Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stinde

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14
121
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 31.08.17 - klo: 18.42 »
Saksan "ebayn tori.fiissä" 600€ olis yksi... ollut muutaman vuoden hyllynkoristeena  :sad:

122
SkyRc / Toron moottorin koodi on
SK400004-04

Ainakin Hobbylinnasta ja RCMmältä löytyy hyllystä

-Timppa

123
Turkkusessa kannatetaan edellistä ehdotusta..
M07:llä mukaan vaan
Poltellaan harjalliset loppuun ens talvena
Komppiin korit vapaammiksi, kunhan esikuvamaisuus säilyy. Ei ovikiiloja :angry:
Klassikki kantti kertaa kontti korilla  made by Tamiya tai Äänekoski

-Timppa

124
Mitäköhän tuon nyky classicin vauhti on tuolla radalla?

Ranen viime keväänä ajamissa topläpeissä eli eroa kompin ja klassikin välillä n. 0,5-0,6sek tuolla radalla.
Mut muilla pikkasen enemmän  :roll:

-Timppa

125
Sadepäivän ratoksi suoritimme erilaisia testejä... joista ohessa yhteenvetoa.
Ja testikuskina oli Hallitseva Comppiluokan mestari... Rane

1.  HW & Toro 3000kv harjattomat/sensorittomat koneet vertailussa .. kierrosaika ja 10min virrankulutus
  - HW : Topläppi 10,9sek  suurin osa kierroksista karvan yli 11sekkaa. Virtaa ladattiin akkuun 2500mAh
  - Toro : Topläppi 10,8sek suurin osa kierroksista karvan yli 11 sekkaa. Virtaa 2450mAh
Ranen kommentti oli , et HW olis tehokkaampi.. Saattaa johtua moottorien erilaisista kv-käyristä, Toro lähtee alempaa ja voi näinollen tuntua tehottomammalta... Vaikka ajat oli periaatteessa ihan samat. Toki akkukin oli eri , eli siitäkin tulee pientä hajontaa.

2. M03 v M07, molemmat keskipitkällä rungolla.Myöhemmin seuraan liittyi M05 lyhyellä rungolla
  - Kierrosajat oli samaa tasoa , eli ei havaittavaa hyötyä uudesta rungosta. Topläpit molemmilla 10,7sek
Ranen kommetti oli että hänelle sopii M03 paremmin käteen  :wink: . Sekä että M05 ja M07 on todella lähellä toisiaan rakenteellisesti..  Rane varmaan kirjoittelee omat näkemyksensä ...

3. M05 lyhyt HW3000kv ja pikkusilksit testi
  - Kierrosajat oli Topläp 11,0sek ja muuten 11,5 luokkaa.. Eli aika pieni ero meidän radalla jossa on pääosin kurveja ja lyhyita suoria... joissa isommasta renkaasta / välityksestä ei pääse hyötymään.
Äkkipäätä ajatellen ero on liian pieni... eli klassikki saisi omasta mielestäni olla hitaampi kuin komppi.

Paikalla oli siis Rane, Timppa, Tero ja Mikko.
Kommentteja Kiitos.

-Timppa

126
Voisiko tätä ajatella toisinpäin....
Eli ajoissa ilmottautuja saa -50% alennuksen maksusta  :roll:

Esim ajanottoon jälki-ilmot aiheuttaa harmaita hiuksia ja hampaiden kiristystä  :angry:

127
Toisaalta jos vauhtia nostetaan Compissa .... niin eikös se sit ole kuolinisku FWD-luokalle ?
Jossa nyt on vauhtiveikot hurjastelleet ..... tosin vähenevässä määrin.

Klassikissa menee sähköt vaihtoon...  karsiiko esim aloittelijoita joilla on "RTR-minit" ?

No onneksi en ole päättävässä elimessä. Ei oo helppoo.

-Timppa

128
Rane nyt ajaa kovaa vaikka kenkälaatikolla jossa on pyörät ja moottori  :grin:

Testerillä Toro näytti 3000kv , mut virtaa otti karvan enemmän kuin HW.
Mut ajossahan selviää lisää...  Hobbylinnasta niitä  pitäisi saada.

