Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Karvajalka

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
Tamiya / Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
« : 30.06.09 - klo: 22.04 »
Törmäsin juutuubissa DF03:lla kisaamiseen. Melkosen näköstä touhua.  :mrgreen:

Mistä ihmeestä noi kaikki ajaa??? Aikamoinen ajajakoroke tarvitaan. Autojahan on ihan sikana radalla samaan aikaan. Taitaa olla jo 2.4GHz taajuudetkin kovilla  :huh:

92
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 30.06.09 - klo: 15.32 »
Siellä portilla olevat laput on kans sikäli mielenkiintoisia, ettei niistä yleensä mitenkään selviä, mitä rataa ne tarkoittavat. Taannoin Mikroautorata oli suljettu ja portissa lappu "rata suljettu"... Tais käännyttää RC-autoilijat pois vaikka se rata oli kyllä auki.

Nuken toimistoilta voi kanssa käydä huhuilemassa, josko sieltä joku löytyisi portit avaamaan. Tietävät varmaan mikä rata on kiinni, jos joku on suljettu...

93
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 30.06.09 - klo: 11.33 »
No siis mä ajattelin notkua paikalla varmasti vain sen GT kisan ajan, en koko iltaa eikä siinä tarvita alkueriä. Yksi lähtö 20min ja se on siinä. Seuraava lähtö seuraavalla viikolla. Ja samalla kertaa ajelen myös TP10:llä.

Aaha, missasin tuon sun yksi 20min lähtö kohdan. Tuossa linkittämässäsi ketjussa kun pidettiin kisajen käytäntöjen opettelemista tärkeänä. Siihen nuo alkuerät ja nostamiset kuuluu aika oleellisesti. Parissa kissassa ajanottosysteemien pystyttämistä seurattuani, sen vaivan näkeminen viikoittain yhden erän takia ei vaikuta kovin järkevältä... Jollei kyseessä ole sitten paljon yksinkertaisempi & nopeemmin pystytettävä järjestelmä.

Mitä tuossa aikataulusta aikaisemmin kirjoittelin oli: nopeasti mietitty, koko töiden jälkeisen iltapäivän maksimaalisesti hyödyntävä systeemi, mikä palvelisi tattiksella yleisimmin näkyviä luokkia, mahdollisimman kisamaisella formaatilla. Mut tosiaan, 20min viikottainen erä ei suuremmin järjestelyjä kaivanne.

94
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 30.06.09 - klo: 09.06 »
Tästä tattiksen NS keskiviikko sessiosta jatketaan lisää silloin keskiviikkona. Eilen vähä asiaa kaavailtiin ja ihmeteltiin että miten se saatas toimimaan mutta tosiaan keskiviikkona kaikki paikalle ketkä pääsee.

Harjoitukset ennen viittä tai edellisinä päivinä. Tattiksen vakio porukkaa se kuitenkin on, joten ei tuolla liene paljon väliä.
Tuntiin aina 20min GT, 20min LS & 20min VTR aikaa. Eriä sen mukaan miten pitkä niiden pitää olla missäkin luokassa.
Ensimmäiset alkuerät 17-18
Toiset alkuerät 18-19
Puolet alkueristä merkitsee, joten kuudelta paikalle saapuvatkin pääsee aika normaalisti mukaan. Ja jos ei siihenkään ehdi niin sitten finaaliin letkan perältä.
Finaalit 19-20, VTRt sähkiksinä voimme ajaa finaalit klo 20 jälkeenkin, kunhan NOSTAJAT EI KARKAA

95
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 30.06.09 - klo: 07.05 »
Isoin juttu jota minusta PK-seudun GT luokka vois puskea eteenpäin on viikottaiset epäviralliset kisat, esim. 1 lähtö a 20min. Sama paikka ja aika, joka viikko. GT luokka ei tarvii edes nostajia  :grin:
Miettikää kokouksessa jos en ole paikalla. Kierroslaskenta ei liene ongelma ja HN miehistöllähän on se ajanottokin, pondereita vaan lisää. Pieni kolehti omistajille siitä per krt.
Vrt. http://rc10.fi/index.php?topic=11310.msg346373#msg346373
Tällä sais helposti systematiikkaa peliin ilman paineita.

