Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hazard

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 27
61
Viime kesän ajoin Jamminin pohjalla joka on hyvinkin hintansa arvoinen, taitaa nykyään olla 69,99$. Vaasan kisan ajoin MIP:llä kuten tämän talvenkin ja mielestäni se on hyvin tasapainoinen viritys. Toisaalta kotiradalla tuli testattua monenlaista eikä mikään tuntunut vaikuttavan kierrosaikaan. Iskarien ja linkkien paikoilla ei ole mitään merkitystä kun pari kierrosta treenaa.

Oma Losi painaa alle 2700g ja kääntyy ja toimii kuten kuuluukin. Painavan auton etu on että pienet esteet radalla eivät heitä sitä katolleen. Tämän huomasin kun aloittelin ajamaan uudella autolla joka on taas kolme kiloinen.

Losilla kerkisin ajamaan melko tarkasti kaksi vuotta. Taisin saada omani ensimäisten joukossa ja auto on kyllä ollut todella hyvä ja kestävä. Montaakaan osaa en saanut ajamalla rikki mutta osat kyllä kuluivat ajossa ja nykyisessä kokoonpanossa onkin vain yksi osa alkuperäisestä rollerista minkä ostin ja se on moottoripukki. En ikinä saanut Losin iskareita toimimaan kovin herkästi vaikka kokeilin monenlaisia tiivisteitä, mäntiä ja varsia. Diffit myös oli aina tyhjät kun ne avasi kuukauden välein. Uudessa 2.0 versiossa useimmat "viat" on korjattu mutta uuden auton myötä ei niitä jää ikävä.

Nokian kisan nopein Losi oli muuten täysin vakio. Voi olla että diffeihin oli rasvojen tilalle vaihdettu öljyt mutta edelleen uskoisin että auto on vain 20% tuloksesta ja sen setuppi vain 20%, loput tekee kuski.

62
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.01.13 - klo: 14.27 »
Pari pikku nippeliä vielä maailman toiselta puolen ja alkaa olla valmista.


63
Team Losi / Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« : 30.01.13 - klo: 14.06 »
469,99$ kuulostaa aika kovalta mutta onhan tuossa tosiaan melkosesti hipitihop-osaa mukana. Kuvan mukaan pieni nopari sopisi servon taakse eikä johtoja näin tarvitsisi vetää kardaanin yli. Ainakaan 540 kokoisen moottorin kanssa tasapaino tuskin liikaa järkkyisi moottorin puolelle? Iskaritorneja lukuunottamatta kaikki osat löytyykin jo omasta Losistani.

64
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 27.01.13 - klo: 12.20 »
Kai tälläsiä mäntiä oli jo 80-luvulla kösseissä? Kitin mukana tulee valetut mutta optiomännät ovat cnc-mallia.


65
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 27.01.13 - klo: 12.07 »
Kaikissa selaamissani paikoissa on tuo sama 399$ hinta. Joillain bonuspisteillä voi saada kymppejä pois mutta ne kympit tulee sitten rahtiin. Käytännössä kun maksat tuohon hintaan 24% ALV voit kääntään $=€. Kitin mukana ei tule vanteita eikä koppaa joka toki nostaa hintaa. Joitain alumiiniosia on korvattu komposiitilla jotta 600$ EB48:sta on saatu hintaa hieman alas.

66
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 26.01.13 - klo: 22.34 »
En mä muista tuskailleeni kääntymisen kanssa Losissakaan ja kääntyyhän tämä Teknokin. Laitoin tänään radion kaverin käteen ja kuvasin pätkän ensimmäisiä kierroksia joita hän ajoi oudolla autolla. Hyvin se hetken päästä alkoi sujumaan ja voisi hyvinkin olla hänenkin auto jos luokkaa harrastaisi.

tekno sct410.mov

67
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 26.01.13 - klo: 15.19 »
Eli siis painoero sun vanhaan Losiin noin 450g ja sama kierrosaika radallanne?

Niin, samoilla sähköillä. Uskaltaisin väittää että tällä on helpompi ajaa 5 minuuttia kaatamatta kuin kun tämä ei poukkoile niin paljoa kuin Losi. Tai on ainakin paljon anteeksiantavaisempi virheen sattuessa.

