Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Karvajalka

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11
31
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 06.08.09 - klo: 12.00 »
Saan tänään oman vtr kopan maalauksesta ja autossa on kiinni upouusi
rengassarja, onko Jerzi ja kumppanit menossa Tattikselle loppuviikolla???

Toni  :tongue:

Tänään pitänee yrittää päästä Tattikselle töiden jälkeen, siin noin klo 17 paikalla.


Comero odottelee jo peltisarjat punahehkuisena Kuusankosken kisoja!  :evil:

Kuvan perusteella näyttäisi, että takaspoileri puuttuu vielä. Kannattaa laittaa paikalleen, vaikuttaa se sen verran perän pitävyyteen.
"Peltisarjat"? Meinaakko että alumiini on menneen talven bling-blingiä ja nyt käytetään peltiä näissä RC-raasereissa katu-uskottavuuden kohottamiseen?  :cheesy:

32
Milloinkas muuten seuraavat kisat on täällä pääkaupunkiseudulla? Tämän kuun lopun jälkeen taitaa sateiden todennäköisyys kasvaa aika lailla, joten päiväystä varmaan kannattaa alkaa piakkoin suunnittelemaan. Nyt tuntuu olevan parikin hyvää paikkaa ajella kisoja. Sipoon fasiliteetit kyllä pesee Gallerian katon :cool:

33
Niin lähti ilmoittautuminen täältäkin. Sitten vaan pitää muistaa mäkäräiskarkoiteessa kylpeminen kisa-aamuna. Aurinkoiset kelit kisajärjestäjät viissiin tilasivatkin jo  :wink:

34
Tulipa tällänen mieleen kun tuo tulli/alvi rajahan on 45e niin miten tuo towerin easy pay toimii? Kun siinähän on mahdollisuus maksaa useammassa erässä niin tuleeko auton arvoksi ensimmäinen erä? Silloinhan halvoissa ei menisi alvia lainkaan?

Lähinnä tällänen oli kiikarissa: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGA44

Joops eipä mitään ei tullut taas luettua kunnolla: "Easy Pay is available for U.S.A. residents only. "

Eikä se maksutapa erityisemmin vaikuta lopulliseen arvoon, jonka Tower tuppaa naputtelemaan paketin päälle todella tarkasti. Se koko hinta on kuitenkn se mistä ALVit ja tullit maksetaan, jos maksetaan.

35
Tulokset / Vs: Kuvia kisoista
« : 03.08.09 - klo: 13.32 »
Jos olen tulevaisuudessa kierroslaskija voin yrittää järjestää kahta luokkaa ajaville
kaksi samalla numerolla olevaa ponderia jolloin vältytään ponderin vaihdolta. Olettain että pondereita riittää.

Tuo kyllä auttaisi jonkin verran erien välistä tohinaa. Varsinkin tuon TTn kanssa, kun sille ei ponderin vaihdon lisäksi paljon muuta tarvitse tehdä kuin katkaista virrat erän lopuksi  :grin: Olettaisin että LiPotetussa Minissä on aika pitkälle sama tilanne.

36
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 03.08.09 - klo: 09.29 »
Yksi hyvä voisi olla racing factoryn myymät 3racing rengas paketti 4 vannetta kumien kera 17.90.- ainakin mini kuskit kehuivat 3racing renkaita. Tuo kori oisi hyvä olla auton näköinen.

Tarkoitit varmaan näitä: 3Racing 5 Dual Spoke Rim & Tyre Set
Eipä ole hinnalla pilattu paketti. Näyttävä kuviokin auton näköisen korin kaveriksi. Jos nuo vielä kestävät ajoa, niin taitas olla aika passeli paketti.
Omatkin kokemukset 3Racingin tuotteista ovat olleet aika positiivisia ja sen verran laajalle levinnyt merkki että niitä saa vähän joka puolelta maailmaa.