Voisko kuvitella että VTR ja LS5 ajaisivat silloin myös kisaa  :huh:
Jerzi

Kannatettava juttu. Ja tosiaan VTR & LS5 samalla kertaa. Ajanotot ja muut jos järkkää aina paikalle, niin menevät muutkin luokat melkein samalla vaivalla. Ja nostajiakin on kun luokat nostaa toisiaan. Varikko saattaa alkaa käydä pieneksi, mutta eiköhän siitä omilla pöydillä selvitä.

Sunnuntaina Nikon ajanottopuuhia seuranneena, siihen hommaan voisin itse koittaa sekaantua. Kunhan joku antaa pienen perehdytyksen. Tämmöiset epäviralliset kisat olis aika passeli paikka tehdä ekat kämmit  :grin:

Karkaa vähän GT-autoilusta, jatkuuko Tattiksen rata topicissa?

96
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 29.06.09 - klo: 19.06 »
Voisin kuvitella vaan mitä olemme Jonnin kanssa saatu aikaiseksi.
Jerzi

Ilmeisesti ainakin sen, että vanhoille turistin rungoille on kysyntää. Kattelin tuossa just että Xray T2 tuli myyntiin... Ja puolessatoista tunnissa se oli jo varattu  :laugh:

97
Tulokset / Vs: VTR-10 JA TAMIYA MINIT KISAT SIPOOSSA 28.6
« : 29.06.09 - klo: 18.00 »
Pari fotoa minultakin... Ajamisen, mekkaamisen ja nostamisen välissä ei ikävä kyllä kauheesti ehdi kameraa käyttämään...

98
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.06.09 - klo: 14.49 »
Arska, ei olis käynnyt ihan suoraan noin. Reikä takaikkunassa olis pitännyt peittää,numerot autoon,renkaat oikeaksi ym pientä.
Jerzi

Kun nyt paremmalla näytöllä kuvaa kattoo, niin ei siinä taida edes olla reikää. Vaan puhdas kohta lasissa  :grin:

99
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 29.06.09 - klo: 10.49 »
Karvaräpylän Cuda alkaa näyttää jo vähän kilpa-autolta. :D

Viimeistään nyt näyttää siltä että on 2 koria johon kannattaa sijoittaa nuo pennoset eli camaroon ja mustangiin. Nyt en puhu retro racing koreista lainkaan.
Cuda näyttää olevan liian ohutta tavaraa.
Jerzi

Juu, alkaa olla katu-uskottavuus kunnossa noilla taisteluarvilla  :grin:

No jaa, kyllä toi Cuda kesti normaali ajoa mulla. Ratamerkkeinä käytetyt renkaat joihin tuli ajettua aika kovaa ja aika suoraan muutamaan kertaan taitaa kyllä tehdä tuhoja muihinkin koreihin. Onhan toi aika pahan näköinen, mutta samalla tavalla mun vanha Camarokin on teipattu. Cudan materiaali tuntuu vähän vääntyilevän, mutta vääntyy kyllä takaisinkin kun vähän sormin auttaa...
Toisaalta etu spoikka kun on niin ohutta tavaraa niin se on joustanut tosi hyvin kontakteissa kanttareihin. Semmosessa tilanteessa muistaakseni Camarosta keula vähän repes spoilerin reunoilta...

Mulle Cuda on kyllä painon puolesta hyvä kun runko painaa paljon. Painoa näytti olevan noin 30g vähemmän kuin Camarossa. Musse oli siinä välissä. Ja RetroRacingin korit 20-30g päivampia kuin Camaro. Joten riippunee vähän alustasta mikä kori sopii näppärimmin kyytiin.

100
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 29.06.09 - klo: 08.09 »
No niin, ensimmäiset ja toiset kisat takana ja paljon uutta opittu. Hauskaa oli koko rahan edestä.

Muutama opittu asia:

- VTRt sopii erinomaisesti rosoiselle parkkis-asfaltille. Kunhan se vaan on puhdas, niin ajaminen on jopa hauskempaa kuin tasaisella ja hyvin pitävällä radalla.

