Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RCl

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6
31
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 24.04.09 - klo: 14.17 »
onkos tossa muoviset ulostulot?

vakiona ovat muoviset, mutta linkittämäni ovat teräksiset ja käyvät yhteen vain 3racing CVD vetareiden kanssa.
:grin: lukeminen kannattaa :grin:

32
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 24.04.09 - klo: 12.07 »
Tälläistä piti kysellä, että minkä pituiset vetarit tässä (TT-01) autossa on? Oma on jo vaihtanut omistajaa niin ei pääse siitäkään mittaamaan  :cry: Niin ja samasta aiheesta, mitkä olisivat kaikkein vahvimmat vetarit mitä maa päällään kantaa? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TT01-ja-TT01D/53792-TT-01-Universal-Shaft-Assembly-102061 jotain tämän tapaisia meinasin. Tulee vaan hintaan hyvin kun tarvitsisin koko kierroksen. Sitten vielä näistä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TT01-ja-TT01D/51006-TT-01-Drive-Shaft-Set-102819 , onko nämä jotain metallia vai muovia? Omissa vetareissa oli tuo "pallo" osa jotain muovia ja napsui 3 kpl tunnissa poikki  :lol: . Toivottavasti joku saa tästä viestistä selvää ja osaa vastata  :huh:


nuo ovat muovia, aivan kuten vakiona.
en näiden kestävyydestä tiedä, muttä tälläinen paketti olisi:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-TT01/TT01-02-3Racing-TT-01-Diff-Outer-Joint-103648 (ulostulot).
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-TT01/TT01-01-3Racing-TT-01-Swing-Shaft-103602  (vetarit).
ja alumiinisiä palloniveliä taisi olla Rcmartilla myynnissä.

33
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 23.04.09 - klo: 22.03 »
mitä drifti kumeja porukka käyttelee?

Toimii melkein paikassa kuin paikassa ja todettu isolla porukalla: HPI T-drift (sliksi)

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=4406

täytyy siis tuollaisia tilata kaappiin muutama kierros.

miten One-way diffi eroaa normaalista ja lukko diffistä? ja mitä drifti kumeja porukka käyttelee? onko joku PVC/ABS putkesta tehtyjä kokeillut?
Tuossa aikas tyhjentävä vastaus.
Sitten tuota one'wayta löytyy kahta versiota, kiinteällä akselilla ja sitten "vapaasti pyörivillä".

täytyy luultavasti kokeilla tälläistä kokoonpanoa:
-taakse spool.
-eteen one-way diffi.

34
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 23.04.09 - klo: 21.43 »
tarkotin vakiona luuletteko et en oo lukenu tota :angry:

kysymyksen voisi muotoilla paremmin, tuosta vain tulee sellainen olo että kysyit ylläolevan korin leveytä. mutta vakiona autossa on 190mm koppa.

35
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 23.04.09 - klo: 12.22 »
kuinkas suurella offsetillä olevia vanteita kannattaa katsella 200mm korin kanssa? puhutaan siis varmaan jo 6-10mm offsetillä olevista vanteista?

36
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 23.04.09 - klo: 08.46 »
miten One-way diffi eroaa normaalista ja lukko diffistä? ja mitä drifti kumeja porukka käyttelee? onko joku PVC/ABS putkesta tehtyjä kokeillut?

37
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.04.09 - klo: 20.36 »
drifteriin uutta konetta + noparia olen etsimässä.
17T lankainen LRP ei antanut vielä tarvittavaa tehoa 7,2nimih akun kanssa, joten hieman tehokkaampaa olen etsimässä. muutama vaihtoehto jotka löysin:

-Nosram Tornado SS4 10x2, 42.800 U/min RPM.
-Nosram vision 10x2, 45.900 U/min RPM.
minkäslainen nopari tuollaisen kanssa olisi passeli? (harjallinen)

nykyinen LRP kiertää n. 31.000 U/min, eli n. 10.000 U/min RPM.  tulisi kieroksia lisää.
vai onko jotain kohtuu hintaista harjatonta + noparia, joka olisi suurinpiirtein samaa teholuokkaa?