37
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 03.08.09 - klo: 07.08 »
Tuota Lassen Hello Kitty koria katellessa tuli mieleen että siitä saattoi osittain johtua parempi pito. Ei tuolla korilla kovin suurta merkitystä näissä nopeuksissa luulis olevan (varsinkaan verrattuna mun Lotus-koriin), mutta kuten tuli aiemmin todettua, näillä säädöillä ja radalla TTllä pysyi VTRien kyydissä aika hyvin. VTRssä taas on tullut omakohtaisesti todettua, että pienellä spoilerilla on aikamoinen merkitys takapään pitoon.

Pitää varmaan laittaa parit uudet reiät vanhaan turisti-koppaan ja testata vaikuttaako se pitoon kuinka paljon. Lisäksi tuossa olis Subaru joka on varmasti heikommalla pidolla varustettu kuin Lotus. Meinaan jos noi turistien kisa kopat on kovinkin paljon paremmat, voisi olla ihan hyvä pysytellä "oikean auton näköisissä" koreissa. Semmoinen tulee jokaiselle kuitenkin mukana TTn kanssa, joten kustannusmielessäkin ehkä ihan hyvä. Ja mulla toi alkuperäinen Subaru on kestänyt todella hyvin ajoharjoittelua  :wink:

Olisko muuten kenelläkään ideaa mitä kumisia turistirenkaita suomesta saisi helposti? Jos pitoa koittaisi renkailla(kin) rajata, olis tietenkin kiva, että niitä valittuja renkaita sitten saisi myös... Tamiyan nakit olis tietty sikäli kivat, että niitä yleensä saa kierroksen paketissa. Tosin taitaa riippua setistä millaiset tulee. Kuviollisit, slicksit tai driftirenkaat, joten kauppaan joutuu joka tapauksessa useimmat menemään.

38
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.08.09 - klo: 20.25 »
Kisa tuli sitten ajettua TT-01llä. Viivalla oli vain 3 autoa, mutta kyllä se jo kertoi aika paljon.

Lassen perässä ei pysynyt millään. Tai no pikkuisen lisää pitoa perään niin olisi voinut pysyäkin... Varsinkin Hedgehogin autoon  :smiley:

Mutta mutta, jos kisaa näillä meinaa jatkossakin ajaa, pitäisi renkaiksi varmaan löytää jotkut vähän pienemmällä pidolla varustetut nakit. Auto menee vähän liian kiskoilla noilla turisti slickseillä. Jos auto on suurin piirtein oikeissa asetuksissa, ei näillä eroja pahemmin saa aikaiseksi, koska virheitä ei paljon satu.

61/21 valitys tuntui aika hyvältä. Vauhtia on sopivasti enemmän kuin vakio 61/19, mutta ei vielä liikaa.

Turisti-slickseillä varustetulla TT-01:llä, varsinkin Lasse, olisi sijoittunut varsin hyvin VTR-10 autoja vastaan  :grin: Nopeammalla radalla tilanne olisi varmaan ollut toinen, mutta hyvin silti. Kestävyyskisassa olisi TTn käyttö ollut ehkä erittäinkin hyvä ajatus.

39
Kiitoksia vaan minunkin puolestani kisan järjestäjille, osanotaajille ja sponsorille.

Tällä kertaa tekniset vaikeudet vähän vaikeuttivat menoa. Ekassa alkuerässä yksi iskari päästi öljyt pihalle, toisessa oma moka kun testasin one waytä mutten ehtinyt mitään säätöjä tekemään sitä varten ja kolmannessa ponderin virtajohto ilmeisesti oikkuili ja jätti kierroksia laskematta. No tää on moottoriurheilua  :wink:

Tuli myös havaittua ettei näillä taidoilla vielä kannata osallistua kahteen luokkaan yhdessä kisassa. Vähän turhankin paljon ohjelmaa mekkauspöydän luona kun molemmat autot halusivat huomiota. Eikä autosta toiseen hyppääminenkään onnistunut ihan ongelmitta. Nuo ongelmat olivat oikeastaan tiedossa, joten tuli vaan testattua käytännössä. Onneksi aikataulu ei ollut kauhean tiukka niin ehti saamaan autot radalle kaikkiin eriin.

