Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JQ

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 48
61
Kysymyksiä:

MIKSI ei esimerkiksi 1:10 TC kisaa ja 1:8 Polttiscrossi kisaa ei voi järjestää samana viikonloppuna?

MIKSI 1:8 SM voidaan järjestää samaan aikaan ku saman luokan EM warm up?

MIKSI EM kisoja ei oteta huomioon, ja SM kisoja järjestetään saman luokan EM kisojen matkustuspäivinä?

Joka vuosi sama juttu.

62
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 02.01.13 - klo: 15.58 »

63
Polttisautot / Vs: Hubipainot, miksi
« : 14.11.12 - klo: 12.59 »
Rc autoilussa tehdään paljon sellaista mikä on järjenvastaista, sellasia asioita jotka ei toimis oikeissa autoissa. Se johtuu siitä että autot, iskarit ja renkaat eivät ole kehittyneet sille tasolle että autoista saadaan maksimaalisen nopeita. Esim, oikeissa autoissa painon lisääminen on rangaistus, rc autoilussa monesti saadaan lisää pitoa ja auto on helpompi ajaa...

Hubipainoilla haetaan sitä että rengas pysyy paremmin tiessä etenkin mm kisa tyylisellä radalla jossa on paljon pieniä röykkyjä. Sama asia saadaan myös hoidettua oikein säädetyllä iskunvaimennuksella.

64
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 04.11.12 - klo: 15.25 »
Pitoaine poistaisi kaikki ongelmat renkaiden suhteen

65
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 01.11.12 - klo: 11.49 »
Pitääkö mun pidottaa mun renkaat edellisenä iltana että vois pärjätä kisoissa vai pärjääkö ilman pitoaineita tällä kertaa?


66
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 16.10.12 - klo: 17.10 »
Ei näy sääntöjä...

67
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 13.10.12 - klo: 00.38 »
Rengassääntö toimii ihan samalla tavalla 1:10 ja 1:8 luokissa arvokisoissa. Suomessa sitä ei tarvita kummassakaan luokassa. Ainoa ehkä josta on hyötyä sähköluokissa on rengassettien lukumäärän rajoittaminen. Polttiksissa sitä ei tarvita.

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 13.10.12 - klo: 00.11 »
Mun mielestä:

1. Kaikkien paitsi yhden kauppiaan mielestä yksityyppirenkaat on ja tulee aina olemaan huono idea.
2. Tiimikuskit jotka ajavat jollakin toisella merkillä ovat samaa mieltä.
3. Lyhyellä tähtäimellä se on monelle huono vaihtoehto koska muita renkaita löytyy jo kaapista.

Eli jos ajatellaan vain 1 vuosi eteenpäin se ei selvästikkään kannata.

4. Pitkällä tähtäimellä suurin osa kauppiaista ja tiimikuskeista ovat siis vieläkin ykstyyppirenkaita vastaan
5. Suurimmalle osalle suomen kisoja kiertäville kuljettajille yksityyppirengas helpottaa rengasvalintaa. Rahaa ei välttämättä säästy ollenkaan joka on varmaan rengassäännön idea.

Ongelma on se että suomen radoilla ja suomen tasolla kaikki renkaat toimii ja kaikilla renkailla voi voittaa. Yksityyppirenkaiden poistamaa ongelmaa ei ole suomessa. Esimerkiksi mm tai em kisoissa kun ajetaan finaalipaikoista ja voitosta, väärillä renkailla ei voi pärjätä. Sielä on liian monta vaihtoehtoa, pitää tehdä henkilökohtainen rengassääntö tai testailee vain koko kisan ajan renkaita. Rengassääntö poistaa tämän ongelman kun kaikki ajaa samoilla renkailla.

Suomessa siis ei ole tätä ongelmaa, niin herää kysymys, kannattaako rengassääntö ottaa käyttöön kun se suomen radoilla ei tuo säästöjä kuljettajille?