68
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 25.01.13 - klo: 21.02 »
No niin. Radalta kotiuduttu ja muutaman akullinen takana. Pari pikku juttua tuli eteen tuossa päivän aikana. 22SCT:n vanteet jotka sopivat SCTE:hen eivät aivan mahdu pyörimään Teknossa, ei edessä eikä takana. Mulla ei ole enää renkaita liimattuna SCTE:n omille vanteille joten niitä en kokeillut mutta takahubeista joutui veistelemään hieman nurkkia pyöreemmiksi ja edessä ohjausvantin ruuvi pitäisi vaihtaa kupukantaiseksi. Omista varastoista ei löytynyt sopivaa ruuvia joten pyöräytin alkuperäistä ruuvia hieman dremelillä.

Toinen issue on että nopari on teipattu sille kuuluvalle muovilätkälle joka ruuvataan pohjan läpi. Nopari lämpiää ajossa 30C lämpimämmäksi kuin Losissa jossa se oli teipattu suoraan alumiipohjaan ja jouduin virittämään puhaltimen. Pitää jonain kauniina päivänä tutkia voiko sen levyn heittää luiskaan ja istuttaa noparin suoraan pohjaan.

Vaakallakin piti käydä ja lukemat on muhkeat 3004g ajokunnossa Flotekin ja minipinnien kanssa.


Radalla huomasin ensimmäisenä että auto kallistelee melkoisesti enemmän kuin Losi mutta huomattavasti huolettomampi ajaa. Isot pumput kestävät mollan yli ajoa ja töyssyt menee yli eleettömästi. Pitkä pöytähyppyri (eri hyppy kuin kisoissa koska profiili on muuttunut) on helppo koska alas voi näköjään tulla missä kulmassa vaan ja auto oikee itsestään. Muutaman akullisen jälkeen huippukierros  oli sama kuin vanhalla autolla.

Nyt kun vaan tulis kesä ja pääsis ulos tuota kuskaamaan. En malta odottaa Vaasan radan pattisuoraa ja röykkyjä.


69
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 25.01.13 - klo: 06.08 »
Aika jämäköiltä tosiaan näyttää noi iskarit ja myös tukivarret näyttävät kestäviltä. Kuvien perusteella Losin kori istuu nätisti?
Mitä optio-osia tuli otettua tuohon kylkeen mitä toisessa topicissa mainitsit?

Aika vähän on optioita vielä saatavilla kun esim. jouset on omalla osanumerollaan verrattuna EB48:iin. Ilmeisesti buggyn jouset on liian jäykkiä? Hommasin MBX6:n titaaniruuvit tuohon ja melkein kaikki sainkin vaihdettua paitsi pohjasta joka onkin kuulemma oma sarjansa. Näiden lisäksi linkinpäihin tuli alumiinipallot teräksisien tilalle.

Tehdaskuskit ovat kuulemma siirtyneet takaisin painavaan autoon vaikka ovat jotain 2,5kg kokeilleet. Auto vaan toimii paremmin painavana.

70
TeknoRC / TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 24.01.13 - klo: 20.38 »
Aloitetaan aihe tällekin autolle kun näitä alkaa nyt valumaan radoillemme. Omani saapui pari päivää sitten Amainista mutta aloitin kasaamisen vasta tänään. Ajattelin koota auton tehdassetuppiin eli suoraan ohjekirjan mukaan ja mukana tulleilla öljyillä.

Osat vaikuttivat hyvälaatuisilta eikä niitä tarvinnut sovitella. Ainoastaan etu- ja takadiffien pinionien lukituksen lovet ovat liian lyhyet ja niitä joutui viilaamaan. Tästä aiheesta löytyy kuvia ulkomaisilta foorumeilta.

Ajamaan en vielä päässyt mutta ei auto pahasti kesken jäänyt yhden illan jälkeen. Lähinnä sähköjen riisuminen vanhasta autosta ja sovittaminen tähän.

Sitten pari kuvaa. Tukevaa settiä.


Vertailun vuoksi Losin tukivarret vieressä.




Losin iskarit ja Teknon etuiskarit.


Etupää näyttäisi olevan suojassa ja ylitystä ei tule edessä eikä takana yhtään.


Takaiskarit vielä ja moottori sekä nopari...


Huomenna luultavasti lisää kun ekat kierrokset on ajettu...

71
Sähköautot / Vs: Tekno RC suomessa?
« : 23.01.13 - klo: 18.27 »
pro4 on 550 motti. tekin rx8 on ylikokoinen säädin puolestaan.

Pro4 on 540 kokoinen ja painaa n. 80g vähemmän kuin 550. RX8 painaa 2.7oz, eli ilmeiseseti 76g. Mikä säädin joka kestää 3 kiloista 4wdSC autoa painaa vähemmän?

CS CPX8 painaa 60g ilman johtoja kuten varmaan rx8:nkin paino on ilmoitettu? Uutta 2S mallia ei vaan vielä saa kaupasta, hinta on kyllä kohdallaan.

