Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 ... 34 35 36 [37]
1081
TAMIYA MINI-LUOKAN AUTONUMEROT 2011
Liitteenä päivitetty lista.
-El Barbie The Beast-

1082
Tulokset / Vs: Tamiya Mini Kesä Cup Kuusaalla
« : 29.04.10 - klo: 11.50 »
Ja lisäyksenä edelliseen,Miniin voisi laittaa VTR:n tapaan kiinteät auton numerot.
Voisin alkaa pitämään listaa numeroista,jos tämä koetaan hyväksi.
Itse oikeutettuna varaan tietty numeron 54 itselleni...
Minuun voi ottaa yhteyttä yv:llä jollain muulla tavalla.Pistin listan foorumiin tiedoksi , het ku alkaa varauksia tulla.
-kj-

1083
Tulokset / Tamiya Mini Kesä Cup Kuusaalla
« : 26.04.10 - klo: 13.07 »
Olemme aikeissa järjestää KyPak Kesä Cupin , luokat: Tamiya Mini + mahd. VTR-10.
Cuppi 3/4 eli 4 kisaa , joista 3 lasketaan Cupin lopputuloksiin.
Aika: 2 kisaa ennen Juhannusta ja loput 2 kisaa heinäkuun loppu - elokuu.Ja pisteet lasketaan FTT-tavan mukaan,mutta viimeisestä osakilpailusta vaikka 1,5 kertaiset pisteet kuten oli RC-Piste Cupissa taannoin.
Kokeilemme Minissä kahta eri luokkaa pohjautuen K.Lehdon Mini-sääntöihin: normi Hand-Out koneet;Mini Classic sekä Mini Competition;hiiletön kone;SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv sensoriton,Racing Factoryn valikoimista tuotekoodi: SPST25V2 ,tuotenumero 108434.Säädin : mikä tahansa eli vapaa.
Kukin ajaa kummalla haluaa,pelin henki:alkuerät ja finaalit ajetaan erikseen kummassakin.
Lyhyesti: 1 kisa,mutta kaksi luokkaa.
VTR Jerzin säännöillä.
Tässä siis alustavaa tietoa asiasta.
Hiiletöntä konetta on testattu jo kahdessa kisassa ja todettu erittäin sopivaksi huippunopeuden/väännön/kestävyyden suhteen.Asiahan riippuu tietysti maahantuojasta,jota on vasta "varoitettu" asiasta eli varautumaan mahdolliseen tarpeeseen.....
Säädin vaihtoehtoja on lukuisia alkaen 1/18 hiilettömistä säätimistä....testissä on nyt n.70e
maksava GM:n säädin.
Saa siis kommentoida,mutta en kaipaa mitään hifistely, ym.kiukutteluja varsinkaan niiltä,joilla ei OLE KOKEMUSTA ko.luokasta.
-KJ-

1084
Jee, tullaan , tullaan....mukaan.
-KJ-

1085
Kiitos kisajärjestäjälle,kaikki kehut onkin jo mainittu paitsi:
Tonille suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurkiitos varikkopaikan kalustuksesta ja sijainnista !!!!
Homma pelas ku hotellissa,ruokailua myöten.
-kj-

1086
Kiitos Ilari , mahtavista kuvista !!!
-k-

1087
Tulokset / Vs: VTR-10 JA TAMIYA MINIT KISAT SIPOOSSA 28.6
« : 23.06.09 - klo: 13.40 »
Tässäpä ILMONI Mineihin :
Kai Jansson , KyPak , 2,4GHZ

1088
Joo, EI OLLA ILMOJA PIDELTY.....
Toivo elää kuitenkin.ILMAT NÄYTTÄIS LAUANTAILLE OSUVAN KOHDALLEEN.....
Minin koneita tulee,varmistettu tänään.
SP 17,5 viel usvan peitossa, mutta varmaan selvenee aamujen edetessä ajanmyötä.