- Lippis päähän kun ajetaan (pitää hommata semmoinen ensin). Auringon paistaessa silmiin, sokkona ajamisessa on pikkuisen liikaa haastetta meikäläisen makuun  :cool:

- Tamiya TA05 on pommin kestävä peli, mutta ei pikkukiven kestävä. Sekä minulla että Pekalla pieni kivi voimansiirrossa katkaisi erän. Mutta erilaisista taktiikoista huolimatta emme saaneet muuta hajoamaan. Pekka koitti pehmittää autoa useammalla pienellä kolarilla ja minä taas vähän harvemmilla mutta kovemmilla rysäyksillä. Muuta emme saaneet rikki kuin koreista keulat  :grin:

- Jos näillä autoilla ajelee hiljempaa, akuissa riittää vetoa todella pitkään. Kestävyyskisassa ajoin 3Racingin 3700mAh LiPolla puoli tuntia ja sen jälkeen kummankin kennon jännite oli vielä yli 3,8V! Oli kyllä ajettavakin todella pintakaasulla, koska taka-camberit oli aivan keturallaan foameille.

Tässä vielä vähän viikonvaihteen saldoa:

101
Kiitosta vaan kisasta. Ensimmäinen kisa jäi vähän lyhyeksi, mutta jo noissa alkuerissä pääsi vähän kisa-tutinoita kokemaan  :grin: Sää ei tosiaan ollut suosiollinen, mutta sillehän järjestäjät eivät paljon mitään voi.

Tuolla olisi myös pari kuvaa mitä jäi kameran muistikortille kisamatkalta.

102
Tulokset / Vs: VTR-10 JA TAMIYA MINIT KISAT SIPOOSSA 28.6
« : 29.06.09 - klo: 05.43 »
Tuossapa tulokset:

Koodia: [Valitse]
A-fin 1. fin 2. fin 3. fin yht
Lindvall Niko 1 1 1 2
Kotola Jonni 2 2 3 4
Sojakka Thomas 5 3 2 5
Laurila Vesa 4 4 4 8
Hellström Jerry 3 5 5 8

Tästä se taas nähdään, lahjattomat treenaa. Niko sai VTR-auton kasaan lauantaina, melkein testasi sitä samana iltana Tattiksella, jätti väliin treenit Sipoossa pystyttäessään ajanottolaitteistoa, ajoi 2,5 neljästä alkuerästä... Ja voitti kaikki finaalit  :shock:

Oliskohan se joskus salaa treenannu joitain muita sähkö-touring luokkia?  :cheesy:

103
Tulokset / Vs: VTR-10 JA TAMIYA MINIT KISAT SIPOOSSA 28.6
« : 29.06.09 - klo: 00.02 »
Kiitoksia vaan järjestäjille, Nikolle ja Tumpin perhelle. Tosi hyvät kisat oli. Ensimmäiset kokonaiset kisat mitä olen ajanut, joten paha sanoa josko olivat parhaat koskaan järjestetyt  :grin:

Varmaan mielenkiintoinen ja opettavainen kokemus muillekin kisa-rookeille porukassa... Meitähän riiti. Ens kerralla voi olla nopeampaa kun ei tarvitse 2/3 porukasta kaikkea selittää juurta jaksaen.

4. sijaan ei myöskään voi olla muuta kuin tyytyväinen. Ei tosin olis onnistunut, jollei Jerzi olis rikkonut autoaan pariin otteeseen.
Kestävyyskisa kokeilu oli myöskin kiintoisa. Pituutta tarvitaan vaan lisää jottei yksi akku kestä koko settiä noin helposti. Ja omaan autoon huomattavasti paremmat säädöt foameille. Holtiton driftaaminen ei ollut paras tapa edetä tämän tyyppisessä kisassa...

Rata oli onnistunut. Varmasti ammattitaitoisten radan rakentajien ansiota  :wink: Tuntuu tommonen rosoinen (mutta puhdas) parkkis-asfaltti olevan tosi passeli alusta VTR:ille.

Uusintaottelluun paranettavaa:
- Omat ajotaidot. Cudan keula ei kestä nykyisiä  :grin:
- Auton säädöt... Aina voi parantaa.  :p
- Lippiksen hankinta. Auringon laskun aikaan arvailun perusteella ajaminen ei ollut hauskaa  :cool:
- Isompi grilli. Ens kerralla on enemmän kuskeja mukana  :wink:

104
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.06.09 - klo: 23.09 »
Ettei olis polttis, kun on takalasissa pyöreä reikä.  :wink:  ...voin toki olla väärässäkin.

