Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HasaP

Sivuja: 1 [2] 3
31
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 18.04.09 - klo: 20.08 »

entäs tämä http://www.tiger.com.tw/product/6226.html

osaako kukaan sanoo mitään?

Jos haluat halvan auton johon kulutat paljon rahaa ja aikaa jotta pääsee ajamaan niin ehkä sitten...ohjauspalat eivät kestä juuri mitään, kestävät CNC-palat saa muistaakseni noin 80 eurolla (jos sellaisia vielä jostain löytyy), eturipustuksen muoviosat hieman heikohkoja...

Minä en ainakaan allekirjoita tätä suoraan. Olen rällännyt pihassa sellaisessa sepeli kivikossa, jossa on nyrkin kokoisia kiviä joukossa eikä ole mitää hajonnu. Välillä kajahtaa kiveen niin, että auto pyörii neljä viisi kierrosta akselinsa ympäri ja ehjänä on pysyny. Muutaman takasiiven olen hajottanu ja pyörän mutteri pääs auki ja hukku, mutta ei isompaa. Niin ja muutaman vanteen olen kiveen ajanu rikki.

Hyppyjäkin olen hieman kokeillu ojien penkoista, eikä siinä ole mitään tapahtunu. Servon seiveri vääntyy, jos alastulo on huono (eli kylelleen), mutta se sen pitääkin tehdä.

Seuraavaksi ostan kyllä varmaan honkkarin, mutta revittelen ensin nuo kolme tigeria p*skaks, mitkä on nyt nurkkiin eksyny.

32
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.02.09 - klo: 19.25 »
Miten noi 190mm, 200mm, 1:8 ja 1:10 yms.korit oikein loogisesti menee? Mistä toi 190mm ja 200mm tulee?
Itsellä on 1/8 crossarin pohjalle tehty rallilintta. Mitkäs korit siihen nyt sitten käy? Akseliväli on jotain 30cm paikkeilla.

Ehkä nuija kysymys, mutta on kysyttävä, kun askarruttaa asia.

33
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 16.02.09 - klo: 13.17 »
Pistin auton pakettiin uuden laakerin kera.
Starttiboksi sitten tästä eteepäin saa toimia käynnistimenä. Hieman piti sitä pohjan aukkoa leventää, jotta mahtui kunnolla pyörimään se pyörittäjärulla.

Pitää joskus kokeilla, montako starttikertaa tuo rotopäädyn yksisuuntalaakeri kestää.

34
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 14.02.09 - klo: 12.30 »
Miten muuten on, tarviiko toi kone oikein toimiakseen sen tsarttipuolen päädyn ropelin? Siis se missä se yksisuuntalaakeri oli prässättynä?
Onko minun nyt pakko sinne se laakeri kuitenkin laittaa, vaikka en enää käyttäisi tuota rotoa? Tukeeko se sitä kampiakselia? Vai onko noi suunniteltu siten, että se on vain toisesta päästä tuettu koko hoito?

Katalogin mukaan noi laakerit kestää sen 1.76Nm vääntöä. Äkkiseltään käsin kokeiltuna voisin sanoa, että ei riitä alkuunkaan.
http://medias.ina.de/medias/de!hp.ec.br.pr/HF*HF0612;bX999-gcfVC4?clrsb=1

Käyttöä ajatellen, on ihan sama kummalla puolen se laakeri on. Kammiossa vai ulkona. Tietty mahdoton sanoa, mitä voiteluaineita noissa nitrolöpöissä on niinku käytön kannalta.

Pitää seuraavaksi vähän rälläkällä tuota pohjalevyn aukko isontaa ja kokeilla sitten siihen laatikkoon uudelleen.

35
Polttisautot / Vs: yksisuuntalaakeri
« : 14.02.09 - klo: 08.57 »
Onkos tämä ratkennut jotenkin toimivasti? Itsellä samansuuntaisia ongelmia.
En kyllä ole edes uutta laakeria vielä kokeillut paikalleen. Ajattelin vaan, että jos samointein prässäis sinne rautaholkin. Laittais sit sen laakerin siihen rotostartin keppiin.

36
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 19.52 »
Allekirjoituksen rakkineet on kyseessä. Eli tigerin 21 koneella oleva perusmalli ja sit pro STS 30 koneella.
Muuten kyllä käyttäsin boksia, jota käytänkin tohon pienenpään koneeseen, mutta se ei jaksa pyörittää tota isompaa konetta. Jurisee vaan kun koettaa.
Toi isompi kone on sisäänajossa, joten puristuksia on. 2 tankkia on menty. Toinen tyhjäkäyntiä ja toinen pientä kurvailua.