129
Mitenkäs meidän salaiset testit on jo nettiin vuotaneet  :angry:

No jos runko olis ollut nopee, niin Ranen ajamat Top-Läpit olis kirjoiteltu uudelleen....
Mut eipä kirjoiteltu. Rane on edelleen Kunkku  :wink:

Et rungolle mainostettu ylivoimainen nopeus verrattuna "vanhoihin runkoihin" murenee.. :shocked:

-Timppa

130
Ei nyt tehdä kärpäsestä härkästä....

Liiat säännöt/kiellot tappaa mielenkiinnon ja tuo vaan turhaa piponkiristystä "Herrasmiesluokkaan"

-Timppa

Ps. pitäiskö kysäistä mielipidettä "suomi24 sivuston asinatuntijoilta"  :wink:

131
Klassikkiinhan  tuo M07 ei käsittääkseni edes käy, koska siitä saa tehtyä vain Medium ja Long akselivälin ...
Ja vanha koppahan on mallia Shortti.

Komppissa tuo olis sit jo ihan passeli

-Timppa

132
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 12.06.17 - klo: 21.44 »
Tervehdys

Hyvinkään kisassa oli näytillä muutama "optio-osa" FG Miniin. Ohessa tietoa halukkaille mistä kysellä ...

1. "Kuminen puskuri" , 3D tuloste. Tiedustelut nimimerkki akau
2. Taka-alatukivarsien hiilari jäykkärit. Tiedustelut Jeppe / ProRacerShop / HVoltage
3. "Sisätulppa" tankkiin estää läikkymisen , 3D tuloste . Tiedustelut nimimerkki akau

Timppa

Edit : Sisätulppa lisätty

133
Pahus.. taitaa olla kalenterissa vapaat viikonloput vähissä  :embarrassed:

Mutta täähän on Mestaruuskisa  ja toi toinen vaan osakilpailu  :wink:

134
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 03.06.17 - klo: 20.18 »
Pitkästi toistkymmentä Miniä kisoissa , jes  :smiley:

Toista kertaa pääsi ajamaan lisää kierroksia Bensaminillä ja vaikka Kerttulan rata on kapea... niin hymy oli herkässä kuskilla ja katsojilla. Joita aina ilmaantuu kun päriseviä autoja radalla liikkuu  :azn:

Vauhtia ja vaarallisiakin tilanteita riitti, kun ajon lomassa huomattiin et etujarrut on särki...
Mut jarruthan on vauhdin surma , eli ajot jatkui kunnes menovesi tankista loppui.

-Timppa

135
Tulokset / Vs: Rata Cup I 15.4. 2017 Raisio
« : 16.04.17 - klo: 19.59 »
Jees, tiukat väännöt Kallen ja Juhan kanssa...kun Rane ja Jeppe meni menojaan

Usempi finaali 0.2 sekunnin erolla taisteltiin puoleen ja toiseen
Itsellä molla tai leveäksi valunut ajolinja koitui kohtaloksi  :sad:

-Timppa



136
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 01.04.17 - klo: 10.00 »
Tuo Mini puskuri taitaa olla jo lähtökohtaisesti tuon Jepen laittaman säännön vastainen, koska korin orkkis kiinnityspisteet  tulee puskurista eteenpäin..

Asiaa pystyy korjaamaan, kun tekee etupäähän ylöspäin olevan korinkiinnitys systeemin.
Kuten tuossa VAJ:n kuvassa näkyykin... vihreä osa joka on kiinni etuiskaritornissa.
Ja sitten modaa muovista foaminpidikettä kapeammaksi, että foami ottaa ensi-iskut

137
Ajajakorokkeen varjossa on vielä jäätä...märkää...
Pitää ootella vielä jonkin aikaa ja toivoa aurinkoisia ja tuulisia päiviä