Totta, ei se sitten ole ihan VTR-kelpoinen  :grin:

105
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.06.09 - klo: 22.38 »
Tommosella ajellaa...

Komian näköinen Mustangi. Ei vaan näkynyt tänään ajelemassa Sipoon VTR-kisassa  :wink:

106
HUOM! Aikataulu muuttunut uusien ilmoittautmisten myötä.

No niin, ilmassaa alkaa olla suurta urheilujuhlan tuntua  :cheesy:

107
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 25.06.09 - klo: 22.46 »
Oliskohan joku siellä tattarisuolla huomenna vtr autoilemassa ni vois käydä kerran testaamassa tolla 15,5 koneella millasta on ajaa katuautoa ennen kisoja  :lol:

Miten se maavara katotaa? Akku ja kaikki kiinni ja kerran painetaan katosta alaspäin ja sit mitataan ympäri auton  :huh:

Voishan sitä koittaa ehtiä Tattikselle huomenissa kattomaan sitä sun TA05sta. Oikee asenne kisoja kohtaan, se on myönnettävä  :wink:

Kuten Jerzi tossa mainitsi, 8mmn palikka pöydälle. Auto ajokunnossa viereen ja painetaan jouset pohjaan pariin kertaan. Sitten työnnetään auto palikan yli. Jos palikka pysyy paikallaan, maavaraa on tarpeeksi. Siis näin olen asian ymmärtäny.
Kannattaa muuten tarkistaa, ettei etuspoileri tule alemmaksi kuin auton pohja. Se alkaa muuten tökkimään tuossa testissä.

108
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.06.09 - klo: 09.59 »
ei ruhkaa välttämättä, mutta joka kerta eli pari kolme kertaa viikossa siellä käyneenä aina on ollut useampi luokka edustettuna eikä yksin ole tarvinnut ajaa. enemmänkin toki mahtuu. vartin vuoroilla on pääasiassa menty.

kyllähän sitä järjestää voisi, mutta tuleeko jengi kisoihin ja halutaanko lystistä maksaa. TP10 kerhokisat olisi mukava juttu kos "virallista" kisaa ei tänä kesänä Tattiksella ole, miksei avoimet GT kisatkin vaikka ne just siellä oli.

Jep, karkeasti arvioimalla arki-iltapäivän/illan ainaka yleensä paikalla käy vajaa tusina kuskia. LS-5, GT & VTR-10 ehkä parhammin edustettuna, yksinäinen sähkö-touring kiertää rataa aika usien ja välillä näkyy myös noita TP10 ja eilen ensimmäistä kertaa 1/8 kokoisia ovikiilojakin oli paikalla. Vaikka kerralla ei montaa kuskia paikalla olekaan, naamat kyllä vaihtuu päivästä toiseen kohtalaisen paljon. Joten ainakin noille 3 ensin mainitulle luokalle kerhokisaan pitäisi riittää osanottajia.

Kukaanhan ei koskaan halua maksaa mistään mitään, mutta eipä pikku maksun luulisi osallistujia paljon karsivan.

109
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 25.06.09 - klo: 08.21 »
Näyttää aika mukavalta kisa säät tuonne Kuusankoskelle. Kannattaa ehkä varautua kuumiin olosuhteisiin muutamalla vähän pienemmälläkin pinionilla. Vaikka tuossa tiistaina kun poro-koneen lämpöihin vertailtiin näitä CSiäamme, niin kyllä saa olla tosi kuuma rata että kone kiehahtaa 4.1 välityksillä  :cool:

110
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.06.09 - klo: 20.50 »
Kävin testaamassa tänään slicks-vintaget (huomiseksi tuli muuta, joten ei ollut paljon vaihtoehtoja). Täytyy sanoa että positiivinen kokemus oli. Ensin luulin että pitoa on reippaasti enemmän kuin slicksiksi ajetussa kuviollisessa vintagessa, mutta ero selittyikin sillä, että aurinko meni pilveen ja rata jäähtyi useita asteita. Vintage kumit tykkäävät kuumasta asfaltista.
Ilmeisesti slickseissä on vähän paksummin kumia, joten tuntuivat jämäkämältä kuin kuvioidut. Samoilla HPIn mukana tulevilla inserteillä ajelin kun halusin pitää renkaat vertailukelpoisina. Kisalaillisethan nuo eivät ole, mutta saattavat olla varsin hyvä vaihtoehto treeniin... Jos ne siis saa vähän huokeammalla jostain.