Sää tosiaan suosi esimerkillisesti. Ei ehkä ihan yhtä komeata paistetta kuin edellisessä kisassa Sipoossa, mutta eipä kastuttu. Paitsi ehkä ne jotka pakkasivat kamat hitaammin  :grin:

Radasta tuli kyllä aika passeli. Ei kylläkään minun autolleni paras mahdollinen. Aliohjaavalla autolla tuolla kun ei pärjätä. Mutta eiköhän se ongelma jatkossa saada korjattua  :wink:

Pikkuisen kyllä potuttaa akun loppuminen kestävyys kisassa... 3 minuuttia ennen loppua. Siihen akkuun muuten meni noin 3900mAhia kun sen äsken latasin (3700mAh akku). Toiseen , jolla ajoin maaliin, hurahti alle 300mAhia. Joten pienestä se oli kiinni. Vaikka eipä tulos olisi mihinkään muuttunut vaikka akku olisi loppuun asti kestänytkin.

40
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.08.09 - klo: 16.42 »
No niin. Tässä on nyt tuo Corvette koppa nunmeroita vaille valmiina. Täytyy vielä vahvistaa Keula ettei heti repeä keskeltä. Nurkat tuntuvat olevan todella tukevaa tekoa edessä, joten niitä en vielä vahvista. Jos hajoavat niin sitten korjataan.

Kyllä tuolla ajella kelpaa.

Keula näyttää oleva vähän pyöreämpi kuin muissa HPIn vintageissa. Se tuo huomattavasti lisää kestävyyttä. Edelleen keula näyttää kyllä mun silmään vähän kummalliselta. Oikeaan verrattuna tuosta näyttää puuttuvan etupuskuri. Se saanee keulan näyttämään tosi korkealta.

Havaitsin että setissä tulee mukana maskitarrat etu- ja takavaloille. Vähän kyllä ihmetyttää se, että etuvalojen maskit tulevat keulan päälle. Taitaa tulla melko mielenkiintoinen jos tuohon led-valoja yrittää tällätä. Niitten valojen pitäisi käsittääkseni kuitenkin olla semmoiset ylös nousevat mallit Stingrayssä.

Tuskin Corveten aerodynamiikalla kilpailuetua saavutetaan, mutta hyvä jos radalle tulee uusia malleja  :wink:

41
Ihan varmistuksena vaan: Kaupat kun aukenee sunnuntaisin kello 12, niin onhan tuo parkkihalli auki jo klo 9?

Toinen kysymys mikä tuli mieleen: Kun ajelee kahta luokkaa ja välillä varmaan pitäs käydä nostelemassa muita eriä, alkaa mekkausaika olemaan aika kortilla (40min/tunti kisalle kyllä käytännössä melkeen ratkaisee ongelman). Kuinkas moinen yleensä hoidetaan? Tilanne kun tunsin ensimmäistä kertaa RC-historiasssa tulee vastaan nyt  :grin:

42
Perjantaina jäi tarkistamatta. Mutta kaippa siellä jostain sähköäkin saa latureihin? Jatkojohtoja ehkä kuitenkin kannataa ottaa mukaan...

43
Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
Rekisteröinti: 31.7.2009 klo 16:47:25
Paikka: HELSINKI 00000

Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu.
Rekisteröinti: 31.7.2009 klo 15:14:57
Paikka: ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS 01510

Lähetys on jakelussa vastaanottajalle.
Rekisteröinti: 31.7.2009 klo 14:18:43
Paikka: ITELLA LOGISTIIKKA KULJETUS 01510

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
Rekisteröinti: 31.7.2009 klo 14:07:50
Paikka: HELSINKI 00000

