Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17
61
Kulut nousee joo mutta kaiken tarvittavan rahan kerääminen harrastajilta on huono idea ja luultavasti lopputuloksena on entistä vähemmän rahaa ja entistä vähemmän kilpailijoita / harrastajia. Kyllä kisat pystyy järjestämään hyvin mutta pitää olla valmis näkemään hiukan enemmän vaivaa jo reilusti ennen kisoja. Nykyisin tyyli on etupäässä se että joku havahtuu kaksi viikkoa ennen kisoja ja alkaa paniikissa kyselemään talkoovoimia ja lopputuloksena mennään siitä mistä aita on jo kaatunut. Lahden Ftt kisat on ollu viimeaikoina ainoa aidosti tekemistä ja valmisteluja vaatinut tapahtuma ja sen kyllä huomasi. Lyhyt kaava onnistuneen ja näyttävän kilpailun järjestämiseksi voisi olla vaikka näin.. Heti kun kisat on päätetty pitää alkaa sponsorien etsiminen ja niitä sponsoreita voi olla myös muitakin kuin ne paikalliset rc puodit. Kerätään rahaa järjestelyihin, puitteisiin ja ehkä totuttua parempiin palkintoihin. Markkinoidaan kisaa harrastajille ja yleisölle ja kerätään tarvittava riittävän iso organisaatio kasaan hyvissä ajoin ja jaetaan tehtäviä jo ennen kisapäivää. Kilpailijat kyllä lähtee liikkeelle jos heille onnistutaan viestittämään että jotakin siistiä olis tulossa.  Esimerkkinä Äänekosken Ftt:n yhteydessä tuli viimehetkellä ajatus pitää kisat isossa salissa kun muuten talvi ajeltiin komeroissa Lahtea lukuunottamatta ja keräsin 1000€ muutamilla puhelinsoitoilla päivän aikana, eikä ollut edes mikään avaruustemppu. Homma jäi toteutumatta salien varaustilanteiden takia. Kinastelu ei hyödytä ketään eikä vie asioita eteenpäin, mutta järjestäjien kannattaa oikeasti miettiä voisiko jotakin uutta välillä kokeilla?

62
Mahtaiskohan paria tuolia löytyä vielä jostain nurkasta? Pöytä tuli mukaan, mutta tuolit jäi eikä matkalle osuneista kaupoistakaan oo ollu apua.

Tuoleja löytyy kyllä.

63
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 14.03.18 - klo: 07.35 »
Muutama heitto täältä sivusta aiheeseen.. Ensinnäkin hienoa että on paljon kisaajia! Toisekseen ei niin hienoa että aina pitää jonkun myös rutista. Jos olisin järjestämässä kisaa pienehköllä radalla noin suurelle joukolle, niin ehkä harkitsisin kasin aloitusta ja nelkkujen yhdellä erällä tiivistämistä kuten Jyrki tuossa jo mainitsikin.
Viime keväänä olin kyseisellä radalla mukana kisaamassa tuupilla ja tilannetta ja ruuhkaa oli silloinkin ihan riittävästi. Varsinkin tuuppi kun on autona vielä sen kaltainen että pienikin vahinkopusu saattaa aiheuttaa useiden sekunttien virheitä ja siksi pitäisin erät maltillisen kokoisena ja kisaamisen mukavampana.

Jussi Rinne

64
Olisko rata auki huomenna about klo 10-11 ->?

Lauantaina on paljon kuskeja ympäri Suomen menossa treenaamaan touringia ja ovet on auki jo aamusta klo. 8 eteenpäin.


65
En ole kilpailunjohtaja mutta vastaan Kimiä vaivaaviin kysymyksiin lyhyesti.

Otin valokuvat korokkeen laidoista radan nurkista ja mun mielestä ongelmaa näkyvyydessä ei pitäisi olla.

Mitä äänentoistoon tulee, korokkeelta löytyy kajarit molemmista päistä ja käsittääkseni niistä lähtee riittävästi
ääntä. Asia voidaan toki vielä tarkistaa ja tarvittaessa lainata tehokkaampaa ämyriä.

Ammattikuulutajaan meillä ei tänäkään vuonna ole mahdollisuutta vaan käytämme vapaaehtoista talkooväkeä.
Kommentointisi luultavasti helpottaa entisestään kuuluttajan hommaamista kisaan. Lupaan ettei järjestävä taho näissä tulevissakaan kisoissa pyri järjestämään huutokonsertteja ja toivoisimmekin että myös kilpailijat ottavat asiassa hiukan vastuuta?