72
Sähköautot / Vs: Tekno RC suomessa?
« : 23.01.13 - klo: 13.32 »
SCT410 on nyt tossa laatikossa mutta viikkoa ennen autoa tilatut optio-osat tulevat vasta huomenna eli aloitan kasaamisen vasta sitten. Kitin mukana ei tule koria eikä renkaita/vanteita. Nämä kaikki saa vanhasta Losista ja käsittääkseni korikin sopii suoraan. Iskarit on melko muhkeet vaikka eipä niitä kaakelilla tarvita mutta kesää ajatellen näyttää hyvältä.

Itse olen tottunut tilaamaan osat ulkomailta kun edelliseenkään kärryyn ei saanut täältä kuin piraattivanteita ja korisokkia.
Mitä optio-osaa tilasit ja paljon koko hoito maksoi?

Mitähän kaikkee sitä tuli klikkailtua kiimassa? Ainakin alumiinipallot linkkeihin ja titaaniruuvisarjan joka tosin on eri autoon mutta uskon muutaman sopivankin löytyvän toisen merkin polttiskrossarista. Alumiinimuttereita ja jotain pientä. Kyseisen auton omat optio-osat eivät vielä ole myynnissä vaikka kuvastoa voikin selata valmistajan sivulla. Kitin hintahan on 399$ ja melkein satku lisää meni muihin osiin. Olisin mielelläni ostanut tähän uuden noparin mutta nekin on loppu joten ryöstän servoa lukuunottamatta sähköt vanhasta.

73
Sähköautot / Vs: Tekno RC suomessa?
« : 23.01.13 - klo: 13.07 »
SCT410 on nyt tossa laatikossa mutta viikkoa ennen autoa tilatut optio-osat tulevat vasta huomenna eli aloitan kasaamisen vasta sitten. Kitin mukana ei tule koria eikä renkaita/vanteita. Nämä kaikki saa vanhasta Losista ja käsittääkseni korikin sopii suoraan. Iskarit on melko muhkeet vaikka eipä niitä kaakelilla tarvita mutta kesää ajatellen näyttää hyvältä.

Itse olen tottunut tilaamaan osat ulkomailta kun edelliseenkään kärryyn ei saanut täältä kuin piraattivanteita ja korisokkia.

74
Meinasinkin sanoa Mikolle että se 150g lähtee shortyllä ja titaaniruuvisarjalla. Joutuu jo lisään painoa ettei mene riisitautisen puolelle. Oma MipLosi painaa samaisella vaakalla punnittuna 2690. Mulla alkaa jo olla kaikki keinot käytetty shortyä lukuunottamatta, tosin en ole vielä poraillut titaaniruuveista onttoja enkä ole kairannut vetareista ja diffinulostuloista ylimääräistä rautaa pois.

Ensi viikolla kaikki sitten alkaakin alusta kun tulee uusi 3kg possu kotiin...

75
Muisti on kauheen lyhyt mutta pari ajatusta omalta uralta. Kokemusta löytyy vain nyt pulinaa aiheuttaneesta SC-luokasta. Vielä pari vuotta sitten kaikki sisäradat olivat pieniä ja ahtaita. Autot olivat hitaita ja kömpelöitä, nykyään ovat vain kömpelöitä. Moottori ja akkutekniikan kehittyminen on silmiinpistävän kovaa ollut nämä 3-4v mitä kilpailuja olen seurannut.

Nokialla järjestettiin SC kilpailuja 2009 vuodesta asti ja huomattavasti pienemmissä tiloissa kuin nykyään. Ratamateriaali on osittain muuttunut pelkäksi betoniksi johtuen vain yhdestä rengasvalmistajasta.

Nyt luokkaan mukaan tuleva joutuu melkoisesti nopeammille radoille jotka ovat joko liukkaita tai tosi liukkaita. Jokaiselle radalle kuitenkin on yhteistä se että ne on suunniteltu suositummalle krossiluokalle sopivaksi ja SC auto nyt on noin 50% isompi.

Alusta asti luokkaa seuranneena itse tunnen suuren osan kilpailijoista useamman vuoden takaa. Vähän väliä mukaan tulee uusia kuljettajia ja niin pitääkin. Sääntöjen seuraaminen on jokaisesta itsestään kiinni. On aivan sama mitä vaikka ajajakokouksessa koitetaan toitottaa jos ei edes paperilla jaettujen sääntöjen seuraaminen onnistu.

