Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tomy

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Kyllä.

62
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 30.09.12 - klo: 00.30 »
Oman kokemukseni perusteella hiilikuitu painaa enemmän kuin vastaavanpaksuinen polykarbonaatti. Hiilikuitu on myös hauraampaa kuin pcb, joten korin tekeminen hiilikuidusta painonsäästö mielessä vaikuttaa ajan ja rahan haaskaukselta.  Toki on mukavaa kaikenlaista kokeilla, ainakin kerran.

63
Oikein! Stick -runko on klassikko.

65
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 14.09.12 - klo: 10.23 »
Kannattaa hankkia BEC joka tapauksessa. Näin voit jatkossa käyttää kunnollisia servoja autossasi. Jokin 20kg+ servo on hyvä, jos paljon ajat metsässä ja kivikossa. Sorakentillä toimii vähemmän vääntävä.

66
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 06.09.12 - klo: 19.38 »
Siitä vaan rekrytoimaan uusia crawling-harrastajia.

Oma Vraitti on tekeillä. Etuakseli on jo kasattu. :)

67
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 02.09.12 - klo: 08.41 »
Hieno projekti!

Olet kaikesta päätellen jo oppinut paljon asioita, mm 3D piirtämisestä.

Rc-osien valmistukseen sopivat muovit, mitä esimerkiksi Etrasta saa, ovat etupäässä polykarbonaatti ja POM. POM on erittäin hyvä materiaali ja helposti koneistettava, mutta hinta nousee helposti korkeammaksi kuin alumiini. Esimerkiksi 1m2 3mm pom-levy voi Etrasta ostettuna maksaa 150e.

Itselläni on harrastajatason cnc-kone. Autan mielelläni sinua sellsisten osien tekemisessä, jotka voidaan leikata levystä, mikäli minulla vain on aikaa. Materiaalit joudut hankkimaan ja toimittamaan itse.

Voit lähestyä muita cnc-harrastajia cnc-tekniikka.com sivuston kautta. Sieltä voi olla mahdollista hankkia edullista koneistuspalvelua.

Tomi

68
Löytyykö keneltäkään Laukaaseen tulevalta hyväkuntoisia VTR-renkaita vanteille asennettuna myytäväksi? Olen rengassarjan tarpeessa. Tuo renkaat mukanasi tai pistä yv:tä tai soita 044-5689160 niin sovitaan kaupoista.

Yt. Tomi Ylkänen

69
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 03.07.12 - klo: 17.27 »
Tähän on tultu!

Viime treeneissä Mini Comp-luokan auto ajoi suoralla heittämällä ohi. Ilmeisesti siitä on tulossa uusi kuninkuusluokka kerhokisoissa.

Tästä pääsemmekin epätoivoisen kuljettajan kysymykseen. Saako uusilla, suurilla purkulukemilla olevilla akuilla mitään merkittävää hyötyä verrattuna edullisiin 20-30C akkuihin? Maalaisjärjellä ajateltuna VTR auto ei voi millään vetää 100 ampeeria vaikka kuinka olisi kaasu pohjassa.

70
Kylläpä oli mukavan näköistä menoa. Hienot videot!

71
Sama juttu. Yksityisviestistä ilmoittava ilmoitus tulee hyvin satunnaisesti. Ehkä noin 30% viesteistä tulee ilmoitus.

72
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 18.05.12 - klo: 12.41 »
Olen tässä vähän miettinyt Axial ax-10 vaihtoa Team losin comp crawleriin, mutta onko siinä mitään järkeä? Eli onko comp crawleri parempi vai ei?

Ei ole mitään järkeä. Hyvin rakennettu ja säädetty Axial on parempi ja kestävämpi.

73
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 18.05.12 - klo: 07.10 »
Silloin, kun omaksi iloksi ajelee, on tärkeintä, että ajamisesta tulee iloiseksi.

Se on sitten toinen asia mikä auto kannattaa hankkia mikäli haluaa ajaa kilpaa ja tulla siitäkin iloiseksi. :)

74
Kori sai vihdoin hiukan maalia päälleen.










75
Tänne on helppoa luoda wiki: wikispaces.com

Ei tarvitse olla koodiapina eikä tarvita omaa palvelintilaa.

