Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ripwalker

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 15.52 »
Mikäs luokka on suosituin?

En oikein nyt tiedä minkä motin laittaa paikoilleen tuohon T3R,ään. :shock:

Jos nyt päädyn laittamaan tuon GM Pro Stock 10.5 T motin, niin minkä spurrin ja pinjonin mun pitäis laittaa että on välitykset kohdallaan?

Ainakin tänä viikonloppuna ajettavien Kuusankosken FTT kisojen perusteella touring luokista TSM on suosituin. Kakkosena tulee TSS ja sitten TSP. TSS on kyllä oikein hyvä luokka harrastuksen aloittamiseen. Ei se vauhti mikään hidas ole siinäkään luokassa ja se opettaa hyvin ajolinjat. Itse tein sen virheen, että yritin aloittaa suoraan TSP-luokasta.

Itse ajoin tuolla GM 10.5 T koneella 5.15 välityksillä Korian sisäradalla. Eli spurrina oli se auton mukana tuleva 84 hampainen ja pinionina oli 31 hampainen. Kyllä se aika hyvin lämpeni se kone, mutta ei liikaa kun malttoi ajaa niitä 5 minuutin eriä mitä kilpailuissakin ajetaan.

edit: korjaus

92
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 13.45 »

Spec-R taitaa myös valmistaa T3 meneviä tuplanivelvetareita, jotka on halvemmat kuin nuo Xrayn omat.

Mitkä tuon valmistajan vetarit on kyseessä? En löytänyt mistään? Tietääkö joku?

Niin olikos T3 käytetty stock luokan moottori 10.5T?
Onko se moottori vain ja ainoastaan tämä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-Pro-Stock-105-T-FinTrack-2011-104468 joka on virallinen kisa motti?

Entäs onko tuo sensorilla? Vai saako käyttää sensorillista sääntöjen mukaan? Olisiko jossain nuo säännöt missä on lueteltu sallitut moottorit?

Pahoittelen. Se olikin joku toinen valmistaja joka valmisti Xrayn tuplanivelvetareita.

Tuo 10.5T kone on TSP-luokan eli Pro Stock luokan kone. Stock luokkaa eli TSS-luokkaa ajetaan, joko tällä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/Nosram-Pure-Evo-Spec-Racing-175T-FinTrack-2011-108918
tai tällä http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=24_65&products_id=691.

Nuo kaikki on sensorillisia.

Tuolla on säännöt http://rc10.fi/index.php?topic=53025.0

93
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 11.57 »
Ahaa, eipä siinä T3R ole tollasia. :grin:

Tuoltahan noita saa. Huomaa, että tuossa tulee vain yksi kappale.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/305327-EQUALIZED-CORNERING-SPEED-ECS-DRIVE-SHAFT-52MM-HUDY-SPRING-STEEL-1-106143

Spec-R taitaa myös valmistaa T3 meneviä tuplanivelvetareita, jotka on halvemmat kuin nuo Xrayn omat.

94
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 11.47 »
En tiedä millainen on tuplanivelakseli, mutta mielestäni T3 ja T3R,ssä on vetoakselissa yhtä monta niveltä.

Tuosta näkee normaalin vetarin ja tuplanivelvetarin (ECS) eron.
http://rcspecial.com/news/wp-content/uploads/2008/12/xrayt21512084.jpg

95
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 10.29 »
Ei taida kyllä tulla tuossa T3R mallissa tuplanivel vetareita mukana. Autohan on halvemmista osista kasattu T3 mallinen auto, jotta saataisiin myös myyntihintaa alaspäin. Joten epäilen vahvasti, että olisivat laittaneet halvempaan malliinsa kalliimmat vetarit mukaan kuin kalliimmassa mallissa.

En tiedä mitä tuon Arrowindin manuaalissa (ei löytynyt googlella) sanotaan sopivaksi välitykseksi, mutta Xrayn välitys taulukon perusteella saat tuolla 20 hampaisella pinionilla ja mukana tulevalla spurrilla (84t 48p) välitykseksi 7.98.

96
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 20.01.11 - klo: 20.01 »
onko tähän radioon jotain sopivaa akkua?

Manuaalista:

Always use the optional HT5F1700B or FT2F2100B rechargeable battery.

Google varmaan auttaa eteenpäin sopivan kaupan löytämisessä.

97
Jep. mutta miksi ostaa kalliilla suomest. ku kiinasta saa halvemmal.

Miksi tarjota ulkomailta, jos halutaan ostaa kotimaasta.