Oman suorittamisen motivoijana ei ole sijoitukset tai sarjapisteet, ne ovat sivuseikka kun lähden harrastamaan. Kilpailukokemus on monen asian summa mutta itselläni on tarkoituksena pitää hauskaa ja koitaa pysyä poissa muiden tieltä.

Kolme vuotta ei ole pitkä aika kuin korkeintaan tietotekniikassa mutta youtubesta on helppo löytää pätkiä tuolta ajalta.

Nokia Short Course Race - SC10-2 A-fin

Nokia Short Course Race 6.2.10. 4wd SC

76
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 19.13 »
Vielä pätkä eiliseltä, vartin leikkaa&liimaa operaation jälkeen.

ShortCourseWinterCupNokia

77
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 13.39 »
Nimille naamat, eli ensin SC2-10 ja alla SC4-10 tulokset. Rivit on toisella joukolla väärinpäin mutta järjestys kuitenkin oikein.





Loput kuvat löytyy tuolta. Kuvia sivulle latoessani huomasin sieltä kuvat kahden vuoden takaa samasta tilasta. Rata oli vielä huomattavasti pienempi mut liekö vauhdit kasvaneet?

78
Mä olen paikalla puolenpäivän maissa ja alaovet ovat olleet auki hyvin viime aikoina eli sisälle kyllä pääsee.

79
Kaupankäynti pääasiassa perustuu kusettamiseen ja siihen että ihmisillä on tarve ostella tavaroita joita eivät edes tarvi. Eihän tämä tarrajuttu eroa yhtään siitä miten oikeiden autojen valmistajat ilmoittavat kulutuslukemia ja päästöjä. Joku saattaa oikeasti ostaa auton näiden lukujen sokaisemana vaikka ne eivät todellisuutta vastaakkaan.

 Toinen samanlainen kusetus on vaikka ilmalämpöpumput, kuinka sitä ilmaista lämpöä on saatavilla ihan kaikille ja vain muutamalla satasella. Parhaimmillaan näitä käytetään oikeen ekosähköllä joka tuotetaan vedellä vain Teitä varten.

80
Nokialla on kaksi hotellia joista voi suositella vain Edeniä mutta tämä ei sitten varmaan ole enää edullinen. Tampereella on hatanpäällä http://www.mangohotel.fi/ jossa näkyisi huone maksavan viitisenkymppiä ja sieltä ajaa vartissa kisapaikalle.

81
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 30.12.12 - klo: 09.45 »
On innokkaita kavereita. Treenamassa ennen 8.00 sunnuntaiaamuna vai onko tuossa jotain kelloboogiee vielä?

82
Kiitokset täältäkin. Hyvä rata jota en kyllä kerinnyt oppimaan vielä. Palvelut toimi hienosti ja fiilis oli asiallisen rento koko päivän.

83
Tulokset / Vs: WJ 2 tulokset, Nokia
« : 26.11.12 - klo: 06.50 »
Vaikka en ajanutkaan, otin pari kuvaa aamupäivän aikana.

84
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 18.11.12 - klo: 14.27 »
Itselläni hinta on vain yksi syy miksi tilaan ulkomailta. Omistan vain yhden auton ja siihen on maahantuojalla todella hyvän hintaset osat, tai siis hinnat, osia ei ole. Toinen asia mikä sylettää on itella ja sen hinnat kun omalla paikkakunnalla ei ole yhtään liikettä missä voisi vierailla paikanpäällä.

Toisaalta olen siirtynyt melkein kaikissa ostoksissa verkkokauppoihin ja usein saksaan. Mulla on kaksi saksalaista autoa joihin varaosat ovat tuplahintaiset täällä, vaikka kattoisi jotain motonetin hintoja. Sama pätee tietokoneisiin ja kodinkoneisiin, ei vaan olisi varaa ostaa mitään jos pitäisi ostaa suomesta. Viinakin tulee kotiovelle 1/3 hintaan saksasta ja moni ruokatarvike.

85
Nyt MIPlosi painaa 2680g ajokunnossa eli 550g vähemmän kuin Auwon norsulosi.

Kahvipaketillinen painoa karpattu ja tuloksena varmaan jos ei kevyin niin ainakin kallein menopeli luokassaan

Sori, Durango painoi minulla vakiokunnossa täysin ajovalmiina 2560g  :smiley:

No olen mä nähny vaakalla asson joka painoi 2510g. Tähän ei vielä edes tarvita titaania. Mut siis losiksi alkaa olla jo kevyehkö. Sähköt pääsee myös helpolla nykyään. Nokialla kun ajaa reilun 10min putkeen on moottori 48C ja nopari 38C. Renkaat sen sijaan kuluu silmissä ja setti minipinnejä menee 10-12 akullisella slikseiksi.

