Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TomiKoo

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 27
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 27.01.11 - klo: 01.39 »
Taisin onnistua yrityksessäni lisätä ensi lauantain 29.1. listaan ja vielä lisäämään sinne kommentin!  :wink:

Kysymyksenä, onko edes teoriassa mahdollista ajaa normaalin aukioloajan 12-18 ulkopuolisella ajalla, jos joku tulee avaamaan ovia?

32
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 26.01.11 - klo: 01.22 »
Joo, aika heikolta näyttää tarjonta, tutustutaan Team C:n tarjotaan paremmin, kunhan pääsee kotomaahan ja Myyriin käymään.

33
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 26.01.11 - klo: 00.50 »
UK saa Ooplen mukaan ens kuussa jossain vaiheessa isommin noita autoja. Nyt siellä on 24kpl koko saarivaltiolla.

Kiitos pikaisesta infosta! Voitko vielä linkata, mistä nuo 24kpl löytyy?? Noin 17 tunnin kuluttua lähtee lento Lontoosta kotia kohden, mutta taitaa olla utopiaa ehtiä autokaupoille matkalla...  :grin:

Ja kiitos tuosta Team C-mallista jos ei muuta, niin sitä lähdetään metsästämään.

34
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 26.01.11 - klo: 00.00 »
Mistä tuota keskimoottorista versiota kannattaa lähteä tilaamaan. Lähdetään siitä, ettei suomalaista maahantuojaa nyt tarvitse edes mainita tässä kohtaa. UK:n nettikaupat lienee hyvä lähtökohta, vai onko parempia ajatuksia?? Sekä Ansku, että Team C kelpaa merkkinä.

Jos kerran X2C on Ansmannilla kyseisen keskimoottorivessan mallinimi, niin mikä on Team C:n vastaava?

Tomi

35
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 22.01.11 - klo: 22.52 »
Maalasin kolme koria, joista joka ikinen meni aivan päin tervettä!

36
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 22.01.11 - klo: 13.46 »
Ajjaako tuola ylleensä trukkeja sisätilloisa minkä verran? Mikähän kumes pitäs olla normitrukkiin turffille jotta kestäs ees päivän. Minipinnejä ei vissiin taida paljo olla näihin..

Kiinnostaa ittiäki? Täälä porometässä ois kiinnostusta tulla ajeleen trukkia jos saa tähtikuviot natsaan omilta osin kondikseen.

Joskus taannoin = viime talven kisoissa oli pari Honkkarin CRT .5 ja muutama tuuppi trukki, yhden lähdön verran autoja. Kuulemma nykyään kalusto on pääosin krossareita sekä joku hassu Corri. Itse yritän nyt osallistua trukkiluokkaan Honkkari-pohjaisella vessalla ja Auvoakin koitin houkutella mukaan CRT .5:lla. Eli kerätkää vaan Oulun poijaat autollinen ukkoja ja tulukaa ajamaan, niin saahaan luokka kasaan! Varataan Tampereelta sama hotelli edelliseksi illaksi, niin katellaan sopivaa ruokapaikkaa perjantain reenien päälle...  :wink:

Toimivista renkaista. Viikolla ajelin trukilla Prolinen Caliber SC-renkaalla, joka oli toki hiton korkea ja vähän lipakka, mutta pelasi kuitenkin yllättävän hyvin. Kisoissa meinasin ajaa joko JConseptin tai Prolinen trukkirenkaalla tai 4wd krossarista lainatuilla minipinneillä tai minispikeilla. Aiemmin toimiva juttu oli ottaa 4wd krossarin takavanteet, joihin liimailee päälle 4wd krossarin takarenkaita joka nurkkaan. Muistelen, että Auvolla oli Minipinnit honkkarin omilla vanteilla viime talvena? Honkkatin omat vanteethan on 12mm hexillä ja isolla offsetilla olevat krossarin takavanteet. Niihin passaa hienosti esim minipinnit...  :wink:

Blitziin liimailin eilen Kyoshon renkaat Prolinen valetuilla SC-inserteillä, luulis toimivan. Varalla on myös Losin gummit, kylläkin Prolinen valettu insertti oli vähän nafti ja jäi väljää. Täytyy keksiä parempaa täytettä, esim Prolinen 1/8 V3-insertti, joka on 5mm normaalia leveämpi.

Tomi

37
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 19.01.11 - klo: 20.50 »
oli rataprofiili muutettu enempi SC autoille sopivaksi.

