Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24
121
Sähköautot / Vs: Ajoseuraa kajaanista
« : 06.08.09 - klo: 00.25 »
Tämä voisi olla sinulle sopiva paikka keskusteluun: http://rc10.fi/index.php?topic=25955.90

Lieneekö "kaipa"-topikkia erikseen. :) Sotkamossahan taitaa olla rata sitte.

122
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 02.08.09 - klo: 10.10 »
Onko vaihejärjestys oikein?
Pitikös sensorillisessa olla vaiheet tietyssä järjestyksessä? Sensorittomassa ei ainakaan väliä.

123
Sähköautot / Vs: Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« : 31.07.09 - klo: 23.38 »
Onnea valitsemallesi tielle! *clap clap clap*

124
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 29.07.09 - klo: 19.39 »
ERBE:n renkaan kiinnitysakselin kierteet ovat kokoa 12 x 1.5mm. Jos joku muukin havittelee lukkomuttereita.

RC-maailmassa käytetään ruuvilukitetta. Ei tarvitse laittaa sitte rumia osia. :)

125
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.07.09 - klo: 00.09 »
1A vai 1C? Sillä on eroa.

126
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä osia CEN-Racingiin
« : 28.07.09 - klo: 22.11 »
http://www.podiumrc.co.uk/products.php

Tuolta kannattaa tsekata kans. Ihan ok postit.

127
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.07.09 - klo: 12.23 »
"ATTENTION!!
THE NEW STYLE LIPO HAS A SPECIAL CHECK POINT THAT IT CAN BE USED WHEN THE VOLTAGE LOWER THAN 3,
BUT PLEASE SWITCH OFF THE "LOW VOLTAGE CUT-OFF THRESHOLD" FUNCTION IN YOUR PROGRAM CARD (IF YOU HAVE) OR SWITCH THE PROTECTION TO 2.8V/CELL"

No, toivottavasti en ole kennoja aivan kuolettanut. Kai nuo lipot nyt varoitukseksi kuumenee ladatessaan ennen big bangia? :D

Noh enpä tuollaisista ollut kuullut. Ehkä se pätee noiden akkujen kohdalla sitten. Juu.. jos epäilee että akut on vioittunu niin sitten se selviää ladatessa tai ajaessa jos lämpiää. Myöskin pelkästään yksi kenno voi näin ollen lämmitä.

128
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.07.09 - klo: 00.34 »
Kokeilin ajaa tuon ongelma akun aika tyhjäksi eli cut off 2.8v mutta ei se vieläkään latauksessa mee tasapainoon...

Mitään neuvoja mitä vois kokeilla, ECpower kyllä lupaa takuun että niiden lipot toimii tai saa vaihtaa ilmaiseks vialliset

Ensinnäkin 2.8v cutoffilla pilaat akkus alta yksikön. Käytännössä jos lipoakussa yhden kennon jännite laskee alle 3v voi olla akku pimeä tai pahimmassa tapauksessa käytössä tai ladatessa poksahtaa.

Jos ladatessa kennot ei tule tasapainoon "lipo balance charge" -tyyppisellä ohjelmalla niin voi olla että aikakatkaisu ehtii katkaista latauksen etenkin jos latauksessa menee vaikka 120 min? On se myös mahdollista että joku kenno olisi viallinen. Akut alkaa olla kennojen puolesta paremmin tasapainossa esim. viiden käyttökerran jälkeen.

Kannattaa tutustua tämän topikin ensimmäiseen sivuun erityisen tarkkaavaisesti niin välttää kaikenlaiset äksidentit ja muut, vaikka voi olettaa tietävänsä kaiken tarpeellisen ei silti mutu-peräiseen uskomukseen voi aina luottaa, vaikka oma päätelmä tuntuisikin täysin loogiselta.

130
Sähköautot / Vs: projekti: HPI Savage XL-E
« : 27.07.09 - klo: 23.48 »
Itse en kyllä laittas sitä.

131
Melkein hobbycitystä kannattas ostaa akut ja laturi + virtalähde. Tai sitten laturi + virtalähde swanghobbysta esmes.

