Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Soo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17
61


Oli kyl vaikee rata, kun kärkikuskit kaato pidosta moneen otteeseen.

62
Yleinen keskustelu / Vs: Laakeri topic!
« : 26.09.13 - klo: 07.30 »
Halvat toimii usein erittäin mainiosti. Lasken Avidit ja Answerit peruslaakereihin, kumpiakin olen käyttänyt säännöllisesti.

Hifistelyyn laakerit Mugenilta tai Kyosholta.

http://www.future-rc.fi/product_details.php?p=1480
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.BRG05&BildLopNr=01


63
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 25.09.13 - klo: 14.46 »
Tom Cockerilla oli hieman kokeellisempi laite käytössä.
Jonkin verran täytyy olla pitoa tuolle laitteelle.





64
Tuosta täytyy olla kyllä erimieltä. Vaasa näytti tuosta 2011 esimerkkiä.


65
Nyt harjotuksia. Q1 alkaa 20.10 Suomen aikaa.

Pete erässä 11.
Henry erässä 6.
Jussi erässä 4.

Aikataulut: http://www.amainhobbies.com/iFMAR2013/2013/09/23/2wd-schedule/

Streamiä näkee kyllä ilmaiseksikin, mutta mainoksia joutuu katteleen kaveriksi.

66
Huomiseen jää kisojen kattomiset, kun viivästyi. Nyt näyttäs, että alottelevat 1 PM.



67
Mielestäni auto näyttää varsin vakiolta. Takaa linkkejä nostettu ja optioina tulevat hiilikuituiset jäykistimet laitettu runkoon kiinni.
Neobuggyssa sanotaan kuitenkin näin:

"Cavalieri, Maifield & Neil Cragg are running prototype rear shock tower, aluminium proto rear bulkhead and rear arm mounts – changing the geometry closer to the B4.2"

Okei. Nuo muutokset lisää peräpitoa, sillä c4.2 geometria on turffipidolle. Näin ollen taitavat ennustaa, että pito ei tule olemaan aivan huipussaan kisoissa.

68
+10 Suomen aikoihin.

IFMAR World Championships  Schedule

2WD Class
Day 1 – Sunday, 9/22/13 – 2wd
10:00 am – 5:00pm Registration
4:00 pm Opening ceremonies

Day 2 – Monday, 9/23/13 – 2wd
7:00 am Doors open
8:00 am – 6:00 pm Practice

Day 3 – Tuesday, 9/24/1 – 2wd
7:00 am Doors open
8:00 am One round of heat controlled practice
10:00 am Round 1 qualifying
12:15 pm Round 2 qualifying
2:30 pm Round 3 qualifying
4:45 pm Round 4 qualifying

Day 4 – Wednesday, 9/25/13 – 2wd
7:00 am Doors open
8:00 am One hour of unofficial practice in heat order, 4 min. sessions up and down
9:30 am Round 5 qualifying
11:30 am Break
1:30 pm “A” Mains practice
2:30 pm Mains / Finals
5:45 pm Podium presentation of top 3 finalists

4WD Class
Day 5 – Thursday, 9/26/13 – 4wd
10:00 am – 5:00pm Registration * (A Main Hobbies hosted wine tour for racers/mechanics; wine, food, music)

Day 6 – Friday, 9/27/13 – 4wd
7:00 am Door open
8:00 am –6:00 pm Practice
Day 7 – Saturday, 9/28/13 – 4wd

7:00 am Doors open
8:00 am One round of heat controlled practice
10:00 am Round 1 qualifying
12:15 pm Round 2 qualifying
2:30 pm Round 3 qualifying
4:45 pm Round 4 qualifying

Day 8, – Sunday, 9/29/13 – 4wd
7:00 am Doors open
8:00 am One hour of unofficial practice in heat order, 4 min. sessions up and down
9:30 am Round 5 qualifying
11:30 am Break
1:30 pm “A” Mains practice
2:30 pm Mains / Finals
5:45 pm Podium presentation of top 3 finalists
7:00 pm Evening banquet and awards ceremony

Edit: Californissa -7 UTC ja Suomessa kesällä +3 ja talvella +2.

69
Suomen Assomiehet sai ensimmäisinä ei maksukuskeina autot maailmassa. Mielestäni auto näyttää varsin vakiolta. Takaa linkkejä nostettu ja optioina tulevat hiilikuituiset jäykistimet laitettu runkoon kiinni.

Tasoitusta annetaan enemmän kyllä 300:ssa aurinkoisessa päivässä vuosittain.

Tänään illalla seuraamaan sitten harjoituksia! Liverc paketti tuli juuri tilattua!


70
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 11.09.13 - klo: 18.32 »
Syyskuun loppuun mennessä.

72
Laita siihen.

73
Kyosho / Vs: Ultima RB6 RTR
« : 10.09.13 - klo: 22.25 »
Eurooppassa tammi-helmikuussa.

74
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 09.09.13 - klo: 15.22 »
Siitä hyvät ohjeet diffin kasauksiin ja rasvojen paikkoihin:

Schumacher R/C Ball Diff Assembly Guide

75
Reventon proon kannsa ongelma! Kun olen laittanut kaikki johdot kiinni ja oikeisiin paikkoihin ja akku on täys . Servo toimii mutta moottori ei liikahdakkaan eikä tee mitään ääntä ja kun kalibroin noparin nii se "sanoo" että se kalibrointi onnistui mutta ei moottori liikahdakkaan . Sensorijohto vaihdettu ja juotokset on kunnossa yms. ? Neuvoa ?

