Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Qazu

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24]
691
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.09.08 - klo: 02.09 »
Partajeesus, Penguin.

Itse asiassa autossa oli lyhyemmät välitykset mutta kai koneen kestoon vaikuttaa useampi asia myös. :) Miten hyvä tuuri: onko kone maanantaikappale ja kuinka reikäpäinen kuski.  :cheesy:

692
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.09.08 - klo: 22.44 »
Itselläni on hetken ollut Slash. Ostin käytettynä. Ajelen 8.4V 4600mah nihm -pakoilla. Liikkuuhan se ihan kivasti, mutta vauhtia pitää saada lisää. Stock -moottori ei kerennyt kauaa kukkua. Ensimmäisien ajojen yhteydessä kone teki stopit. Vaikka ei 8.4v "viriakuilla" koneita olekaan suunniteltu kestämään niin ei aina stockista kauaa iloa ole. :)

Oon punninnut paljon vaihtoehtoja ja päätynyt siihen, että hommaan autoon (jossain vaiheessa):

Akuksi: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6350
Kone esim: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7193
Säätimeksi: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=CC_MM_ESC&cat=21
Laturiksi: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5549

Koneen pituudesta/kokoluokasta en ole aivan varma, mutta uskoakseni joku 3000kv kokoinen motti riittäisi moiselle autolle mainiosti. Ilmeisesti pihasuttailussa tuollainen kone riittää sekä isompi taitaa kuumua liikaa revittelyssä ja asfalttihirmuksi ei tuosta autosta ole. :)

693
On tosiaankin hiljaiseloa viettävä topic. Niin, edellinen postaus oli siis ihan kysymys. Mistä te tilaatte edullisimmat liponne?

694
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 03.09.08 - klo: 10.22 »
On muuten traxxasilla myös vastaava rengas näköjänsä.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJH62&P=SM
Tarkemmin ajatellen voi olla ihan fiksut renkaat. Pehmeämmällä pitoa löytyy sitten löytyy traktorikuvioista varmaan. Onkohan liian korkeat esim Slashiin?

695
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 31.08.08 - klo: 20.58 »
Itse sain tänään kans Slashin. Tosin pitää hommata spurri ainakin. Mitä oon kuullu niin on vakaa menijä maastossa pitkän akselivälinsä takia. Asfaltilla saa tosin nurin kovasta vauhtista, jos on maastoasetukset päällänsä. Sitten jos on tottunu nelivetoon niin taitaa jäädä sitä kaipaamaan vaikka ei tämä huono takapotkuiseksi ole.

696
Edit: vertailun vuoksi käytetty Slash Suomesta

Jep, huomasin sen eilen. Itse asiassa kävin tänään hakemassa sen. Pitää miettiä niitä LiPo-juttuja vielä, että mistä niitä kannattas sitten ostaa.

697
Tämä tosiaankaan ei ole Kissin chatti. Vastausta ei välttämättä tule viiteen minuuttiin tai ainakaan hyvää. Spammaamalla saa vaan bannit ja pahan mielen.

698
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.08.08 - klo: 13.19 »
Kun täällä on muutkin modaillu autojaan niin aattelin mäkin näyttää oman modauksen ja upgraden. Joo siis tossa on se vanha harjallinen ja uudehkot lipokkaat kiinni nyt. Toi asennus on vähän vaiheessa, mutta ehkä baarikaapista löytyy inspiraation hukassa oleva siemen ja asennus saadaan suoritettua loppuun.

