon mun mielestä kannattaa pikaliimalla kyllästää tukivarsien kiinnitysreikien senkkaukset, sekä hihnapyörän reikä, jos jonkinasteisia vaurioita on jo päässyt syntymään tai koneistuksessa matriisi on säröillyt. Ohut pikaliima imeytyy kapillaarisesti säröihin. Näkisin tappipatenttia tukevampana olevan vastaavan tekemisen lujasta esim. 12.9 kierretangosta ja tueta se takapuolelta muttereilla. Jos tosissaan pelkää kalliin rungon hajoamista voisi esim etummaisen tukivarren kiinnitysruuvin korvata pitkällä alumiiniruuvilla. Valitsee vielä sen verran pitkän, että katkenneen ruuvin voi kiertää pihdeillä takakautta ulos kierrereiästä.   

Mutta enhän mä näistä jutuista mitään tiedä, enkä omista T3:sta, vaan Tamiyan :afro:

Unohtuikin lisätä että senkattuihin ruuvin reikiin onkin syytä laittaa pikistä, hitusen pumpulitupsun päähän ja pyöräyttää. Näin on tullu tehtyä jo vuosien ajan niin unohtui mainita. Tietty myös rungon jokaiseen reunaan...
Graafinen esitys samasta:
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=1991&kategoria=1991&catName=Tech%20Tip:%20Gluing%20Countersunk%20Holes%20in%20the%20Chassis

Toinen vaihtoehto on korvata yksittäiset alupalat samanlaisella sillalla kuin tukivarsi on tuettu etupuolelta. 302045-0, http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=3267&kategoria=&catName=T3%20Alu%20Lower%20Suspension%20Block%20-%20Orange
Tätä ei ole tullut kokeiltua itse, eikä ole tietoa osuuko hihna palaan.

JuhaS14: Mustat metallipallot niissäkin?

676
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 22.11.09 - klo: 16.37 »
Täytyy kyllä kehua TimoK:n autoa Korian Casinon ajokokemuksien perusteella. Toimi tosi hienosti.

Jos jollakin on ollut ongelmia auton vakaajan metallipallojen kierteiden kanssa, yhteyttä RF:n. Niissä osissa on ollut hieman ongelmia, ja vika on löytynyt tehtaalta. Käsittääkseni niitä osia saa myöhemmin tulevaisuudessa uusia epäkuranttien tilalle.

Briteissä on myös tullut ilmi ongelmaa että etupään tukivarsin kiinnikkeet (yksittäiset metalliset jotka tulevat runkoon kiinni), rikkovat rungon kovassa kolarissa ilman että muita osia ei välttämättä mene lainkaan rikki.
Tehdas tutkii asiaa ja kenties tulee joku korjaus.
Tietääkseni yhteenkään Suomen T3 autoon ei ole niin kovaa kolaria tullut että näin olisi käynyt.
Asiaan on väliaikainen ratkaisu minkä itsekin väsäsin ihan puhtaasti mielenkiinnosta:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=87680#87680
Otetaan tukivarren tappi, lyhennetään sen 35mm pitkäksi. Hieman päistä myös dremelöin tappia ohuemmaksi sekä kiillotin dremelin metalliharjalla ne, jotta tappi liikkuu sopivasti susp. holderin reiässä. Sitä kohtaa mikä on lähellä hihnaa dremelöin matalammaksi ettei hihna ota kiinni.
Valitettavasti en omista niin hyvää kameraa että saisin asiasta tarpeeksi hyviä kuvia mutta Xray foorumin kuvat on aika hyvät.


Pari setuppia:
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1070&setup=t3
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1073&setup=t3
2.8 takajousi rauhoittaa vaappumista Xenoneilla, etenkin shikaaneissa ja suunnanvaihdoissa.

677
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 15.11.09 - klo: 16.34 »
Prostock setuppi tältä päivältä:
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1066&setup=t3

Tulipahan tätäkin luokkaa kokeiltua.
Välitystä tuli haettua 5.91-5.99-6,14 vaihtoehtojen välillä ja keskimmäinen oli paras.
3.5 asteen taka-auraus ja etuiskarien nosto keskeltä yhden reiän ulospäin tekivät autosta vakaamman ajaa, ja helpon.
Tuplanivel vetarit eivät ole mitenkään pakolliset, ei ollut vaan aikaa vaihtaa pois niitä vakioihin.
Etudiffin nosto optio "1" osilla auttoi kääntyvyyteen ja balanssiin hitaissa kohdissa.