Huomisesta illasta tuli siis reeni-ilta!  :wink:

38
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 19.01.11 - klo: 18.51 »
Eihän tätä olla odotettu kuin koko talvi..

Älä muuta virka!  :shocked: :wink:

EDIT: Trukki-luokassa lienee vanhaan malliin vapaa rengastus ja muutenkin vapaat (open) säännöt?

39
Sille kuskille joka ajaa vain SC:tä, niin ei se luokka ole "täyteluokka" vaan harrastus!

Kyä näin o! Omalla kohdalla M4 oli ns. täyteluokka, periaateella ajan opettelumielessä jos auto kestää ja sujuu hyvin. SC2 taas oli luokka, johon halusin osallistua täysillä. Valitettavasti joudun perumaan osallistumiseni kumpaankin luokkaan. On "liian hapokasta" saada pitkä kisapäivä mahtumaan kahden 5pv mittaisen työmatkan väliin, ei vaan jaksa vaikka haluaisikin.

SC-luokan kilpailijakato on vähän mietityttänyt meidänkin kerhossa, viime keväänähän ajettin hieno SC-sarja ja nyt kun kuskeja ei ole oikein missään kisoissa näkynyt (kesä + syksy) on jopa vähän mietitty pidetäänkö vastaavaa tänä vuonna. Oulun kisoissa SC-kuskit kyseli kisojen perään ja eiköhän me ne sitten tässä keväällä pidetä kun kerran Turussa näytetään että innokkaita kuskejakin löytyy.

Kyllä ne viime kevään SC-kerhokisat Nokialla olivat omalta kohdalta parasta harrastuksen historiassa! Samalla konseptilla piti olla kisoja kesälläkin, mutta koko SC-luokka siirtyi täyteluokaksi virallisiin kisoihin ja "tunnelma latistui". Toivotaan Riku, että CORR-innostus heräisi Nokialla uuteen kukoistukseen kevään aikana. Eilen Blitz kulki komeasti, kun Ekkuli teki taikojaan!  :wink: Samaa SC-kerhokisailua olisi kiva nähdä myös Turun radalla, joko kevään aikana??  :wink:

40
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 13.01.11 - klo: 20.11 »
Täällä sama kohtalo. Tilaus sisään joulun välipäivien maanantaina, ilmoitus toimituksesta 2.1. eikä tänäänkään mitään...  :angry:

41
Tiedätkö mistä suomesta saa noita Deans-Traxxas muunoskaapeleita saa, joskus nimittäin saattaa tarvita?

Ei tuntunut mistään saavan, joten tein leikkaa-liimaa virityksen, jossa tinasin naaras TRX:n perään uros Deansin. Leikkelin TRX-liittimen kuorresta paloja pois, jotta liitinpinnat sai juotettua yhteen. Sitten epoksilla väli umpeen ja homma oli redi.

42
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 06.01.11 - klo: 12.29 »
Tarvii kokeilla vielä jotain muuta merkkiä mutta mistä sais sellasen Turun Winterjumpseihin kun ei kerkiä enää tilaan?

Jos et muuta löydä, niin 12kg tai 20kg Savöx kulkee mukana Winterjumpseihin tarvittaessa. Ilmottele YV:llä, jos kaipaat.

43
Mutta kun ne jotka täällä kyselee ja ylipäätään asioita ihmettelee, ovat kyllä nähneet nämä aukioloajat jo moneen kertaan.

Paikalla on aukioloajat joista valvojat pyrkivät pitämään kiinni mahdollisimman hyvin.
Aikoihin ei ole lipsahduksia päässyt tapahtumaan.
Aina kun on ilmoitetty virallinen päivä niin paikka pyritään pitämään keinolla millä hyvänsä avoinna aukioloaikojen puitteissa... vaikka ei välttämättä ole nimenhuutoon joku ehtinytkään laittamaan infoa.

Elä Hoke hermostu. Kyllä aukiolotajat on tidossa, samoin nimenhuudon käyttö, paikan sijainti, käytöstavat paikanpäällä, maksuhommat ym.

Kuten itsekin huomaat, kirjoittamassasi tekstissä esiintyy monta kertaa pyrkimistä. On äärettömän ikävää ajaa 70km sivu huomaamaan, ettei kaikkien aktiivisten henkilöiden pyrkimyksistä huolimatta pääse sisään.