37
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 19.41 »
Toi on STS kone.
En näistä nyt niin hirveitä ymmärrä, kun tuossa joulun alla hurahdin vasta ostamaan leluja. Eipä tuolle minkä mahda. p*ska mikä p*ska. Pitäisiköhän lopettaa kättelyssä koko homma, kun aina kaikki hommat pi**aa nilkoille.

Eipä toi tietty kummonen homma oo tota laakeria vaihtaa. Nyt ku tietää, niin kymmenen minsaa ja auto on takas nipussa uuden laakerin kera. Ostaa kerralla tukkupakkauksen 1000kpl, niin hintakin on luultavasti 20c kpl.

38
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 18.50 »
No niin, potilas purettu, kun lämmitykset yms ei auttanu mitää. Auto on edellisellä omistajalla seisonu viime kesästä.
Ilmeisesti laakeri vaan jostain syystä tuli tiensä päähän, juuri kun ostin tuon. Ei autanu vaikka putsasin ja laitoin paikalleen. Suti vaan tyhjää.
Mietin sitäkin, että mitäpä tuo putsaus auttaa, kun sehän on sit taas heti öljyssä, kun alkaa starttailla. Se laakerihan on siellä kampikammion puolella.

Prässäsin sen laakerin sit veke siitä, kun se on ilmeisesti finaalissa. Itsekseen tippu ainakin yksi niistä rullista sieltä sisältä.
Tommonen INA HF0612 vwx siellä oli. Akseli 6mm ja reikä 10mm pituus 12mm. Löytynee laakerikaupastakin.

öljyä oli aika runsaasti kertyny kampikammioon.
Voiko toi ihan uusi kone tehdä tuon rikkomisen, jos puristuksia on ihan mukavasti ja luistaa hetken startatessa?

Pitää hommata uus laakeri ja moukaroida se paikalleen. Kattotaan alkaako sit startata.

39
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 11.54 »
Oolraight. Pitänee kokeilla lämmitellä ensin. Mikä sen toimintalämpötila on? Tallissa on +18 ja siellä minä sitä koetin käynnistää. Luulis tuon nyt pitävän toimia kesälämmöissä ilman puhallinta.

Veemäistä, kun auto juur hommattu ja se ei toimikaan. Mitä noi ykssuuntalakrut maksaa jos semmoisen joutuu hommaamaan? Ilmeisesti muutamia kymppejä?

Kiitos vastauksista.

40
Polttisautot / Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 09.27 »
Mikähän tuota vaivaa, kun toisessa autossani on rotostart, joka pyörii tyhjää? Se starttisysteemi on ehjä, kun katsoin rattaat. Se koneen päässä oleva osa, johon roton isompi hammasratas tulee, ei tunnu olevan kiinni kampurassa. Ei varmaan kuulukaan koko ajan olla, mutta kun se ei ota kiinni ollenkaan.
Onko siellä takana jokin jousi tms., joka painaa pyöritettäessa sitten jotain kiinni kampiakselille?
En ole aiemmin noita nähnyt tai purkanut.

Uusi vehjes minulle, enkä ole saanut sitä käyntiin kertaakaan. Muutaman kerran se pyöräytti konetta ja sit ei mitään. Pyörii koko ajan vaan tyhjää.

41
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 09.02.09 - klo: 11.18 »
KO Ex1 Mars on mullaki tuo ohjain. Pitää hakea kaupasta tai odotella käytettyä vastari, niin sithän sen tietää toimiiko.

Toi jaguar ohjain ei vaan mun käteen oikein istu. Eikä se ole mistään kotoisin verrattuna edes tuohon marsiin.

42
Polttisautot / Tulpan lämpöarvon selvittäminen?
« : 08.02.09 - klo: 20.59 »
Miten voi selvittää tulpan lämpösyyden jälkikäteen? Onko se edes mahdollista? En nimittäin löytänyt niistä mitään merkintöjä.

Olen nyt noita romuja haalinut itelleni, joiden mukana on tullut erinäinen kasa tulppia jne. Työnnänkö surutta roskiin kaikki tulpat, joissa pakettia ei ole tallella?
Ettei käy nii, että ohhoh olipas kuuma tulppa ja mäntään sulaa kohtuuhintainen reikä. Voinhan tietysti ajella kohtuudella ja seurailla vähän, mitä käy. Ainakin tuolla toisella autolla uskaltaa antaa mennä, kun ei mene mikään järjin uusi kone.