38
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 22.04.09 - klo: 17.00 »
kirjoitellaas nyt jotain tuosta tamiya TT01 autosta.
motteja joita kokeillut:
-orin 20T - todella hidas.
-LRP 17T - tällä jo hieman enemmän vauhtia. (mutta ei tarpeeksi).
ideana olisi ehkä ostaa joku 12 - 10T harjallinen motti ja sille nopari. (minkä täytyy kestää 10 lankaista konetta).

mites diffien kanssa edetään?
paljon olen lukenut ympärimaailmaa foorumeilta mitä kukakin käyttää autossaan, mutta mitä tämäkin kertoo? -ei mitään.
täytyykö siis aivan kokeilla kaikki yhdistelmät ja katsoa mikä toimii parhaiten?

-pelkästään eteen lukko?
-pelkästään taakse lukko?
-taakse ja eteen lukko?
-eten one-way ja taakse lukko?
(miten mikäkin yhdistelmä muuttaa ajo-omonaisuuksia)?

ja vielä auton maavarasta, haluasin nostaa tätä hieman että pystyy ajella peremmin ihan pihalla. toki "rataominaisuudet" ehkä hieman kärsivät, mutta meneepähän paremmin parkkisella. mites maavaran nostaminen tässä autossa kävisi helposti?

kiitoksia jo etukäteen.

39
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 21.04.09 - klo: 20.26 »
jep, kiitoksia nythän se toimii aivan normaalisti.


edittiä: moni lankaista harjallista konetta kannattaisi hankkia? + nopari? mahdollisimman pienellä budjetilla pitäisi pärjäillä, vauhtiakin tietysti kaivataan.

40
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 20.04.09 - klo: 22.43 »
sitten vielä ohjauksesta yksi kysymys:
jos käännän ohjaimesta vasemmalle etupyörät kääntyvät vasemmalle ja toisten päin? -kuuluuko tämän mennä näin? vai onko jokin kasauksessa piellessä?

No eikös toi nyt ole ihan loogista, että ratista vasemmalle kääntäessä renkaatkin kääntyvät vasemmalle?  :mrgreen: WTF


siis nyt kirjoittelin omiani..  :mrgreen:
asiahan on näin: jos käännän ohjaimesta vasemmalle niin pyörät kääntyvät oikealle ja toisten päin.

41
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 20.04.09 - klo: 22.18 »
nyt olisi auto kasattu. mutta muutamia puutteita vielä olisi.
kokeilin speden vakiota 20t mottia ja 7,2 nimih akkua: ei tarpeeksi tehoa. joku päivä vielä kokeilen LRP 17t mottia ja 7,2 nimihiä, jos ei tälläkään tarpeeksi tehoa niin mikä motti tilalle?

(myös 55mm pitkiä parempia iskareita saa tarjota jos löytyy).
etu pään iskarit eivät jousta yhtään? -nyt kyllä epäilen kasausvirhettä jossain kohdassa. :lol:

sitten vielä ohjauksesta yksi kysymys:
jos käännän ohjaimesta vasemmalle etupyörät kääntyvät vasemmalle ja toisten päin? -kuuluuko tämän mennä näin? vai onko jokin kasauksessa piellessä?

42
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 20.04.09 - klo: 20.54 »
ruusut `tturku` nimimerkillä pyörivälle kaverille. erittäin selkeä ja helppo kauppakumpani. +++++

43
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 3
« : 19.04.09 - klo: 22.24 »
oli erittäin hyvä päivitys tuo 2.70, mutta vielä kaipailen muutamia asioita.
mutta nyt muutamana päivänä tullut pelailtua hieman enemmän ja muutaman "vian" tai ainakin ylimääräisen asian huomasin.