En seuraa tätä keskustelua niin aktiivisesti, kuin oletat. Siispä jokunen ilmoitus ym asia olisi voinut mennä ohi. Joulun aikaan annettiin ymmärtää, ettei paikka ole välttämättä auki normaalisti. Monilla tämä viikko on lomaviikko, joten ei olisi niin tavatonta, että paikka olisi kiinni. Mitään ilmoitusta "normaaliaikoihin siirtymisestä" en ole huomannut. Yöllä, kun viimeksi kurkkasin Nimenhuutoa, ei kukaan violeteista ollut tulossa illaksi.

Edellä olevista syistä johtuen päätin varmistella aukioloa. Olen pahoillani, jos kyselyt ärsyttävät. Maailmaan mahtuu tyhmiäkin kysymyksiä, kaikkea ei kannata ottaa "punaisena vaatteena".

Tomi

44
Miten tuota Nimenhuutoa esim tällä hetkellä tulkitaan, kaksi violettia (Teemu ja Goos), kumpikin antaa ymmärtää että rata on vain päivällä auki. Eli kukaan avaimen haltija ei ole tulossa paikalle 17 ->???

Tomi

45
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 04.01.11 - klo: 14.00 »
Onko tuo Losin foami kiinteä vai kaksiosainen, kuten HPI foamit?

Itse meinasin laittaa Losin renkaan kanssa Prolinen sinisen closed cell foamin, aiemmin käytin 1/8 buggyn VTR-foamia mutta nyt tarjolla oleva vastaava SC-foami vaikuttaa myös hyvältä.

Omat viime vuonna tilatut Losit odottaa Liquidilla, jos jaksaisivat toimittaa. Taitaa kisat mennä ohi ennen kuin saa uutta gummia alle...

46
Pitäisi madaltaa aloittelijoiden kynnystä osallistua kun ei tarvitse ostaa erikseen pitävää rengasta vain kerhokisoja varten, eikä millään renkaalla saavuteta huomattavaa etua.

Mahtavaa, vanhat koppurat Blitzin vakiokumit pääsevät uusiokäyttöön!  :wink:

47
Mikä on pitoaineiden käytön tilanne kisoissa ja Myyrissä yleensäkin. Lähinnä pohdiskelin tuota SC-luokkaa, pakista löytyy vain liukkaita renkaita...  :shocked:

48
Vihreä Rally kotiutui tänne tänään. Vielä hieman ennen joulua luulin, että minulla on jo riittävästi autoja enkä tarvitse muita. Kaveri esitteli innoissaan kyseistä autoa ja olin myyty. Pitkän aikaa sitten kaipasin pientä autoa, mutta tarjolla oilevista 1/18 peleistä mikään ei sytyttänyt. Asso RC18T oli aikanaa, mutta siitä jäi aika lattea maku. Rally teki siis poikkeuksen!

Ensivaikutelma oli positiivinen. Vaihdoin oitis vastarin Spektrumiin. Normi Spektrumin vastarille laatikko on ihan snadisti liian pieni, vuolen huomenna lisää tilaa, niin saa kopan kunnolla kiinni. Akut vaihtuvat myös ensi koeajolle 2S lipoihin (1/18 auton 1800mAh), niille tarvitsee vielä muunnoskaapeli Deans-Traxxas. Muovinen vessahan tuo on, nähtäväksi jää mitä blingiä tuohon täytyy hankkia.

Positiivinen yllätys oli, että vanhat turistissa käyttämäni renkaat saa hyödynnettyä tuossa. Alle menee hienosti HPI turistivanteet 0mm ja 3mm offseteilla. Noin kätettävissä on kaikki vanhat driftirenkaat ja turistikumit (esim HPI x-pattern), joista jo löytyy kivasti valikoimaa!!


49
Hinnasta mitään tietoa?

Noi on asiallisen näköiset eikä muistuta rakennusjäte kasaa.

Tuolta löytyy, yhteensä 250€

Itsekin mietin pitkään yhden tai kahden osion ostoa, mutta päädyin tekemään omat. Nuo ovat kuitenkin erittäin hyvä lähtökohta eikä hintakaan ole paha, materiaalit jo maksavat jos joutuu ostamaan kaupan hinnoilla.

Olisi mahtava lisä Myyrin tarjontaan, tuo kustannuksen takaisin jo yhden kisan muodossa!  :wink:

Tomi

50
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 29.12.10 - klo: 23.04 »
Täällä pari Blitziä on päässyt odottamaan uutta tulemista. Viime keväänä innostuksen jyräsi 4wd SC, sitten patterikasi ja syksyn tultua VTR. Myin Blitzin poiskin välissä, mutta niin se vain tuli takaisin (kuin Christine konsanaan) ja sikisi toisen samalla. Uusi kipinä on herännyt Turun ja Vantaan kisojen myötä, eiköhän toinen autoista raavita taas kuosiin uuden vuoden kunniaksi!