Lähetys on siirtynyt kuljetukseen.
Rekisteröinti: 31.7.2009 klo 13:33:00
Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on rekisteröity.
Rekisteröinti: 31.7.2009 klo 12:39:36
Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Rekisteröinti: 30.7.2009 klo 19:26:58
Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on rekisteröity.
Rekisteröinti: 30.7.2009 klo 19:26:58
Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Toimitettu tulliin.
Rekisteröinti: 30.7.2009 klo 19:26:58
Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on lähtenyt Suomeen.
Rekisteröinti: 29.7.2009 klo 21:47:00
Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
Rekisteröinti: 29.7.2009 klo 17:52:00
Paikka: Ulkomaa/Foreign country 01000


Tässä taas tämmönen esimerkki Itellan toiminnasta. Ei ainakaan meille kukaan yrittänyt tuota tuoda. Kotona ollaan oltu iltapäivä ja ovikellokin toimii. Joten tiedä sitten kenelle sitä oikein yritettiin luovuttaa. Onneksi ei kelvannut, kun on näköjään jossain vastaanotettu kuljetuksesta Itellan syövereihin. Soittelin asiakaspalveluun ja kyselin asiasta, tällä hetkellä tuntuu ettei kukaan Itellalla edes tiennyt missä paketti on. Saattaa kuulemma tulla huomenna kotiin tai sitten maanantaina...

On tämä kuitenkin parempi kuin taannoinen yritys, jossa mun passi annettiin viereiseen taloon kun siellä joku avasi oven kelloa soittaneelle kuriirille.

Niin, jottei ihan OTksi mene. RCMart kyllä pisti tavarat postiin sähäkästi kun kokeilin tuota nopeampaa toimitusta. Hitaammalla on yleensä ollut aika tasan 2 viikkoa matkalla (siitä suuren osan tullissa).

44
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.07.09 - klo: 18.39 »
Terve mahtuuko foami puskuri mihinkään noihin  vintage koreihin,
kävin tänään hakemassa renkaat ja huomasin, että linnaan oli tullut myös koreja.

Itsellä tuo escortti eikä siihen kyllä mahdu ainakaan.

Autona Xray T2

HPIn koreihin mahtuu varsin hyvin foami-puskurit paikalleen. Pientä trimmausta sieltä täältä saattaa joutua tekemään, mutta kyllä puskurit paikalleen mahtuu.

45
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.07.09 - klo: 11.18 »
Vinnkinä:

Tuossa Ilvessalon autoa katsellessa pisti silmään nuo sameat sivulasit. Itse leikkelin tarrasta karmien sisäisen läpinäkyvän osan pois niin lasit on kirkkaat. Eipä tuo tietenkään haittaa muuten kuin nenä kiinni autossa tarkastellessa, mutta leikkeleminen on varsin pieni vaiva.
Itse asiassa siäosa poistettuna tuota karmia voi liimaillessa helpommin ohjailla maalauksen reunoja pitkin, jos ikkunamaski ei ollut ihan 100% sopiva. Eikä jää kuplia tarraan kuten joskus noissa isommissa pinnoissa meinaa jäädä. Joten itse varmaan leikkelen nuo jatkossakin.

46
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.07.09 - klo: 10.46 »
Tässä se nyt on. Etunurkassa näkyy kumitiiviste mähmät.
Kun saisi tehtyä vielä kestävät kisanumerot ja esim postin tai huoneistokeskuksen logon tarrasta tms jotenkin näppärästi niin voila.

Olisiko jollakulla vinkkiä kuinka tarrat saa parhaiten tehtyä?
- Tulostin tuskin tekee hyvää jälkeä..
- Teippi.netistä tietty voisi tilata A4 arkillisen kisanumeroita ja muuta omalla tyylillään. Hinta: 40-50€ + alv , mutta voi olla huomattavasti halvempikin jos on aikaa odottaa..
- Tulostus paperille ja kontaktimuovia päälle?
- Joku muu...