69
Tulokset / Vs: Nordic Championship 2012 1:8 OR
« : 04.09.12 - klo: 18.30 »
Kiitos, vihdoinkin!

70
Tulokset / Vs: Nordic Championship 2012 1:8 OR
« : 04.09.12 - klo: 14.56 »
5 polttiscrossi ja 8 PM jos lasketaan sähköt. Ja 3 kertaa keskeyttäny johtoasemasta, tai sammunu tai jotain  :afro:

71
Tulokset / Vs: Nordic Champion 2012 Tulokset
« : 19.08.12 - klo: 09.06 »
Mitä Karrille kävi

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: PK-Seudulle RC-Halli Areena
« : 25.07.12 - klo: 00.29 »
voin selvittää ihan kaikki tarvittavat tiedot.

Miksi on niin vaikeeta kertoa missä halli sijaitsee?

74
kuulin, mutta se oli väärin kuulutettu

75
kolmas parhaimmillaan älä liiottele

Niinkö?

Odotellaanpas että nähdään tuloksia  :wink:

Nonnih... sieltähän sen nyt sitten näkee.

Tokan semin suhteen päätettiin että 10 minuutin kohdalla ollut tilanne jää voimaan jne.
Tuplaamalla tuon 10 minuuttisen, saa tietysti 20 minuutin tuloksen.
Sen mukaan olisin toinen ja Ari olis vieny kisan sekä SM tittelin.

JQ olis ollu ulkona podiumilta  :tongue:

Ei että kuinka se kello on niin karu kertomaan totuuden...

Tuplaamalla 10min tuklos? Mitä sä oikein selität?

Kun semit ajetaan eri olosuhteissa, jos ne molemmat ajetaan loppuun, kuskit jaotellaan finaaliin A B A B A B A B, eikä aikojen mukaan. Keijo.

76
kolmas parhaimmillaan älä liiottele

77
Voisko vesa yli nyt ottaa molemmat silmät käteen ja katsoa ettei sähkö ja polttiscrossi kisat mene päällekkäin. Muista EM ja PM kisat. Kiitos

78
Jos haluatte halvalla 1:8 PL renkaita, uusia, ja muuta rc kamaa, varatkaa käteistä mukaan tyhjennän vähän vuosien mittaan kertynyttä varastoa. Liimaamattomat €10 pari liimatut 15€ pari. Muut kamat tilanteen mukaan, laidasta laitaan rc tavaraa, sähkö ja polttiscrossi.

79
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 04.07.12 - klo: 12.50 »
Jos ajetaan 2 päiväisiä SM kisoja niin sekaan mahtuu ihan hyvin 2 erää sähköjä. Nythän ongelmana on että eriä on liian vähän, eli eräväli on liian lyhyt (tunti)

Turhaa siinä on pitää jotain taukoa että eräväli olisi sopivampi, silloin voisi ajattaa pari sähkö erää.
Ja ei siinä pitäisi olla mitään rajoituksia, ketkä saa ajaa. Ihan typerää. Eihän sekään ole reilua että minä olen ajanut enemmän kun joku muu, tai että lavanko on minun kotirata, tai Jyväskylä Siltasen kotirata. Ei sekään ole "reilua". Minulla on vielä oma automerkki, ei sekään ole reilua. Ihan typerää puhetta. Jos sähköluokka ajetaan, niin silloin kaikkien tulisi saada ajaa se. Ja tiedoksi, minä tuskin ajan sitä, jos joku olettaa että yritän saada itselleni lisää ajoaikaa. Sitä en tarvitse.

80
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 30.06.12 - klo: 02.22 »
miten niin kisa ei ole reilu. Jos ajetaan sähköjä myös, kaikki jotka haluavat pitää saada ajaa

81
En pääse kisoihin, eli saa poistaa listoilta, Joseph Quagrainen. Kilpailukutsussa ei ole mitään sähköposti osoitetta niin laitan tiedon tähän.

82
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 27.06.12 - klo: 10.06 »
Mitä tarkoitat bind and drive?

83
Minkä takia kilpailu on normaalista poiketen 2 päiväinen?

Sunnuntaina olisi tarkoitus matkustaa sähköcrossi EM iin jotka alkavat maanantaina.

Tai onko juuri sen takia 2 päiväinen  :afro:

Voisiko esimerkiksi lajiryhmä ottaa kantaa tähän asiaan?

84
Tuukka, osta moottori. Ei se kuitenkaan ole rahasta kiinni. Minäkään en jaksa katsella tuota sähläämistä enää  :afro:

85
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 27.05.12 - klo: 11.14 »
Muovit on päivitetty, uusilla osanumeroilla, vain kerran.