132
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 26.07.09 - klo: 16.20 »
No niin, eli suunnitelmissa alkaa tuota omaa Savage X4.6 muuttamaan sähkökäyttöiseksi.
Suunnitelmissa on että ostaisin tuollaisen Kershawdesignin moottoripukin ja mahdollisesti myöskin vaihdelaatikon tilalle tulevan saman puljun jakolaatikon.
http://www.kershawdesigns.com/

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta kitistä?

Ja mitä teholuokkaa tuon moottorin tarvitsisi ola jotta auto liikkuisi vähintään samalla tavalla kuin nitrokoneella?

Akuiksi on tulossa näillä näkymin 4/6 kennoiset 5000mAh 25C lipo akut. Tuleeko 6 kennoisilla jo liikaa tehoa, toisaalta 6 kennoisilla leikkaa ESC:stä tehoja pois niin saa samat tehot kuin 4 kennoisilla mutta ajoaika pitenee. Tai ainakin käsittääkseni?

Ne jotka tämän on tehnyt niin ottaisin mielelläni teidän kokemuksia vastaan jotta tietäisi mitä nyt päädyn tilaamaan

Tälle autolle on Janezkin oma projektisivu jo olemassa. Lue ja tutustu siihen. Siellä on käsittääkseni kershawin laatikon hommaus ja kershawin pukkikin saatto olla.
http://rc10.fi/index.php?topic=32020.0

Koneeksi suosittelen Neu / Castle Neu / Tekno Neu 2200 Kv (36mm/70mm) tai Medusa 36 80 1600/2000/2200, riippuen siitä miten rajun haluaa ja miksei Medusa 36 70 2000 / 2300 Kv menisi. Multa löytyy ylimääräinen Medusa 36 70 2000 + MMM v3, mutta se ei toistaiseksi ole myynnissä erikseen ennen kuin Hobao on myyty.

-- edit: oho jotain jäi :)

133
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.07.09 - klo: 00.15 »
...Että eiköhän sitä sinustakin vielä sähkömies tehdä! Vai mitä?! :D

134
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.07.09 - klo: 13.07 »
Kuinkakohan pahasti kennot pääsevät sisällä hölskymään. Jos paljonkin tilaa elää niin tuntuisi vaarallisemmalta kuin normi lipot, ei näe jos alkaa pullistumaan jne.

Lämmöstä tietää vaan kai jotain. Pitäähän sitä akkuakin välillä nyplätä.

135
Ihan näpsäkkä video

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4tUJexI_efQ[/youtube]

Tämä kans
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R7XPTLqMPWk[/youtube]

---

Edit

Laitetaas oikeet tagit että näkyy :O

137
Kunpi onpi parempi... banaani vaiko patonki?

138
Sähköautot / Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« : 20.07.09 - klo: 20.35 »
Jos rahaa on rajallisesti niin silloin on luovuttava jostain asiasta... esimerkiksi nelivetoisuudesta. Jos kaikki kamppeet on hommattava niin helposti saa menemään 1:10 kokoiseen autoonkin 350 EUR.

139
Sähköautot / Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« : 20.07.09 - klo: 18.09 »
Truggykonversiosta tai buggykonversiosta sais parhaan nelivetoisen, mutta sellaista et saa muuten kuin käytettynä tai sitten pitäisi itse tehdä konversio tahi ostaa konversioalusta.

140
Sähköautot / Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« : 20.07.09 - klo: 18.00 »
Rustler VXL, Stampede VXL, E-Firestorm RTR / Flux, Speed T / Speed T harjaton (2.4 ghz radiot tais olla), Slash, Slash mini/E-Revo mini VXL 1:16 (1:10 buggyn kokoinen)... jne.

141
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 20.07.09 - klo: 17.05 »
Auto on ollut hyvä. Kopat jota hommasin (CRT:n) niin ei sopinu ihan täydellisesti tohon, että joutu kikkailemaan ja kikkailulla toistaseks p*skanen loppu... mutta vielä ei oo koppaa menetetty tossa autossa. :) Iskareihin sais tosissaan laittaa 60/50 litkuja mitä mulla tuolla ois niin varmaan ajaminenkin paranis.