Vai kokeiluunko tämä tulpan valinta perustuu joka tapauksessa muutenkin?

43
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.02.09 - klo: 09.30 »
Aivan. Lähinnä sitä ajattelin, ettei olis tarttenu kiteitä ostaa. Näköjään sitten kuitenkin joudun ostamaan. Ainakin sen yhden.
No hieman joutuu taas rahaa lisää uhraamaan pihasuditteluun.

44
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 06.02.09 - klo: 21.54 »
Mites on, käykö AM radion kiteet FM radionkin käyttöön?
Mulla on nyt kaks autoa. Toisessa kämänen lähetin AM. Toisessa hyvä KO FM. Haluisin molempia autoja ajaa samalla ohjaimella/lähettimellä(on 8 muistipaikkaa). Molemmat on 40MHz, Eihän se kide tiedä/ymmärrä mitään siitä modulaatiosta.
Riittää siis, että ostan toisen FM vastarin? Sitten minulla on kaksi autoa, joista toinen on 40.xxx ja toinen 40.xxx
Voisinhan ajaa vaikka samalla kiteellä, mut laiskana en halua tehdä muuta, kuin korkeintaan vaihtaa ohjaimen kiteen.

Olenko oikeassa? Ihan peruslogiikalla tätä pähkäilin, kun parempaa tietämystä ei ole asiasta.

45
Polttisautot / Vs: Talvi kruisailua
« : 12.01.09 - klo: 18.40 »
Hauskaa se on lunta pöllyttää. Servoille vaan näkyy olevan hubaa. Muutaman olen tässä parin viikon sisään polttanu. Pitää paremmin koettaa suojata servot ja vastari.

Olisko mitään vinkkejä, miten sen kopan saisi tiiviimmäksi? Ei taida olla juuri keinoja?

Säätöjen kans ei mitään ongelmia.

Teipistä ja pahvista saa jo aika hyvän aikaseksi kun malttaa näperrellä ja käyttää aikaa rakentamiseen

Ei jaksa nysvätä. Ajoonhan noi on tarkoitettu.
Surutta olen nyt ajellut, mutta tuon puhdistuksen paineilmalla olen jättäny tekemättä. Lakkasin noi uudet servot ympäriinsä useaan kertaan, jotta ovat tiiviitä. Ei ainakaan vielä ole palanu noi.

Muutamille kerroille olen myös vetänyt pakkausteipillä auton etuosan tiiviimmäksi. Se vähentää moskan määrää kopan sisässä aika paljon. Useimmiten se on kyllä ollu kattoa myöten ihan täynnä lunta ja sohjoa.

46
Polttisautot / Vs: Talvi kruisailua
« : 07.01.09 - klo: 20.37 »
Hauskaa se on lunta pöllyttää. Servoille vaan näkyy olevan hubaa. Muutaman olen tässä parin viikon sisään polttanu. Pitää paremmin koettaa suojata servot ja vastari.

Olisko mitään vinkkejä, miten sen kopan saisi tiiviimmäksi? Ei taida olla juuri keinoja?

Säätöjen kans ei mitään ongelmia.

47
Vapaa keskustelu / Vs: palstan jäsenille......
« : 07.01.09 - klo: 20.16 »
Ei se ole niin nuukaa. :laugh:

Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakaan, ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, ainoa täkreä aisa on, että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla. Loput voiavt olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.

Itsekin ihan noobina täällä pyörin. Aluksi ihmettelin sanoja, kuten vastari, hubi, hexi jne. Kyllä tästä pikkuhiljaa pääsee jyvälle.

Minäköhän tämänkin sotkun aloitin, kun menin kommentoimaan tota lukkoon mennyttä ketjua? Itse en kerennyt lukemaan mitä siellä jälkikäteen ketjun aloittajan editoiduissa viesteissä luki.

Ihan ystävällisesti ja asiallisesti täällä porukka vastailee, kun viitsii asiallisesti kysyä. Ei ole tyhmää kysyä, mutta kannattaa hieman miettiä kysymyksen asettelua. Tuo esikatselunappi on aika hyvä, suosittelen lämpimästi.

48
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 07.01.09 - klo: 16.41 »
No, v-käyrä on jo tullut onneksi alas.  :smiley:
Oppirahoja saa näköjään maksella näin alkuun. Palaneelle se servo haisi, kun aukasin ja tippa vettä oli sisällä.
Se sitten tästä ropleemista. Onneksi sentään joku looginen syy. No uutta on tilattu muutama kpl, jotta ens kerralla löytyy varaosat hyllystä.