Kyllä tarrat kummasti antoi autolle ilmettä. Näyttääpi hyvältä ja väri erottunee radalla aika hyvin  :wink: Muutaman kerrankun ajat Sipoossa renkaaseen niin kumitiiviste mähmöjä ei kukaan enää huomaa  :grin:

TomiKoo tilaili parit arkit tarroja tuossa pari sivua taakse päin ja Teippimiestä suositeltiin hommaan myös.
Itse maalasin kisanumerot autoon, joten niitä ei tarvinnut sen kummemmin ihmetellä. Noita logoja olen kans välillä vähän pähkinyt (niitä en ala maskista leikkaamaan). Näyttäisi olevan tarjolla myös siirtokalvoa, jolla tulostukset voi koriin siirtää. En vaan muista mistä semmoista oikein sai... Hinta oli vähän suolainen, mutta ei sentään 40-50€/arkki.

Numeroihin monet ovat käyttäneet tuota paperi + kontaktimuovi/teippi ratkaisua. Kyllä ne silläkin tavalla kisan verran vähintään autossa pysyvät.

47
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.07.09 - klo: 09.54 »
Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.

Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat

2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
  - hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
  - leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
  - Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
  - Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
  - Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
  - Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)

Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!

Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.

Juu, etuspoilereiden repeilyä on tosiaan esiintynyt. Niillä taitaa olla jotain noita kanttareita vastaan  :grin: Tuohon listaan voisi vielä lisätä pari vinkkiä:
- Leikkaa etupuskuri niin ettei se pääse jännittämään koria. Mahdollisimman hyvin korin mallinen on paras, silloin törmäykset eivät käännä korin nokkaa erikoisiin asentoihin.
- Yksivärinen tai maskaus teipillä, ettei tule leikkausjälkiä spoileriin. Niistä repeämät alkaa helpoimmin.
- Korin mukana tullut tarra spoileriin kiinni. Vahvistaa sekin vähän. Taitaa melkein jokaisessa HPIn korissa tulla tarrra spoikkaan.

Missäs vaiheessa noi suosittelemasi vahvikkeet pitäisi laittaa koriin? Ennen maalaamista vaikuttaa että tuo väkisinkin näkyy korissa... Ja taas hiekkapaperointi maalipintaan voi olla samasta syystä vähän kyseenalaista  :huh:

Cudassani takapuskuri on kyllä pysynyt niillä kakspuolisilla teipeillä varisin hyvin... Vaikka kokeilit sitä eilen itsekin muutamaan otteeseen tiputtaa pussaamalla mun peffaa... Tai siis mun cudan  :grin: Taisin tosin laittaa muutaman palan lasikuituteippiä avuksi jossain vaiheessa, mut se oli enemmän varmuuden vuoksi kuin siksi että puskuri olisi tipahtamassa. Saattaa olla että Cudan ohuempi lexan auttaa tässä kohtaa, puskuri joustaa eikä revi teippejä irti. Ehkä :huh:

48
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 31.07.09 - klo: 09.34 »
21/61 välitykset toimivat oikein hyvin Tattiksella. Syheröisempi rata vaatii sitten pienempää välitystä jotta pysyy kiihdytyksessä kyydissä.

Akkuna Yungtong Lipo 5000 / 20c, jolla olisi varmaan ajellut 2 tuntia yhteen pötköön. Mooottori tosin kävi aika kuumana ja renkaitakin piti säästää :)
mitäs tuumaat akku testistä?? huomasi aikas selkeästi radalla nimh/lipo eron jonka mun testi vahvisti.
Mulla on vara-akkuina 4200mah Nimh akut ja täytyy sanoa että niissä on huomattava ero varsinkin tehokkaammilla koneilla. Vakiomoottorillakin ero on selkeä etenkin tuon terävyyden osalta. Nimh on vähän laiska kun Lipolla suorituskyky säilyy loppuun saakka samanlaisena.

Alussa Lipo antaa myös enemmän potkua muutaman kierroksen verran, jolloin ollaankin jo pahasti karussa muilta kuskeilta...

Kiitoksia vaan akkutesteistä. Kyllä tuon mutulla oli jo suurin piirtein huomannutkin, mut hyvä saada vähän numeroita asiasta.