111
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.06.09 - klo: 20.42 »
CS moottorit on viimeistään perjantaina Kuusankosken porukoilla joten rauhassa päästään nyt ajamaan kilpaa.
Jerzi

Eli saisko moottorin mahdollisesti jostai pe haettua sulta? Sehän on varmaanki niin, että pitäisi kolvata vielä nopariin kiinnikki se moottori? Ku eipä ole tullu mieleen ja ei mulla ole semmosta piuhasarjaa edes, voi kerpele  :angry: Voin kyllä ottaa toisesta moottorista ne ja kolvata tohon, mut mun taidoilla olis hyvä olla kotona tehty ku siellä kisapäivänä tuski saan niin nopeesti sitä aikaseksi tällä kolvaus kokemuksella :embarrassed:

Eikös Olli ollut tulossa mukaan. Häneltä löytynee kolvauskokemusta  :azn: Eipä silti, sitä varmaan löytyy usemmiltakin. Joten johtojen juottamisesta koneeseen kisapaikalla tuskin ongelmaa muodostuu.

112
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.06.09 - klo: 15.11 »
Jottei asiat menisi liian helposti... Kävin työmatkalla Hobbylinnassa hakemassa viikonvaihdetta varten varasettiä renkaita. Eturenkaita ei ollut yhtään hyllyssä. Huomenna pitäisi tulla niitä parit kierrosta Turusta Espooseen. Joten jos kisoihin renkaita tartvitset, kannattanee varailla saman tien.

Eiköhän omailla renkaillani kisat pääse läpi. Otin kokeiluluontoisesti Vintage-slicksit testattavaksi. Täytyy kokeilla onko niissä eroa kuviollisiin. Toivottavasti ainakin kestävät vähän pidempään kun hintaakin oli pikkuisen enenmmän. No, kyllä niillä ainakin treenailee.

113
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.06.09 - klo: 08.27 »
Oliskos muita tulossa maisemiin tärväämään mun kisakoppaa?

Tuosta tarjouksesta on vaikea kieltäytyä :grin:

Yllättävää kyllä, keula ei revennyt yhtään  :shocked: Tuli kyllä ajettuakin aika varovasti, mutta kyl etuspoileri silti paria kanttaria kävi maistelemassa. Ehkä ne oli noi uudet koritolpat mitkä auttoi... Niillä sai spoilerinkin yli 8mm maasta, joten kontaktit eivät olleet järkyttävän kovia. Ja nokkakolareita ei myöskään tullut testattua. Niissä taitaa useimmat näistä vintage-koreista olla kovalla kun keulassa on niin paljon teräviä taitoksia. Muovi kyllä tuntuu tosi ohuelta, mutta kaippa se sitten joustaa.

Camaroon verrattuna ei ihmeempiä eroja käyttäytymisessä havainnut. Ihan hyvä ajettava tuntui Cudakin olevan.

114
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 23.06.09 - klo: 22.38 »
Kyllähän toi rata touhu näytti ihan kivalta ja vauhdikkaalta... vähemmän hiekkaa ainakin autoissa tosin hypyt puuttui... paitsi kun sählää ratissa kanttariin  :azn:

Juu, hypyt puuttuu. Siinä on se etu että varaosia kuluu vähemmän myös. Huono puoli on sitten se, että autot vaativat kohtuu tasaisen ja puhtaan alustan ajelemiseen.

115
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.06.09 - klo: 22.06 »
Näyttää varsin pätevältä kipolta BB. Suojaa ainkin kunnolla akkua sivulta tulevilta tälleiltä. Mut meneekö uuden Lipo-kipon tekemiseks kun hommaat vähän eri kokoisen akun?