76
Hiukan lähikuvia rakenteluvaiheessa olevasta korista:














Ja sitten hiukan scale-herkuttelua.








Nappasin lyhyen videon vaihdelaatikon toiminnasta.

http://youtu.be/a56B7_UaW9I


Ja tässä näkyy lyhyen vaihteen vauhti pienimmillään. Aika hiljaa pääsee halutessaan. Nyt en valitettavasti tiedä, mikä moottori autossa on. Jotain 35t ja 55t välillä.

http://youtu.be/raBsm3hLkEU

77
Vapaa keskustelu / Vs: Sauli presidentiksi.
« : 26.01.12 - klo: 19.47 »
Ei kiitos.

Ihmetyttää suuresti Niinistön suosio; toista miljoonaa ääntä, joukkoon menee pakostikin paljon pienituloista väkeä joita Kokoomus-politiikkaa tuskin paljoakaan ilahduttaa. Eiväthän nämä tietysti puoluevaalit ole, mutta Saulilta on nähty riittävästi "näyttöjä".

Eiköhän Haavisto ole yhtä paljon porvari kuin Niinistökin. Duunari-väestön ehdokkaat tippuivat jo ensimmäisellä kierroksella. Suomessa työläiselläkin menee jo niin hyvin, ettei vasemmisto houkuta.

Luulenpa myös, että vihreiden ja keskustan ajamat energia ja kulutusverot ovat viime aikoina olleet suurimmat tekijät, jotka ovat tilipussiamme keventäneet. Kokoomusta saamme kiittää siitä, että tuloverotus on alentunut.

78
Yksi kappaletta TrailFinder 2-autoa saapui Suomeen alkuviikosta.
































Auto oli äärimmäisen helppo kasata. Akselit, vaihde- ja jakolaatikko on jo valmiiksi kasattu ja rasvattu. Muutoinkin on ohjekirja ja kuvat hyvin selkeät eikä kasauksessa ilmennyt oikeastaa mitään yllätyksiä - kaikki osat sopivat nätisti paikoilleen. Pidin aluksi kameraa käden ulottuvilla, jotta saisin näppärästi napattua kuvia eteen mahdollisesti tulevista ongelmakohdista. Niitä ei kuitenkaan ilmaantunut lainkaan.

Jätin iskareista näin aluksi jouset pois ajatuksena näin saada kori alemmaksi. Se venyttää hiukan akseliväliä, joten täytyy harkita niiden takaisin laittamista, kunhan lehtijouset hiukan löystyvät käytön myötä.

Tässä runko kasattuna ja moottori asennettuna.












Eilen illalla tuli otettua eka koeajo. Koska voimansiirron kestävyyttä kovasti epäiltiin aloitin koeajon ajamalla täysin eteen-taakse, eteen-taakse muutama kymmenen kertaa tallin betonilattialla. Mikään ei paukkunut eikä rutissut. RC4WD:n muovilaatu on uudistunut ja esimerkiksi kardaanit vaikuttavat nyt todella asiallisilta. Muovi on sitkeää ja hiukan joustavaa. Vetarit ja rattaat ovat RC4WD:llä jo jonkin aikaa olleet hyvälaatuiset. Uskon, että auton voimansiirto kestää hyvin asiallisessa käytössä.

Seuraavaksi on aikomus ryhtyä koria koristelemaan. Auton mukana tulee valojen linssit, tuulilasit, maski ja kojelauta. Korista saa siis hyvin näyttävän jo vakioosilla. Tarvikkeena on saatavana penkki ja ohjaamon lattia. Mukava yksityiskohta on ohjaamon kaksi eri takaseinää. Flatbed-kustomoijille on siis jo valmiina hienoin yksityiskohdin varusteltu takaseinä. 

79
Yleinen keskustelu / Vs: Voisko operaattori poistaa?
« : 26.01.12 - klo: 09.57 »
Onnenpoika on kyllä ihanan herkullinen esimerkki siitä millaisia hörhöjä rc-piireissä on.  :grin:

80
Tässä autossa pitäisi ainakin jakolaatikon rattaat olla samaa karkaistua tavaraa, mitä löytyy Bully RockCrawlerin vaihdelaatikosta ja samoin Axial XR10 tarvikerattaista, joita pidetään tällä hetkellä crawling-markkinoiden kestävimpinä rattaina.