Itse asiassa ihan alussa NiMhissä pitäis muistaakseni olla vähän isompi jännite kuin LiPossa. Mutta se laskee niin nopeasti, että sillä ei suurta merkitystä ole. Toinen LiPon eduksi menevä juttu on sitten painot. Mitään minimipainoja kun ei ole, niin LiPot saavat kyllä siitä vähän lisäetua.

Kone tosiaan kävi varsin kuumana eilen. Itse ajelin koko ajan vanhoilla 4000mAh LiPoilla. Eipä tietenkään ole ihme, kun Tattiksella ei kierroksen aikana tarvitse kertaakaan höllätä kaasua... Ainakin tuolle radalle jotkut vähän vähemmän pitävät renkaat ja/tai nopeammat välitykset olis poikaa. Säästäis konetta ja kaasusormen kramppaamista  :grin:

49
Sähköautot / Vs: Virtalähde
« : 29.07.09 - klo: 22.40 »
Eipä noita kiinan pojan tarjouksia tosiaan helpolla paremmaksi pistetä. Mainitsin itse asiassa tuon oman poweri-ratkaisun tuossa, koska PC-powerin käyttö RC-virtalähteenä tuntuu unohtuneen viime aikoina. Varikolla nököttävä powerini on nääs kirvoittanut muutamat: "Onks toi PC-virtalähde? Tuon kun olisin tajunnut, niin olisin tehnyt itsekin kaapin perällä lojuvista vanhoista..."

50
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.07.09 - klo: 20.32 »
>BlueBeetle>
Jertsi Hoi! Yllätys Yllätys Hieno idea ammuttiin heti alas. :angry: Mun vasta veto VTR 10 Välitys Maks 5.72 25/55 pin/spur Jolloin TT oisi kelvollinen alusta myös VTR 10:piin. Seuraus?? todennäköiseti osallistuja määrä nousee vtr 10 luokassa.  :afro:

Tuo 5,72 välitys taitaisi olla vähän liian kevyt nykyisille VTR-koneille. Voi alkaa lämmittämään kiuasta kun auto kulkee koko ajan täysillä kierroksilla. Toisekseen, perän saaminen kuriin on ollut useimmille suurin haaste VTRien säätämisessä. Sitä tuskin paljon helpottaisi se, että saadaan lisää vääntöä kiihdytyksiin. Tuolla 1,65 hyppäyksellä ero taitaa jo tuntua aika selkeesti...

TT01stä on vaan aika vaikea laittaa samalle viivalle kisa-runkojen kanssa kovin tasaväkisesti. Joko siitä loppuu alustan säätövara nopeampien koneiden kanssa, tai sitten välitykset hitaampien koneiden kanssa. Eli paras kisa näillä varmasti saadaan kun laittaa TT:t omalle jokkishenkiselle viivalle.

Näihin on myös niin komeita koreja, että onhan se synti ja häpeä, jos ne vaan hyllyllä kerää pölyä, eikä radalla saa komeita naarmuja ja halkeamia lexaniin :grin:

51
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.07.09 - klo: 19.51 »
No eikös tuo VTR-10 ole mukavan hidasvauhtinen, eikä tartte muovipulkalla ajaa...? Siellä kun rajattais vielä välityksellä vähän rajummin niin tasoittuisi vähän.

Jos tahtoo vielä hitaampaa menoa niin Mini.

Oikeasti, ei kai joka autolle tarvitse erikseen keksiä omaa luokkaa, kohta ei riitä kuskeja yhteenkään kunnolla.