1089
SEN VERRAN ILMOITTAUTUMISESTA , ETTÄ KISAKUTSUSSA EI MAINITA MITÄ PITÄÄ ILMOITTAA,NO TÄSSÄPÄ LISÄINFOA:
ILMOITA SIIS , NIMI , PAIKKAKUNTA/KERHO , TAAJUUS/TAAJUUDET , PERSONAL PONDERIN NUMERO,JOS SELLAINEN ON(Kisapaikalta saat sitten lainaponderin....)
VINTAGESSA LISÄSI HENK.KOHT. AUTON NUMERO,JOS SELLAINEN ON(JERZILLÄ ON KÄSITTÄÄKSENI JONKINLAINEN REKISTERI....tai varauslista olemassa olevista.), SEKÄ AUTON KORI (malli/merkki)(Mustang..Escort..jne.)
TARKEMMAT AJOKAAVIO/ERÄLISTAT INFOTAAN MYÖHEMMIN
Kiitoksia etukäteen.

1090
VALITETTAVASTI JOUDUMME PERUMAAN DRIFTING-KISAN,JOHTUU JÄRJESTELYHENKILÖKUNNAN PUUTTEESTA JA AIKATAULUN SOVITUSVAIKEUDESTA.
MAHDOLLISET "SUOSIONOSOITUKSET" SIIS NE PERINTEISET FOORUMIN "KEHUT" VOI OSOITTAA MINULLE SUORAAN.....
:huh: :huh:
Mini ja Vintage siis ajetaan,kuten kisakutsussa on mainittu.
Lisäinfoa on tulossa.....

1091
Sinä se vaan jaksat jauhaa....
Ei oo ilmeisesti muuta tekemistä.

1092
KyPak kutsuu kaikkia RC-autoilijoita ”ASFALTTI KURKO” –kerhokilpailuun
aika: la 27.6.2009
paikka: KyPak Circuit , Kuusankoski
luokat: Tamiya Mini , VTR-10 (Vintage)
Mini ja Vintage ajetaan ralliradalla; Mini vaihtelevin profiilein ja Vintage yhdellä profiililla samaan suuntaan.
Kilpailun johto tiimi: Kai Jansson , Matti Iivonen , Jomi Pulli , tuomaristo valitaan paikan päällä.
Kierroslaskenta: Erkki Riuttala
Säännöt: Tamiya Mini : perinteiset K.Lehdon laatimat, poikkeus: Hand -out moottorit tulee järjestäjältä ja palautetaan käytön jälkeen järjestäjälle. Koneissa vakio johdotus ja liittimet , joita tulee käyttää (vrt. RF tuotenro 53689).Järjestäjä  voi kilpailun aikana suorittaa moottorien uudelleen jaon.
                 Vintage : VTR-10/2009 mukaan, poikkeukset: sallittu moottori myös SpeedPassion 17,5 , Lipo akut: hardcase ja ladattaessa käytettävä LiPo ”säkkiä”.
Ajotapa:   Mini alkuerät 4 kpl a´6min , 6 parasta A-Fin , 6 seuraavaa B-fin, jne. Kustakin finaalista nousee 4 parasta seuraavaan finaaliin riippuen osanottajamäärästä.
Vintage: VTR-10 / 2009 sääntöjen mukaan.
Aikataulu:
Vapaata harjoittelua    klo 8-10
Ajajakokous         klo 10.15
Alkuerät                klo 10.30 alkaen
Finaalit iltapäivällä….
Tarkempi aikataulu, erälistat ja tarkennettu kisaformaatti julkaistaan ilmoittautumisajan umpeuduttua. Aikataulussa pyritään ottamaan huomioon saman kilpailijan mahdollisuus osallistua kumpaakin luokkaan.
Osanottomaksu: 15 eur / luokka , maksetaan paikan päällä.
Ilmoittautuminen: sähköpostilla tai textarilla ti 23.6. klo 24 mennessä,JÄLKI-ILMOITTAUTUMISIA OTETAAN,MUTTA MIELELLÄÄN ILMOITTAUTUKAA AJOISSA !!!!
kai.jansson@tuoterengas.fi      tai      050-5265880
Sähköä on tarjolla , mutta muuta varikkokalustetta ei ,eli omat pöydät ja tuolit yms. varusteet.
!!!!!!!!!!!!!!!      TERVETULOA KOUVOLAN KUUSAALLE KISAAMAAN !!!!!!!!!!!