51
Kaksi viikkoa aikaa laittaa ilmoittautuminen

Tulee (M4 & SC2), kunhan löytäis sen perhanan ponderin & numeron! Kuinka noinkin tärkeä kampe voi kadota jälkiä jättämättä...

Oliko jossain vuokraponderin hinta mainittuna? Vai kuuluuko ilmon hintaan?

52
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.12.10 - klo: 21.46 »
Vai on tämä jo ylivoimainen ennen ilmestymistään?

Siellä on pienet insinöörit ajaneet CAD-kuvilla kilpaa ja todenneet että tää on paras...  :grin: :wink:

Ei vaan, komee autohan tuo on. Mielenkiintoista nähdä mille levelille hinta asettuu!

Tomi

53
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 21.12.10 - klo: 21.40 »
Ei moro teiän vääntöjä. Ohan se ihan selevä, ettei muuttolaatikko lennä kuin krossari. Mutta kyllä sillä voi ajaa ja pitää hauskaa. Kuten Data totesi, yhdelle tekninen on toiselle muuta. Mulle aika moni kohta on ollut liian tekninen, mutta vetomiehet onkin ollu aina erikseen...  :roll: :grin:

Kotkan radasta ei ole livenä kokemusta, joten en kommentoi muuta, kuin että videolla menee kivasti. On ihan Ameriikan meininkiä! Täytynee tulla koittamaan, kunhan sattuu reissua sille nurkalle. Hypyistä tulee muuten paljolti mieleen Ulvilan rata, joka on myös erittäin CORR-ystävällinen ja mukava rata. Ei noin pitkä, mutta myös vauhdikas ja helppo ajaa.

Ousan poikia taasen täytyy puolustaa sen verran, että on tuo oikeasti ihan hauska paana ja passaa siellä corrillakin päästellä. Ite kylläkin suosin rataa näin itikattomana kautena. Meillä jäi eilen perinteiset joulukuun pakkasajelut väliin, kun ei tuo Data pentele vastannut kapulaan. Viime vuonna 13.12. ajeltiin muuan tunti 26 asteen pakkasilla ja kivaa oli! Oli muuten meikän Fire illan nopein...  :evil:

Mutta jottei menis ihan offiksi, niin itse lukeudun tuohon porukkaan, joka osallistui Nokia sisäkisoihin (2wd ja 4wd) mutta luovutin homman ulkokauden alkaessa. Nokia kisasarjan systeemit toimi, sai ajaa corria ja trukkia koko päivän, kuulutukset pelasi ja omaankin ajoon löytyi hyvä fiilis. Kisatarjonta kuihtui, joten innostuskin lopahti. Kesälomakin (9vko) meni lasten kanssa eikä autoillessa.

Lisäksi itsellä muutamiin järjestettyihin "arvokilpailuihin" osallistuminen kaatui lisenssin puutteeseen. Lisenssi oli vieras asia, johon ei edes kiinnostanut tutustua. Nykyään ymmärrän nuokin jutut eikä siinä ole mitään henkisiä esteitä/ennakkoluuloja. Kylläkin tekninen toteutus on edelleen tekemättä, tällaisena "tuurikisaajana" on vaikea ennakoida pitkäjänteisesti omaa osallistumista = maksaa etukäteen vuoden maksuja seuralle jne.

Jotta viesti päättyisi positiiviseen henkeen, niin elän toiveissa ettei "tallista" löytyvät 2x Blitz sekä Honkkari pikkutrukki olisi turhaan vaan niillekin tulisi ajokilsoja ja miksei kisojakin. Eksyin Kotkan topikkiin ensimmäistä kertaa pari iltaa sitten ja siellä hommat näyttää hyvältä! Jäämme odottavalle kannalle!  :wink: Samoin tuo Ulvilan sakki voisi herätä hieman, sielläkin olisi kiva vetää talvirallit kevään aikana?! Pistetäänkö luokka uuteen nousuun?!  :wink:

Tomi

PS: Jon älä epäröi olla yhteydessä, vaikka kisoja olisi edempänäkin! Täältä löytyisi ainakin yksi matkakaveri ja kustannusten jakaja jos esim Kotkaan tai Ulvilaan lähdetään!  :wink:

54
Ei kai viesti noin negatiiviseen sävyyn ollut, oli hymiöt ja kaikki. Keppi ja muurahaispesä löysivät toisensa... Kiitos myös Jerzille tekstarista.