-eilen tuuletin huusi aivan helvetisti kun käynnistin konsolin. (hetken aikaa n. 30 sekunttia, normaalia)?
-joskus pelin ollessa kesken, ruudulle heittää lumisadetta ja hetken päästä takaisin pelin ruutuun. (plösö tv:eessä kiinni HDMI piuhalla)

onkohan tämä alunloppua?  :shock:

44
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 19.04.09 - klo: 18.04 »
varmasti tullaan, jos vain kalusto saadaan ensimmäsiin kisoihin mennessä kuntoon. (kesäkuu)?
pk-seudun kisat kai ajellaan tattiksella ja vantaan vauhtikeskuksessa? -jos näin on niin tämä on erityinen plussa itselleni.

sitten vielä hieman ohi aiheen, mikä nopari tuon motin kaveriksi? (mielellään mahdollisimman halpa). :mrgreen:

45
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 19.04.09 - klo: 17.15 »
kyseiseen sarjaan voin tulla siis vaikkapa tamiya tt01 autolla ajamaaan, kunkan on nämä tavarat autossa kiinni?

-cs 17.5 motti.
-hpi vintage vanteet.
-hpi vintage kumit.
-joku vintage kori.

motin siis saa medaseciltä 50e kun sitoutuu ajamaan vähintään yhdessä kilpailussa? ja hobbylinnasta myös 50e: hpi vintage kori, vanteet ja kumit. ei olisi htään pahan hintainen paketti, jos tekee mieli lähteä tätä VRT-10 luokkaa ajamaan.  :smiley:

46
Yleinen keskustelu / Vs: Korit, mistää löytää?
« : 16.04.09 - klo: 17.52 »
Lainaus
Tarkotatko ihan siis hiilikuitupintakuvaa pläntättynä tarralle, jos tollasta etit multa löytyy pieni siivu jos et hirveitä tarvi.


juuri tuollaista etsin, laita vaikka privalla minkä kokoinen pala sulta sitä löytyisi.

Taas vaihteeksi tuo google on hyvä keksintö.
http://www.google.fi/search?q=hiilikuitu+tarra+arkki&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com

mikäs se tämä GOOGLE on? onko se kauppa?
en kyllä ymmärrä, jos jotain pientä asiaa kysyy niin aina alkaa kauhea vittuilu asiasta, että käytä googlea. tosin ymmärrän että foorumi äkkiä täyttyy p*skasta ja ym. jos kaikki kysyvät asioita jotka helposti löytää googlesta.

pahoitteluni ROGER! :mrgreen:

47
Yleinen keskustelu / Vs: Korit, mistää löytää?
« : 16.04.09 - klo: 15.18 »
ei nyt ihan kori ole, mutta koriin tulossa kumminkin.  :mrgreen:
elikkä, mistä saisi Hiilikuitu tarraa?

48
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 15.04.09 - klo: 22.37 »
nyt vihdoin saatin se drifterikin hommatttua.
onko jotain varaosia / helposti rikkoutuvia varaosia, joita kannattaa heti ostaa varastoon? (tai muita suositeltavia osia)? -perus TT-01 mallin hankin.

toki sähköt pitäisi vielä ostella, ennenkuin ajellaan yhtään mihinkään.. :mrgreen:
minkäslaista nopari ja motti pakettia tähän kannattaisi katella? harjaton vai harjallinen?
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504 -> onkos tässä tarpeeksi tehoa, vai tehokkaampi kone? kuinka paljon tehokkaampi?
ehdotuksia ja suosituksia kuunnellaan, harjallinen tai harjaton.