Ilmoittautuneet:
Mini
Kalle Lehto,KyPak
Matti Iivonen , KyPak
Pekko Iivonen , KypAK
Timo Tella , KyPak
Kai Jansson , KyPak
Toni Virta , KyPak


VTR-10                  autonr   kori
Vesa Laurila , UAU       14     Cuda
Kalle Lehto , KyPak      33     Escort
Kai Jansson , KyPak      54     Escort
Jerzi Hellström, UAU     69     Camaro
Olli XX                         -      Mustang
Jari Ahola,PKRCA         20     Escort

VTR-KONEET(CS 17,5) SAAPUNEET MINULLE.LÖYTYY MINULTA SIIS HUOMENNA KUUSAAN RADALTA KLO 16 ALKAEN...TERVETULOA TARVITSIJAT   !!!!   :grin: :smiley: :p :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:





1093
Jees,
ei varmaan kannata järjestää mitään , jos polemiikki on tätä tasoa.
Siksi yhdyn Karvajalan mielipiteeseen.
Kaikkia ei voi miellyttää,miksi sitten narista.....
Jos on paha olo kannattaa ottaa yhteyttä kriisipalvelun terapiaan, foorumi ei ole oikea paikka siihen toimintaan.

1094
Eipä ole ilmoittautumisia , kun ei ole viel virallista kisakutsua.....
Mutta koitan saada aikaiseksi tällä viikolla.....
Ansiotyö häiritsee harrastamista....Nääs??


1095
JA VIELÄ UNOHTUI ÄSKEISESTÄ LiPO-JUTUT:
LIPOT PITÄÄ OLLA MALLIA HARDCASE !!!!!

1096
Joo,
kirjoitin säännöt "PÄÄPIIRTEISSÄÄN" eli olet aivan oikeassa, ei mitään takasiipihässäköitä hyväksytä eli väheksytään !!!
Toinen asia on moottori:
SALLITTU KONE ON MYÖS SPEEDPASSION 17,5 !!!!!!!
Eilen keskustelin Matti Eskelisen(Medasec) kanssa ja hän oli mieltä , että CS 17,5 moottorit on hyllyssä hänellä ennen Juhannusta, n. 50 kpl tulossa , joista on varattuja n. 10-15 kpl.
ELI JOS KAIKKI INFORMAATIO asiasta pitää paikkansa, ei asiassa ole ongelmaa.....

1097
Se näyttäisi pitävän eli ei muutu näillä näkymin....

1098
Niin ja lisenssejä ei tarvita.

1099
Minit ja Vintage ei ole tarkoitus ajaa päällekkäin , koska useammat meiltäkin ajaa molemmat luokat...ja jopa driftingin......
Kiirus kyllä varmaan tulee, mutta sehän on normaalia......
Mineissä mennään edelleen "vanhojen" K.Lehdon laatimien sääntöjen mukaan, eli ei lipoja.
Työn alla on vielä Mineihin saada järjestäjältä koneet tyyliin Mäntsälän kapinat keväällä, asia ei ole kuitenkaan
varmistunut, odotamme viestiä RF:ltä.......
Että silleen.

1100
Vintage säännöt(VTR-10 ; 2009) pääpiirteissään eli näillä mennään :
Auto: 1/10 hihna/keppi Touring auto 2wd/4wd
Paino: 1425 g ajovalmiina
Maavara: Min. 8mm
Kori: Vintage kori esim.HPI jenkki korit kuten Cuda,Camaro,Mustang + retroracingin valmistamat kotimaiset korit.
Auton valot ja etumaski on maalattava tai tarroitettava esikuvansa mukaisesti.Kiellettyjä on PPOTOTYYPPI/GT luokan korit.Korit leikattava esikuvan mukaisesti.Reiät ainoastaan koritolpille ja antennille.Koriin tai auton runkoon ei saa lisätä ilmanohjaimia tai diffuussoreita.
Korin väritys: Skaalan ja tyylin mukainen tai yksivärinen ajan hengen mukaan !!!
Renkaat: HPI Vintage kuviollinen rengas, insertti vapaa. 1 rengassarja / kisa(rikkoutunen saa vaihtaa kilpailun johdon luvalla).
Vanteet: Esim. HPI vintage vanne , kaikki värit , kaikki mallit.Levyvanteet kielletty.
Akut: Max. jännite 7,4 v , LiPot tai NimHit , LiPosackiä käytettävä ladattaessa LiPoja.
Moottori: CS 17,5 Fintrack virallinen vakiokuntoisena.
Pitoaineet: Kaikki pitoaineet kielletty , Vedellä saa pestä renkaat,muut aineosat kielletty.
Lisenssi ei pakollinen


