Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jon.lindgren

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 97
1
Bensa-autot / Vs: FG MINI 4wd CHALLENCE FINLAND 2022
« : 04.05.22 - klo: 13.46 »
Moi,

Tarkoitus olisi ajaa kisat (ja toivottavasti vähän treeniä)
#70, Jon Lindgren

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2022 speksailut
« : 21.09.21 - klo: 14.10 »

Numerot tosiaan nykykoreihin liian isoja, sopii kun väkisin laittaa mutta pienmpikin välttää. Ei tekijän vika, vaan itse tilasin ne samalla speksillä kuin aiemmatkin. Fiksataan. Toki tuomareille näkyvyys kärsii, mutta kyllä se auton väritys enemmän kertoo kuin se numero kuitenkin. Tuomaroinnit on niin valitettavan heikkoja olleet jo vuosia, että en näe puutteena tätä asiaa (numeroiden koko siis).


Tuomarin näkökulma taisi mulla muuttua taas entisen tuomarin näkökulmaksi. Ehkä voisi ajaa kisaa itse.
Ihan helvet*** yrittää tihrustaa numeroita saman värisistä autoista. Eräkohtaiset numerot näkyivät.

Tuomarointi on ehkä pahin rasti kisoissa, en suosittele sitä kellekään. Joka tapauksessa joku on tyytymätön.
Viimeksi uhkailu johti toivottuun lopputulokseen ja saatiin siisti kisa. Kisatessa sattuu eikä kaikkiin tapahtumiin ole syyllistä.

Mutta missään nimessä ei saa pienentää numeroita jos halutaan että tuomari näkee ne. Muuten pitää pyytää keltaista autoa antamaan tilaa vihreälle tms. mutta olisihan se noloa jos erän jälkeen kysellään kuka sai stopparin.

Sääntöuudistuksia tehdessä pitää myös varmistaa että ajanottosofta osaa hoitaa kisan. Nyt näin ei näemmä ole.

-Jon Lindgren

4
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 20.08.21 - klo: 11.23 »
Joitain osia saa, ainakin tukivarsia ja hubeja. Printattuina.
Face-ryhmässä on ollut keskustelua aiheesta.
Onko sinulla jotain linkkiä tai vinkkiä tuohon Facebookissa velloneeseen keskusteluun. Itse en aivan heti tuolta löytänyt. Mikä on mahtunut olla noiden printattavien osien kestävyys käytännössä?
[/quote]

Osien kestävyys riippuu suunnittelijan osaamisesta. Printattu osa ei voi olla saman muotoinen kuin valuosa jos siihen kohdistuu kuormia. Keskusteluissa on ollut mielestäni positiivinen sävy ts. saattaa kestää :)

Jos aiot kilpailla kannattanee ostaa uusin malli joko Assolta tai Xrayltä. Pääsee helpommalla ja kovempaa.

Ryhmä löytyy https://www.facebook.com/groups/teamdurango

Haku löysi tämän:
Jamison Jones
Hey guys. I ordered it online at this address https://printathing.com/order/?url=https:%2F%2Fwww.thingiverse.com%2Fthing:3100596%2Fapps%2F
If you go to this site, you can find many printable durango parts. I have found them to be very sturdy. I have had just about everything printed and shipped to me.
https://www.thingiverse.com/search?q=Desc210&type=things

Tukivarret ja vähän muuta:
https://www.thingiverse.com/search?q=Desc210&type=things&sort=relevant&fbclid=IwAR1959fK_uhcLYxGth8aZWOPW_bUfcyT1wc06jRBLJ6Hb__xJotGKPkJJGY

5
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.08.21 - klo: 17.29 »
Joitain osia saa, ainakin tukivarsia ja hubeja. Printattuina.
Face-ryhmässä on ollut keskustelua aiheesta.

6
Kenellä pitää olla lupa?
-kuskilla joka saattaa olla alaikäinen
-mekaanikolla joka mahdollisesti on huoltaja ja ainoa joka käsittelee nitroa
-tallipääliköllä
-naapurin Jormalla

Laki kai lähtee siitä, että hallussapitäjällä pitää olla lupa.
Keneltä tarkastetaan lupa kisapaikalla?

Entisen M8-mekaanikon näkökulmasta ihmettelen  :grin:

7
Moi,

Klubirata ei sovi mattiksille. Mattisporukka on ollut ainakin tiistaisin radalla, muinakin päivinä voi olla joku.