Uusi alennusvaihteisto on vielä kysymysmerkki. Auton mukana tulevat akselit ovat olleet markkinoilla jo pitkään ja niiden pitäisi tietojeni mukaan olla toimivat.   


81


RC4WD on julkaissut ensimmäiset kuvat uudesta 1/10 scale-offroad autostaan. Helmikuun puolenvälin jälkeen myyntiin tuleva Toyota Hilux-koppainen maasturi on täynnä herkullisia yksityiskohtia, mm. upea kaksivaihteinen vaihdelaatikko, siro jakolaatikko, 1:1 ulkonäköä mukailevat akselit ja iskarit, lehtijouset ym. RC4WD:n perinteiden mukaisesti auto on koria lukuunottamatta lähes kokonaan valmistettu metallista.

Auton julkaisu kääntää uuden lehden RC4WD historiassa. Yrityksellä on nyt ensimmäistä kertaa upeasti pakattu auto, joka toimitetaan täydellisillä rakennusohjeilla. Tässä valmis paketti kaikille, jotka arvostavat offroadautoissaan esikuvan mukaista rakennetta ja ulkonäköä.

http://store.rc4wd.com/Trail-Finder-2-Truck-Kit-wMojave-Body-Set_p_2108.html








 

82
Hienoja kuvia, kiitos!

Lauantain kisa alkoi sateisena ja päättyi aurinkoisena, sunnuntaina asiat olivat päinvastoin.

Tulokset ja kuvalinkkejä lisätty aloitusviestiin.

83
Linkittämäsi Hummerin kaltaisten autojen rakentaminen on hiukan pienemässä mittakaavassa (1/10) arkipäivää crawling-harrastajille. Heidät tavoitat parhaiten heidän omalta foorumiltaan osoitteessa: www.rc-offi.net ja sieltä Scale-puolen kalustoa katsomaan.

Hummerin kopan hankinnan lisäksi arvioisin, että muihin osiin menee 400-500e, jotta autosta saadaan realistisen näköinen.

Tässä muutamia kuvia crawling-harrastajien autoista:






84
Erittäin hyvä huomio, Joni!  :embarrassed:

Olinkin kokonaan unohtanut, että meillä onkin poikkeuksellisesti crawling-kisoissa osallistumismaksu. Korjataanpa heti asia.

85
PM-kisat lähestyvät!

Norjalaisia ja suomalaisia crawling-kuskeja kävi menneenä viikonloppuna Saksassa osallistumassa Saksan mestaruuskilpailuihin.

Kuinka ollakkaan, Saksan mestari tuleekin Norjasta ja kakkossija meni Suomeen. Norjalainen Bent Karlsen voitti sekä suosituimman 2.2 Pro-luokan että 1.9 Rock Crawling-luokan. Suomen Samuli Latopelto ja Lasse Tonttila sijoittuivat 2.2 Pro-luokassa hienosti toiseksi ja neljänneksi. Samat miehet ja monet muut kovat kuskit ovat tulevana lauantaina tositoimissa Espoon Kivenlahdessa!

Tapahtuma on kaikille avoin. Tule osallistumaan tai katsomaan todellisten offroad-autojen hurjaa menoa Kivenlahden kallioilla.

Espoossa tavataan!

86
Kilpailut on ajettu upeassa kevätsäässä. Osanottajia oli mukavan paljon!

Suurkiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille!


Tässä kaikki autot koossa ennen pikaista katsastusta:




Katsastuksessa mitattiin 2.2-luokan autojen akseliväli:




Väkeä rataa laatimassa:




Tiukka paikka:




Joustoa löytyy mukavasti:




Teemu Savolaisen auto hankalassa asennossa:




Ere Siili kampeaa autoaan jyrkännettä ylös:




Arto Elonen kuljetti Sportsman-autoaan taidokkaasta haastavilla radoilla:




Ohjauspalat kovilla:




Scale-autoistakin löytyy joustoa:




Tämä on koko perheen harrastus:




Tuloksia tutkaillaan...