1101
No , tämähän oli vain meidän ajatusasteella vasta , HYVÄ , että saadaan täsmätietoa .....muiden ajatuksista.
Katsellaan , voimme toki muuttaa ajankohtaa.

1102
KyPak on aikeissa järjestää Kuusankoskella KyPak Circuit radalla MINI-, VINTAGE-JA DRIFTING-KISAT.
Aika: Lauantai 27.6.2009 ELI VIIKKO JUHANNUKSEN JÄLKEEN
Paikka: Mini ja Vintage pienemmällä eli ralliradalla , Drifting touring-radalla.
Minit ajaisi UUTTA rallirataa ; uusia vaihtelevia profiileja , Vintagelle vanha vaihteleva rataprofiili.

Tarkempaa tietoa tulee heti , kun asiat selviää.
KAIKKI SIIS VARAUTUMAAN !!!! :lol: :shocked: :roll: 

1103
Minunkin puolestani kiitokset aktiivisille talkoolaisille,sää ei pilannut tapahtumaa ,mutta toi oman mausteensa siihen.
SUURIN KIITOS kuitenkin kuuluu ehdottomasti Malisen Jyrkille eli Bulvaanille,hän teki mahtavan lehtijutun(huom;omasta päästä..),kaikki paperityöt , neuvottelut yms.Kyllä hänellä on muutakin (ylä)päässä kuin Brion pyöreä junarata ja yx vaunu......Järjestöihmisen panos näkyy , innosta puhumattakaan !!!!
Eipä muuta kuin suunnittelemaan uutta tapahtumaa,kun virtaa näkyy riittävän....

1104
Vähään aikaan kaksi todella hyvää ja asiallista tekstiä reittilän ja Luigi54/vielä vanhempien kirjoittamina.
 
Onhan nytkin säännöt olemassa, joten mikään ei ole estänyt kilpailujen pitämistä.

Olen kyllä tiennyt mikä asiaa on viivästyttänyt päätöstä, enkä ole halunnut vääntää säädintoimittajan haavassa puukkoa, koska asiaa oikeasti on yritetty ratkaista heidän taholtaan.
Kun "kissa on nyt kuitenkin nostettu pöydälle", niin eiköhän nämäkin ratkea piakkoin.

Kellä on nyt hankittu öljyiskarit tai alumiiniset kääntöpalat, ja aikoo ajaa  Classik luokassa, niin ne ei mätäne joten ne voivat odottaa vaikka myöhempää siirtymistä Pro luokkaan. Siis jos päätetään että nuokin ovat vakiot.
Niille löytyy varmasti myös ostajiakin, mikäli niistä haluaa päästä eroon.
Voin myös lohduttaa, että aivan kärkisijoilla on ajanut kavereita niillä vakioiskareilla, jopa muovisilla kääntöpaloillakin, eli niidenkään hankinta ei ole pakollinen mikäli kokee sen liiaksi panostukseksi.

Kyllä tää tästä....

TÄSSÄPÄ ON ASENNETTA, MUUT OTTAKOON OPPIA !!!!!HYVÄ ,HYVÄ !!!
 
 


1105
No päätä jo:

http://rc10.fi/index.php?topic=30681.msg286058#msg286058
Lainaus
Ehdin jo hieman hätääntyä että säännöt olisivat jo tähän kisaan muuttuneet  shock

Itse ostin minin jotta joskus voisi ottaa osaa jonkinlaisiin kisoihin, ei tarvitsisi tuunata vimosen päälle ja saisi ajaa ns. "herrasmiesluokassa"...