Peace jne  :wink:

55
Paljon asiaa edellisissä viesteissä! Jerzi otti opetuslapsensa ja poistui. Vatokin taisi kadota samaan reikään. Silti elämä jatkuu eikä VTR kuole mihinkään, eiköhän tuo auto kulje vanhaan malliin radalla ilman suurten johtajaurosten siunausta. Itse kadotin tuon uuden voorumin linkin, enkä kyllä oikeastaan enää sitä kaipaakaan. Kyllähän tämä on se ainoo ja oikee VTR-foorumi...!  :grin:

Kisojen osalta voisin kuvitella ettei VTR-kisoista (Gallerian katolla jne) ole tulossa enää mitään tietoa tälle foorumille. Sääli niille, jotka ajavat luokkaa kisaamismielessä... Ellei sitten BB vakoile ja infoa tulevista kisoista täälläkin?! Miten jatkossa Korian kisat menee, edelleen ajetaan Minien kanssa yhdessä?

Noh, itsellä on kolme maalattua ja kolme maalamatonta VTR-koria sekä muutama kierros vintage & x-pattern renkaita, joten ei tässä oikein ole järkeäkään laittaa hanskoja naulaan. Toisaalta tämähän oli suorastaan vapauttaava veto Jerziltä, nyt saa ajella juuri sellaisella setillä, kuin haluaa eikä tartte nipottaa sääntöviilauksista! Joko me nyt muutetaan luokan nimeksi Roadsport ja vapautetaan ne muutkin renkaat & korit käyttöön...? Ei muuta, kuin laitonta siipeä ja rengasta Leviniin ja paanalle pitämään hauskaa! Ja Koheltaja laittaa sen Imprezan ja tulee Lohjalle sekaan, eik je?! :grin:

Summa summaarum, ei anneta hienon luokan kuolla yhden henkilön sekoiluun. Olihan täällä se "Tänään ajamaan VTR:ää" keskustelukin jossain. Sinne vaan ilmoa, kun on menossa ajamaan, niin saadaan keskinäiset kahinat käyntiin! Kuka paikallinen kylähullu kerää Myyriin tietyn ajeluillan Vetureille? Joka maanantai 17-22??

Tomi

56
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oulun seudun bensakoneet
« : 17.12.10 - klo: 23.48 »
kiinnostuneita v loppuna ajelemaan? :shock:

Laittakaas mahdollisista viikonlopun ajeluista kuvia jakoon, niin näkeevähän radan kuntoa! Tarkoituksena olla maanantai-iltana tonteilla testaamassa Bajaa Dominaattorilla...  :cool: Mitenkähän siellä näkee ilta-aikaan ajella? Pärjääkö yksillä hlöauton valoilla yhtään?

57
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 11.12.10 - klo: 23.01 »
Valkeat homot? Mitä ne on?

Joku kaveri joskus mainitsi auton rakentamisesta keskusteltaessa: auto tonttiin ja 18" homot alle. Tarkoitti siis vanteita...  :roll:  :wink:

Magee Skyline, noissa vanhoissa ratavessoissa on munaa! Kaipais kyllä vaidevälin lyhentäjää...  :grin:

Ja eipä saivarrella millään Bemarin originelli koneilla, ei niissä mun päiväunissa mitään konerajoituksia ole...  :grin: Onko tää nyt kurnutusta vai ulmontaa, url=http://www.youtube.com/watch?v=kJAVUsNPxYQ&feature=related]mulle tällanen.com[/url]  :cool:

58
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 11.12.10 - klo: 20.49 »
Noni, mainosta vaan lisää, tehkäämme yhdessä tästä BMW-luokka!  :mrgreen:

No minkä hiton sille voi, että juuri tuosta männävuosien haaveesta tulee hieno kori tarjolle! Sitä oikein kuulee suoran kutosen kurnutuksen, kun kaartaa Reiskalla Myyrin pääsuoralle...  :wink:

Sulle oli harmaa varattu? Mulle kirkas keltanen mustilla & valkeilla homoilla!

59
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 09.12.10 - klo: 22.56 »
Hienoa, että uusia koreja saatiin kenkälusikan avustuksella mukaan! Iso kiitos olympiakomitealle työstä, jännittävää nähdä mihin suuntaan VTR kehittyy jatkossa!  :wink: Oma favori M3 Bemu täytyy tilata asap kun vaan tulee saataville!  :cool:

Pari huomiota (Sääntölainaukset kursivoituna):

HPI:
-Toyota Corolla AE86


Tuossa Corolla tarkoittanee sekä Levin AE86 että Trueno AE86?