Ohjaimesta -> Throttle Reverse. Niin lähtee luultavasti pelaamaan.

77
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 22.08.13 - klo: 18.34 »
Mulla on samanlaista ongelmaa ollu reverton pron kanssa.eli lipocutoffi katkaisee ajon.akuissa kuitenki on vielä 3.9v virtaa.onko mitään tehtävissä cut offi asetus ei auttanu.tietokoneella en oo softa/softia koskaan koittanu vaihtaa.

Mod2 softa sisään tietokoneella ja 3.2v cut off / per kenno. Myös huonot akut voi kyykätä todella rajusti kiihdytyksissä, jolloin tuo cut off voi tulla vastaan.

79
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 19.08.13 - klo: 14.28 »
Ei kai siinä mitään ongelmaa ole? Kai kauppa saa hinnoitella tuotteensa miten haluaa ja laittaa vaikka kaikki tuotteensa alennusmyyntiin.

80
SilShop ja Kärkkäinen edustavat omalta osaltaa RC kauppoja. Puuttuu listalta.

Kärkkäisen RC-puolta ei voi eritellä muusta. Ilmailukaupasta ei taida vielä olla lukuja.
Ainakin vanha Silshop oli liiketoiminnaltaan koheltamista. Eli toimivat liiton suojissa ja tappiota tuli, niin paljon että piti ajaa alas.




81
Hyvä tietää. Vaihdetaan paikkaa. Ja lisätään Kyosho myös, vaikka jakautuu monen kaupan kesken.

Parempi jako voisi tosiaan olla työllistäminen, sillä monet liikkeet tosiaan pyörivät vain yrittäjän voimalla.
Nyt kun tuota jakoa katsoo, niin liikevaihto korreloi suoraan työllistämisen kanssa.

82
Suomesta puuttuu normaali kaupanrakenne tehdas -> tukku -> kauppias, joka tasoittaisi kausivaihteluja.
Myös monet maahantuonnit on aivan liian pienissä käsissä, eikä yksinkertaisesti raha / voluumi riitä kannattalemaan niitä.

Myös kilpailu on jo hyvällä tasolla Suomessa, mikä on on selkeä etu kuluttajalle.

Tässä nopea katsaus, josta joku voi pahoittaa mielensä ja joku liike voi puuttua, mutta laitan silti.
Inoasta saa liikkeiden liikevaihdot.

Isommat RC-liikkeet liikevaihto < 200k€ - 800k€

RC Sabe
Racing Factory
RCM.fi
Hobbylinna
Hobbyfactory
Hobbypoint
Hobbypeople
Eurorc
Kyosho Pro-Shop

Pienemmät RC-liikkeet liikevaihto > 200k€

Rceet.net
Racersrcshop
Ea-import
Future
Power Racing
Hobao

83
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.08.13 - klo: 10.04 »
Eli siis voi heitellä ruostuneet ruuvit ja laakerit roskiin aina pesun jälkeen? Hyviä vinkkejä GT Warrior.


84
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 09.08.13 - klo: 09.35 »
Teaseri Roar Nationaleista:


85
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 08.08.13 - klo: 09.40 »
Hyvän näkönen kyl ja uusii juttuja varmaan kehitelty. Toivottavasti tulee joskus markkinoille oikeestikkin. HB:lla ollu paha tapa jättää nää julkasematta.

86
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 06.08.13 - klo: 09.19 »
Metsäläiseltä hyvä vastaus.

Lainaus
Tätä taustaa vasten herää kysymys, että miksi Asso ylipäätänsä julkaisi B4.2:n (ja vastaavasti SC10.2:n/T4.2:n) pikkupäivityksillä kun tiedossa oli että tarvittaisiin totaalinen uudistus Durangon ja TLR:n suuntaan jolloin auto olisi muunneltavissa vakio-osilla taka- tai keskimoottoriseksi?

Tosiaan 95% radoista jenkeissä on heikko pitoisia saviratoja, joilla takamoottorinen on nopeampi vaihtoehto.
Tämä MM-kisojen pinta tuli kaikille yllätyksenä ja on ns. "yksittäistapaus", joten koko mallisarjaa ei varmaan yksien kisojen takia kannata hyllyttää?

Auto joka on muunnettavissa taka- ja keskimoottoriseksi on aina kompromissi noiden väliltä. Et voi rakentaa autoa, joka olisi samoilla osilla täydellinen taka- ja keskimoottorinen. Tämä muodostaakin haasteen painotuksesta. Tehdäänkö hyvä takamoottoriauto, josta löytyy keskimoottori vaihtoehto?


87
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 01.08.13 - klo: 19.51 »
BRCA Touring kisat:

http://vimeo.com/71445793#

88
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 30.07.13 - klo: 23.44 »
Uusi malli tulossa ilmeisesti melko pikaisesti, kun muotit on ilmeisesti myyty Intechille ja näyttävät dumppaavan dex210 kitit melko halvalla.

http://www.neobuggy.net/2013/07/26/intechs-er-12-2wd-110-buggy/

Lainaus
The design team say they have focussed on not following the trends and other designs, opting to design the car from the ground up with the customer in mind. -Intech



89
Lainaus SC säännöistä:

Lainaus
Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)

90
Radiolaitteet / Vs: Futuba 3PL
« : 26.07.13 - klo: 15.02 »
Muistaakseni tuo mukana tuleva on ainut malli, sillä Futaballa käytössä muissa toinen modulaatio.

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/vastaanottimet/futaba-receiver-4ch-4yf-3pl-2-4g-fhss.html

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17