138
Hobbylinnasta vastausta 13T 3000kv konekyssäriin...

Tukkurilta saavat Leopardin 13T 3000kv sensoritonta konetta, joka todennäköisesti vastaa HobbyWingin mottia.
Eli jonkun aikaa pitäisi konetilanne olla hallinnassa  :azn:

-Timppa

139
Saatiinhan näppisrallia aikaiseksi... Tavoite saavutettu  :evil:
Toki raide pysyi samana.. Ja toivottavasti verenpaineet on jo tasautuneet

Joensuun kisoissa oli alustavaa juttua moteista ja mä meinaan jutella Hobbylinnan Mikon kanssa ...
Koska heillä on SkyRC/Toro/Leopard vermeitä, josta löytyy myäs Hobbywingiä vastaava 13T sensoriton motti.

Mutta mielenkiinnolla ootellaan dataa kentällä tapahtuvista testeistä...
Joita mekin meinataan suorittaa Turkkusessa  :lipsrsealed:

Timppa

Edittiä.   Ja RCCenterillä HobbyWing 13T hyllyssä !! , eli äkkiä klikkaamaan  :wink:

140
Jos lähestytään tätä komppikone asiaa toisesta suunnasta...
Eli kuinka monella komppi kuskilla puuttuu / on ongelma saada tuota sensoritonta 13T konetta ?

Tehdäänkö kärpäsestä härkänen ?

Muutosta ei kannata tehdä vaan muutoksen vuoksi....

Tässä pahimmassa tapauksessa kaikki joutuu ostamaan uudet setit... motti+nopari ja niitä tuskin saa muutamalla kympillä. Vaan kuvetta pitää kaivaa pikkaisen syvemmältä, eli kuluja saattaa pukata... Muista päivityksistä puhumattakaan  :roll:

-Timppa

141
Shorty vs "lipopötkö" , niin shorty hakkaa 6-0
Mut shorty ei mee kuin M05 V2:seen.... Ei onnaa M03 ..

Koneen saatavuudesta... Hobbylinna myy SkyRC / Toro / Leopard sensorittomia koneita jo tällä hetkellä.
Eli nytkin kaupan sivuilla 9T ja 10T , miksei 13T onnistuis kanssa ???
Moottoritestiä / vertailua tarvitaan... siinä käy helposti niin, et vanhat koneet saa heittää roskakoppaan... kun niillä ei enää kerkeä ... toki mä en kerkee muutenkaan... tää peli on niin hävitty  :cry:
Tai sit pitää vauhtieroja tasata esim eri pinioneilla...

Mielenkiinnolla ootellaan päättävien elimien päätöksiä :roll:

-Timppa

142
Vauhdilla kesäviikonloput täytty... ja "Mr Murphy" kun iskee, niin päälekkäisyyksiä pukkaa näköjään urakalla  :angry:
Mutta edelleen elämä on valintoja... puoleen jos toiseen.
Toisaalta mitä pikemmin päivä on lyöty lukkoon, niin niitä valintoja pääsee suorittamaan.

Ja tietäen että Aurinkoinen kesä on tulossa, niin mikäs siinä on ajellessa..
Ja tää ei ollut sammakon tai höpötiaisen reisien katselun tuloksena tullut sääennuste.
Vaan Bensahöyryissä nähty "kirkas visio"  :cool:

-Timppa

143
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 16.03.17 - klo: 11.09 »
ProRacerShoppiin tulollaan.... lisätukea alatukivarteen  :wink:
http://www.proracershop.net/ , eli tuolta sit aikanaan suoraa tilaamaan

-Timppa

edit, linkki lisätty

144
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 02.03.17 - klo: 16.34 »
Onkohan kellään jäänyt takatukivarsien jäykistelevyjä ylimääräisenä hyllyyn?

Jossain muistan nähneeni viestin, että Thomas olis tilaamassa tukia...kiinanpojilta.
Ja Jeppen pajassa on myös tukia suunnittelussa, eli eiköhän kesään mennessä jonkinlaisia jäykkäreitä ole tarjolla.