Ikävää vaan on että jos rahatilanne jatkuu heikkona nii joutuuko tästä luopumaan ja hommaamaan mini revo/slash vxl:n. Tulevaisuus näyttää sen. Muuten ollu kyllä paras auto mitä ollu.

142
Sähköautot / Vs: Kuvia parhaista hypyistä ja tempuista.
« : 20.07.09 - klo: 09.32 »
Joko ne lumet suli?

143
Heittäkäähän videoita mineistänne!

144
Sähköautot / Vs: E-Maxx vaiko Slash
« : 19.07.09 - klo: 18.34 »
E-maxxiin menee jonkin verran enemmän rahaa kuin Slashiin. On toki parempi menijä maastossa. Varaosat on kalliimpia myös E-maxxiin = isompi / painavampi auto. 

145
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 19.07.09 - klo: 14.43 »

146
Sähköautot / Vs: TowerPro MG955 servo
« : 18.07.09 - klo: 10.06 »
Joo pikkuautoille menevät ihan loistavasti varmasti. Eivät rasitu käytössä. Tuollaisessa 1:8 truggyssa rupee olemaan rajallinen, mutta kun rengaskoko on luokkaa 1:10 monsu eikä kyseessä ole älyttömän painava tai crawler auto niin pitäisi riittää ja toimia.

147
Sähköautot / Vs: Feigao 580 L , aika jööti!
« : 18.07.09 - klo: 08.36 »
Kansa janoaa lisää tietoa ja kokemuksia tästä jöötistä!

148
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 18.07.09 - klo: 08.31 »
Olisiko raadilla hyviä ideoita ja ajatuksia mitä laittaa koneeksi? Nopari on HW eZRun 150-A, jota ihan mielellään hyödyntäisin. Akkuina löytyy 2S ja 3S, mutta nykyisten akkujen puolesta mieluummin ajaisi 2x2S (=4S). 9XL ei ainakaan liian tehokas ollut, 3676SL (2350 kV) antoi 4S melko kohtuullisesti ja 6S ehkä liikaakin (tosin magneettit eivät kestäneet). Feigao 580L tai eZRun 4465SL, anyone?

Tältä raadin jäseneltä tulee tälläinen ehdotus. Osta Medusa 36 80 2200, Medusa 36 70 2300 tai joku NEU 36 70 2200 Kv. Tavalliseen tuttuun sisäsiittoiseen tapaamme sähän et ota multa tietenkään mitään ehdotusta kuuleviin korviin, vai mitä. <3 :)

EZrunista en tiedä, mutta jos se eka motti meni niin helposti niin ehkä jättäsin ne huomioimatta, jos tarvii tehoja olla enemmän ku tarpeks. Vastaavasti en tiedä onko Feigao 580L sitten saman laatuinen edes kuin Meduusa tai NEU? Toki ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla lisää siitä koneesta. Onhan sille kuitenkin oma topikkikin.

http://rc10.fi/index.php?topic=33695.0

149
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.07.09 - klo: 14.03 »
MMM:ssä kytketään castlelink nopeudensäätimen johtoon mihin tulee usb-johto kiinni. Sen harjallisen ohjekirjan sähköjutut voi melkein unohtaa. Sitten USB-johto kannattaa kiinnittää pöytäkoneen takapaneeliin. Etupaneelissa itsellä ei toiminu.

http://media.photobucket.com/image/castlelink%20mmm/aero007/RCstuff/esav/mods/mambamax/IMG_1607.jpg

Tuliko mukana tälläistä: http://www.traxxas.com/PDF-Library/5608_%20manual_addm.pdf

manuskoja ja muuta:
http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/trx_erevo5608_views.htm

150
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 17.07.09 - klo: 10.34 »
E-revo on semi-monsu ja semi-truggy samalla... ja joo kyllä se 1:8 on. :)

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24