98
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.01.11 - klo: 10.58 »
miten äkkiä lataa ton akun 3.5 tai 5v ja miten iso ero tulee elin kaareen akulle jos lataa tolla 5v ja miten pitkään kestää akku 3.5v ja miten pitkään tolla akulla ajaa vaikio mad truckilla? kiitoksia vastauksista  :grin:

Lataus ajat:

5 A    n. 50 minuuttia
3.5 A  n. 1 tunti 12 minuuttia

Siis jos tuo 4200 mAh akku ladataan tyhjästä täydeksi.


99
PS. teinki siit autost takavedon.

Veikkaanpa, että tuota on melkoisen vaikea ajaa. RC-autosta kun puuttuu se ns. perstuntuma. Voin olla kyllä väärässäkin.

100
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.01.11 - klo: 18.00 »
pystyykö tuolla lataamaan

http://www.venom-group.com/itemdesc.asp?ic=0653EU

tuollasen akun ilman muita välineitä

http://www.venom-group.com/itemdesc.asp?ic=1554


Menee 5 tuntia kun lataat tuolla laturilla kyseisen akun.

101
Muutaman kerran olen hakannut päätä seinään ja yrittänyt tehdä diffin kyseisellä Dipl. Ins. J.H. -rasvalla. Joka kerta on joutunut palaamaan Asson diffirasvaan kun ei vaan toimi. Viimeksi näin kävi TRF511:n kanssa ennen Isomyyrin WJ-kisaa.


Tätä pitää kokeilla. Auton edellinen omistaja sanoi kasanneensa diffit asson rasvalla ja sillä oli kuulemma toiminut hyvin.

Minullakaan ei oikein onnistunut diffin kasaaminen sillä Hudy Super Diff Greasella. Sillä Hudyn perus Diff Greasella onnistuin paljon paremmin. Parhaat tulokset olen saanut aikaan Asson rasvalla kuitenkin. Tosin tuntuu, että Hudyn rasvalla ei tarvitse ihan niin usein availla diffiä uudestaan.

102
Sähköautot / Vs: kysymyksiä aloittelijalta
« : 14.12.10 - klo: 20.41 »
Moottorin välitystä ei säädetä vaan auton välitystä. Tapahtuu vaihtamalla erikokoisia rattaita. Siis idea on sama kuin ratasvaihteisessa polkupyörässä. Tässä vaan valitaan kiinteästi rattaat joita käytetään.


103
Sähköautot / Vs: kysymyksiä aloittelijalta
« : 14.12.10 - klo: 20.32 »
Harja eli hiili. Harjallinen eli hiilellinen ja harjaton eli hiiletön.
Aloittelijan kannalta harjaton on huoltovapaampi. On toki myös muitakin eroja.
Harjattomaan päivitys tapahtuu ostamalla harjaton moottori ja harjattomalle moottorille tarkoitettu nopeudensäädin.


http://rc10.fi/index.php?topic=12687.0
http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0


104
Tulokset / Vs: TULOKSET: KyPak Casino Touring
« : 29.11.10 - klo: 15.10 »
Oli hienoa ajaa jo ensimmäinen kilpailuni kansainvälisellä tasolla. Tosin oma ajo ei ole vielä sillä tasolla.

+Profiili
+Huumorin taso varikolla, joka kehittyi päivän edetessä
+Järjestelyt
+Kuulutukset
+Jomin apu varikolla/kisan kulussa

-Jännityksestä johtunut tärinä
-Aamutossut oli mukana autossa, mutta sinne unohtuivat

Sen verran hauskaa oli, että innolla jään odottamaan seuraavaa mahdollisuutta osallistua kilpailuihin.

105
Yleinen keskustelu / Vs: Maalaus
« : 10.11.10 - klo: 18.41 »
Tuolta kannattaa kysellä:
http://rc10.fi/index.php?topic=29175.0

107
Sähköautot / Vs: voiko aijaa hiekalla.
« : 30.10.10 - klo: 15.42 »
Kannattaa kysyä tuolta:

http://rc10.fi/index.php?topic=31149.0

109
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 23.10.10 - klo: 22.32 »
Sitä en tiedä, voiko ko. profiilin valita suoraan nopeudensäätimestä, veikkaisinpa että ainoa tapa on laittaa nopeudensäätimesi kiinni tietokoneeseen Tekin Hotwire -välikappaleen kautta ja Tekin Hotwire -ohjelmasta päivittää uusin 212 -softa ja ohjelmallisesti vaihtaa profiili haluamaksesi.

