Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TomiKoo

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27]
781
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 04.04.09 - klo: 20.27 »
Taas oli kauhea hösötys päällä mikolla.. Ei meinannu radiot pysyä kädessä ja naama oli kuin hevosenkenkä :cheesy:

Voin vaan kuvitella tuotakin hommaa. Taisi Mikko päästä ensimmäisen kerran ajamaan kokonaisen akullisen rikkomatta mitään? Lienee hyppyläpsyhymiön paikka?!  :p

Nimim. kateellinen omaan sisärätään tyytyvä...

782
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 31.03.09 - klo: 22.59 »
kuule sie tomppa, la laa laa

JR hobbysä jokku kiinalaiset alumiini iskarit 9ekee pari Redi to rokänrol, oli kolomea eri mittaa!

Jos ihan pimppa ralli hommeihi  :afro:


EDITTIÄ: laita takajouvet etteen ja etujouvet taakke, popular budget mod joka korjannee sinunkin ropleemia hyvän matkaa.

Ui jui, tuuninki-iskarit kuulostaa ihan mun jutulta! Todellakin pimpparalliin, eipä ehkä juuri muuhun. Täytyy ottaa viikonloppuna messuille mukaan puoli autoa malliksi. Kun pitäis löytää tyyliin sopivat vanteet ja gummit sekä nyt noi pamputkin...  :p Kiitos vinkistä tässä vaiheessa!

Vedäkkö muuten nyt pässiä narussa, vai onko tuossa vakiojousien vaihdossa todella jotain itua?!?  :roll: :undecided:

783
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 31.03.09 - klo: 14.12 »
Apua, mikä sheetti... Täytyy illalla tutustua ja katella miten eroaa omasta.

Omassa autossa etupää on melko perusasetuksilla. Ulkomuistista heitellen, iskarien yläpäät on keskireiässä, alapäät muistaakseni ulommissa ja esijännitykset minimissä. Keula on pehmeä ja pohjaa, eli kovempaa täytyy miettiä. Olen koittanu esijännityksiä kiristellä, en osaa sanoa oliko parempi.

Toisaalta perä on melko kovan tuntuinen, vaikka iskarit on molemmista päistä mahd sisällä. Eikös se silloin olis pehmeimmillään, kun pamput on mahd sisällä ja mahd kallellaan...? Vai johtuisko nuo ominaisuudet vaan jäykän öljyn ja pehmeän jousen sekoituksesta?

Tontituksen tarve on oikeastaan enemmän show-hommia, kuin todellista käyttöä. Tuosta autosta olis tarve saada 1:1 autoa kaukaisesti muistuttava, uudella kopalla ja katugummeilla, mutta auton korkeus on paha puoli. Rautalangallahan sen saa messuille vaikka kuinka matalaksi, mutta toisaalta myös kesällä pitäis päästä hieman ajamaan asvalttipinnoilla noissa 1:1 autojen tapahtumissa. Hösöllä oli jo hyvä idea, O-renkaita iskariin männän alle. Mutta sitten ne pitäis aina repiä pois, jos haluaa ajella normaalisti. Eli toiset mahd halvat iskarit olis kuitenkin paras...

784
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« : 31.03.09 - klo: 08.35 »
Olisi hieman aloittelijan kysymyksiä alustan säädöstä. Myönnän, etten ole kahlannut kaikkea autoon liittyvää tekstiä pilkuntarkasti läpi ja nyt vähän tietoa on sekalaisesti sieltä täältä. Lyhyt listaus toimivasta setupista riittäisi selventämään asiaa. Eli autossa on vakio alusta huollettuna, öljyistä ei tietoa. Takatukivarret on käännettynä. Ajelut on sitä perinteistä, vaihtelevaa alustaa ja hyppyjä.

Mihin iskarin kiinnitysreikiin etu- ja takapäätä kannattaisi laittaa (pamput pystyyn tai vaakaan, sisä- tai ulkoreunaan), kuinka paljon esijännitystä (pintakova vai pehmeä) ja olisiko jokin yleisesti hyvä parannus uusilla jousilla tai joillain tietyillä öljyillä?

Tomi

PS: Onko teillä muuten ehdottaa kokemuksen äänellä sopivia lyhyitä iskareita, joilla auton saa nätisti tonttiin? Etupäästä iskarit taakse ja eteen lyhyemmät...?

785
Yleinen keskustelu / Vs: Museo kalusto keskustelu
« : 19.03.09 - klo: 23.22 »
ai se olikin tommoinen vähän pienempi shogun, valmiiksi koottu. Meneekö siihen ihan normi 7.2 tai 8.4 pötköakku?

Jep, valmis paketti, koko 1/14. Noita taisi olla about samalla malliniellä isompiakin, oliko isommat jopa nelivedolla? Sähköpelejä kait kaikki kuitenkin? Omat muistikuvat on fiiliksiä lukuunottamatta hataria.

Orkkis akkukotelo on 8xAA, kaksi peräkkäin ja neljä rinnan. Viisaammat voisi kertoa, mitä sinne menee...

786
Yleinen keskustelu / Vs: Museo kalusto keskustelu
« : 19.03.09 - klo: 22.55 »
Tuossa hieman suttuinen näpy lapsuuden pelistä. Lienee jostain 80- ja 90-lukujen taitteesta. Projektina keittiön pöydällä juuri nyt...

787
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 18.03.09 - klo: 21.25 »
Ai se eksyi nyt sinulle tuo minun vanha sotaratsu.  :lol:

Löysin eräänä päivänä muutaman palikan tuohon autoon.
Voisin toimittaa ne sinulle.

Joo, tai itse asiassa pelkkä koppa on sinun autosta. Hösölle meni loput toisen kopan kera. Minä diggasin tuosta HumVeestä kuin hullu puurosta, joten se oli pakko saada...  :evil:

Shogunista oli orkkis sähköt rikki. Piirilevy ja servo meni roskiin, laitetaan tilalle jotain nykyaikaista. Ihan vaan sunnuntaiajeluun ja muistojen herkistelyyn tuo tulee. Olihan tuo kuitenkin miljoonan rikotun Nikko:n jälkeen eka "oikea" rc-auto...  :grin:

788
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 18.03.09 - klo: 19.58 »
Uusi jäsen liittyy foorumille. Pitkällisen altistuksen tuloksena kaverit saivat innostumaan aiheesta. Vanha kiertopalkinto HPI E-Firestorm löytyi samasta tallista. Auton alkuperäinen omistaja taitaa olla foorumilaisia.

Tuohon olisi ajatuksena katsella uudet sileämmät kumit sekä sovittaa Nikko-Celican koppa päälle...

Lisäksi aarrearkusta löytyi lapsuuden aikainen Marui Shogun FD, joka olisi haaveena herättää henkiin uudella tekniikalla.

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27]