Pitänee tuo kompuran pillillä puhaltelu unohtaa. Auto on aina autotallissa, jossa on se parikymmentä melkein lämmintä.

49
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 07.01.09 - klo: 14.32 »
Kyllä se on viiskennonen.
Ihan normaalia kuulemma on, että täyden akun jännite on tuota luokkaa. Tuosta ainakin tietää, että akku on suht hyvässä kunnossa. Kuorman alla jännite luultavasti hieman tipahtaa.

50
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 07.01.09 - klo: 09.50 »
Pitänee tänään purkaa ja katsoa toi vesitilanne. Purkaessa luultavasti viimeistään tuo servo menee entiseksi.

Ilmeisesti toi 7,5V täydestä akusta on ihan ok jännite? Ainakaan kukaan ei ole maininnut, että se olisi liikaa.

51
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 07.01.09 - klo: 08.03 »
Kastuminen on tietysti yksi vaihtoehto, ellei jopa todennäköisin.
Miten helppoja noi servot on imasee vettä sisäänsä? Vaikutti ainakin suht tiiviille toi futaba 3305. Kumiläpiviennit piuhoille ja kaikki. Pitäshän semmoisen roiskevesi pitää.

Paineilmalla olen ajon jälkeen lumet puhallellut autosta. Tämä on voinut tietysti olla vikatikki. Vastari on kyllä niin hyvässä suojassa, että en sen kastumiseen usko. Se kun toimiikin, jos servon vaihtaa.

Pitää tilata repullinen servoja, niin voi vaihtaa joka tankille uuden.

52
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 06.01.09 - klo: 20.39 »
Ohjauksen päätepisteet (EndPointAdjustment, EPA) säädetty siten, ettei servo väännä enemmän kuin auton ohjausgeometria sallii? Tämä ainakin rasittaa servoja.

Kyllä minä jotain prosentteja pienentelin siitä näytöltä ohjaimesta, jotta ohjauksen raidetangonpäät ei ottanu kiinni tukivarteen. Toiseen suuntaan piti pienentää jonninverran. Liekkö ollu toi epa tämä?

Pitäisi varmaan paremmin tuohon ohjaimeenkin tutustua. Ei vaan laiskana ole jaksanu lukea lontoonkielistä manuskaa läpi.
Liikaa siinäkin niitä hipo ominaisuuksia. MARS EX1 on se ohjain.

Oliskohan viis tankkia tullu ajettua tuolla servolla, ku jo lävähti. On tämä aika per*eestä.

53
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 06.01.09 - klo: 20.21 »
olen hakemassa eb4sta paljonko hinta?ja jos myyt laita kuvia toz24@hotmail.com

Kattotaan nyt vielä, jos hermo kestää yrittää tuon kans.

Saisi vaan jonkun järjellisen selityksen tuohon ongelmaan. 

54
Polttisautot / Vs: Akun jännite / servot palaa?
« : 06.01.09 - klo: 19.14 »
Ei pitäisi.
9kg futaba on (tai oli)servo. Auto EB4 thunder tiger crossi 1/8.
Vakioservo oli kesympi. Joku muu tuossa nyt on oltava. Mitä niissä piuhoissa pitäisi kulkea jännitteenä, jotka lähtee vastaanottimelta?

Kävin lisää käpistelemässä, niin eipä tuo ohjaus käänny enää mihinkään. Hieman heilahtaa akun kytkiessä oikealle renkaat. Ohjaimesta vääntelemällä ei mitään eloa. Kaasun ja ohjauksen jos vaihtaa päikseen, niin kaasu pelaa ohjauksen nupista ok, mutta kaasusta ei ohjausservo sano mitään.

Voiko joku lähettimen asetus olla väärin tms., mikä tuon aiheuttaisi?

Kohta joku saa ilmatteeks hakea noi romut, ku alkaa niin tympiä.  :angry:

55
Polttisautot / Akun jännite / servot palaa?
« : 06.01.09 - klo: 18.36 »
Moro,
Mikä tuommoisen 6V vastaanottimen akun jännite mitattaessa pitäisi suurinpiirtein olla? Mulla yleismittari näyttää 7,5V, kun äsken mittasin.
Aloin vaan asiaa ihmettelee, kun vasta joulun alla meni ohjauksen servo vaihtoon. Nyt näyttää pahalle, että toi uusi futabakin on entinen. Kääntyy vaan aina tappiin oikealle, kun kytkee lähettimeen virrat. Voiko toi ylijännite tappaa noi servot? Toisaalta vain ohjausen servon kanssa on ongelmaa.