Tuon 0-profiilin saa asetettua kyllä kun painelee nopeudensäätimen nappeja, mutta siinähän se menee samalla tietokoneella, kun kuitenkin joutuu HotWiren kautta ensin päivittämään tuon uuden firmwaren. Jos kuitenkin haluaa sen tehdä nopeudensäätimen kautta niin siirtyy MODE-painikkeen avulla kohtaan TP ja tämän jälkeen asettaa INCR-painikkeen avulla kyseisen kohdan arvon siten, että ensimmäinen merkkivalo palaa eli toisin sanoen asettaa arvoksi 1.

110
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 18.10.10 - klo: 12.39 »
Onkohan vielä jotain muuta mitä tuohon B44 kannattaa vaihtaa. Kannattaako jotain osia korvata niillä alumiinisilla suoraan tai viimeistään siinä vaiheessa kun alkuperäinen muoviosa hajoaa?

111
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 16.10.10 - klo: 12.46 »
Vanhaan piti hommata lipo-teline, akkupannat ja iskarit. Ens vuonna olis pitänyt vielä hommata moottoripukki.

Miksi siihen muuten pitää vaihtaa nuo akkupannat ja kohta moottoripukkikin?

112
Yleinen keskustelu / Vs: Halvat harjattomat
« : 04.10.10 - klo: 08.47 »
KV-luku ilmoittaa kuinka monta kierrosta kone pyörii minuutissa per voltti.

113
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.10.10 - klo: 20.33 »
Mutta kysymys onkin, että miten Lipot pitäisi oikeaoppisesti hävittää.

Tuossa yksi tapa: http://rc10.fi/index.php?topic=12567.msg292710#msg292710

114
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M8 ja M11
« : 31.08.10 - klo: 21.01 »
Ainakin nopsasti ettimällä löytyi eBay:stä yksi.

Itsekkin katsoin tuota ja taitaa tosiaan olla ainut paikka mistä noita enää saa. Ehkä olisi aika hankkia kokonaan uusi radio.

115
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M8 ja M11
« : 31.08.10 - klo: 18.43 »
Onkohan kukaan nähnyt Sanwan RX-441DS vastareita enää missään myynnissä?

116
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 24.08.10 - klo: 18.38 »
+ seppomikael


117
Varmaan riippuu tuo leikkimiseltä näyttäminen siitäkin miten tätä harrastusta harrastaa. Jos pyörittää sitä rc-autoaan jossakin parkkipaikalla niin varmasti näyttää enemmän leikkimisellä kuin määrätietoinen ajaminen radalla. Ihan sama kun joku pyörittää 1:1 kokoluokan autolla p*skarinkiä parkkipaikalla niin tuskin kenellekään tulee harrastus kyseisestä touhusta mieleen mieleen, mutta kun sama touhu siirretään radalle niin kyseessä on driftaus.

Mutta eipä tuolla nyt sinällään ole mitään väliä. Jos sattuu kyseisestä touhusta nauttimaan niin kannattaako sitä muiden kommenteista välittää. Ei se väärin ole. Eikä lakikaan kiellä. Nykyään ajatellaan liikaa mitä muut ajattelee.

Kunnia menee, mutta maine kasvaa :)

118
Yleinen keskustelu / Vs: RC-autoilua Summerissa
« : 22.06.10 - klo: 16.58 »
Juttu alkaa noin 43.30 kohdalla.

119
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 03.06.10 - klo: 21.23 »
no nyt vaihteeks saatii kaverin kans buumi takaveto buggeihi. osaisko kukaa suositella sellasta joka ois kisakelpone?

Itse en kyllä kyseistä luokkaa aja, mutta olen huomannut, että aina suositellaan varmana valintana Asson B4 mallia.

120
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.05.10 - klo: 23.00 »
Mitäs eroa on tuolla PRO mallilla?

Vai tarkoitettiinkohan tässä, että mitä eroa tuolla PRO-mallisella ohjelmointi kortilla on verrattuna normaaliin noparin mukana toimitettevaan? Ainakin sillä pystyy päivittämään sen nopeudensäätimen ohjelmiston itse. En vain nyt muista miten helpolla ne uudet ohjelmistot oli saatavilla.

edit: virheen korjaus

Sivuja: 1 2 3 [4] 5