Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - FLANA64

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Akkupula yllätti. Raision kisassa pito oli niin kova, että Ilarin auton akut väsähtivät. Vaasan kisa vielä päästiin, mutta nyt meni sitten 3 akkua yhdessä illassa. Kaikki turopsivat ja kuoret poskahtivat auki! 6000 mAh Nanotecit eivät kestäneet 4-corrin vaatimaa tehoa. Tilasin uusia akkuja Hobbykingistä, mutta ei ole varmuutta saadaanko akut ennen tätä kisaa. Akut on kyllä jo lähetetty viime viikolla.
Jos akkuasia järjestyy niin sitten ollaan tulossa ajamaan SC 2-10 ja SC 4-10 luokkaa.
PS. Ostetaan 2 kpl akkuja mitkä liikuttavat varmasti Losin 4 corria. Turvonneet/pienitehoiset eivät kelpaa. Kapasiteetti vähintään 6000 mAh ja purkuvira vähintään 60c

92
Ajatus on, että kokeillaan Crossisarjaa ensi talvi. Kenelle/mihin/miten pitää ilmoittautua?

93
Kiitos Spif,
Tuosta linkistä ilmoittautuminen onnistui.
Vaasassa nähdään.

94
No nyt sivut aukeaa, mutta ilmoittautumislomaketta ei saa auki.

95
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?
Pari kuskia olisi tulossa....

96
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.06.13 - klo: 20.49 »
Jatketaan offtopiccia. Koreja en ole hionut. Pelkästään pesu fairylla ja huolellinen huuhtelu. Faskolorin väreillä olen maalannut varmaan 20 koria. Koskaan ei ole maali lähtenyt lohkokeilemaan irti korista. Vinkki malaukseen. Maalaa värit tummemmasta vaaleaan ja viimeiseksi valkoinen koko korin sisäpuolelle. Näin vaaleat/metalli/fluoresoivat värit tulevat paremmin näkyviin. Jos sitten oikein haluat hifistellä niin lue topicci korien maalauksesta.

97
#25 Ilari Langenoja ajaa nykyään Losilla. Honkkari hukattiin jo viime syksynä pois.

98
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 10.05.13 - klo: 19.52 »
 :grin: Täältä lähti ainakin pari äkäistä sähköpostia. Hieno homma, että kuluttajaa kuunnellaan.

99
Ei paasta kisoihin. Tyo haittaa harrastamista  :sad:
T: #25 & #26

100
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 07.04.13 - klo: 12.06 »
Meillä on ollut 4 kpl RC4 Hybridi pondereita. Kaikki ovat toimineet mainiosti Nirkissä, TamUA:n mattoradalla ja Turussa Hobbylinnan sisäradalla.
Poderit ovat olleet Asso SC10 pohjalevyssä, Losi SCTE vastarikotelon päällä ja Xray T3 etupuskurissa puskurin yläreunaan leikatussa kolossa.

101
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 26.03.13 - klo: 19.24 »
Onko kukaan selvittany mita nuo lampotila-anturit oikein ovat? Olen itse ajatellut, etta nuo ovat PT100 vastuksia. Onkohan nain?

102
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 07.03.13 - klo: 20.51 »
Kiitos KooBee!
Arvasinkin, että joku muistaa tämän ulkoa ettei tarvi lukea koko säiettä/AKK:n sääntökirjaa :laugh:
Vaasaan ollaan tulossa!

103
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 07.03.13 - klo: 19.32 »
Me kun ei kuuluta sellaiseen seuraan joka pystyy järjestämään kilpailulisenssit niin tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitää liittyä AKK:n alaiseen seuraan ja sitten ostaa kertalisenssi jotta pääsee tähän Vaasan kisaan?
Jos näin on niin me ajellaan sitten vaan kerhokisoja. Jos kertalisenssin voi ostaa kuka tahansa niin sitten ollaan mukana jos vaan muuten aikatauluun sopii.
2x #25

104
+1 siitä, että erälistat on ajoissa.