-Timppa

145
Netistä löytyi NZRCA:n korilista M-Chassisksille... johon lisäilin muutaman ehdokkaan ja olemassa olevan korilistan.
Tuolla päässee alkuun lopullista listaa vääntävät , kun on helpompi haeskella eri koreja / korimalleja.

Heti tuossa pisti silmään esim aika "turistimainen" Riden EVO - 27010, jonka itse poistaisin ainakin omalta listalta.

-Timppa

146
SkyRC/Toro/Leopardilla  oranssii mottii ja Mysteryllä sinistä tarjolla pikaisella haulla.
Hoppykunkun punaiset on hävinneet listalta

147
MattoCup kun on nyt taputeltu tältä kaudelta , voitaisiin alkaa suunnittelemaan tulevaa.
Sääntöpuolella seuraavat asiat :
1. Mini Classicin kori ; nähtyäni Äänekoski Mini Cooperin korin livenä ja jopa saatuani muutaman kappaleen, olen vakuuttunut kuten kaikki muutkin päätöskisa paikalla.  Eli Classicin kori tulisi jatkossa olemaan nykyisten lisäksi Äänekosken Mini Cooper , hinnaksi Raatikaisen Kalle ilmoitti about 20,- (eli varsin kohtuullinen!!)
2. VTR: n moottorisääntö tulisi olemaan sama kuin FWD:ssä , eli kaikki 17,5T koneet.
3. Kesäkisat ajettaisiin kerrasta poikki kisana yhtenä viikonloppuna vaihtoehtoisesti seuraavasti: joko 2 erillistä kisaa la+su (jolloin molemmat lasketaan) tai jos keli ei suosi(sade) toisena päivänä niin sitten ajetaan yhtenä kisana. KyPak on ilmoittautunut kisan järjestäjäksi .....
4.Compin kone; sallittaisiin muun merkkinen vastaava kone kuin Hobbywing (Näitä löytyy , moottorivastaava Mika Kivelä ainakin tietää merkit ja tuotekoodit .... luulisin...). Hobbywingin koneita on olemassa vielä varmasti yllin kyllin kisailijoilla (itelläkin 4 kpl joutilasta vielä tehtaan käärössä), joten siltä osin ei varmastikaan kannata panikoida ......

SAA KOMMENTOIDA , eli kerrankin lupa "näppisralliin" ....

 :cool:  Barbie  :cool:

Kommentteja...
1. "Kallen-Kori" Klassikkiin orkkiksen rinnalle. Eli Klassikissa mentäisiin vanhakoppaisella minillä hamaan loppuun asti.
2. VTRrää on oo ajanut eli Ookoo
3. Toivottavasti kesäkisa saadaan aikaiseksi, kun tuo kesäsarja on ollut parina kesänä varsinainen Fiasko
4. Muutamaa muunmerkkistä 3000kv konetta tuli vastaan googletuksella.. "kiinanihmeitä", mut eiks ne kaikki sieltä tuu. Eli OK ja juu varakone löytyy. Ja näyttäis RcCentterissä olevan yksi hyllyssäkin... eli jos jollain tarvetta, niin äkkiä klikkaamaan  :wink:

Kenties noita muita koneita voitais vaikka testata Endurancessa, jos niitä saadaan tulemaan siihen mennessä..

Ja sit tuo lisäkyssäri Comppi korista:
Comppikori mielestäni vapaaksi. M-Chassisikselle tarkoitetut esikuvan mukaiset korit viivalle vaan.
Eli oliskos sitten Ruksi "Samaa mieltä" kohtaan  :smiley:

Naks, olen näpytellyt...
Timppa

148
Luvattua näppisrallia
Koska kauas on niin perskeleen pitkä matka... ja terveet ruvella istuttu tien päällä...katsellen puita..lisää puita, koivuja...kuusia...mäntyjä...ja kas vastaantulija....lisäääääää pirun puita....lunta. Saakelin törppöjä lomamatkailijoita....suksipoksit katolla vilkkuen on lähtökohdat kohdillaan  kunnon avautumiseen :roll:

Ratamateriaaliksi osoittautui korripuolella paljon parjattu EOS-matto, mutta Pohjois-Karjalan Poijjat olikin kääntäneet alapuolen ylöspäin. Ja hitto sehän toimii... tästäkään ei saatu negaa aikaiseksi...dääm :angry:

Kisapaikka oli jotenkin videolla pienemmän oloinen , mutta yllätyys.... Rata oli just soppeli Mineille... ei vieläkään negaa

Itse ajot meni miten meni... näköjään Korialta alkoi meikäläisen alamäki tällä kaudella. Mutta kokonaissijoitukseen pitää olla varsin tyytyväinen... neutraal  :cool:
Kompin kasailin uusikis mystisen sammuilun johdosta  uusiksi kisaan ja sähköpuoli toimikin moitteetta koko päivän. Perusvauhtia/-varmuutta vaan ei ole tarpeeksi.
Klassikki oli pelannut kuin unelma ennen kisoja ja kisoissakin siihen saakka kunnes ekassa Finaalissa otettiin mittaa Kallen kanssa kumman mini kulkee kovempaa pääsuoralla... mää hävisin.... radalta puukasan alle  :shocked:ja se kisa oli sit siinä.  Ei varmaan pitäis yrittää ajaa hanat kaakossa rinnakkain...kun minit tunnetusti kulkee "luotisuoraan". :smiley:

Tuohon jo mainittuun nostajapulaan pitää myös tarttua.. tai siis kuskien poistumiseen kisoista ennen palkintojenjakoa. Varsinkin kuin suurin osa kuskeista ajoi kahta luokkaa / A-Finaalia, niin milläs  meet nostamaan seuraavaa erää... kun oot itse lauteilla ajamassa. Vapaaehtoisia on aina ikävä etsiä hommiin  :police:
Itse ainakin kärsin siitä..osin omista virheistä ja välillä vähän toisten avustuksella  :wink:

Siitä päästäänkin eri paikkakunnilla vallitsevaan ajokulttuuriin... varsinkin ohitustilanteissa tai kierroksella ohi tulevalle tilan annossa. Tähän mielestäni pitää puuttua omissa kerhokisoissa heti alusta alkaen, muuten tulee mielikuva et "pienet pusut" on OK. Ja matkaa jatketaan niinkuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Ja eihän yksi silmäpari ( Tuomari ) voi millään kaikkea nähdä, varsinkin jos radalle jää katvealueita. Itse otin aika monta iskua ilman mitään seuraamuksia, toki niitä tuli jossain kohtaa myös annetuksi muille... ja Stopparin myös ansaitusti sain ja kärsin pois.

Goldin selostukset on jo kisoissa oma käsite... Isoo Kättä vai pitäisikö sanoa Korvaa

Buffasta löytyi kaikkea tarpeellista kaffetta,pullaa ja limpparii.

Eli Joensuun kisat oli sit siinä.. muuttakaa vähän lähemmäksi, ens talvee aatellen. Aivan huippu sakki ja kisat

Loput asiat hävis jotenkin Kimmelin baarin syövereihin...illan mittaa.  :lipsrsealed:

Terveisin "Etelänmies"
Timppa

Ps. Se Äänekosken poikkain tekemä mininkoppa oli yli odotusten
Pss. Tuloksissa on sit virhe Ranen ja Kallen sijoituksissa klassikissa... softa laski tasapisteissä väärin. Tää Ilarille tiedoksi, kun lopullista taulukkoo täyttelet

149
No niin... alustavia ajatuksia...kisapäivästä

Koska osanotto oli mukavan runsasta, niin aloitetaan aamulla 8:00 treenikierroksilla.
Etuvedossa pari erää ja Mineissä kolme per luokka

Nousufinaaleitakin on tiedossa

Lopullinen aikataulu tulee, kunhan pääsen läppärin ääreen... huomenna työpäivän jälkeen

Ovet aukeaa aamu seitsemältä ja kisat ohi noin puoli kuudelta - kuudeta.. jonka jälkeen kootut selitykset kisan kulusta setvitään saunan lauteilla  :smiley:

Tervetuloa
Timppa

150
Viimetippa lähestyy....

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14