*vaihtoehtoinen omavalmiste takasiipi sallittu seuraavin ehdoin:
-max pituus 20mm
-max korkeus 15mm
-umpinainen rakenne
-orginal tyylinen


Henk koht olen Isosuon linjoilla, erikoinen ja käytännössä vaikea sääntö. Mutta haettaneen osittain myös toisen mallin mukana tulleen siiven sovittamista toiseen koriin?? Vrt Kennen Comero aiemmin?

Rengas-/vannesääntöä jäin edelleen ihmettelemään? Itsellä vierastaa ajatus leikkaa-liimaa-sävellä-rengastuksesta. Vannesääntö taitaa olla kuitenkin uusittu: Vanteet: Suositus HPI vintage vanne, kaikki värit, kaikki mallit. Levyvanteet kielletty. Suositus tarkoittaa siis käytännössä vanne vapaa??

Jos noin on, tuonee tämä mielenkiintoisia vannevaihtoehtoja tarjolle, esim Vaton Comerossa nähdyt leveät kultavanteet tai HPI:n driftihommiin tarkoitetut 29/32mm vanteet!  :cool:

60
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 28.11.10 - klo: 23.46 »
siihen toiseen luokkaan:
Ei muutakuin pykäämään pystyyn sitten.Mä en siihen rupea että keksisin jotkut säännöt ja kuuntelen kaikkien valituksia niistä.No way. :lol:

Pallo karkaa kyllä näistäkin käsistä muualle, henkilökohtaisesti en kaipaa vastuuta uuden, osittain päällekkäisen luokan hyväksymisen ja läpi runnomisen kanssa. Nykyinen luokka on hyvä, lähes erinomainen. Vain kiistat koreista ja renkaista hiertävät useimpia. Heitimme kimpassa ilmoille "villejä ideoita", josko nykyistä Vintagea voisi kehittää yleisöystävällisempään suuntaan, löysentämällä nykyisiä rajoituksia korien, renkaiden ym. suhteen. Tämä on tainnut olla useiden toive jo pitkään. Jos nykyisistä säännöistä ei voida joustaa, edes toisen epävirallisen sivuhaaran verran, on asia varmaankin käsitelty. Toki kukaan ei kiellä reenimielessä ajelua, vaikka isommallakin porukalla...  :wink:

Itsellä "sääntöinä" tai paremminkin ohjenuorana hauskanpitoon sekä Vintage että "toisessa luokassa" on tähän saakka riittäneet:

- Tekniikka 17,5t "stanu" kone (nyt vanha SP, pakissa odottamassa v3 SP) ja jokin säädin (nyt Nosran Stock Spec) + 2S

- Renkaat HPI Vintage tai HPI X-pattern (tai vastaava kuvioitu rengas), pidotus vapaa

- Vanteet auton tyyliin sopivat, aitoa vannetta muistuttavat "turistivanteet", joko Vintage tai muu soveltuva

- Maavara turistiluokkien mukaisesti (nyt käytössä noin 9mm VTR takia, 6mm lienee sopivampi sisäradoille)

- Kori 1/10 autolle tarkoitettu, oikeaa autoa muistuttava kori, siipi vapaa. Myös vanhan mallisen korin ja uuden mallisten vanteiden sekoitus sallittu (vrt 1:1 ProTouring / Restomod)

- Korin väritys tyyliin sopiva, Vintage "ajan henkeen", nykyaikainen look vapaa väritys.

Noilla nykyistä veeteeärrää löysemmillä "säännöillä" on saanut monia ulkonäöllisesti hauskoja juttuja, joista monet sopivat tätä nykyä vain driftihommiin. Kumipyörillä niistä on kuitenkin saanut myös kelvollisen ajettavan. Läppiajoista ym veriseen kilpailemiseen liittyvästä en tiedä, hauskaa on ollut!

Itse en kauheasti lisää vauhtia kaipaa, nyt käytössä oleva säädin sopivaksi todetulla 5 pintaan olevalla välityksellä on erittäin bueno. Lisäteho lienee turmio myös noille X-pattern renkaille, jos se oli Vintage-renkaillekin.

Mutta mielipiteiden luvatussa maassa olen saanut sanottavani hyvässä hengessä sanottua, josko tästä tulisi kipinää muillekin kokeilla jotain "out of the box" tyyppistä?!  :wink:

Tomi

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 27