Itse asiassa tässä oli vähän ideana saada lisää niitä kuskeja kisoihin. Jonkin verran TT01n omistajista lienee hankkinut/saanut auton ensimmäiseksi RC-autoksi. Oma TT01 oli ensimmäinen hankinta, enkä mineistä tiennyt mitään vielä silloin...
Minien vähäinen kiinnostus tuota ensi sunnuntain Sipoon kisaa kohtaan jättää aikatauluun tilaa, joten jos sinne saadaan kourallinen innokkaita kokeilemaan kisaamista, niin eipä tuo taida keneltäkään pois olla. Päinvastoin, jos saadaan kisa-kärpänen puremaan muutamaa uutta kuskia  :wink:

Itselläni tuo VTR-kisa on kyllä ykkös-prioriteetti. Mutta jos samalla matkalla saa toistakin autoa ulkoilutettua, niin kyllä sitten puhallelaan pölyt pois kopasta ja tuplataan resissun ajoaika :wink:

52
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.07.09 - klo: 19.29 »
>Karvajalka>
Uskallatko paljastaa mikä välitys sulla käytössä?  :shock: Entä ehdotuksesi luokan välitykseksi? Jos Meinatsi että runkokin taipuu tolla lankakoneella, Mikä oisi hätäisin harjatonkone jonkalaittaisit tähän pulkkaan? 9.5-6.5 kv 4600-5700? 2s lipo/nimh 7.2 virtana.

Tarkistin just. Paikallaan on 21 pinioni (suurin mitä löytyy), spurreja näytti olevan 58T & 55T, paikallaan olevan 61T lisäksi. Noista spurreista ei paljon iloa ole ilman sopivaa pinioia. Joten ehdottaisin tuolta alueelta välitystä, jos se pitäisi kiinnittää. Muutkin kelpaa jos saan lainaan sopivan pinionin  :wink:

On tuossa mun TTssä ollut Castlen 4600 Sidewinder setti kiinni. Sen verran tuntui huterasti olevan kumit maassa kiinni, ettei se varmaan kovin paljon enempää tartte tehoja  :laugh: Mutta ei sillä yhdistelmällä ole oikein tullut ajettua melkein vuoteen, joten nyt voisi asista olla vähän eri mielipide.

Tuo rungon vääntyminen on vaan yleinen ongelma kardaanivetoisessa autossa jossa on tehokkaampi kone. Voimansiirto tuppaan vääntämään runkoa kieroon varsinkin kiihdytyksissä (siksi kisa-kiesit on varustettu hihnoilla). Ja kun tässä kiesissä ei ole mikään 3mm hiilikuitu runko, niin voi jonkinlaista vääntymistä esiintyä  :tongue:

53
Sähköautot / Vs: Virtalähde
« : 29.07.09 - klo: 13.04 »
Olisi täälläkin yksi 10v vanha raato nurkissa ja siinä näyttää olevan 145W poweri paikallaan. Googlesta katselin laskukaavaa amppeereille niin tulos oli 145W/12V=12A. Tuohan kuullostaa jo liian hyvälle ollakseen totta. Voiko tuollainen kivikautinen poweri antaa tuollaisia tehoja?
Mitä modauksia siihen pitää tehdä jos tuota nyt alkaisi turnigylle työstämään?

Se poweri taitaa syöttää virtaa myös 5V linjaan... Mahdollisesti myös 3,3V. Joten 12V ei varmaan ihan noin montaa amperia saa. Lisäksi tuo 145W voipi olla hetkellinen huippu, mitä ei pitäisi jatkuvasti käyttää. Yleensä siinä powerin kyljessä on kyllä tarra, mistä selviää montako amperia se mihinkin linjaan työntää.

54
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.07.09 - klo: 12.03 »
onks jollain hajuakaan saako tt-01.seen isompaa välitystä kuin 19/61 (vakio) esim 17/66 tahi vastaavaa

Tuossa olisi mahdolliset välitykset TT-01een. En tiedä miksi siitä vakio välitys on jätetty pois... Mutta näyttäisi ettei kevyemmäksi enää oikein taida päästä. Taitaa alkaa tuollainen 11x2 kone jo vääntämään runkoakin aika lailla, puhumattakaan siitä kardaanista  :grin:

55
Sähköautot / Vs: Virtalähde
« : 29.07.09 - klo: 11.15 »
Itselläni on kaksi Turnigyä PC powerin perässä. Tuo poweri antaa 13A 12V linjaan ja ainakin molemmilla latureilla 4A:lla lataillessa on hyvin toiminu tähän asti. Täytyy vahtia josko se alkaa lämpenemään kun käytän 5A:ta. Pikku miinus siitä, että tuolla PC powerilla on vähän painoa... Mutta nurkissa pyörinyt poweri ei maksanut muuta kuin parin vastuksen verran ja pikkusen modaus-töitä.