...ja odotetaan




2.2 Pro-luokan Top 3. Vasemmalta Krister Siili (2. sija), Teemu Savolainen (1. sija) ja Samuli Latopelto (3.sija):




2.2 Sportsman Top 3. Vasemmalta Samu Sarka (2. sija), Arto Elonen (1. sija) ja Ari Mäkinen (3. sija)




1.9-luokan Top 3. Vasemmalta Manu Ylhäinen (2. sija), Olli Vaahtera (1. sija) ja Kenne Sundström (3. sija).



Kuvat Tommi Suuripää, Olli Vaahtera ja Henkka S.


Tulokset:








87
Tervetuloa RC Rock Crawlingin kauden 2011 ensimmäiseen osakilpailuun!




Kilpailupäivä on lauantai 7.5.2011.
Aloitamme klo 10.00. Saavuthan paikalle ennen sitä, että ehdit ilmoittauta ja tutustua maastoihin.
Paikka on Kiveriön koulu, Lahti.
Osoite Oksakatu 17, Lahti
Luokat 2.2 Pro, 2.2 Sportsman ja 1.9 Scale
Kaikki luokat ajavat yhtäaikaa ja vähintään kahta jaksoa kerrallaan.

2.2-luokkien säännöt
1.9-luokan säännöt

Kilpailu on kaikille avoin. Ei osallistumismaksua.

Kuvia viime vuoden kisoista
Alkuperäinen kilpailukutsu rc-offi foorumilla.



88
Kilpailukutsuun voisi vielä laittaa navigaattoreita varten kilpailupaikan osoitteen.

Kiitos!

Tomi

89
THE RC4WD NORDICS 2011
RC Rock Crawlingin Pohjoismaiden mestaruuskilpailut
Espoo 18.-19.6.2011




Kesäkuun 18. ja 19. päivä järjestetään Espoon Kivenlahden kauniissa merenrantamaisemissa RC Rock Crawlingin Pohjoismaiden mestaruuskilpailut. Kilpailuun on suomalaisten kuljettajien lisäksi tulossa kuljettajia Norjasta, Ruotsista ja Virosta.

Kilpailuluokat ovat 2.2 Sportsman, 2.2 Pro ja Scale. 2.2-luokat ajetaan lauantaina ja Scale-luokka sunnuntaina. Kilpailu on kaikille avoin.

Lisätietoja kilpailun tarkemmasta ohjelmasta, ilmoittautumisesta, säännöistä sekä muista tarpeellisista asioista löydät kilpailun verkkosivuilta osoitteesta: www.rc-offi.net/nordics

Vielä on hyvin aikaa laittaa crawleri tai scale-auto kuntoon ja ilmoittautua mukaan. Tavataan kesäkuussa Espoossa!

Kilpailua tukevat: www.rc4wd.com, www.rcm.fi, www.4x4rc.no, www.cowrc.mystore.no, www.4x4maailma.fi ja www.pienoismalli.com


KILPAILUN LOPPUTULOKSET

Kisat saatin ajettua vaihtelevassa säässä. Kummallekin päivälle mahtui runsaasti sekä aurinkoa että sadetta. Kiitos erittäin taitavien radantekijöiden, radoilla oli mukavaa ajaa, vaikka osin olivatkin kosteat.

Lauantai 18.6.2011 - 2.2 Pro ja 2.2 Sportsman




Sunnuntai 19.6.2011 - Scale




Top 3, 2.2 Pro




Vasemmalta: 2. Bent Karlsen (Norja), 1. Samuli Latopelto (Suomi), 3. Tommy Kleven (Norja)


Top 3, 2.2 Sportsman



Vasemmalta: 2. Arto Elonen (Suomi), 1. Samu Sarka (Suomi), 3. Marius Skaarud (Norja)


Top 3, Scale



Vasemmalta: 2. Ståle Hovengen (Norja), 1. Stein Fiskerud (Norja), 3. Olli Vaahtera (Suomi)


Lisää kuvia: http://olliv.kuvat.fi/kuvat/Nordics%202011/

http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/Crawling/Nordics2011/

90
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith" tulossa
« : 06.04.11 - klo: 10.03 »
Kestäiskö tällainen jousipyssy jotain kevyttä harjatonta mottia?

Kestää.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7