-Jonne

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 03.08.20 - klo: 22.07 »
Moi, kyllä tohon pitäisi voida vaihtaa osia.
Vika taitaa kuitenkin olla moottorissa tai nopeudensäätimessä jos ohjaus toimii.
Kuvien perusteella vastaanotin ja nopeudensäädin on samoissa kuorissa eli et voi vaihtaa vastaanotinta vaihtamatta samalla nopeudensäädintä.

9
Akkua pitää "jumpata" pitkän säilytyksen jälkeen. Ladata ja purkaa ja ladata ja kuormittaa aluksi varoen....

10
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.06.20 - klo: 22.15 »
koitetaan järjestää Jon niin että mennään yhtä aikaa. siitä saa motia :)

laitellaan viestiä vaikka heinäkuussa

Joo, voisi onnistua!

11
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 14.06.20 - klo: 07.36 »
Aika on pahasti kortilla, tai RC-harrastukseen sitä ei riitä. Ehkä motivaatio voisi olla parempi jolloin aikaakin voisi löytyä, mene ja tiedä. Kalusto on ollut kunnossa jo huhtikuun alusta mutta en ole käynyt edes kokeilemassa. Ehkä tällekin tulee aikansa vielä tällä kaudella.

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2020
« : 11.05.20 - klo: 22.43 »
Mitä jos ajetaan polttis / sähkökisat eri päivinä. Tämä siis mikäli se 50 henkee on se rajoittava tekijä...
AKK päättää. Odotetaan...

13
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.03.20 - klo: 12.35 »
Renkaista, nyt kun ainakin Tattiksella ja kuulemma Hyvinkäällä tullaan käyttämään samaa kestopidotusta kun viime kesänä niin mikä on oikea rengas? Kaatopitoa ei tarvitsisi tulla eikä driftaustakaan mutta jotain siitä välistä.

14
Olisko "yleisesti saatavilla" sama kuin kaupasta?

15
Team Durango / Vs: HEX
« : 15.01.20 - klo: 15.55 »
Moi,

Durangolla oli omat 12mm hexit. Niitä tuskin saa mistään uutena.
Jonkun muun auton hexit käyvät suoraan, joltain toiselta foorumilta voi löytyä tietoa. Suosittelen googlaamaan...

Jos haluat renkaita, jotka on tarkoitettu savelle tilanne on parempi. Minulla ja varmaan muillakin on niitä 14mm hexillä varastossa yli oman tarpeen.

16
Olisiko käynyt niin, että laakerit on eri kokoisia ja väärin päin?
Joskus sattunut jollekin... :tongue:

18
Edelleen ei mene jakeluun miksi tässä säikeessä, jossa on kai? tarkoitus keskustella perutun FTT-kisan ajamisesta Suomen ainoalla? kiinteällä radalla jauhetaan muiden luokkien harrastajamääristä.

Kisa voitaisiin ajaa jos niin halutaan. Näyttää aika... No, ei hyvältä jättää kisa ajamatta kun mahdollisuus on.
Se, että järjestäjä vetäytyi on sääli mutta parempi olisi ajaa jos mahdollisuus on.

19
Miten krossiluokkien osallistujamäärä liittyy sileän kisoihin?
Jos jollain ei ole tiedossa, iso osa talvella M10-luokkia ajavista ajaa kesällä M8-luokkia, ihan kuten C12 kuskit C8 jne. Siitä johtuu, ettei WJ-kisojen osallistujamääriä saada kesällä M10-luokien SM-kisoihin.

Näyttää siltä, että kisaa ei haluta antaa pois mutta ei pitääkään Oulussa?
Koettakaa nyt päättää, kerhokisaan tuskin tulee samaa osallistujamäärää kuin SM-kisoihin.

20
En ole kuskina kovin nopea mutta ajan huvin vuoksi sekä turistia että GT-12:sta. Kumpikaan auto ei ole kisalaillinen moottori- ja noparisääntöjen takia, muuten kyllä. Luulisin.

FullSpeedin radalla on ajettu sekaisin foumeilla ja kumeilla koko ajan. Tämä ei ole ollut ongelma ainakaan paikallisille. Radalla pyörii illan aikana turisteja kaikista luokista, rekkoja ja 12-luokan autoja. Kaikki ovat toistaiseksi ajaneet samalla profiililla nopeuden mukaan ajovuoroissa.