Uudet osat ja autot eivät ole myynnissä missään maailmalla, eikä myöskään Suomessa. Osat ovat vielä tehtaalla.

Suomessa on ollut myynnissä jo viime kesästä lähtien 477.

En ole aivan varma yllä olevan sanoman sisällöstä mutta se ei tämän viestin asiayhteyteen mitenkään vaikuta.

Tämä ikuinen napina ja vääntö joka asiasta on alkanut pikkuhiljaa tympimään. Rakentavuus jo harjaantuneiden harrastajien teksteissä on olematonta eikä kenenkään hipiä näytä kestävän mitään.

Aiheesta riippumatta ainoa varma asia on hyökkäävyys mikä ei minun mielestäni aja kenenkään asiaa. Tämä on harrastusmaailma, en tiedä foorumia käyttävien ammattilaisten lukumäärää, mutta pitäisikö miettiä asioiden vakavuutta ja suhteuttaa sitä johonkin konkreettisempaan ja purkaa ylimääräisiä jonnekin muualle.

Naurettavaa lukea aikuisten miesten narinoita muutoin sisällöltään todella hyvällä foorumilla.

Niinkuin jo mainitsin, sisälukutaito ei kuulu vahvuuksiini enkä The Carin omistajana tiedä päivitysosista yhtään sen enempää näistä depateista huolimatta.

-jouni

Miten niin et ole varma viestin sisällöstä? Korjailin hieman tässä viestiketjussa esiintyviä virheitä.

86
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 22.05.12 - klo: 14.46 »
Muovit on päivitetty, uusilla osanumeroilla, vain kerran.

Uudet osat ja autot eivät ole myynnissä missään maailmalla, eikä myöskään Suomessa. Osat ovat vielä tehtaalla.

Suomessa on ollut myynnissä jo viime kesästä lähtien 477.

87
On

88
Polttisautot / Vs: AUTTAKAA AUTO KÄY VÄÄRINPÄIN
« : 16.04.12 - klo: 10.39 »
Ehkä sä työnsit sitä narua tai vedit vasemmalla kädellä.  :afro:

89
Polttisautot / Vs: AUTTAKAA AUTO KÄY VÄÄRINPÄIN
« : 16.04.12 - klo: 10.39 »
Minullakin on lähtenyt pannu väärinpäin käymään. Niin tapahtuu joskus, ja se on aina yhtä mielenkiintoista kuin se, kun se lähtee käymään ilman hehkua.

Yleensä se lähtee normi tulpalla kun kaikki on niin kuin pitää. Se vaan lähtee väärinpäin käyntiin. Eli ei siinä välttämättä ole mitään vikaa.

Kerran 10 vuotta sitten starttiboksin piuhat olivat väärinpäin. Sekin vaikuttaa toki asiaan.

90
Määrittele korpi? Kisat pyritään ajamaan lajille parhaissa olosuhteissa ja maantieteellisesti myös siten, että kaikki kisat eivät ole kehäkolmosen sisällä. Myös uusia luokalle sopivia ratoja on tullut vasta Ouluun, ensi kesäksi Joensuuhun. Sekä myös Vantaalle.

Kalenteriin listattujen lisäksi hakijoita oli 1 muualta, mutta se perui hakemuksensa koska seuralla on jo toinen kisa kesällä. Muita ratoja ei 1/10 luokalle Suomessa sitten olekkaan.

Jalo ajatus tuo maantieteellinen peruste, nyt vaan 3/4 on jossain muualla kuin eteläsuomessa. Vaasa on radan puolesta ihan ehdoton juttu ja Ouluun pääsee lentäen joka vähentää tuskaa, mutta Joensuu nyt on sitä ihtiään. :) Mutta mikäs siinä, jos ei ollut hakijoita niin näillä mennään ja parempi että kalenteri kerrankin on kasassa joten propsit siitä. Samaten maastosarjan kisojen pitäminen erillään M8 karkeloista (huomioiden myös isot kisat suomen ulkopuolella) mahdollistaa ajamisen ristiin, toivottavasti tuohon päästään paremmin kuin tällä kaudella.

Paitsi EM kisat. Viel kotikisat jää väliin. HALOO

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 48