Tiedän, että mun tuotevalinnat varmasti aiheuttaa närää kokeneempien keskuudessa mutta minusta on ihan hyviä merkkejä noi Sini ja Mckintley, mutta niiku tekin joskus niin ootte ollu aloittelijoita.

http://qazu.hetkonen.net/pic/kossi/kossi_vanha_harjallinen_pari_uudehkoa_lipokasta.jpg


699
Homman nimi on tämä. Tarkoitus hommata Traxxas Slash. Tietoa olen saanut jo aika hyvin, mutta vielä ulkomaisesta kaupankäynnistä pitäisi saada vielä lisää. Onko erityisesti joitain verkkokauppoja joista kannattaa tilata lipoja (kiinassa joku tietty) tai sitten se itse auto? Huomioiden tietysti toimituskulut, kohtuullinen toimitusaika ja tulli+alv.

Harjaton setti esim Mamban joku combo, joku muu tai Velionin setti, kuitenkin siten että moottori ei pääsisi kuumenemaan liikaa, koska auto olisi all-round-surface vekotin. Mielessä on myös että kosteussuojaus ei nopari+motari -combossa olisi heikoin vrt alkuperäiseen. Tiedossa on että tulliinhan se auto mätkähtää hyvinkin helposti ainakin tietyistä paikoista. Towerista nyt vois saada tiketillä hintatasoa kohtuullisemmaks ja pyyhkeitä alv+tulli -haavoille. Liquidrc, amain, hobbycity + etc sivuja on tutkittu. Swanghobbyssä näyttäisi olevan joitain isoja lipokkaita, mutta kaikissa ei oo ilmeisesti ilmoitettu virranluovutuskykyä. Racing factorystä taitaisi slashhykän saada suomesta halvimmalla  :huh:.

Auto olisi tarkoitus hankkia joko..
a) auto ilman moottoria+noparia suomesta
b) auto ulkomailta
c) auto käytettynä suomesta (ehkä ilman moottoria, noparia / vakio-osilla)

700
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 27.08.08 - klo: 19.11 »
Jaahas tul sit väännettyä akkujen purku "laite"  :mrgreen:

Mitä komponentteja tuossa on kun en tunnista. Itsekin miettinyt että mitä hemmettiä siihen oikein laittas, jotta se kuluttas järkevästi virtaa.

Oman Kyoshon kohtalo selvis. Tasauspyörästön rattaat oli liian kuluneet. Näyttivät tältä... uusien rattaiden vertailukohta puuttu niin ei meinannu uskoo että ne tosiaankin ois liian kuluneet.



701
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 27.08.08 - klo: 10.33 »
Noh, ainut vika mitä löysin kasauksesta oli että räjäytyskuvasta katsottuna diffin pikkurattaan vierestä puuttui yks prikka. Nyt oon kasaamassa sitä prikalla ja pari sitten spurrin lähelle. Ei selvinny vielä viime yönä, mutta katotaan mitä nyt.

--

edit

Ei tule kuntoon. Vois ettiä kuvia alkuperäsestä diffistä niin voi verrata että onko ne sittenkin kuluneet.

702
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 27.08.08 - klo: 09.40 »
Kitkakytkin? Spurrin ympärillä? Mutta jos se luistaa niin eihän veto välity diffille.

703
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 27.08.08 - klo: 02.03 »
Tasauspyörästö luistaa ja pitää pärinää eikä silloin anna vetoja. Vähän aiemmin vaikutti sille että diffirattaat ois pärissyt silloin kun spurrin akselissa oleva ratas olisi vähän liian pitkällä, mutta ei meinaa selvitä. Pitänee urkkia vielä, että mistä se johtuu. Itse diffiä en oo avannu kokonaan eli tarkistanut.

704
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 26.08.08 - klo: 21.50 »
Hetken riitti hurmosta, kun uudella spurrilla tuli kokeiltua takavetoisena, mutta sitten diffin rattaat ei enää pysy yhdessä. Pitää availla uudelleen ja katsoa saako ne pysymään yhdessä. Oli aika raju peli kun asfaltilla veti slaidissa takapotkuna. :P

705
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 26.08.08 - klo: 13.40 »
Onks noi renkaat nää: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDU13
Mitä speksei sun kumeksissa lukee?
Prolinen Hawgit ne on ja näemmä noi 1073:t eli kapeammat. Vanne varmaan saisi kyllä olla erilainen tosiaankin tolle, mutta noilla mennään nyt.