56
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 28.07.09 - klo: 17.45 »
Testaukset tehty. Pitipä autoa säätääkin. Oli aurauskulmat ihan vinksin vonksin niin ei menny suoraan pätkääkään. Siinäpä ne säädöt olikin. Mitä nyt noparin sai kalibroida uudelleen. Nyt menee suoraan ja auto liikkuu kuin raketti... Tosin ehkä se raketti on jonkin telaketjuvetoisin laitteen perässä menossa laukaisupaikalleen... Siis vauhti ei varsinaisesti päätä huimaa, mutta ei noilla voi tosiaan olla saamatta aikaan melko tasaväkistä kisaa  :grin:

57
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 28.07.09 - klo: 13.13 »
Sama juttu... Alkaa kohta olemaan vakio-pannu ruuvattu paikalleen.. Sitten vielä jostain toimiva servo vanhan turisti-gummit alle, niin eiköhän tästä pääse TT:tä ulkoiluttamaan Tattikselle kohta. Säätämisestähän tässä TTn kanssa ei paljon tartte huolehtia :lol:

58
Taannoin vähän tutkiskelin noita kierroslaskureita, Robitronicissa tosiaan ainut miinus näytti olevan tuo softatuen puute. Eikä mukana tulevaa tai lisämaksusta saatavaa PRO-versiota oikein kehuttu. Tosin kuten tuossa TLC mainitsikin, penskat kyllä oppi sitä käyttämään, joten tuskin se nyt ihan mahoton on. Valinnanvara ei koskaan kuitenkaan olisi pahitteeksi.

Sikäli AMB-yhteensopivana I-Lap vaikuttaisi vähän kiinnostavammalta (ja vähän kalliimmalta myös). USB-tuki ei myöskään ole paha juttu nykyään koska noi sarjaportit alkaa olla katoava luonnonvara. Robitronic tais olla sarjaportti-only ratkaisu?

59
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.07.09 - klo: 10.58 »
Verkkokaupan mukaan Espoon Hobbylinnassa olis Vintage etugummeja varastossa... Pitänee käydä huomenissa tarkistamassa. Ens viikonlopun kisoihin yksi uusi rengassetti olis ihan kiva saada, ettei inserteillä tartte ajella :wink:

Juuri kuulin että uusia gummeja pitäisi olla Espoon Hobbylinnassa keskiviikkona tai torstaina. Käyn varmaan silloin hakemassa itselleni setin. Jos tarvetta renkaille on, mutta etäisyys ongelmana, niin laittakaapa YVtä, voin ottaa mukaan ja tuoda Sipooseen rengas setin mukanani. Niitä on sitten kiva liimailla aamulla radan varressa  :grin:

60
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.07.09 - klo: 10.53 »
Jep, taidan olla ainoa joka ajaa alle neljän (3,9)välityksellä tattiksella, eikä siitä tosiaan mitään iloa ole. Ei jaksa lähteä mutkistä enää kovinkaan sähäkästi ja kone käy selkeästi kuumempana kuin muilla. Seuraavaksi kokeillaan sitä 4,1:stä.

Juu, jos kuumana käy niin kyllä tehot akusta sitten kuluu koneen lämmittämiseen eikä auton kuljettamiseen. 4.1 toimii mulle varsin sopivasti. Auto ei ole liian sähäkkä kurveista lähtemään, joten perä pysyy suurin piirtein siellä missä pitääkin.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11