86
Tänään tuli vapaapäivän kunniaksi ruuvattua kämmen verillä losia ja päivän päätteeksi sain vaihdettua kaikki ruuvit, titaanisiin. Urakka oli melkoinen mutta painonpudotus oli kuitenkin 80g luokkaa. Nyt MIPlosi painaa 2680g ajokunnossa eli 550g vähemmän kuin Auwon norsulosi.

Kahvipaketillinen painoa karpattu ja tuloksena varmaan jos ei kevyin niin ainakin kallein menopeli luokassaan. Vaihtelin samalla ruuvaillessani kaikki tukivarret ja molemmat diffiboksit uusiin. Tukivarsissa oli, varsinkin edessä, muutama ylimääräinen reikä ja ne repsotti hieman muutenkin. Diffibokseissa oli pari reikää jo löystynyt eikä ruuveja saanut enää kiristettyä luotettavasti.

Työt haittaa harrastuksia tällä hetkellä melkoisesti mutta turkuun pitää mennä autoa testaanmaan jos ei aikaisemmin kerkiä.

87
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 13.11.12 - klo: 22.14 »
Syy olisi kyllä kiva tietää noille kadonneilla paketeille. Ei olisi ensimmäinen jenkkikauppa joka lopettaisi kaupankäynnin suomeen epäluotettavan toimituksen takia.

Aiheesta sen verran että itselle tuli paketti jälleen viikossa, kuluvan kuun alussa. Tullissa meni vain yksi päivä tällä kertaa.

88
Viisi vuotta vanha Shuttle meni särki ja uutta htpc:tä pitäisi hankkia. Ajattelin tuollaista deluxe kittiä. Tuohon lisää vain win7 ja xbmc:n elokuvien katselua varten. Tuolla luulisi vielä VRC:n pyörivän hd-resolla, jos joskus telkkarin edessä koittaisi tuotakin. Muita vinkkejä liittyen tuohon hardikseen?

89
Ykstyyppirenkaiden sijaan voisi puhua ykstyyppikoreista. Ainakaan sisällä ei noilla siipihärpäkkeillä saa mainittavaa hyötyä mutta ulkoratojen vauhdeissa mahdollisesti? Itseäni ei siivet häiritse mutta korisääntöä pitäisi ehkä hieman hioa vielä.

Pitääkö korissa olla takahelma, edes ns. takavalojen kohdalla? Saako rungossa, korin alla, olla ilmanohjaimia? Tarvitaanko puskureita? Porsaanreikiä varmasti etsitään jo kun luokan kilpahenkisyys on kovassa nosteessa.

90
Palaan vielä alkuperäiseen purnaukseeni kun tämä jankutus on lähtenyt täysin hanskasta ja kaikki puhuvat ristiin ja muistavat faktat vasta kun muistutetaan jne.

Mä lähdin reissuun kimppakyydillä, köyhä kun olen ja joudun käymään arkisin töissä. Perjantaina ei ollut mahdollisuutta tulla paikalle. Etukäteen suunniteltiin että lähdetään ajoissa, kerkiää sitten treenaan vähän rataa ja testaan renkaita jotka on mukana. Oltiin paikalla kahdeksalta, pöydissä oli meidän lisäksi kaksi henkeä, jotain kajarinpiuhoja oli vetämässä kaks lisää. Oltiin menossa radalle kun kerrottiin että se on suljettu? Täh, ketä olis haitannu vaikka olisin pari kierrosta ajanu tai vaikka akullisen?

No jerryn mielestähän tää olis epäreilua kun muut ei olis saanu ajaa, paitsi perjantaina, torstaina, keskiviikkona, tiistaina ja maanantaina ennen kisa-aamua.

Ihan vähäinen ei ollu se vitutus istua seuraavat 1h 55min ennen omaa erälähtöä ja kuunnella kuinka tupakoitsijat ansaitsevat kuolla ties mihin tauteihin ja muita herjauksia jotka lähentelivät jo kiihottamista kansanryhmää kohtaan. Henkilökohtainen 6 viikkoa kestänyt tupakkalakko oli kovilla, mutta pitää vielä.

Pidin kovasti radasta mutta hermot kiristi koko päivän aamun takia sen verran ettei ajamisesta tullut mitään enkä oppinut rataa parilla akullisella vaikka kuulemma pitäisi.

Pienestä se joskus menee päivä pilalle ja tällä kertaa onnistuitte kyllä hyvin, vielä seuraavanakin päivänä jurppi. Kiitos.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 27