706
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 25.08.08 - klo: 21.55 »
kuinkas kovaa nuo menee? ei taida paljoa 30km/h päälle mennä vai?

Eikös ne n.40km/h lupaile tälle vehkeelle.

mutta saa kai sen tämänkin meneen vaikka 100km/h jos tarvis vaatii (no ei ehken ihan)
40km/h~ lupaavat, jollain virikoneella 60km/h~.. niiin kai sen saa kulkemaan satasta. Ainakin mulla motarilla se istuu ihan nätisti penkillä vielä satasen vauhissa. :laugh:

707
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 25.08.08 - klo: 21.26 »
Kai mäkin sit...
Mites, näyttää noi kumit aika kaposilta vanteille?
Vähän rempsottaa toi rengas - oisko liimaus irronnu. Tuli auton mukana ja ei toistaiseks muita renkaita.

708
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 25.08.08 - klo: 21.16 »
Kai mäkin sit...

709
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 22.08.08 - klo: 23.44 »
Itsellä ollu viikon verran kössi tai kyösti... ihan kummin tykkää. Ostin sen käytettynä olikohan n. 10 akkua ajeltu. Ajelemaan pääsin vasta loppuviikosta kunnolla kun hommasin akkulaturin ja toisen akun. Vähän oston jälkeen tutustunut vasta mm. tähän foorumiin ja rc-skeneihin irkissä. Tunne vahvistunut että Kyosho ZX5 olisi voinut jäädä ostamatta. Traxxas on todennäköisesti seuraava merkki niin kuin joku toinen tuossa aiemmin sano.
Ei tuo nyt ihan p*ska ole, tuntuu monella olevan asenne se että Kyosho=täys p*ska.
Niin, eihän se autona silleen huono ole, mutta käyttötarkoitusta alan vasta ymmärtää nyt kun alkaa saamaan oikeanlaista tietoa. Kyseinen auto ei ole sopiva käyttötarkotuksiini ja sitten kestävyyden kannalta tulee rajat vastaan.

ZX5:ssa on kyllä selkeästi vanneongelma. Eteen autossa mahtuu erilaisia vanteita, mutta taakse ei sovi mitkä tahansa. Sitten ongelmana on myös se että jotku myyjät olettaa että siihen sopii joku vanne ja itku tulee sitten kun osat onkin perillä kun eivät sovi. Renkaita tuntus saavan mistä vaan, mutta sitten vanteiden hankinta on hankalampaa. Kyoshon omat vanteet ainakin käy ja sitten on jotain mallille suunnattuja vanteita. Näistä vanteista vois lisätä keskustelua miten on ratkaistu ongelmat? Eli puristaako Kyoshon vanneasiat päätäsi?

Eihän toi varsinainen ongelma ole, jos niitä on kerran saatavilla. Suomesta saa monestapaikkaa ja ulkomailta vielä useemmasta.
Totta, vanteita on saatavilla mutta pidän suomesta saatavia osia sikahintaisina ja vaikutti että Kyoshon omat vanteet olisi ainoat jotka käy varmasti, mutta nyt alkaa saamaan hiljalleen tietoa myös niistä ja huomaa että niistä ongelmista selviäisi ihan kotikonsteinkin sillä modasin tänään eräät vanteet sopiviksi taakse ja hyvin kulki. Aiemmin ne ei käyny kuin etuakselille.

710
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 22.08.08 - klo: 11.44 »
Itsellä ollu viikon verran kössi tai kyösti... ihan kummin tykkää. Ostin sen käytettynä olikohan n. 10 akkua ajeltu. Ajelemaan pääsin vasta loppuviikosta kunnolla kun hommasin akkulaturin ja toisen akun. Vähän oston jälkeen tutustunut vasta mm. tähän foorumiin ja rc-skeneihin irkissä. Tunne vahvistunut että Kyosho ZX5 olisi voinut jäädä ostamatta. Traxxas on todennäköisesti seuraava merkki niin kuin joku toinen tuossa aiemmin sano.