Tässä kuvat korokkeen laidoista kuljettajan perspektiivistä kaiteen takaa..





Kiitokset ja tervetuloa kisaamaan..

-Jussi Rinne-

66
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 24.02.18 - klo: 20.57 »
Edellisen kerran oltiin juuri kesällä sarjan päättyessä nelkussa Maulan kanssa hopealla tasapisteissä ja samat sijoitukset ajaneena. Nelossija Vantaalla oli arvokkaampi kuin nelossija Turussa. Keskinäinen vertailu kuskien välillä olis jotenkin perustellumpi. Hävinnyt olisin kyllä silläkin konstilla.  :cool:

67
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 24.02.18 - klo: 19.01 »
Terve,
Mikäli ollaan tasapisteissä, niin viimeisen kisan sijoitus ratkaisee voittajan.
Tsemppiä siis kauden viimeiseen kisaan kaikille!

Noinhan se menee, kuka lienee noin typerän tavan keksinytkään? 

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 23.02.18 - klo: 20.21 »
Ainakin kesällä oli Vantaalla ajettu nelossija selkeästi arvokkaampi kuin Turussa ajettu vastaava. Mun veikkaus on että Ulvilassa ajettu sija on tässä tapauksessa voimakkaampi kuin Hakkilassa kun niillähän on se mopokerhokin ihan siinä vieressä.

69
Menee ehkä himpun ot:n puolelle, mutta vastaan tvihin kummasteluun. Touringissa stanu on luokkana sellainen jossa erittäin pienet erot laittavat kuskit järjestykseen ja säännöissä on haluttu että erot löytyy kuskien tekemisestä eikä tekniikan eroista ja näin se pitää ollakkin. Stanussa siis on käytössä laadukas ja varmatoiminen edullinen combo. Viriä ei combon noparilla pysty ajamaan ja siksi on varsin reilua että kaikille sunnuntain ProStock kuskeille riittää pelkän moottorin vaihto. Kaikki voivat siis käyttää edellisen päivän noparia ja uskoisin että tämä on ainakin osasyy siihen miksi porossa on vapaammin blinkynopari hyväksyttynä.

70
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 14.02.18 - klo: 14.55 »
Kiitos hyvistä ajatuksista. Juuri kurkkasin osien hintoja ja kyllähän päivittäminen on turhaa.. Keväällä pikku treenit vanhalla ja sitten luultavasti autokaupoille..

71
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 14.02.18 - klo: 13.43 »
Ei kannata vaihtaa torneja jos et vaihda myös takahubeja ja c paloja samalla.
Menee geometriat pieleen muuten.

Ok hyvä tietää, kiitos. Onko mielipidettä siihen lähtisitkö tekemään muutosta vai ajaisit sellaisenaan sen aikaa että päätös jatkosta rakentuu..?

72
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 14.02.18 - klo: 08.48 »
Tuli vaihdossa tämmöinen JQ WE valkoisilla muoviosilla ja tällä olis tarkoitus ajella tulevana kesänä vähintään satunnaisia kisoja. Auto on ilmeisesti ensimmäinen WE malli? Onko LV versiossa jotakin mitä voi / kannattaisi päivittää tähän malliin?

Moi, päivitä suoraan BE (BlackEdition):hen. Lähinnä tornit, hubit ja ohjauspalat. Myös pohjalevy on muuttunut joten oikeasti kannattaa ostaa uusi kitti tai ajaa sillä mikä on.

Terve. Joo ainahan se periaatteessa kannattaa hommata uusi auto viimeistä versiota, se nyt on selvä. Oma ajatus oli lähinnä aloitella keväällä ajot tällä autolla joka tuli vaihdossa kaikkine polttistarvikkeineen ja tehdä tälle järkevät päivitykset. Järkevä päivitys on mun mielestä esim uhrata 60€ uusiin torneihin jos niillä on merkittävä vaikutus auton parempaan käytökseen. Kyseinen peli on erittäin hyvässä kunnossa ja aivan liian vähän ajettu. Jos polttis tuntuu vielä yhtä mukavalta hommalta kuin viimeksi niillä ajaessa, oli tarkoitus päivittää kalusto uuteen ja ajoittaa hankinta esim PM-kisojen kynnykselle..