49
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 15.04.09 - klo: 22.24 »
Olin taas ajelemassa, ja olin ajamassa tolppaa päin ja ajattelin, että älä nyt törmää. Sain tolpan väistyttyä. Sitten, kun lähdin kiihdyttämään, törmäsin siihen tolpaan. Meni  etupuskuri halki. Pitänee varmaan tehdä järeämpi ja isompi, esim alumiinista?

alumiinistä tuollaisen vääntää erittäin helposti, mutta myös se RPM:än puskuri on aivan toimiva ja kestävämpi kuin vakio. (vielä kun keittää sen, niin pitäisi tulla "kestvämpi").

pitäisi vielä itse tilata ne RPM laakeripesät eteen ja taakse + 5x11x4 laakerit.
tänään tuli hieman möyrittyä metsässä akullisen verran, hyvin tuntui menevän ainakin toistaiseksi.  :grin:
toki harjatonta pitäisi kohta ostella..


Edit: slugi kerksikin jo ensin vastailla puskuri ongelmaan.

50
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 15.04.09 - klo: 16.06 »
alkanut nyt kaipaamaan vähän tehokkaampaa ohjausservoa. paksummassa lumessa ei paikoillen jaksa etuset aina kääntyä.
mikä olis hyvä hinta/laatuinen servo joka menis suoraan heittämällä paikoilleen tuohon allekirjoituksen autoon?
liittimet passais suoraan ja esim tuo servoseiveri, lipo yhteensopiva jne.


joku taisi muutmia sivuja taaksepäin suositella HXT:n servoa:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2&Product_Name=HXT_10kg_Servo_(metal_gear)_55g_/_10kg_/_.16sec
niinkuin sanottiin niin kuulemma ajan myötä keskitys alkaa heittämään, mutta halpa tuo ainakin on. :)
itselle tulossa myös kyseinen servo.

51
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/34422
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_109/products_id/138921
Hinta ei ainakaan ole paha!

-jarkko

ueh tollanen on saatava. ei tuntunu olevan varastos


eipä ole vielä tullut mihinkään myyntiin.
tuota täytyy kyllä miettiä tarkemmin, ihan hyvältä se ainakin vaikuttaa..

52
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 10.04.09 - klo: 15.16 »
nyt on alkanut drifterin hommaaminen kiinnostamaan, apuja auton / alustan valitsemisessa tarvitsen.

-Tamiya TT-01 (varaosia ja hot-ups osia ainakin löytyy paljon).
mitä eroja on TT-01 D, TT-01 ja TT-01 type E malleilla?

mittäs sääntöjä näissä drifti kisoissa on? entä turisti kisoissa? -jos nyt vaikka ostaisin tuon normaalin TT-01 mallin, niin voinko ajaa autolla drifti että myös turisti kisoissa?

sitten vielä kokemuksia harjattomasta combosta.
Speed Passion Inspire RTR Combo, 3000kv motti. (racingfactoryltä).
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504


edit: onko jotain varaosia joita kannattaa heti ostaa ja käykö tuohon 200mm kori?

53
uutta autoa stampeden tillalle ollaan etsimässä..
sähkis tai polttis, mielellään 1/10 skaalan, toki suurempi että pienempikin menee.
lähinnä tulee ajettua kadulla, bashattua montulla, hiekalla. (lähinnä vain bashaus, kaikkialla). eli auton pitäisi olla kestävä ja varaosia helposti saatavilla. radalle voin myös joskus eksyä.
kriteereinä on:

-tuo koko-
-mielellään saisi olla 4WD.
-monsteri tai trukki.
-hinta.

hintaa vehkeellä saisi olla 300-500euroa, viidensadan yli ei valitettavasti budjetti veny ainakaan näillä näkyvin.
suomesta tai maailmalta tilailen.