Spurrikos tämä isoratas nyt on. Siihen kyllä eksyy varmasti aina joku kivi. Vanteisiin ajossa nyt menee varmaan kaikilla kiviä, mutta se on kyllä helppo ottaa pois. Iso ratas on aika röpelöinen ja itselläni on nyt monta kertaa käynyt niin että sen hampaiden väliin eksyy joku roklattamaan. Yleensä se on pieni metalin pala tai ihan pieni kivi. Nähtävästi se palanen ei voi tulla muualta kuin siitä pienestä rattaasta (olikohan se nyt se pinioni?). En ole tarkistanut rattaiden kireyttä ja oikeastaan se tuli vasta mieleen tässä kirjottaessa. Molemmat rattaat pitää kyllä hommata jostain, jos en ehdi autoa vaihtamaan. Ajoalustan valinta on kyllä aika tärkeä. Asfalttiautohan toi ei ole, mutta siellä ainakin kestää. Hauskuus tosin alkaa vasta hiekalla kun laittaa napin pohjaan.

ZX5:ssa on kyllä selkeästi vanneongelma. Eteen autossa mahtuu erilaisia vanteita, mutta taakse ei sovi mitkä tahansa. Sitten ongelmana on myös se että jotku myyjät olettaa että siihen sopii joku vanne ja itku tulee sitten kun osat onkin perillä kun eivät sovi. Renkaita tuntus saavan mistä vaan, mutta sitten vanteiden hankinta on hankalampaa. Kyoshon omat vanteet ainakin käy ja sitten on jotain mallille suunnattuja vanteita. Näistä vanteista vois lisätä keskustelua miten on ratkaistu ongelmat? Eli puristaako Kyoshon vanneasiat päätäsi?

Kaverilla uusi zx5 kössi. Sen "kardaanin" pitäisi olla kiintonainen mutta sitten siinä autossa tahtosi etuvedon päästä irrota sellainen tappi, joka ei nähtävästi pysy liimallakaan. Se hajosi autosta kahdesti. Viimeksi eilen kun ajettiin jyrkkää rinnettä ylös jossa oli kiviä.

hotbodies D4 vanteet ainakin käy. mutta ne omat on sopivimmat. :wink:
Osoitatko tarkemmin mitkä vanteet ne on, kun sieltä ei löydy varsinaisesti D4 merkinnällä olevia - tarkoititko D4-auton vanteita?

711
Yleinen keskustelu / Vs: Ajopaikkoja Kuopiossa?
« : 18.08.08 - klo: 13.14 »
Itse en oo paljoo ehtiny ajelemaan autolla kun vasta sain, mutta eilen kävin veljen kanssa sen työpaikan asfalttipihassa ajelemassa. Olihan se tietysti köyhä lysti verrattuna johonkin hiekkamonttuun kun auto vielä buggy, mutta kyllä sillä ainakin ajokuumetta nostettiin. :)

Hyviä paikkoja minusta voisi olla ajaa esim. sellaiset isot pihat jossa routa on nostanu maata ja mahdollisesti vanha pölyttynyt hiekottunut asfaltti olisi ihan ruvella. Eräässä sellaisessa tosin jo on käyty ajamassa kaverin autolla, mutta ei siitä sen enempää. ;)

712
Yleinen keskustelu / Rata Kuopiossa? Ajopaikkoja?
« : 15.08.08 - klo: 14.17 »
Lieneekö täällä kuopiolaisia rc-harrastajia? Onko Kuopiossa mitään virallista ajopaikkaa tai muuten hyviä paikkoja joissa saa ajaa? Lähinnä rc buggylle sopivia?

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24]