73
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 13.02.18 - klo: 21.57 »
Alkuperäisen WE:n ja LV:n suurimmat erot taisi olla

- iskaritornit
- takahubit
- ohjauspalat
- C-palat

Kaikki osat taitaa mennä suoraan. LV:ssä taisi olla myös eri perävälitykset (Smooth vs Even Smoother).

Noissa vanhemmissa WE:ssa porailtiin itse torneihin lisää reikiä ylälinkeille, lähinnä alkuperäisten reikien yläpuolelle. Jollain sankareilla tais olla jopa ovaali-setupit :-)

Kiitokset! Täytyy aloittaa torneista ja kattella sitten ajon kautta loppuja.. Jos tän kanssa palauttelis keväällä aihetta mieleen ja sitten jos lähtee kunnolla maistumaan niin hommataan tuoreempaa kampetta.. :cool:

74
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 13.02.18 - klo: 19.15 »
Tuli vaihdossa tämmöinen JQ WE valkoisilla muoviosilla ja tällä olis tarkoitus ajella tulevana kesänä vähintään satunnaisia kisoja. Auto on ilmeisesti ensimmäinen WE malli? Onko LV versiossa jotakin mitä voi / kannattaisi päivittää tähän malliin?

75
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 31.01.18 - klo: 13.17 »
Tiedote:
Short Course sarjalle haetaan uutta vetäjää kesäkaudesta alkaen.

Opastamme uutta vetäjää joten rooliin on helppoa päästä kiinni. Ole yhteydessä ja vastaamme mielellämme mahdollisiin lisäkysymyksiin.

T: Martti ja Miro Simonen (mamyllyn ja miroshima)

Myös titteli sarjaveturi sai uuden näkökulman..

Martti ja Miro Simonen...  :grin:

Nyt ymmärrän mitä Martti tarkoitti FB-postauksessaan sanoilla "uusia haasteita"...

76
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 30.01.18 - klo: 21.24 »
Tiedote:
Short Course sarjalle haetaan uutta vetäjää kesäkaudesta alkaen.

Opastamme uutta vetäjää joten rooliin on helppoa päästä kiinni. Ole yhteydessä ja vastaamme mielellämme mahdollisiin lisäkysymyksiin.

T: Martti ja Miro Simonen (mamyllyn ja miroshima)

Martti ja Miro Simonen...  :grin:

77
Edes SC-luokassa ei pääse finaaliin parilla DNF:llä  :police:

78
Saako tavaroita tuoda jo tänään kisapaikalle?

79
Tehdäänkö harjoitusten perustella reseed alkueriin vai ajetaako samoilla erälistoilla alkuerätkiin? :huh:

Kyllä seedataan. Re-seed on näköjään nykyisin kirjattuna myös sääntöihin ja hyvä niin.

80
Siiven maximi korkeus on 20mm sivulevyineen

Kokeiliin vaan ootko hereillä..  :wink:

81
Oulussa siivelle oli ihan omansa tulkki ja kun siipi meni tulkista läpi, se merkattiin tarkistetuksi eikä sitä enää mittailtu. Missään vaiheessa ei siiven suhdetta kattolinjaan katsottu, eikä sitä enää seurata. Micsan kyselyssä on pointti joka voidaan ratkaista lisäämällä sääntöjen mittoihin etukirjain mitan eteen joka merkkaa leveyden, korkeuden ja pituuden. L190mm, K25mm, P40mm.

82
Eli perjantain treenien jälkeen radan profiili tehdän uusiksi? Tämähän on loistavaa, soisi olla käytäntönä kaikissa kisoissa!

Onko Äänekoskella kohtuuhintaista majoitusta vai kannattaako mennä suosiolla Jyväskylään?

Äänekoskella on ainakin Hotelli Hirvi. Kuulemma ihan kelpo yöpaikka.

83
Juuri kuten Vesa totesi. Finaaleissa pitää järjestellä kuskien vaihdon lisäksi autot ruutuihin ja kyllä se laskenta / kuuluttajakin vaatii hengähdyksen kiireen keskellä..