54
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.04.09 - klo: 14.56 »
eilen illalla tuli väsättyä alumiinistä n. 50mm jatkopala peden runkoon. yllättävän paljon ajoominaisuudet muuttuivat. paljon parempi ajettava, mutta vielä se kaipailisi leveämpiä tukivarsia eteen ja taakse.
pitäisi vielä laittaa lukittu diffi taakse ja ostaa RPM:än laakeripesät taakse ja myös eteen. (5x11x4 laakereille).


luultavasti RPM:n takatukivarret on tulossa ympäri autoa, tai toinen vaihtoehto olisi laittaa jaton tukivarret.
onkos kukaan käyttänyt isompia vanteita/renkaita pedessä?

en

55
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 07.04.09 - klo: 12.28 »
Innostuin eilen iltasella vääntämään vanhasta stampeden raadosta ja hpi mt2 alustasta pientä prokkista itselleni. Saa nähdä mitä tuosta vehkeestä tulee, mutta ompahan jotakin pientä näperrettävää iltojen ratoksi. Ja saapahan ylimääräiset romut nurkista yhteen kasaan  :tongue:

Kuvistahan selviää paremmin mitä on tullut tehtyä ja mitä on vielä tekemättä. Muutaman puuttuvan osan tuohon kuitenkin tilasin, joten joskohan tuolla kesällä sitten saisi tyypit otettua. Kuitenkin lähinnä piha suttaus vehkeeksi tuota ajattelinkin.  :roll:

Pari kuvatusta vekottimesta (kuvaa klikkaamalla isoksi)




hmm...ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.
mites ohjauksen toteutat? samalla tavalla kuin rustlerissa? entäs takapaa, vaatiiko lisää tukea vai pysyykö kunnolla kasassa pelkällä pohjalevyllä? vakiossahan tuolta alhaalta tulevat ne tuet ja ylhäällä on alustan kiinnitys.

56
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 05.04.09 - klo: 20.06 »
hobbycityltä lipot ja alumiininen FLM runko rc-monsterilta.

www.hobbycity.com <- lipot.
www.RC-monster.com <- runko.

57
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 04.04.09 - klo: 22.56 »
löytyipäs tämäkin auto alle neljänsadan hintaan briteistä.
mitenkäs auto sopii pihasuttailuun, onko kestävä ja minkäläinen on kulkupuoli? ja auto sopii aloittelijalle, jolla ei ole polttiksista ennen kokemuksia?

http://www.salveohobbies.co.uk/product.asp?id=1757 <- tuolta.
on siis RTR versio, mukana HN.32 kone.

tälläisen tai crt 5 pikku trukkin ostan luultavasti peden tilalle kesän aikana.


E: ehkä sitä joskus voidaan radalle auton kanssa myös eksyä..

58
Polttisautot / Vs: mikä aloittelijalle
« : 04.04.09 - klo: 22.19 »
onko kellään kokemuksia Hot Bodies Lightning Stadium sport polttis autosta? tai muista merkin autoista?
onko kestävä, saako varaosia suomesta, vai täytyyko aina tilailla ulkoimailta ja paljon mahtaa ko. peli kulkea?

http://www.hotbodiesonline.com/kit.php?partNo=66514&lang=en  tietoja tuolta.

kyseessä on ensimmäinen polttis auto, tätä ja myös Hong Nor CRT.5 autoa olen miettinyt.
Hong Nor on ainakin luotettava, mutta 1/8 skaalainen ehkä houkuttelisi enemmän ja tämä sattui eteeni.


59
et ilmeisesti hae rtr versiota tuolta olen ite ostanut auton ja ihan ok , viikossa tuli kotiovelle 30 punnan toimituskuluilla

http://www.salveohobbies.co.uk/product.asp?id=1756



näköjään samaan hintaan saa siis tuoltakin. suomesta löytyy toki myös Rc-Garagelta, mutta tuolta tilaamalla säästää 50€, no säästöä se tuokin on. :grin:


60
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.04.09 - klo: 14.33 »
Entäs se se ohjauksen säätö siellä ohjaimen alapäässä? Tarviiko muuttaa?

älä niitä alapään säätöjä vääntele, anna niiden olla kuin ovat. siinä ylhäällä ohjaimessa on kaasun ja ohjauksen trimmmit, ne namiskat joita voi pyöritellä laitat ohjauksen trimmin 0 kohdalle.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6