Harmi jos harjattomat sallitaan.  Onhan se taas uutta investointia, fiilausta ja semmosta. Ja maksaahan se taas lisää.  Voi olla että kelassakin nauravat opintotukihakemukselleni kun siellä lukee että "Rc-auton päivittäminen" jne...

Oma mielipiteeni on, että Mini luokka tuli pitää "vakiona" ja rinnalle sitten viriluokka niille jotka ei vakiolla pärjää. Enkä nyt puhu siis Isosuosta olihan se saanut jo Minillä pokaalinkin  :p

Yritin jo keskustelun alussa ehdottaa jäitä hattuun ja kuinkas kävikään ?
Harjattomaan siirtymisen alkuperäinen tarkoitus oli, luokan luonteelle sopivasti, taata kaikille paremmat mahdollisuudet ajaa samantehoisilla autoilla ja pitkässä juoksussa pienentää myös kustannuksia harjattoman hiilikoneeseen nähden pitemmällä elinkaarella ja dynottamisen tarpeen poistumisella.
Nyt kekustelussa ollaan keskitytty lähinnä puurojen ja vellien sekoittamiseen ja Minin "virittämiseen", joka ei alunperin ollut ollenkaan tarkoituksena.
Harjattomista koneista vaan nyt ei löydy miedompaa versiota, joten siksi valinta osui po. SP:n pakettiin.
Ehdotettu SP:n säädinhän on tunnetusti osoittautunut varovasti sanoen sudeksi, joten sääntöuudistusta saataneen odottaa vielä tovi. Korjatkoon ne, jotka asiasta paremmin tietävät.
LiPoihin varmasti tullaan Mineissäkin jossain vaiheessa siirtymään, mutta nyt ei ole vielä sen aika, koska käytännön kokemusta tulisi kerätä ensin muista kilpaluokista. Mini ei ole oikea luokka uusien asioiden testaamiseen.

Edit: Korjattu perinteen mukaan, virheitä
Joo,on se hyvä , että keskustelua on,mutta Reittilän kanssa samaa mieltä , jäitä hattuun !
Asian osaisena sanoisin,että kokemukseen täytyisi osata luottaa,nyt keskustelua on käyty epäasiallisestikin ERÄÄLLÄ TOISELLA PALSTALLA,ja yleensä ne henkilöt pieksevät suutaan siellä,jotka eivät ole a)järjestäneet kisoja ikinä b)ovat niin itseään täynnä , ettei meinaa ovesta ego mahtua tai muuten olevinaan niin PROta niin PROta että....c)muuten vain kokemusta ja viitseliäisyyttä puuttuu olla kehittämässä harrastusta eteenpäin.
Jos joku väittää , että näiden sääntöjen mukaan Mini on menossa HiFistelyksi tai miksi laittaa
ekumeenisia kultarahoja(euroja) virittämiseeen ,kun samalla rahalla voi ajaa kovempaa(Touringia tai Crossia),NIIN EIPÄ PIDÄ PAIKKAANSA.Kyllä rahamäärän mittakaava on aivan eri luokassa kilpaluokissa,tai sitten ei osata tai haluta laskea.
Minin sääntöehdotus on tehty nykysääntöihin verrattuna,että on selkeä aloittelija luokka(Classic) ja kokeneemmille oma luokka(Competition) eli toinen vähän miedompi kuin nykyinen ja toinen vähän väkevämpi kuin nykyinen.Hyvin yksinkertaista !!!Vahinko vain , että toteuttaminen viivästyy , johtuen säädin ongelmasta Competition-luokassa,johon toivottavasti löytyy ratkaisu pian.....
Eikä näitä ehdotuksia ole väännetty hetken mielijohteesta(Sääntöehdotus Evo3) vaan tarpeesta ja lisäksi (mielipide)asiantuntijana(vaan ei asianosaisena) on ollut mm.sähköluokkien yhteyshenkilö(vaikka kyseessä ei ole virallinen kilpaluokka) ja vaikka asia ei hänelle kuulu......
Että silleen.