Hiukka turhan helposti vielä kippasi mollista, mutta eihän niihin kuulu tietty ajaa... :roll:

Ei paljoa kyllä sähköä  mennyt 5min hiitissä, 1400-1500mAh latasin 5000mAh Robin akkuun.  :tongue:

678
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 14.11.09 - klo: 13.50 »
Infoa T3 autosta Xray keskustelupalstoilla:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?t=9739&postdays=0&postorder=asc&start=0
Myös vanhat tipsit kannattaa tutkia:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?t=2872
Etenkin TECH TIP: Reinforcing Rear Hub Camber Link Holes

Muutama oma tipsi (pätee myös vanhoihin autoihin):
1. Vetarien tapit saa pysymään paremmin paikoillaan kun dremelillä tekee tasaisen kohdan tapin keskiosaan, jota vasten ruuvi tulee. Kohtaa ei pidä tehdä liian syväksi koska ruuvi ei pääse ottamaan kiinni kunnolla muuten (=mene tarpeeksi syvälle)
2. Iskarien pallot saa herkemmiksi näin:
Laita dremeliin kiinni pitkä set screw (saman pituinen kun vakaajien muoviosien välissä on), jätä kierrettä 1-2mm näkyviin. Ruuvaa tämän jälkeen pallo kiinni tukevasti. Sopivilla kierroksilla hio pallosta "musta" eli karkeus pois, siten että pallo kiiltää ja ei tunnu "ryppyiseltä". Tee tämä kaikille palloille, ja laita pallo ohjeen mukaisesti oikealta puolelta hattua, ja alapään eyletiä sisään.
Nyt iskarit ovat huomattavasti herkemmät kun jousitus painetaan kasaan.
3. Tee iskareista mahdollisimman lyhyet Xenon renkaille, kumminkin niin että alapään pallo pääsee liikkumaan helposti ilman että varsi puristaa muoveja kasaan.  Mäntä tulee kovin ylös joka tapauksessa korkeaprofiilirenkaiden vaatimalla ulosjoustolla.
4. Laita servoakseli taakse (eikä eteen kuin ohjeessa sanotaan). Vanha taaimmainen kiinnityskohta on sama kuin T3 auton etummainen. Saat taka-asennossa helpommin säädettyä kohdalleen akkermanin sopivaksi.
5. Uuden auton takapää on yhteensä 1,5mm kapeampi kuin vanhan. Voi kompensoida jos haluaa 0.75mm prikoilla per puoli.

Xenon renkaille ulosjoustoa kannattaa vähentää (7/6 noin), sekä öljyä jäykentää selvästi. Myös jäykempi takajousi (2.8) ja mahdollinen hexeistä 0.5mm levennys voi olla hyviä ratkaisuja.

Vakio 84T rattaalla suurin pinjoni mitä mahtuu autoon on noin 30T, eli välitys on 5.32. Esim. 78T rattaalla pääsee jo alle välityksen 5, jos pinjoni on sama 30T.
Suurin ratas (48DP) joka mahtuu autoon on 87, ellei suurenna hieman viilalla rattaan aukkoa rungosta, eli reiän aukkojen kulmia loivemmiksi. Sitten menee ainakin 88T ratas.


Lisää infoa kunhan tulee ajometrejä alle lisää.

Setuppi Kapinoista:
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=1958&setup=t2_008

Muiden setupit saa kätevästi näkyviin kun valitsee pelkän T3 ruksin, ja Show:
http://forum.teamxray.com/xsheets.php
On myös Teemun Torppa setuppi näemmä tuoreena  :wink:

edit: Lisättyä infoa rattaista.

679
Tulokset / Vs: M8 PM kisat Tanskassa 4-6.9. 2009
« : 18.08.09 - klo: 21.26 »
Ajattelin lähteä autolla PM:iin, ja kyytiin mahtuisi kaksi ihmistä...ilmoitelkaa jos jollain on kiinnostusta. Laivaliput taisi maksaa 240 euroa meno-paluu (auto+4 hengen hytti). Lautta Tanskaan Ruotsista maksaa noin 70 euroa. Lisäksi matkalla kuluvat bensat.