84
Mitäs mieltä muut mahtaa olla? Itseäni hiukan harmittaa kun FTT sarja näyttää vetäytyvän isoista saleista ja huikeista puitteista kerhojen treenitiloihin. Suuntaus ei tietenkään tarkoita sitä että kisat olisi automaattisesti huonompia, mutta vaikka esimerkiksi Oulussa ajettiin erittäin hyvä kisa rajallisissa tiloissa, niin silti odotin jo kovasti Kypakin totutusti huikeissa puitteissa ajettavaa seuraavaa osakilpailua. Totta kai on pienempi työ järjestää kisat kiinteällä ajopaikalla ja esim. radan pito on varmasti jossain määrin parempi / tasaisempi ja toki myös tuotot saadaan järjestävälle seuralle paremmaksi, mutta mutta, lähteekö FTT-sarjasta samalla pois jotakin mistä olisi hyvä pitää kiinni?

85
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 11.12.17 - klo: 20.43 »
Kuuladiffin saa tehdä kisapäivän aikana vähintään kerran uusiksi SC-autossa, tekee sen miten ja millä ohjeilla hyvänsä.. Autossa on paljon muitakin ominaisuuksiin vaikuttavia säätökohteita, eikä siksi kannata kokeilematta julistaa foorumilla jotakin varsin toimivaa toimimattomaksi. Oliko sulla ne neuvotut kaksi ratasta sen 30kilosen öljyn kaverina? Jos ei niin neljällä rattaalla varmasti onkin liian jäykkä. 30000 öljyllä ei ole minkäänlaisia vaikeuksia saada auto kääntymään vähintään tarpeeksi jos setuppi muuten on kunnossa. SC-tuuppi pitää kallistua että se toimii ja silloin liian kevyt öljy purkaa vedon mutkassa keventyvästä sisärenkaasta ja menosta tulee kulmikasta ja nyökkivää.. Vielä kerran, 30kilonen öljy, kaksi ratasta diffissä ja kolmerattainen boxi niin ei tarvi arvailla vaan varmasti toimii riittävän hyvin kaikilla liukaspintaisilla sisäradoilla Suomessa.. Ota se vakaaja pois, sitä ei tarvi. Öljyt on ihan ok alueelka ja jousiksi eteen harmaa ja taakse valkonen. Noilla eväillä on kivijalka jo lähellä ja loput kuski ja ratakohtaiset on helppo itse etsiä linkkejä muuttamalla.. Niin ja aurausta kanssa pienemmäksi kuin ulkoradoilla.

86
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 07.12.17 - klo: 17.28 »
Joo kyllä toimii paremmin +3mm vanteilla. JC ja toi mainitsemani Schumi on hyviä ja kestäviä, DE:t ei mulla ainakaan ollu kovin pitkäikäiset.

87
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 07.12.17 - klo: 14.51 »
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.

HF:ltä ei vielä löydy, mutta tutkitaan vaihtoehtoja. Schumin vanteilla tarkoitit ilmeisesti näitä?

https://www.rcm.fi/product/16821/schumacher-short-course-wheel---white-3-offset-pr

Juuri noita.. Noi on parempia kuin Asson omat..

88
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 06.12.17 - klo: 22.19 »
Onko hyviä vihjeitä, mistä saisi sopivat vanteet SC5M corriin?
Oikea vanne on ilmeisesti koodilla 91101, mutta niitä ei taida löytää mistään Suomesta. Onko joku muu vanne , mikä olisi mittojen puolesta riittävän lähellä? Jotain pitäisi saadan ruuvattua alle ennen Turun kisoja.

Äkkiseltää luulis Hobbyfactorylta löytyvän, mutta ainakin Schumin +3 offsetilla olevia voisi löytyä RCM:n vanhoista valikoimista. Laita viestiä ja kysy RCM:ltä tai Euro Rc:ltä.

89
Kai Jouko ny osallistuu pikkusen reilummin kun kolmannelle radalle haetaan rahoitusta?

90
Kyllä autourheilussa vauhti ja pito ovat lajin perus asiotita näihin  aina pyritään kilpailussa .  Niitä ei tällä hetkellä betonilla ajaessa löydy. Löytyy vain renkaiden voimakas manipulointi saadakseen autolle kohtuullisen pidon.

Mattocrossi ja ura-autoilu taitaa olla ainoita autourheilumuotoja mailmassa jossa juuri muissa luokissa oleellinen renkaalle talteen saatu pito on korvattu epätodellisella, tavallaan mekaanisella tartunnalla.. Mun mielestä valmistajatkin joutuivat menemään autojen kehityksessä suuntaan jossa pidon hyödyntäminen säätämällä muutettiin liian pidon aiheuttamien ongelmien ohittamiseen... :grin:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17