1106
Kiitoksia mielipiteistä,ihan asiallisia....
Kertaisin vielä lähtökohtia Mini-luokan säännöille;
Nykyiset kilpa-luokat(crossi/touring jne)vaativat jo sen luokan panostusta sekä rahallisesti että henkisesti , että niihin ei ole ollut tunkua,kun katsotaan harrastajamääriä vaikkapa 5 vuottakin taaksepäin.Ja omassa seurassani on sama tilanne, vaikka harrastusmahdollisuudet(kesä ja talvi aikana) on luotu erinomaisiksi.
Missä siis mättää? Kilpaluokkien kalusto on yksinkertaisesti niin kallista ja ennenkaikkea aikaaviepää puuhaa, että uusien harrastajien saaminen on vähintäänkin onnenkauppaa.
Mistä uusia harrastajia?.... Mini-luokan kautta.Parempaa vaihtoehtoa ei ole nyt tarjolla.Eikö Mini-classic luokka ole juuri sitä mistä tämän kaiken voisi aloittaa.
Ei aloitteleva kuski varmaankaan halua samalle viivalle pitkään harrastaneiden kanssa vaan
varmaan haluaa ajaa kisaa tasoisiaan vastaan.Erot ovat huikeat siinäkin mielessä vaikka kalustokin olisi sama eli motivoiko tämä aloittelijaa jatkamaan harrastusta....????
Tästä syystä Miniin lähdettiin kehittämään kahta luokkaa,joissa kummassakin voi olla hauskoja kisoja,Mäntsälän henkeen(ei siis kapinahenkeen).
Ja sama lyhyesti:
AJAA HAUSKOJA KISOJA TASOISTENSA KANSSA;oli sitten pitkän linjan harrastaja tai aloittelija.
Kynnys pitää olla niin matala kuin mahdollista Classic-luokassa,jos tavoitteena on saada harrastajia.Jos tavoitteena on pitää hauskaa omalla "hiekkalaatikolla",varmaan asian puimisen voi lopettaa;silloin on turha itkeä harrastusmahdollisuuksien ja -paikkojen perään,sillä ei näin pienelle porukalle ole tarjolla missään mitään ilmaiseksi.

1107
Tässä on juuri se perusajatus,miksi on kaksi eri luokkaa.Kun näitä sääntöjä olen väännellyt yhteistyössä asiaan "vihkiytyneiden" kanssa, olemme tulleet samaan johtopäätökseen;on olemassa olevia harrastajia ja mikäli myyntitilastot pitää paikkansa on paljon autonostajia.Kumpaakin osapuolta täytyisi tyydyttää.Mielestäni pitäisi panostaa juuri niihin ,jotka ovat(ensimmäisen) auton ostaneet.Homman nimi on siis luoda HAUSKOJA kisoja, joissa aikaa on muuhunkin kuin auton kanssa hieromiseen.Minihän on erinomainen auto tähän tarkoitukseen;käy sisälle ja ulos, tarpeeksi halpa sekä omaa tietyn nostalgisen
tyylin,koska näyttää esikuvansa mukaiselta.Kilpaluokkien(esim.touring)autot ovat kaikkea muuta kuin esikuvansa näköisiä....
Tekniset säännöt ovat vain osa kokonaisuutta, jolla tätä kaikkea pyritään viemään eteenpäin(=lisäämään harrastajien määrää).Ja näitäkin asioita on jo mietitty yhdessä maahantuojankin kanssa.
Kisa formaatti on myös työn alla;näyttäisi siltä , että ajetaan sarjakilpailu;puolet sisällä(talvi) ja puolet ulkona(kesä).
SUURIN vastuu hommasta on valveutuneilla harrastajilla ja kerhoilla, eli AKTIVOIDA , MOTIVOIDA sekä HANKKIA uusia harrastajia täman luokan kautta toimintaan.
TÄMÄN PITÄÄ OLLA HAUSKAA ei HAASKAA.

Sivuja: 1 ... 34 35 36 [37]