Laitelkaa yv:iä tai soittaakin voi 050-3010710

Vaikka en lähdössä olekaan, silta Malmöstä per suunta maksaa henkilöautolla noin 30 euroa.
Eikä siinä kauaa kestä kyllä yli ajaa.  :cool:

nim. kokemusta on

680
Ehkä väärä paikka tai ehkä ei... Here it goes.

Paljon oli jo Laukaan ulkokisoissa puhetta siitä ajetaanko ensi vuoden touring sisä EM Suomen maaperällä lipoilla vai 5 perinteisellä kennolla.
Mielenkiinto Suomen kuskeilla Ni-MH kisaamiseen on aika nolla hyvien kokemuksien jälkeen lipoista.
Tästä oli montaa mielipidettä koska mahdollinen liposääntö touring luokkiin tulee voimaan (jos ne siis otetaan käyttöön vuonna 2010). Oletuksia oli että akut olisivat käytössä aikaisintaan huhtikuun alussa (perinteinen ajankohta uusille akkulistoille ja muille listoille), tai jopa vasta 2011.
Tosin, kun EFRAlla on olemassa jo Lipo listat, niin mikseipä Lipot voisi tulla 1.1.2010 käyttöön tämän 2009 listan mukaan, ja uudet Lipot 1.4.2010?

Olisi muuten mukava saada kuulla että ajetaanko Mäntsälän Kapinat 2009 Warm-UP kisana EM:iä ajatellen, ja millä säännöillä?
EFRA GP:ssä ainakin ilmeisesti pitää mennä EFRAn teknisten sääntöjen mukaan, tosin koko GP:ssä on muitakin huonoja puolia. Kenties epävirallinen Warm-UP?  :azn:

(ps. perustetaan uusi topikki tätä sääntöjuttua varten jos sille on tarvetta)

681
Tulokset / Vs: Maastosarja IV: Hyvinkää - Jälkipelit
« : 26.07.09 - klo: 22.30 »
Kamera palasi ylimääräisestä reissusta.
Tässä hieman kuvia sarjan päätöskisasta:
http://rc10.fi/users/apk/RC/Hyvinge2009/index.html

682
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 30.06.09 - klo: 10.39 »
Mitä välitystä olette käyttäneet 8.5T koneella lipoilla?

Oli Vaasassa Novak 8.5T koneella muistaakseni pinjoni 25, luulisin että vakiokokoinen isoratas.
Ennakko tais olla koneesta tapissa, ja SP säätimestä lisäsin ennakkoa ja "punchia" noin puoleen väliin.

683
Tulokset / Vs: Sähkökrossin PM 2009
« : 28.06.09 - klo: 20.12 »
Noniin.
Lopputulokset suomalaisittain:
Jussi 9. (hiukka liikaa kaatoja finaaleissa hyviltä sijoituksilta)
Matti 15.
Marko 25.

Tervetuloa Ruotsin matkaajat Suomeen, kyllä se Ruotsi vielä kaadetaan joskus taas  :mrgreen:

684
Tulokset / Vs: Sähkökrossin PM 2009
« : 28.06.09 - klo: 14.47 »
Jussi finaalissa!!!

8. ruutu Jussilla, Matti 18. ja Marko 28.

685
Tulokset / Vs: Sähkökrossin PM 2009
« : 28.06.09 - klo: 14.13 »
Uutisia kentältä:
3. rundilla Jussilla lähti viimeisellä kierroksella pallokuppi irti, tulos silti 12. nopein (toim. huom. allekirjoittanut vaihtoi ne mainostetut RPM kupit Vaasassa mutta silti nekin voi näemmä irrota?!)

3. ae rundin jälkeen:
Jussi 11
Matti 19
Marko 26

686
Tulokset / Vs: Sähkökrossin PM 2009
« : 28.06.09 - klo: 12.38 »
Eilisen tuloksista ei mitään hajua joten jatketaan suoraan tällä päivällä.

Jussi ekalla rundilla 8., Matti 17. ja Marko 21.
Toisen rundin jälkeen (luulisin että kyseessä kokonaistulokset): Matti 14., Marko 21. ja Jussi 25. (2. rundilla kone kuulemma siirtyi paikoiltaan).

Jussi oli ajamassa TOP5 tulosta kunnes kone siirtyi.