KO PROPO on lähetin ja vastaanotin.

Uutena harrastelijana alkaa jo ihan vi***aa, kun koko ajan on toi vehje p*skana. Noita servoja ei kuitenkaan viittis ostella joka ajoreissulle uutta.

56
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.01.09 - klo: 19.38 »
Laitetaan nyt tähän jatkoksi tuo meikäläisenkin pihasuditteluvehkeen kuva. Pientä ongelmaa pukkasi vanteen kans tuossa suditellessa.

57
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.12.08 - klo: 16.30 »
ThunderTiger EB-4, 1/8 polttis käytettynä tuli ostettua.
Ensimmäinen brobleemo tuli eteen. Revittelin autosta toisen eturenkaan irti. Se tappi, napa ja renkaan mutteri hävisi. Mistäs uutta tilalle?
Onko jotain yleismalleja noi, että käy kun vaan tilaa uutta?
Renkaan kiinnitys himpun vaikeaa, kun se 17mm mutteri, johon rengas laitetaan puuttuu. Onko tää nyt sit se Hexi?

58
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 29.11.08 - klo: 22.04 »
Porukalla on kohtuu hienot kiikut oikeassakin käytössä. Itte raahaan perhettä mukana hieman virkistetyllä rinkelipussi (audi) S2 avantilla.

59
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.11.08 - klo: 18.07 »
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=370

Oliskos tuommoinen mitään? Tuohon vielä jonkun paperilapun joutuu latomaan nippuun, jotta saa loputkin ajotarpeet matkaan.
Tietty ehkä joku halvempikin voisi mennä. Se on vaan oikeastaan oltava valmis setti, kun mitään ei ole valmiina. Edes osaamista. Kasaaminen varmaan onnistuisi ohjeiden avulla, vaikka tuo tulisi irto-osina koko roska.
RTR:t ovat enemmän tai vähemmän surkeita, lisäksi niissä on yleensä ne halvimmat osat joiden ansiosta aluksi säästät rahaa, mutta pidemmän päälle maksat enemmän. Toiseksi sitä autoa pääsee iha tarpeeksi purkamaan ja kasaamaan huoltaessa, joten tuo alkukasaamisteoriakaan ei nyt pelasta tässä tilanteessa, lisäksi silloin kun joutuu huoltamaan autoa, niin tietää jo ennakolta edes miten se on kasattu läjään alunperin. Ohjeet ovat kyllä niin helpot, että se oikeasti vaatii taitoa ettei niistä tajuaisi tarpeeksi :grin:
Lähinnä sitä tuolla kasaamisella meinasin, että voisi valita ne osat, mitkä on hyviä.
RTR:t jos kerran on ihan surkeita, niin mistä te sitten noita autoja teette?

Joka ikinen ruuviko pitää jostain kataloogista valita erikseen? Näistä kun en vielä juuri mitään ymmärrä, niin luultavasti olen eläkkeellä, ennenkuin saisin listan kasaan, mitä pitää ostaa.
Pakkohan se on jostain aloittaa.

Siksi lähinnä kyselen, ettei joku ahne markettimyyjä myy mulle mitään ihan sikaa säkissä.
Aloin jo hieman tässä kallistumaan sähkiksen puolelle. Pitänee käydä jossain liikkeessä ihmettelemässä noita.
RC-garagen avajaisetkin kun näkyy olevan lauantaina tuusulassa.

60
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.11.08 - klo: 17.57 »
Olenhan minä tätä kahlannut, mutta näkyy porukka tuolla kyoshollakin ajavan. Ilmeisestikin niillä hipo-osilla varustetuilla kisavehkeillä.

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=370

Oliskos tuommoinen mitään? Tuohon vielä jonkun paperilapun joutuu latomaan nippuun, jotta saa loputkin ajotarpeet matkaan.
Tietty ehkä joku halvempikin voisi mennä. Se on vaan oikeastaan oltava valmis setti, kun mitään ei ole valmiina. Edes osaamista. Kasaaminen varmaan onnistuisi ohjeiden avulla, vaikka tuo tulisi irto-osina koko roska.

Tällä hetkellä "leluna" toimii S2 audi, jolla sudittelen välillä, kun ei oo perhe kyydissä.  :laugh:

Sivuja: 1 [2] 3