105
Ilmoitus laitettu. Tästä varmaan saa pari sarjapistettä kun oltiin näin ajoissa  :roll:

106
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 10.02.13 - klo: 18.09 »
Jokohan on tietoa koska rata aukeaa perjantaina 15.2?

107
Juu ilman vakaajia. Ne revittiin heti uutena pois ja unohdin mainita.

108
Nyt pitää osallistua tähän keskusteluun. Olette kyllä jaksaneet tehdä hienoa työtä noilla eri mittauksilla.

Olen osatanut nyt 3 kertaa akkuja Hobbykingistä. Joka kerta olen ostanut 4 kpl samanlaisia akkuja. Ensin 5000 mAh Turnigyjä (20 - 30 c purkuvirralla) sitten 5600 mAh Nanotec (50 - 100 c purkuvirralla) ja viimeksi 6000 mAh Nanotecj (65 - 130 c purkuvirralla).
Sitten olen ajanut noita akkuja samalla autolla samoissa olosuhteissa. Heti uudesta asti olen huomannut, että toiset akut lämpenee enemmän kuin toiset. Ensin ajattelin, että ongelma on akun heikkous. Nyt kuitenkin olen huomannut, että toiset noista 5600 mAh nanotech akuista on edelleen parempia kuin toiset noista 6000 mAh akuista.

Tässä kun on puhuttu tuosta akun sisäisestä vastuksesta niin mittaukset ja käytäntö mielestäni korreloivat aika hyvin. Eli se akku mikä lämpenee enemmän ei anna yhtä hyvää tehoa verrattuna akkuun joka ei lämpene. Eli jos akku ei huomattavasti lämpene ajossa niin se ei ole pullonkaula tehon tuotossa. Akun lämpötila alle 30 astetta ajon jälkeen. Jos akku on reilusti yli 30 astetta ajon jälkeen niin sen huomaa myös tehontuotossa(sisäinen vastus suuri ja akku lämpenee P=U*I). Akut jotka lämpenevät huomattavasti myös pullistuvat selvästi enemmän kuin muut.

Vosiko olla niin, että mittaamalla akun lämpötilan ajon jälkeen voisi päätellä onko akku tarpeeksi hyvä kyseiseen tarkoitukseen? Aivan sama mitä on merkitty akun spekseihin. Ainakin noissa Turnigyn (Nanotec) akuissa hajonta on melkoinen. Paras 5000 mAh akku on yhtä hyvä kuin keskiverto 6000 mAh akku!


109
Ilarin auto on vakio ja vakio setupissa paitsi jouset.
Diffeissä öljyt 10 - 10 - 5. Iskareissa öljy 30 edessä ja takana.
Jouset edessä mustat ja takana oranssit (mustat ei siis vakiot vaan tuosta jousisetistä otetut mustat. On kuulemma eri jäykkyydet).
Takatukivarsien sisäpäästä veistetty sen verran, että tukivarret pääsevät liikkumaan vapaasti (laatikosta otettuna takatukivarret eivät liikkuneet vapaasti. Tämä taitaa olla kaikissa Loseissa "tyyppivika").
Iskarien kiinnitykset edessä alhaalla uloimmat reiät. Ylhäällä keskellä. Takana alhaalla keskellä ja ylhäällä muistaakseni keskellä.
Auton korkeuden olen säätänyt siten, että tukivarret ovat suorassa edessä ja takana.
Auto painaa n. 3100 g.

110
Ilarin auto ei ollut vakio. Diffit 10 - 10 - 5 ja edessä mustat jouset ja takana oranssit. Iskareissa 30 W öljyt. Muuten vakio. Diffit pitää kyllä tehdä juuri ennen kisaa ja viimeisessä lähdössä huomaa selvästi, että öljyä on tullut pois päivän aikana. Ei kuitenkaan vielä ajoon juurikaan vaikuta.