Nelkku kuulemma rules anyway.  :cool:

687
Tulokset / Vs: Sähkökrossin PM 2009
« : 27.06.09 - klo: 18.57 »
Poikien selitykset ae -rundien jälkeen (puhelimella saadut):
-ei riitä ajaa 5min tasaisesti ja renkaillaan, pakko olisi kiskoa 110% koko ajan ihan älyttömän lujaa
-Jussi 17. , Matti 18. (tai toisinpäin) ja Marko 41. (tai 43.) alkuerien jälkeen
-rengassäätäminen älytöntä, renkaita leikataa kapeammaksi ja liimataan sitten yhteen
-kisassa on ajettu 0.5sekkaa kovempi läppi kuin kukaa muu autolla joka on B44 muutettuna takavetoiseksi (B4 keula jne), kuski on vaan sen verran epätasainen että on puolen välin paikkeilla
-Suomeen tarvitaa "mikkihiiribaanoja" jossa koko ajan käännetään ja väännetään johonkin suuntaan jotta KV radoilla onnistuu  :p
-Paalu on jollain ruotsalaisella, autona Asso B4 hyvin löysällä setupilla kun muilla on hyvin jäykät autot
-pito on älytön ja äkkipikainen
-niin ja taikamatto (citikka) kaipaa huoltoa  :mrgreen:

Kisat loppuu tänää 19.30 paikallista aikaa ja sitten 21.00 asti on treeniä, aamulla kaksi treenihiittiä.

688
Tulokset / Vs: SuperCross 2009, Vaasa - jälkipelit
« : 15.06.09 - klo: 22.25 »
Vaasassa oli kaikki hyvin auringon alla! Kiitokset järjestäjille, majoitukselle ja assoteltalle.
Jälkimmäiselle niin hyvässä kuin pahassa  :grin:

Kisakuvia:
http://rc10.fi/users/apk/RC/SuperCross2009/

689
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 19.05.09 - klo: 22.58 »
Tässä kuvia tulevasta Vintage auto projektista.
Alustana uusi X-Ray T2R.
Kuvissa kiinni väärä kone nyt alkuun kunnes omistaja saa hommattua oikeanlaisen.
Kopaksi tulee BMW 2002 tii ja väriksi tietty tehtaan oranssia mutta metskuna ja katon musta muuttuu tumman siniseksi (Gambler tiimin värien mukaan).



Hmm, VTR luokan autojen säädöistä juurikaan tietämättä silti kysyn..
Onko kuvissa näkyvät jouset XRAYn valmistamat? Jos on, niin onko joku tietty syy että takana on selkeästi kovemmat jouset kuin edessä?
Perinteisesti moisella jousikombinaatiolla on ajettu toisinpäin. Pisti vaan silmään noista kuvista.

690
Sähköautot / Vs: Xray T2"009
« : 17.05.09 - klo: 21.47 »
Pari hyödyllistä linkkiä foorumille:
http://rc10.fi/index.php?topic=25241.0
http://rc10.fi/index.php?topic=14537.0

Autohan on geometrialtaan tismalleen sama kuin edeltävä malli, joten 008 auton setupit käy hyvin.

Variaatiota miten 5 kennoa sijoitetaan (eteen, taakse, vai 008 5cell runkolevy) oli mattokaudella jonkin verran.
Etummainen asento akulle oli oma valinta, ja akun takana ponderi ja 40g painoja (auto alipainoinen).

Nyt Lipoilla on asia toisin, ylädekin korotuspaloja (auton mukana tulleet) on tullut käytettyä kyllä isojen lipojen (23mm) kanssa.
N. 280g painava lipo ja 90g painoja akun (alla akkukoloissa) sekä 5g paino on nyt, ja auto on 1425g.
Painojakaumaa ei ole päässyt/kerennyt paremmin testaamaan, mutu tuntumalla se on nyt suht kohdallaan.

Painamalla linkistä "Find all set-up sheets by Peakki" löytyy omia setuppiani tältä ja viime vuodelta.
http://forum.teamxray.com/profile.php?mode=viewprofile&u=4963

Auto on kyllä aina vaan varsin kulutuskestävä. Myöskin mukana tulleet aluvetarit ovat kuin uudet pinnien kohdalta talvikauden jälkeen.

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25 26 ... 30