116
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 23.06.09 - klo: 13.10 »
Ei voi monesta autosta puhua niin hyvästä autosta harrastelijoille/aloitteleville kuin mitä tuo stampede edustaa. Niin ette vastannut kysymykseen, varmasti tuota aloittajaakin kiinnostaa.
Itse aloitin -87 ja varmasti 10 eri luokkaa olen ajannut myös ja viikonloppuna tulee taas uusi luokka mihin osallistun.
Tietysti jos aloittaja on sitä mieltä että 9v poijjat alkaa todenteolla näillä leikkimään pidempään kuin 2 viikkoa niin sitten mikäli rahoitus on kunnossa kannattaa aina hiukan parempi laatuista ostaa, ja minä taas suosittelen 2wd aluksi ihan sen helpuoden takia.
Kannattaa ottaa varaukselle se että kisoihin pitää heti päästä. Kannattaa mennä radalle tutustumaan itse rataan ja kiertää sitä jokunen akku ennenkuin innostuu kisailusta liikaa. Meitä on moneen junaan ja niitä on monta jotka sinne kisoihin ei halua mutta omistaa kisapelin.
9vuotiaan mieli muuttuu aika nopeasti laidasta laitaan (minun omat pojat on 9 ja 11) ja se nuorempi on ajannut 1 kisan ja tykkäs.
Jerzi

Jeps, ihan hyviä vastauksia ja neuvoja tässä on aloittelijalle tullut. Itse tuli ihan samoja juttuja mietittyä vuosi sitten. Tosin vain itselleni autoa kattelin. Tässä tapuaksessa vaan useimmat taisivat missata sen kenelle autoja ollaan hankkimassa. RTRn ja kitin hintaero on kohtuullisen iso, mutta useimmiten ihan siedettävä. Tässä tapauksessa se vaan tuplaantuu, taitaa mennä monessa tapauksessa kipurajan yli. Ja ensisijainen kilpakumppani varmasti tulee olemaan veli, joten tärkeintä lienee että autot ovat samanlaiset. Muuten se huonompi jää hyllyyn pölyttymään kun kummatkin haluavat kuitenkin ajaa paremmalla... Siitä taas kärsii sitten koko homman mielekkyys ja toinenkin auto voi olla pian pölyjä keräämässä.
Itse auton ominaisuuksista varmaan tärkein on (pommin)kestävyys ja varaosien saatavuus. Kun ovat samanlaiset kaarat molemmilla, niin nopeus ja ajettavuuskin tasaiset ja homma pysyy hauskana. Myös varaosien kannalta on iso etu siitä että autot ovat samanlaiset.

Ja koska 9v mieli tosiaan muuttunee aika nopeaan tahtiin, on varmasti kohtuullinen kynnys iskeä heti kauhea kasa eskoja pöytään että saa kaksi kisa-autoa kantaa kotiin. Kisoihin osallistuminen ei varmaan ole ihan ensimmäisenä mielessä kuitenkaan. Siinä vaiheessa kun vesselit ovat harjoitelleet tarpeeksi että kisoihin pitäisi päästä... Autot lienee joko päivitetty vähän laadukkaammilla osilla paremmiksi taikka vaativat jo päivitäämistä nopeampaan  :grin: Mutta silloin hommaa helpottaa kummasti se, ettei enää tarvitakkaan kuin runko, muuta osaa (radiot, laturit jne... ) on jo valmiina.

Summa summarum... Kohtuu edullinen ja pommin kestävä RTR-paketti pienillä päivityksillä oli varmaan se mitä haetaan.

117
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 23.06.09 - klo: 10.52 »
Academyn pystyy päivittämään GV2 Pro malliksi (päivitys tuskin tulee aivan ilmaiseksi kuitenkaan)

Näyttää tuolla Garagessa olevan myös osia Academyyn. Päivittämisen voinee tehdä pikku hiljaa vaihtamalla rikkoutunutta palikkaa parempaan. Joten tommonen vois olla aika passeli tapa päästä alkuun kohtuullisella budjetilla. Olisi tietty kiva tietää käyttäjä kokemuksia, josko paketti kestää muutakin kuin hyllyn koristeena olemista...
Takavetoinenhan tuo on, mutta harvemmin paketissa tuleva kone potkii niin paljon, että perä on ihan koko ajan menosuuntaan. Jos ohjaimesta saa vielä rajoitettua kaasua(?), niin eiköhän ne saa kulkemaan suurin piirtein oikeaan suuntaan poikien käsittelyssä. Hitaampi vauhti muutenkin näkyy positiivisesti varaosalaskuissa  :wink:

LiPot on tietty kova juttu ajoaikojen ja latauksien puolesta, mutta jos 9v pojat niitä tulevat latailemaan, niin voi olla turvallisempaa pysytellä NiMheissä. Ja tuosta näkökohdasta, latureissa lienee yksinkertaisempi aina parempi. Esim joku DeltaPeak-katkaisulla varustettu verkkovirta-laturi missä on vaan pari ei amperimäärää valittavissa (korkein sais olla 3-5A). Sillä voi sitten latailla jo muutamia erilaisia pötköakkujakin eikä pojat pystyne tekemään kovin isoja vahinkoja. Moisen ei myöskään pitäisi ihan mahdottomia maksaa, jos ei satu tulemaan paketissa mukana.

Laturia ostaessa kannattaa ostaa sellanen jolla voi ladata lipoakkuja sitten jos sellaiset tulee hankittua joskus. Jää sitten turha laturin vaihto joskus pois.

Muuten kyllä, mutta nuo laturit tuppaavat olemaan sen verran mutkikkaampia käyttää, että poikien muutamalla virhepainalluksella saattaa mennä akku ja/tai laturi vaihtoon... Silloin tuo ei paljon säästöä tuonut.

Jos isä hoitaa latauksen ja muutenkin kattoo akkujen käyttäjien perään koko ajan, niin silloin LiPo-maailmaan kannattanee hypätä suoraan.

118
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 23.06.09 - klo: 09.28 »
Eipä ole kokemusta kummastakaan merkistä, hinnat näyttää olevan aika samalla viivalla, joten varaosien saatavuus lienee ratkaisevaa. Siitä varmaan jollakulla on kokemusta?

Tuon hintaisessa paketissa melkeen jo ostaa yhden lisää varaosiksi. Pääseepä vielä isä kisoihin mukaan varaosa autolla siihen asti kunnes alkaa kato käymään  :grin:

119
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.06.09 - klo: 05.14 »
Ku sais sen kisa koneen ni pysyis paremmin muitten mukana, ilman moottoria joutuu käydä työntää kokoajan vauhtia.

Tossa on kyllä puolensa. Ainakin Tattarisuolla pysyy taatusti kunnossa, kun käy työntämässä vauhtia ja kiipee kontin päälle ajamaan joka viides sekunti  :grin:

Taidampa taas suunnistaa Tattikselle vähän harjoittelemaan löysemmällä taka-diffillä ajamista tänään kuuden jälkeen. Uus regas-settikin pitänee ajaa sisään ennen kisoja. Kuten myös se kuinka monta kurvia toi mun Cuda oikein kestää ennen kuin keula repeää... Oliskos muita tulossa maisemiin tärväämään mun kisakoppaa?

120
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 23.06.09 - klo: 05.01 »
No kiinasta turnigyn accusell-6. Maksaa 37$ että aika vähän hyvästä laturista. Mitään yli 5A latausvirtojahan tuosta ei saa irti, mutta tarviiko saadakkaan näin kotikäytössä?

Tuota olen itsekin tässä pähkinyt... Vähän siihen tulokseen alan tulla että tarvitsee, tai sitten latureita kaksin kappalein, tai iso kasa akkuja.
Radan varressa kerralla viihdyn yleensä vähän pidempään kuin parin akun verran. Kun välillä sattuu pääsemään radalle tiuhempaan niin, 5A laturilla ei vaan ehdi latailemaan samaa tahtia kuin akkuja tyhjentää. Ongelma selviäisi joko sillä, että käyttäisin kahta halpaa laturia tai sitten akkuja jotka salliin vähintään 2Cn latausvirrat ja laturia josta löytyy riittävästi potkua. Tai sitten puol tusinaa akkua mitkä lataillaan kotona täyteen. Silloin tulisi akkujen tyhjeneminen myös vastaan myöhemmin, vaikka ei latailla ehdikään samaan tahtiin kuin akut tyhjenee.

LiPo-Akut ja -laturit tuntuu kehittyvän aika haipakkaa, joten toi kahden edullisen laturin käyttö nyt tuntuisi itselleni järkevimmältä. Satsaa sitten vähän enemmän kun tekniikka alkaa saavuttaa parempaa maturiteettiä. Ja onhan tuossa sekin hyvä puoli, että kiina-ihmeen päästäessä toimintasavut pihalle, jää vielä toinen käyttöön.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11