111
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 25.01.13 - klo: 21.03 »
Olen ajanut 8,5T moottorilla ja 120A noparilla. Kone on sopiva nopari reilusti ylimitoitettu. Noparissa ei ole tuuletinta eikä lämpeä kuin juuri ja juuri käden lämpöiseksi. 60A noparista ei ole kokemusta, mutta kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa isompaa. Pinjoni 19 - 21. Näillä välityksillä kone ei lämpeä kuin max 65 asteiseksi.

112
Tuoko joku minipinnejä ja inserttejä myytäväksi? Jos tuo niin ostan 3-kierrosta renkaita ja pari kierrosta insettejä.
T: Petteri Langenoja

113
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 31.12.12 - klo: 21.17 »
Cola + Jallu ***-tähden :laugh:
Hyvää Uutta Vuotta kaikille.

114
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.12.12 - klo: 00.04 »
Eipä noilla sadasosavoltin eroilla ole mitään merkitystä. En ole jaksanut enää odotella tuon balansoinnin loppumista. Kunhan kennojen väliset jännite-erot ovat alle 0,04 V niin olen lopettanut latauksen. Vaikka olen jättänyt balansoinnin kesken niin en ole huomannut mitään jännite-eron kasvamista aina latausten välillä. Taitaa vaan olla niin, että noissa Kiinan akuissa kennot on vaan sen verran erilaisia, että balansointi vie tuhottomasti aikaa. Ajossa se suurempi jännitteinen näyttää luovuttavan sitten tehoa vähän enemmän ja kennojen jänite-ero ei kasva tälläisellakaan lataustavalla.

115
Tilasin kerran pienen setin Hong Nor osia. Visalasku tuli, mutta osia ei näkynyt missään. Soitin sille kauppiaalle. Ei kuulemma pidä enää Hong Nor osia hyllyssä. Sanoi, että osat on tulossa. Sain osat vihdoin ja viimein noin 6-viikon odottelun jälkeen. En ole tilannut toista kertaa.

116
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 06.12.12 - klo: 08.28 »
No niin näyttää siis vahvasti siltä, että ponderikauppaan on lähdettävä. Mistäs noita Mylaps pondereita sitten saa ostaa?

117
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 04.12.12 - klo: 22.01 »
Ollaan ajettu MRT poderilla tähän asti (2 kilpailijaa).
Laittakaa viestiä tähän säikeeseen kuka päivittää softat ja miten on nuo MRT:t toimineet.
Ei ihan turhan tähden viitsi laittaa 200 € noihin pondereihin kerran MRT:t ovat toimineet tosi hyvin tähän asti (NIRK, Tikkurila, Lavanko, Turku, LRP Areena, Vaasa, Jyväskylä).

118
No voihan. Juuri on tuunattu VTR autoa kasaan. Mini jo löytyykin. Nyt kisat eri päivinä.
VTR:ään tullaan jos WJ SC kisat/työkiireet ei estä.
offtopic: mistä saa FWD:n rullaavana sopuhintaan?

119
Meillä on diffit pitäneet öljyt sisällä pienen alkuvuodon jälkeen. Olen täyttänyt diffit aivan täyteen. Uskoisin, että öljy lämpenee ajettaessa ja laajenee vähän. Sitten sitä tihkuu hieman diffien ulostulojen tiivisteistä läpi. Vuoto kuitenkin loppuu siihen. Nyt ajettu varmaan 30 akullista ja takadiffistä on hieman tihkunut lisää öljyä, mutta ajoon ei ole vielä ollut vaikutusta.

120
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 02.12.12 - klo: 20.15 »
Moi,
Tuo 13,5 on kyllä aika mieto kone. Laittaisin vähintään 10,5. Itse ajan 8,5 koneella ja 21 piikkisellä pinjonilla.
Tuohon autoon myydään HEX konversio settiä. Edessä menee uusiksi akselit ja ohjauspalat. Taakse tulee pelkkä HEX. Sen kun hommaa niin voi käyttää 4x4 asson vanteita edessä ja takana.
Servona on Savöxin joku n. 10 kg vääntävä titaanirattainen.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6