Tämän kokemuksen perusteella ei kannata sulkea luokkien yhdistämistä samalle päivälle. Pito ei ehkä ole sitä, mihin jotkut ovat tottuneet mutta näin saataisiin foumiluokalle mahdollisuus pysyä elossa.

21
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.11.19 - klo: 22.40 »
GT8 poistettiin olisko ollut vuosi sitten AKK:n sääntökirjasta joten mitään voimassaolevia sääntöjä ei ole. Eikä siten luokkaa. Ja jos itse keksii niin saahan jokainen perustaa oman luokan.

22
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.11.19 - klo: 15.50 »
Onhan luokkaa ajettu vuosien saatossa paljonkin johonkin vuoteen 2012-2014 mutta kannattais analysoida että mikä tappoi innostuksen...

Olisiko syy ihan vaan turhan tiukoiksi vedetyissä säännöissä. Tai porukka kyllästyi kuivaamaan rataa?
Nämä kaksi oli esillä aikanaan kun luokka teki kuolemaa.

23
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.11.19 - klo: 12.38 »
Ei kai tuosta haittaa ole jos haluavat ajaa titteleistä?

Kun täällä "luokkaa" ehkä ajaa kourallinen jätkiä ei paljoa sääntöjä tarvita. Porukalla, joka toivottavasti kokoontuu muutaman kerran kesällä ja hakee hupia voi olla hieman kirjavampikin kalusto. Vaikka suurin osa taitaakin kuulua AKK:n alaiseen seuraan.

Tietenkin autot ovat jotakuinkin kv. sääntöjen mukaisia, mutta sääntöperusteilla ei ole järkeä sulkea ketään pois porukasta varsinkaan ennen kun ollaan ajettu kertaakaan.

24
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 23.09.19 - klo: 22.15 »
Minkä säännön vastainen? Jos kori on susiruma niin kai sitä pilkataan.
Jos kaveriporukka ajelee huvikseen niin onko se joltain pois?
Koko laji voi huonosti, rataluokat pahiten. Jatkuva vittuilu ja toisten tekemisten haukkuminen ei ole sitä lajin promoamista mitä tarvitaan. Vähän luulisi omakehun lisäksi löytyvän tervettä järkeä.  :evil:

25
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 23.09.19 - klo: 14.46 »
Ei varmaan kannata alkaa säännöistä vääntämään kun ei ole:
A) kisoja
B) luokan sääntöjä
C) kilpailujen järjestäjiä
D) kilpailijoita

Jos nyt ensin katsotaan, saadaanko enemmän kuin neljä autoa yhtä aikaa radalle ja sitten kun on autoja voidaan miettiä sääntöjä. Oma kalusto tullee menemään EFRA:n sääntöihin mutta en rajaisi tässä vaiheessa pois edes hihnavetoisia jos jollain sellainen hyllyssä on. Ajellaan nyt ensin ihan huvin vuoksi.
Uutta kalustoa hankittaessa harrastajan kannattaa tietenkin ottaa säännöt huomioon.
Kisaamaan (pian) haluava kuljettaja ei varmaankaan valitse GT8:a vaan jonkun muun luokan.

26
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.09.19 - klo: 21.56 »
Silikoniöljy toimii eri tavalla kun rasva.
Diffi päästää tehon sinne minne se menee helpommin. Tossa ei ole lukkoa.

27
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.09.19 - klo: 20.24 »
Jäykempi öljy keskidiffiin tai slipperi.

28
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.08.19 - klo: 12.41 »
Jon, mulla auto hankittuna. Laita säkin siitä JQsta se GT niin päästään ajelee ..  :afro:

Projekti ei ole kuollut mutta tuskin tälle kaudelle ehtii.
Saattaa tulla auto jota ei ole täälläpäin nähty :grin:
Palaan asiaan kun/ jos on jotain kerrottavaa.

29
Toi nelilankanen moottori on luultavasti liian kireä Stampedeen.

30
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 20.54 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
kunhan ette julista EFRA lallisia autoja laittomiksi
Pakko huudella sivusta...
JOS on pakko jo sopia sääntöjä lähtökohdaksi pitää ottaa jotkut kv säännöt, tällä se on EFRA. Näistä voidaan luistaa ja tinkiä vaikka kuinka mutta ei voi olla niin, ettei täällä saisi ajaa autolla joka on sallittu kv kisoissa.
Jotakuta saattaa ihmetyttää miksi seuraan tätä keskustelua. No, luokka kiinnostaa. Ehkä.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 97